Modelism - RHC Forum: Noi tipuri de baterii utile in RC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Noi tipuri de baterii utile in RC

#1 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 December 2015 - 06:05 PM

Am descoperit si evaluat recent un nou tip de baterie care poate fi de interes in RC, in cateva domenii unde se doreste densitate energetica cat mai mare, la curenti moderati, adica acele domenii unde pana de curand ne-am fi dorit sa avem elemente la fel de usoare ca cele LiIon, dar capabile de curenti ceva mai mari, macar dubli.
Chimia folosita de aceste baterii este Litiu Mangan, o sa le gasiti cautand dupa LiMn, dar mai curand "high drain".

Tehnologia a fost initial prezentata in 2014, dar pe piata in mod masiv sunt practic din aceasta vara.
Interesant ca au trecut neobservate chiar si in forumurile fanaticilor de lanterne, da, exista si asa ceva :) aceste forumuri au produs cea mai completa baza de date de teste ale elementelor LiIon, dar nu au parut interesati de LiMn pana acum. De RC ce sa mai zic, nul cu desavarsire, sub 10 rezultate daca dai o cautare pe rcgroups...
M-a surprins sa constat utilizarea si popularitatea acestor celule intr-un domeniu total anonim si neinteresant pentru mine, dar va avertizez daca veti cauta, ca cele mai multe referinte vor fi gasite in domeniul tigaretelor electronice :)
Acest detaliu ar trebui sa ne furnizeze o informatie importanta... aceasta tehnologie este sigura ! Nu ard, nu explodeaza ! Un prim punct bifat pentru utilizarea RC.

Ca forma sunt cilindrice, formatul cel mai des raspandit este cel avand codificarea 18650, adica 18mm diametru si 65mm lungime, care multi le cunosc drept celule de laptop.
Capacitatile cele mai intalnite la acest format sunt de 2000, 2500 si 3000mAh, aproximativ la acelasi pret, destul de ridicat, ca la orice tehnologie noua, aproximativ 10 Euro per element.

Suma caracteristicilor le plaseaza undeva intre LiPo si LiIon, mostenind de la fiecare cate ceva bun.
- tensiunea maxima, ca si intreg procesul de incarcare, este de 4.2V, ca la LiPo
- se incarca la curenti mai mici ca LiPo, la C/2, adica doua ore, dar mai mari ca LiIon care se incarca in 3-4 ore.
- tensiunea minima safe este mai mica decat la LiPo, se pot descarca pana la 3V fara probleme, iar minima sub care nu se recomanda este 2.5V La acest parametru seamana cel mai mult cu LiFePo4
- Nu au C-rating, ci curent maxim de descarcare, undeva intre 20 si 30A, mult mai bine decat LiIon, care la 4-5A sunt lesinate, dar sub posibilitatile unui LiPo.
Pentru cei care s-au obisnuit sa gandeasca in C-uri, le puteti considera cam la 5-10C.
Totusi, pentru a trage cat mai mult din ele, monitoarele de tensiune ar trebuie ajustate la cel mai mic prag disponibil, 3.2V ideal, cam ca un LiFe. Daca se folosesc pragurile de alarma de la LiPo, la 3.5-3.6V capacitatea livrata va fi substantial mai mica.
De exemplu in testele facute de mine la 6A, deci 2C, imediat dupa pornire test tensiunea pe celula scade la 3.9V, de la 4.1V in gol proaspat incarcata, si daca incetez descarcarea la 3.5V atunci capacitatea livrata a fost de doar 1500mAh.
La o descarcare la 1C, de 3A, pana la 3V, capacitatea livrata a fost de 2700mAh la un element marcat ca 3000mAh.
A facut fata fara probleme sau incalzire la descarcari scurte de 30s la 10A, performanta inca neatinsa de celulele LiIon. De fapt in tot timpul testelor nu s-a incalzit mai mult de 32 grade.

- si, cea mai importanta caracteristica pentr care mi-au intrat in radar, punct forte mostenit de la LiIon, este greutatea redusa, de 45 grame o celula.

Si astfel ajungem la densitatea energetica ridicata a acestor celule, partea de interes principal in RC.

Daca ar fi sa facem o comparatie, acumulatorul cel mai apropiat ar fi acesta, 3000mAh 10C:
http://www.hobbyking..._Lipo_Pack.html
Observati ca un echivalentul format din 3 celule LiMn, avand 3000mAh 4=5C ar avea 135 gr, fata de 195 gr cat are cel de mai sus.

Unde ar fi de interes utilizarea lor in RC? Peste tot unde avem nevoie de greutate mica, capacitate multiplu de 2500mAh, si curenti moderati:
- acumulatoare de receptie 2s, la 90 grame 2500mAh, fata de peste 150g cat are unul NiMh sau LiFe la aceeasi capacitate,
- forma care permite utilizarea in cele mai absurd de subtiri fuselaje de planoare, sau, de ce nu daca tot e sa avem imaginatie, introduse chiar in bratele tubulare de multicopter, brate un pic mai groase totusi, la 18mm diametru interior;
- acumulatoare de propulsie usoare pentru modele mici, cu consum redus pana la 15-20A la varf, sau FPV long range, in structuri 3s2p permit obtinerea de pachete de 5-6000mAh la 270 grame.
- acumulatoare de statie
- ... ce va mai trece prin cap :)

Mai multe despre celulele de care v-am vorbit, si un review ceva mai detaliat tehnic, cu multe poze, gasiti aici:
http://batterybro.co...iew-20a-3000mah

Daca este cineva interesat sa experimenteze cu aceste celule, am un mic stoc din care pot ceda cateva bucati :)

Aceasta postare a fost editata de navigator: 07 December 2015 - 06:58 PM

renatoa de la aacr.ro
0

#2 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 8997
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 06 December 2015 - 02:00 AM

Foarte interesant. Merita cugetat. Tu ne-ai virusat cu LiFe si acum, poate o faci iarasi.
Nu-mi place forma. Nu-mi plac baterii care fac contact prin elemente elastice. Vorbim pentru RC. Nu-mi place sa sudez pe baterii. Astept sa apara alta forma si voi incerca. Ar fi interesante, zic eu, la emitator.
De ce au renuntat la ,,C''-uri?
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 06 December 2015 - 08:08 AM

Vezi postareadan_mitea, la 06 December 2015 - 02:00 AM, a spus:

De ce au renuntat la ,,C''-uri?


Nici Li-Ion nu foloseste notatia cu C-rating, nu mai vorbesc de NiMh sau Pb.

Poate pentru ca s-a dovedit ca C-ul nu face decat sa confuzeze lumea, unii fiind incapabili sa faca niste corelatii elementare.
Cum ar fi ca C-ul poate indica timpul de descarcare... Nu o data am intalnit cazuri care nici dupa ce li se explica, nu pricepeau de ce un acumulator cotat 2C nu poate fi folosit la platforme care nu pot zbura intrinsec mai mult de 30 minute...

Doar la LiPo in RC am intalnit aceasta notatie, nu stiu cum de le-a venit, pana la urma ne intereseaza curentul maxim care e capabila bateria sa il sustina, de ce oare trebuie notat prin raportare la capacitatea ei... :unsure:

Care capacitate, exprimata in MAh, in loc sa se scrie energia, adica Wh, iarasi este o non-informatie, parerea mea...
Greu de convins unii ca 2200mAh 3s contin aceasi energie ca 1650mAh 4s... ei o tin tot cu 2200mAh... dar nici nu (isi) pot explica de ce merge mai mult cu 4s, doar ca... stiu ei ca e mai bine...doar ca... e un pic mai grea bateria ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 06 December 2015 - 08:11 AM

renatoa de la aacr.ro
0

#4 Useril este offline   eddy 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 04-November 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:pescuit

Postat 07 December 2015 - 10:00 AM

Mn nu-i mangan ?
0

#5 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 December 2015 - 10:24 AM

Ba... daaaa... :) Mn si Mg... rusinica... am confundat Manganese din engleza cu Magneziu :angry2:
renatoa de la aacr.ro
0

#6 Useril este offline   MR-JW 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 454
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2015 - 11:10 AM

Ai ideea daca s-ar putea preta si pentru instalatii fotovoltaice?

Aceasta postare a fost editata de MR-JW: 07 December 2015 - 11:10 AM

0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 December 2015 - 11:57 AM

Vezi postareaMR-JW, la 07 December 2015 - 11:10 AM, a spus:

Ai ideea daca s-ar putea preta si pentru instalatii fotovoltaice?


Daca instalatia aia are circuit de incarcare LiPo, sigur...
Dar nu vad avantajul acolo... :unsure:
De ce ar trebui sa fie usoare ?
renatoa de la aacr.ro
0

#8 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 18 January 2016 - 12:54 PM

Se pare ca in viitorul apropiat se vor putea utiliza pentru panourile solare ca si pentru transportul in comun (autobuze electrice) supercapacitorii. O tehnologie cu multe avantajede genul: durata de utilizare de peste 1 milion de cicluri incarcare /descarcare in aprox. 10 ani (ca apoi se cam usuca electrolitul), incarcare descarcare in timp foarte scurt (autobuzul se incarca pentru 10 km de parcurs in 3 minute cat sta in statie)sau se pot folosi ca ajutor la demarorul masinii unde 6 capacitori de 2,7v/350F pot furniza energia necesara pornirii la un curent foarte mare (80-300A) aproape ca un scurtcircuit ce uzeaza bateria datorita violentei reactiilor chimice din baterie la scurtcircuit, astfel cu supercapacitori in paralel, durata de viata a bateriei va creste de la 2-3 ani la peste 10 ani pentru autoturisme (foarte util la TAXI unde sunt porniri dese si bateria se duce mult mai repede), au capacitate de stocare a energiei de la 1/10 pana la 1/1 apropiata de a bateriilor cu litiu raportat la greutatea celulei (se pare ca cele de top vor depasi bateriile cu litiu la acest capitol). Desigur exista dezavantajul descarcarii liniare (tensiunea scade proportional cu descarcarea de la 2,7v la zero) si pretul deocamdata ridicat al celor de top datorat cheltuielilor de cercetare. Eu vreau sa-mi fac un dispozitiv pentru pornire in paralel cu bateria auto deoarece de curand am schimbat bateria (dupa numai 3 ani pe masina si doar vreo 40000km) si eventual o baterie de supercapacitori care sa alimenteze o barcuta de plantat care chiar daca face doar 2-3 drumuri pana se goleste, va cantari sub 0,5kg si va fi suficient sa ating pentru 30sec. bornele de la bateria masinii si mai merge 2-3 plantari, fara grija de a nu scadea tensiunea prea mult ca se distruge bateria sau ca trec 2-3 ani si trebuie sa cumpar alte baterii ori ca dupa 2-300 cicluri capacitatea lor scade spre 70%, pot repeta incarcarea / descarcarea de sute de mii de ori fara o scadere semnificativa a energiei stocate si am amperaj disponibil - cat pot duce conductorii si stabilizatorul de tensiune. Deocamdata fac sapaturi in domeniu si voi reveni cu rezultatele obtinute.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 January 2016 - 01:13 PM

Mi se par niste vise fara justificare acesti supercondensatori, pentru o propulsie continua... ai facut un calcul elementar sa vezi cat te-ar tine ?
Formula este simpla, un condensator de 1F ii scade tensiunea cu 1V intr-o secunda daca e descarcat la 1A.
Deci unul de 350F daca este sa il descarcam cu 1v este suficient sa tragem din el 10A 35 secunde ! pai mai vorbim atunci de propulsie ?
Dimensiunea lui este de 33.30mm diametru si 61.50mm lungime, volum in care putem avea un lipo de 5000mAh, care ne poate da 10A o jumatate de ora... si fara sa scada tensiunea mai mult de 0.5V... cam are de recuperat un pic, nu ?
renatoa de la aacr.ro
0

#10 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 18 January 2016 - 08:15 PM

Probabil omul inainte de a zbura efectiv a visat la asta mult timp, deci visele pot fi si realizabile. Nu ma refeream la ce se vinde in prezent pe piata (table de aluminiu + carbon cu separator din hartie) ci la tehnologiile in curs de cercetare si imbunatatire cu colectori din grafen sau folie de grosime de ordinul micronilor obtinute prin depunere in vid ori nanostructuri 3D carbon activ dopat cu fel de fel de oxizi si in structura asimetrica ce combina capacitanta "dublu strat" cu capacitanta "Faraday" rezutand un "ultracapacitor" hybrid ceva oarecum intre supercap. si baterie. Bineinteles ca eu ma multumesc cu 4 - 500F/bucata x 6buc. suficient cat sa-mi protejeze bateria auto (sustine 4 - 5sec. cele cateva rotiri necesare la o pornire la rece - apropos nu sufera de scaderea drastica a capacitatii la temperaturi negative daca nu ingheata electrolitul) si daca ma costa mai putin de 100lei materialele in regim home-made e super ok, ca nu am acasa laborator de cercetare. In ce priveste posibila lor utilizare pentru a stoca energia din panourile fotovoltaice cred ca nu vor avea concurenta din partea bateriilor datorita numarului enorm mai mare de cicluri iar o constructie de dimensiunea unui radiator de aer conditionat probabil va fi suficienta pentru stocarea zilnica din fotocelule a necesarului unei locuinte. Costul fata de baterii va fi sensibil mai mic daca se vor produce pe scara larga iar in ce priveste propulsia, intradevar nu sunt pentru curse de anduranta deocamdata dar pot "da ceata" oricarei baterii cu litiu la viteza cu care pot furniza energia stocata fara reactii violente in interior. In ce priveste alimentarea barcutei de nadit - aceasta consuma 2 - 3A /12v si daca in 4min. face 2 curse, capacitorii pot fi incarcati la 2,7v si descarcati spre 0.5v (sau mai mult) deci este intradevar nevoie de ceva material (vre-o 20 buc.in serie pentru a avea o tensiune finala rezonabila si o diferenta de 2.2v consumati) dar daca nu costa mult...merita sau pot fi in paralel ca sursa primara de energie ce are baterii de back-up din care se consuma doar daca este nevoie. Baterii cu litiu de curent mare am cumparat pentru scule electrice dar dupa primul an de folosire sau 2 ani de stat pe tusa mai pot inmagazina doar 70 -80% din capacitatea indicata (care este oricum cu vre-o 20% mai mica decat cea din ziua fabricatiei), deci se "devalorizeaza" destul de repede. Desigur ca pentru competitii si pentru oamenii care nu mai stiu ce sa faca cu banii munciti din greu, nu-i o problema sa arunci anual baterii de cateva milioane dar zic si eu asa - arunc pastila (ca doar nu este ideia mea) poate se apuca si tinerii nostri care acum se joaca cu modelele sa aprofundeze putin domeniul ca se poate manca o paine si de acolo si sa nu asteptam sa ne-o vanda chinezii ca pe bateriile actuale (ei deja au universitati si cercetatori care se ocupa de asta dar probabil ca...ce stiu ei...sunt naivi si nu au aflat ca bateriile sunt "the best"). Stima!
In God we trust, all others must pay cash!
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 January 2016 - 09:37 PM

Citesti prea multe despre tot felul de cercetatori care fac si dreg doar ca sa isi justifice postul in niste institute... e plina presa de exemple, poti sa ma crezi, am fost 10 ani in invatamantul superior.
Vei afla singur ca ceva a avansat pe lumea asta cand bateria respectiva se va vinde la HK ! Asta e adevarat masura a progresului... ala palpabil, care ti-l permiti, nu proiecte de laborator.
Pana una alta, acum o luna am mai refacut stocul cu niste baterii, exact acelasi model cu care am facut prima comanda la HK acum 10 ani de zile ! Asta este progresul in domeniu !
Pe rcgroups este de 5 ani un topic unde au tras aceasi concluzie, lunar mai anunta cate un proiect, dar nimic care sa merite imbarcat intr-un avion si sa se simta vreo schimbare, nici macar un salt ca de la NiMh la LiPo nu s-a mai inregistrat in domeniu in intervalul acesta.

Si cu celulele solare e acelasi lucru... a crescut (pe hartie) eficienta de la 17 la 21%, dar nu le poti cumpara de nicaieri, sau costa de 10x mai mult, alea de 21% fata de cele uzuale de 17%.
Fizica asta are si ea niste limite, nu poti scoate diferente de potential de unde nu sunt...
renatoa de la aacr.ro
0

#12 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 18 January 2016 - 10:19 PM

Pentru zbor electric este clar ca nu sunt competitive dar acolo unde gabaritul nu este o problema isi pot avea locul. Undeva se specifica chiar ca se intentioneaza construirea de fotocelule cu astfel de capacitori de stocare tip placheta pe partea neexpusa. Tot ce nu se potriveste cu interesele marilor industriasi este stopat sau discreditat deoarece ei au investit deja enorm in producerea surselor folosite in prezent si evident ca nu le convine sa le dea la casare. De ce sa cumpere omul o sursa de stocare solida care sa-l tina 20 ani cand poate plati ceva mai putin dar la fiecare 2-3 ani. Nanotehnologia si copierea mecanismelor dezvoltate de natura in milioane de ani va fi probabil urmatoarea etapa. Stiu, poate pare ca sunt adeptul teoriei conspiratiei si probabil ca asa si este, "desteptii" care conduc lumea considera ca nu suntem pregatiti pentru progres si zi de zi sunt tot mai convins ca au dreptate.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 07 February 2016 - 06:29 PM

H7, poti sa zici, "v-am spus eu... ca viitorul e aproape... " :) nu ma supar cand sunt surprins placut in felul asta :)

Nu e vorba de supercapacitori, ci de primele acumulatoare cu grafen, o alta fata morgana ca si supercapacitoarele, scrie presa de el de peste 5 ani... dar sincer nu ma asteptam ca sa vad pe piata primele venind de la HK ! Inseamna ca piata americana s-a atrofiat pana la nivelul de interes pentru urmatoarea tiribomba scoasa de Apple si nimic altceva nu o mai intereseaza... trist...

http://www.rcgroups....d.php?t=2592234
renatoa de la aacr.ro
0

#14 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 235
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 08 February 2016 - 04:30 PM

Nu stiam ca au aparut pe piata si nici nu am orgolii de genul : "ti-am spus eu...", presupun ca au un pret prohibitiv. E o chestie tare interesanta grafenul asta deoarece la nivel atomic formeaza o retea plana cu hexagoane iar in fiecare punct comun intre 3 celule poate lega chimic alt atom (se pare ca doparea cu azot este utila la supercapacitori dar pentru acumulatori sunt o multime de combinatii posibile de studiat ),se pare ca datorita structurii are performante superioare fibrei de carbon si la armarea rasinilor iar forma sferica asemanatoare hexagoanelor de pe mingea de fotbal are performante bune ca lubrefiant solid deoarece transforma frecarea plana in frecare de rostogolire ( se spune ca de asta alearga barbatii mai rapid decat femeile deoarece frecarea pe bile este mai mica decat frecarea pe placi) . Eu am fost foarte ocupat si inca mai sunt, cu o persoana in varsta bolnava asa ca am sistat experimentul inainte de a incepe ( am adunat doar ceva materiale ) si scopul declarat este doar o baterie de supercap. pentru starter auto apoi daca energia acumulata va fi suficienta voi incerca si alimentarea barcutei.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#15 Useril este offline   belloo 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU
  • Interests:Tot ce zboara e frumos , chiar si porcul :)

Postat 08 February 2016 - 07:08 PM

Aceste baterii sunt foarte des intalnite la moduriile electronice pentru tigarii electronice.Le gasiti de altfel si pe www.smokemania.ro
ALIGN 450 SPORT
0

#16 Useril este offline   belloo 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-January 14
  • Gender:Male
  • Location:SIBIU
  • Interests:Tot ce zboara e frumos , chiar si porcul :)

Postat 08 February 2016 - 07:12 PM

http://www.smokemani...sung-18650.html

Spre exememplu acest gen de baterii folosesc eu la tigare...o parere destul de buna am despre ele caci o incarcam zilnic la 1A cate o data si 1.5A si inca merge dar sa zic asa la 60-70% din capacitatea ei si o incarcam ca si pe lipo
ALIGN 450 SPORT
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 May 2016 - 09:25 AM

Treziti-ma cand le baga la HK... :)

http://blog.evandmor...egins-in-spain/
renatoa de la aacr.ro
0

#18 Useril este offline   MR-JW 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 454
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 May 2016 - 12:31 PM

Vezi postarearenatoa, la 01 May 2016 - 09:25 AM, a spus:

Treziti-ma cand le baga la HK... :)

http://blog.evandmor...egins-in-spain/


Dar sunt de cateva luni si in depozitul din Europa:
http://www.hobbyking...20&currentPage=
0

#19 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 May 2016 - 12:59 PM

Doar nu credeati ca HK o sa fie primul si singurul din lume care baga graphene si restul stau si se uita...

Cele de la HK au o spoiala de oxid de grafen pe anod, nu anodul integral din graphene, cum sunt cele din articol ;)

Cam ca diferenta dintre o cruce masiva de aur si una de alama aurita :)

Puteti citi aici mai in detaliu ce le diferentiaza: http://www.graphenea...de#.VyXgj_l97RZ
renatoa de la aacr.ro
0

#20 Useril este offline   ERASER 

  • Vintage
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1975
  • Inregistrat: 23-March 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti - Drumul Taberei
  • Interests:F3A , veliere

Postat 03 May 2016 - 11:17 PM

Tehnologia LiMn nu este din 2014 ci mult mai veche. Incarcatorul meu Graupner Ultramat Duo 30 cumparat in noiembrie 2007 are in meniul de LiIon si varianta LiMn. Implementarea se vede ca a fost facuta cu titlu experimental deoarece nu detecteaza singur numarul celulelor ci trebuie introdus manual, tot asa ti se cere sa introduci capacitatea acumulatorului iar curentul de incarcare maxim este limitat la C/2 asa cum spunea si Renato in primul post. Sincer, as fi preferat sa aiba in meniu o optiune pt LiFe in loc de LiIon & LiMn de care eu nu am intalnit niciodata in modelism.

Aceasta postare a fost editata de ERASER: 03 May 2016 - 11:19 PM

Future is electric, but I belong to the past...
TEL. 0726.191.725
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 May 2016 - 07:25 PM

"it could take 20 years of research and development before magnesium batteries reach the consumer market" :)

http://techxplore.co...er-smarter.html

Se poate si mai mult de 20 ani... :) Edison a patentat NiZn in 1901, si nici azi nu e raspandit comercial...
https://en.wikipedia...%93zinc_battery
renatoa de la aacr.ro
0

#22 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 May 2016 - 11:45 AM

Si iata cum e cu grafenul in bateriile HK... praf de carbune...

http://www.rcgroups....9&postcount=440

Cine stie ce traducator le-a tradus grafen in loc de grafit, asta ca sa nu ii acuzam de-a dreptul de minciuna...
renatoa de la aacr.ro
0

#23 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1079
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 17 May 2016 - 08:24 PM

Bine ca gasisi acu informatia, dupa ce am pus comanada...

Vezi postarearenatoa, la 17 May 2016 - 11:45 AM, a spus:

Si iata cum e cu grafenul in bateriile HK... praf de carbune...

http://www.rcgroups....9&postcount=440

Cine stie ce traducator le-a tradus grafen in loc de grafit, asta ca sa nu ii acuzam de-a dreptul de minciuna...

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#24 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 7577
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 May 2016 - 11:15 PM

1. cel care a pus informatia e concurent direct, il cam rontaie succesul HK
2. indiferent ce au inauntru pakurile HobbyKing Graphene au rupt gura targului, din partea mea pot sa puna si sare de bucatarie, conteaza ce da nu ce e inauntru.

Vezi postarearenatoa, la 17 May 2016 - 11:45 AM, a spus:

Si iata cum e cu grafenul in bateriile HK... praf de carbune...

http://www.rcgroups....9&postcount=440

Cine stie ce traducator le-a tradus grafen in loc de grafit, asta ca sa nu ii acuzam de-a dreptul de minciuna...

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 17 May 2016 - 11:16 PM

0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 May 2016 - 10:31 AM

Unde vezi tu rupere de gura targului, cu ce sunt mai deosebite fata de un high C normal ? :unsure:
Sunt cu aprox 5 grame mai grele, poate ca sunt nanotech-uri selectate, care au dat cel mai bine la rezistenta interna... zic si eu... restul pietei chiar crezi ca sta si nu are ceva mai bun de facut decat sa ii atace sub centura?
renatoa de la aacr.ro
0

#26 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 7577
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2016 - 02:39 PM

Hehe, te rontaie invidia, dap au rupt gura targului inclusiv la noi in targ.

Pune si tu mana pe una, trage ca lumea de ea (nu cu o drona lesinata) si daca e slaba baga aici.

Restul pietii cam asta are de facut, sa dea lovituri sub centura caci la vanzari sunt mult in urma.

Vezi postarearenatoa, la 18 May 2016 - 10:31 AM, a spus:

Unde vezi tu rupere de gura targului, cu ce sunt mai deosebite fata de un high C normal ? :unsure:
Sunt cu aprox 5 grame mai grele, poate ca sunt nanotech-uri selectate, care au dat cel mai bine la rezistenta interna... zic si eu... restul pietei chiar crezi ca sta si nu are ceva mai bun de facut decat sa ii atace sub centura?

0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 May 2016 - 03:13 PM

Sa pufaiti bine ! :D
renatoa de la aacr.ro
0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 25 June 2016 - 08:50 AM

Stiinta pe paine...

http://www.mtu.edu/u...-batteries.html

...dar la HK cand "baga" ? :)
renatoa de la aacr.ro
0

#29 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 September 2016 - 06:15 PM

Din Germania ne vine o noua generatie de baterii LiIon, codul formatului 21700 indicand 70mm lungime si 21mm diametru, deci un pic mai mari decat clasicele 18650 din laptopuri si tigarete electronice.
Caracteristicile tehnice ne fac sa ni le dorim cat mai curand in modelism, chiar daca ele sunt proiectate pentru industria auto:

+ 60% capacitate fata de 18650, desi volumul este numai 45% mai mare...
+ 4x mai mare curent de descarcare !!! Asta deja le aduce in domeniul +20A, deci un salt de 50% la timpi de zbor
+ mai usoare decat 18650 !
+ numar de cicluri dublu !!

Aveti atasat pdf-ul in germana cu comunicatul de presa, si mai jos un articol despre fabrica unde se vor produce:
https://pedelec-elek...afactory/48746/

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 September 2016 - 06:16 PM

renatoa de la aacr.ro
0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 17924
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 22 November 2016 - 09:49 AM

Cercetari despre creerea unor baterii care sa nu mai ia foc asa usor.

http://cen.acs.org/a...tant-solid.html

In articol puteti afla de ce ia litiul foc ;)

http://cen.acs.org/content/cen/articles/94/i45/Periodic-graphics-Li-ion-batteries/_jcr_content/articlebody/subpar/articlemedia_0.img.jpg/1479744512923.jpg
renatoa de la aacr.ro
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro