Modelism - RHC Forum: "Planorul romanesc" .- cu aripa eliptica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

"Planorul romanesc" .- cu aripa eliptica ... tehnologie similara cu PURES sau planoarelor de la topmodelcz.cz

#1 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 15 October 2015 - 10:02 PM

Interesul destul de scazut pentru kit-urile facute pana acum precum si intrebarea pusa de colegul Zeus (despre disponibiliatea unui kit COMPLET) mi-au deschis ochii asupra unui aspect esential: nu toti colegii au acces la materiale compozite "speciale" (D-box-uri, fuselaje complete, pod, boom, carbon strips). Probabil sunt multi constructori potentiali care amana un proiect in tehnologia asta din aceasta cauza. Iar colegii care detin "tehnologia" de producere de cele mai multe ori nu au timp. Dar pe de alta parte materiale compozite uzuale (platbanda, tija si teava de carbon - fie pulltruded sau chiar roll wrapped) se gasesc la magazinele de modelism.
Asa ca in ultima saptamina am lucrat nitel la un proiect care sper sa va trezeasca interesul: un planor facut numai cu aceste materiale.
Cateva detalii:
  • doua anverguri "fixe": 2 m si 2.5 m (veti vedea in continuare de ce renuntam la flexibilitatea in alegera anvergurii)
  • nu exclud posibilitatea sa fac si un kit de 3 m
  • aripa eliptica :)
  • varianta initiala va fi RES (ulterior poate scoatem si V2 cu flapsuri si eventual eleroane)
  • 2 variante: v-tail si x-tail (pentru colegii care nu au statii performante)
  • tehnologia de constructie: similara cu PURES sau gliderele de la topmodelcz.cz (lonjeron din teava de carbon, nervurile dublate in zona BA, tija sau teava de carbon de 3 mm la BA, poate chiar si platbanda de carbon la BF)
  • pentru ca facem o economie substantiala la compozite kitul va fi ceva mai complet pe partea de balsa (cu "piepteni" de poztionare nervuri, piese pentru facut unghiul diedru, stand pentru montaj, etc, etc).
  • in principiu se va putea monta fie simplu diedru fie cu dublu diedru
  • lungimile segmentelor vor fi similare liniei Pulsar (adica 60-80-60 cm pentru simplu diedru 2m, 20-40-80-40-20 cm pentru dublu diedru 2m, 75-100-75 cm pentru simplu diedru 2.5 m, 25-50-100-50-25 cm pentru dublu diedru 2.5 m) .. distantele intre nervuri vor fi de 4 cm pentru varianta de 2m si de 5 cm pentru cea de 2.5 m
  • in principiu voi folosi AG35 si derivate (AG34->35->36)
  • aripa eliptica de anvergura 2m cu coarda de 20 cm are aproximativ 32 dmp, cea de anvergura 2.5 m (tot cu coarda de 20 cm) are cam 40 dmp ... iar daca facem si varianta de 3 m cu coarda de 25 cm obtinem 60 dmp
  • "tintele" de greutate pe care mi le-am propus sunt: 500 de grame pentru 2 m, 750 g pentru 2.5 m, 1000 g pentru 3m sau pe acolo (intervalul de incarcare alara pe care il am in vedere e de 15-18 gr/dmp fara balast)
  • kitul va fi facut pentru un fuselaj facut din balsa , eventual daca am timp voi scoate si o versiune cu boom de carbon (dar bot de balsa)

Dezvoltarea "rapida" a proiectului :
  • rog sugestii si critici constructive pina la sfarsitul saptamanii
  • pina la sfarsitul lunii voi face proiectarea pieselor decupate
  • in prima saptamina din noiembrie voi taia primele kit-uri si voi construi prototipul (daca se mai ofera cineva sa construiasca in paralel cu mine rog sa ma anuntati din timp sa pot taia un numar suficient de kituri prototip)
  • in a doua saptamina din noiembrie vom sti exact ce contine kit-ul si cat costa materialele
  • in a treia saptamina din noiembrie astept inscrieri la precomenzi
  • la sfarsitul lui noiembrie voi face aprovizionarea cu materiale si taierea numarului de kituri necesar
  • kit-urile vor fi expediate la inceputul lui decembrie (sa ajunga la timp sa poate fi puse sub bradut).
Cam atat deocamdata...
@Traian F2B: pot considera ca o varianta de lucru planorul tau Woodie?

PS denumirea planorului va fi ROver ...

Aceasta postare a fost editata de ender67: 15 October 2015 - 10:04 PM

0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 October 2015 - 10:22 PM

Asa numita tehnologie de la topmodelcz nu ma inspira de loc, cu un bord de ataca format dintr-un firicel de carbon si in rest folie.
Pe langa faptul ca profilul nu poate fi pastrat cu acuratete nici prin triplarea nervurilor, noi nu avem terenuri de golf cu iarba tunsa impecabil pentru aterizare, orice buruiana iese in cale va fi retezata de BA-ul de carbon si in cadere spini vor intra in folie...
Pe de alta parte, si la capitolul structura de rezistenta "tehnologia" sufera destul de mult... acea bagheta de carbon actioneaza practic ca o pana intre fibrele nervurilor, despicand-ule fara prea mare efort.
E suficienta o imagine chiar de azi, din topicul Inside F5J, mai sugestiv de atat nu se poate. Este si motivul pentru care nu ma amorezez dupa planoarele Hoellein...

Asa ca ti-as sugera sa revii la un BA batranesc, eventual compus din doua parti: nervura taiata drept, perpendicular pe fibra, un prim strat al BA dintr-o bagheta de balsa, si in fata lui un carbon care sa intareasca la impactul cu buruieni mai lemnoase. Apoi placare macar 15-20% din coarda cu ceva minimal, balsa si de 0.8mm tot e mai buna decat folia goala.

750g pentru 2.5m, daca este greutatea gol fara electronica, e mult !

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 15 October 2015 - 10:23 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 15 October 2015 - 11:50 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 October 2015 - 10:22 PM, a spus:

Asa ca ti-as sugera sa revii la un BA batranesc, eventual compus din doua parti: nervura taiata drept, perpendicular pe fibra, un prim strat al BA dintr-o bagheta de balsa, si in fata lui un carbon care sa intareasca la impactul cu buruieni mai lemnoase. Apoi placare macar 15-20% din coarda cu ceva minimal, balsa si de 0.8mm tot e mai buna decat folia goala.

750g pentru 2.5m, daca este greutatea gol fara electronica, e mult !


Am retinut sugestia cu BA de balsa, poate nu de 0.8 ca se gaseste greu ci de 1 mm ca asta se gaseste si la magazinele de bricolaj. Pot foarte usor sa fac 2 kituri, unul cu D-box de balsa si unul cu nervuri dublate. Solutii la problema cu buruienile se pot gasi (de exemplu o folie de laminat hartia care este mult mai rezistenta).
Nu cred ca sunt probleme cu pastrarea profilului daca nervurile sunt la 2 cm distanta la BA ...si pe linga asta parca era un studiu (chiar al lui Mark Drela) despre impactul "caderii" foliei intre nervuri (daca tin bine minte impactul era minimal... ).
750 g era greseala de tastare....de fapt era 650 g (un pic mai mult decat 500g x 1.25 factorul de scalare. ...).
Cam aripa asta o aveam in plan ...

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de ender67: 15 October 2015 - 11:52 PM

0

#4 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 16 October 2015 - 09:01 AM

Vezi postareaender67, la 15 October 2015 - 11:50 PM, a spus:

750 g era greseala de tastare....de fapt era 650 g (un pic mai mult decat 500g x 1.25 factorul de scalare. ...).


ender

Cred ca " scalarea " relativ la greutate e un calcul eronat ...ai exemplu verificabil Pulsarul de 2000 care cantareste aprox 370g fara echipare , iar cel de 2500 - varianta F5J 400 - imi amintesc ca avea 390g ... e clar gresit sa calculezi in felul asta !
Vezi aripa de DLG a lui Traian F2B la care faceai referire - EVOLUTION W - integral constructie din materiale lemnoase infoliat cu folie de laminare cantareste catre 75 g ! Uite un tutorial de constructie exceptional care merita parcurs si care te poate inspira in proiectul tau ... aici
0

#5 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 October 2015 - 09:37 AM

Eu mă înscriu la primul kit...că ..de apropie iarna..şi mai mult, RR2016. Deci...primul kit de 3m anvergură - mă înscriu. (dacă nu-l faci pentru 3m, merge şi mai mic).

Şi încă ceva - mă bag şi la construit...
0

#6 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 16 October 2015 - 10:14 AM

aici se văd câteva detalii constructive...

https://www.youtube....h?v=-fSlc_J9mPw
0

#7 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 16 October 2015 - 01:14 PM

Vezi postareaOcsiRC, la 16 October 2015 - 09:01 AM, a spus:

ender

Cred ca " scalarea " relativ la greutate e un calcul eronat ...ai exemplu verificabil Pulsarul de 2000 care cantareste aprox 370g fara echipare , iar cel de 2500 - varianta F5J 400 - imi amintesc ca avea 390g ... e clar gresit sa calculezi in felul asta !
Vezi aripa de DLG a lui Traian F2B la care faceai referire - EVOLUTION W - integral constructie din materiale lemnoase infoliat cu folie de laminare cantareste catre 75 g ! Uite un tutorial de constructie exceptional care merita parcurs si care te poate inspira in proiectul tau ... aici


Cifrele erau mai mult orientative ...ar trebui citite mai mult in sensul de "nu vom depasi".
Acum avand cea experienta de construit pot sa afirrm ca sunt mai multi factori "la lucru":
- variatii ale greutatii pieselor de balsa: am avut surpriza sa am variatii destul de mari chiar in cadrul aceluiasi lot de taiere (vezi greutatile puse in topicul de kituri) ...iar la baghete...ce sa mai vorbim (de exemplu la bagheta de 5x15 mm de 1m am avut greutati intre 7 si 33 de grame ...dar fiecare bagheta isi gaseste utilizarea intr-un domeniu specific - de exemplu bagheta de hard balsa o folsesc la piesele prin care dau gauri pentru prinderea de fuselaj).
- la scalare cand calculezi o greutate estimativa coeficientul e aproximativ: de exemplu daca se pastreaza aceesi coarda poti sa folosesti un coeficient "liniar" dat de raportul anvergurilor, daca schimbi coarda mai bagi in coeficient dat de raportul lor...dar unele componente au greutati connstante (de exemplu mecanismul de la spoiler).
- variatii mari de greutate apar la de fuselaj: la planorul de 2 m fuselajul poate fi scos simplu dintr-o placa de balsa de 1 m sau 107 cm.... la cel de 2.5 m sau 3 m trebuie un fuselaj complicat cu mai multe piese in zonele de imbinare, cu ceva ranforsari suplimentare si asta inseamna greutati suplimentare cu o alta distributie a maselor; plus ca la fuselajele mai lungi nu mai poti merge pe solutii simple gen tija de otel in camasa de plastic, lungimea poate sa depaseasca 1 m si atunci trebuie un cablu bowden mai lung sau solutii de alt tip (sero-uri mici dar puternice in coada) ... ca sa nu mai vorbim daca proiectam ceva care sa impace si capra si varza (adica varianta de lansare la sandou dar si pentru motorizare electrica). Iar daca vrei sa pui aripa pe un fuselaj de compozite (daca ai asa ceva) alta e greuttea si rezistenta
Nu merita sa discutam mai mult, doar admit faptul ca acel coeficient era "aproximativ" menit doar sa pastreze incarcarea alara intr-un anumit interval (s zicem in jur de 15 g/dmp patrat planor pur si 18 g/dmp varianta motorizata).



0

#8 Useril este offline   F2B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 921
  • Inregistrat: 30-November 11

Postat 16 October 2015 - 05:00 PM

Nuta frina mai in fata pina atingi lonjeronul principal altfel arata misto.
0

#9 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 17 October 2015 - 02:24 PM

Vezi postareaender67, la 16 October 2015 - 01:14 PM, a spus:

...
Iar daca vrei sa pui aripa pe un fuselaj de compozite (daca ai asa ceva) alta e greuttea si rezistenta
...


Pot sa contribui la proiectul tau cu un fuselaj din 2 piese , “ bot “ cu pilon pentru aripa cu diedru central de 2 grade , profil seria AG - daca nu ai diedru central nu o sa deranjeze poti compensa usor cu banda adeziva sau incarci cu o piesa de balsa pe care o slefuiesti apoi - executat din kevlar armat cu tesatura de carbon in locurile esentiale , canopie carbon , boom din tesatura de carbon cu pilon pentru ampenajul orizontal , lungime totala 1160mm , boom 675 mm , greutate estimata 60-75 g .
Cred ca il poti folosi cu succes la anverguri de 2200 - 2700 , pilonul de ampenaj il lipesti distantat dupa calcule / nevoi / scalari ….

Deocamdata boom-ul :
L 675 / D 26mm / d 12mm , greutate cu pilon 23-28 g

Fisiere atasate


0

#10 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 17 October 2015 - 09:49 PM

Am pus un pic matematica in functiune si am facut o foaie de calcul tabelar care sa imi calculeze lungimile nervurilor in functie de pozitie.
Planul meu initial necesita cam 32 de nervuri pentru semi-aripa: 3 nervuri la centru (impreuna formeaza un bloc de 1/2 inch grosime prin care se dau gaurile de prindere), nervuri din 4 in 4 cm, la imbinarea segmentelor se dubleaza nervurile (deci vor fi 4 nervuri intre segmentul central si urmatorul - 2 de o parte si 2 de alta... - dar doar 2 nervuri la imbinarea intre segmente). Mi-au iesit 32 de nervuri (poate fac 33, sa fie 3 nervuri la imbinarea segmentelor de varf ...inca nu m-am hotarat) calculate la marele fix (de exemplu nervurile de la imbinari nu sunt egale, sunt putin diferite in functie de pozitie, ca sa iasa conturul perfect).
Dupa ce am obtinut datele am facut si o prima schita a nervurilor sa vedem daca incap pe o placa: pentru aripile trapezoidale nu am probleme sa pun 60 de nervuri pe o placa dar in cazul asta vor fi nevoie de 2 placi de 1 m sau poate le optimizez sa incapa pe o placa de 107 cm (in orice caz o placa de 107 sau 2 de 100 cm tot chestia aia e dpdv costuri ... taierea costa mult mai mult decat materialul).
Nervurile NU sunt varianta definitiva (sunt lungimile corecte dar alte detalii gen decuparea de la BF sau decuparile pentru servo si spoiler nu sunt facute). Iar amplasarea nu e deloc optimizata, am vrut doar sa vad "ochiometric" cat mananca din suprafata placii sa stiu daca pot sa o pun pe o placa sau doua.
In alta ordine de idei am cateva intrebari:
- nu mai bine revin la un design cu segmente trapez care sa aproximeze aripa eliptica? Daca facem ceva eliptic vom avea probleme mari la infoliere (ca sa nu mai mentionez faptul ca wash-out va fi muuult mai greu de facut). Asa e facut si PURES....
- AG35 sau altceva ...?
- RES sau REF (sau poate si eleroane)?
- coada in V, in X ...sau si-si (adica variante pentru ambele)?
- glider lansare sandou...sau si varianta electric ....?

Fisiere atasate


0

#11 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 18 October 2015 - 07:31 AM

eu zic aşa.

Un planor, pe la 3 m anvergură, aripa eliptică, dublu diedru, fără eleroane sau flapsuri, eventual doar cu frâne, fuselajul de la Ocsi, coada în v că e mai sexi, şi hai să-i dăm bătaie. Pentru sandou.
0

#12 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 18 October 2015 - 11:17 AM

Vezi postareaMihai_supy, la 18 October 2015 - 07:31 AM, a spus:

eu zic aşa.

Un planor, pe la 3 m anvergură, aripa eliptică, dublu diedru, fără eleroane sau flapsuri, eventual doar cu frâne, fuselajul de la Ocsi, coada în v că e mai sexi, şi hai să-i dăm bătaie. Pentru sandou.

Pai la 3 m coarda de 20 cm e cam mica ... ar merge 22 sau 22.5 sau chiar 25 cm.



0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 October 2015 - 01:30 PM

25 e prea mare, e ca la BoT, curcan mare si gras...
Graphite are 23, si nici ala nu e model de suplete.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 18 October 2015 - 01:43 PM

cum vreţi, numa faceţi-l...să ne putem lua de construit...că io nu mai am răbdare!
0

#15 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 18 October 2015 - 02:56 PM

E prea putin 20 cm la anvergura de 3 m.
Ca idee, Ava pro de 3.1 are coarda de 25 cm la sectiunea centrala.
0

#16 Useril este offline   OcsiRC 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 567
  • Inregistrat: 16-April 14
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 18 October 2015 - 04:06 PM

Vezi postareaMihai_supy, la 18 October 2015 - 01:43 PM, a spus:

cum vreţi, numa faceţi-l...să ne putem lua de construit...că io nu mai am răbdare!


In ca ma priveste , nu pot sa-i trimit mai repede de mijlocul / sfarsitul satptamanii 26-31 fuselajul lui ender ca sa poata face teste / masuratori si sa dimensioneze ...

Podul o sa aiba pilon " talpa " pentru aripa , la fel ca " tatuca " Maxa :pardon:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de OcsiRC: 18 October 2015 - 04:07 PM

0

#17 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 19 October 2015 - 08:49 AM

Vezi postareaMADA, la 18 October 2015 - 02:56 PM, a spus:

E prea putin 20 cm la anvergura de 3 m.
Ca idee, Ava pro de 3.1 are coarda de 25 cm la sectiunea centrala.


Vezi postareaender67, la 18 October 2015 - 11:17 AM, a spus:

Pai la 3 m coarda de 20 cm e cam mica ... ar merge 22 sau 22.5 sau chiar 25 cm.


Vezi postarearenatoa, la 18 October 2015 - 01:30 PM, a spus:

25 e prea mare, e ca la BoT, curcan mare si gras...
Graphite are 23, si nici ala nu e model de suplete.


Pai atunci kitul meu cu simplu diedru si urechile trapez nu e in regula la 3m? Sa-l fac de 4.5cm intre nervuri, sa iasa la 2.7-2.8 m?
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#18 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 October 2015 - 09:03 AM

depinde ce vrei... mai mult lift, sau manevrabilitate
... cu picioarele pe pamant ...
0

#19 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 19 October 2015 - 09:52 AM

Lift, lift, ca ieri dupa ce le-am aratat ciorilor termica :angry2: au venit si au urcat mult mai sus decat mine....
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#20 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 19 October 2015 - 11:26 AM

Vezi postareaTravel Air, la 19 October 2015 - 08:49 AM, a spus:

Pai atunci kitul meu cu simplu diedru si urechile trapez nu e in regula la 3m? Sa-l fac de 4.5cm intre nervuri, sa iasa la 2.7-2.8 m?



Vezi postarearenatoa, la 19 October 2015 - 09:03 AM, a spus:

depinde ce vrei... mai mult lift, sau manevrabilitate


Rectific: 26 cm are ava la sectiunea centrala in zona de prindere pe fuselaj (25 cm are la imbinarea cu urechile). Pulsarul de 3.6 are exact 25 cm latimea sectiunii centrale la varianta full house.
Manevrabilitatea la ce se refera mai exact?
0

#21 Useril este offline   MADA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 987
  • Inregistrat: 09-August 04

Postat 19 October 2015 - 11:32 AM

Vezi postareaTravel Air, la 19 October 2015 - 08:49 AM, a spus:

Pai atunci kitul meu cu simplu diedru si urechile trapez nu e in regula la 3m? Sa-l fac de 4.5cm intre nervuri, sa iasa la 2.7-2.8 m?



Vezi postarearenatoa, la 19 October 2015 - 09:03 AM, a spus:

depinde ce vrei... mai mult lift, sau manevrabilitate


Rectific: 26 cm are ava la sectiunea centrala in zona de prindere pe fuselaj (25 cm are la imbinarea cu urechile). Pulsarul de 3.6 are exact 25 cm latimea sectiunii centrale la varianta full house.
Manevrabilitatea la ce se refera mai exact?
0

#22 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 19 October 2015 - 11:35 AM

Travel Air,

pai daca ai kitul presupun ca nervurile sunt taiate, deci profunzimea aripii nu poate modificata doar alungirea anvergura aripii o poti face mai mica sau mai mare.

Orienteaza-te la anvergura in functie de lungimea fuselajului.

Ciao Sorin
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 19 October 2015 - 12:02 PM

Vezi postareaMADA, la 19 October 2015 - 11:32 AM, a spus:

...Manevrabilitatea la ce se refera mai exact?


De exemplu sa "faci drifturi" :D cu vantul potrivit, intoarceri care par aproape in loc vazute la peste 50m inaltime, sa zicem viraje in raza de sub 5m fara pierdere de altitudine.

De fapt teoria cu wing aspect ratio e pe net.

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 19 October 2015 - 11:35 AM, a spus:

Travel Air,

pai daca ai kitul presupun ca nervurile sunt taiate, deci profunzimea aripii nu poate modificata doar alungirea anvergura aripii o poti face mai mica sau mai mare.

Orienteaza-te la anvergura in functie de lungimea fuselajului.

Ciao Sorin


Asta intreba si el, cat sa puna distanta intre nervuri pentru coarda data.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 19 October 2015 - 12:04 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 19 October 2015 - 12:55 PM

Renatoa pentru Travel Air

Pai e foarte simplu.

Poate face grafic desenand pe hartie planul aripii, cu sageata care o doreste, pune intr-o parte nervura de la incastrare si in capat la distanta care doreste nervura de capat. Nervurile tre sa fie paralele si restul distantelor rezulta de pe desen.

Sau poate determina cu un calcul geometric si trigonometric dintr-un trapez oarecare ( cu laturile neparalele diferite ca lungime ) asta ca sa faca sageata care o doreste aripii.

Care e filozofia, matematica de clasa a 7 ea? parca cand s-a invatat geometria plana si trigonometria .

Daca nu stie sa faca tre sa mearga inapoi in clasa a 7 ea!!!


Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 19 October 2015 - 12:56 PM

0

#25 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 19 October 2015 - 01:35 PM

Drela are aspect ratio de 10 la Allegro si de 12 la Dancer.
Pulsar are 11.11 la 2000 si 13.88 la 2500.
Eu am zis ca acel kit este pentru planor "in jur de 2.5 m"... extremele ar fi 2 si 3 m.
Deocamdata am construit cu el un planor de 3m ( mai precis 2.95m, casegmentul central are 95 cm).
Ia cauta pe net un planotr numit HighAspect sa vezi ce surpriza o sa ai....
0

#26 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 19 October 2015 - 01:56 PM

.... si pe de alta parte cititi naibii cu atentie ce se scrie in topic inainte de a trimite oamenii la manualul de a 7-a: intrebarea punctuala era daca la coarda de 20cm nu ar fi de preferat o anvergura mai mica obtinuta prin modificarea distantelor intre nervuri. Sunt sigur ca TravelAir are ceva experienta de constructie clasica si nu are nevoie sa ceara manualul fiicei sale...
Urmatorul planor pe care il voi face cu kitul ala va avea cam 2.90 sau putin mai mare: deosebirea fata de kit e ca va fi cu un segment central de 120 cm si voi folosi mai mult de 20 de nervuri....


0

#27 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 19 October 2015 - 03:05 PM

ender 67,

Ma puiule eu nu am timp sa citesc romanele tale, io ti-am mai zis ca tu esti scriitor.

In ce priveste High Aspect e un planor frumos imi place, mai putin coada, am mai spus.

In principiu daca ai o coarda mai mica si o anvergura mai mare nu e rau, din contra finetea e mai mare. poate doar costructiv e ceva mai greu de realizat

De altfel eu nu am comunicat nici o dimensiune ci doar o metoda mai precis 2.

In ceea ce il priveste pe Travel Air eu am vorbit cu el la telefon de cateva ori si i-am mai spus cate ceva, a facut cum am zis si a reusit spre deosebire de parerile de pe forum care erau gresite.De aia nu cred ca se supara .

Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 19 October 2015 - 03:06 PM

0

#28 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 19 October 2015 - 03:22 PM

Scuze pentru multiple postari, dar am ratat intervalul de editare. Poate ar fi utile cateva precizari despre kitul la care lucrez:
- la cererea "publicului" (de fapt a lui Mihai) am renuntat la kit de 2 m (cu coarda de 20 cm) si fac un kit de 3 m (cu coarda de 22 cm) ...
- ... dar asta nu inseamna ca nu se pot construi si aripi cu alta anvergura: trebuie schimbate doar lungimile lonjeroanelor (usor se taie teava la alte dimensiune) SI piesele de balsa de la BF (pentru ca ele sunt pe conturul elipsei de dimensiunea respectiva). BA nu este o problema pentru ca tija de carbon de 2 mm ar trebui sa se muleze pe conturiul elipsei foarte usor...
- voi face din start 3 kituri prototip: nervurile vor fi acelasi, dar piesele de la BF vor fi pentru anverguri de 2.4m (distanta intre nervuri de 4cm), 2.7 m (distanta 4.5 cm) si 3 m (distanta de 5 cm)
- distanta intre nervuri este cea de la BF, la BA nervurile se dubleaza si deci vor fi distantate la 2, 2.25 si 2.5 cm
- la varful nervurilor voi trasa conturul pentru un D-box de balsa de 1 mm grosime (de fapt s-ar putea ca un kit sa il tai in felul asta, doar pun liniile pe un strat separat pe care il colorez de taiere sau gravare).
Doua - trei intrebari punctuale:
- e buna coarda de 22 cm? e un compromis OK intre lift si manevrabilitate? Intreb acum cat inca nu am intrat foarte tare in proiectarea nervurilor (le-am amplasat pe placa de balsa dar mai am ceva detalii la ele de facut...)
- pentru piesele de balsa de la BF ..ar trebui sa folosesc balsa de 3 sau merge si de 2 mm?
- la lonjeroane am folosit tevi de carbon de 10, 7 si 4 mm grosime... alte sugestii (de exemplu 8-6-4 sau pe acolo..)?
- sa ma apuc sa proiectez si un fuselaj de balsa cu coada de teava de bcarbon...sau cei care sunt interesati de kit au posibilitatea sa il monteze?e pe un fuselaj de compozit (eventual facut de alti cologi de pe forum)?
- ceva sugestii de imbinare intre segmente? eu ma gandeam la o solutie simpla si estetica (lonjerunul principal matisat si bagate tevi pultruded una in alta pe o lungime fixa de 5 pina la 10 cm pina se obtine diametrul interior de 4 mm, matisata zona cu kevlar, imbinarea facuta cu tija de alama de 4 mm indoita, un lonjeron secundar ceva mai in spate facut cu teava de carbon de 3 sau 4 mm si cu diametrul interior de 2 mm, la fel imbinarea facuta cu tija de alama de 2mm indoita ...sper ca ati inteles ce am vrut sa spun.... folosesc o tija de alama de 4 mm si un de 2 mm la imbinarile intre segmente si doua tije de 2 mm la formarea unghiului diedru in segmentul exteriror..).
Cam asa arata aripa de 3 m ...si asta sunt nervurile doar pentru o semiaripa .... nervurile sunt numerotate (incepind cu 0 nervurile centrale) si sunt dublate sau triplate la capetele de segment sau unde se formeaza unghiul diedru...

Fisiere atasate


0

#29 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 October 2015 - 06:49 PM

Am sters ultimele doua postari. SORIN CAIUS, te rog, lasa topicul omului.
0

#30 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 20 October 2015 - 07:17 PM

ideea e că ar fi foarte elegant ca kitul să conţină cele vreo 6 tuburi de carbon pe post de lnjeroane, tuburile şi tijele de alamă...

Eu mă gândeam la o îmbinare între elementele aripii cu tije de carbon băgate în tuburi, iar găurile lor prin profile sunt aşa fel făcute încăt să dea unghiul diedru...

Vorbeai de lonjeronul principal...care, sper că am înţeles, e un tub de carbon?...care, mă gândesc că pentru segmetul central ar trebui să fie de vreo 10x8mm. Segmentul central ar putea avea un al doi-lea lonjeron de cam 6x4 mm, sau chiar de 4x3 mm. Anvergura segmentului central de 1m. Urechile, fiecare de câte un metru, ar putea avea câte un singur lonjeron de 6x4. În lonjeronul central, cu puţin epoxi şi microballons se poate monta o bucată de câţiva cm de tub 6x4 înclinat, astfel încât îmbinarea să se facă printr-o tijă de 4mm. Eu zic că e suficient de rezistentă..Dacă tija "prinde" trei nervuri, s-ar putea să fie suficient. Eu aşa aş face.
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro