Modelism - RHC Forum: intrbare - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

intrbare barci cu panza

#1 Useril este offline   je2000 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 07-January 06

Postat 09 January 2006 - 02:01 AM

cine ma poate lamuri.....
cum este mai bine sa navighezi o barca cu panze :cu vantul din spate sau din fata ?din ce parte ar trebui sa bata sa mergi mai repede?
0

#2 Useril este offline   Pacific 231.000 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 712
  • Inregistrat: 23-March 04

Postat 09 January 2006 - 09:06 AM

Nu sunt navigator de meserie, dar din cate stiu, cel mai bine e sa ai vantul la travers (din lateral).
Vantul din fata te obliga sa navighezi in volte ca sa ajungi unde doresti, iar cel din spate (desi urarea este "vant din pupa") nici asta nu e prea bun...
Cat despre directia vantului, cred ca cel mai bun vant este cel care bate din travers dar dinspre spate (pentru viteza).
Dar poate sunt altii ai specialisti ca mine care sa te lamureasca.

Aceasta postare a fost editata de Pacific 231.000: 09 January 2006 - 09:07 AM

Realitatea e chiar in fata...dar adevarul este dincolo de noi!
0

#3 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 08 October 2006 - 01:51 PM

De ce nu e bine din spate?
0

#4 Useril este offline   Gyula 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 391
  • Inregistrat: 04-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Tg Mures

Postat 09 October 2006 - 04:32 PM

Vantul din spate te impinge doar.
Vantul strans sau cel din travers te si "trage" sa zic asa. In aceste conditii vela functioneaza ca si aripa unui avion.
Cauta putin pe google "how sails work" sau ceva asemanator si gasesti o gramada
Sailing is not a contact sport. Let's race with the rules

The pessimist complains about the wind, the optimist expects it to change, and the realist adjusts the sails
0

#5 Useril este offline   kno3 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Motoare cu aburi, vapoare etc

Postat 09 October 2006 - 09:14 PM

Am gasit tot felul de explicatii (aripa de avion, impingere directa, in fct. de unghiul fata de directia vantului), dar nu si motivul pentru care vantul din spate nu ebun.
Poate ma lamuriti voi.
0

#6 Useril este offline   kamikaze 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 241
  • Inregistrat: 29-May 05
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Machete

Postat 09 October 2006 - 10:32 PM

Din toata documentatia pe care o detin nu reiese ca vantul de pupa nu e bun, singurul inconvenient este ca vantul actioneaza asupra unei suprafete mai mici din velatura; ( adica velele din pupa vor "primi" mai mult vant decat cele din prova - asta bineinteles nu e valabil la ambarcatiunile cu o singura vela-); de asemenea,ca un avantaj, la vant din pupa deriva este foarte mica; pentru micsorarea rezistentei la inaintare se poate ridica derivorul - care nu-si mai are rostul in acest caz ; intotdeauna velele se aseaza "in foarfeca" - o vela intr-un bord si alta in celalalt bord , tocmai pentru a "primi" mai mult vant; sper sa fi facut putina lumina in aceasta privinta, iar daca totusi stie cineva mai multe ar fi bine sa ne impartaseasca si noua...

Aceasta postare a fost editata de kamikaze: 09 October 2006 - 10:33 PM

Tara te vrea prost! N-o dezamagi...
0

#7 Useril este offline   MariusF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 226
  • Inregistrat: 05-September 05

Postat 10 October 2006 - 12:25 AM

Intrebarea ta este foarte complexa si raspunsul deasemenea. Vantul di pupa este perfect doar pentru barcile cu vela patrata. daca observati s-a renuntat de mult la velatura asta. Vela triunghiulara e regina apelor si suporta vant din toate partile. In functie de designul copaii si de cat de bazat este derivorul putem vorbi si de cel mai bun vant pentru viteza. Acum barcile sunt chiar performante si este de preferat sa ai vant lateral pentru ca te bazezi pe un derivor care face fata. O barca mai veche sau cu un derivor mai putin rezistent va avea performante mai slabe pentru ca skipper-ul simte cand urmeaza sa se rupa barca si slabeste vela.....Sti cum e ?! Cate bordeie atatea obicee......In functie de barca apreciezi si pozitia vantului pentru viteza maxima. de obicei vantul lateral pupa este cel mai agreat pentru ca navighezi lejer, cu vela trasa frumos, usor catre linia mediana barcii, fara insa ca aceasta sa incurce miscarile pasagerilor care se pot relaxa nefiind nevoie de contabalans, fara frica de volte rapide care de obicei te lovesc la tartacuta si te obliga la treceri rapide tribord babord sau invers.....he he e de zis la subiectul asta si tot nu se poate raspunde la obiect intrebarii puse. cert este ca vantul din pupa e bun pentru abarcatiunile cu vela patrata....cum aveau vikingii spre exemplu....spune-mi mopdelul barcii tale si pot fi mult mai precis
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro