Modelism - RHC Forum: Cu... si despre fum - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Cu... si despre fum Sisteme de fum improvizate cu buget redus

#1 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 28 March 2016 - 08:41 AM

Salut,

Incep topicul asta pentru toti cei vor sa isi faca, au facut, sau au cumparat sisteme de fum pentru motoare termice. Poate putem face un mic tutorial cum ar fi mai usor ... poate niste poze ... impartasim experiente constructive si mai putin... poate si niste retere de fum homemade...

Eu cel putin sunt novice in ceea ce inseamna fum, dar cred ca am inteles principiul de functionare... cei 3 factori: debit, temperatura si dispersie trebuiesc controlati perfect...Haideti sa ii imblanzim aici...


https://s15.postimg.org/67gzm9w7v/Sketch270202559.png

Asta e prima mea incercare de fum .... totul homemade...de la duze, la suportul duzelor(nu am vrut sa gauresc toba). rezervor, T-eu, pompa e singura cumparata, o pompa de 6 volti de pe ebay, iar lichidul de fum ...Johnson's baby oil + motorina in amestec de 50:50. Dupa cum se vede am debitul destul de mare, continue sa faca fum dupa ce am oprit pompa. Poza alaturata reprezinta o mica schita a modalitatii de realizare a duzei si fixarea ei, am mai vazut pe forum ideea asta dar nu mai gasesc topicul sa dau un link, nu e vorba de multumiri ca facusem duza inainte sa vad ce spuneau baietii pe acolo :drinks:ma bucur ca nu sunt singurul care a avut in cap ideea asta.

Momentan fac niste teste cu o alta substanta pentru fum care e undeva la 15 lei litru, in functie cu ce o combin va ajunge la 20 de lei litru... dar cum spuneam ...inca fac teste.... La fel si cu duzele, fac cercetari si teste. Am sa revin primele rezultate!
Stamatin Radu
0

#2 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 28 March 2016 - 10:11 AM

..nu cumva substanta aia misterioasa e glicerina alimentara??
0

#3 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 28 March 2016 - 10:16 AM

Nu...nu e glicerina alimentara ...e glicerina vegetala :lol:, ai incercat ceva cu ea sau ce ...zi ca sa nu lucrez asa degeaba....
Stamatin Radu
0

#4 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 March 2016 - 06:12 AM

...nu am incercat ,dar cred ca rezultate vor fi ca la urma si oil baby are o concentratie de glicerina..
0

#5 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3371
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 29 March 2016 - 06:19 AM

Merge si motorina perfect ! 😊Si se poate folosi o pompa de parbriz ieftina ( de Dacie ) cu un variator de turatie .
0

#6 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 07:01 AM

Aseara am facut un test, cred ca am busit pompa pe care o am saaaau densitatea uleiului e prea mare, la cea mai mica setare am 150ml/min si la treapta maxima am 200...problema e ca daca cresc turatia mai mult de cat e acum la pompa nu imi creste si debitul, nu ca as vrea mai mult, imi face cavitate in interior si am impresia ca trage aer fals pe undeva.
Tocmai mi-a fost expediata pompita care are debit de 100 ml/min si presiune 1.5 bari, e o pompa care se foloseste in industria medicala pentru dozaje exacte. Am sa o fac sa imi dea 30-50 ml/min la relanti si maxim la full.
Stamatin Radu
0

#7 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3371
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 29 March 2016 - 07:12 AM

Vezi postareaAinshtain, la 29 March 2016 - 07:01 AM, a spus:

Aseara am facut un test, cred ca am busit pompa pe care o am saaaau densitatea uleiului e prea mare, la cea mai mica setare am 150ml/min si la treapta maxima am 200...problema e ca daca cresc turatia mai mult de cat e acum la pompa nu imi creste si debitul, nu ca as vrea mai mult, imi face cavitate in interior si am impresia ca trage aer fals pe undeva.
Tocmai mi-a fost expediata pompita care are debit de 100 ml/min si presiune 1.5 bari, e o pompa care se foloseste in industria medicala pentru dozaje exacte. Am sa o fac sa imi dea 30-50 ml/min la relanti si maxim la full.


Poti folosiii si pompita de turbina ,si de aceea am zis sa folosesti diesel pentru ca este mai lichid si scoate fum mult alb !https://www.sportsturbine.com/acatalog/Product-No.--252--Fuel-Pump--Geared--for-bench-test-run-only--182.html
0

#8 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 07:17 AM

Pompa asta am cumparat-o iar acum sa mesterim niste duze mai frumoase ....e posibil sa si gasesti de cumparat dareu vreau sa le fac , mi se pare mult mai satisfacator daca merge :lol:
Stamatin Radu
0

#9 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 07:20 AM

Vezi postareafly, la 29 March 2016 - 07:12 AM, a spus:

Poti folosiii si pompita de turbina ,si de aceea am zis sa folosesti diesel pentru ca este mai lichid si scoate fum mult alb !


Ai cumva un filmulet cu un test ceva, sunt curios :D...
Stamatin Radu
0

#10 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 07:29 AM

apropo de pompita de mai sus

cam asa e in functiune ...mai ales cand strange tipul ala de furtun si se formeaza presiune
iar nenea asta ne arata ce presiune poate face pompita asta, ceea ce i se intampla lui mi s-a intamplat si mie la testare , neaparat niste coliere metalice pe furtunele, normal, in functie de diuze, ca daca ai niste bucati de teava in toba ...:good:

Stamatin Radu
0

#11 Useril este offline   RedDevil 

  • Pfiu Drace, zboara!!!
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Banned
  • Postari: 2111
  • Inregistrat: 16-March 13
  • Gender:Male
  • Location:Targoviste
  • Interests:Aero, 3D

Postat 29 March 2016 - 07:30 AM

Si eu sunt interesat de un tutorial cum sa modifici o poma de parbriz, am capat o pompa de parbriz de ford, doar ca intrarea e foarte mare, e genul de pompa care se monteaza pe fas si cu esc de periate la minim tot are debitul foarte mare.
Fly it, like you stole it!
0

#12 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 07:48 AM

Vezi postareaRedDevil, la 29 March 2016 - 07:30 AM, a spus:

Si eu sunt interesat de un tutorial cum sa modifici o poma de parbriz, am capat o pompa de parbriz de ford, doar ca intrarea e foarte mare, e genul de pompa care se monteaza pe fas si cu esc de periate la minim tot are debitul foarte mare.


am vazut, am testat, si merge cat de cat, un robinet de la Pet Shop pentru acvarii la alimentarea cu aer, asta ca sa nu spun ca poti folosi un jigler de la un motor nitro, unu de ala separat ..
https://images1.okr.ro/auctions.v3/1000_1000/2011/01/06/e/6/249167231-2865171-1000_1000.jpg

se monteaza pe iesirea din pompa, partea proasta e ca merge la o vatiatie de debit foarte mica, adica daca ai pompa care iti da 500 ml/min si vrei sa il limitezi la 50 se face oleaca de presiune pe acolo si daca nu ai furtunelele legate bine s-ar purea sa sara de pe duze si faci totu numai ulei....


Referitor la problema cu iesirile de la pompa mai mari decat furtunele, daca ai peretele de la teava destul de grosut il poti fileta pe interior si dupa sa iei un surubel cu diametru agerent care il gauresti cum am desenat eu in schita aia si il tau astfel incat sa ii lasi cateva ganguri ...dupa care ii cositoresti o bucatica de teava in cap, merge, dar trebuie incalzit substantial si neaparat ceva decapant, dupa care il infiletezi pe iesirea de la pompa cu oleaca de adeziv ..epoxi sau superglue....cred ca va da roade. E doar o idee nu o lua de buna :blush::good:

Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 29 March 2016 - 07:52 AM

Stamatin Radu
0

#13 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3371
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 29 March 2016 - 08:02 AM

Vezi postareaAinshtain, la 29 March 2016 - 07:20 AM, a spus:

Ai cumva un filmulet cu un test ceva, sunt curios :D...


Am pompita pe turbina si ca sa bage kerosen in turbina trebuie ii trebuie presiune 😊
Filmulet testat cu diesel nu am ,am facut mai dedemult .

http://youtu.be/qOwOoq4iPUo
Asta este turbina !
0

#14 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 March 2016 - 08:07 AM

...ti incerca si asta ..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SS2.jpg

0

#15 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 08:12 AM

Mhm, numai de asta dadeam cand cautam duze de fum ...
http://www.bvmjets.com/JetKits/KingCat/kingcat_engine.jpg
Stamatin Radu
0

#16 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 March 2016 - 08:35 AM

Vezi postareaincepatoru, la 29 March 2016 - 08:07 AM, a spus:

...ti incerca si asta ..

..scuze era asta..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: images.jpg

0

#17 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 09:45 AM

Vezi postareaincepatoru, la 29 March 2016 - 08:35 AM, a spus:

..scuze era asta..


Da, asta am in cap, sa vedem ce freze am pe acasa si sa vedem ce iese .... dar am sa fac teste dupa ce imi vine pompa noua ....acum ma axez pe terminarea avionului ....
Stamatin Radu
0

#18 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 10:13 AM

https://s23.postimg.org/me68c1prf/Duze.png

Asa ceva pot realiza.... deci cine are o bara de alama de Ø10 x 100 :lol:

Aceasta postare a fost editata de Ainshtain: 29 March 2016 - 10:14 AM

Stamatin Radu
0

#19 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 29 March 2016 - 01:11 PM

Nu va complicati inutil ?
Puteti folosi o seringa de plastic cu un arc in capat, tubul Il treceti pe la servo acceleratie, si atit.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 29 March 2016 - 01:12 PM

0

#20 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 01:22 PM

Nu stiu daca merge... ca ai nevoie de un debit constant (variabil cu acceleratia) in toba... in cazul in care spui tu o sa ai lichid in toba doar in momentul cand accelerezi, daca vrei sa faci o trecere o sa iti umple toba de ulei cand incepi sa faci trecerea ....iar dupa cateva secunde nu o sa mai fumege neam.
In schimb dca ai o pimpita care ii reglezi turatia printr-un mix care e slave la acceleratie o sa ai un debit constant in toba si de acolo il poti regla astfel incat la ori ce plaja de turatie o sa ai un debit suficient astfel incat sa se vaporizeze majoritatea uleiului, chiar daca ai turatia constanta o sa "arzi" tot ce bagi in toba.

Sau poate nu am inteles eu bine :drinks:????
Stamatin Radu
0

#21 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 March 2016 - 06:02 PM

Vezi postareavlad1, la 29 March 2016 - 01:11 PM, a spus:

Nu va complicati inutil ?
Puteti folosi o seringa de plastic cu un arc in capat, tubul Il treceti pe la servo acceleratie, si atit.

..nu merge VLAD s-a incercat si varianta asta mai demult ..nu da randament...
0

#22 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 March 2016 - 06:34 PM

Vezi postareaAinshtain, la 29 March 2016 - 10:13 AM, a spus:

https://s23.postimg.org/me68c1prf/Duze.png

Asa ceva pot realiza.... deci cine are o bara de alama de Ø10 x 100 :lol:

...3,5 bari nu-i cam mult??
0

#23 Useril este offline   victoras_h 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1102
  • Inregistrat: 11-December 05
  • Gender:Male
  • Location:Irving, Texas

Postat 29 March 2016 - 06:38 PM

Pe aceeasi tema, daca se rezolva problema cu pompa si cu tipul de zeama, eu m-a lovit de problema cu temperatura. Pentru ca planuiam sa fac la un motoras mic, benzina, 4t, nu era suficient doar sa ajunga ulei in esapament. Se pare ca ajuta daca trece printr-o spirala de cupru, in esapament ca sa se 'preincalzeasca'.


...doar o idee

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Exhaust__3.jpg

Aceasta postare a fost editata de victoras_h: 29 March 2016 - 06:39 PM

0

#24 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 March 2016 - 06:48 PM

corect. ce zici..dar o toba de benzinar nu se frange in doua .ca la un metanol.si ca sa o despici sa pui serpentina si sa o sudezi la loc. credem-a nu e convenabil..
0

#25 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 29 March 2016 - 06:50 PM

singura varianta cat de cat e sa bobinezi cilindru cu teavusca de 3mm si dupa aia in ..toba..
0

#26 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 29 March 2016 - 08:51 PM

http://www.modelairp...-smoke-muffler/
Merge si la benzinare si la tobele care nu au despicatura sa i calzesti, numai ca trebuie sa fii ferm convins ca faci asta pentru ca o sa cam mutilezi toba...
Ce face nenea asta aici e cam ciudat parerea mea, nu as pune epoxy sau ce pune el pe toba, mai degraba as cauta niste duze mai mari in diametru si as folosi acelas principiu, faci gauri opuse in toba, bagi o teava in interior si o cositoresti pe pozitie, direct pe duze. Racordarea de la "tur, retur" cu furtun de neopren si daca ai toba destul de mare poti chiar face mai multe treceri prin ea. Din pacate costul unui set de tobe pentru ce motorasul meu e in jur de 30 de euro, nu dispun de banii astia pentru a incerca, ca daca nu merge o sa raman cu" sita" de esapament.
Iar partea cu teva de alama bagata in esapament e super, nu permite lichidului nevaporizat sa paraseasca toba, DAR, a uleiului din benzina sau a altor reziduri, asa ma gandesc eu
Stamatin Radu
0

#27 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 05 April 2016 - 08:06 AM

Vezi postareaincepatoru, la 29 March 2016 - 06:34 PM, a spus:

...3,5 bari nu-i cam mult??


nu cred ca e mult ...asta e o duza mare, gaurica aia e mare dupa cum pare in toba ... gen 1.5-2 mm, eu am sa scalez totul astfel incat sa ajung la diametru de gaura de 0.5 mm ... sau poate si mai mic ...am facut si niste calcule de dinamica fluidelor si daca e gaura de 0.5 mm am o cadesre de presiune de 0.45 bari, ori 2 duze ... adica un bar ...pompita e capabila de 1.5 bari la 12 v... deci e posibil sa mearga, saptamana asta imi vine si pompa deci pe weekend, daca nu e vreme de zbor.... facem teste :yahoo:
Stamatin Radu
0

#28 Useril este offline   incepatoru 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2856
  • Inregistrat: 30-May 09
  • Gender:Male
  • Interests:aero

Postat 05 April 2016 - 09:14 PM

..si ai spiral de 0,5mm?
0

#29 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 05 April 2016 - 09:22 PM

Vezi postareaincepatoru, la 05 April 2016 - 09:14 PM, a spus:

..si ai spiral de 0,5mm?

Am facut comanda, momentan am de 0.7...sa nu iesiti de aici.... Am niste poze de postat
Stamatin Radu
0

#30 Useril este offline   Ainshtain 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 537
  • Inregistrat: 20-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero, navo

Postat 05 April 2016 - 09:34 PM

http://s22.postimg.org/oct8v2agt/20160405_222044.jpg
2 ml/s = 120 ml/ min

http://s22.postimg.org/6ba3x9gfx/20160405_222048.jpg
4ml/s = 240 ml/min

duza facuta de mine in seara asta ....

totusi e prima si e inca prototip, e din aluminiu si nu se prelicreaza frumos, se intinde si nu pot face fante si taieturi cat mai curate .... de asta am in prima poza jetul ala rebel in partea stanga

daca gasesc o modalitate de a le realiza repede si constant am sa le scot pe piata ...
Stamatin Radu
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro