Modelism - RHC Forum: Intretinere ghidaje liniare si suruburi CNC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Intretinere ghidaje liniare si suruburi CNC

#1 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 11 January 2016 - 10:06 AM

N-am gasit un topic dedicat acestui subiect si cred ca ar fi de interes... pt. mine sigur este.

Cred ca personal sunt poate putin exagerat in a tine masina cat mai curata insa banuiesc ca orice masina trebuie curatata si intretinuta daca vrei s-o folosesti un timp rezonabil.
La mine, atunci cand frezez altceva decat metal, de regula tubul aspirator de langa freza reuseste sa aspire tot spanul astfel ca foarte putin ajunge pe ghidaje / suruburi.
In schimb, cand frezez metal, cu tot cu aparatorile pe care le-am montat, ajung destul de multe particule in zonele mai sensibile.
De regula curat ghidajele si suruburile dupa fiecare prelucrare in metal: "pensulez" si aspir tot, ghidajele le sterg cu o carpa imbibata in ulei de mecanisme fine, suruburile le curat cu carpa si le ung cu vaselina pe toata lungimea. Dupa asta, dau niste ture cu masina pe toate axele, din capat in capat si indepartez excesul de lubrifiant.
Daca am o prelucrare mai lunga cu span care sare in toate directiile, mai curat ghidajele din cand in cand, intre operatii, insa nu am timp sa verific ca nici o bucatica de span nu ramane unde nu trebuie.

Mai precis, cat de sensibile sunt patinele, sinele, suruburile si piulitele astea ale noastre din CNC-urile hobby?
E o tragedie daca ramane span de aluminiu si "treci peste el" de cateva ori?
Am observat ca atat patinele cat si piulitele au ceva "bucse" la capete deci imi inchipui ca-i destul de greu sa intre ceva particule mai mari inauntru... i-adevarat?
Ce fel de uleiuri / vaselina folositi?
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#2 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 11 January 2016 - 12:15 PM

Vezi postareainformer, la 11 January 2016 - 10:06 AM, a spus:

De regula curat ghidajele si suruburile dupa fiecare prelucrare in metal: "pensulez" si aspir tot, ghidajele le sterg cu o carpa imbibata in ulei de mecanisme fine, suruburile le curat cu carpa si le ung cu vaselina pe toata lungimea. Dupa asta, dau niste ture cu masina pe toate axele, din capat in capat si indepartez excesul de lubrifiant.


e ok dar nu indeajuns. in felul asta cureti doar ghidajele si suruburile - piulitele si patinele trebuiesc si ele intretinute.
iti trebuie o pompa de ulei si pompezi in piulite si patine prin orificiul special prevazut pentru asta. doar asa mizeria adunata in interior poate fi indepartata.
0

#3 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 11 January 2016 - 12:24 PM

http://www.ebay.com/...gkAAOxycmBSulzx
0

#4 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 11 January 2016 - 12:29 PM

Multzam, credeam ca asa ceva e mult mai scump... :good: .

Aceasta postare a fost editata de informer: 11 January 2016 - 12:30 PM

"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#5 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 11 January 2016 - 02:01 PM

Man , periodic trebuie scoase piulitele de la suruburi si facut reballing ... cu tot ce inseamna asta ( curatare , gresare , numarat/masurat bile , reasezare corecta
pe circuite ) . Patinele ( rulmentii liniari ) trebuie scoase si alea , si curatate temeinic ( WD40 ) . eventual ( nu necesar ) scoase bilele si curatat canalul ala
interior , si bineinteles , gresat .

Nu uita de rulmentii radiali-axiali , si aia trebuie verificati din cand in cand ...

Eu cand fac o curatare din asta ( cam odata pe luna ) , evident , in afara de curatarea masinii cu aspiratorul si pensula dupa fiecare sesiune de prelucrare , i-mi ia
cam o zi ... dar eu demontez complet masina si o realiniez ... dar asta sunt eu , mai tipicar ...

cheers.
0

#6 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 11 January 2016 - 02:52 PM

nu sunt multi care se incumeta sa dea jos piulita de pe surub si sa faca reballing. eu am desfacut piulite chinezesti 1605 si 2505 si am completat bilele lipsa.
bile de 3.175 am luat tot din china. am completat cam 3-4 bile la piulita.
nu am gasit informatii despre cate bile ar trebui sa fie in piulita, eu am pus cat au incaput si sa ramana si loc liber de miscare.
0

#7 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 11 January 2016 - 03:39 PM

Hai ca nu e asa o mare scofala reballing-ul ... doar sa fii atent , si sa intelegi cum vine treaba .
Eu prefer sa fac asa , dar uneori mai trisez ... duc piulita la capat de cursa ( fara sa demontez nimic ) ,
murdaresc bine surubul cu vaselina si fac o cursa completa pana la capatul opus .... piulita trece peste vaselina
si inghite o parte , pe care o scoate pe coada plina de mizerii ... repeti chestia asta de cateva ori , pana nu
se mai murdareste vaselina . Apoi cureti cum trebuie surubul si aia e ...
0

#8 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 11 January 2016 - 04:08 PM

Vezi postareakatran, la 11 January 2016 - 03:39 PM, a spus:

Eu prefer sa fac asa , dar uneori mai trisez ... duc piulita la capat de cursa ( fara sa demontez nimic ) ,
murdaresc bine surubul cu vaselina si fac o cursa completa pana la capatul opus .... piulita trece peste vaselina
si inghite o parte , pe care o scoate pe coada plina de mizerii ... repeti chestia asta de cateva ori , pana nu
se mai murdareste vaselina . Apoi cureti cum trebuie surubul si aia e ...


Asa da, mi-o mai venit si mie inima la loc... :lol: .
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#9 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 13 January 2016 - 03:11 PM

da, si ajuta mult daca scoti inelele alea din plastic, de protectie, ca sa nu impiedice vaselina cand intra/iese in/din piulita
nici nu le scoti de pe surub, doar le duci spre capetele acestuia
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#10 Useril este offline   florianmro 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 10-May 16
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2016 - 12:10 PM

Elementele in miscare ale unui cnc (patine si piulita cu bile ) sunt echipate cu niste orificii cu bila pentru gresare .Cum se pot folosi si cu ce ? Se gasesc de vanzare separat ? La suruburile mele lipsesc .Se justifica sa le montez? Am vazut ca exista de asemenea si statii de ungere pentru cnc-urile industriale care "alimenteaza "cu ulei tot ce misca pe acolo permanent pe durata frezarii .Nu e cazul la hobby ,desigur .Ar fi de mare ajutor macar acele protectii grn "acordeon "pentru fiecare ansamblu de miscare insa nu e tocmai simplu de integrat in proiectul unui cnc mai ales cand vorbim de curse mari .
0

#11 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 20 May 2016 - 12:24 PM

Vezi postareaflorianmro, la 20 May 2016 - 12:10 PM, a spus:

Cum se pot folosi si cu ce ? Se gasesc de vanzare separat ? La suruburile mele lipsesc .Se justifica sa le montez?

Buna. Se gasesc piesele alea si separat. Vezi un exemplu AICI, dar se gassc efectiv la bucata in multe magazine. Si scula cu care se introduce vaselina o gasesti in si mai multe locuri, in tot felul de variante si dimensiuni. Un exemplu este asta. Daca nu gresesc se mai numeste decalimetru. Daca ai loc pe sub masina, daca ai acces (poti folosi tubulatura pana la ele daca e cazul) si iti place sa ai grija de sistem, merita folosite.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#12 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 20 May 2016 - 05:23 PM

Acum lucrez pe o mașină care are ungerea pe ulei
Ungerea nu este automata, nici nu ar fi nevoie pentru că nu trebuie pompat ulei non stop acolo
Are un rezervor de ulei cu o mică pompa hidraulica acționată de un levier, manual
Din când în când, cam la 2-4 săptămâni mai dau de levierul ăla
Masina lucrează cam 6 ore pe zi, în medie
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro