Modelism - RHC Forum: Modalitati de identificare motoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Modalitati de identificare motoare -rpm, multimetru, dimensiuni.....

#1 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 21 April 2017 - 11:34 AM

Va salut, am luat de pe forum 3 motoare, problema la ele este ca nu mai scrie nimic pe ele, sunt brushless, cu senzori, seria 540, ax 3.17.
As vrea sa stiu daca le pot identifica, ma intereseaza cati T au.
De pe youtube am gasit tutoriale cum pot afla ce amperaj consuma, asta e cam cel mai important, dar cum pot verifica cate rpm au, cam ce T au.
Doar pe un motor imi scrie banzai 10.5T. Dar pe net nu gasesc deloc astfel de specificatii.
Aveti cumva idei?
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16757
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 April 2017 - 11:50 AM

Exista banzaihobby.com care are o gramada de motoare 10.5t la vanzare, poate or fi avut vreodata si ceva rebranduit pe numele lor... :unsure:

Cu T-urile, singura solutie o vad desfacut motorul si numarat... dar tot nu cred ca iti va da multe informatii, mai conteaza si numarul de poli...

Asa ca cel mai sigur este sa iti cumperi turometru si sa masori RPM real, si de acolo afli KV-ul.

Poate iti e utila si asta:
http://www.rccaracti...s-vs-kv-rating/
renatoa de la aacr.ro
0

#3 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 21 April 2017 - 02:36 PM

Un fel de turometru , am, dar e cel de la statia tgy i10 care vine cu senzor de rpm, dar cum ii conectez eu un magnet atat de mic pe ax fara sa zboare, sau poate nu inteleg eu cum se conecteaza.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16757
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 April 2017 - 02:58 PM

E posibil ca iesirea senzorului de turatie sa fie chiar impulsurile corespunzatoare palelor... si atunci ai putea lua un impuls de pe unul din cele 3 fire ale motorului, si exista o formula de conversie.
Dar asta necesita un pic de cercetare... osciloscop... un electronist.
Poate kempo... :unsure:
renatoa de la aacr.ro
0

#5 Useril este offline   PETT 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 305
  • Inregistrat: 26-May 15
  • Gender:Male
  • Location:VASLUI CITY

Postat 21 April 2017 - 05:25 PM

Vezi ca la i10 ai si un senzor optic, nu doar magnetic....e suficient sa atasezi un disc din plastic la ax si sa pui o bucata de staniol pe el, sa il vada senzorul...
0

#6 Useril este offline   PETT 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 305
  • Inregistrat: 26-May 15
  • Gender:Male
  • Location:VASLUI CITY

Postat 21 April 2017 - 05:34 PM

https://www.youtube....h?v=LhAmOZGtA4E vezi de la minutul 5....
0

#7 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 21 April 2017 - 06:08 PM

hai sa=ti dau o solutie simpla>
descarci in telefon o aplicatie de acordor pt chitara (guitar tuner) - eu am in telefon PitchLab. trebuie unul care arata si frecventa in cifre, nu doar notele muzicale. sau poate exista vreo aplicatie de frecventmetru.
dai drumul la motor in blana si citesti frecventa pe ecran. inmultesti cu 60 si imparti la cati volti ai.
pt verificare, am pornit acum un tamiya fox, periat, 6 celule. mi_a afisat C4 (nota do, oct 4, 254Hz. adica 15240 rot/min. sau 2116 kv.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#8 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16757
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 April 2017 - 06:15 PM

GE-NI-AL ! :)
renatoa de la aacr.ro
0

#9 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 21 April 2017 - 06:23 PM

pai ideea asta a avut=o gogu in 22, cum sa traga cu mitraliera printre palele elicei fara a o deteriora.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#10 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16757
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 April 2017 - 06:25 PM

Zau, nu e mecanica, un stift pe ax care trage de tragaci, sincron cu pala ? :unsure:
renatoa de la aacr.ro
0

#11 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 21 April 2017 - 06:30 PM

Vezi postarearenatoa, la 21 April 2017 - 06:25 PM, a spus:

Zau, nu e mecanica, un stift pe ax care trage de tragaci, sincron cu pala ? :unsure:


„ Una dintre problemele fundamentale ale ingineriei mecanice este aceea de a a transmite energia disponibilă în natură, după o transformare potrivită, la un punct oarecare unde ea poate fi întrebuințată pentru a produce lucru util.
Metodele pentru a transmite energia, cunoscute cunoscute și practicate în inginerie, se pot cuprinde în general în două clase: (a) metoda mecanică, cuprinzând și pe cea hidraulică, pneumatică și prin cabluri; (B) metoda electrică.(…)


După noul sistem, energia se transmite de la un punct la altul, la o distanță care poate fi considerabilă, cu ajutorul imprimării unor variații periodice de compresiune sau tensiune, care produc vibrații longitudinale în coloane solide, lichide sau gazoase. Energia se transmite prin aceste vibrații periodice de presiune și volum în direcție longitudinală și transmiterea aceasta poate fi caracterizată ca transmitere de putere prin unde sonore.”— Gogu Constantinescu, Teoria sonicității, p. 33


Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#12 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 21 April 2017 - 06:40 PM

sistem mecanic au avut primii francezii (sistemul lui Saulnier, montat pe avionul lui Bleriot) , dat tot loveau elicea, asa ca au imbracat=o in tabla. apoi germanii, prin Focker. pana la el, avioanele doborate cu mitraliere centrale nu stiu daca au fost 10-20 in tot razboiul. Gogu Constatinescu a realizat primul dispozitiv de sincronizare eficace, bazat pe teoria sonicitatii. si cutia de viteze automata, tot pe asta se baza - nu stiu cum e acum.

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 21 April 2017 - 06:43 PM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#13 Useril este offline   Diesel 

  • Diesel
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 2759
  • Inregistrat: 29-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:www.mrtclub.ro

Postat 21 April 2017 - 07:51 PM

Vezi postareafulgerica, la 21 April 2017 - 06:08 PM, a spus:

dai drumul la motor in blana...


Solutia asta la motoarele brushless 540... in gol au 90% cam acelasi rezultat... rotor spart.
Solutia data de tine cred ca este foarte buna de altfel, dar exista riscuri mari.
Eu nu recomand turatul motorului (de auto in mod special) in gol.


Club Sportiv
Motosport Racing Team
0

#14 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 21 April 2017 - 08:04 PM

normal ca exista riscuri... dar poti afla turatia in cateva secunde. riscurile mari sunt cand modelul e gata de "joaca" :)) 99% dintre utilizatori vorbesc doar de viteze de 80/100 kmh, baga 3-4s in motoare care suporta 2S, care oricum la 2S nici nu le pot controla :) totul se reduce la cateva sprituri si o masinuta rupta in cateva minute.
btw... cum naiba sa cumperi niste notoare care nici nu stii ce sunt???
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#15 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 22 April 2017 - 12:04 AM

Va salut si va multumesc, ideea cu sonorizarea este prezentata si pe youtube dar incepuse sa ma doara capul cand am vazut ce trebuia facut, oricum e tare idee, in felul acesta poti afla rpm-ul la orice cu ajutorul unui telefon.
Momentan am reusit sa aflu doar ce consum au in gol motoarele, in sarcina e cam aleatoriu, deci poti afla in gol si cu ax blocat, normal ar fi sa nu blochezi axul mai mult de 2-3 secunde, poate fi fatal esc-ului.
Am incercat sa iau consumul de A cand pe baterie aveam 7.8V, oricum difetenta este mica.
De exemplu, pe unul dintre motoare:
2s 7.8v turatie in gol consum 23A
2s 7.4v turatie in gol consum 21A

Si acum intrebarea:
Producatorul cand scrie in specificatiile motorului ca are consum x si maxim y, sa inteleg ca x este in gol sau cu o mica sarcina, si y este cu axul blocat?
Motoarele au fost bonus, si chiar aveam nevoie de ele, am 4 onroaduri si doar un singur motor.
Oricum e desteapta treaba cu A si rpm-ul.
Mai am prin cutia cu maimute vreo 6-7 motoare aero tot brushless care nu stiam mai nimic de ele, kv.... consum...
Maine bag si senzorul optic in functiune sa vad ce imi iese.
Multumesc momentan pt idei.
Nu toate motoarele au stantate kv-ul, majoritatea au o bulina cu kv si daca bulina zboara.... sanatate la neamuri.

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 22 April 2017 - 12:08 AM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#16 Useril este offline   hassel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2427
  • Inregistrat: 02-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Cars, cars, cars, any type ....

Postat 22 April 2017 - 11:52 AM

novacul este modelul s5800 de 5800kv sensored 8,5t. (cel mov)

banzai scrie deja.
cel negru pare un team orion vortex race 4t .. dar nu imi dau seama sigur :) cauta aceasta serie pentru confirmare ORI28128

BAJA
5SC 30cc gas

Hobbytech str8 rally electric conversion

0

#17 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 22 April 2017 - 12:39 PM

Banzai este un 10.5 si are un consum in gol de 23A.
Orion vortex cred ca este un 13.5T, in gol are un consum de 16A.
Novacul intr-adevar cred ca este un 8.5, chiar un 7.5T, in gol are un consum de 60A.
Azi incerc sa aflu si rpm-ul. Cand te mananca.... te scarpini. Cel putin, am invatat ceva nou.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16757
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2017 - 01:19 PM

60A in gol suna a scurt circuit... cat poate sa consume in sarcina atunci ?! :unsure:
renatoa de la aacr.ro
0

#19 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 22 April 2017 - 04:49 PM

btw... cu ce ai masurat tu 60A ??
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#20 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 22 April 2017 - 05:16 PM

Vezi postarearenatoa, la 22 April 2017 - 01:19 PM, a spus:

60A in gol suna a scurt circuit... cat poate sa consume in sarcina atunci ?! :unsure:


nu neaparat... depinde de constructia motorului, la 8-10 poli, in gol, poti depasi curentul consumat in sarcina. sau cand ai o turatie mai mica de cca 25-30%, curentul consumat creste drastic. asa ca un motor in gol, cu multi poli, poate face urat. de aceea l+am si intrebat pe zeus cum pana mea masoara curenti de 60 A??? pai zecimi de ohmi rezistenta de contact pe fire si borne l+ar lasa fara tensiune pe esc, motor. :))

Aceasta postare a fost editata de fulgerica: 22 April 2017 - 05:17 PM

Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#21 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 22 April 2017 - 05:35 PM

Poate nu am masurat corect, nu stiu, nu sunt nici electrician nici electronist...
https://youtu.be/gwFE-NkzR-k
Aceasta este metoda, masurat la borna bateriei. Am incercat si in sarcina, vorba vine sarcina, am tinut cat am putut cu o carpa axul motorului, in sarcina crestea cam cu o treime maxim 50%, asta cat am incercat eu sa tin axul, sa ingreunez turatia....
La novak, cel cu un consum in gol de 60, s-a dus in 80 cand am incercat sa strang axul. Nu stiu cat de real este acest consum. Cred ca trebuie sa ma bazez mai mult pe rpm.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#22 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 22 April 2017 - 05:42 PM

Totusi un producator da consumul maxim, dar il da la 7,2v sau la cat?...
Cred ca sunt prea multe constante si am sa ma las pagubas. Le pun pe masina si ma driftuiesc prin parc linistit ca doar la asta le folosesc, nu le folosesc la competitii.

Inclusiv ca sa aflu rpm-ul, la ce voltaj trebuie sa aflu? Cand bateria este full, pe trei sferturi, la o treime?

Aceasta postare a fost editata de Zeus: 22 April 2017 - 05:45 PM

Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#23 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 22 April 2017 - 05:51 PM

bun. eu sunt electronist si am si biznis in electronica high=end. cu toate astea, eu nu pot masura curenti de 60 A.
ai putea sa mosori doar cu un clampmetru adevarat cu falcile puse direct pe borna bateriei si intrarea in esc. si unde ai fire,,, sa fie superfire :) daca ai masura ca tipul ala pe youtub, cu aparatul ala, s=ar topi firele, ar lua foc traseele. eu te=am intrebat cum ai masurat TU, nu cum se masoara. asta se face la scoala primara.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#24 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 22 April 2017 - 07:35 PM

Am masurat exact cum masoara acel tip in videoclip, eu nu lasam decat 2-3 secunde la maxim motorul, firele mele sunt mai groase, sunt cele ce se folosesc la lipo, esc, cele de 12g care oricum nu stiu cat suporta, se incalzeau foarte putin, mai degraba motorul se incalzea mai tare.

Dar hai sa te intreb ceva daca tot esti in domeniu:
O baterie 2s 6000, cu descarcare de 65-130c, cati A poate scoate maxim?
Stiam ca parca inmultesti capacitatea bateriei cu C-ul care il are si afli cati A iti poate oferi maxim. Gresesc?
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16757
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 April 2017 - 08:07 PM

Nu gresesti, dar Ce-uri aia dupa parerea mea sunt de unica folosinta :D
Nu folosesc niciodata o baterie de HK mai mult deca un sfert din cat e laudata.
Ca idee, 20C de HK nu da cat un 10C de firma care costa 40$

Totusi, din ce ai tu acolo te poti baza pe 100A... cei 60 masurati ar putea fi reali.

fulgerica, eu masor 60A cu scula asta de 9 parale...
https://hobbyking.co...?___store=en_us

Stiu ca citesti acolo 30A, dar ala este curent mediu suportat timp lung, dar masoara si inregistreaza varfuri pana la 60A

rezistenta pe conectori bullet este de vreo 2 mO, am avut un multimetru pus cu crocodilii chiar pe bullet, exact ca sa ma dumiresc si eu de asta, aveam 100mV la 50A cadere.
renatoa de la aacr.ro
0

#26 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 22 April 2017 - 09:38 PM

renato, device=ul ala are fire scurte, si oricum, vreo 10% eroare de masura cat o avea cel putin, nu conteaza la genul asta de aplicatie. , aparatul din clip, are cel putin 0,2=0,4 ohmi pe fiecare cablu, plus inca n ohmi cadere pe mufe... deci?
eu daca sunt interesat de consum, ma intereseaza in mod real. incarc din zero acumulatorul, vad cat intra in el. dau drumul la barca, avion, automodel in conditii reale de folosinta / continuu, fara opriri, cam cum e o cursa, unul, doua, cinci minute cat e nevoie. descarc apoi acumulatorul, vad cat a mai ramas, apoi calculez cat a consumat in perioada resăectiva. apoi recalculez totul (elice, spur, marca acumulator, etc cat sa raman in greutatea pe care o vreau astfel incat modelul sa termine cursa.

btw: un articol bun despre consum in gol / sarcina : http://www.easa.com/...Basics_0205.pdf
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#27 Useril este offline   Zeus 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2322
  • Inregistrat: 15-January 09
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 23 April 2017 - 02:10 AM

Gata rezolvat, am aflat la toate rpm, consum, kv....
Am folosit un senzor magnetic de la TGY i10, (multumesc PETT, nici nu stiam ca poate i10 sa faca asa ceva, si nici nu stiam ca am asa ceva), am lipit bucatica ai mica de magnet pe un pinion si cu senzorul in mana am aflat cate rpm are fiecare motor. A fost mai complicat dar am reusit, doua statii in fata, de pe i10 citeam rotatiile si cu cea de auto dadeam blana, e bine sa mai ai o mana in plus.
Apoi am inceput sa folosesc si metoda lui Fulgerica, am luat de pe market PitchLab, am asezat axul motorului la 2-3 cm de microfonul telefonului si am dat blana la motor, frecventa de acolo o inmultesti cu 60 si gata.
RPM-urile citite cu ajutorul senzorului au fost identice cu cele din pitchlab, diferenta poate cateva zeci... maxim 2-300 de ture diferenta intre ele.
Cu ocazia asta am mai invatat ceva, metoda descrisa de Fulgerica e cea mai usoara si e de tinut minte.
Multumim frumos.

Novakul nu este in scurt, avea un rulment obosit, schimbat rulmentul, consum in gol 32 A, in sarcina ( cu aproximatie) 55-60A. Este un 8.5T de 5500kv.
Why Drink and Drive,When you can Smoke and Fly?
0

#28 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 691
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 03 May 2017 - 01:58 PM

Pentru aflarea KV pentru motoarele brushless, mai este o metoda foarte simpla, daca detineti un osciloscop. Se stie ca valoarea tensiunii de BEMF la aceste motoare poate fi maxim tensiunea de alimentare si proportionala cu RPM-ul. Asta inseamna ca la o tensiune de 8V, tensiunea de BEMF poate fi maxim 8V. Prin urmare, cand tensiunea de BEMF are 8V, aceea este la turatia maxima atinsa la aceasta tensiune. Asadar si prin urmare, daca conectezi la un osciloscop o faza a unui motor BLDC si ii invarti axul in gol cu mana, sau cu alt dispozitiv, citesti amplitudinea tensiunii si calculezi turatia avand in vedere, evident, si de numarul de poli. Daca este un motor BLDC cu 2 poli, pe fiecare faza se va genera aproximativ o sinusoida completa pe o rotatie mecanica a axului. Deci, daca la 1V BEMF ati citit 1000RPM, inseamna ca acest motor are 1KV, adica 1000 RPM/V. Aceasta metoda este cea mai acurata, deoarece, atunci cand turati motorul in gol la turatie maxima, o limitate a turatiei vine de la incapacitatea ESC-ului de a comuta la acea frecventa in faza cu schimbarea efectiva a fazelor electrice ale motorului. Mai multe detalii despre acest detaliu, numai daca sunteti interesati. Pot spune ca am lucrat "ceva" pe motor control si cunosc cum functioneaza un ESC inauntru si care sunt limitariile lui, indiferent de brand si pret! In plus, aceasta metoda nu solicita motorul inutil la turatii periculos de mari.
Si inca ceva, curentul mare de mers in gol al unui motor se datoreaza si incapacitatii ESC-urilor de a comuta in faza cu schimbarea de faza electrica a motorului la turatii mari si din cauza inertiei rotorului care la turatii mari, are un efect foarte pronuntat(la fel se intampla si la motoarele pas-cu-pas, dar acolo fenomenul este mult mai pronuntat). De asta, atunci cand bagi in sarcina motorul, culmea, consumul scade pe el, pana la o valoare "moderata" a sarcinii.
Team Durango DEX8
Team Durango DEX210 V2
Team Associated SC10.2
Tekno SCT410.3
0

#29 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 05 May 2017 - 06:44 PM

cred ca nu explici tu bine. vrei sa spui ca pui osciloscopul intre doua fire ale motorului si il invarti cu mana??? amplitudinea creste cu cat il invarti mai repede, poate spre turatia lui maxima.
mai explica inca o data pasii, ca mie nu=mi iese..
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

#30 Useril este offline   fulgerica 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2181
  • Inregistrat: 31-July 07
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:vintage

Postat 05 May 2017 - 06:49 PM

chiar sunt interesat, ca ma ajuta sculele, nu trebuie sa mi bat capul cu diviziunile.
Laser frate!
"Drona este pt modelism exact ce este maneaua in muzica" - Epicur
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro