Modelism - RHC Forum: ajutor alegere elica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

ajutor alegere elica

#1 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 26 October 2016 - 04:17 PM

Salutare tuturor, sunt in lucru cu un navomodel de plantat care o sa aiba aproximativ 7-8 kg la final cu tot cu nada. Atasez o poza cu motorul pe care vreau sa-l pun, este un 550 (cred), si as dori sa stiu doua lucruri. Sa folosesc motorul cu reductor sau fara, cu reductor are 500rot/min dar cuplu mare. Pentru fiecare situatie cam ce elica sa folosesc? Va multumesc pentru ajutor si sper sa fi dat suficiente detalii.

Aceasta postare a fost editata de aiurica: 26 October 2016 - 07:53 PM

0

#2 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 26 October 2016 - 05:33 PM

cam asta ar fi...

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 26 October 2016 - 07:34 PM

Daca este un motor de bormasina e cazul sa te gindesti la alt motor.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#4 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 27 October 2016 - 06:33 AM

Da, este motor+redtuctor recuperate de pe o bormasina. Din testele mele motorul pare ok, 1A in gol cu reductorul cuplat, 4-5A curentul de pornire si aproximativ 1,5-1,7A in sarcina(aplicata cu un patent) pleaca de la 2v si i-am dat maxim 14.4v. Daca nu e un motor ok atunci ce-mi recomandati pentru greutatea navomodelului? Si de ce n-ar fi bun? Multumesc.
0

#5 Useril este offline   ionutu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 19-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 27 October 2016 - 10:34 AM

salut!
Înainte de toate spune ce acumulator vrei sa îi pui,eu la barcuta mea am un 755/40 si merge super cu o elice de 50 alimentat la un acumulator cu Pb si i-a un curent de 4,5A in sarcina !
0

#6 Useril este offline   ionutu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 91
  • Inregistrat: 19-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 27 October 2016 - 10:36 AM

La un curent de 1,5A ...1,7A in sarcina este prea putin...
0

#7 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 27 October 2016 - 11:16 AM

1,5-1,7A imi lua cand l-am infranat cu patentul, acum nu stiu cat de multa rezistenta opune apa si ce curent o sa ia pentru deplasarea barcii. Ca acumulatori am 2 variante, ori 12V-12A cu Pb ori o combinatie de acumulatori 3,6v-3A Ni-cd (vreo 10 bucati).
0

#8 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 27 October 2016 - 12:08 PM

Nu este vorba doar de consum ,este vorba de numarul de rotatii ,500 este foarte putin,ceva rezultate poate cu o elice de 90.
De ce acumulator de 12 Ah,care este foarte greu ,unul de 7,2Ah ce are?!
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#9 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 27 October 2016 - 12:56 PM

Pai acumulatorii astia îi am "pe stoc"😁
0

#10 Useril este offline   stelian 

  • NAVOMODELE CNX
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2399
  • Inregistrat: 01-December 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti_Militari Tel 0721 241 744

Postat 27 October 2016 - 09:13 PM

Scoate ti din cap acel motor de bormasina cu reductor eu am folosit acum 8-9 ani asa ceva de la o bormasina makita , i am pus si racire si dupa 15 min de functionat pe barcuta cu elic de 50 alimentat la 12V ,a crapat !!!
facebook
https://www.facebook...3/photos_stream

https://www.facebook...le.7/photos_all

Alte barcute construite , poze de pe alte meleaguri !
http://forum.rcdesig...read274739.html

0721 241 744 VODAFONE
0762 028 013 COSMOTE



[Mail stelianionascu@yahoo.com [/size]
0

#11 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 28 October 2016 - 09:50 PM

O turatie bunicica la o elice de 40 - 55 este pe la 5000 rot./min. altfel imbatranesti pana faci o plantare. Peste 8 - 12000 deja esti in gama de "plantat viteza" cu un consum peste masura bunului simt si cu necesar de racire la esc si motor. Eu prefer cam 3000rpm in sarcina si elice 60mm la motor 750 "custom made". Pe acel motor poti sa pui o elice de 30 - 35 mm ca altfel il omori si elimina reductorul dar numai daca are sub 10 - 12000 rpm la 12v. Cu cat ai rpm. mai mare cu atat reduci diametrul la elice ca altfel creste consumul, amperajul mare arde lamelele de la colectorul rotorului si ramai cu barca in stufaris. Acumulatorul de 12Ah are probabil peste 3,5kg ceea ce inseamna ca barcuta v-a trebui sa impinga din calea sa mereu si in plus - 3,5 litri apa (Arhimede stia de ce) deci viteza sa care depinde de putere si deplasament va avea un inamic redutabil in factorul "deplasament". Pune un li-po (li-ion)de 250 gr. pe care il incarci la mal din acumulatorul de 12Ah si barcuta v-a zburda pe apa. Eu deja am ajuns sa reduc consumul prin metode mai de finite gen vaselina SKF - f. mica viscozitate din tubul axului, rulment de presiune, forma hidrodinamica a carenei ,pupa redusa si ridicata pentru cat mai putine turbulente in spate, motor fara perii...etc . Un motor de bormasina are turatie mare gandita pt. functionare cu reductor si deci putine spire pe volt din sarma groasa ca sa tina la puterea ceruta. Cauta motoare de bormasina la 18 - 24V ce vor avea la 12v o turatie buna pt. barca si vor fi mai economice iar daca gasesti unul din gama 700 este mult mai bine.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#12 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 29 October 2016 - 10:00 AM

Unde ,la ce ai folosit rulmentul de presiune?
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#13 Useril este offline   nid1975 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 402
  • Inregistrat: 13-August 11
  • Gender:Male
  • Location:BUCHAREST
  • Interests:navomodelism,pescuit

Postat 30 October 2016 - 07:12 PM

Inteleg ca vrei sa faci o bărcuța functionala cu ce ai pe stoc .
Poți folosi acumulatorii însă v-a trebui sa renunti la acel motor .
Poți cumpăra un 755 sau un motor de aeroterma de Dacie,Cielo de la dezmembrări dacă nu ai bani de cheltuit și nici pretenții prea mari și lolosesti o elice de 60 în trei pale sau 50/55 in doua pale cu pas(pich) mare
Acumulatorii NI-MHZ pe care ii ai poți face un Pack din ei din cuplaje cate 2 în paralel astfel încât sa obții 3.7 V și 6AH apoi ii legi în serie 4 și opții un Pack de 14.8v și 6 AH deci ai nevoie de 8 bucati-ai zis ca ai 10.
Deci ii poți folosi pe amândoi condiția e sa achiziționezi un regulator de turatie care poate susține minim 16.5 v .
Cu pack-ul de NI-MH barca va merge mai repede fiind mai ușoară și având un voltaj mărit fata de acumulatorul Blumb Acid de 12V.
Ideal ar fi sa o faci sa ii poți folosi pe amândoi dar va fi destul de dificil sa o echilibrezi fiinca diferența de greutate dintre ei e destul de mare
Tel 0728777780
0

#14 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 30 October 2016 - 08:03 PM

Pentru Manolo: rulmentul de presiune se poate folosi la capatul axului. Considerand ca un 755 poate duce o tractiune in sarcina de 2 -2,5 kg forta ce se descarca prin axul elicei si cuplaj spre axul motorului, acesta va fi impins pana cand saibele de alunecare din textolit de pe axul rotorului intra in contact cu bucsa de pe capacul cu carbunii. Ori din ce am invatat la fizica, frecarea la rostogolire (pe bile) este mai mica decat pe cusineti, se pune ori inainte de motor (dupa cuplaj) ori dupa motor intre capatul axului si un reazem reglabil ca sa aiba un joc mic ce poate compensa dilatarea termica dar nu da voie sa plece bilele prin barcuta. Se foloseste la motoarele cu bucse la ambele capete unde rotorul are joc axial mare. Un exemplu este in foto unde motorul Venti 600 (obligatoriu rebobinat) are pe capatul cu periile o "galma cilindrica" din otel facuta la strung, lipita pe capac in care se afla un rulment mic de presiune ce sprijina axul prin intermediul unei bile de rulment de 3,5mm (in caz ca rulmentul se gripeaza sa existe alunecare pe un punct cat mai mic), se vede si un orificiu de 1,5mm pentru seringa de gresare. Evident, daca motorul are rulment radial - axial presat pe ax si in carcasa nu mai este nevoie deoarece preia acesta respectiva sarcina si o descarca in carcasa. De ce este necesar la celelalte motoare (prevazute doar cu lagare pe bucsa)? Simplu, acestea au fost gandite sa suporte sarcini radiale pe ax gen roata de curea sau dintata fara sarcina radiala.

Fisiere atasate


In God we trust, all others must pay cash!
0

#15 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 30 October 2016 - 09:48 PM

Nu m-am jucat cu Venti 600,dar cu 755-40 care are numai bucsi ,destule si merg bine mersi si dupa 6 ani de functionare ,avind pe axul port elice doar acel inel de siguranta plus o saiba de pisla imbibata cu vaselina.Bucsile motorului sint din bronz "oil impregnated"
Nu am vazut motoare facute de fabrica cu rulmenti de presiune,cu rulmenti axiali da.
Apropo acea serpentina de racire e cam o frectie la un picior de lemn, nu raceste periile.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#16 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 01 November 2016 - 08:47 PM

https://www.youtube....h?v=RuFK08bSnpo
am pus un link cu o aplicatie la ansamblul motor+reductor planetar de bormasina cu acumulatori. eu cred ca o sa faca fata si unui navomodel de 6-7kg...
0

#17 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 02 November 2016 - 08:05 AM

Acum nu stiu, cauti sa ne convingi pe noi ,sau cauti sa te autoconvingi ca alegerea ta este buna? cel putin pe mine nu ma convingi ,dar treci la treaba si la final o sa vedem ce iese (personal cred ca o mare pierdere de timp)
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#18 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 03 November 2016 - 11:08 PM

Manolo - venti 600 era o catastrofa pentru navo dar rebobinat mergea ok si propulsa o barcuta de 5kg cu peste 6km/h in maxim la 12v si elice de 42mm - 50mm.
Rulmentul "de presiune" este in terminologia mai veche rulmentul axial (pentru sarcina in lungul axului). La unele motorase 755 exista rulment radial (deep grove) unde santurile adanci in care ruleaza bilele preiau si incarcarea axiala cu mult succes la cele 2 - 2.5 kg tractiune (sarcina axiala) a unei barcute normale de plantat. Varianta cu saiba de pasla si vaselina poate functiona bine dar este mai consumatoare de energie decat saibele din Teflon sau textolit cu lubrefiant uscat - ws2, grafit, etc. (vaselina retine si praf = abraziv)
Serpentina nu raceste periile dar poate raci magnetii stiut fiind ca la temperatura mare slabeste magnetizarea lor ireversibil. Poate pare o "frectie" dar cele cateva spire din alama sunt cositorite pe inelul de flux al motorului (pus pe motor cu pasta siliconica) si preiau excelent temperatura prin carcasa, mult mai rapid decat serpentinele cu multe spire din aluminiu ce intra in contact cu carcasa pe o suprafata foarte mica. Ideal este sa nu fie nevoie de racire pe motor.
Cat despre caiacul cu ventilator din videoclip este tocmai ce-ti spusesem in privat Bogdan - conteaza f. mult adaptarea turatiei in ax si in sarcina cu pasul elicei si viteza ce o poate obtine in final barca. Experimental, turatia in sarcina x pasul elicei trebuie sa fie macar pe undeva pe la 2x viteza barcii pe apa altfel consumul va fi mai mare decat "rezonabil" si nu te astepta ca raportul sa fie supraunitar. Exemplu pt. reductor de bormasina de 800 rpm x 5 cm (pas elice) = 40m/min. x 60min. = 2,4km/h raportat la un randament de 75% = 1.8km /h in cel mai bun caz cu o coca hidrodinamica (caiac). Concluzia: pt. o viteza decenta - 6km/h = pas de 17cm v-a trebui sa pui o elice de genul celei din videoclip altfel barcuta ta se va misca precum caiacul din videoclip raportand si viteza la aceeasi scara cu dimensiunile. Poate am exagerat un pic dar cred ca cine este interesat a inteles ce era important.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#19 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 04 November 2016 - 10:48 AM

Cu ce ai masurat viteza? si ce consum are barca cu elice de 42 si 50.Daca motorul ala se incalzeste ,pina la pierderea proprietatilor magnetice este o adevarata bomba,tractiune de 2-2,5kg?!! eu nu prea cred,dar daca ai ceva probe si le poti etala ar fi interesant.
WS-2 uscat , de unde si la ce bani ,oricum barca de plantat nu este nava spatiala.
O poza cu barca ta ar fi de interes,
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#20 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 08 November 2016 - 11:16 AM

Salutare, astept alt motor saptamana viitoare, revin cu detalii cand îl primesc. Pana atunci pauza la proiect. Multumesc de sfaturi.
0

#21 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 13 November 2016 - 04:39 PM

Salutare, am facut rost de un motor venti 600 jamara, ce elice ar merge sa-i pun? Montaj direct sau cu reductor? Merge pe un navomodel mai greu? Estimez ca o sa aiba vreo 6-7 kg cu tot cu nada. Am un Pb de 6v-12A, e ok pentru alimentarea lui?
0

#22 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 15 November 2016 - 04:07 PM

Nimic? Nimeni cu vreo parere? Am cumparat o elice de 65 in ideea ca voi folosi reductor, daca renunt la reductor ce elice sa folosesc, banuiesc ca 65 e cam mare pentru turatia motorului.
0

#23 Useril este offline   ahmoola 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 14-February 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 November 2016 - 05:38 PM

Vezi postareaZgura Bogdan, la 15 November 2016 - 04:07 PM, a spus:

Nimic? Nimeni cu vreo parere? Am cumparat o elice de 65 in ideea ca voi folosi reductor, daca renunt la reductor ce elice sa folosesc, banuiesc ca 65 e cam mare pentru turatia motorului.


Astea sunt caracteristicile?
Betriebsspannung: 3,0-9,0 V Nennspannung: 7,2 V Leerlaufstrom: 2,4 A Leerlaufdrehzahl: 22.000 Bester Wirkungsgrad: 71 % Strom bei max. Wirkungsgrad: 12 A Blockierstrom: 89 A Abmessungen mm: 37 x 57 Motorwelle: 3,17 mm Gewicht: 200 g
Quelle: https://www.cmc-vers...-30-130595.html
Daca da ce regulator folosesti?
Pana acum toti folosesc motoare pe minim 12V numai tu cobori la 6V.
Cred ca orice elice ai pune nu prea e ok.
Consum in gol mare 2,4 A o sa-ti uzeze bateria repede daca nu treci pe LiPO.
Poate ma insel dar cred ca sub 5V nu-ti mai merge nici receptorul barcii sau nu mai are acelasi range.
Te-ai gandit?
0

#24 Useril este offline   nid1975 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 402
  • Inregistrat: 13-August 11
  • Gender:Male
  • Location:BUCHAREST
  • Interests:navomodelism,pescuit

Postat 15 November 2016 - 06:46 PM

Vezi postareanid1975, la 30 October 2016 - 07:12 PM, a spus:

Inteleg ca vrei sa faci o bărcuța functionala cu ce ai pe stoc .
Poți folosi acumulatorii însă v-a trebui sa renunti la acel motor .
Poți cumpăra un 755 sau un motor de aeroterma de Dacie,Cielo de la dezmembrări dacă nu ai bani de cheltuit și nici pretenții prea mari și lolosesti o elice de 60 în trei pale sau 50/55 in doua pale cu pas(pich) mare
Acumulatorii NI-MHZ pe care ii ai poți face un Pack din ei din cuplaje cate 2 în paralel astfel încât sa obții 3.7 V și 6AH apoi ii legi în serie 4 și opții un Pack de 14.8v și 6 AH deci ai nevoie de 8 bucati-ai zis ca ai 10.
Deci ii poți folosi pe amândoi condiția e sa achiziționezi un regulator de turatie care poate susține minim 16.5 v și 15-20Ampb
Cu pack-ul de NI-MH barca va merge mai repede fiind mai ușoară și având un voltaj mărit fata de acumulatorul Blumb Acid de 12V.
Ideal ar fi sa o faci sa ii poți folosi pe amândoi dar va fi destul de dificil sa o echilibrezi fiinca diferența de greutate dintre ei e destul de mare

renunță la motorul venti este în motor energofag cu randament scăzut ...o sa prăjești regulatoarele ca pe seminte
ai răspunsul la problema ta mai sus dacă nu vrei sa ții cont de sugestiile celor cu ceva experienta e problema ta ești liber sa faci încercări și probe doar sunt pe timpul și buzunarul tău...succes !!
Tel 0728777780
0

#25 Useril este offline   Zgura Bogdan 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 02-October 16

Postat 15 November 2016 - 06:55 PM

Va multumesc, o sa tin cont de sfaturile voastre.
0

#26 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 15 November 2016 - 08:53 PM

Pt. Manolo: WS2 gasesti pe e-bay la cantitati 5g (o lingurita, bun si de pus in motor la masina) = 5euro, suficient pentru foarte multe aplicatii, eu am pus si in ulei PFPE DuPont Krytox la rulmenti de turbine la 400000rpm. Viteza la barcuta am masurat-o cu ...ceasul, timpul in care a desfasurat 100m nylon legat de ea si infasurat pe sticla cu plecare de pe loc si necontorizati primii 5m unde e faza de accelerare mai impotanta. Tractiunea masurata in cada cu cantarul electronic. Barcuta respectiva era de fapt o coca experiment din policarbonat in mai multe straturi si osatura din baghete lemn (pozitiv pentru mulaj) pe care am motorizat-o fiindu-mi mila s-o distrug dupa realizarea mulajului. E vanduta de vre-o 2 ani la cineva in Bucuresti la pret de recuperare a costului pe materiale si arata cam asa: ( partea de cuvare si suprastructura au fost facute cam in graba ) ceva filmat aici: http://www.ge.tt/7yJUt8h2

Fisiere atasate


In God we trust, all others must pay cash!
0

#27 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 16 November 2016 - 09:31 AM

Eu ma multumesc cu MoS2 cam tot 5euro 400g si isi face treaba foarte bine.
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#28 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 17 November 2016 - 11:10 PM

5 euro / 400gr. ??? Poate ulei aditiv cu MoS2 la pretul asta nu aditivul in sine uscat (pulbere). Diferenta de coeficient de frecare intre cele doua este ilustrata in poza si daca este adevarat ca modelismul trebuie sa dezvolte inventivitatea tinerilor asta se face de obicei vazand ce pot face materialele si lucrurile de top si nu pe principiul "lasa ca merge si asa". Evident ca latura practica este si ea importanta si lucrurile confectionate "pe genunchi" functioneaza si pot rezolva o necesitate de moment dar este bine de stiut si ce e mai bun iar daca barcuta merge mai mult sau mai repede cu 10% vei avea satisfactia si plata investitiei in bani si ore de studiu . Stima!

Fisiere atasate


In God we trust, all others must pay cash!
0

#29 Useril este offline   manolo 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3539
  • Inregistrat: 25-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti prin 4
  • Interests:Navo

Postat 18 November 2016 - 11:17 AM

Nu este vorba de ulei ci de o vaselina speciala cu MoS2 ,e buna si teoria ,fara ea nu poti pune in practica anumite lucruri ,dar si practica isi spune cuvintul ,cit despre "las ca merge si asa" ce sa zic privind barca de mai sus?!
Barcute intinse!
Tel. 0744915775
0

#30 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 19 November 2016 - 04:11 PM

Asa-mi trebuie daca dau din casa, mai bine las pe fiecare sa invete pe cheltuiala proprie si dupa ce va fi facut cativa galosi plutitori (eventual si vandut) deja o sa devina profesor in materie.
In God we trust, all others must pay cash!
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro