Modelism - RHC Forum: Vreau sa-mi construiesc un CNC pentru MDF - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Vreau sa-mi construiesc un CNC pentru MDF

#91 Useril este offline   giotto 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-January 17
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara

Postat 14 February 2017 - 04:04 PM

Salut tuturor,
Bitex, nu ma supar doar ca nu-si avea locul si rostul pentru aceste comentarii. De incurcat nu ma incurci iar la modul concret, nu ai cum sa ma ajuti, nu ca nu ar fi posibil dar nici ceilalti nu ma ajuta la modul concret insa sau aplecat asupra problemelor mele si sau adaptat la ceea ce imi doresc sa fac si in consecinta si-au exprimat parearea. Pomenesti de necunoscute, care ar fi acele necunoscute ? Spunele ca sa le constientizez si eu, pentru ca asa cum ai spus, voi continua cu documentarea. Referitor faptul ca pot gresii, pai tocmai asta este problema ca nu-mi pot permite abateri mai mari de 0.5 mm pe lungime de 2 ml
Steelmind, multumesc pentru informatii, punctuale si de folos
Ionutb71, tu imi indici servomotoare, tot tu ai facut o remarca corecta cum ca nu merita sa bagi componente de calitate, atunci crezi ca motoarele leadshine nu sunt bune ?
Cremaliera este ok, insa am vazut in topic pe cineva care imi sugera o cremaliera cu dinti inclinati. Cred ca intradevar este mai precisa o astfel de cremaliera. Am cautat la furnizori si nu am gasit.
0

#92 Useril este offline   giotto 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-January 17
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara

Postat 14 February 2017 - 05:02 PM

Ionutb71, freza de 40 mm este de fapt o freza de profilat. Aceasta freza va avea profil curb. Nu va " musca" mult din material. Ideea de a pune o placa întreaga este ok însă nu am spațiu pentru dimensiunea plăcii, ma refer la lățime. Dar cu o jumătate de placa ma descurc. Este si mai ușor de manevrat. E drept ca am pierderi de material. Dar contează mai mult manopera decât materialul. Debitarea plăcii se va face cu o freza mică, nu știu cât ar trebui sa aibă diametru. Probabil pana in 10 mm diametru. Ce am văzut la CNC profi, freza era de 18-20 mm.
0

#93 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 14 February 2017 - 09:27 PM

Vezi postareagiotto, la 14 February 2017 - 04:04 PM, a spus:

................
Cremaliera este ok, insa am vazut in topic pe cineva care imi sugera o cremaliera cu dinti inclinati. Cred ca intradevar este mai precisa o astfel de cremaliera. Am cautat la furnizori si nu am gasit.


Nu este indicata cremaliera cu dinti inclinati in cazul tau. Este indicata la transmisie de sarcini mari. Precizia este data de clasa de prelucrare. Singurul avantaj al acestei solutii este ca este mai putin zgomotoasa . Dar induce forte de impingere pe directia axiala a pinionului. Se foloseste uzual pe la cutii de vitezer si reductoare, iar forta axiala rezultata este compensata prin folosirea de rulmenti axiali si bailagare intre capatul de carcasa si rulmenti. In plus, eficienta mecanica este cumva mai mica decat la dintii drepti pentru ca, la aceeasi grosime de dinti, lungimea dintilor inclinati este mai mare decat lungimea dintilor drepti + ca intra mai mult de 1 dinte in angrenare in acelasi timp, ceea ce face ca forta de frecare sa fie mai mare si atunci o parte din forta motorului este cheltuita sa invinga aceasta frecare. Bine, daca supradimensionezi motorul nu mai conteaza acest tip de eficienta. Mergi pe dinti drepti; mai zgomotoasa solutia dar macar nu naste forte axiale.
0

#94 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 14 February 2017 - 09:31 PM

Vroiam sa completez ca la cutiile de viteze, rotile dintate cu dinti inclinati sunt de obicei cu 2 inclinatii (in oglinda), ceea ce americanii numesc ''heringbone''. Practic forta axiala ce se naste de la dintii inclinati in dreapta este anulata de forta axiala ce se naste de la dintii inclinati in stanga.

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 14 February 2017 - 09:31 PM

0

#95 Useril este offline   giotto 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 16
  • Inregistrat: 06-January 17
  • Gender:Male
  • Location:Hunedoara

Postat 14 February 2017 - 09:43 PM

Steelmind, multumesc. Apropo de zgomot, vreau ca masina sa fie cat mai putin zgomotoasa.
Nu am inteles la ce te referi cand spui ca " Precizia este data de clasa de prelucrare "
0

#96 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 14 February 2017 - 11:41 PM

Vezi postareagiotto, la 14 February 2017 - 09:43 PM, a spus:

Steelmind, multumesc. Apropo de zgomot, vreau ca masina sa fie cat mai putin zgomotoasa.
Nu am inteles la ce te referi cand spui ca " Precizia este data de clasa de prelucrare "


http://www.tpa-us.co...Tech%20Data.pdf
0

#97 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 14 February 2017 - 11:52 PM

Vezi postareagiotto, la 14 February 2017 - 09:43 PM, a spus:

Steelmind, multumesc. Apropo de zgomot, vreau ca masina sa fie cat mai putin zgomotoasa.



Stai sa vezi stepperele si motorul de frezare......... :lol: ......e dificil sa faci cu cateva mii ceea ce firmele profesionale fac cu zeci/sute de mii. Cred ca zgomotul ar fi cam printre ultimele griji in cazul asta.....
0

#98 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 09:12 AM

salutare. eu am contruit anul trcut un cnc cu suprafata utila de 1250x2150 pt prelucrarea lemnului, mdf, pal sau materiale plastice. inca nu am finalizat 100% constructia. transmisia este pe cremaliera pe x si y iar pe z este cu surub cu bile, structura este din bara de otel de 80x80x5. sibgurul inconveniet pe care o sa il remediez sper cat mai curand sunt stepperele de 12nm de la longs care la viteze mai mari pierd pasi, iar la viteze mai mici au rezonanta groaznica.
0

#99 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 March 2017 - 12:22 PM

Poti reveni cu cateva detalii despre partea care te deranjeaza?
Cum ai facuta transmisia? Pinionul cremalierei este cuplat direct pe axul motorului sau prin intermediul unui reductor cu curele?
Ce inseamna viteze mari pentru tine? Cam de la cat in sus sunt probleme?
Cum ai setata acceleratia?
Motoarele functioneaza reci, calde sau fierbinti?
Cam ce micropasire ai setata in drivere pentru axele cu cremaliere?
La ce tensiune alimentezi driverele?

Multam fain daca revii cu raspunsuri macar la intrebarile astea. Le-am pus direct in primul mesaj ca sa mai scurtam din discutie. Putem vedea daca e ceva cu probleme sau e doar motorizarea putin subdimensionata. Cred totusi ca ce ai facut e OK. Macar ca ai vorbit de profile groase in carne, asa cum imi plac si mie. In rest, banuiesc ca folosesti Mach3 si e totul clasic.
Spor la treaba!

PS. Acum ca tot ai inceput discutia, pune si o poza cu cnc-ul sa ne mai delectam si noi ochiul cu ceva frumos. Doar daca poti si vrei...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 March 2017 - 12:30 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#100 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 01:16 PM

Vezi postareabitex, la 08 March 2017 - 12:22 PM, a spus:

Poti reveni cu cateva detalii despre partea care te deranjeaza?
Cum ai facuta transmisia? Pinionul cremalierei este cuplat direct pe axul motorului sau prin intermediul unui reductor cu curele?
Ce inseamna viteze mari pentru tine? Cam de la cat in sus sunt probleme?
Cum ai setata acceleratia?
Motoarele functioneaza reci, calde sau fierbinti?
Cam ce micropasire ai setata in drivere pentru axele cu cremaliere?
La ce tensiune alimentezi driverele?

Multam fain daca revii cu raspunsuri macar la intrebarile astea. Le-am pus direct in primul mesaj ca sa mai scurtam din discutie. Putem vedea daca e ceva cu probleme sau e doar motorizarea putin subdimensionata. Cred totusi ca ce ai facut e OK. Macar ca ai vorbit de profile groase in carne, asa cum imi plac si mie. In rest, banuiesc ca folosesti Mach3 si e totul clasic.
Spor la treaba!

PS. Acum ca tot ai inceput discutia, pune si o poza cu cnc-ul sa ne mai delectam si noi ochiul cu ceva frumos. Doar daca poti si vrei...


Buna, detaliile ar fi dupa cum urmeaza.

Transmisia este facuta cu reductor cu curele reductie 3:1
Viteza la care incep sa am probleme este de la 6000mm/min in sus. Acuma il folosesc la max 4000mm/min
acceleratia este setala la 350
motoarele sunt cam la 60-70 de grade in timpul functionarii mai indelungate,
micropasi la cremaliera am acuma 1600 dar am folosit mai cu succes 800
tensiune de alimentare 60vdc

Principala problema a acestor motoare nu este subdimensionarea, ce faptul ca au inductanta ridicata cam 22MH din fisa producatorului, greaseala mi-o asum ca le-am ales fara prea multe cercetari prealabile, motivul alegerii lor fiind bugetul dar pana la urma o sa le schimb cu ceva mai serios asta cand o sa imi permita bugetul :)

Urmatoarele pe lista ar fi sa imi confectionez niste lanturi portcablu si umplerea structurii cu nisip. Axa rotativa o am in plan dar nu in portofel deocamdata :)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20160924_123510 copy.jpg

Aceasta postare a fost editata de dani2100: 08 March 2017 - 01:17 PM

0

#101 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 March 2017 - 02:44 PM

Ca mecanica imi pare OK ce-i acolo. De fapt pare totul corect. La micropasire e bine, faptul ca e reductor e bine... Tensiune suficienta, temperatura la motoare destula (asta inseamna ca ai setat curentul spre cat suporta). Viteza cu probleme nu este exagerata deci ar trebui sa fie suportata si de mecanica si de actionare. Nu stiu ce sa zic. Faptul ca pierde pasi ma face sa inclin sa cred ca nu are ce-i trebuie, ca e subdimensionat. Dar pe de alta parte, rezonanta la turatii mici fiind mare, inseamna ca e alimentat cu ce trebuie.

Poate de verificat putin prin Mach ce se mai poate. Fa modificari in setari la kernel speed si la latimea impulsurilor de pasi si directie, alea in microsecunde. Daca si la astea ai setarile corecte, declar ca ma consider depasit de situatie. Asta inseamna ca nu stiu exact cauza.

Nu ma descurc la problemele cu inductanta, dar stiu multe persoane care nu se descurca si care au ales motoare la intamplare, fara sa treaca prin aceleasi probleme. Sa fie atat de importanta inductanta aia incat sa provoace ce spui? Chiar n-am idee, dar parca n-as crede sa fie asta. Plus ca nu se transmit usor vibratiile prin reductor, la structura. N-ar trebui ca la micropasirea aia sa le simti...

PS Din poze, structura imi pare destul de usoara si motoarele suficient de mari. Ar trebui sa se miste totul bine. Din avion nu pare subdimensionare a motorizarii.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 March 2017 - 02:47 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#102 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 08 March 2017 - 02:49 PM

Daca motoarele au 6 fire incearca treaba aia cu bobinele in paralel, chiar daca trebuie sa le desfaci, inainte de a le schimba.
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#103 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 March 2017 - 03:02 PM

Da, ar putea fi si asta o problema, dar cred ca toti merg pe legatura bipolara paralel, dupa schema producatorului. Nu cred ca foloseste cineva bipolara serie sau unipolara. Dar teoretic, poate fi si asta. In cel mai rau caz, daca e de la legaturi, sa nu fie inversate bobinele la legarea paralel. Nu cred ca e asta, dar e de verificat.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#104 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 08 March 2017 - 03:29 PM

@dani2100 ai incercat sa folosesti un pinion cu mai multi dinti? nu stiu ce pinion folosesti acum dar cu un pinion de 20 dinti si reductie 3/1 ca sa obtii feed de 4000 mppul merge cu aproximativ 200rot/min. la motoarele astea cam pe acolo incepe sa scada cuplul . s-ar putea sa ai o surpriza si motorul sa poata "duce" portalul cu un pinion mai mare atat timp cat nu depasesti 200 rot /min la stepper.
ce greutate are portalul si ce amperaj ai setat pe driver?

Aceasta postare a fost editata de Teleflyer: 08 March 2017 - 03:30 PM

0

#105 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 03:31 PM

Problema sigur este la motaore pentru ca au aceleasi simptome si in gol nu doarin sarcina. Un calcul de ajustare a voltajului in functie de inductanta este pe situl celor de la Ghecko 32xsqr.mh=v. de unde reiese ca ar trbui sa alimentez motarele la 150V pt a nu pierde puterea la turatii mai mari. Si eu sunt de parere ca motoarele sunt legate in paralel de unde si inductanta mare. Iar dupa teste am realizat de ce nu publica producatorul curble de putere la aceste motoare :) Am sa le desfac intr-o zi sa vad cum sunt legate.
0

#106 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 03:34 PM

Vezi postareaTeleflyer, la 08 March 2017 - 03:29 PM, a spus:

@dani2100 ai incercat sa folosesti un pinion cu mai multi dinti? nu stiu ce pinion folosesti acum dar cu un pinion de 20 dinti si reductie 3/1 ca sa obtii feed de 4000 mppul merge cu aproximativ 200rot/min. la motoarele astea cam pe acolo incepe sa scada cuplul . s-ar putea sa ai o surpriza si motorul sa poata "duce" portalul cu un pinion mai mare atat timp cat nu depasesti 200 rot /min la stepper.
ce greutate are portalul si ce amperaj ai setat pe driver?


Si eu ma gandeam la o solutie similara dar sa schimb raportul de la 3:1 la 2:1 sau chiar 1:1 pana schimb motoarele. As mai vrea sa testez si un motor de 8nm cu inductanta mai mica sa vad cum se comporta.
0

#107 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 08 March 2017 - 03:38 PM

Vezi postareadani2100, la 08 March 2017 - 03:34 PM, a spus:

Si eu ma gandeam la o solutie similara dar sa schimb raportul de la 3:1 la 2:1 sau chiar 1:1 pana schimb motoarele. As mai vrea sa testez si un motor de 8nm cu inductanta mai mica sa vad cum se comporta.

nu vad din poza dar banuiesc ca ai sistem cu arc pt preluarea jocului asa ca cel mai simplu ar fi sa pui un pinion cu mai multi dinti.
0

#108 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 03:43 PM

Vezi postareaTeleflyer, la 08 March 2017 - 03:38 PM, a spus:

nu vad din poza dar banuiesc ca ai sistem cu arc pt preluarea jocului asa ca cel mai simplu ar fi sa pui un pinion cu mai multi dinti.

da cu arc este. dar acuma axul pinionului are 8mm si la pinionele mai mari interiorul este de 10mm cu 25 de dinti am gasit cel mai mare pinion cu interior de 8 mm si nu as mai face alte axe acuma. e mai usor sa schimb fuliile de la motor decat pinionul
0

#109 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 March 2017 - 04:01 PM

Acum vreo 2 zile am revazut un CNC marisor, cu suprafata de lucru de 3000x2000, pe cremaliera. Foarte mare si greu, adus din China. Spindle de 5kW, motorul pentru sistemul de vacuum de 7 kW si tot asa... Adica mare. E drept ca are NEMA34, dar le trage in jos mecanica.
Are reductor 5:1 si pinion de 23 dinti. Cu toate astea, suporta si viteze mari si nici nu se simt vibratiile la viteze mici. E setat din fabrica la 800 pasi pe rotatie, dar nu-i diferenta extrem de mare fata de ce-i la tine. El are 800 cu 5:1 si 23 dinti, la tine ar fi 1600 cu 3:1 si 20 dinti. E diferenta dar nu de la cer la pamant.
La 1600 pasi pe rotatie nu ar trebui sa vibreze atat de tare incat sa deranjeze. Nu stiu ce poti schimba legat de intrarea in rezonanta daca schimbi pinionul de pe motor sau reductorul. Eu as reveni la 800 pasi pe rotatie (micropasirea 4) si as cauta care-i cauza adevarata.

Nu cred ca motorul pierde atat de mult din cuplu la aproximativ 200 rpm. Daca ar fi transmisie pe surub cu pas de 5 mm si aceeasi transmisie, ar insemna ca nu poti depasi viteza de 1000 mm/min... Orice motor poate asigura viteza asta.
Micropasirea e cam mare si poate cuplul scazut tocmai din cauza ei. Dar la micropasirea asta nu ar vibra.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 March 2017 - 04:03 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#110 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 04:06 PM

vibratii am doar inte 900si 1200 mm/min in rest merge foarte bine pana la 6500 unde incepe sa piarda pasi, adica propriu zis nu intra in stall. la vitezele mai mici cu siguranta este vorba de vibratii cauzate de harmonice si nu ii pot monta reductor de harmonice pentru ca nu am ax on spate la motoare. Am vazut si pe alte forumuri din strainatate mai multi cu acelasi probleme la motoarele astea.
0

#111 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 04:08 PM

si motoarele astea sunt tot nema 34. dar am impresia ca sunt mai utilizabile pt convesii de freze pt metale decat pt routere
0

#112 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 March 2017 - 04:18 PM

Atunci cu vibratiile o rezolvi daca modifici putin masa structurii, asa cum ziceai ca urmeaza sa faci. Vor aparea alte rezonante, dar cred ca la viteze mai mici. Daca sunt deranjante (oricum structura este supla pentru cursele astea) le eviti in utilizare, din soft.
Daca eu as avea de rezolvat problema asta, as mai incerca cu alta micropasire, mai mica. Nu te va deranja precizia de pozitionare. Si creste cuplul, poate suficient pentru viteze mari. Poate, nu stiu. Dar as incerca.
Referitor la asta, revin cu o constatare de la cel chinezesc de care aminteam. Pe cremaliera, reductor pe traseu, avea repetabilitate incredibil de buna. Practic, comparatorul revenea pe zero indiferent de cate ori faceam testul. N-am idee de ce, Mach-ul nu se deplasa in pozitia ceruta. Adica la unele revenri la zero sa zicem pe X, ajungea uneori in 0,0012. Dar totdeauna cat arata pe ecranul PC-ului atat era si pe ecranul comparatorului.
Si jocul in transmisie era de 0,05 mm. Valori incredibil de bune pentru o transmisie pe cremaliera pentru un CNC mare. Cu ocazia asta am devenit curios cat am eu valorile la transmisia pe surub.

Scuze ca editez in timp ce scrii, mi-am dat seama de o greseala in textul meu. El are pe structura aia mare nema42. Stiam ca sunt mai mari ca ale tale, dar nu stiu de ce am scris tot 34. Oricum, e tarziu...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 March 2017 - 04:28 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#113 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 04:28 PM

Vezi postareabitex, la 08 March 2017 - 04:18 PM, a spus:

Atunci cu vibratiile o rezolvi daca modifici putin masa structurii, asa cum ziceai ca urmeaza sa faci. Vor aparea alte rezonante, dar cred ca la viteze mai mici. Daca sunt deranjante (oricum structura este supla pentru cursele astea) le eviti in utilizare, din soft.
Daca eu as avea de rezolvat problema asta, as mai incerca cu alta micropasire, mai mica. Nu te va deranja precizia de pozitionare. Si creste cuplul, poate suficient pentru viteze mari. Poate, nu stiu. Dar as incerca.
Referitor la asta, revin cu o constatare de la cel chinezesc de care aminteam. Pe cremaliera, reductor pe traseu, avea repetabilitate incredibil de buna. Practic, comparatorul revenea pe zero indiferent de cate ori faceam testul. N-am idee de ce, Mach-ul nu se deplasa in pozitia ceruta. Adica la unele revenri la zero sa zicem pe X, ajungea uneori in 0,0012. Dar totdeauna cat arata pe ecranul PC-ului atat era si pe ecranul comparatorului.
Si jocul in transmisie era de 0,05 mm. Valori incredibil de bune pentru o transmisie pe cremaliera pentru un CNC mare. Cu ocazia asta am devenit curios cat am eu valorile la transmisia pe surub.

si eu am observat ca are repetabilitate neasteptat de buna pe cremaliera. Eu am testat doar axa x cu un comparator de 0.01 vechi de 30 de ani ce e drept dar revenea pe 0 la toate testele. Oricum urmeaza sa refac testele pentru ca l-am mutat din locul in care l-am construit si o sa incerc testul cu un comparator nou. Oricum momentan pot sa imi fac treaba si cu motoarele astea la volumul de lucru actual dar in viitor cu siguranta o sa trec pe servo
0

#114 Useril este offline   znecula 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 845
  • Inregistrat: 03-April 05
  • Gender:Male
  • Location:Iasi

Postat 08 March 2017 - 04:49 PM

Vezi postareainformer, la 08 March 2017 - 02:49 PM, a spus:

Daca motoarele au 6 fire incearca treaba aia cu bobinele in paralel, chiar daca trebuie sa le desfaci, inainte de a le schimba.

La motoarele cu 6 fire treaba aia cu legarea in paralel nu se poate.
Doar la cele cu 8 fire.

Stima.
0

#115 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 04:50 PM

da la mine sunt doar cu 4 fire. multe optiuni nu prea am in sensul asta oricum de curios o sa desfac unul. :)
0

#116 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 08 March 2017 - 04:59 PM

Nu stiu modulul cremalierei dar presupun ca ar fi M=1.5 maxim.
Am facut socotelile si chiar si micropasirea de 4 este mare. Merge fara nici o grija lasata la 2 (sau chiar si fara micropasire) si o sa ai 400 (respectiv 200) pasi pe rotatie. Adica la 3 rotatii complete de ax la motor (1200 sau 600 impulsuri) o sa ai una la pinion si o deplasare de cat masori pe cremaliera pentru cei 20 de dinti. Probabil vreo 80 mm cel mult. Asta o sa insemne sub 0,1 mm increment de deplasare. E suficient pentru lemn sau plastice. Doar sa permita driverul setarea. O sa vibreze mai tare dar creste cuplul suficient si poat enu mai ai de schimbat nimic la mecanica.

PS. Nu desface motorul ca e inutil.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 08 March 2017 - 05:01 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#117 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 05:10 PM

Vezi postareabitex, la 08 March 2017 - 04:59 PM, a spus:

Nu stiu modulul cremalierei dar presupun ca ar fi M=1.5 maxim.
Am facut socotelile si chiar si micropasirea de 4 este mare. Merge fara nici o grija lasata la 2 (sau chiar si fara micropasire) si o sa ai 400 (respectiv 200) pasi pe rotatie. Adica la 3 rotatii complete de ax la motor (1200 sau 600 impulsuri) o sa ai una la pinion si o deplasare de cat masori pe cremaliera pentru cei 20 de dinti. Probabil vreo 80 mm cel mult. Asta o sa insemne sub 0,1 mm increment de deplasare. E suficient pentru lemn sau plastice. Doar sa permita driverul setarea. O sa vibreze mai tare dar creste cuplul suficient si poat enu mai ai de schimbat nimic la mecanica.

PS. Nu desface motorul ca e inutil.

de desfacut doar dupa ce achizitionez niste servo motoare o sa ma incumet. din drivere pot doar half step sunt din kit dm860a driverele la fel si sursele tot din kit. am facut ceva teste si la half step si imi intra in stall undeva la 7500-8000mm/min. dar creste plaja vibratiilor datorate rezonatei mai mult. cel mai ok pana acuma pare a fi la 1600 din punct de vedere a rezonantei. cand trec de 1200mm/min practic nu mai sunt sesizabile. Acuma evit acele viteze iar la deplasari 4500 deocamdata e ok dar daca o sa am volum mai mare de lucru o sa fiu nevoit sa trec pe servo.
0

#118 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 08 March 2017 - 06:06 PM

driverele pe care le folosesti, nu sunt chiar stralucite..
inainte de a schimba motoarele, eu as incerca cu un driver digital, are functia de autodetectare a inductantei motorului si isi ajusteaza parametri dupa el
https://www.sorotec....0-1---8-2A.html

Aceasta postare a fost editata de florinhome: 08 March 2017 - 06:07 PM

0

#119 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 08 March 2017 - 06:08 PM

Vezi postareabitex, la 08 March 2017 - 04:01 PM, a spus:

Nu cred ca motorul pierde atat de mult din cuplu la aproximativ 200 rpm. Daca ar fi transmisie pe surub cu pas de 5 mm si aceeasi transmisie, ar insemna ca nu poti depasi viteza de 1000 mm/min... Orice motor poate asigura viteza asta.
Micropasirea e cam mare si poate cuplul scazut tocmai din cauza ei. Dar la micropasirea asta nu ar vibra.

eu stiu ca la motoarele mele, tot de 12 nm ,graficul imi arata ca pana la 200rot cuplul scade nesemnificativ dupa care pana la 1000 scade cam la jumatate. cuplul asta ajunge la un sistem cu surub si corespunde unui avans de 5000mm/min. la cremaliera mai mananca si reductorul ceva din cuplu si e posibil sa nu fie de ajuns.
0

#120 Useril este offline   dani2100 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 07-March 17

Postat 08 March 2017 - 06:13 PM

Vezi postareaTeleflyer, la 08 March 2017 - 06:08 PM, a spus:

eu stiu ca la motoarele mele, tot de 12 nm ,graficul imi arata ca pana la 200rot cuplul scade nesemnificativ dupa care pana la 1000 scade cam la jumatate. cuplul asta ajunge la un sistem cu surub si corespunde unui avans de 5000mm/min. la cremaliera mai mananca si reductorul ceva din cuplu si e posibil sa nu fie de ajuns.

ce brand sunt motoarele? ca eu la astea nu am gasit grafic nici pe situl producatorului
0

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro