Modelism - RHC Forum: Proiect nou CNC frezare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Proiect nou CNC frezare

#31 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 01 November 2016 - 01:39 AM

Vezi postareakirucd, la 31 October 2016 - 11:33 PM, a spus:

O prima varianta facuta in weekend, revin cu detalii...

Atasament syscnc.png


Sa ne amintim ca Momentul = Forta x bratul. Forta de aschiere este paralela cu masa; bratul incepe de la piesa si se intinde pana inspre fundul motorului de frezare unde tu il prinzi cu bride. Bratul tinde sa basculeze iar singurele elemente care se opun acestui lucru sunt 2 placi subtiri pe post de grinda care nici macar nu-s ''legate intre ele''. Ti-as sugera sa te mai gandesti; nu castigi nimic cu acest design, dimpotriva. Daca vrei sa aprofundezi problema , cauta pe net ca sa intelegi ceea ce noi numim inertie axiala iar englezii si americanii ii spun ''second moment of area''. In general este cam riscant sa fii ''creativ'' cu portalul fara sa fii cat de cat familiar cu fundamentele cinematicii.

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 01 November 2016 - 01:40 AM

0

#32 Useril este offline   kirucd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 01-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2016 - 04:30 AM

steelmind a spus:

1477957146[/url]' post='869388']
Sa ne amintim ca Momentul = Forta x bratul. Forta de aschiere este paralela cu masa; bratul incepe de la piesa si se intinde pana inspre fundul motorului de frezare unde tu il prinzi cu bride. Bratul tinde sa basculeze iar singurele elemente care se opun acestui lucru sunt 2 placi subtiri pe post de grinda care nici macar nu-s ''legate intre ele''. Ti-as sugera sa te mai gandesti; nu castigi nimic cu acest design, dimpotriva. Daca vrei sa aprofundezi problema , cauta pe net ca sa intelegi ceea ce noi numim inertie axiala iar englezii si americanii ii spun ''second moment of area''. In general este cam riscant sa fii ''creativ'' cu portalul fara sa fii cat de cat familiar cu fundamentele cinematicii.


Inteleg ce spui si ai dreptate, dar e doar o schita de la care incep sa construiesc. Si sa fac si niste calcule. Varianta mai corecta, la o prima vedere, ar fi sa am doua grinzi (in loc de placi subtiri http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/laugh.gif) si care sa fie dispuse transversal pe portalul fix, pe patine, practic la 90 de grade fata de cum sint acum placile. In locul suruburilor. Iar suruburile in locul placilor subtiri.
Si as putea sa merg cu 4 grinzi, doua deasupra portalului si doua sub portalul fix, legate intre ele.
O sa mai fac modificari saptamana asta cand am timp si revin cu o alta varianta.
Multumesc pentru raspuns.

Aceasta postare a fost editata de kirucd: 01 November 2016 - 04:32 AM

0

#33 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 01 November 2016 - 10:57 AM

Daca as fi tu, inainte sa desenez altceva as sta un pic sa meditez si sa inteleg SPIRITUL solutiei de design. Dupa ce as medita suficient as ajunge la urmatoarele concluzii: 1) trebuiesc gandite SIMULTAN cele 3 elemente de baza: a) rigiditate portal; B) overhang; c) motor. Cuvantul cheie aici este SIMULTAN. Tot ce castigi, indiferent cat ar fi asta, prin rigiditatea portalului poti pierde prin overhang. 2) Solutia are ''dezavantajul'' ca ocupa spatiul dublu fata de cursa cea mai mare (la cursa utila de 1000 mm masa trebuie sa fie 2000+ mm; insa acest dezavantaj vine si cu un mare avantaj:portalul fix. Un portal pe care nu trebuie sa-l misti poti sa-l faci cat 5 porci de greu, atat cat suporta podeaua. Daca chiar vrei rigiditate, du-te lejer in 500 kg la portal. As merge pe solutia clasica (fata portalului perpendiculara pe masa); rezolvarea overhangului inseamna o axa Z cu un carucior GROS. Cand zic gros inseamna cat un obraz de politician, adica un profil rectangular cu o adancime de minim 100-150 mm format din placi/profile de otel cu o grosime de minim 10 mm, si o latime de portal de minim 300 mm. Poate sa fie rectangular sau INP / UNP ''inchise'' cu tabla de 10 mm. In felul asta, axa Z fara motor te poate duce in jur de 100 kg. Un motor cat de cat serios va avea si el 25-50 kg (in functie de solutie fie cumperi o freza de banc si-i iei capul de frezare fie cumperi o brosa de pe Ebay si-i faci tu carcasa si prinderile+motor/fulii/curea+VFD). Moment in care axa Z care ar fi pe la 150 kg ar ''cere'' o grinda de portal de macar dublu in greutate, pentru ca grinda sa nu se lase ''impresionata'' de greutatea lui Z. As merge chiar pe o ratie de 1 la 3, adica portalul (grinda + picioare) sa fie pe la 450 kg. Daca asa ar sta lucrurile, ai avea un cnc cat de cat ok pt otel, LIGHT MILLING, dar iti iei adio de la viteza mare pt prelucrare lemn. Pt prelucrare aluminiu oricum nu poate sa ia viteze mari ca sa ai si precizii bune; ''pestisorul feeds'' va inota intre 400 si 800 mm/min, adica 400-500 pt otel si 700-800 pt aluminiu si lemn, la surub cu pas de 5. Ceea ce este ok pt un stepper DE 4-6 NM (pe X) si surub cu pas de 5. Pana aici am meditat; de aici incolo as formula tema de proiectare: ce solutie constructiva adopt ca sa am un portal cu lungimea utila de...A..., inaltimea utila de ....B.., care sa cantareasca nu mai mult de 450 kg, sa aiba momentele de inertie axiale (pe X-ul si Y-ul axei Z ca sa zic asa) relativ simetrice si relativ egal distribuite fata de masa centroidului format de axa Z, cu distanta intre patine pe lungimea portalului de macar 200 mm si pe inaltime tot de macar 200 mm inter-ax, care sa aiba un moment de inertie polar suficient de mare ca sa se opuna unei forte de basculare de macar 200 N a portalului ? ( pe la 100 N incepe forta de aschiere in otel moale, cu DOC-uri mici si avansuri mici, iar un portal serios se duce in peste 1000 N). De aici incolo as incepe desenatul. Have fun !
0

#34 Useril este offline   kirucd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 01-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2016 - 10:00 PM

Ok, am facut ceva modificari. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Portalul fix ar trebui sa aibe in jur de 1380 kg cu tot cu picioare (daca este plin) http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif
partea de sus, cele doua grinzi in jur de 440 kg. (asta ar fi axa X, masa mobila fiind axa Y)

Partea mobila pe axa X, mai putin motorul, ar avea in jur de 250 kg http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gifMotorul pe
care vroiam sa il folosesc are 15 kg.

Probabil ca trebuie sa mai intaresc portalul fix, grinzile de sus, ma mai gandesc...

Un preview si un pdf:

Imagine atasata: syscnc1.jpg

pdf3D1

Cu toate modificarile facute ma duc spre 4,5 tone http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blush.gif trebuie sa ma gandesc cum
asamblez si transport masina. Cel mai probabil pe bucati si o asamblez la locatie...

Trebuie sa mai fac si calcule de pret, dar asta la sfarsit...
0

#35 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 01 November 2016 - 10:17 PM

Vezi postareakirucd, la 01 November 2016 - 10:00 PM, a spus:

Ok, am facut ceva modificari. http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

Portalul fix ar trebui sa aibe in jur de 1380 kg cu tot cu picioare (daca este plin) http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gif
partea de sus, cele doua grinzi in jur de 440 kg. (asta ar fi axa X, masa mobila fiind axa Y)

Partea mobila pe axa X, mai putin motorul, ar avea in jur de 250 kg http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/pardon.gifMotorul pe
care vroiam sa il folosesc are 15 kg.

Probabil ca trebuie sa mai intaresc portalul fix, grinzile de sus, ma mai gandesc...

Un preview si un pdf:

Atasament syscnc1.jpg

pdf3D1

Cu toate modificarile facute ma duc spre 4,5 tone http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/blush.gif trebuie sa ma gandesc cum
asamblez si transport masina. Cel mai probabil pe bucati si o asamblez la locatie...

Trebuie sa mai fac si calcule de pret, dar asta la sfarsit...


Incerc sa inteleg ce calcule faci dar nu prea reusesc; cand zici ca portalul are 1380 kg daca este plin, inseamna ca softul tau iti calculeaza greutatea unui profil plin ? Daca este asa, nu stiu cum te ajuta asta caci in viata reala nu o sa pui un profil plin. Probabil ca asta se aplica si la restul mesei, caci altfel nu vad de unde vin cele 4,5 t.
0

#36 Useril este offline   kirucd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 01-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2016 - 10:31 PM

Portalul fix este format din 4 picioare si 2 grinzi. Picioarele de sectiune 150x150 mm iar grinzile de sectiune 100x150 mm.
Daca ar fi pline, atat picioarele cat si grinzile, ar avea in jur de 1380 de kg. Softul iti calculeaza volumul http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
In cazul in care as folosi profil de 150x150x10 mm, care e gol inauntru, cele 4 picioare ar avea doar 125 de kg, in loc de
940 kg. O sa ma gandesc la variante pentru cele 4 picioare si cele 2 grinzi.

Iar restul mesei e calculat cu greutatea pe metru liniar de profil 150x150x10, sint ceva metri de teava rectangulara la frame...

Aceasta postare a fost editata de kirucd: 01 November 2016 - 10:32 PM

0

#37 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 01 November 2016 - 10:51 PM

Vezi postareakirucd, la 01 November 2016 - 10:31 PM, a spus:


Daca ar fi pline, atat picioarele cat si grinzile, ar avea in jur de 1380 de kg. Softul iti calculeaza volumul


Asta am inteles. Relevanta cifrei de 1380 kg n-am inteles-o.
0

#38 Useril este offline   kirucd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 01-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2016 - 11:54 PM

Am facut un calcul sa vad ce inseamna pline si cifra este impresionanta pentru 4 picioare si 2 grinzi http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
Probabil ca in jur de 500-600 de kg ar fi ok...
Cum ti se pare partea mobila? Si acolo greutatea de 250 kg este daca profilele sint pline. Si ma gandeam sa le fac asa, sa folosesc tabla de 10mm grosime. Any thougths? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
0

#39 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 02 November 2016 - 04:32 AM

Man, părerea mea umilă e ca aceste calcule - dacă sunt reale, nu am verificat nimic - arată că se dorește construirea unui monstru inoperabil si inutil
E ca si cum cineva ar vrea să reconstruiască titanicul pentru a naviga cu el pe Dunăre

Iar ca si varianta alternativa, la prima vedere, cred că aș folosi un brat de robot iar prețul nu cred că ar fi semnificativ mai mare decât cel necesar construcției monstrului

În același timp as reevalua cerințele mașinii, nu crezi ca e posibil să fie cumva rupte de realitate?

E total neeconomic să construiești o mașină mare si buna la orice
Cei mai bine e sa faci mașini cât mai dedicate, fiecare cu treaba ei.
Atunci poți optimiza mult mai bine investițiile

Părerea mea...
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#40 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 02 November 2016 - 06:39 AM

Vezi postareakirucd, la 01 November 2016 - 11:54 PM, a spus:

Am facut un calcul sa vad ce inseamna pline si cifra este impresionanta pentru 4 picioare si 2 grinzi http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
Probabil ca in jur de 500-600 de kg ar fi ok...
Cum ti se pare partea mobila? Si acolo greutatea de 250 kg este daca profilele sint pline. Si ma gandeam sa le fac asa, sa folosesc tabla de 10mm grosime. Any thougths? http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif


Despre masa mobila nu stiu ce sa zic caci nu stiu greutatea pieselor pe care vrei sa le prelucrezi. Despre partea fixa in schimb (portal) vad ca tii neaparat la solutia cu 2 grinzi. Este o solutie paguboasa caci nu are nici un avantaj mecanic asa cum ai desenat-o tu. Forta cea mai mare pe care o suporta portalul nu este forta axiala (perpendiculara pe masa ) ci forta radiala (paralela cu masa). E treaba ta cum decizi. Este bine de stiut ca simpla amplasare a unor greutati nu duce la rigiditate; FELUL in care sunt amplasate (geometria) conteaza cel putin la fel de mult.
0

#41 Useril este offline   kirucd 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 01-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2016 - 09:02 AM

steelmind a spus:

1478061577[/url]' post='869484']
Despre masa mobila nu stiu ce sa zic caci nu stiu greutatea pieselor pe care vrei sa le prelucrezi. Despre partea fixa in schimb (portal) vad ca tii neaparat la solutia cu 2 grinzi. Este o solutie paguboasa caci nu are nici un avantaj mecanic asa cum ai desenat-o tu. Forta cea mai mare pe care o suporta portalul nu este forta axiala (perpendiculara pe masa ) ci forta radiala (paralela cu masa). E treaba ta cum decizi. Este bine de stiut ca simpla amplasare a unor greutati nu duce la rigiditate; FELUL in care sunt amplasate (geometria) conteaza cel putin la fel de mult.


Picioarele care sustin cele 2 grinzi vor fi lipite si prinse de frame, practic vor face corp comun cu frameul. In felul asta nu doar greutatea proprie preia din sarcina. Tu ce alta varianta constructiva vezi?
O sa ma mai gandesc la utilitatea masinii...
0

#42 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 02 November 2016 - 09:51 AM

Vezi postareakirucd, la 02 November 2016 - 09:02 AM, a spus:

Picioarele care sustin cele 2 grinzi vor fi lipite si prinse de frame, practic vor face corp comun cu frameul. In felul asta nu doar greutatea proprie preia din sarcina. Tu ce alta varianta constructiva vezi?
O sa ma mai gandesc la utilitatea masinii...


Nu ai nevoie de 2 picioare IN PLUS fata de cele "1000" de picioare pe care le are deja masa. Problema unei grinzi este la jumatatea ei si nu la capete. Sa nu te superi ca-ti spun, dar devine tot mai clar ca mecanica/rezistenta materialelor/dinamica/cinematica n-au fost pana acum prea mult in preocuparile tale; ceea ce nu este nici o problema atata timp cat te abtii de la inovatii ne-necesare. Am precizat mai sus cum as face: as merge pe varianta clasica in care PLANUL DE DEPLASARE AL portalului este PERPENDICULAR pe planul mesei. In solutia ta planul de deplasare al portalului este PARALEL cu planul mesei. Uita-te pe Youtube la orice router din otel cu portal fix si asa trebuie sa-l faci; doar ca e bine sa folosesti cele mai GROASE "in carne" profile (NU profile pline !) si poate mai multe/mai late/mai inalte. Asta este doar un exemplu:
https://youtu.be/herMY_2WowM

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 02 November 2016 - 09:52 AM

0

#43 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 02 November 2016 - 10:43 AM

Vezi postareasteelmind, la 02 November 2016 - 09:51 AM, a spus:

Am precizat mai sus cum as face: as merge pe varianta clasica in care PLANUL DE DEPLASARE AL portalului este PERPENDICULAR pe planul mesei. In solutia ta planul de deplasare al portalului este PARALEL cu planul mesei.


Referirea mea este la planul de deplasare al CARUCIORULUI portalului.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro