Modelism - RHC Forum: Conversie spur SC10/SC10.2 de la 48P la 32P - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Conversie spur SC10/SC10.2 de la 48P la 32P As vrea pareri de la cei ce au facut aceasta conversie

#1 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 12 February 2016 - 02:38 PM

Salutare tuturor!

Sunt de curand posesorul unui SC10.2 si deja vreau sa ii aduc anumite modificari. Pentru inceput ma deranjeaza spurul de 48P si as vrea sa-l convertesc la unul de 32P.
Motivul: vreau sa folosesc un motor brushless cu 4 poli sensored si axul de iesire este de 5mm. Pinioanele de 48P pentru ax de 5mm sunt greu de gasit si cam scumpe. Pana acum am gasit pinioane de genul asta numai la RobinsonRacing. Asa sa vreau sa folosesc pinioane de 32P de care deja am mai multe marimi, deoarece sunt mult mai usor de procurat si la preturi accesibile. Mai ramane sa gasesc un spur compatibil.
Asadar, cine a mai facut aceasta modificare si care sunt rezultatele? Ce solutii ati gasit pentru aceasta conversie?
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#2 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 15 February 2016 - 03:12 PM

Nu si-a pus nimeni problema asta si nu a simtit nimeni nevoia sa schimbe pasul dintre dintii spurului la SC10?
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#3 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 15 February 2016 - 05:17 PM

De cat sunt acolo rulmentii de la ax? Eu pe Slash am conversia de spur de asso de sc10 si am trecut pe modul 32p cu spururi de sc10 4x4.

Custom CNC parts GNS Racing
0

#4 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 15 February 2016 - 09:24 PM

La SC10 si SC10.2 spurul nu vine montat pe rulment, ci direct pe ax. La Slash-ul 2WD stiu ca spurul vine sustinut de un rulment, care culiseaza pe acel ax. La SC10 nu mai este nevoie de acel rulment, deoarece spurul este centrat de cele doua discuri de frictiune presate de placile de presiune si practic toata tensiunea se transmite prin acestea. La SC10.2 este practic un sistem cu 3 placi de frictiune si trei placi de presiune care preiau forta de torsiune. La SC10 4WD nu stiu cum se prezinta sistemul, caci nu am avut acest automodel.
Daca as avea in mana un spur de SC10 4WD, cred ca as putea sa-mi fac o parere daca se poate face vre-o adaptare. Dar cum nu am, apelez la cei care au si pot face niste comparatii. La o adica, poate are cineva un spur de SC10 4WD tocit, cu care nu mai are ce face si poate mi-l trimite mie, in loc sa-l arunce, ca sa vad ce as putea sa adaptez cu el.
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#5 Useril este offline   radu94 

  • GNS Racing
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2650
  • Inregistrat: 02-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Automodelism
    Ciclism

Postat 16 February 2016 - 12:38 AM

Eu am specificat ca mi-am facut conversia la spur de asso. Aceasta presupune tot sistemul de montare de la asso, bineinteles, shaftul fiind unul dedicat. Eu am avut pe el spur de sc10 4x4. Ma refeream la acel rulment fiind drept rulmentul care da cota axului in zona spurului. Din ce stiu conversia vts merge pe orice model, asadar spurul de sc10 4x4 iti e bun. Iti las maine o poza, poti sa imi dai un telefon daca uit.

Custom CNC parts GNS Racing
0

#6 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 16 February 2016 - 09:56 AM

Acum am inteles la ce te refereri! Din manual, rulmentul are 3/16 x 3/8. Daca se potrivesc diametrele gaurilor, atunci da, ar trebui sa se potriveasca. Fa-mi te rog o poza la spurul de SC10 4WD si daca ai timp, da-mi si niste masuratori pentru diametrul gaurii si diametrul discului de frictiune care vine in interior. Am sa scot si eu in seara asta spurul de pe automodelul meu si am sa fac masuratorile si daca se potrivesc la dimensiuni, inseamna ca pe varianta asta ar trebui sa merg. Multumesc!
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#7 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 18 March 2016 - 10:21 AM

Update:
In cele din urma am urmat sfatul lui Radu si am luat un spur de AE SC10 4x4 de 58T 32P si l-am pus pe SC10.2. Rezultatul: S-a potrivit de minune pe axul transmisiei si pe padurile de la sliper cluch. In schimb, acest spur de 58T a intrat la limita in carcasa transmisiei si chiar a polizat putin dintr-o laterala a carcasei, dar fara probleme. Din pacate nu am gasit spur mai mic de 58T la AE. Ca si pinioane, am pus unele de 12T, 13T si 14T, caci astea le-am avut cu gaura de 5mm, cat este axul motorului pe care il am montat deocamdata. Dupa cate estimez, incape fara probleme pana la 15T inclusiv, pinioane mai mari, nu cred ca incap, dar este bun si asa, realizand un raport de 3.86 dupa aceasta prima treapta si de 10, la iesirea din cutia de viteze la roti, daca raportul intern al acesteia este de 2.6.
Dupa ce am montat transmisia inapoi cu noul spur, am pun un pinion de 12T pe motorul de 4250KV 4 poli, am pus automodelul pe stand si am turat motorul si, GALAGIE!!! Al literam galagie, deoarece transmisia de SC10 a fost proiectata pentru spururi de 48P iar cu spur si pinion de 32P sunetul produs este imens, mai ales dupa ce pun si carcasa! Acum, outdor, sunetul este placut, care parca imita oarecum motoarele cu combustie de peste 7000-8000 RPM, dar indoor, cred ca va atrage atentia tuturor asupra automodelului care va domina prin sunet toata pista :D
Dar din punct functional merge fain si urmeaza sa termin de vopsit caroseria, ca sa ies si afara sa o testez. Dupa asta, voi reveni cu detalii, pentru cei interesati de conversie.
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

#8 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 18 April 2016 - 08:30 AM

Update:
Am schimbat pinionul cu un altul de 13T 32P, care are o alta geometrie a dintilor(crestele sunt mult mai rotunde) si acum, dupa inca o ajustare a carcasei diferentialului, sunetul s-a diminuat mult, fiind aproape de normal. Adica, pot spune "gata cu galagia!".
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro