Modelism - RHC Forum: Schimbare rulmenti spindle Teknomotor 2.2 KW - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Schimbare rulmenti spindle Teknomotor 2.2 KW

#1 Useril este offline   Marius Nevschi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 15-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacau, Romania
  • Interests:IT, CNC

Postat 25 May 2016 - 07:24 AM

Salutare,

Dupa vreo 2 ani de frezat aluminiu, lemn si altele si dupa cateva abuzuri legate de DOC si WOC in aluminiu, constat ca spindle-ul meu, Teknomotor 2.2 KW racit cu aer scoate un zgomot ciudat la pornire si parca ar avea ceva joc. Mi-e frica sa masor TIR-ul, sa nu cad de pe scaun.

Raportez ca spindle-ul e pentru lemn, nu pt. aluminiu, da' n-am avut ce face si l-am cam abuzat. Au mai fost de-a lungul timpului ceva erori si neatentii si am cam intrat cu freza in material destul de ciobaneste, asa ca a cam venit vremea sa schimb rulmentii.

Intrebarea e daca ati mai facut asa ceva, de unde ati luat rulmenti (de calitate) etc. Ceva sfaturi.

Multumesc anticipat,

Marius








0

#2 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 25 May 2016 - 02:37 PM

Vezi postareaMarius Nevschi, la 25 May 2016 - 07:24 AM, a spus:

Salutare,

Dupa vreo 2 ani de frezat aluminiu, lemn si altele si dupa cateva abuzuri legate de DOC si WOC in aluminiu, constat ca spindle-ul meu, Teknomotor 2.2 KW racit cu aer scoate un zgomot ciudat la pornire si parca ar avea ceva joc. Mi-e frica sa masor TIR-ul, sa nu cad de pe scaun.

Raportez ca spindle-ul e pentru lemn, nu pt. aluminiu, da' n-am avut ce face si l-am cam abuzat. Au mai fost de-a lungul timpului ceva erori si neatentii si am cam intrat cu freza in material destul de ciobaneste, asa ca a cam venit vremea sa schimb rulmentii.

Intrebarea e daca ati mai facut asa ceva, de unde ati luat rulmenti (de calitate) etc. Ceva sfaturi.

Multumesc anticipat,

Marius


Germania, FAG. La noi sunt prezenti langa Brasov prin Schaeffler. Bineinteles SKF sunt cel putin la fel de buni. Vezi ce rulmenti sunt in motor, pentru ca Teknomotor au variante cu rulmenti standard, semi ceramici sau ceramici. La montaj sper ca nu o sa-i bagi cu ciocanul. Cumpara rulmenti ne-gresati, ii impaturesti intr-o carpa umeda si-i bagi la microunde unde ii tii 1,5 minute la 110 grade Celsius (nu mai mult !). Dupa care ii gresezi pe pozitie. Asta daca nu cumva ai acces la un incalzitor cu inductie. Sugerez sa intri la Teknomotor pe site (sau da-le email) ca sa afli ce clasa de toleranta sunt rulmentii. Dupa care cumpara exact acea clasa de toleranta, nici mai sus nici mai jos. Montajul prin incalzire va reusi oricum indiferent de clasa de toleranta: un diametru interior de 25 mm de exemplu se va dilata cam 2,5 sutimi la fiecare 38 grade Celsius , deci cam 7 sutimi la 110 grade Celsius. Doar ca, firma Teknomotor precis a facut niste teste de numar de ore de functionare in conditii normale de exploatare si a ajuns la concluzia ca toleranta aceea (X) este cea corecta. Destul de probabil ca intratul ciobaneste in piesa nu a fost o conditie de testare..... :drinks:

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 25 May 2016 - 02:39 PM

0

#3 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 25 May 2016 - 02:37 PM

Vezi postareaMarius Nevschi, la 25 May 2016 - 07:24 AM, a spus:

Salutare,

Dupa vreo 2 ani de frezat aluminiu, lemn si altele si dupa cateva abuzuri legate de DOC si WOC in aluminiu, constat ca spindle-ul meu, Teknomotor 2.2 KW racit cu aer scoate un zgomot ciudat la pornire si parca ar avea ceva joc. Mi-e frica sa masor TIR-ul, sa nu cad de pe scaun.

Raportez ca spindle-ul e pentru lemn, nu pt. aluminiu, da' n-am avut ce face si l-am cam abuzat. Au mai fost de-a lungul timpului ceva erori si neatentii si am cam intrat cu freza in material destul de ciobaneste, asa ca a cam venit vremea sa schimb rulmentii.

Intrebarea e daca ati mai facut asa ceva, de unde ati luat rulmenti (de calitate) etc. Ceva sfaturi.

Multumesc anticipat,

Marius


Germania, FAG. La noi sunt prezenti langa Brasov prin Schaeffler. Bineinteles SKF sunt cel putin la fel de buni. Vezi ce rulmenti sunt in motor, pentru ca Teknomotor au variante cu rulment standard, semi ceramici sau ceramici. La montaj sper ca nu o sa-i bagi cu ciocanul. Cumpara rulmenti ne-gresati, ii impaturesti intr-o carpa umeda si-i bagi la microunde unde ii tii 1,5 minute la 110 grade Celsius (nu mai mult !). Dupa care ii gresezi pe pozitie. Asta daca nu cumva ai acces la un incalzitor cu inductie. Sugerez sa intri la Teknomotor pe site (sau da-le email) ca sa afli ce clasa de toleranta sunt rulmentii. Dupa care cumpara exact acea clasa de toleranta, nici mai sus nici mai jos. Montajul prin incalzire va reusi oricum indiferent de clasa de toleranta: un diametru interior de 25 mm de exemplu se va dilata cam 2,5 sutimi la fiecare 38 grade Celsius , deci cam 7 sutimi la 110 grade Celsius. Doar ca, firma Teknomotor precis a facut niste teste de numar de ore de functionare in conditii normale de exploatare si a ajuns la concluzia ca toleranta aceea (X) este cea corecta. Destul de probabil ca intratul ciobaneste in piesa nu a fost o conditie de testare..... :drinks:
0

#4 Useril este offline   Marius Nevschi 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 15-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacau, Romania
  • Interests:IT, CNC

Postat 26 May 2016 - 08:20 AM

Multumesc mult !!!




Marius





0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro