Modelism - RHC Forum: ORK - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

ORK Model de la 0

#31 Useril este offline   MIG-29 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1772
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 14 October 2016 - 08:26 PM

Peretele e mult prea gros pentru otel.

De ex. la functionare pe palier 50-60 bari la 120 mm diametru nu e necesar perete mai gros de 1.7-2 mm in caz de utilizare otel (teava trasa etc.).

MIG-29

Vezi postareaRalex, la 14 October 2016 - 01:56 PM, a spus:

Maine cred ca o sa fabric primele batoane. Sper sa iasa totul asa cum am planuit.
Am terminat si cu BP pentru ejectarea parasutelor ... sunt foarte incantat de rezultat.
O sa fac si un filmulet, poate e cineva interesat.

MIG ... ce zici de un ajutaj DE 53.9 si o sectiunea critica de 15 cu o carcasa din teava trasa de 60.3 cu perete de 3.2 din otel?
Se pupa?

0

#32 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 15 October 2016 - 11:30 AM

Este bine daca nu trebuie perete mai gros de 2 pentru carcasele din otel.
0

#33 Useril este offline   Mr. F 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 582
  • Inregistrat: 17-December 03
  • Gender:Male
  • Location:BUCRESTI

Postat 08 January 2017 - 09:47 PM

Salutare ...ceva teste? Rezultate? Sau te-au cumparat rusii si acum treciproiectul la secret? :-) Felicitari.
0

#34 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 27 January 2017 - 11:50 AM

Mersi. Deocamdata nu am facut decat sa stau :)
Multa treaba la serviciu si nu mai am energie dupa ce termina copilu cu mine.

La primavara o sa incep sa fac niste teste ... nu imi place sa fac amestecuri in casa ...
Deocamdata am un tun cu care ma distrez cand apuc ... proiectile din beton diametru de 37.5 mm ...
0

#35 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 27 September 2017 - 06:10 PM

Treaba merge inainte.
Am terminat fuselaj, am aripi (trebuie lipite) am cuplajul cu toata electronica, am material pentru
combustibil (nu mai gasesc matritele dar inca le caut).
Am testat altimetrul (declanseaza asa cum trebuie). Urmeaza sa fac si teste la sol
sa stabilesc cantitatea de pudra ce urmeaza a fi folosita pentru ejectarea parasutelor.

O sa revin cu poze in curand.
0

#36 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 03 October 2017 - 08:42 AM

Ampenaj din placaj dupa simularea din open rocket.
Electronics bay din tub carton si capace de placaj.
Altimetrul sta pe o tija fuletata care imi asigura si legatura dintre bicatile de racehta dupa momentul ejectarii parasutelor. Igniterele sunt facute de mine. Functioneaza impecabil. Urmeaza varful (la o imprimanta 3D pentru ca alta metoda mai usoara nu am găsit, poate ma ajutati aici)multe teste si poate anul acesta primul zbor. Astept sugestii si intrebari.
0

#37 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 03 October 2017 - 10:47 AM

Si pozele

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1.jpg
  • Imagine atasata: Picture2.jpg
  • Imagine atasata: Picture3.jpg
  • Imagine atasata: Picture4.jpg
  • Imagine atasata: Picture5.jpg

Aceasta postare a fost editata de Ralex: 03 October 2017 - 10:47 AM

0

#38 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 05 October 2017 - 06:15 PM

Cam asta este metoda mea de a produce e-match.
Merg foarte bine, se pot face si alte variante (cu tub, sau prinse de fitil).
Fir utp 10 cm, indoit la capete, firul este de khantal (se poate folosi nichelina) de 0.2 mm rasucit pe un ac de siringa mai gros,
Pe capete am vrut eu sa ii aplic fludor dar nu este necesar. Am mai incercat si aplatizarea capatului pentru o mai buna indoire a
capetelor peste firul de khantal. Este buna si varianta asta.
Dupa terminarea acestei etape se trece la 3-4 straturi de pyrogen home made. Eficienta 100%.

Am terminat si ghidajul pentru lipirea ampenajulu, urmeaza taierea locasului si lipirea acestora.

Va tin la curent desi as vrea sa vad si oameni care participa la discutie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture3.jpg

0

#39 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 06 October 2017 - 10:13 AM

Sa lucram cu drag si spor
Ampenaj realizat. Am taiat cu un dremel locurile pentru tab-uri.
Am facut un mic ghidaj sa imi asigure toate cele pentru lipire.
Am lipit cu loctite prima data.
Am mascat frumos sa nu se murdareasca prea tare la urmatoarea etapa.
Am facut sanfren (daca am folosit corect termenul) cu ajutorul
unui pistol cald cu silicon. Pe langa faptul ca se lucreaza foarte repede
cu el se si obtin rezultate foarte bune.

Am confectionat si canistrele de pulbere pentru ejectarea parasutelor.
Sunt facut din jumatati de baterii AA care vor si prinse in capetele electronics
bay-ului cu velcro (daca nu sunt detasabile nu pot infileta/desfileta pilitele
ce imi tin EB-ul la un loc).

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture7.jpg
  • Imagine atasata: Picture6.jpg
  • Imagine atasata: Picture5.jpg

0

#40 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 06 October 2017 - 10:15 AM

**

continuare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture4.jpg
  • Imagine atasata: Picture3.jpg
  • Imagine atasata: Picture8.jpg
  • Imagine atasata: Picture1.jpg
  • Imagine atasata: Picture2.jpg

0

#41 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 07 October 2017 - 07:26 PM

Nu mai are nimeni in derulare proiecte de genul asta? :)
Nu-i nimic, continui.
Am inceput lucrul la un varf nou. Primul nu mi-a placut prea mult.
Nu doar asta dar vreau sa imi dezvolt o metoda de a face astfel de
componente pentru ca, mai mult ca sigur, voi mai avea nevoie pe viitor.

Deci am facut niste profile din placaj de 2.4 mm, lipite cu loctite,
spuma XPS de 10mm si urmeaza sa il pun pe o bormasina si sa ii dau
forma finala. O sa acopar cu chir de lemn, slefuit, vopsit. Sper sa dea
roade.

Trebuie sa iau dau comanda si de chinga (am gasit cateva surse pe internet)
Dupa ce fixez totul voi trece la testele pe sol - parachute deployment.

Dupa ce toate merg bine, voi trece la marele test, motorul. Acolo este
adevarata provocare.

As scuti un pic partea superioara a ampenajelor dar imi e teama ca nu fac
asta simetric si stric geometria lor.

Pareri?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture9.jpg
  • Imagine atasata: Picture10.jpg
  • Imagine atasata: Picture11.jpg
  • Imagine atasata: Picture12.jpg
  • Imagine atasata: Picture13.jpg
  • Imagine atasata: Picture14.jpg
  • Imagine atasata: Picture15.jpg

Aceasta postare a fost editata de Ralex: 07 October 2017 - 07:28 PM

0

#42 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 13 October 2017 - 11:45 AM

Varful este gata. A iesit satisfacator.
Am cautat internetul si am gasit o metoda
de fabricare dar necesita un fel de strung,
deci mai dureaza putin pana o sa o am disponibila.
Am gasit si o sursa de tuburi de carton 80 si 100
in diametru destul de usoare (cel de 80 la o lungime
de 670 are 190 de grame cu o grosime a peretelui de 1.6.

Problema cu care ma confrunt acum este urmatoarea:
nu prea am spatiu pentru prima parasuta (drogue) care ar
trebui sa iasa la apogeu. Nu am loc pentru ca nu am luat in
calcul si inaltimea inelelor de ancorare a corzii.
Am loc pentru 3-4 metri de coarda si maxim un streamer (nu am incercat
sa vad exact cat loc am dar pe acolo ma invart)
Daca aveam 5 cm in plus era perfect.
Acum am doua variante: fac o sectiune noua, mai lunga sau zobor asa
si apogeul va declansa parasuta principala.
Decizia o voi lua dupa ce testez motorul. Pana atunci nu fac nimic.
Dar vreau sa aud si alte pareri.
Nu cred ca va zbura prea sus. De aceea cred ca, daca nu este vant prea puternic,
nu va devia mult de la locul de lansare chiar daca se deschide parasuta principala
la apogeu.
0

#43 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 14 October 2017 - 11:18 AM

Asta este varful terminat. Deocamdata este bine. Am folosit chit de lemn pentru a da forma finala. Are imperfectiuni dar o sa isi faca treaba pentru moment.
Imagine atasata: Picture17.jpgImagine atasata: Picture18.jpg

Si cam asa arata modelul terminat. Mai trebuie vopsit si cam atat.
Imagine atasata: Picture16.jpgImagine atasata: Picture19.jpg

Am gasit o solutie pentru a acomoda mai bine parasuta mica. Voi adauga 10 mm de tub (practic un inel pe compartimentul altimetrului pe partea motorului.
Asta imi da destul loc pentru 2 metri de coarda si o parasuta mica (40 cm diametru) cu tot cu wadding.

Mai trebuie sa prind capsulele pentru BP, sa fac sistemul de prinderere pentru motor si probabil alte mici lucrari.

Pana la urma voi folosi kno3 si sorbitol si (daca dau comanda) dextroza dupa modelul nakka/impusler.

O sa mai pun poze cu "lucrarea terminata" cu detalii si vopseaua data.
0

#44 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 16 October 2017 - 02:14 AM

Vezi postareaRalex, la 14 October 2017 - 11:18 AM, a spus:

Asta este varful terminat. Deocamdata este bine. Am folosit chit de lemn pentru a da forma finala. Are imperfectiuni dar o sa isi faca treaba pentru moment.
Atasament Picture17.jpgAtasament Picture18.jpg

Si cam asa arata modelul terminat. Mai trebuie vopsit si cam atat.
Atasament Picture16.jpgAtasament Picture19.jpg

Am gasit o solutie pentru a acomoda mai bine parasuta mica. Voi adauga 10 mm de tub (practic un inel pe compartimentul altimetrului pe partea motorului.
Asta imi da destul loc pentru 2 metri de coarda si o parasuta mica (40 cm diametru) cu tot cu wadding.

Mai trebuie sa prind capsulele pentru BP, sa fac sistemul de prinderere pentru motor si probabil alte mici lucrari.

Pana la urma voi folosi kno3 si sorbitol si (daca dau comanda) dextroza dupa modelul nakka/impusler.




Mai ai multe de facut. Daca nu tot de la inceput (e tarziu) macar ce se poate face.
1. Ai inceput cu sfarsitul. Trebuia sa ai motorul si abia dupa aia sa te apuci de racheta.
2. Daca motorul iese asa cum doresti, va fi puternic. Corpul imi pare cam modest la rezistenta. Mai ales daca-i adaugi inca o sectiune (cum o atasezi, e important). Ar trebui cel putin un strat de carton peste ce este acum sau 2 straturi de fibra de sticla de 0.05.
3. Altimetrul acela necesita 2 baterii? Ce fel de baterii, daca ai incercat amorsele (prea mari oricum) cu acele baterii si nu altele, unde este intrerupatorul general care trebuie armat pe rampa inainte de start?
4. Unde si cate sunt gaurile din corpuri pentru presiune si egalizare?
5. Cat de greu/usor se imbina corpurile cu modulul cu electronica si cat de coincidente sunt axele principale
6. Cum protejezi parasutele, corzile si peretele interior de explozia incarcaturilor. Daca ai incercat ejectarea cu modelul la sol; In ce pozitie.
7. De ce ai folosit silicon (slab adeziv si mai ales elastic dupa intarire) si nu altceva
8. Varful este o constructie interesanta dar fara sens de complicata, adica nu-ti trebuie acele elememte din lemn, sau oricum nu asa cum le-ai pus asa incat ti-ai triplat munca si a rezultat un varf mediocru din toate pdv.
9. Din ce material sunt corzile (rating, daca stii), daca ai si element elastic intercalat, daca sunt continui sau innadite si modul de prindere de alte elemente.
10. Din ce ai facut parasutele, suspantele, sunt cumparate, au orificiu central, etc.
12. Racheta ar putea sa nu zboare corect/deloc fara o centrare corespunzatoare, ceea ce ar implica prezenta unei mase destul de consistente in partea superioara. Daca ai prevazut atasarea ei si eventual posibilitatea modificarii dupa asamblarea finala.
13. Daca ai in vedere blocarea foarte sigura a rotatiei piulitelor care tin EB si siguranta la desfacere/deformare a carabinierelor, ochiurilor din metal, a nodurilor diverse.

Mai am daca vrei. Idea este ca e suficient un amanunt neglijat sau neverificat ca esecul sa fie aproape garantat. Dat fiind marimea/greutatea rachetei, nu e de joaca.

Fa intai motorul, vreo 2 teste statice si dupa aia revii la constructia rachetei.

:good:

Aceasta postare a fost editata de liviu123: 16 October 2017 - 02:17 AM

0

#45 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 16 October 2017 - 09:14 AM

1. Era mai logic asa, sa nu muncesc degeaba dar, daca motorul nu va functiona asa cum trebuie, o aiba fiu-miu o jucarie noua :)
2. Fibra de sticla o voi lua in calcul de la urmatorul model. Sectiunea adaugata va fi foarte mica (un 10 mm) si va fi lipita.
Practic, pe compartimentul cu electronica voi lipi un inel de 10mm latime pe partea dinspre motor.
3. Altimetrul functioneaza cu orice tensiunea mai mare de 5 volti. Problema este ca bateriile de 9V nu imi asigura curentul
necesar. Cand zici amorse, te referi la "capacelele" in care va veni BP? Iar intrerupator general este si el, se vede prin poze.
4. Nicaieri nu sunt date. Sunt necesare (chiar nu m-am gandit ca ar trebui)? Daca tot am deschis subiectul, spune-mi te rog
cate ar trebui si cat de mari.
5. Usor, cu putina frecare, axele sunt cat se poate de coincidente. Si eu am ramas surprins de cat de "drept" sta dupa ce
imbin totul.
6. Un material textil ce va fi tratat cu ceva ignifug. O sa fac un suport din ppr pentru a testa ejectarea si o sa
fie facuta in plan usor inclinat.
7. Daca te referi la siliconul folosit la ampenaj, este foarte ok pentru ca se intareste foarte tare si e rigid. O sa mai lipesc si pe interior
cu niste epoxy. Am avut ampenaj lipit la fel la primul model si s-a comportat foarte bine.
8. Corect. Voi incerca alte metode de a le produce. Asta a fost un experiment.
9. Nylon. Nu stiu rating. Nu am elemente elastice. Sunt continue iar modul de prindere de alte elemente este prin surub cu ochete.
10. Fata de masa de plastic destul de subtire. Nu am orificiu, cel putin la drogue nu am. La cea mare probabil o sa existe. Suspantele
ma gandeam la fir textil sau tot nylon. Diametrul parasutei principale o sa fie undeva la 120-130 de cu suspante de 150 cm. E bine asa?
11 Din simularile facute in OpenRocket CG este corect pozitionat. Dupa ce voi avea modelul RTF atunci o sa mai fac ajustari daca va fi cazul.
12. Da, am invedere acest lucru.

Mai vreau daca zici ca mai ai :)
Tocmai de aceea insist cu postarile si ma bucur cand primesc observatii si pareri.

Asta va urma (testul la motor). As vrea in weekend sa fac niste teste.
Daca iese bine (motorul nu explodeaza) merg mai departe.
Daca nu, trecem mai departe si de data asta incep cu proiectarea motorului, teste si dupa trec la constructie.

:drinks:
0

#46 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 19 October 2017 - 03:49 AM

Vezi postareaRalex, la 16 October 2017 - 09:14 AM, a spus:

1. Era mai logic asa, sa nu muncesc degeaba dar, daca motorul nu va functiona asa cum trebuie, o aiba fiu-miu o jucarie noua :)
Poate invata sa faca si el.
2. Fibra de sticla o voi lua in calcul de la urmatorul model. Sectiunea adaugata va fi foarte mica (un 10 mm) si va fi lipita.
Practic, pe compartimentul cu electronica voi lipi un inel de 10mm latime pe partea dinspre motor.
Lipita cum? Acolo e zona de maxima solicitare in timpul zborului (indoire)
3. Altimetrul functioneaza cu orice tensiunea mai mare de 5 volti. Problema este ca bateriile de 9V nu imi asigura curentul
necesar. Cand zici amorse, te referi la "capacelele" in care va veni BP? Iar intrerupator general este si el, se vede prin poze.
Pentru ca amorsele (acelea electrice, firul de nichelia sau ce ai) sunt prea mari/lungi si ai rezistenta electrica mai mare, deci "consuma" curent. 3 mm lungine intre capete e suficient. Trebuie insa un material inflamabil mai bun decat pyrogen, si banala pulbere neagra e mai buna. Fa o pasta (cu alcool), daca ai niste praf de aluminiu cu atat mai bine (5%). Cantitatea de pulbere de catapultare se poate calcula (cauta pe net) dar trebuie sa ai exact pulberea care trebuie, sa stii de care este, caracteristici.
4. Nicaieri nu sunt date. Sunt necesare (chiar nu m-am gandit ca ar trebui)? Daca tot am deschis subiectul, spune-mi te rog cate ar trebui si cat de mari.
Daca n-ai gaura la compartimentul electronic, degeaba mai ai altimetru. Presupun ca e de tip barometric, nu de acceleratie cu integrator. Fa una de cca 5 mm, prin care poti actiona intrerupatorul. Altimetrul ar trebui sa emita niste sunete la self-check. Gaura te ajuta sa le auzi. Pot fi si 2 gauri putin mai mici, nu la acelasi nivel.
Celalalte gauri, cate una in fiecare compartiment sunt esentiale in anumite situatii. Probabil ca nu in cazul de fata dar tine minte ca la inaltime mare, diferenta de presiune dintre cea de la interior (cea de la sol, cand a plecat racheta) si cea de afara la momentul respectiv e suficienta sa-ti desfaca racheta sau varful, mai devrene decat apogeu.
5. Usor, cu putina frecare, axele sunt cat se poate de coincidente. Si eu am ramas surprins de cat de "drept" sta dupa ce imbin totul.
Rau. Trebuie sa iasa ceva mai greu. Regula simpla: asamblezi racheta, final, tii racheta de partea superioara iar partea de dedesubt, inclusiv motorul nu trebuie sa cada din imbinare. Pentru ambele imbinari, separat (pui un scoci pe cealala). E f. important: cand motorul se opreste din faza activa si racheta urca in inertie si la viteza mare, partea superioara (in general mai grea, ca motorul e gol) merge in inertie mai bine decat partea inferioara care are aripioare. Deci apare separatie in zbor la o fractiune de secunda dupa ce jetul motorului sa incetat. Praf si pulbere daca e viteza mare.
6. Un material textil ce va fi tratat cu ceva ignifug. O sa fac un suport din ppr pentru a testa ejectarea si o sa
fie facuta in plan usor inclinat.
Corect, daca nu cauta panza cauciucata. Nu uita sa pui praf de talc pe parasuta, carpe, peste ele. Cauta cat mai inclinat.
7. Daca te referi la siliconul folosit la ampenaj, este foarte ok pentru ca se intareste foarte tare si e rigid. O sa mai lipesc si pe interior cu niste epoxy. Am avut ampenaj lipit la fel la primul model si s-a comportat foarte bine.
8. Corect. Voi incerca alte metode de a le produce. Asta a fost un experiment.
Simplu, doar din spuma, cauta una cat mai fina. Pentru rezistenta, da o gaura si introdu pe lungime o bucata de lemn rotund.
9. Nylon. Nu stiu rating. Nu am elemente elastice. Sunt continue iar modul de prindere de alte elemente este prin surub cu ochete.
Banuiesc ca e coarda impletita din relon/nailon. Daca are cca 4-5 mm dia, deasa, e suficient. Nu sub 3 metri (jos) respectiv 2 m sus. Conteaza nodurile cum le faci sau imbinarea cu ochete (otel, nu sub 4 mm grosime). Dupa desfacerea parasutei (e un soc f. mare atunci) datorita vantului se poate intampla ca nodurile sa se desfaca. Trebuie asigurate, eventual matisate capetele cu alta ata si pus silicon peste.
10. Fata de masa de plastic destul de subtire. Nu am orificiu, cel putin la drogue nu am. La cea mare probabil o sa existe. Suspantele ma gandeam la fir textil sau tot nylon. Diametrul parasutei principale o sa fie undeva la 120-130 de cu suspante de 150 cm. E bine asa?
Nu. Conteaza cum prinzi suspantele de parasuta. Daca ai material slab, ca acela de la fata de masa, pune suspante pe deasupra, adica faci o stea, un nod in mijloc de unde pornesc toate supapele, ca razele de soare si toate vin peste material. Prinderea la capete (diametru) poate fi atunci mai lejera. Prea mare parasuta. Chiar si jumate diametru e suficient: 40-50 cm drogue, 80-100 main. Daca e prea mare se duce departe. Oricum vei avea cca 4-5 m/sec la coborarea finala.
11 Din simularile facute in OpenRocket CG este corect pozitionat. Dupa ce voi avea modelul RTF atunci o sa mai fac ajustari daca va fi cazul.
Regula babeasca e intotdeauna mai sigura, dar face racheta grea.
12. Da, am invedere acest lucru.

Mai vreau daca zici ca mai ai :)
Tocmai de aceea insist cu postarile si ma bucur cand primesc observatii si pareri.

Asta va urma (testul la motor). As vrea in weekend sa fac niste teste.
Daca iese bine (motorul nu explodeaza) merg mai departe.
Daca nu, trecem mai departe si de data asta incep cu proiectarea motorului, teste si dupa trec la constructie.

:drinks:


Ia de aici
http://www.multitron...96k-flight.html

Vezi filmul.
0

#47 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 20 October 2017 - 10:41 AM

1. Momentan este atras, voi vedea pe parcurs :)
2. Am lipit acel inel cu loctite.
3. Am sa incerc si alte variante de amorse. Cele facute de mine acum, functioneaza foarte bine.
Am si un scurt filmult
4. In e-bay este o gaura (trebuie doar largita). Este de tip barometru. La restul, daca nu este nevoie, nu mai dau.
5. Voi remedia
6. Voi tine cont de talc
8. Am luat si adeziv special pentru polistiren, am in minte un strung mic, deci sunt pe drumul corect.
9. Am pus 2 metri jos si 4 metri jumatate sus. Probabil va trebui sa cresc lungimea jos. Le voi matisa.
10. Cam atat au iesit. Drogue de 40 si main de 100. Am facut parasutele dupa cum am vazut pe internet iar prinderea
suspantelor a fost intarita pe materialul parasutei.

Nu e trivial ce se intampla acolo pe site.
Sunt o sursa de inspiratie buna. Mersi.

In weekend-ul acesta sper sa testez sistemul de catapultare si sa pregatesc grain-urile pentru motor cu un viitor test (urmatoarea saptamana).

Dupa ce voi termina toate modificarile voi pune cat mai multe poze cu ea terminata in mai multe ipostaze.
Sper sa reusesc sa fac totul bine si sa fiu pregatit pentru un zbor reusit.


:good:
0

#48 Useril este offline   liviu123 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 377
  • Inregistrat: 15-October 06

Postat 20 October 2017 - 07:18 PM

Vezi postareaRalex, la 20 October 2017 - 10:41 AM, a spus:


2. Am lipit acel inel cu loctite.
Am intrebat cum, nu cu ce. Cap la cap, cu manson, etc. Daca vine peste "dopul" de la bay, nu conteaza.
3. Am sa incerc si alte variante de amorse. Cele facute de mine acum, functioneaza foarte bine.
Am si un scurt filmult
Conteaza timpul de raspuns, care trebuie sa fie cat mai scurt. Adica de cand se da comanda pana se aprinde. Filmul e negru.
10. Cam atat au iesit. Drogue de 40 si main de 100. Am facut parasutele dupa cum am vazut pe internet iar prinderea
suspantelor a fost intarita pe materialul parasutei.
Nu stiu ce ai vazut pe internet si cum ai facut, dar materialul este foarte slab daca e din fata de masa, asa cum imi inchipui adica folie din plastic flexibil. Nu mai conteaza prinderea solida la capete cand ai asa ceva. Mai cauta. Daca gasesti material textil, de fas.

Nu e trivial ce se intampla acolo pe site.
E pentru show. Cu motoarele alea trebuia sa mearga mult mai sus, dublu, dar e interesant de vazut. Eu nu indraznesc sa ma apropii mai putin de un kilometru de asa motoare pornite, unde mai pui si riscul cu doua. Nu e pentru oricine.

0

#49 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 21 October 2017 - 10:37 AM

Am atasat poza cum am atasat inelul :)
Imagine atasata: Picture20.jpg

Timpul de raspuns este minim, dupa parerea mea.
Clipul este filmat in intuneric si la secunda 9 se declanseaza prima parasuta
iar la ceva timp dupa a doua.

Ma gandeam si eu la fas. Trebuie doar sa gadesc o sursa. Deci parasutele pentru
zborul ianugural vor din fas.

Cam asa se va "desface" racheta in aer. E ok?

continuare

Aceasta postare a fost editata de Ralex: 21 October 2017 - 10:38 AM

0

#50 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 21 October 2017 - 10:38 AM

continuare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture22.jpg

0

#51 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 29 October 2017 - 11:14 PM

M-am apucat sa fac combustibilul.
Pana acum, tot ce am folosit, a fost amestesc azotat/zahar uscat.
Am incercat metoda pe aragaz dar nu stiu ce sa zic despre rezultate.
Am vazut ca la unii combustibilul se usuca destul de repede si devine tare si casat (probabil din cauza faptului ca zaharul caramelizeaza)
La altii nu iti poti da seama.
La mine nu se intareste complet. Cel putin nu in prima zi.

O sa incerc mai multe variante, o sa iau si din nakka niste variante. Sa vedem ce iese.

Ideea este ca am inceput testele :drinks: :drinks: :drinks:
0

#52 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 01 November 2017 - 10:53 AM

Daca folosesti amestec doar cu zahar in momentul in care s-a racit (~1ora) trebuie sa fie tare si casant si de culoarea untului... daca e mai inchis, poti sa-l arunci.
Care e procesul pe care-l urmezi la preparare?
La ce te referi prin uscat?
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#53 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 01 November 2017 - 12:33 PM

Cand am facut referire la uscat ma refeream la primele motoare facute de mine cu
amestesc uscat KNSU. Adica pulberi si compactate in motor.


De data asta am incercat asa:
100 ml apa pusa pe foc.
Astept pana da in clocot.
Adaug prafurile (65%-35%) in cantitatile masurate.
Amestesc constant.
Dupa ce se face o masa de consistenta piureului incep sa fac teste de rupere adica iau cate o monstra mica de masa
si o formez intr-un banut, astept 1 minut si dupa incer sa o rup (daca se indoaie e prea multa umezeala in compozitie).
In tot acest timp iau de pe foc recipientul cu pricina si il acopar cu un capac sa nu pierd umezeala prea multa.
Daca nu se rupe il pun iar pe foc.
La 3 minute fac alt test. Si tot asa pana se rupe banutul format.
Dupa ce se rupe trec la turnare.



Asa am reusit sa fac primul meu grain de combustibil. Am folosit si oxid (din ce am citit am inteles ca imbunatateste arderea).
Un lucru de care am grija este sa nu prind aer la turnare. Asta rezulta in CATO garantat.
Dupa turnare, am scos din forma grain-ul si l-am pus intr-un container inschis ermetic cu tija de gaurire inca inauntru dar eliberata - scoasa si reintrodusa

Dupa ce vad rezultatele muncii (cum s-a intarit, cum se prezinta in general),
o sa fac modificari (daca este cazul) si voi continua cu unul fara oxid de data asta sa urmaresc culoarea.

Si dupa ce am 3 astfel de cartuse va urma primul test statis. Sper sa fie in weekend-ul acesta.


=din ce pot estima acum o sa am cam 330 grame combustibil solid in motor=
0

#54 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 01 November 2017 - 01:46 PM

Metoda nu e cea mai fericita, in general apa nu isi are locul in combustibil mai ales cand e pe baza de substante higroscopice (zaharu aici)
Pe scurt tre sa folosesti metoda lui R Nakka. Adica amestecat pulberi apoi topit si turnat. Aici e tricky ca poti carameliza zaharul destul usor, ca sa eviti asta folosesti KN/SU/SB si merge cam asa.
Faci un amestec 65% oxidant cu 17,5% zahar 17,5% sorbitol (gasesti in billa/carrefour indulcitor DIAMANT, vreo 10-15 lei 500gr). Zaharul pudra, sorbitolu cum vine din cutie dar oxidantul trebuie sa fie pulbere fina. Amesteci componentele solide bine de tot.
Acum ai nevoie de o plita electrica (un resou vechi merge perfect) de vreo 800W, 2 oale care intra una in alta, vreo 2-3L de ulei hidraulic (sau ceva cu temperatura de fumegare peste 200C) si un termometru de bucatarie.
Pui uleiul in oala mare si apoi in ulei introduci oala mica, fara ca ele sa se atinga. Basically un "bain-marie" dar cu ulei in loc de apa. Temometrul se introduce in ulei.
Toata treaba asta se pune pe plita si ii dai drumul.
Cand uleiul ajunge pe la 130C incepi sa adaugi incet (cate 1-2 linguri) de amestec pulbere in oala mica amestecand constant.
Recomand o oala teflonata si o spatula de silicon pt amestecat.
Temperatura pastrata undeva la 130-140C
Amesteci constant pana cand compozitia se topeste si devine de o consistenta semilichida. Apoi mai adaugi pe rand restul compozitiei.
La final ajungi sa ai o compozitie turnabila cam ca un aluat de tort.
Torni treaba asta intr-o matrita cu grija, lasi o ora la rachit si done, ai batonul.

Oxidul de fier nu prea isi are rostul, din ce imi amintesc din testele facute de RNakka erau diferente foarte mici. Lasa fara ca merge foarte bine.

Teoretic ar trebui sa am in arhiva de acasa un filmulet si poze cu tot procesul. Revin diseara dupa ce ajung acasa.
LE: cateva ispravi facute cu metoda asta https://www.youtube....h?v=CS6PDUEyuSg , https://www.youtube....h?v=4riYW1UTYzw

Aceasta postare a fost editata de Dexter_Jr: 01 November 2017 - 01:52 PM

Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#55 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 01 November 2017 - 02:54 PM

Am sa incerc metoda asta (combinatie sorbitol si zahar)
Dar nu pot sa fac asa ... pur si simplu ... cu termometru. Imi trebuie o baie termostatata (un bimetal de 130 de grade) si o plita electrica la promitie :)
O oala destul de incapatoare si sudura cat cuprinde sa iasa frumos :) :yahoo:

Aceasta postare a fost editata de Ralex: 01 November 2017 - 02:54 PM

0

#56 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 01 November 2017 - 03:17 PM

Te complici degeaba.
O sa ai nevoie de termometru ca sa monitorizezi temperatura, nu te baza pe bimetalu ala.
Posibil sa fie nevoie sa-l duci pe la 160C ca sa devina turnabil.
Din ce imi amintesc eu, zaharu' se caramelizeaza pe la 180C.
Ce ti-am sugerat eu iti ia 15 minute setupu si poti face treaba buna. Daca vrei sa eviti partea cu uleiu poti incerca o oala termostatata (gen asta ) dar de obicei astea au gradatiile triviale nu temperatura exacta, trebuie calibrate cumva.
In principiu ai nevoie de de o oala de 2L, cel mai important e sa fie usoara si sa aiba manere izolate.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#57 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 01 November 2017 - 06:08 PM

Dupa cum ziceam revin cu filmu: casting
Usor cu rasul, treaba se intampla prin 2007, nu aveam acces la prea multe chestii dar we made do.
Ulterior vasul de sticla a fost inlocuit cu o oala de aluminiu teflonata cu manere izolate si lingura cu una de lemn (nu erau de silicon pe atunci).
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#58 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 01 November 2017 - 10:18 PM

Daca era si cu audio sa auzim ce se discuta pe acolo era perfect.
Dar ne putem descurca si fara.
Deci formula magica este 65% KN 17,5% zahar si 17,5% sorbitol.
Boiler dublu cu ulei. Termometru pentru monitorizarea temperaturii.
Treaba incepe la 130 de grade si se amesteca pana ce ajunge destul de
fluid incat sa poata fi turnat dar sa nu se depaseasca 170 de grade (maxim).

Pai ce sa mai, m-ai convins. Asa am sa fac si eu.
Trebuie sa pun la punct uneltele (boilerul) si ma apuc de treaba.
Se mai amana un pic testul static dar nu vreau sa dau in CATO cu primul
motor asa ca vreau sa fac totul cum trebuie.



Alte sfaturi "jmecherii" care sa ma mai ajute?
Ma gandeam sa tin la rece piesa cu care presez forma finala?

:drinks: :drinks: :drinks:
0

#59 Useril este offline   Dexter_Jr 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 1589
  • Inregistrat: 28-February 06
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 02 November 2017 - 09:47 AM

Aveam 16 ani, treaba dura cam o ora, se discutau tot felu' de tampenii de aia e fara sunet.
As zice mai degraba sa tii matrita la cald, sa ramana combustibilul maleabil mai mult timp.
Ce fel de ardere ai la combustibil? pe toate suprafetele sau inhibata?
Pentru tija din mijloc ca sa nu se lipeasca combustibil de ea, infasori pe ea scotch dinala "mat" (dinasta) si ungi un strat subtire de vaselina peste.

Ce diametru ai la batoane?
Ca sa nu ai goluri poti sa torni initial batonu si apoi cat e cald bagi tija in el (cum am facut eu in video), apoi is tasezi un pic.
Experimental Rocketry
The only way to fly...



0

#60 Useril este offline   Ralex 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 222
  • Inregistrat: 31-March 08

Postat 02 November 2017 - 06:52 PM

Arderea este inhibata. Adica inhibata la mine inseamna ca in matrita de turnare am o camasa de carton in care torn.
Da, am sa incerc cu WD-40. Asta am in casa.
Diametru este de 30 cu gaura de 10.

Da, asa fac. Torn in matrita fara tija si apoi introduc tija.

Am facut deja plita electrica termostatata (la 150 de grade este setata dar se poate umbla).
Ma apuc de dat la rasnita sa maruntes KN-ul si poate sorbitolul daca este nevoie. Zaharul este pudra.
O sa fac o portie de 400 de grame in total. Sper sa iasa bine. Revin cu poze eventual.


:good: :good: :good:
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro