Modelism - RHC Forum: Convertizor de frecventa trifazat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5

Convertizor de frecventa trifazat Sfaturi, lamuriri, explicatii

#121 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 08 May 2017 - 10:41 PM

Revin in topicul asta cu un link; as ruga pe cei care se pricep sa-mi spuna si mie daca este acelasi lucru care s-a mai discutat sau este ceva diferit. Multumesc.

https://www.theautom...m-single-phase/
0

#122 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 09 May 2017 - 06:24 AM

Da, este acelasi lucru: (1) se foloseste un motor de start pt. ca alimentat monofazat un motor trifazat NU porneste din starea de repaus dupa care (2) se foloseste motorul trifazat secundar pt. a defaza tensiunea pe a treia infasurare a motorului trifazat al masinii. Cum am mai spus, foarte probabil nu se obtin cele trei sinusoide defazate exact cu 120 grade ale unei retele trifazate standard dar se obtine ceva "folosibil".
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#123 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 09 May 2017 - 10:33 AM

Vezi postareainformer, la 09 May 2017 - 06:24 AM, a spus:

Da, este acelasi lucru: (1) se foloseste un motor de start pt. ca alimentat monofazat un motor trifazat NU porneste din starea de repaus dupa care (2) se foloseste motorul trifazat secundar pt. a defaza tensiunea pe a treia infasurare a motorului trifazat al masinii. Cum am mai spus, foarte probabil nu se obtin cele trei sinusoide defazate exact cu 120 grade ale unei retele trifazate standard dar se obtine ceva "folosibil".


Exista sanse sa se prajeasca ceva dupa o perioada daca ar fi folosit niste ore in continuu ? (inteleg ca prin solutia asta reiese un trifazat manelizat si ma gandeam daca exista vreun "cost" tehnic al manelizarii ce s-ar manifesta prin vreo supraincalzire a ceva).
0

#124 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 09 May 2017 - 10:56 AM

Vezi postareasteelmind, la 09 May 2017 - 10:33 AM, a spus:

Exista sanse sa se prajeasca ceva dupa o perioada daca ar fi folosit niste ore in continuu ? (inteleg ca prin solutia asta reiese un trifazat manelizat si ma gandeam daca exista vreun "cost" tehnic al manelizarii ce s-ar manifesta prin vreo supraincalzire a ceva).

Asta io nu stiu sa zic sigur.
Judecand dupa ce-am mai citit in link-urile pe care le-ai postat, ar trebui sa mearga, mai ales daca motorul auxiliar este de putere mai mare decat cel util, cum se recomanda. Practic sarcina celui auxiliar este infasurarea "handicapata" a motorului util. :)
Deasemenea judecand ca multe motoare trifazate sunt folosite monofazat de ani de zile cu un condensator de defazare, care-i tot un fel de "manea", iar as zice ca merge.
Insa "electrotehnica" din motoare referitoare la campuri invartitoare si alte asemenea are multe integrale si de diverse feluri... :D.
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#125 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 09 May 2017 - 11:07 AM

Vezi postareainformer, la 09 May 2017 - 10:56 AM, a spus:

Asta io nu stiu sa zic sigur.
Judecand dupa ce-am mai citit in link-urile pe care le-ai postat, ar trebui sa mearga, mai ales daca motorul auxiliar este de putere mai mare decat cel util, cum se recomanda. Practic sarcina celui auxiliar este infasurarea "handicapata" a motorului util. :)
Deasemenea judecand ca multe motoare trifazate sunt folosite monofazat de ani de zile cu un condensator de defazare, care-i tot un fel de "manea", iar as zice ca merge.
Insa "electrotehnica" din motoare referitoare la campuri invartitoare si alte asemenea are multe integrale si de diverse feluri... :D.


Ok. Multumesc.
0

#126 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 11 May 2017 - 08:32 AM

Ce parere aveti, va functiona un convertizor de frecventa cu intrare trifazata de 220V (NU 380V!) alimentat monofazat la reteaua noastra de 220V.
Din ce reverse engineering am facut eu pe partea de intrare a electronicii convertizorului, tensiunea alternativa intra direct in puntea trifazata si nu merge altundeva (sau n-am reusit io sa vad...).
Asa ca dupa mintea mea nu exista o protectie la lipsa unei faze ci practic se detecteaza asta din nivelul tensiunii continue pe condensatorii de filtraj... care n-ar trebui sa fie foarte mult diferita intre 3 x 120V sau 1 x 220V (nu-i inmultire! :) ).
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#127 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 11 May 2017 - 01:32 PM

Vezi postareainformer, la 11 May 2017 - 08:32 AM, a spus:

Ce parere aveti, va functiona un convertizor de frecventa cu intrare trifazata de 220V (NU 380V!) alimentat monofazat la reteaua noastra de 220V.
Din ce reverse engineering am facut eu pe partea de intrare a electronicii convertizorului, tensiunea alternativa intra direct in puntea trifazata si nu merge altundeva (sau n-am reusit io sa vad...).
Asa ca dupa mintea mea nu exista o protectie la lipsa unei faze ci practic se detecteaza asta din nivelul tensiunii continue pe condensatorii de filtraj... care n-ar trebui sa fie foarte mult diferita intre 3 x 120V sau 1 x 220V (nu-i inmultire! :) ).



De obicei toate convertizoarele trifazice merg si pe o singura faza. Am Emmerson care functioneaza foarte bine si monofazic Problema este ca fiind monofazic (vorbesc despre al meu) nu ai cum sa-i reglezi tensiuni peste 220v.
Si motorul va functiona la putere redusa.
La al tau ar trebui sa mearga la 220 monofazat, pentru ca el avea trifazic 220 (3faze de 110v). Si oricum tensiunea trifazica intra in punte, si pe iesire aveai o singura tensiune filtrata cu care era alimentat convertizorul
0

#128 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 11 May 2017 - 03:38 PM

Vezi postareamincof, la 11 May 2017 - 01:32 PM, a spus:

La al tau ar trebui sa mearga la 220 monofazat, pentru ca el avea trifazic 220 (3faze de 110v). Si oricum tensiunea trifazica intra in punte, si pe iesire aveai o singura tensiune filtrata cu care era alimentat convertizorul

Asa presupuneam si io da` de incercat n-am incercat, ca n-am nici un motor :D ... adica-l am pe ala de la CNC da` mi-e lene sa desfac toate legaturile... :).
:drinks:
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#129 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 14 June 2017 - 04:19 PM

Solicit ajutorul dvs.pt.achiztionarea unui convertizor trifazat 380v/2,2kw,simplu,cu indicarea turatiei si sa nu fie scump.
0

#130 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 17 June 2017 - 03:49 PM

As dori o idee
0

#131 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 17 June 2017 - 04:13 PM

cel mai ieftin gasesti in china, daca esti dispus sa astepti 5-6 saptamani pana il primesti..
http://www.ebay.com/...B4AAOSw~OdVWqCd
0

#132 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 17 June 2017 - 04:15 PM

Vezi postareaczd, la 17 June 2017 - 03:49 PM, a spus:

As dori o idee


Am eu un emerson 1405 control tehnique de 4kw. Poti sa-l folosesti si pe motor servo cu encoder daca vrei.
1000ron
0

#133 Useril este offline   LaserCut 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2017 - 07:15 PM

Vrei sa-l alimentezi monofazat si sa scoti 380 cu control frecventa sau alimentat trifazat si te intereseaza doar controlul turatiei?
Din cate stiu eu, majoritatea celor alimentate monofazat (240V) nu pot scoate 400V.
Cel putin cele de la delta asa sunt. Alimentate la 240V scot 240V trifazat, sunt si modele care au tensiune de iesire 380V dar sunt alimentate la 380 trifazat

Aceasta postare a fost editata de LaserCut: 17 June 2017 - 07:20 PM

0

#134 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 25 June 2017 - 01:08 PM

As dori un sfat despre acest regulator de turatie.

Fisiere atasate


0

#135 Useril este offline   czd 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 12-October 08
  • Gender:Male
  • Location:baia mare

Postat 04 September 2017 - 10:55 PM

Vezi postareaczd, la 25 June 2017 - 01:08 PM, a spus:

As dori un sfat despre acest regulator de turatie.

Posed un motor 0,75kw/380v,si as vrea sa il comand cu acest convertizor daca se poate.Muliumesc
0

#136 Useril este offline   cnc_step 

  • Membru Detasat
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 17-January 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest

Postat 27 February 2018 - 10:07 PM

Revin la acest topic ca am ramas dator cu o explicatie pentru cine nu stie ce inseamna consum la motoarele asincrone.
Adica, daca ai un motor de 0,75kw, alimentat trifazic la 220v (sau 380v) scrie pe el consum intre 3,5 si 4A la 220 ( intre 2-2,5A la 380v).
Acesta cum am explicat, consumul pe eticheta se refera la consumul pe o faza. Deci pe 3 faze va consuma 12A pe alimentare 220v. Majoritatea a-ti spus ca la 12A motorul are 2,2kw (neadevarat).
Unii au inteles, altii nu au inteles.
Si de acea, poate va uitati la pagina 14 din atasament, si se lumineaza si cine nu a inteles treaba cu convertizoarele, si cu setarile gresite care se fac de obicei la convertizoarele monofazice.
Adica, la un motor de 0,75kw/220v majoritatea seteaza convertizorul monofazic la 4A (mai ales la alea chinezesti).
Dar un motor care are intr-adevar 0,75kw, convertizorul monofazic trebuie setat la 12A.
Am intervenit pentru ca am ramas dator cu explicatia asta, si am vrut sa expun si motivul pentru care motoarele reglate de mine la 400W batea orice motor chinezesc de 2,2kw reglat prost.
Bine, cred in continuare ca motoarele chinezesti au 2,2kw in peak, si daca le dai 10A/faza cum este corect, se duc la fier vechi.


https://www.kbelectr...f_2g_manual.pdf

ps- in rest, am incheiat discutia pe subiectul asta

Aceasta postare a fost editata de mincof: 27 February 2018 - 10:07 PM

0

#137 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 February 2018 - 02:05 AM

In tabelul ala si in toate, scrie destul de clar cat sunt valorile pentru partea de alimentare a convertizorului si cat sunt cele de iesire. Nu stiu cine si ce nu a inteles.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 February 2018 - 02:18 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#138 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 28 February 2018 - 02:11 AM

Pai si nu scrie acolo negru pe alb ca consumul MAXIM pe singura faza este de 4 amp , asta se refera la capacitatea invertorului de a debita curent la un moment dat .

Asa ca mai mult de 4 amp pe faza nu da invertorul ala la puterea de 750w .

Poate aveti ceva cunostiinte mai inalte decat noi , poate ne explicati cum alimentati un motor cu 12 amp , cate 4 amp pe faza in acelasi timp , fara sa mai fie in comutatie fazele , sa se si

invarta .

Oare de ce mai folositi convertizoare de frecventa atuncea , legati-le pe direct , 3 faze in paralel si dai cu 12 amp si 220 pe ele , sa vedem cum se invarte super motorul de 12 amp pe 3 faze .

Chiar nu stiu de ce se mai chinuie astia sa le construiasca , daca credem ca din 4 amp scoatem 12 la momentul maxim pe care il poate scoate convertizorul pe faza .

Motorul chinezesc de 2.2 kw are cam 750 800w consum in sarcina mare , cam 250 300w cu freza de 6 mm in aluminiu la 19000 , posibil sa aibe varf cateva secunde de 2.2kw .

Oricum , daca ii zici la cineva o vorba si nu vrea sa inteleaga , mare lucru nu ai ce sa ii faci , tot in lumea lui o sa traiasca ca si in povestea cu Fat Frumos cu palosul gros si Ileana

Cosanzeana .

Asa ca eu va las in voia logici dumneavoastra , si nu cred ca o sa mai debitez cine stie ce lucruri fara noima pe acilea .

DAR , poate la dumneavoasta in universul in care locuiti motoarele cu 3 faze de 750w au consum de 12 amp pe toate fazele , care se alimenteaza pe rand cu cate 4 A, nu cumva sa le abordeze pe toate odata , nu s-ar mai excita bobinele alea !!! Si unde mai ii placerea de a invarti rotorul , o sa aibe orgasm daca le alimentati pe toate odata , poate si ceva scurgeri de materie neagra , etc ...
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#139 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 February 2018 - 03:27 AM

Eu nu stiu de ce vorbim despre puterile motoarelor si amestecam parametrii electrici cu cei mecanici, ca apoi sa comparam doua motoare, intre ele.
Pe eticheta motorului este trecuta puterea mecanica. Adica un motor de 750W la 30.000 rpm are un cuplu de 100 de ori mai mic ca al unui motor de 750 W cu turatia de 300 rpm. Pentru ca puterea este cuplul ori viteza unghiulara. Si nu poti compara nici macar doua motoare de 750W intre ele. Tocmai de aceea, un motor de o anumita putere dar turatie mica este mai voluminos (are diametrul mai mare) decat un motor de aceeasi putere dar turatie mai mare.

Motorul de 2,2 kW al chinezilor are cuplu mic deoarece se ia in calcul o turatie mare (aici nu stiu sigur daca se ia cuplul la turatia maxima sau se alege de pe caracteristica valoarea produsului cuplu x viteza unghiulara, maxim). Ba mai mult, nici nu e folosit prea des la turatia asta. Aproape ca poti sa-l compari cu un motor de 600W la 6000 rpm. cand ambele sunt utilizate la aceeasi turatie. Daca convertizorul nu te ajuta sa mentii cuplul celui chinezesc la reducerea turatiei, nu mai ramane mare lucru din cuplu daca vrei sa frezezi tot cu 6000 rpm. Cred ca s-ar gasi valoarea pe diagrama, dar in mod sigur este mai mica. Pentru ca aschiezi mai bine cu motorul de 600W la 6000 rpm.
Pe mine valorile electrice ma cam lasa rece, nici nu ma intereseaza. Ca le gasesc in tabele si stiu ca sunt pe faza trecute acolo. Cat platesc la furnizorul de curent, iar nu ma intereseaza. Singurul lucru comun cu convertizoarele este ca undeva in tabel sunt date niste valori maxime pentru un anumit motor trecut acolo dupa puterea mecanica (in HP sau W) ca sa stiu ce convertizor sa aleg.
Asta e parerea mea, cu ce stiu acum. Daca trebuie sa mai invat, o sa pun mana pe carte si o s-o fac cu placere.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 February 2018 - 03:30 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro