Modelism - RHC Forum: Diverse informatii despre cnc-uri - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Diverse informatii despre cnc-uri

#421 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 13 March 2018 - 02:36 AM

Ma scuzati, dar pe vremea mea, erau masini de rectificat rotund. Piatra se taia cu diamantul. Nu am auzit de axe pentru turbine cu diametrul 1 500mm rectificate pe strung. Dar eu sunt dinozaur.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 13 March 2018 - 02:38 AM

0

#422 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 13 March 2018 - 03:24 AM

E o improvizatie pentru situatiile in care nu ai masina de rectificat rotund. Nu garantez ca se obtine precizie astronomica, dar cu atentie se poate obtine o cota de rulment. Si mai sunt situatii cand faci cate un dispozitiv pentru universal si trebuie adus la cota potrivita direct acolo (cate o bucsa, bucsa elastica...). Pe vremea comunistilor ai nostri isi permiteau cate o masina de rectificat uriasa pe undeva. Acum se trage si de ultimul strung. Plus ca vorbim totusi de solutii pentru hobby. Presupun ca individul nu are fabrica in spatele casei. Parerea mea e ca-i mai bine decat deloc. Multa lume n-a prins tehnica de pe vremuri, din industria grea sau din mecanica fina. Si nici comenzile de atunci. E de urmarit, se invata cate ceva. Macar putina engleza...
O singura data am fost intr-o echipa la un strung SN800x3000 unde se aschia continuu cateva zile, aproape fara incetare, adica in 3 schimburi, cate un arbore urias. Se oprea pentru masuratori, in rest... Amintiri. Si tot pe strung se rectificau tamburii pentru fabricile de hartie. Erau si meseriasi, era si raspundere, erau poate si pretentii mai scazute. Nu stiu.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 13 March 2018 - 03:29 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#423 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 13 March 2018 - 08:24 PM

Buna seara
Am o problema in Fusion 360 si caut un ajutor ca disperatul. incerc sa unesc 4 profile extrudate sa fac un cadru si primele 3 laturi le pot unii cu functia JOIN dar a 4-a latura care inchide cadrul nu sta
la locul ei. Selectez functia JOIN aleg 2 puncte unde sa se lipeasca dar dupa ce dau OK profilul de deplaseaza (se roteste in jurul punctului in care vreau sa se lipeasca) . celelalte 3 laturi merg perfect
0

#424 Useril este offline   ThePuiu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 107
  • Inregistrat: 14-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 April 2018 - 06:17 PM

Am o problema...si nu ma duce capul de unde poate sa provina. Cuplajul elastic al axei Z se extinde dupa cateva minute (1-2) de functionare. Evident, cand se intimpla asta se rupe freza! Dupa ce se extinde la maxim - atat cat ii permite distanta pe axul surubului functioneaza inalimea aleator: fixez X0Y0Z0 si o pun sa lucreze ceva si...uneori Z0 este deasupra materialului, alteori este sub cota 0 a materialului. Nu e vorba de strangerea surubului cuplajului pe care l-am verificat si strans mai tare decat pe restul...degeaba. Am atasat si o poza cu cuplajul extins. De unde sa incep cu diagnosticarea problemei? Daca aveti nevoie de informatii suplimentare, va stau la dispozitie!
Multumesc!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1192.JPG

0

#425 Useril este offline   mihaighe 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 460
  • Inregistrat: 29-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bacau

Postat 04 April 2018 - 08:17 PM

Nu ai rulment de presiune in capat?
0

#426 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 04 April 2018 - 10:04 PM

Ai strans piulita de la surubul cu bile ?Ai blocat-o cu imbusul ala mic din piulita ?
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#427 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 05 April 2018 - 02:05 AM

Piulita aia de pe surub (aia din poza postat, de langa cuplaj) trebuie sa-ti fixeze rulmentii din lagarul de acolo. La tine iti blocheaza cuplajul. Cel putin asa se vede in poza trimisa. Strange piulita spre rulmenti (e de discutat si aici dar o sa intuiesti despre ce-i vorba) si poti inlatura jocul axial al surubului. Zic si eu...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 05 April 2018 - 02:06 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#428 Useril este offline   ThePuiu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 107
  • Inregistrat: 14-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 05 April 2018 - 01:17 PM

piulita e stransa (asa am cumparat axul). Am incercat sa o strang dar nu se misca deloc in raport cu axul...poate daca strang axul cu ceva ca altfel nu se mai poate strange... Poate sa fie o chestie de descentrare a axei motorului si axul surubului cu bile? Doar pe axa Z imi face asa...
0

#429 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 05 April 2018 - 09:18 PM

POate sa iti faca de la piulita aia asa ceva , sau de la cupla , daca nu sunt stranse bine suruburile pe ax motor , si pe surub , poate aluneca , si atuncea o sa ai miscari aleatorii.
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#430 Useril este offline   ThePuiu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 107
  • Inregistrat: 14-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 06 April 2018 - 08:49 AM

am lasat cupla sa se destinda pana cand partea de jos s-a lipit de piulita...am facut apoi o frezare de PCB care a iesit fara probleme...daca nu gasesc cauza atunci ramine asa! Cu siguranta, se misca cupla pe ax nu coboara axul pentru ca de cate ori am pus cupla la locul ei (am ridicat partea de jos pana s-au imbinat) si am strins-o in ambele suruburi cu destul de multa lipsa de bun-simt rezultatul a fost acelasi...ar fi trebuit ca pana acum axul sa fie cu 2 cm mai jos!

Aceasta postare a fost editata de ThePuiu: 06 April 2018 - 08:53 AM

0

#431 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 06 April 2018 - 11:19 AM

Atuncea de la cupla este problema , nu este stransa destul de tare , sau aluneca pe axul surubului cu bile .
Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#432 Useril este offline   ThePuiu 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 107
  • Inregistrat: 14-October 16
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 06 April 2018 - 12:23 PM

da, cu siguranta asta e explicatia, dar intrebarea este: de ce? merge prea greu axa? Masina e facuta "pe genunchi" adica folosind doar subler si masina de gaurit cu coloana, deci cu siguranta precizia nu este remarcabila (nici nu m-am stresat sa o masor pt ca face ceea ce vreau eu de la ea) asa ca nu m-as minuna foarte tare sa fie o cauza mecanica pt toata treaba asta... cel mai probabil mi se s-ar parea sa fie o proasta aliniere a motorului cu axul cu bile... Bucsa sa o strang mai tare decat e acum este exclus! Ma gandeam daca nu s-ar putea face un locas ca de pana in ax si o gaura filetata prin cupla, dar asta este o rezolvare taraneasca si eu as prefera sa indrept cauza...
0

#433 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 07:46 AM

Buna Ziua
pentru axa ce-a mai lunga la un CNC (750 mm) si un surub cu bile 2005 ce ma sfatuiti sa fac : sa pun un motor nema 34 de 8,5 N si sa ramana cu un surub sau sa sa mai cumpar un surub asemanator si sa pun 2 motoare nema 23 de 3N?

Aceasta postare a fost editata de emilemir: 18 April 2018 - 07:46 AM

0

#434 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 April 2018 - 09:44 AM

Ce distanta ai intre ghidajele de pe axa? Mai degraba asta conteaza decat lungimea axei. De fapt conteaza distanta intre ele si distanta intre patinele de pe acelasi ghidaj. Si nu la urma, si fortele de aschiere pentru situatia cea mai defavorizanta, cand frezezi in lateralul mesei. Eu zic ca merge si un singur surub cu motorul mare.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#435 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 11:01 AM

Vezi postareabitex, la 18 April 2018 - 09:44 AM, a spus:

Ce distanta ai intre ghidajele de pe axa? Mai degraba asta conteaza decat lungimea axei. De fapt conteaza distanta intre ele si distanta intre patinele de pe acelasi ghidaj. Si nu la urma, si fortele de aschiere pentru situatia cea mai defavorizanta, cand frezezi in lateralul mesei. Eu zic ca merge si un singur surub cu motorul mare.


distanta intre ghidaje e de 550 mm. In plan era sa cumpar pentru axa y un surub 2010 dar am gasit unul 2005 la un pret foarte bun si daca ar merge un motor nema 34 pe 2005 ar fi perfect pentru mine.
0

#436 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 18 April 2018 - 11:05 AM

Vezi postareaemilemir, la 18 April 2018 - 07:46 AM, a spus:

Buna Ziua
pentru axa ce-a mai lunga la un CNC (750 mm) si un surub cu bile 2005 ce ma sfatuiti sa fac : sa pun un motor nema 34 de 8,5 N si sa ramana cu un surub sau sa sa mai cumpar un surub asemanator si sa pun 2 motoare nema 23 de 3N?


Este corect ce spune Bitex; in plus, cred ca este la fel de important cat de precis poti tu sa pui sinele in paralel si 1 singur surub pe mijloc. Cea mai mica abatere de paralelism inseamna forta de franare pentru motor/uzura sine si surub. Daca ai doar ruleta si echer din Brico pentru alinieri, ti-as sugera 2 suruburi.
0

#437 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 11:28 AM

nu e problema de alinieri pentru ca ceva aparate de masura precise gasesc la brml, e vb ca nu stiu daca un nema 34 face fata cu brio la un surub 2005 fara sa se incalzeasca la turatii mai mari , mai ales la frezat aluminiu. ma scuzati ca tot stresez cu intrebari de militieni dar e un
domeniu nou pentru mine

Aceasta postare a fost editata de emilemir: 18 April 2018 - 11:29 AM

0

#438 Useril este offline   florianmro 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 10-May 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2018 - 11:33 AM

Cred ca un Nema 34 la 8Nm face fata , ai un pas de 5 mm , insa daca alegi solutia cu un singur surub trebuie sa compensezi din structura ,adica sa fie proiectata mai solid . Depinde ce definesti" turatii mari" adica viteze de deplasare mare, mai concret

Aceasta postare a fost editata de florianmro: 18 April 2018 - 11:35 AM

0

#439 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 12:14 PM

Vezi postareaflorianmro, la 18 April 2018 - 11:33 AM, a spus:

Cred ca un Nema 34 la 8Nm face fata , ai un pas de 5 mm , insa daca alegi solutia cu un singur surub trebuie sa compensezi din structura ,adica sa fie proiectata mai solid . Depinde ce definesti" turatii mari" adica viteze de deplasare mare, mai concret


Pe axa X am cumparat un surub cu pas de 10 si as vrea ca si axa Y sa se miste la fel de repede ca si X dar fara sa incalzesc motorul
0

#440 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 18 April 2018 - 03:14 PM

Vezi postareaemilemir, la 18 April 2018 - 12:14 PM, a spus:

Pe axa X am cumparat un surub cu pas de 10 si as vrea ca si axa Y sa se miste la fel de repede ca si X dar fara sa incalzesc motorul


Cel mai bun regim de turatii pentru steppere este in jur de 300-400 rpm; nu se incalzeste iar cuplul inca nu scade dramatic fata de holding torque. La 400 rpm si surub de 5 mm ai avans de 2 m/min . Este suficient pentru orice proiect care nu inseamna productie de serie.
0

#441 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 04:52 PM

Vezi postareasteelmind, la 18 April 2018 - 03:14 PM, a spus:

Cel mai bun regim de turatii pentru steppere este in jur de 300-400 rpm; nu se incalzeste iar cuplul inca nu scade dramatic fata de holding torque. La 400 rpm si surub de 5 mm ai avans de 2 m/min . Este suficient pentru orice proiect care nu inseamna productie de serie.


regimul acesta de turatii se aplica la toate dimensiunile de stepere? de exemplu daca pe x am surub de 1610 si motor nema 23 de 3 N cu turatie de 300 ture iar pe y pun surubul de 2005 cu motor nema 34 de 7-8 N la 600 de ture e corect?
0

#442 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 18 April 2018 - 06:37 PM

Vezi postareaemilemir, la 18 April 2018 - 04:52 PM, a spus:

regimul acesta de turatii se aplica la toate dimensiunile de stepere? de exemplu daca pe x am surub de 1610 si motor nema 23 de 3 N cu turatie de 300 ture iar pe y pun surubul de 2005 cu motor nema 34 de 7-8 N la 600 de ture e corect?


Nu, nu se aduna matematic. Adica vei avea tot 3000 mm/min la surub insa este posibil ca la 600 rpm la motor (pentru pasul de 5mm) sa se incinga mai mult nu doar motorul ci si surubul. Fiecare motor are caracteristicile lui si producatorul face teste si la sfarsitul testelor construieste un grafic din care rezulta comportamentul acelui tip de motor. In cazul chinezariilor gen Wantai si Longs n-am vazut grafice -poate exista dar nu m-am intersectat eu cu ele. Si atunci recurgem la "intelepciunea generala" a stepperelor in care 3-400 de rpm este optim pentru un Nema 34; prin "optim" se intelege cam care ar fi turatia pana la care motorul isi pastreaza intre 2/3 si 3/4 din holding torque. Cu cat motorul este mai mic, cu atat scaderea cuplului este mai putin dramatica (asimtota este mai lina). Intr-un final totul va depinde de testele pe care le vei face tu pe masina ta. Este posibil ca la 478 rpm (de ex) masina ta sa intre in vibratie si atunci fie cobori cu setarile de avans spre 300+ fie urci spre 500+. Fiecare masina are mai multe praguri de vibratie (moduri de rezonanta) care depind de cantitatea de metal si distributia acesteia coroborata cu turatia motoarelor. De aceea este de preferat sa ai cuplaj intre motor si surub cu fulie si curea ; cureaua intrerupe "traseul" vibratiilor. Nu-ti bate prea tare capul cu vitezele de avans. Crede-ma, la 2000 mm/min avans, esti mai mult decat ok. Mai ales ca poti mari sau micsora DOC-ul in functie de muschii pe care ii are partea de sasiu a masinii. Fa-ti socotelile preliminare pe 300-400 rpm la stepper si daca in teste rezulta ca din 600 rpm sau chiar mai mult, nu se incinge prea tare, atunci vei avea o surpriza placuta. Motorul se incinge datorita inductantei motorului, care este un fel de "frana" electròmagnetica care , cu cat se mareste turatia motorului , se mareste si franarea acestuia si se "incing" niste placute imaginare -ca sa fac o paralela cu franele la masina. Exista si situatii in care 10 minute la 1000 rpm nu este un capat de tara, pentru ca timpul de utilizare la aceasta turatie este scazut (setari in Mach 3). Repet, nu-ti bate capul cu avansuri mai mari de 2000 mm/min.

Aceasta postare a fost editata de steelmind: 18 April 2018 - 06:41 PM

0

#443 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 18 April 2018 - 08:06 PM

Sper sa nu fie cu suparare insa imi permit sa fiu in dezacord cu afirmatia ca motorul se incalzeste datorita inductantei bobinelor lui.
Dupa parerea mea motorul se incalzeste datorita componentei rezistive a bobinelor, care disipa o cantitate de caldura proportionala cu patratul curentului care le parcurge.
Deasemenea, la turatii mari este posibil ca acest curent sa nu ajunga la valoarea maxima setata in driver din cauza componentei inductive si tocmai din acesty motiv incalzirea bobinelor sa fie de fapt mai mica.
Daca driverul n-ar reduce curentul in bobine cand motorul sta pe loc, atunci in stationare s-ar incalzi cel mai tare.
Parerea mea... :).
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#444 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 08:45 PM

Vezi postareasteelmind, la 18 April 2018 - 06:37 PM, a spus:

Nu, nu se aduna matematic. Adica vei avea tot 3000 mm/min la surub insa este posibil ca la 600 rpm la motor (pentru pasul de 5mm) sa se incinga mai mult nu doar motorul ci si surubul. Fiecare motor are caracteristicile lui si producatorul face teste si la sfarsitul testelor construieste un grafic din care rezulta comportamentul acelui tip de motor. In cazul chinezariilor gen Wantai si Longs n-am vazut grafice -poate exista dar nu m-am intersectat eu cu ele. Si atunci recurgem la "intelepciunea generala" a stepperelor in care 3-400 de rpm este optim pentru un Nema 34; prin "optim" se intelege cam care ar fi turatia pana la care motorul isi pastreaza intre 2/3 si 3/4 din holding torque. Cu cat motorul este mai mic, cu atat scaderea cuplului este mai putin dramatica (asimtota este mai lina). Intr-un final totul va depinde de testele pe care le vei face tu pe masina ta. Este posibil ca la 478 rpm (de ex) masina ta sa intre in vibratie si atunci fie cobori cu setarile de avans spre 300+ fie urci spre 500+. Fiecare masina are mai multe praguri de vibratie (moduri de rezonanta) care depind de cantitatea de metal si distributia acesteia coroborata cu turatia motoarelor. De aceea este de preferat sa ai cuplaj intre motor si surub cu fulie si curea ; cureaua intrerupe "traseul" vibratiilor. Nu-ti bate prea tare capul cu vitezele de avans. Crede-ma, la 2000 mm/min avans, esti mai mult decat ok. Mai ales ca poti mari sau micsora DOC-ul in functie de muschii pe care ii are partea de sasiu a masinii. Fa-ti socotelile preliminare pe 300-400 rpm la stepper si daca in teste rezulta ca din 600 rpm sau chiar mai mult, nu se incinge prea tare, atunci vei avea o surpriza placuta. Motorul se incinge datorita inductantei motorului, care este un fel de "frana" electròmagnetica care , cu cat se mareste turatia motorului , se mareste si franarea acestuia si se "incing" niste placute imaginare -ca sa fac o paralela cu franele la masina. Exista si situatii in care 10 minute la 1000 rpm nu este un capat de tara, pentru ca timpul de utilizare la aceasta turatie este scazut (setari in Mach 3). Repet, nu-ti bate capul cu avansuri mai mari de 2000 mm/min.


Am inteles sa traiti!!! Multumesc mult
0

#445 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 08:50 PM

Mai pun o intrebare si promit ca fac o pauzahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gifhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
Ce parere aveti despre metoda de a turna plumb in profilele de aluminiu? Afecteaza plumbul topit structura profilului ?
0

#446 Useril este offline   alexdumi 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 10-December 09

Postat 18 April 2018 - 09:40 PM

Vezi postareaemilemir, la 18 April 2018 - 08:50 PM, a spus:

Mai pun o intrebare si promit ca fac o pauzahttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gifhttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif
Ce parere aveti despre metoda de a turna plumb in profilele de aluminiu? Afecteaza plumbul topit structura profilului ?


daca intrebi din punct de vedere al topiri nu are nici o problema , in afara faptului ca la turnare se va incalzi destul de bine aluminiu ....
in schimb i-a in calcul greutatea : la un profil 60x60 partea din mijloc are volum aproximativ 16.8 cm patrati x 10 cm lungime = 168 cm cubi x 11 g/cm3 ( densitate plumb ) = 1.84 kg / 10 cm lungime

un cadru : cu lungime 100 x 50 cm ar avea undeva in jur de 65 kg ....

Aceasta postare a fost editata de alexdumi: 18 April 2018 - 09:43 PM

0

#447 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 18 April 2018 - 09:50 PM

Ma gandeam sa nu se deformeze profilul de la temperatura. Cu cat e mai greu cu atat e mai bine, iese un cadru "beton"
0

#448 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 18 April 2018 - 10:00 PM

Vezi postareaemilemir, la 18 April 2018 - 09:50 PM, a spus:

Ma gandeam sa nu se deformeze profilul de la temperatura. Cu cat e mai greu cu atat e mai bine, iese un cadru "beton"


Sigur se deformeaza. Si oricum n-are nici o noima. Profile otel +beton are sens.
0

#449 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 18 April 2018 - 10:23 PM

Vezi postareainformer, la 18 April 2018 - 08:06 PM, a spus:

Sper sa nu fie cu suparare insa imi permit sa fiu in dezacord cu afirmatia ca motorul se incalzeste datorita inductantei bobinelor lui.
Dupa parerea mea motorul se incalzeste datorita componentei rezistive a bobinelor, care disipa o cantitate de caldura proportionala cu patratul curentului care le parcurge.
Deasemenea, la turatii mari este posibil ca acest curent sa nu ajunga la valoarea maxima setata in driver din cauza componentei inductive si tocmai din acesty motiv incalzirea bobinelor sa fie de fapt mai mica.
Daca driverul n-ar reduce curentul in bobine cand motorul sta pe loc, atunci in stationare s-ar incalzi cel mai tare.
Parerea mea... :).


Cu siguranta tu te pricepi mai bine la asta. Citez mai jos de pe site-ul celor de la Gecko Drive, care probabil spun ce spui si tu:

Anytime there are turns of wire surrounding a magnetic material such as the iron in the motor’s stator, it will have an electrical property called inductance. Inductance describes the energy stored in a magnetic field anytime current passes through this coil of wire.

Inductance (L) has a property called inductive reactance, which for the purposes of this discussion may be thought of as a resistance proportional to frequency and therefore motor speed.

According to Ohm’s law, current is equal to voltage divided by resistance. In this case we substitute inductive reactance for resistance in Ohm’s law and conclude motor current is the inverse of motor speed.

Since torque is proportional to ampere-turns (current times the number of turns of wire in the winding), and current is the inverse of speed, torque also has to be the inverse of speed.

.........................................


There are two major causes of motor heating: copper losses and iron losses. Copper losses are the easiest to understand; this is the heat generated by current passing through a resistance, as in the current passing through the motor’s winding resistance. Often this is referred to as “I2R” dissipation.

This cause of motor heating is at a maximum when the motor is stopped and rapidly diminishes as the motor speeds up since the inductive current is inversely proportional to speed.

Eddy current and hysteresis heating are collectively called iron losses. The former induces currents in the iron of the motor while the latter is caused by the re-alignment of the magnetic domains in the iron. You can think of this as “friction heating” as the magnetic dipoles in the iron switch back and forth. Either way, both cause the bulk heating of the motor. Iron losses are a function of AC current and therefore the power supply voltage.

As shown earlier, motor output power is proportional to power supply voltage, doubling the voltage doubles the output power. However, iron losses outpace motor power by increasing non-linearly with increasing power supply voltage. Eventually the point is reached where the iron losses are so great that the motor cannot dissipate the heat generated. In a way this is nature’s way of keeping someone from getting 500HP from a NEMA 23 motor by using a 10kV power supply
0

#450 Useril este offline   florianmro 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 10-May 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2018 - 10:26 PM

Vezi postareaemilemir, la 18 April 2018 - 09:50 PM, a spus:

Ma gandeam sa nu se deformeze profilul de la temperatura. Cu cat e mai greu cu atat e mai bine, iese un cadru "beton"

Daca tot te gandesti la varianta profilelor pline alege sa faci proiectul cu table groase din aluminiu din categoria dural si nu folosi profile . E mai costisior dar si mai bine
0

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro