Modelism - RHC Forum: HobbyKing 1.0M Mini DLG V2 Composite - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

HobbyKing 1.0M Mini DLG V2 Composite

#31 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 29 February 2016 - 10:46 PM

Vezi postarearenatoa, la 29 February 2016 - 10:41 PM, a spus:

Daca nu aveai echerul ala digital, la ochi se vad 2 grade ? Chiar sunt curios... :D


ochiul meu nu vede in grade, vede stramb si drept. E stramb :)
0

#32 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 February 2016 - 10:50 PM

Asta o zici acum ca ti-a implantat echerul ideea... :)
sin(2 grade) ar veni 0.035, deci 3.5mm deviere la 10 cm inaltime deriva... :unsure: s-or vedea, mai stii... :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#33 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 29 February 2016 - 10:51 PM

Vezi postareaicsss, la 29 February 2016 - 10:21 PM, a spus:

si primele impresii... per total multumit.

- suprafetele de comanda sunt fixate cu balamale textile dar destul de casante. Cred ca le mai dau un scoci pe o parte.


Daca e chiar kevlar la balamale tre sa tina mult si bine, casanta e rasina de pe el.

ce fata de polistiren de parchet au ampenajele alea :angry:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#34 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 29 February 2016 - 11:02 PM

Ai drepate, la profundor a trebuit eliberata taietura pentru ca era plina de rasina.
Iar ampenajele sunt si ele imbracate in rasina (daca o fi rasina.. e o suprafata lucioasa) + intaritura de carbon.

Partea de jos a ampenajului vertical are si ceva kevlar pentru aterizari. Nice :)

Aceasta postare a fost editata de icsss: 29 February 2016 - 11:04 PM

0

#35 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 29 February 2016 - 11:21 PM

Au fata de polistiren .. dar in schimb sunt rigide. Nu stiu exact ce e...rohacell...airex...ceva de genul asta.
Si la modelul de 1.5 m e cu voal de carbon.
0

#36 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 01 March 2016 - 05:19 PM

http://www.rcgroups....=2139656&page=7
0

#37 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 01 March 2016 - 11:29 PM

Stabilizatorul se monteaza cu unghi zero raportat la aripi?
0

#38 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 02 March 2016 - 11:15 AM

E confuza exprimarea, nu prea am inteles dar cam asa se face:

-se monteaza pe 0 fata de axa fuselajului, de obicei, iar unghiul de calaj al aripii are cateva grade + fata de axa fuselajului.

Daca stabilizatorul ar fi pe 0 fata de aripa nu ai avea portanta destula fiindca aripa ar zbura cu unghi de incidenta 0 si ar trebui sa cabrezi din profundor ca sa-i dai unghi de incidenta mai mare .

Ciao Sorin
0

#39 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 02 March 2016 - 11:36 AM

asta am vrut sa intreb :) merci
0

#40 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 03 March 2016 - 05:48 PM

ceva despre cum se instaleaza pin-ul pentru lansare
http://rc-sailplane...._analysis_e.htm

Citeaza

the pin should locates a little backward (about 40mm)


40mm o fi pentru 1.5m? Oare e la fel si pentru 1m?

Aceasta postare a fost editata de icsss: 03 March 2016 - 05:49 PM

0

#41 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 07 March 2016 - 10:17 AM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 02 March 2016 - 11:15 AM, a spus:

E confuza exprimarea, nu prea am inteles dar cam asa se face:

-se monteaza pe 0 fata de axa fuselajului, de obicei, iar unghiul de calaj al aripii are cateva grade + fata de axa fuselajului.

Daca stabilizatorul ar fi pe 0 fata de aripa nu ai avea portanta destula fiindca aripa ar zbura cu unghi de incidenta 0 si ar trebui sa cabrezi din profundor ca sa-i dai unghi de incidenta mai mare .

Ciao Sorin


Ma gandesc ca unghiul de incidenta al aripe se poate regla fin cu o saiba pe surubul pentru fixare din fata.
Din fabrica aripa vine cu unghi 0 fata fuselaj.
0

#42 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 March 2016 - 10:19 AM

Dar fuselajul fiind conic, si boom-ul la fel, nu as zice ca incidenta este zero... :unsure:

Proba: suspenda-l cu varful in jos, si pune pe profundor o bagheta de ce o fi, important este sa atarne dreapta vertical, vezi ce unghi face bagheta cu aripa ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 07 March 2016 - 10:21 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#43 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 07 March 2016 - 10:41 AM

L-am asezat pe aripi pe doua suprafete drepte care ajung pana in profundor... sunt in acelasi plan.
Cred ca aripa are si ea ~1 grad negativ.. fata de fuselaj.

Partea buna e ca inca nu am lipit ampenajele... le-am asezat asa cum vine ele natural din fabrica.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 07 March 2016 - 10:42 AM

0

#44 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 March 2016 - 03:46 PM

Cam asta ar fi metoda mea pentru a pozitiona ampenajul la 1 grad.
Bucatile de pal sunt identice ca inaltime, taiate la masina; intradosul este plat si sta perfect pe bucatile de pal.

Mai aveti si alte idei?

Fisiere atasate


0

#45 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 March 2016 - 04:01 PM

Faptul ca pui un profil pe o suprafata plata nu inseamna ca incidenta este zero.
Orice profil are o incidenta intrinseca, continuta in insasi forma lui.
Vezi MH32-ul atasat, i-am bagat in programul de desenare 1 grad pitch (linia albastra) ca sa aduc BF la nivelul cel mai de jos, adica asa cum ar sta pe dispozitivul tau. Sau pe un fuselaj perfect plan.
Ca sa aiba incidenta zero ar trebui un fuselaj scobit dupa intradosul profilului ;)

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 March 2016 - 04:02 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#46 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 March 2016 - 04:14 PM

:) atunci asa cum sta aripa acum , are ~un grad incidenta si asta inseamna ca apenajul orizontal ar trebui sa-l pun pe ~0 grade fata de PAL.
0

#47 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 March 2016 - 04:17 PM

De unde stii ca are un grad, stii profilul folosit ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#48 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 March 2016 - 04:25 PM

nu-l stiu...

S-atunci cum puii mei sa-i fixez ampenajul?

Daca-l pun la ochi, o idee in jos fata de axa mediana a cozii, n-o fi suficient? Deja simt ca-i overkill :)
0

#49 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 March 2016 - 04:26 PM

Pai nu exista instructiuni de montare/reglaj ?

La ala micu' luat de BF nu te-am auzit sa "suferi" asa :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#50 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 March 2016 - 04:28 PM

Exista dar is jenant de sumare :)

Ala galben are ampenaj detasabil, fixat cu surub. Il pui si gata.

Asta a venit stranb din toate madularele (ma refer doar la lipituri).. si e ARF

Aceasta postare a fost editata de icsss: 10 March 2016 - 04:29 PM

0

#51 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 March 2016 - 04:39 PM

daca tot veni vorba de ala galben, m-am uitat acum si are unghi 0 fata de intrados.
0

#52 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 10 March 2016 - 05:06 PM

Aripa are pe fuselaj unghi de calaj asa se numeste , nu unghi de incidenta , unghiul de incidenta este variabil in zbor.

Ca sa masori ungiul de calaj trebuie sa il iei fata de coarda profilului.

Coarda profilului este dreapta care uneste punctele cele mai indepartate ale profilului intre bordul de atac si bordul de scurgere.

Ca sa poti masura deseneaza profilul pe o bucata de placaj si traseaza-i coarda. Placajul sa fie mai lung decat profunzimea profilului la incastrare cu 3-4 cm de fiecare parte.

Apoi decupeaza placajul pe linia intradosului si la capete pe linia corzii profilului partea aia o poti fixa pe intrados cand aripa e fixata pe fuselaj si atunci fata de aia masori sa ai la stabilizator MINUS 1,5 GRADE.

Daca aripa e dintr-o bucata trebuie sa potrivesti bucata de placaj asa ca sa culce bine pe profil, iar mijlocul bordului de atac, trebuie sa fie in prelungire cu bordul de fuga.

Partea de jos a bucatii de placaj trebuie sa fie dreapta si paralela cu capetele de sus care reprezinta coarda profilului.

Nu stiu daca am fost suficient de clar.

Dar iti explic mai mult daca imi dai un nr de tel. pe PM.

Ciao Sorin
0

#53 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 March 2016 - 10:01 PM

dupa meditatia telefonica primita de la sorin, m-am gandit sa vad ce iese la pix...

Conform figurei de mai jos, ampenajul orizontal montat in acelasi plan cu intradosul, formeaza un unghi de 2.23 grade (marcat cu rosu in fig.)

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  angle.jpg (9.91K)
    Number of downloads: 52

Aceasta postare a fost editata de icsss: 10 March 2016 - 10:01 PM

0

#54 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 11 March 2016 - 07:26 PM

Vezi postareaicsss, la 03 March 2016 - 05:48 PM, a spus:

ceva despre cum se instaleaza pin-ul pentru lansare
http://rc-sailplane...._analysis_e.htm


La o mai ampla documentare, vad ca sunt mai multi care monteaza pin-ul inainte CG-ului :blink:
0

#55 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 20 March 2016 - 12:17 AM

Am facut ceteva teste si m-am convins ca daca servoul poate tine tensiunea arcului fara alimentare, stresul = 0.

Singul dezavantaj e ca pe cursa in jos, are o sarcina mai mare, deci un consum mai mare.



Arc in U indoit la 90 de grade.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 20 March 2016 - 12:21 AM

0

#56 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 27 March 2016 - 03:42 PM

Pentru a seta toate modurile de zbor, mi-am resoftat (in sfarsit) statia cu er9x si am mutat switch-ul de la timer pe partea stanga pentru a-l folosi pentru modul de lansare.

E placut sa vezi ca orice traznaie iti vine in cap se poate configura pe er9x :)
0

#57 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 27 March 2016 - 05:41 PM

Cu siguranta nu asa reactioneaza un nou venit in lumea asta... :o

Cum asa, nici o criza de nervi, nici o statie data de pamant... peretii toti albi ?! :rofl:

Timer sau trainer ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#58 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 27 March 2016 - 06:34 PM

Cateva tutoriale si mult manual, dupa care meniul pare structurat foarte bine.

Timer, switch-ul ala care era pt. cronometru si care sta doar intr-o pozitie. Cred ca se foloseste si pentru trainer.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 27 March 2016 - 06:35 PM

0

#59 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 30 March 2016 - 12:36 AM

Ma apropii cu pasi marunti de maiden..

Am optat pentru pull spring pentru ca stiam ca e greu de coada.
Mai am ceva lipituri pe la electronica din fiselaj, dar il estimez undeva la 160-163g (cu ~10g plumb in bot pentru CG ca in manual).
Probabil (sper) CGul optim va fi mai in spate si sper sa iasa <=160g.

Ma vedem...
0

#60 Useril este offline   icsss 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2085
  • Inregistrat: 16-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Iasi
  • Interests:Aeromodelism

Postat 11 April 2016 - 09:38 AM

Jale! DLG-ul e gata si are fix 170g :) cu CG-ul ca-n manual.

...in concordanta cu ce zice lumea pe net.

Aceasta postare a fost editata de icsss: 11 April 2016 - 09:39 AM

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro