Modelism - RHC Forum: Discutii libere din nou! - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Discutii libere din nou! Haideti sa povestim si dar sa fim civilizati!

#91 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 23 May 2017 - 09:10 PM

Vezi postareazigotu, la 23 May 2017 - 09:06 PM, a spus:

Mai mugurel forumul e pentru membri forumului nu numai pentru membri ara.iar o discuție liberă e o discuție liberă


Stiu ce spui, dar parerea mea despre FRMd e clara pana va demonstra si altceva. Ca numai e cea fost. Si da sunt legitimat FRMd si am fost la concursuri FRMd. Deci vorbesc in cunostinta de cauza despre...
0

#92 Useril este offline   zigotu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 231
  • Inregistrat: 29-June 09

Postat 23 May 2017 - 09:55 PM

Cred ca ar trebui sa vedem pasiunea asta in viitor .sa ne gândim la cei care vin după noi.sa încercam sa le oferim un loc sigur in care sa practice sportul acesta frumoa
0

#93 Useril este offline   Garett 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 560
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Flying and floating things

Postat 23 May 2017 - 11:19 PM

Vezi postareazigotu, la 23 May 2017 - 08:43 PM, a spus:

Nu Am date de la federatie dar am început procedura de înmatriculare ale modelelor clubului in așa fel încât sa zbor pe legislația in vigoare...cu anunțarea turnului ,a programului de zbor etc...

Si cum zburati, IFR, VFR?
Plan de zbor aveți? Radar meteo? Ceva parasute, sau, in cazul celor "militare", scaune catapultabile?
Eu cand ziceam că unii se bucură de restricții pentru că se simt băgați în seamă, "piloți adevărați" s.a.m.d... :rolleyes:
Revin la pilda cu lacul de smoală populat cu români!
0

#94 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1547
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 24 May 2017 - 05:51 AM

Vezi postareaMUGUREL., la 23 May 2017 - 08:58 PM, a spus:

Si cei din sigla dumneavoastra? Ca nu aud decat aceleasi lucruri desore ARA! Ca nu fac nimic. Ati citit ultimul email?


Ati citit propunerele mele? Nu e destul de concret? Inteleg ca critica nu e buna nici daca e constructiva. Renato de 2 ani posteaza informatii care directori de la ARA paraca nu cunosc. Eu de multa vreme incerc se va directionez sa luati atitudine si sa incepeti o data sa luati contact unde trebuie la EASA prin EMFU sau prin Europarlamentari romanesc care uni sint foarte activ in a pune piedici la aviatie privata in general.

Mi se pare jenant sa incepeti din nou se aratati cu degetul cind numai aveti argumente. Credeam ca stilul s-a schimbat. Vad ca totusi nu.

In plus ati vrut sa publicati propuneriile ca si lista, toate. Iar se pare ca ati cules doar public si le folositi doar arbitrar si secret.

Aceasta postare a fost editata de wabo1: 24 May 2017 - 05:52 AM

Walter Born
rhc@born.ro
0

#95 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 24 May 2017 - 06:30 AM

Vezi postareawabo1, la 24 May 2017 - 05:51 AM, a spus:

Ati citit propunerele mele? Nu e destul de concret? Inteleg ca critica nu e buna nici daca e constructiva. Renato de 2 ani posteaza informatii care directori de la ARA paraca nu cunosc. Eu de multa vreme incerc se va directionez sa luati atitudine si sa incepeti o data sa luati contact unde trebuie la EASA prin EMFU sau prin Europarlamentari romanesc care uni sint foarte activ in a pune piedici la aviatie privata in general.

Mi se pare jenant sa incepeti din nou se aratati cu degetul cind numai aveti argumente. Credeam ca stilul s-a schimbat. Vad ca totusi nu.

In plus ati vrut sa publicati propuneriile ca si lista, toate. Iar se pare ca ati cules doar public si le folositi doar arbitrar si secret.



Scuze Dl Walter,

nu e vorba de propuneri! Acestea in mare sunt ok. Ma refer la actiuni concrete cu autoritatile! Daca ati devenit asociatie?
Dar haideti ca nu am vrut sa pornesc un nou tavalug de discutii inutile!

Va doresc o zi frumoasa!
0

#96 Useril este offline   wabo1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1547
  • Inregistrat: 04-August 05
  • Gender:Male
  • Location:Bistrita

Postat 24 May 2017 - 08:01 AM

Vezi postareaMUGUREL., la 24 May 2017 - 06:30 AM, a spus:

Dar haideti ca nu am vrut sa pornesc un nou tavalug de discutii inutile!


Doar exact asta ati re-inceput dvs.
Nu am intrebat de evaluarea propuneriiel mele/noastre, nu imi trebuie calificative.
Doresc lista publica de propuneri si propuneriile ale dvs de exemplu si intrun loc, asa cum ati propus chiar si dvs cind ati inchis topicul respectiv.
Care este actiunea cu EMFU/EASA/Paralamentari?

Pana la urma cred ca stiti si dvs ca am fost si eu implicat destul de adinc in ARA si la inceput cred ca am fost unul din cei care au initiat ARA. In principiu ar fi fost idea de ar infinta ARA ca si o entitate democratica. Iar ce incercati dvs. prin manipulari linguistice nu este altceva de cit evitarea de a concretiza raspunsuri. Scuze, ca devin aspru pentru ca am o anumita respingere cind mi se reproseaza intrun fel care mai degraba apartine unei clase de om bine infipt in sistemul care ar trebui sa fie apus de indata peste 28 ani.

Daca doriti o comunicare corecta, raspundeti la intrebari concret si nu evitati raspunsuri prin ridicolizare. Sau, daca nu dorit sa raspundeti ori va abtineti complet ori ziceti clar ca nu doriti sa raspundeti in loc se semanati suspiciuni.
Walter Born
rhc@born.ro
0

#97 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 24 May 2017 - 05:03 PM

Vezi postareawabo1, la 24 May 2017 - 08:01 AM, a spus:

Doar exact asta ati re-inceput dvs.
Nu am intrebat de evaluarea propuneriiel mele/noastre, nu imi trebuie calificative.
Doresc lista publica de propuneri si propuneriile ale dvs de exemplu si intrun loc, asa cum ati propus chiar si dvs cind ati inchis topicul respectiv.
Care este actiunea cu EMFU/EASA/Paralamentari?

Pana la urma cred ca stiti si dvs ca am fost si eu implicat destul de adinc in ARA si la inceput cred ca am fost unul din cei care au initiat ARA. In principiu ar fi fost idea de ar infinta ARA ca si o entitate democratica. Iar ce incercati dvs. prin manipulari linguistice nu este altceva de cit evitarea de a concretiza raspunsuri. Scuze, ca devin aspru pentru ca am o anumita respingere cind mi se reproseaza intrun fel care mai degraba apartine unei clase de om bine infipt in sistemul care ar trebui sa fie apus de indata peste 28 ani.

Daca doriti o comunicare corecta, raspundeti la intrebari concret si nu evitati raspunsuri prin ridicolizare. Sau, daca nu dorit sa raspundeti ori va abtineti complet ori ziceti clar ca nu doriti sa raspundeti in loc se semanati suspiciuni.


Scuze Walter, chiar nu am vrut sa dezgrop securea razboiului. Ce pot sa spun e ca de la inceputul anului ARA a participat la mai multe intalniri cu ACCR si de asemenea pana la aparitia documentului de identificare toti(vechiul si noul consiliu director interimar) am participat la trimiterea propunerilor si la negocieri(majoritatea online) pe acest document. Acum forma finala nu am stabilit-o noi dar e un pas inainte. Si daca observi in document nu e specificat ARA ci asociatii/cluburi /federatii care vor putea sa isi identifice membrii. ARA face parte din aceste entitati.
Stiu ca pentru unii nu e un document ok dar e un inceput. Suntem totusi putini si acum va trebui sa ne facem cluburi/asociatii pentru ca nu stiu cum vom fi independenti peste 500g. De altfel ai militat mereu pentru asociere.
ARA va continua de asemenea negocierile si va trimite propuneri. De asemenea asteaptam propuneri pe acest document.

O seara frumoasa!
0

#98 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 May 2017 - 12:12 AM

Ce vă mai place să deschideți subiecte pentru orice rahat !!! Tema ”Discuții libere” nu este îndeajuns ?
Scurt.
Datorită faptului că lumea avea nevoie să reconstruiască inclusiv spiritul după cea dea doua conflagrație mondială, toate țările lumii și-au îndreptat atenția spre lumea sportului ca fiind considerată cea mai nimerită să vindece rănile. Din acest motiv legislațiile internaționale (constituirea de federații internaționale) au luat-o înaintea celor naționale și au stabilit o serie de norme global valabile, acceptate și ratificate. Statele membre nu au mai simțit nevoia să emită reguli pe plan local, adoptând legislația gata stabilită și folosind în tribunale normele internaționale ca fiind proprii. Același lucru s-a întâmplat și cu aerommodelismul și foarte puține state au avut reglementări diferite de cele deja stabilite de regulamentele FAI, care deși este o autoritate aeronautică a înțeles de cuviință că este de bun simț să definească aeromodelismul și aeromodelul diferit de aviație și aeronave, stabilind reguli proprii aeromodelismului, dar destul de stricte.
În România, atât înainte de 1990, cât și după, s-a mers pe aceleași principii, formându-se o federație specifică, cu reguli specifice, atestată de lege ca unica capabilă să ordoneze și să supravegheze domeniul sporturilor tehnico-aplicative. Mai mult, după 1990 a apărut în COR (Codurile Ocupaționale din România) meseria de instructor și cea de antrenor pentru aceste activități. Restul de norme necesare au rămas cele stabilite de FAI și s-a considerat că nu este necesară legiferarea lor și local, ele vând eefect de lege în virtutea înțelegerilor și convențiilor internaționale la care era parte statul nostru.
Să nu aibă cineva impresia că a inventat focul, roata și ... altele, acum, după înființarea ARA.
Prin 1970 FRMd a compilat regulile FAI, le-a tradus și le-a pus într-un ”Manual de Aeromodelism”. Nu știu precis data editării că nu am manualul în față, dar îl am acasă, în țară și ajung în August și vă pun poze.
În acest manual erau trecute absolut toate regulile care trebuiau/trebuie respectate, plus o groază de alte chestii teoretice ce tratau construcția de aeromodele și unele noțiuni de meteorologie.
Manualul a fost folosit de către Casele Pionierilor, Cercurile de Tineret de pe lângă BTT (Biroul de Turism pentru Tineret) și cluburile sportive de pe lângă instituții.
Cei cam de vârsta mea și cei mai bătrâni ar trebui să-și aducă aminte că eram obligați să inscripționăm aeromodelele cu : Numele clubului, Orașul, Numele sportivului și numărul legitimației. Unii le-au înscripționat prin vopsire, alții mai ”șmecheri” cu litere transferate de pe coli speciale.

Deci, legislație și reguli au existat întotdeauna și nu s-a zburat așa cum mai teoretizează câte un ”Nenea” în ilegalitate niciodată. Partea proastă este că după 1990 când tot românul a devenit liber și democrat s-a kkmk pe toate regulile și a preferat să le uite, renegând instituțiile respective pe diverse motive. Nu instituțiile au creat ceea ce există acum, ci oamenii liberi și democrați.

Pfff. Nu am fost scurt și nici nu am terminat.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#99 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 26 May 2017 - 09:25 PM

Legalitatea de dinainte de 89 era una, cea dupa 89 alta.Pe vremea aceea era interzis(reglementat) si ascultatul la radio(vezi Europa Libera),nu puteai detine o masina de scris fara sa fie inregistrata ,despre statii rc ce sa mai vorbim.Nu cred ca "normalitatea" de atunci este viabila si in zilele noastre.Ideea ca nu poti practica aeromodelismul decat in cadrul unui club mi se pare un abuz ,respectarea unor reguli simple de bun simt sunt suficiente.

Aceasta postare a fost editata de nicolas: 26 May 2017 - 09:27 PM

Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#100 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 May 2017 - 11:02 PM

Vezi postareanicolas, la 26 May 2017 - 09:25 PM, a spus:

Legalitatea de dinainte de 89 era una, cea dupa 89 alta.Pe vremea aceea era interzis(reglementat) si ascultatul la radio(vezi Europa Libera),nu puteai detine o masina de scris fara sa fie inregistrata ,despre statii rc ce sa mai vorbim.Nu cred ca "normalitatea" de atunci este viabila si in zilele noastre.Ideea ca nu poti practica aeromodelismul decat in cadrul unui club mi se pare un abuz ,respectarea unor reguli simple de bun simt sunt suficiente.


Cam 90 % de acord. :good:

Ideea este că după 1990 chiar și după noile legi (care au schimbat doar denumirea de RSR și CM cu denumirile noi) aeromodelismul a rămas în aceeași curte.
Partea cu practicatul aeromodelismului e discutabilă. Sunt cu totul de acord că trebuie să existe și posibilitatea ca cei pasionați să nu fie obligați să se înregimenteze, dar totuși, cineva trebuie să ateste că aceștia cunosc regulile existente. Cine este acel cineva ? Din punct de vedere al legii singura instituție abilitată să facă acest lucru, în România, este FRMd-ul.
Că ne place, sau nu, asta este realitatea și nimeni nu are dreptul să nege acest lucru.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 26 May 2017 - 11:04 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#101 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 May 2017 - 11:12 PM

Ce țip io de atâtat vreme:

I. Zborul cu aeromodele nu este ilegal în România;
II. Singura autoritate în acest domeniu, conform legii, este FRMd;
III. S-a greșit enorm mergând pe jocul AACR. Singurul mesaj care trebuie să-l înțeleagă dânșii este că trebuie să-și ia bocancii din curtea altuia și că nici nu se pune problema să rezolve tema aromodelelor cum vor ei. Pe lângă faptul că se comite un abuz, din punct de vedere legal și practic este imposibil să încadrezi aeromodelul în Codul Aerian. Ceea ce fac ei e un Cod Aiurian. De fapt îmi cer scuze. Nu am văzut în cod denumirea de aeromodel. Ceea ce s-a greșit peste tot în Europa, a fost faptul că o parte din aeromodeliști, voit, sau nu, au făcut confuzia între dronă, aeronavă și aeromodel și au intrat în discuții inutile pe această temă.

Nu există altă definiție a aeromodelului în afară de cea dată de DEX, sau de FAI. Orice altă definiție nu aparține de lege.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#102 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 26 May 2017 - 11:18 PM

Partea proastă vine din faptul că se continuă cu încăpățânare să se asimileze aeromodelul cu aeronava. Culmea, această asimilare nu o face AACR-ul, ci cu cea mai mare putere, ARA.

Mai e o parte proastă. În urma numeroaselor ”valuri” făcute de aeromodeliști, FAI a trădat și a schimbat definiția aeromodelului, transformându-l în aeronavă începând cu 01.01.2017.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#103 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 06:57 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 26 May 2017 - 11:18 PM, a spus:

Partea proastă vine din faptul că se continuă cu încăpățânare să se asimileze aeromodelul cu aeronava. Culmea, această asimilare nu o face AACR-ul, ci cu cea mai mare putere, ARA.

Mai e o parte proastă. În urma numeroaselor ”valuri” făcute de aeromodeliști, FAI a trădat și a schimbat definiția aeromodelului, transformându-l în aeronavă începând cu 01.01.2017.


Buna dimineta dl. ViP_Eol,

ma bucur sa vad cum ne explicati punctul dumneavostra de vedere. Ideia e ca ARA nu vrea asimilarea aeromodelului cu aeronava. Procedura de identificare negociata de noi cu ARA avea o structura total diferita, aeromodelele avand un capitol separat cu identificarea doar a aeromodelistului si identificarea aeromodelelor de catre entitatea de profil. (club, federatie, asociatie) fara ca aceste nr sa ajunga la ACCR. Prin prisma transparentei totale acest document va fi facut public(cel trimis de noi la ACCR) si veti vedea propunerea noastra ( din motive intemeiate nu s-a putut publica pe timpul negocierilor). Daca ascultati teleconferinta de joi veti intelege ce demersuri s-au facut cu federatia si cum lucrurile s-au schimbat brusc acolo in defavoarea colaborarii ARA -FRMd. Cu actuala conducere nu s-a putut relua discutiile. Asadar dupa ce ne-am inteles cu ACCR a aparut in discutie publica un document care difera de cel negociat in doua punte - aeromodelul e introdus in categoria UAV (daca FAI a schimbat definitia- clar asa va fi si la noi) si ACCR nu renunta la identificarea aeromodelelor cu toate ca aceasta se poate delega entitatilor de profil. Din teleconferinta de ieri( este inregistrata si o gasiti linkul la topicul Identificare aeromodele veti intelege ca daca amendamentele ce vor fi facute nu se vor respecta, ARA va merge mai departe la atacarea prin institutia medierii si mai departe daca este cazul. Am atasat un fisier cu ce am inteles eu din discutiile cu dumneavoastra. Va rog sa le cititi si daca e cazul sa le corectati.

Va doresc un weekend placut
Mugurel

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 27 May 2017 - 06:59 AM

0

#104 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 09:10 AM

Vezi postareanicolas, la 26 May 2017 - 09:25 PM, a spus:

Legalitatea de dinainte de 89 era una, cea dupa 89 alta.Pe vremea aceea era interzis(reglementat) si ascultatul la radio(vezi Europa Libera),nu puteai detine o masina de scris fara sa fie inregistrata ,despre statii rc ce sa mai vorbim.Nu cred ca "normalitatea" de atunci este viabila si in zilele noastre.Ideea ca nu poti practica aeromodelismul decat in cadrul unui club mi se pare un abuz ,respectarea unor reguli simple de bun simt sunt suficiente.


Acultatul, adica receptionarea, s-o fi liberalizat... dar transmisia va asigur ca este la fel de reglementata si interzisa ca si atunci, si nu de partid sau securitate, ci de legi internationale la care am aderat de bunavoie.
Diferenta este ca nu mai faci puscarie pentru asta... decat daca o faci in scop de bruiere transmisii strategice.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#105 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 09:12 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 26 May 2017 - 11:02 PM, a spus:

...Din punct de vedere al legii singura instituție abilitată să facă acest lucru, în România, este FRMd-ul.
Că ne place, sau nu, asta este realitatea și nimeni nu are dreptul să nege acest lucru.


Al carei legi? FAI recunoaste posibilitatea de a exista multiple entitati de contact in fiecare tara, nu impune unicitatea ...
Daca fosilele de la FRMD nu sunt in stare sa coordoneze sau in sinea lor nici nu vor sa auda de activitati RC, pai nu vad de ce nu s-ar inregistra alta entitate la FAI in scopul asta ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#106 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 09:21 AM

Un link la hotararea din 1-1-2017 ?
Pe site la FAI nu gasesc nimic... :unsure:

As zice ca din contra, daca va duceti la pagina de news a FAI, ia numarati de cate ori apare cuvantul "drone"... ceeace spune ceva despre coteala FAI in directia trendului... in contrast cu anchilozarea FRMD...

Ca o paranteza, au fost total neinspirati sa preia termenul asta, nu fac decat sa il globalizeze si sa il infiga si mai rau in subconstientul colectiv... clasa F3U de racing nu este despre drone, pentru ca le lipseste navigarea autonoma, punct !

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 May 2017 - 09:22 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#107 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 27 May 2017 - 11:44 AM

Vezi postarearenatoa, la 27 May 2017 - 09:21 AM, a spus:

Un link la hotararea din 1-1-2017 ?
Pe site la FAI nu gasesc nimic... :unsure:

As zice ca din contra, daca va duceti la pagina de news a FAI, ia numarati de cate ori apare cuvantul "drone"... ceeace spune ceva despre coteala FAI in directia trendului... in contrast cu anchilozarea FRMD...

Ca o paranteza, au fost total neinspirati sa preia termenul asta, nu fac decat sa il globalizeze si sa il infiga si mai rau in subconstientul colectiv... clasa F3U de racing nu este despre drone, pentru ca le lipseste navigarea autonoma, punct !


http://www.fai.org/ciam-documents

Primul document SC4 pag.17
URA şi la zbor fofezelor !
0

#108 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 01:05 PM

Nu vad nicaieri ceva care sa asimileze aeromodelul cu aeronava... poate e o problema de traducere rastalmacita, daca va referiti la paragraful asta:

CLASS F - MODEL AIRCRAFT
B.1.1 General definition
a) A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to
carry a human being and to be used for contest, sport or recreational purposes.
B) For the whole flight, a radio-controlled model aircraft must be within visual line of sight (VLOS) of
the person who directly assumes its control or who is in a situation to take the direct control at any
moment, including if the model is being flown automatically to a selected location.

...dar ca sa pot judeca asta ar trebui sa stiu cum arata paragraful in discutie in vechile forme ale SC4.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#109 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 May 2017 - 01:21 PM

Cred ca o buna parte a domniilor voastre in ciuda falselor asigurari date de moderatorii ARA, si-au dat seama ca pana acum, prin grija conducerii, in numele libertatii de exprimare si a dreptului la replica am fost in imposibilitatea de a mai posta pe acest forum. Probabil asta a fost modul directoratului ARA prin care a dorit sa-mi multumeasca pt. cei mai bine de 2 ani de voluntariat in scopurile asociatiei atunci cand am intraznit sa iau pozitie impotriva derapajelor consiliului director, derapaje ce se vor cu orice pret ascunse voua membrilor ARA si aeromodelistilor in general. Dar cel mai bine ar fi sa evit acest subiect acum, caci probabil privilegiul de a putea comunica cu dvs. aici, va fi destul de vremelnic, data fiind opacitatea conducerii ARA in abordarea unor subiecte de interes general pe care le doreste doar in spatele usilor inchise. Pt. asta si pt. ca paginile forumului sa nu mai fie sterse, am facut o pagina de facebook cu acelasi user pe care-l am si aici, chiar daca ma pricep extreme de putin la facebook, simplu daca mai dispar de aici, o sa ma gasiti acolo.
Pt. moment am sa incerc sa ma rezum doar la aspectele legislative, intrucat astea sunt adevarata prioritate a aeromodelismului in aceste momente.

Astfel va aduc in atentie art. 103 al codului aerian. Art. in temeiul caruia sau facut dosarele penale, celor care au zburat cu aeronave neinmatriculate pe la manifestatii, art. care spune cam asa:

(1) Se   pedepsesc cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă următoarele fapte:
a)   exploatarea unei aeronave fără ca aceasta să posede un certificat de înmatriculare sau identificare şi un certificat ori autorizaţie de navigabilitate sau documente echivalente;
b )   inscripţionarea neconformă cu certificatul de înmatriculare sau identificare ori suprimarea mărcilor de inscripţionare.


Identificarea rezolva oarecum problema certificatului de identificare, cu mentiunea ca legea impune certificat de identificare al aeronavei si nu al aeromodelistului asa cum rezulta din propunerea AACR in proiectul“PIAC_AW_ID_2017”. Pt. a evita raspunderea penala este necesar insa si "certificat ori autorizaţie de navigabilitate sau documente echivalente."
Astea cum le obtinem? Asteptam o noua reglementare AACR pt a fi si ele eliberate? Si daca da cat vor costa?

PS. Nu stiu unde va conduce ARA viitorul aeromodelismului Romanesc, dar daca ne lasam atrasi in jocul dea aeronava prin inscrierea in Registrul unic de înmatriculare a aeronavelor civile din România, in lipsa unei reglementari distincte si specifica aeromodelismului asa cum este si in alte state, nu vom reusi niciodata sa fim in legalitate. Vom reusi cel mult sa fim buni de sanctionat in temeiul statului de aeronava civila ce-l recunoastem singuri cu aceasta ocazie.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de xorg: 27 May 2017 - 01:26 PM

0

#110 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 01:42 PM

Mie imi pare rau ca nu am reusit sa duc pana la cap clarificarea privind regimul actual al zborului membrilor frmd...
Adica stiganas zboara legal la Chitila pentru ca e membru frmd ? :unsure:
Daca se clarifica asta, rezolvarea poate e mai simpla decat credem... sa inaintam cerere de afiliere la FAI si gata.
Dar cum ARA nu vrea sa se afilieze nici cu alte structuri implicate in sustinerea modelismului clasic... :(
... cu picioarele pe pamant ...
0

#111 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 May 2017 - 01:47 PM

@ Renatao, referitor la disccutia din cadrul conferintei telefonice, privind incredintarea "aeronavei" spre a fi pilotata de altii. Parca tu ai ridicat problema: :D
Tot din codul aerian: art.99   (1) Încredinţarea comenzilor aeronavei civile de către pilotul comandant unei persoane neautorizate se pedepseşte cu închisoare de la 3 la 10 ani şi interzicerea unor drepturi.
0

#112 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 01:54 PM

Nu am ridicat problema de la mine, era scrisa in panoul de chat din stanga, nu fusese adusa in discutie, si mi s-a parut utila.

Unii au facut paralela incorecta cu masinile, nici acolo nu este chiar asa legal sa ti-o dai pe mana altuia, doar cercetati legea putin ;)
Si mai bine se vede la un serviciu de inchiriere masina, dincolo sau aici, se declara explicit cine va coonduce masina, si daca sunt in vehicul doi soferi care vor sa schimbe, sa conduca cu randul, asta trebuie declarat explicit la completarea formularului de inchiriere, si costa suplimentar ;)
Iar daca nu o faci si copilotul produce accident, esti "fericit"... se anuleaza toate clauzele de asigurare, care costa mai mult ca inchirierea in sine ! Si platesti dauna totala !
... cu picioarele pe pamant ...
0

#113 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 27 May 2017 - 01:56 PM

Vezi postarearenatoa, la 27 May 2017 - 01:05 PM, a spus:

Nu vad nicaieri ceva care sa asimileze aeromodelul cu aeronava... poate e o problema de traducere rastalmacita, daca va referiti la paragraful asta:

CLASS F - MODEL AIRCRAFT
B.1.1 General definition
a) A model aircraft is an aircraft of limited dimensions, with or without a propulsion device, not able to
carry a human being and to be used for contest, sport or recreational purposes.
B) For the whole flight, a radio-controlled model aircraft must be within visual line of sight (VLOS) of
the person who directly assumes its control or who is in a situation to take the direct control at any
moment, including if the model is being flown automatically to a selected location.

...dar ca sa pot judeca asta ar trebui sa stiu cum arata paragraful in discutie in vechile forme ale SC4.

Nu e nicio răstălmăceală.
Ce înseamnă aircraft ? Aeronavă
Forma veche : ”... a representation of an aircraft...” .
Acum este direct ... se vede mai sus diferența.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#114 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 27 May 2017 - 02:00 PM

Neeee.
Asta e căpoșenie irațională.
Care lege ? FAI ? ne FAI ?
Pentru că ”NU VREAU FRMd”. Doar atât. Pentru că FRMd e amorțit, imobil, ... etc.
Nu FRMd. Oamenii care conduceau instituția.
Un autoturism nu pleacă de pe loc dacă nenea șoferul nu pornește motorul, eliberează frâna de mână și bagă în treaptă de viteză. Asta înseamnă că e defect. Nu. Eventual e șoferul defect, sau nu are intenția să plece nicăieri.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#115 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 02:10 PM

Corect, si daca constat ca sistemul de taxi e anchilozat, call Uber ;)

Asa ca ARA, go FAI !

"The FAI Membership is divided into three categories : Active / Associate / Temporary. According to the FAI Statutes, definitions are the following:

Active Member of FAI : A national organisation that represents the greatest number of aeronautic and astronautic disciplines in its Country and has been elected to represent that Country in the FAI.
Associate Member of FAI : A national organisation or aero club which represents in FAI only one branch of air sports or astronautics in its Country.
Temporary Member of FAI : A national organisation that is a candidate for Active or Associate Membership of the FAI and that has been admitted by General Conference to a temporary and restricted form of membership."

http://www.fai.org/m...come-fai-member

ARA poate alege sa reprezinte toate ramurile RC, pe care frmd le ignora, simplu...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 27 May 2017 - 02:15 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#116 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 02:24 PM

Renato, eu stiam ca FAI nu accepta decat o federatie / tara. Daca au schimbat regulile e ok go to FAI! Eu nu am gasit nimic. Daca ai ceva date pune-le aici.

Dl. Xorg daca doriti sa lamurim unele lucruri intre mine si.... Restul problemelor le rezolvati cu Andras/consiliul director.
Haideti sa ne concentram pe legislatie. Se pare ca suntem la un punct de cotitura care ne poate hotari viitorul in domeniu.

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 27 May 2017 - 03:05 PM

0

#117 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 May 2017 - 02:31 PM

Vezi postarearenatoa, la 27 May 2017 - 01:42 PM, a spus:

Mie imi pare rau ca nu am reusit sa duc pana la cap clarificarea privind regimul actual al zborului membrilor frmd...
Adica stiganas zboara legal la Chitila pentru ca e membru frmd ? :unsure:
............



Ai o singura modalitate prin care sa afli daca zboara legal: Sifoneaza o sesizare la AACR si vezi daca scapa fara sanctiune. :rofl:
Acuma lasand gluma la o parte, ARA ar fi putut solicita pe cale oficiala printr-o simpla adresa, o astfel de clarificare atat de la FRMD cat si de la AACR. In fapt a existat chiar si un plan prin care ARA ar fi urmat sa invite autoritatile implicate la o discutie deschisa pentru clarificarea unor astfel de probleme, dar din pacate au intervenit altele.

Aceasta postare a fost editata de xorg: 27 May 2017 - 02:32 PM

0

#118 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 27 May 2017 - 02:50 PM

Vezi postareaMUGUREL., la 27 May 2017 - 02:24 PM, a spus:

Renato, eu stiam ca FAI nu accepta decat o federatie / tara. Daca au schimbat regulile e ok go to FAI! Eu nu am gasit nimic. Daca ai ceva date pune-le aici.

Dl. Xorg daca doriti sa lamurim unele lucruri intre mine si dumneavoastra nr meu de telefon e 0744620446. Restul problemelor le rezolvati cu Andras/consiliul director.
Haideti sa ne concentram pe legislatie. Se pare ca suntem la un punct de cotitura care ne poate hotari viitorul in domeniu.

Multumesc!

Dn. Mugurel nu va cunosc personal si nu cred ca am avea ce lamuri eu si dvs. personal la telefon. Cel mult poate sa planificam sa bem vreo bere cand ne vedem la adunarea generala. Am insa acum cate ceva de lamurit cu moderatorii ARA, iar dvs. sunteti unul dintre ei. Asa ca lamuririle astea raman utile in viziune mea, doar prin prizma functiilor dvs. in ARA, iar asta nu cred ca se poate rezolva personal intre noi doi la telefon.
0

#119 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 02:50 PM

Vezi postareaMUGUREL., la 27 May 2017 - 02:24 PM, a spus:

Renato, eu stiam ca FAI nu accepta decat o federatie / tara. Daca au schimbat regulile e ok go to FAI! Eu nu am gasit nimic. Daca ai ceva date pune-le aici.
...


Ai vazut mai sus ? pare destul de clar... ca asociat poti reprezenta branse neacoperite de cea nationala... al carui statut poate fi chiar pus in discutie avand in vedere ativitatea pe care (nu) o desfasoara...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#120 Useril este offline   MUGUREL. 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 744
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male

Postat 27 May 2017 - 03:03 PM

Cum doriti dl. Xorg! Ce am scris mai demult e valabil. Eu nu am banat pe nimeni. Si nici nu o sa o fac decat dupa o discutie prealabila. Nu scriu pentru a ma apara/justifica. Doar pentru o clarificare a situatiei. Si anumite postari sterse -le -am discutat inainte cu cel care le-a scris.

Aceasta postare a fost editata de MUGUREL.: 27 May 2017 - 03:07 PM

0

Arata acest topic


  • 8 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro