Modelism - RHC Forum: Vertigo 3m - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Vertigo 3m Badan Vertigom 3m 150-200cc

#1 Useril este offline   TudorL 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 01-April 15
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 25 July 2016 - 08:26 PM

Buna seara,
Am achizitonat acest kit in urma cu doua luni de pe la badan - http://www.badan.cz/...ts/vertigo-3m/. A durat o luna sa ajunga dupa ce am facut comanda fiindca probabil nu le are pe stoc placile frezate. Si apoi am mai astept inca vreo doua saptamani pentru canopie si papucii de la roti. Dar nu mi-am facut griji comunicarea a fost cat de cat ok. Kitul contine placile de lite-ply frezate, canopie, capota, papuci de roti, echiile si balamalele. Nu contine tren de carbon, vine cu unul de dural. Trenul de carbon m-a costat in plus 65 de euro. Clar ca l-am cumparat. Badan mai ofera la vanzare pe langa kit, asa zisul next building material cu lemnul de balsa, baghete si tijele de bronz pentru balamale.
Preturile se vad pe site, nu mai scriu aici.

Modelu va fi echipat cu un GP-176 standard - luat de aici : http://www.flybestmo...6-standard.html ( Se poate lua si pe societate fara TVA, eu am dat 1050 Euro cu tot cu transport. )
Servouri Gotek HB1622SG peste tot in afara de profundor unde am decis sa pun savox de cuplu mai mare ca sa nu fiu nevoit sa pun patru ci doar doua.
Bechia de la secraft ( o bijuterie ) -http://aerobertics.be/en_be/secr129
Rezervor tot secraft de 1.5 litri - http://aerobertics.be/en_be/secr188
Roti kavan
Doua receptoare frsky X8R puse pe un power-box home-made care va face de rusine ce se gaseste pe piata :p
Doua baterii 4000Mah lipo 2s
Si alte chestii care nu-mi vin acuma, dar am sa le trec la inventar cand imi aduc aminte.

Am incarcat pozele care le-am strans din timpul constructiei, precizez ca inca nu e gata. http://imgur.com/a/kDz2q
Pozele din galerie nu sunt in ordine, le-am scos de pe tel si bagat cum am apucat. Se intelege oricum. Urmatoarele vor fi in ordine. Si voi incerca sa vin cu actualizari cat mai des.

Deocamdata asta e , sa mai ramana ceva de zis si pe viitor. Multumesc de interes in acest topic. :good: .
“A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.”
0

#2 Useril este offline   dan 73 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 06-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau
  • Interests:Aeromodelism

Postat 25 July 2016 - 09:11 PM

E foarte bine Tudor ca ai deschis acest topic.
Trebuie mentionat faptul ca toate piesele din placaj care vin in kit sunt taiate cu CNC.
Spor la construit in continuare si sa-l vedem cat mai curand in zbor. :drinks:

Aceasta postare a fost editata de dan 73: 25 July 2016 - 09:14 PM

0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 July 2016 - 09:47 PM

CNC, CNC, cum altcumva, dar laser sau frezate ?

Powerbox-ul, ce va avea ca intrare, s-bus-ul sau canalele decodate ?
Ai grija ca s-bus-ul la X8R are bug-uri, este discutie in topicul powerbox-ului Frsky, care a daramat deja cateva avioane.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   TudorL 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 01-April 15
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 25 July 2016 - 10:15 PM

Vezi postarearenatoa, la 25 July 2016 - 09:47 PM, a spus:

CNC, CNC, cum altcumva, dar laser sau frezate ?

Powerbox-ul, ce va avea ca intrare, s-bus-ul sau canalele decodate ?
Ai grija ca s-bus-ul la X8R are bug-uri, este discutie in topicul powerbox-ului Frsky, care a daramat deja cateva avioane.


Piesele sunt facute prin frezare, cu o freza de 1.5mm din ce mi-am dat seama. Intr-una din poze se vad niste piese facute pe laser, partea fixa de la produndor. Alea le-am facut eu ca sa rezolv o problema de proiectare de la badan.

Powerbox-ul la intrare nu voi folosi s-bus ca nu vreau sa ma complic. Ar insemna sa-i pun parte logica cu un micro si nu are sens cand pot sa trag mai multe fire direct pe canalele de la receptor. Oricum e mai usor de gasit receptoarele decat decoderele sbus de la frsky. Partea interesanta e ca va fi separatie galvanica totala intre receptoare si tot ce inseamna electronica pe avion. Fiecare receptor cu cate un convertor dc-dc isolat TMR-0511, apoi fiecare canal trecut printr-un invertor logic ( cu timp de propagare <2 ns) si dupa printr-un optocuplor ( tot de viteza mare) si apoi catre servo. Fiecare canal va avea o siguranta de 4 amperi, ultra-rapida, SMD. M-am gandit la PTC-uri dar sincer e prea multa bataie de cap, si sa explic de ce mai bine fac un topic nou. Pe langa astea va avea si kill-switch integrat si un comutator general solid-state ( ma gandesc la un mosfet ) .
Cablajul nu il voi face home-made, doar prototipul, dar varianta finala am sa dau comanda la o firma specializata. Nu de alta, dar vreau cu tot cu strat protector si serigrafiat. Iar toate componentele , sau aproape toate, vor fi smd-uri si peste o sa dau cu un lac protector.
Avantajele de a avea receptorul izolat galvanic sunt enorme si merita discutat in continuare.
“A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.”
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 July 2016 - 10:20 PM

As fi si eu curios... ca nu prea vad asa critica toata treaba, aprinderea aia daca ar da paraziti asa mari pai atunci masinile noastre ar fi pe butuci...

PTC-ul m-am lamurit si eu ca nu e mare protectie, la cate secunde are lene in el sa se actioneze, l-ai facut sonda de mult avionul.
Mai curand comutare cu FET-uri pe fiecare servo, dar, vorba matale, merita topic separat.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 25 July 2016 - 10:24 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#6 Useril este offline   TudorL 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 01-April 15
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 25 July 2016 - 10:28 PM

Vezi postarearenatoa, la 25 July 2016 - 10:20 PM, a spus:

As fi si eu curios... ca nu prea vad asa critica toata treaba, aprinderea aia daca ar da paraziti asa mari pai atunci masinile noastre ar fi pe butuci...

PTC-ul m-am lamurit si eu ca nu e mare protectie, la cate secunde are lene in el sa se actioneze, l-ai facut sonda de mult.
Mai curand comutare cu FET-uri pe fiecare servo, dar, vorba matale, merita topic separat.


Aprinderea nu genereaza paraziti care sa dea de furca receptorurlui in 2.4Ghz. Mai degraba servo-urile astea chinezesti. Au motoare brushless, si un sistem de alimentare prin comutatie care bag mana in foc ca nu este bine filtrata.
Eu vreau sa fac treaba asta cu izolatia totala fiindca degeaba pun fet-uri sau sigurante si alte tot felu de chestii utile de altfel, daca receptorul are masa comuna cu toata partea de " forta" . Asa ar lucra in conditii ideale.
“A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.”
0

#7 Userul este online   ANDUNG 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 493
  • Inregistrat: 11-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2016 - 10:31 PM

Felicitari pentru alegerea motorului :-)! Am si eu varianta de 123cc, inca nepornit dar sunt sigur ca merita toti banii.
In ceea ce priveste servourile, 22 kg nu e prea putin pentru un avion de 3D de 3m (chiar si pentru eleroane)? Pe directie ce servo-uri intentionezi sa pui?
Ai mai multe detalii despre marca asta, Gotech?
Spor la treaba, asteptam cat de multe poze !


0

#8 Useril este offline   TudorL 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 01-April 15
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 25 July 2016 - 10:47 PM

Vezi postareaANDUNG, la 25 July 2016 - 10:31 PM, a spus:

Felicitari pentru alegerea motorului :-)! Am si eu varianta de 123cc, inca nepornit dar sunt sigur ca merita toti banii.
In ceea ce priveste servourile, 22 kg nu e prea putin pentru un avion de 3D de 3m (chiar si pentru eleroane)? Pe directie ce servo-uri intentionezi sa pui?
Ai mai multe detalii despre marca asta, Gotech?
Spor la treaba, asteptam cat de multe poze !


Salut, mersi, alegerea nu a fost dificila pentru motor :p.
Servo-urile cred ca duc, sunt cate 4 pe fiecare aripa, 3 pe directie iar savox-urile de pe profundor sunt de 35 de kg.
Am vazut si la altii in configuratia asta functionand fara probleme.
De marca Goteck nu stiam inainte sa le comand, dar vad ca au numai dotari bune, roti metalice elicoidale, motoare brushless etc. , am si testat unul in regim de stres pe masa.
“A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open.”
0

#9 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 01 April 2018 - 12:54 PM

in ce stare mai esti cu avionul?
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro