Modelism - RHC Forum: zbor mare altitudine aripa zburatoare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

zbor mare altitudine aripa zburatoare

#1 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 02:39 AM

Asa arata un zbor al unei aripi zburatoare de la 27 km altitudine. Urcarea a fost realizata cu balon meteorologic, desprinderea comandata de la sol iar revenirea (planat) a fost realizata in regim automat utilizand un autopilot special dezvoltat pentru aceasta treaba.

Intrarea in regim planat a avut loc mai sus de 25 km- ceea ce este excelent pentru treaba propusa.

Cred ca e si printre primele zboruri la mare altitudine, autonome realizate de romani- ma insel? :-) :rolleyes:

Aripa proiectata si construita in Ro- inclusiv automatica.

Daca exista doritori pentru customizarea si/sau adaptarea acestei capabilitati pe diferite nevoi- astept cu interes sugestii. Ma gandesc evident la masurarea parametrilor meteorologici :blush:

Fisiere atasate


0

#2 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 02:42 AM

Fericiti dupa recuperarea aripii!

Da, sunt doua modele dezvoltate- in principiu diferenta dintre ele este sarcina utila pe care o pot transporta.

Si ca veni vorba de transport... de la 27 km altitudine in planare pot atinge puncte la distante de 300-600 km. No engine baby! Pure gliding! And a little bit of magic! :-)

Fisiere atasate


0

#3 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 02:47 AM

Desi nu avem firma de IT care sa se ocupe si de dezvoltare de aplicatii elearning si de dezvoltare de drone si de dezvoltare imobiliara si, implicit, nu avem acces la granturile "competitive" ne bucuram ca am reusit din punct de vedere tehnic sa dezvoltam acest produs - altii isi lauda produsele ca fiind suta la suta romanesti (dar engineered in China si miscate de clone Micropilot); ceea ce am ilustrat mai sus chiar e romanesc iar algoritmul si hardware-ul de zbor chiar sunt dezvoltate special pentru conditiile de zbor de la mare altitudine.

Pe aceasta cale exprim dorinta echipei de a colabora cu orice potential client interesat de customizarea acestui produs pentru potentiale aplicatii. L-am gandit ca o platforma capabila de zbor autonom din stratosfera si pana la sol- gama de aplicatii e limitata doar de imaginatie! :-)
0

#4 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 03:01 AM

In cadrul zborului de test distanta pe orizontala de la care a revenit in punctul de lansare este de aproximativ 60 km.
Observati rezerva enorma de altitudine pe care o avea chiar si dupa revenirea de la distanta respectiva...
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 07:05 AM

In sfarsit ti-ai realizat visul... felicitari !

Nasol de vremurile astea dronistic-distopice... ma intreb in ce cadru legal ati facut teste :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 05 October 2016 - 07:08 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#6 Useril este offline   hash84 

  • DreamTeam member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2164
  • Inregistrat: 28-November 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 October 2016 - 07:17 AM

Vezi postarearenatoa, la 05 October 2016 - 07:05 AM, a spus:

In sfarsit ti-ai realizat visul... felicitari !

Nasol de vremurile astea dronistic-distopice... ma intreb in ce cadru legal ati facut teste :)


bravo! e smecherie !niste poze de la inaltimea aia nu aveti ? se vede curbura pamantului ? :D
    /------------------------\              |~~\_____/~~\__  |
    |        Hash84          |______________ \______====== )-+
    |                        |                      ~~~|/~~  |
    \------------------------/                         ()
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 07:33 AM

Se vede ea si de la sol... cu un gopro :p
renatoa de la aacr.ro
0

#8 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 October 2016 - 08:26 AM

Salut,
Te rog sa prezinti cadru legal in care ai facut aceasta treaba, daca nu exista, rog un moderator sa stearga acest post.
Mersi,
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 08:45 AM

Fii sigur ca Florin avea toate avizele necesare, daca ai fi aruncat un ochi pe topicele lui anterioare ai fi vazut ca nu e de 2 ani pe aici da matele, si nu face doar vanturi... :p

Asa ca... plimba buda.
renatoa de la aacr.ro
0

#10 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 October 2016 - 09:09 AM

Vezi postarearenatoa, la 05 October 2016 - 08:45 AM, a spus:

Fii sigur ca Florin avea toate avizele necesare, daca ai fi aruncat un ochi pe topicele lui anterioare ai fi vazut ca nu e de 2 ani pe aici da matele, si nu face doar vanturi... :p

Asa ca... plimba buda.

Nu am de unde sa stiu, deci intreb.
Nu are topice decat acesta daca ma uit dupa user si nu o sa stau sa caut cu find ca sa vad ce posteaza omul.
In conditiile actuale de piata, frumos era sa se mentioneze odata cu prima postare ca a existat un cadru legal.
Plimbi buda daca nu a existat? :) :) :)
0

#11 Useril este offline   mvpricop 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1360
  • Inregistrat: 08-February 06

Postat 05 October 2016 - 09:17 AM

Se vede din poza ca e un cadru legal din alta tara. ;-)
Cu sau fara de motor,
Io le zbor pentru popor!

Schaum vor dem Mund,
Und Papier fuer der Fund!
0

#12 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 09:26 AM

http://www.rhcforum....are-altitudine/

http://www.rhcforum....ipa-zburatoare/

Ai scuze ca search-ul rhc este ... de buddha :)
renatoa de la aacr.ro
0

#13 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 05 October 2016 - 10:44 AM

Vezi postareamvpricop, la 05 October 2016 - 09:17 AM, a spus:

Se vede din poza ca e un cadru legal din alta tara. ;-)


Pai a crezut ca alea sunt sate de la noi in care s-a zburat fara "segregare".

Aceasta postare a fost editata de MADA: 05 October 2016 - 10:46 AM

0

#14 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 11:08 AM

Da, sate din Ardeal, vorbitoare de limba inrudita cu finlandeza :)
renatoa de la aacr.ro
0

#15 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 October 2016 - 12:03 PM

Aista-i site in romana, nu chineza, fix la poza voastra trebuia sa ma uit eu.
Trebuia sa mentioneze locatia.
Anyway, post-ul are scop comercial deci nicio legatura cu aceasta sectiune.
0

#16 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 12:13 PM

Faptul ca vorbesc de un produs nu implica bani. Granturile despre care vorbesc sunt exclusiv destinate finantarii cercetarii si nu realizarii de profit. Culmea e ca ele sunt castigate de entitati care au drept scop realizarea de profit. Strict acest lucru este intrucatva offtopic dar ilustreaza cadrul in care s-a lucrat mult mai bine (dupa parerea mea).

Faptul ca tu te-ai aruncat cu acuzatiile si apoi ai incercat sa o dregi iarasi nu ilustreaza decat lipsa ta de experienta in comunicarea cu semenii. Era simplu sa deschizi primul atasament din cadrul primului mesaj. Intrebarea ta vizavi de cadrul legal este foarte buna doar ca tonul ei poate sa para nepotrivit. In locul tau as fi intrebat asa:"vad ca ai facut zborurile in Finlanda; poti sa ne lamuresti asupra cadrului legal? Pot fi realizate si in Ro?" Parca ar fi sunat mai bine decat modul in care ai abordat tu problema. Corect?

Lucrul la acest proiect NE-COMERCIAL a durat cativa ani- daca vei cauta cu un search pe rhc.ro vei vedea ca am avut mai multe discutii de-a lungul timpului pe tema UAV-urilor de mare altitudine si, respectiv, zborurilor la mare altitudine.
Faptul ca echipa alaturi de care am lucrat nu s-a dat batuta si a realizat pana la urma acest proiect cred ca ilustreaza o diferenta fata de majoritatea proiectelor romanesti care pornesc in tromba si apoi se pierd in zgomotul de fond. Este totusi vorba de ani (evident nu 8ore/zi; 7 zile/saptamana) de lucru pe acest proiect- prima abordare pe aceasta tema am avut-o in 2003.

Sper ca am lamurit intrucatva lucrurile.

Vezi postareaFlying Buddha, la 05 October 2016 - 12:03 PM, a spus:

Aista-i site in romana, nu chineza, fix la poza voastra trebuia sa ma uit eu.
Trebuia sa mentioneze locatia.
Anyway, post-ul are scop comercial deci nicio legatura cu aceasta sectiune.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 October 2016 - 12:15 PM

0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 12:38 PM

Vezi postareaMIG-29, la 05 October 2016 - 12:13 PM, a spus:

...
Faptul ca tu te-ai aruncat cu acuzatiile si apoi ai incercat sa o dregi iarasi nu ilustreaza decat lipsa ta de experienta in comunicarea cu semenii. Era simplu sa deschizi primul atasament din cadrul primului mesaj. Intrebarea ta vizavi de cadrul legal este foarte buna doar ca tonul ei poate sa para nepotrivit. In locul tau as fi intrebat asa:"vad ca ai facut zborurile in Finlanda; poti sa ne lamuresti asupra cadrului legal? Pot fi realizate si in Ro?" Parca ar fi sunat mai bine decat modul in care ai abordat tu problema. Corect?
...
Sper ca am lamurit intrucatva lucrurile.


Cu faza asta l-ai lovit cel mai crunt in mandria lui de corporatist specializat in comunicare... ori i-ai citit posturile anterioare pe unde se lauda cu asta, ceeace el nu a binevoit in cazul tau... ori ai talent la citit oamenii din postari... vorba aia "you own your own words... " ;)

In fine, destul despre balarii...
Banuiesc ca de zburatoare prea multe nu ne poti spune... tehnologii, una alta... macar chestii generale ? marime, greutate, softul ala cu care o zbori ceva ecrane ?
renatoa de la aacr.ro
0

#18 Useril este offline   Tealk 

  • Fly Low, Go Fast, Turn Left
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 731
  • Inregistrat: 13-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:Aero, Navo

Postat 05 October 2016 - 12:53 PM

Laser frate!!! Bravo , as fi curios de niste imagini de acolo din "ceruri" daca ne poti posta...

off topic: Flying "Buda" ..daca nu te-a intrebat nimeni nimic stai in banca ta, nu iti inteleg atitudinea de joasa speta (exact de doi lei)...
Sbach 342 ZuLu 1,6m
Mini Saturn HK
-------------------------
DJI Mavic PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
0

#19 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 October 2016 - 02:06 PM

Vezi postareaMIG-29, la 05 October 2016 - 12:13 PM, a spus:

Faptul ca vorbesc de un produs nu implica bani. Granturile despre care vorbesc sunt exclusiv destinate finantarii cercetarii si nu realizarii de profit. Culmea e ca ele sunt castigate de entitati care au drept scop realizarea de profit. Strict acest lucru este intrucatva offtopic dar ilustreaza cadrul in care s-a lucrat mult mai bine (dupa parerea mea).

Faptul ca tu te-ai aruncat cu acuzatiile si apoi ai incercat sa o dregi iarasi nu ilustreaza decat lipsa ta de experienta in comunicarea cu semenii. Era simplu sa deschizi primul atasament din cadrul primului mesaj. Intrebarea ta vizavi de cadrul legal este foarte buna doar ca tonul ei poate sa para nepotrivit. In locul tau as fi intrebat asa:"vad ca ai facut zborurile in Finlanda; poti sa ne lamuresti asupra cadrului legal? Pot fi realizate si in Ro?" Parca ar fi sunat mai bine decat modul in care ai abordat tu problema. Corect?

Lucrul la acest proiect NE-COMERCIAL a durat cativa ani- daca vei cauta cu un search pe rhc.ro vei vedea ca am avut mai multe discutii de-a lungul timpului pe tema UAV-urilor de mare altitudine si, respectiv, zborurilor la mare altitudine.
Faptul ca echipa alaturi de care am lucrat nu s-a dat batuta si a realizat pana la urma acest proiect cred ca ilustreaza o diferenta fata de majoritatea proiectelor romanesti care pornesc in tromba si apoi se pierd in zgomotul de fond. Este totusi vorba de ani (evident nu 8ore/zi; 7 zile/saptamana) de lucru pe acest proiect- prima abordare pe aceasta tema am avut-o in 2003.

Sper ca am lamurit intrucatva lucrurile.

Bravo, atata timp cat siguranta unui avion 1-1 este pusa in dificultate nu ma intereseaza sincer de aceasta realizare mirifica, sorry ca va spun asa, de aici si problemele pe care le avem cu totii din cauza dronelor care vor sa bata recorduri sa filmeze de sus :(

Aceasta postare a fost editata de Flying Buddha: 05 October 2016 - 02:07 PM

0

#20 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 03:25 PM

Iarasi e o problema de comunicare... in locul tau as fi reformulat conform paragrafului pe care ti l-am sugerat anterior si anume: "vad ca ai facut zborurile in Finlanda; poti sa ne lamuresti asupra cadrului legal? Pot fi realizate si in Ro?"

Sa stii ca in spatiul aerian nu zboara doar un singur avion in acelasi timp. Conform logicii tale orice zbor cu UAV la mare altitudine pericliteaza siguranta altor zboruri. Acest lucru este fals.

Afirmatia ta "problemele pe care le avem cu totii din cauza dronelor care vor sa bata recorduri sa filmeze de sus :(" arata caracterul limitativ al logicii expuse de tine. Nu toate dronele filmeaza si nu toata lumea se inghesuie sa filmeze de sus. Poate unele drone zboara acolo sus pentru a imbunatati siguranta zborurilor? Ce zici? Ai putea sa-ti imaginezi acest lucru extinzand astfel orizontul ideilor proprii?

Vezi postareaFlying Buddha, la 05 October 2016 - 02:06 PM, a spus:

Bravo, atata timp cat siguranta unui avion 1-1 este pusa in dificultate nu ma intereseaza sincer de aceasta realizare mirifica, sorry ca va spun asa, de aici si problemele pe care le avem cu totii din cauza dronelor care vor sa bata recorduri sa filmeze de sus :(

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 October 2016 - 03:28 PM

0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 03:36 PM

Nu mai vorbim de faptul ca un avion comercial zboara la 10-12km, iar topicul de fata vorbeste de inaltime cel putin dubla...
renatoa de la aacr.ro
0

#22 Useril este offline   Borian 

  • autonom
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 657
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:-
  • Interests:-

Postat 05 October 2016 - 06:11 PM

... de la 35 km si pin' la sol trece si "prin" palierele avioanelor de toate natiile ...
Chiar, cum s-a "reglat" treaba asta ? Aripa = obiect mic, nedetectabil RADAR, ... sau avea transponder ?? Cu ce putere ati realizat legatura si in ce frecventa ? Cit despre culegerea de date meteo ... zborul (doar)planat e suficient pt cerintele unei informari meteo ? ... Ma gindesc la avioanele meteo care zboara in zone de interes si-si mentin pozitia / altitudinea pt anumite masuratori ...

Multumesc,

Felicitari !!

In poze sint doua tipuri de aripi, care e cea Romaneasca ? Sau ce e cu cea rosie, din ultima poza ?

Aceasta postare a fost editata de Borian: 05 October 2016 - 06:16 PM

0

#23 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 05 October 2016 - 08:48 PM

Draga Domn,
Ca sa folosesc un limbaj pe placu tuturor, ne puteti explica si noua ce masuri de siguranta ati avut cand acest obiect zburator a coborat de la altitudinea de 35km pana la sol ca sa nu intre in contact cu multitudinea de aparate 1-1 ce zburau la acel moment pe raza aparatului dumneavoastra? Si ca sa nu fie discutii, incepand cu 12km altitudine cum zice domnul renatoa.
0

#24 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1090
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 05 October 2016 - 09:44 PM

Alo, domnilor... unii au legat de aţa balonului cu heliu şi sandwich-uri (şi un GoPro, desigur) şi omuleţi lego sau telefoane Apple.

Alea chestii de care să vă/ne faceţi griji că ajung în turbinele avioanelor care transportă alimente către Afganistan sau pot ajunge în supa servită pe terasă în centrul vechi.

Şi, teoretic cel puţin, o aripă poate ajunge la 20-30km altitudine propulsată şi termic şi electric. Urcat vreo 10m/s şi coborât cu bateria goală... Acolo performanţă.
Altfel, performanţa se rezumă la un giro românesc construit cu un MEMS şi un MCU made in RPC (sau giro tăiat la strung românesc? :D )

Oricum, preferata mea e
https://www.youtube....h?v=_00eZtsuJ9M

Sigur s-a răcit corespunzător... :drinks: WITH CLEARANCE FROM THE F-freaking-AA.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 October 2016 - 10:16 PM

Incearca dumneata sa urci sustinut cu 10m pe secunda un minut... si mai vorbim pe urma...
renatoa de la aacr.ro
0

#26 Useril este offline   Săndel 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1090
  • Inregistrat: 10-January 15
  • Gender:Male
  • Location:Brașov
  • Interests:Robotica, electronica.

Postat 05 October 2016 - 10:29 PM

Vezi postarearenatoa, la 05 October 2016 - 10:16 PM, a spus:

Incearca dumneata sa urci sustinut cu 10m pe secunda un minut... si mai vorbim pe urma...

Eu nu pot... nu mă ţin plămânii.

Am zis teoretic... ştiu că 3-5m/s e o rată foarte bună. Performanţa ar fi fost acolo... Nu cu balonul care e întocmai ca telecabina la urcatul pe munte şi liftul la urcatul pe scări.
- Captain Sum Ting Wong
- Wi Tu Lo
- Ho Lee Fuk
- Bang Ding Ow.
0

#27 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 11:37 PM

Parerea mea e ca un motor cu piston nu ar mai functiona la 20-30 km altitudine. Dar cel mai bine este sa incercati pentru a va convinge.

Noi am utilizat balonul doar ca vector pentru urcare; revenirea a avut loc automat controlat. Trucul consta in a realiza controlul automat atat la 25 km cat si la 100 metri fara sa schimbi aripa (pentru ca oricum nu ai acces la ea). Sus s-au atins viteze foarte mari datorita densitatii extrem de reduse ale aerului atmosferic. La 25 km altitudine suntem deasupra majoritatii atmosferei.

La sol avem o presiune in jur de 1.27*10^5 Pascali iar acolo sus ajungem la presiuni de ordinul a 2.5*10^3 Pascali... mergem deci dintr-un regim de 10^3 Pa intr-un regim de 10^5 Pa. O diferenta majora!

Din cate stiu in zona respectiva au realizat zboruri controlate doar doua avioane cu pilot la bord: U-2 si SR-71. UAV-uri or fi dar cu siguranta nu civile.


Vezi postareaSăndel, la 05 October 2016 - 09:44 PM, a spus:

Alo, domnilor... unii au legat de aţa balonului cu heliu şi sandwich-uri (şi un GoPro, desigur) şi omuleţi lego sau telefoane Apple.

Alea chestii de care să vă/ne faceţi griji că ajung în turbinele avioanelor care transportă alimente către Afganistan sau pot ajunge în supa servită pe terasă în centrul vechi.

Şi, teoretic cel puţin, o aripă poate ajunge la 20-30km altitudine propulsată şi termic şi electric. Urcat vreo 10m/s şi coborât cu bateria goală... Acolo performanţă.
Altfel, performanţa se rezumă la un giro românesc construit cu un MEMS şi un MCU made in RPC (sau giro tăiat la strung românesc? :D )

Oricum, preferata mea e
https://www.youtube....h?v=_00eZtsuJ9M

Sigur s-a răcit corespunzător... :drinks: WITH CLEARANCE FROM THE F-freaking-AA.

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 October 2016 - 11:38 PM

0

#28 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1765
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 05 October 2016 - 11:43 PM

Zborul s-a facut in coordonare cu entitatea echivalenta de control zbor. Ambele aripi sunt romanesti.

Existau doua link-uri radio telemetrie care transmiteau in timp real pozitia, viteza precum si atitudinea aripii zburatoare.
De asemenea, de la sol exista un link radio de siguranta care putea sa "distruga" zborul oricand- prin extragerea unei parasute de siguranta.

De asemenea, la bord exista unitatea de control- autopilotul care controla automat zborul si de asemenea putea lua decizia intreruperii in cazul in care anumite conditii dinamice erau atinse (in special legate de acceleratie si viteza descensionala).

Taierea de balon (detasarea) s-a facut prin comanda radio de la sol. De asemenea, autopilotul putea comanda decuplarea daca anumiti parametri erau atinsi si daca de la sol nu venea comanda.
Pentru decuplare existau 3 praguri de siguranta.

Aripa mica are doar scopul de vehicul teste zbor la mare altitudine. Aripa mare poarta un senzor de sondare a atmosferei- preia probe atmosferice pentru analiza chimica ulterioara. Nu este domeniul meu de specializare asa ca nu am sa zic mai multe lucruri despre senzor- nu ma pricep :-)

Tot zborul poate fi programat iar aripa isi poate controla traiectoria. Nu vine necontrolat la sol.

Functie de fonduri avem in plan sa testam cateva zboruri de raza lunga pentru a dovedi raza maxima de acoperire cu un asemenea vehicul aruncat de sus. Dar, utilizand datele de la zborurile anterioare se poate estima ca de la 30 km putem atinge multe sute de kilometri raza de actiune. Totul fara motor.




Vezi postareaBorian, la 05 October 2016 - 06:11 PM, a spus:

... de la 35 km si pin' la sol trece si "prin" palierele avioanelor de toate natiile ...
Chiar, cum s-a "reglat" treaba asta ? Aripa = obiect mic, nedetectabil RADAR, ... sau avea transponder ?? Cu ce putere ati realizat legatura si in ce frecventa ? Cit despre culegerea de date meteo ... zborul (doar)planat e suficient pt cerintele unei informari meteo ? ... Ma gindesc la avioanele meteo care zboara in zone de interes si-si mentin pozitia / altitudinea pt anumite masuratori ...

Multumesc,

Felicitari !!

In poze sint doua tipuri de aripi, care e cea Romaneasca ? Sau ce e cu cea rosie, din ultima poza ?

Aceasta postare a fost editata de MIG-29: 05 October 2016 - 11:45 PM

0

#29 Useril este offline   Nanok@ 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 382
  • Inregistrat: 29-September 10
  • Gender:Male

Postat 06 October 2016 - 12:21 AM

Felicitari !!!
The quieter you become, the more you can hear
-- Stay Hungry, Stay Foolish! --
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18299
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 October 2016 - 07:50 AM

Vezi postareaFlying Buddha, la 05 October 2016 - 08:48 PM, a spus:

...ca sa nu intre in contact cu multitudinea de aparate 1-1 ce zburau la acel moment pe raza aparatului dumneavoastra? ...


Multitudinea s-ar putea sa fie o multime aproape nula totusi... chiar daca pe o raza de 100km sunt 3 aeroporturi, mici intradevar, regionale, pe flight radar nu se vad zboruri comerciale in zona aia, posibil sa fi fost aleasa pentru teste tocmai de asta... :unsure:
Vezi imaginea atasata, situatia din momentul postarii, sageata albastra indica zona de test, este in afara oricaror rute.

Fisiere atasate


renatoa de la aacr.ro
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro