Modelism - RHC Forum: Problema motor esc elice - viteza mica, diferente de viteza ianinte in - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Problema motor esc elice - viteza mica, diferente de viteza ianinte in

#1 Useril este offline   ahmoola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 14-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2019 - 09:42 PM

SalutAm nevoie de ajutor.Dupa lupte seculare de vreo 2 ani si cu multe ghinioane am reusit sa inchid proiectul cu barca de nadit de tip "NASA" dupa cum rad prietenii de mine.Joia trecuta am fost cu ea la pescuit si am primit cu un mare soc urmatoarele probleme:
- viteza maxima masurata pe gps-ul sonarului Toslon e de 1.2 m/s cu mansa in ful
- dupa ce am setat si reverse la 100% la esc am constatat ca auditiv motorul pare sa aiba turatii mai mari in reverse fata de forward (in gol)- am refacut de vre-o 2 ori calibrarea ESC, nici o schimbare-
- am calibrat radiocomanda, nici o schimbare--
- in reverse motorul nu creste turatia exponential ci ajunge la 100% turati cu mansa la aprox 50%. dupa 50 % motorul e in full si pare sa aiba o turatie ridicata (sunet mai tare decat in forward)- -
- in mod forward motorul creste usor si constant pana la 100% turatia motorului.Configuratia barcii:
esc https://hobbyking.co...sc-4a-ubec.html Specs:Constant Current: 120A
Burst Current: 150A
Battery: 2-6S Lipoly
BEC: 5.5v / 4A
Motor Type: Sensorless Brushless
Cooling: Watercooled
Size: 109 x 45.5 x 22mm
Weight: 166.4g


Programming Functions:
Running Mode: Forward with brake / Forward and reverse with brake / Forward and reverse
Acceleration: 6% / 9% / 12%
Low Voltage Protection: None / 2.6V / 2.8V / 3.0V / 3.2V / 3.4V
Start Mode (Punch): Level 1 / Level 2 / Level 3 / Level 4 / Level 5 / Level 6 / Level 7 / Level 8 / Level 9
Reverse Force: 25% / 50% / 75% / 100%
Timing: 0° / 5° / 10° / 15° / 20° / 25° / 30° / Automatic


Motor http://www.tenshock....less-motor.html

Tenshock 6 Pole Brushless Viper VZ-2240 Motor versiunea de 890KV



Elice

http://www.tenshock....38-3-a-766.html

Diameter: 40mm

Pitch 57

Acumulator LIPO 4S

Radiocomanda Turnigy 9XR cu module Frsky xjt.

Am testat motorul cu un alt esc de la turnigy marine 60A /12 V si la fel turatiile inainte inapoi se aud diferit, turatia inapoi generand un sunet mai ridicat. La fel si modul de crestere a turatiei diferit abrupt pe revers, lent pe inainte. Am testat si cu o alta telecomanda - nici o schimbare vizibila.

E posibil sa existe o incompatibilitate intre motor si esc? Motorul are 6 poli si a costat o caruta de bani.

Ma poate ajuta cineva cu sfat? sunt dispus sa ma si deplasez pentru a elucida misterul la nivelul Bucurestiului.

Merci

Aceasta postare a fost editata de ahmoola: 06 May 2019 - 09:46 PM

0

#2 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 06 May 2019 - 10:50 PM

Fa rost de un multimetru si masoara pe rand tensiunea pe bornele bateriei si curentul tras de esc din baterie(cu motorul in sarcina, in cada sau cumva). Daca iti scade tensiunea in sarcina foarte mult, gen 2-3volti sau din orice motiv n-ai un curent sanatos, de minim 15-20A (spre capatul domeniului de masura al multimetrului) atunci ai o problema grava pe undeva.
Poti cauta si cauze mecanice, gen elice pusa pe dos sau care scapa pe ax, sau din contra care se invarte in gol foarte greu.
Poti incerca si cu alta elice cu mai multe pale eventual,posibil combinatia de ture/diametru/pas sa nu exploateze motorul la maxim. Fara sa ma dau expert, elice de 40mm pare foarte foarte putin,un 60 ar trebui sa fie simtitor mai buna.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 06 May 2019 - 10:52 PM

0

#3 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 07 May 2019 - 07:53 AM

Alt setap ,motor Tenshock 6 Pole cu 730 kv si lipo 4s coca carp range de viteza ,radiocomanda HK 6s ,ESC Fly color de 90A , elice in 2 pale de 38 ,motor si esc racit cu apa ,se acelereaza superb liniar cu mansa,revers 50% ,consum 18A viteza spre 20km/h estimativ.Greutatea barcii cu lipo 4s graphen de 10000 cam 5,4kg.
Cauta o elice de 37 in 2 pale.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#4 Useril este offline   ahmoola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 14-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2019 - 12:44 PM

o sa mai fac astazi niste teste folosind acumulator 12 v acelasi esc si alt motor dar outrunner sa pot sa estimez si vizual rotatia inainte inapoi.revin ....

0

#5 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 07 May 2019 - 06:57 PM

Ai cumva o filmare? totusi1,2m/s care ar fi 4km/h e prea mica ,ar parea o barca cu 755 si acumulator 12v plumb.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#6 Useril este offline   ahmoola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 14-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2019 - 07:01 PM

Vezi postareamanolo, la 07 May 2019 - 06:57 PM, a spus:

Ai cumva o filmare? totusi1,2m/s care ar fi 4km/h e prea mica ,ar parea o barca cu 755 si acumulator 12v plumb.


o sa fac o filmaree barca lipo de viteza.ceva e in neregula ori cu motor ori cu regulator.mai fac niste teste....cu 2 telecomenzi diferite cu 2 regulatoare diferite in orice combinatie cu 2 motoare diferite unul in si altul out runnercu mansa intr-o directie acceleratia este uniforma in ceealalta directie dupa aproximativ 25-50% din cursa stick-ului viteza ajunge la maxim si nu mai creste pana la finalul cursei... nu conteaza directia de rotatie...

Posibil sa nu recunoasca pozitiile de final ale stck-ului si crede ca e mai aproape????

Aceasta postare a fost editata de ahmoola: 07 May 2019 - 07:02 PM

0

#7 Useril este offline   ahmoola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 14-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2019 - 05:53 PM

Finalul povestii cel putin la nivel de test in cada....
Dupa ce am facut 1000 de teste cu combinatii intre 2 motoare, 2 esc, 2 radiocomenzi diferite intre ele si totul parea sa mearga prost, dupa ce l-am stresat cu intrebari si pe mesterul Stelian azi am reusit printr-o minune sa mearga totul brici.
Nu stiu cum am reusit...nu situ de ce am reusit ceeea ce ma enerveaza la culme....dar merge



Sa va zic ce am facut azi:-


Am respectat pasii de start de la "calibrarea ESC" dat de producator...cred ca facusem la un moment dat o greseala si producatorul in desteptaciunea lui a pus cu * in manual ceva de genul "For Security, if the throtle is pushed when the throtle is lower the midle the throtle, the present position should be as the lowest position" ceea ce m-a dus cu gandul ca atunci cand am facut calibrarea esc-ului sa nu care cumva fraierul sa fi vazut vre-o pozitie intemediara a stick-ului pe la 30-45 % loc unde motorul ajungea in maxim si nu mai crestea in turatie. tot din motivul asta, si panta de accelerare era extrem de abrupta si parea ca accelereaza mai repede in revers.
Cred ca am reusit sa-l calibrez corect ca acum are aceiasi panta de accelerare (auditiv vorbind :))-


a sfatul lui Stelian am pus pe revers si canalul astfel incat inainte a devenit inapoi si inapoi inainte. am inversat si 2 fire la motor. Cred ca o sa revin la valorile dinainte ca nu cred ca dupa punctul de mai sus are importanta.-

Am schimbat si elicea punand una de 40 in 2 pale fata de cea de 36 in 3 pale.
Aici va rog sa-mi ziceti daca e ok sa las pe asta in 2 pale.-

Testul in cada a fost extrem de satisfacator ...barca efectiv tinuta cu mana vroia sa intre in glisaj iar consumul in full thtrole a ajuns pe la 20 A.am wattmetru dar n-am stat sa vad alte chestii.
In revers cu mansa full consumul a fost de vre-o 16 A. Setarea esc-ul e 100% si inapoi.-

Am setat esc-ul cu timing-ul la 10" asa cum cer cei de la tenshock si punch-ul pe nivel 6 din 9...ceea ce inseamna ca are o accelerare la limita dintre barca de viteza si nadit. probabil ca o sa scad spre 2 daca 6 e prea dur.
Acum am lasat barca in apa sa vad daca are infiltratii.
Astept si parerile voastre....referitor la ceea ce am zis mai sus dar si pentru elice.

Aceasta postare a fost editata de ahmoola: 08 May 2019 - 05:56 PM

0

#8 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 08 May 2019 - 07:41 PM

Cred ca elicea este mare,vei vedea pe balta daca se inclina spre dreapta privita din spate, asta cu lipo 4S ,la 12v este ok.

Aceasta postare a fost editata de manolo: 08 May 2019 - 07:43 PM

Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro