Modelism - RHC Forum: Extra 300 - 170 cm anvergura - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 23 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

Extra 300 - 170 cm anvergura de la planșetă la aerodrom

#31 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 07 January 2016 - 10:05 PM

..hai să vedem cum iese..

drept să vă spun și eu cochetez cu ideea de a construi un astfel de proiect. Mai mult, vreau să-mi demonstrez că o pot face într-un timp relativ scurt...Ce îmi pune frână la elanul meu, este faptul că aici nu mai scap de fibră, și va trebui să înjghebez o capotă din fibră, chiar dacă, aș scăpa cu o cupolă din polistiren.....dar, până la urmă, toate au un început...
0

#32 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 08 January 2016 - 01:06 PM

Stadiul actual cu modeificari :

- aripa - unghi de incidenta 0 - teava de aluminiu de diametru ext.30 si int.26 cu lungimea de 70 cm
- ampenaje profilate - sustinute de o teava de 8mm diametru
- suplimentare nervuri sustinere fuselaj anterior - si baghete de balsa de 3x8 mm puse cu suprafata cea mai mare catre exterior
- 2 placute suprapuse de placaj sprijinite de P1 si P2 - suport tren

.

..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wip_1.jpg
  • Imagine atasata: wip_2.jpg
  • Imagine atasata: wip_3.jpg

0

#33 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 08 January 2016 - 01:09 PM

si

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wip_4.jpg
  • Imagine atasata: wip_5.jpg
  • Imagine atasata: wip_6.jpg

0

#34 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 08 January 2016 - 04:19 PM

Mai trebuie ținut cont de ceva...

1. a doua țeavă de la aripă, cea mai mică în diametru, ar trebui să fie, practiv, ce rămâne din cea de la ampenaje. Lungimea celor două șevi să fie maxim 1000mm, cât e o țeavă de carbon.
2. măcar în primele două sau trei nervuri de la încastrare ar trebui rigidizată zona unde intră tubul în nervură. Câte un inel de placaj, lipit pe exteriorul profilului ar rigidiza suficient zona.

Și cu asta, în principiu, trecem la construirea unui kit...
0

#35 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 08 January 2016 - 04:22 PM

Ok !!!..tin cont de asta ...
0

#36 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 09 January 2016 - 09:35 AM

tot studiind desenele postate, mai am o sugestie:

1. lateralele motor-boxului, ale batiului, ar trebui să se descarce cumva spre aripi, adică, ar trebui cumva prelungite spre tubul principal al aripi, asta pentru descărcarea vibrațiilor.
2. rezervorul nu e bine acolo, trebuie dus cât mai aprope de CG. Prelungirea batiului motor până la tub, (a celor două laterale și a plăcii de sub ele) ar crea spațiul pentru rezervor, dar și spațiul pentru acumulatori, asta dacă cineva îl vrea electric.
3. Tubul principal al aripilor, ar trebui să fie undeva pe la 1/3 din coarda medie...să fie pe la CG...
0

#37 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 09 January 2016 - 11:32 AM

Daca tot faceti un proiect de genul asta de ce un mergeti pe usurarea structurii cat mai mult si in loc de baghete puneti carboane? La fel si fuselaj, cu polistiren sus, cred ca usureaza. Plus ca la carbon aveti o structura mai solida si in acelasi timp la trenul de aterizare niste placi de aluminiu sau ce o fi ele?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20160109_112618.jpg
  • Imagine atasata: 20160109_112647.jpg
  • Imagine atasata: 20160109_112654.jpg

Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 09 January 2016 - 11:32 AM

0

#38 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 09 January 2016 - 11:51 AM

Este un proiect foarte frumos, va doresc mult succes!

Cred ca pentru aripa este suficienta o singura teava + unul/doi pini de ghidaj pentru impiedicarea rotatiei aripii in jurul tevii.
Varianta cu 2 tevi este mult mai complicata deoarece trebuie asigurata o precizie foarte mare a pozitiei si alinierii celor 2 tevi. Practic mici erori in distanta dintre tevi si mici abateri de paralelism pot face montarea aripilor foarte dificila daca nu imposibila.
0

#39 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 09 January 2016 - 11:56 AM

de acord cu ce spune Bogdan, deși cred că cele trei coaste din placaj de 3mm, sau din balsa de pe cocoașă au cam același rol, de a ține balsa rotundă. Nu cred că drumul la încă un CNC se justifică. Nu la proiectul ăsta...care deja se duce spre costuri ce se cam apropie de costul un kit modest ARF de la HK, și nu am mai pus munca, care ar trebui să fie o plăcere......
Legat de carboane prin fuselaj - aici fiecare face cum vrea. Laminarea carbonlui cu balsa nu aduce ușurare, dar aduce rigiditate și costuri.

Maratonul de la Phoenix, Yak-ul de la PRC nu au carbon în structură, și nu am reușit să le rup în zbor...

Ranforsarea trenului de aterizare cu cornier și șuruburi, eu zic că aduce doar greutate în plus la clasa asta. Și la PRC e aplicată această metodă - la mine s-a rupt trenul cu tot cu cornierele alea. Dacă nu le avea, poate doar se smulgea placa pe care e prins, iar avariile erau mult mai mici. Repet, chestie de gust.
0

#40 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 09 January 2016 - 12:03 PM

Vezi postareaBloodhound, la 09 January 2016 - 11:51 AM, a spus:

Este un proiect foarte frumos, va doresc mult succes!

Cred ca pentru aripa este suficienta o singura teava + unul/doi pini de ghidaj pentru impiedicarea rotatiei aripii in jurul tevii.
Varianta cu 2 tevi este mult mai complicata deoarece trebuie asigurata o precizie foarte mare a pozitiei si alinierii celor 2 tevi. Practic mici erori in distanta dintre tevi si mici abateri de paralelism pot face montarea aripilor foarte dificila daca nu imposibila.



la asta nu ne-am gândit, merci. Cred că dacă nu iese alinierea nu e greu de trecut la pini, sau la scurtarea țevii subțiri, astfel încât să prindă doar primele nervuri. Varianta asta nu prea dă voie la unghiuri diferite de atac la aripi, ceea e, cred, mult mai important. Cred că se poate construi, sper, ambele aripi în același timp, iar toată construcția să se facă în jurul celor două tuburi, om vedea...
0

#41 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 09 January 2016 - 01:20 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 09 January 2016 - 11:56 AM, a spus:

de acord cu ce spune Bogdan, deși cred că cele trei coaste din placaj de 3mm, sau din balsa de pe cocoașă au cam același rol, de a ține balsa rotundă. Nu cred că drumul la încă un CNC se justifică. Nu la proiectul ăsta...care deja se duce spre costuri ce se cam apropie de costul un kit modest ARF de la HK, și nu am mai pus munca, care ar trebui să fie o plăcere......
Legat de carboane prin fuselaj - aici fiecare face cum vrea. Laminarea carbonlui cu balsa nu aduce ușurare, dar aduce rigiditate și costuri.

Maratonul de la Phoenix, Yak-ul de la PRC nu au carbon în structură, și nu am reușit să le rup în zbor...

Ranforsarea trenului de aterizare cu cornier și șuruburi, eu zic că aduce doar greutate în plus la clasa asta. Și la PRC e aplicată această metodă - la mine s-a rupt trenul cu tot cu cornierele alea. Dacă nu le avea, poate doar se smulgea placa pe care e prins, iar avariile erau mult mai mici. Repet, chestie de gust.

Nu iese mai usor? Cei de la EF au explicat ca e pus carbonul odata ca e mai usor si odata ca rezista la 3D extrem. Incearca sa faci un knife edge spin in blana sau niste snap-uri de toata minunatia, au fost modele care s-au rupt de la jumate. Alea cu placile teoretic nu ar avea de ce sa afecteze la greutate, depinde si cum sunt puse. Pozele sunt de la Yak 54 2.3 de la EF, am zis ca si sugestii daca va ajuta cu ceva. Modelul e foarte usor raportat la altele.
PS> Alea de carbon din fuselaj exceptie lateralele care sunt dreptunghiulare, sunt rotunde deci cred ca trebuie din proiect modificat daca vreti carbon.
AA si au bagat carbon si in aripi mai nou, in loc de baghete.

Aceasta postare a fost editata de bogdan.motrici: 09 January 2016 - 01:21 PM

0

#42 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 09 January 2016 - 01:32 PM

Superba colaborarea asta si dialogul cu adevarat constructiv.
Sigur va iesi un model de top :drinks:

Mi-as fi dorit sa decurga treburile la fel si la planoare....
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#43 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 09 January 2016 - 02:25 PM

Va pun si eu aici doua proiecte de Extra 300

Fisierele sunt AUTOCAD arhivate in ZIP si schimbata extensia la arhiva in TXT

https://drive.google...QmEyLWVWZlJIYUU

https://drive.google...Sm84NXpIY1lOXzQ
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#44 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2375
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 09 January 2016 - 02:32 PM

Vezi postareabogdan.motrici, la 09 January 2016 - 01:20 PM, a spus:

Nu iese mai usor? Cei de la EF au explicat ca e pus carbonul odata ca e mai usor si odata ca rezista la 3D extrem. Incearca sa faci un knife edge spin in blana sau niste snap-uri de toata minunatia, au fost modele care s-au rupt de la jumate. Alea cu placile teoretic nu ar avea de ce sa afecteze la greutate, depinde si cum sunt puse. Pozele sunt de la Yak 54 2.3 de la EF, am zis ca si sugestii daca va ajuta cu ceva. Modelul e foarte usor raportat la altele.
PS> Alea de carbon din fuselaj exceptie lateralele care sunt dreptunghiulare, sunt rotunde deci cred ca trebuie din proiect modificat daca vreti carbon.
AA si au bagat carbon si in aripi mai nou, in loc de baghete.

Bogdan, daca te uiti in schimb la pretul unei tije de Carbon vs una de balsa o sa vezi ca pretul nu va mai fii identic, mai ales daca compar cat carbon are avionul tau.Un m de ca fiind cam de 10 ori mai scump fata de unul de balsa.
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#45 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 09 January 2016 - 04:46 PM

păi de aia prețurile de la Extreeme Flight sunt cum sunt...
0

#46 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 09 January 2016 - 05:15 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 09 January 2016 - 09:35 AM, a spus:

tot studiind desenele postate, mai am o sugestie:

1. lateralele motor-boxului, ale batiului, ar trebui să se descarce cumva spre aripi, adică, ar trebui cumva prelungite spre tubul principal al aripi, asta pentru descărcarea vibrațiilor.
2. rezervorul nu e bine acolo, trebuie dus cât mai aprope de CG. Prelungirea batiului motor până la tub, (a celor două laterale și a plăcii de sub ele) ar crea spațiul pentru rezervor, dar și spațiul pentru acumulatori, asta dacă cineva îl vrea electric.
3. Tubul principal al aripilor, ar trebui să fie undeva pe la 1/3 din coarda medie...să fie pe la CG...



OK !!! - modificam

Vezi postareaTeo-Costin, la 09 January 2016 - 02:25 PM, a spus:

Va pun si eu aici doua proiecte de Extra 300

Fisierele sunt AUTOCAD arhivate in ZIP si schimbata extensia la arhiva in TXT

https://drive.google...QmEyLWVWZlJIYUU

https://drive.google...Sm84NXpIY1lOXzQ


Este necesara o cerere de acces - puteti pune link-uri de share ?

Vezi postareaBloodhound, la 09 January 2016 - 11:51 AM, a spus:

Este un proiect foarte frumos, va doresc mult succes!

Cred ca pentru aripa este suficienta o singura teava + unul/doi pini de ghidaj pentru impiedicarea rotatiei aripii in jurul tevii.
Varianta cu 2 tevi este mult mai complicata deoarece trebuie asigurata o precizie foarte mare a pozitiei si alinierii celor 2 tevi. Practic mici erori in distanta dintre tevi si mici abateri de paralelism pot face montarea aripilor foarte dificila daca nu imposibila.


Multumesc !!!...tin cont atat de sugestia cu pini cat si de teava dorita de Mihai .
0

#47 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 09 January 2016 - 05:18 PM

Intrebare : cum inchidem structura pe extradosul fuselajului ...

1.Grinda cu zabrele din balsa eventual placat cu balsa
2.Baghete longitudinale de balsa incastrate in partea de jos a panoutilor - cu sau fara placare cu balsa

3.Orice idee vi se pare mai potrivita

Aceasta postare a fost editata de pccdtk: 09 January 2016 - 05:18 PM

0

#48 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 09 January 2016 - 05:20 PM

Vezi postareaTravel Air, la 09 January 2016 - 01:32 PM, a spus:

Superba colaborarea asta si dialogul cu adevarat constructiv.
Sigur va iesi un model de top :drinks:

Mi-as fi dorit sa decurga treburile la fel si la planoare....



Multumesc !!!....sper ca dupa toate modificarile ( si implicit munca ) aduse sa iasa un kit bun !!!
0

#49 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 09 January 2016 - 05:24 PM

Tocmai ce-am vb.cu @bizu despre teci pt. tevile suport in aripi . El mi-a facut pt.Quark tecile din fibra de sticla pt.teava de carbon de 8 respectiv 6 mm diametru . Au iesit foarte bine geometric - in plus erau si usoare . Daca va intereseaza luati legatura cu el pt.teci "personalizate" - corespunzator diametrului tevii dorite.
0

#50 Useril este offline   Teo-Costin 

  • T.C.I.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1399
  • Inregistrat: 13-June 07
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI-Tineretului

Postat 10 January 2016 - 01:42 AM

Am pus optiunea de share la link-uri, acum ar trebui sa se poata da jos fisierele .....
Take the first step in faith. You don't have to see the whole staircase, just take the first step.
0

#51 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 10 January 2016 - 02:37 AM

Ambele sunt OK . Le-am desfacut in Rhino si ma tot uit in ele gasind idei de urmat si-n cazul nostru - Multumesc !!!
0

#52 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 10 January 2016 - 06:17 AM

Modificat aripa ( mutat teava in CG ) si batiul motor .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: wip_7.jpg
  • Imagine atasata: wip_8.jpg
  • Imagine atasata: wip_9.jpg

0

#53 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3373
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 10 January 2016 - 06:20 AM

Ca si de fabrica arata ! Felicitari !
Sigur va fi un model frumos care va si zbura bine !
0

#54 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 10 January 2016 - 08:20 AM

de asta sunt mai multe minți implicate în proiectul ăsta.
Din punctul meu de vedere, cam astea sunt modificările ce trebuie făcute. Restul, vedem la construicție.
Tot modelul este bazat pe placaj de 3mm, lite. Yak-ul de la PRC e făcut din placaj de 2mm de mesteacăn. Ar fi excelent, dacă cineva ar putea cântări cele două coli, indiferent de dimensiune, numai să aibă aceeași suprafață. În descrierile de la Phoenix spune că e mai ușor..

Din punct de vedere rezistență nu cred că sunt mari diferențe..(la trânte serioase ambele se fac așchii..hehe).

Aceasta postare a fost editata de Mihai_supy: 10 January 2016 - 08:21 AM

0

#55 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 10 January 2016 - 08:35 AM

și să nu uiți de poziția servourilor de coadă, în așa fel încât să se potrivească pârghiile...astea, adică 60mm...
0

#56 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 January 2016 - 10:32 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 10 January 2016 - 08:35 AM, a spus:

și să nu uiți de poziția servourilor de coadă, în așa fel încât să se potrivească pârghiile...astea, adică 60mm...

Fuselajul inaintea bordului de atac al aripii are lungimea exact cat e trenul de aterizare? Nu e prea scurta partea asta? Zic. Mi se pare foarte scurt, va fi greu de coada rau theoretic.
Servo pe directie nu il puneti cu pull-pull?
0

#57 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 10 January 2016 - 10:35 AM

Vezi postareabogdan.motrici, la 10 January 2016 - 10:32 AM, a spus:

Fuselajul inaintea bordului de atac al aripii are lungimea exact cat e trenul de aterizare? Nu e prea scurta partea asta? Zic. Mi se pare foarte scurt, va fi greu de coada rau theoretic.
Servo pe directie nu il puneti cu pull-pull?

Iar trenul de aterizare l-as pune dupa bordul de atac al aripii, mi se pare foarte in fata.
0

#58 Useril este offline   Bloodhound 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 408
  • Inregistrat: 23-April 08

Postat 10 January 2016 - 11:28 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 10 January 2016 - 08:20 AM, a spus:


Tot modelul este bazat pe placaj de 3mm, lite. Yak-ul de la PRC e făcut din placaj de 2mm de mesteacăn. Ar fi excelent, dacă cineva ar putea cântări cele două coli, indiferent de dimensiune, numai să aibă aceeași suprafață. În descrierile de la Phoenix spune că e mai ușor..

Din punct de vedere rezistență nu cred că sunt mari diferențe..(la trânte serioase ambele se fac așchii..hehe).


Decuparile in fetele laterale ale fuselajului vor fi acoperite direct cu folie sau va exista si un invelis de balsa?
Daca puneti si balsa, nu are rost sa folositi liteply de 3mm pentru un model de dimensiunea asta fiindca va iesi foarte greu. Daca puneti si tevi de carbon in loc de baghete de balsa, va iesi tanc.

Primul meu model de F3A de 2m are structura fuselajului facuta integral din placaj de 1.5mm si acoperit cu balsa de 1.5-2mm. Placa suportului de tren e incastrata in aceasta structura de placaj de 1.5mm. Am avut o aterizare in aratura in urma careia cele 4 suruburi M4 de prindere a trenului au fost indoite, dar structura nu a avut nici un fel de avarie.
La varianta kit structura de placaj se opreste imediat in spatele aripii si toata rezistenta este preluata de invelisul de balsa si structura interna tot din balsa. La aceasta varianta lateralele sunt acoperite cu balsa de 3mm, iar portiunile curbate cu balsa de 2mm.
0

#59 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 10 January 2016 - 01:48 PM

nu mai e nevoie de placare pe exteriorul fuselajului. dar coama. Cei 3mm de placaj sunt arhisuficienți. O să îl vedem la construire, dacă structura se torsionează sau nu. Dacă pare prea firav - o placare cu balsa de 1mm nu va adăuga prea mult la greutate, și-i punem 30cc..
0

#60 Useril este offline   LaserCut 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2016 - 02:14 PM

Panoul 5 de langa bordul de fuga al aripii trebuie sa nu fie dupa acesta. Acolo ai solicitari de compresie. Daca este dupa, muta-l putin mai in fata, 1-2cm fata de BF
0

Arata acest topic


  • 23 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro