Modelism - RHC Forum: SC10.2 setup pentru circuit pe mocheta - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

SC10.2 setup pentru circuit pe mocheta Ce setup ati folosit voi pe circuitele de mocheta?

#1 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 27 January 2017 - 01:06 PM

Salutare,
De curand ne-am improvizat un circuit de mocheta intr-o sala de sport si automodelul cu care ma dau eu este un SC10.2. Fiind invatat cu alte circuite cu aderenta mult mai mica, cand l-am pus pe mocheta am obtinut asa o aderenta de mare, ca in viraje masina are un body roll foarte accentuat si se da peste cap foarte usor in viraje stranse. Setupul initial cu care am inceput pe aceasta suprafata este: ulei 35WT si arcuri de 3.6lbs albastre pe fata si 40WT si arcuri de 2.1lbs sau 2.2lbs pe spate; bateria LiPo 5.9Ah 2S montata in centrul suportului. Telescoapele sunt montate central pe turnuri si in gaura exterioara pe brate. Link-urile pentru chamber sunt montate in pozitiile stock. Nu folosesc bare stabilizatoare decamdata pe spate.
As vrea sa imi spuneti si mie ce setup-uri folositi voi pentru mocheta, cu care ati obtinut rezultate bune?
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#2 Useril este offline   EugenS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1262
  • Inregistrat: 08-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2017 - 01:25 PM

Vezi postareaOctavian_B, la 27 January 2017 - 01:06 PM, a spus:

Salutare,
De curand ne-am improvizat un circuit de mocheta intr-o sala de sport si automodelul cu care ma dau eu este un SC10.2. Fiind invatat cu alte circuite cu aderenta mult mai mica, cand l-am pus pe mocheta am obtinut asa o aderenta de mare, ca in viraje masina are un body roll foarte accentuat si se da peste cap foarte usor in viraje stranse. Setupul initial cu care am inceput pe aceasta suprafata este: ulei 35WT si arcuri de 3.6lbs albastre pe fata si 40WT si arcuri de 2.1lbs sau 2.2lbs pe spate; bateria LiPo 5.9Ah 2S montata in centrul suportului. Telescoapele sunt montate central pe turnuri si in gaura exterioara pe brate. Link-urile pentru chamber sunt montate in pozitiile stock. Nu folosesc bare stabilizatoare decamdata pe spate.
As vrea sa imi spuneti si mie ce setup-uri folositi voi pentru mocheta, cu care ati obtinut rezultate bune?

Bare stabilizatoare pe ambele punti ( mai graose decat ai acum ), ulei mai gros in amortizoare ( te poti duce la 800-1000 CST ), gauri mai putine sau mai mici in pistoanele amortizoarelor, saibe pe tija amrtizorului - in interior ( pentru a reduce droop ), rigizeaza sasiul, creste ampatamentul masinii ( saibe intre hex si janta ).

Succes
The 5 P's theory : Proper Preparation Prevents Poor Performance.
0

#3 Useril este offline   vgeorge 

  • Membru Fondator MDT
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2700
  • Inregistrat: 31-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Pitesti

Postat 27 January 2017 - 02:30 PM

Pe durango mergeam cu 60wt in amortizoare, si pe fata cu cele mai tari arcuri. Pe spate, cred ca cu o tarie mai mari decat stock. Cred ca erau negre ca si culoare. Ne dadeam cu mini pin, iar pe fata puneam roti foarte tocite.
Racing
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale



[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
0

#4 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 27 January 2017 - 04:02 PM

Am comandat arcuri mai tari si pentru fata si pentru spate, dar va dura putin pana imi vin. Cel mai tare ulei pe care il am deocamdata este 40WT si va trebui sa comand altul mai vascos si am sa merg spre 60WT. Sper sa ajute si bara stabilizatoare pe spate, caci pe fata nu am puncte de prindere. Am intrat pe mocheta cu niste cauciucuri cu pinii marunti, de la Team Associated si sincer, au mai mult decat suficienta aderenta! M-am gandit si eu sa pastrez cauciucurile astea aderente pe spate doar, iar pe fata sa le schimb cu unele cu mai putina aderenta, pentru a nu vira atat de brutal, ca mi se intoarce aproape in loc masina, daca vreau.
Alte sugestii pentru setup-ul de mocheta?
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#5 Useril este offline   vgeorge 

  • Membru Fondator MDT
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2700
  • Inregistrat: 31-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti/Pitesti

Postat 27 January 2017 - 04:26 PM

O sa iti trimit pe mail ceva poze sa iti dai seama cu ce cauciucuri ne dadeam noi pe fata :)
Racing
-Associated B7 - buggy 2wd electric
-Associated B74.2 - buggy 4wd electric
-Mugen MTC2 - stock/mod touring electric
-Associated SC6.2 - short course 2wd electric
-Losi SCTE 2.0 - short course 4wd electric
-Mugen MBX5T - truggy nitro
-Mugen MBX6 - buggy nitro
-Kyosho MR03 - 1/28 box stock
-GLR racing - 1/28 mod
-Garbage collection - Crawler performance scale



[center]Club
C.S.T.A. Bucuresti
0

#6 Useril este offline   EugenS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1262
  • Inregistrat: 08-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2017 - 05:47 PM

Alte sugestii pentru setup-ul de mocheta?

Iti recomand sa faci schimbarile progresiv. Daca vei aduce modificari si la cauciucuri, si la uleiuri, si la arcuri, si la barele stabilizatoare, ....., nu vei sti niciodata care a fost modificarea care a facut masiina sa se comporte bine pe pista respectiva. Fa modificarile direct la pista. Pui alte cauciucuri pe fata, testezi 3 minute. Daca ai obtinut o imbunatatire, continua. Daca nu, revii si modifici uleiurile. Incearca sa faci operatiile exact in ordinea indicata mai sus.

Succes
The 5 P's theory : Proper Preparation Prevents Poor Performance.
0

#7 Useril este offline   Mischu LTB 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 16-May 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2017 - 06:03 PM

https://www.teamasso...manuals_setups/

http://site.petitrc....ciatedSC10.html

Gasesti un punct de pornire si de acolo cum a zis si Eugen schimbi progresiv cite un reglaj pina ajungi la un optim.

Aceasta postare a fost editata de Mischu LTB: 27 January 2017 - 06:04 PM

0

#8 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 29 January 2017 - 09:10 PM

Linkurile indicate le-am consultat si eu, dar acele setup-uri nu sunt relevante pentru SC10.2 si doar o singura suprafata de acolo este pentru carpeta.
Am fost vineri la sala si m-am dat pe carpeta si am folosit aceleasi cauciucuri pe spate ca si datile trecute, deoarece imi ofera suficienta aderenta, dar pe fata am pus cauciucurile care se gasesc stock pe fata la SC10B. Cred ca sunt rotile potrivite, deoarece imi scad suficient de mult aderenta pe fata si acum pot sa iau virajele mult mai bine si controlabil. Deocamdata nu fac alte schimbari cu rotile, deoarece astept sa imi vina arcurile mai tari si sa urc si vascozitatea uleiului in telescoape si abia dupa aceea ma voi gandi la urmatorul pas in schimbarea setup-ului.
Am uitat sa mentionez ca am coborat putin centrul de greutate pe spate, in comparatie cu fata, dar nu am observat un comportament imbunatatit. In continuare trebuie sa fiu foarte conservativ cu viteza cu care iau virajele si trebuie sa franez suficient inainte ca sa nu ma dau peste cap. Comportamentul s-a imbunatatit dupa ce am schimbat rotile pe fata, dar nu am rezolvat problemele...
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#9 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 29 January 2017 - 09:50 PM

Cand Aurelian scria in alt topic despre comportament pe pista vs bashing, era rau intentionat.
Cand crezi ca ai gasit setup ul potrivit, un concurs iti poate darma tot ceea ce credeai despre setarea perfecta.
Totul.....retine.....totul este diferit intr-un concurs. Fie pe pamant fie pe mocheta

Aceasta postare a fost editata de aiurica: 29 January 2017 - 09:50 PM

0

#10 Useril este offline   EugenS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1262
  • Inregistrat: 08-February 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2017 - 10:20 PM

Vezi postareaOctavian_B, la 29 January 2017 - 09:10 PM, a spus:

Linkurile indicate le-am consultat si eu, dar acele setup-uri nu sunt relevante pentru SC10.2 si doar o singura suprafata de acolo este pentru carpeta.
Am fost vineri la sala si m-am dat pe carpeta si am folosit aceleasi cauciucuri pe spate ca si datile trecute, deoarece imi ofera suficienta aderenta, dar pe fata am pus cauciucurile care se gasesc stock pe fata la SC10B. Cred ca sunt rotile potrivite, deoarece imi scad suficient de mult aderenta pe fata si acum pot sa iau virajele mult mai bine si controlabil. Deocamdata nu fac alte schimbari cu rotile, deoarece astept sa imi vina arcurile mai tari si sa urc si vascozitatea uleiului in telescoape si abia dupa aceea ma voi gandi la urmatorul pas in schimbarea setup-ului.
Am uitat sa mentionez ca am coborat putin centrul de greutate pe spate, in comparatie cu fata, dar nu am observat un comportament imbunatatit. In continuare trebuie sa fiu foarte conservativ cu viteza cu care iau virajele si trebuie sa franez suficient inainte ca sa nu ma dau peste cap. Comportamentul s-a imbunatatit dupa ce am schimbat rotile pe fata, dar nu am rezolvat problemele...

Pe suprafetele cu multa aderenta, daca ai prea mult transfer al greutatii de pe o punte pe cealalta, intotdeauna te vei rasturna pe viraje. Inainte de a schimba uleiurile, verifica daca ai saibe ( de plastic ) pe tija amortizorului ( in interior acestuia ). Daca nu ai, ar fi bine sa pui cca 6mm pe fata si 4mm pe spate.

Succes
The 5 P's theory : Proper Preparation Prevents Poor Performance.
0

#11 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 29 January 2017 - 10:36 PM

Vezi postareaaiurica, la 29 January 2017 - 09:50 PM, a spus:

Cand Aurelian scria in alt topic despre comportament pe pista vs bashing, era rau intentionat.
Cand crezi ca ai gasit setup ul potrivit, un concurs iti poate darma tot ceea ce credeai despre setarea perfecta.
Totul.....retine.....totul este diferit intr-un concurs. Fie pe pamant fie pe mocheta

Inteleg ce zici, dar ca intr-un concurs sa ajung la setup-ul potrivit, trebuie mai intai sa gasesc setup-ul potrivit la antrenamente. Acesta din urma va fi punctul de plecare pentru cel de la concurs. Si as tine sa mentionez ca pe aceast circuit pe mocheta nu sunt singur, ci cu inca 2 colegi si ne fugarin si noi cat "tine" ;)
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#12 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 29 January 2017 - 10:44 PM

Vezi postareaEugenS, la 29 January 2017 - 10:20 PM, a spus:

Pe suprafetele cu multa aderenta, daca ai prea mult transfer al greutatii de pe o punte pe cealalta, intotdeauna te vei rasturna pe viraje. Inainte de a schimba uleiurile, verifica daca ai saibe ( de plastic ) pe tija amortizorului ( in interior acestuia ). Daca nu ai, ar fi bine sa pui cca 6mm pe fata si 4mm pe spate.

Succes

In telescoape am saibe, pe care le-am pus atunci cand am construit kit-ul, caci l-am luat nou, neasamblat. Dar cred ca am cam numai 4 saibe in fata si 2 in spate, ceea ce cred ca inseamna ca am 2mm pe fata si numai 1mm pe spate. Voi desface zilele astea telescoapele, schimb pistoanele si uleiul si voi mai adauga saibele-limitatoare inauntrul lor. Vineri voi fi din nou la sala si voi testa noul setup.
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#13 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 07 February 2017 - 10:42 AM

Revin cu noutati despre noul setup. Am pus in telescoapele din fata saibe distantiere pana la 4mm si pe spate am pus 3mm, atat am avut. In telescoapele din fata am pus pistoanele cu gauri de 1.5mm si pe spate le-am pus pe cele cu gauri de 1.6mm. In toate patru am pus ulei de 40WT. In rest am lasat setarile descrise anterior. Am fost vineri pe carpeta si am obtinut o imbunatatire a comportamentului, dar lasand aceleasi arcuri, tot este destul de pronuntat balansul in viraje stranse. Pana la momentul actual am folosit la maxim ceea ce aveam deja. Am facut insa o modificare care a imbunatatit semnificativ comportamentul: de pe radiocomanda am redus EPA-ul la stering de la 100% undeva pe la 80%. Pot spune ca abia acum am redus semnificativ "handicapul" pe care il are modelul SC10 si anume, vireaza mult prea agresiv si de asta arunca automodelul in viraje. Reducand procentul de virare, acum automodelul vireaza mult mai rotund si lasa ca rotile de pe fata sa urmeze virajul fara sa "ma arunce peste cap". Pentru vinerea viitoare mi-au venit noile arcuri pe fata si spate, care sunt cu doua masuri mai tari decat cele pe care le am acum si in functie de astea voi vedea daca mai trebuie sa cresc uleiul sau nu. Am sa revin cu rezultate dupa ce vad cum se comporta cu noile setari.
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#14 Useril este offline   aiurica 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1550
  • Inregistrat: 22-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Life

Postat 07 February 2017 - 10:54 AM

poti incerca si ciano acrilat, ( super glue) pe lateralele exterioare ale anvelopei.
La fel, poti taia un rand....doua de pini pe exterior/interior( dupa caz si preferinte)
0

#15 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 07 February 2017 - 10:58 AM

Vezi postareaaiurica, la 07 February 2017 - 10:54 AM, a spus:

poti incerca si ciano acrilat, ( super glue) pe lateralele exterioare ale anvelopei.
La fel, poti taia un rand....doua de pini pe exterior/interior( dupa caz si preferinte)

Dupa ce verific noile setari vinerea asta, vreau sa-mi cumpar si o bara stabilizatoare pe spate si dupa asta, voi incerca sa fac si modificarile astea anvelopelor. Vreau sa iau pe rand setarile, sa vad cum influenteaza fiecare comportamentul si voi incerca si ce mi-ai sus tu. Multumesc!
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#16 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 20 July 2017 - 10:34 AM

A trecut ceva timp de cand am deschis acest topic si intre timp am facut zeci si zeci de setari si modificari la SC10.2, unele au mers binisor, altele mai rau au inrautatit comportamentul. In cele din urma, am ajuns la un setup care functioneaza si as vrea sa-l impartasesc aici, deoarece am "aplecat urechea" la toate sfaturile voastre si nu numai.
Setup folosit pentru SC10.2, circuit de mocheta cu aderenta medie spre mare:
- cauciucuri folosite: pe fata am pus cauciucurile care se gasesc stock pe fata la SC10B iar pe spate am folosit cele de la DBOOTS Nanobyte medium compound deoarece carpeta este destul de aderenta; pentru o carpeta mai putin aderenta se schimba compoundul cu unul soft;
- pe spate am folosit chamber -4 grade si nu a fost nevoie sa tai din pinii exteriori;
- pe spate am pus bare stabilisatoare aurii de la Team Associated, cele mai rigide si am scurtat prinderile pe lungime cu 1cm, pentru o mai mare tarie;
- telescoapele pe fata sunt cele de la TD DESC210 si am folosit pistoane de 6 gauri de 1.2mm si ulei de 1000cst, cu arcurile albastru inchis tot TD, destul de tari; pe viitor cred ca voi folosi pistoane de 4 sau 5 gauri si 1.2mm, tot cu ulei de 1000 cst caci simt ca putin ar mai merge micsorata dinamica lor; am folosit limitatoare de 5-6mm in interiorul telescoapelor;
- telescoapele pe spate sunt cele de la TD DESC210 si am folosit pistoanele de 6 gauri de 1.3mm si ulei de 1000cst, cu arcurile galbene V1, cele mai tari de la Team Associated si sunt multumit atat de taria lor, cat si de dinamica lor in ceea ce priveste transferul greutatii intre punti si balansul lateral; am folosit limitatoare de 4mm in interiorul telescoapelor;
- bateria am asezat-o central, cu posibilitatea sa o mut fata/spate +/- 1cm;
- pe spate am mai adaugat 20g balast in spatele bateriei;
- pe fata am adaugat 20g balast in fata bateriei, plus inca 90g in jurul servoului si in coloana de directie, cat mai in fata si cat mai jos posibil; in total am adaugat 110g balast distribuit 20g pe spate si 90g pe fata si asta a contribuit extraordinar de mult pentru balansarea sasiului si controlul tractiunii fata/spate; s-a corectat destul de mult si "atitudinea" in aer in timpul sariturilor;
Stiu ca SC10.2 este un automodel foarte invechit si cu greu poate sa tina piept cu automodelele de ultima generatie cu motorul central, dar cu multa munca si ambitie, se poate face destul de competitiv. Oricum, el poate mult mai mult decat ma pricep eu sa-l pilotez, dar invatam si asta... Mai are de indurat pana sa-l pensionez :D
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#17 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 02 August 2017 - 11:29 AM

Un mic update: am schimbat cauciucurile de pe spate cu Proline Pin Point noi si am lasat acelasi setup in rest. Automodelul merge fara probleme si cu aceste cauciucuri foarte aderente si nu altereaza cu nimic comportamentul, doar creste aderenta pe spate. Cred ca voi ramane cu acest setup pentru mocheta si voi face ajustari doar la concursuri, in functie de ce gasesc acolo. Sincer, la cum trag de acest SCT, fara sa-l menajez deloc, ma mir ca nu a cedat nimic in transmisie pana acum...
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro