Modelism - RHC Forum: "Planorul romanesc" - stabilizatori - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

"Planorul romanesc" - stabilizatori ..planuri si build log ...

#31 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 02 November 2015 - 10:34 PM

Interesant.
Sultan Eduard
0

#32 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 02 November 2015 - 10:46 PM

Vezi postarearenatoa, la 02 November 2015 - 10:31 PM, a spus:

Daca e de idei cretze... de ce nu rulmenti din servo-uri nereparabile ? :unsure:



Telepatia...perfect fit :drinks:

Fisier atasat  20151102_224237.jpg (240.31K)
Number of downloads: 48


Acu mai trebuie un ax de 3.2mm lung de cel putin 100 mm..help!!! :o

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 02 November 2015 - 10:49 PM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#33 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 03 November 2015 - 07:26 AM

O tijă de carbon de 3, iar în zona centrală o peliculă de epoxi pe care apoi o prelucrezi la cotă. (părerea mea)
Ar mai fi un electrod de sudură de 3,25 prelucrat corespunzător dar este cam greu.
Sultan Eduard
0

#34 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 03 November 2015 - 08:41 AM

Vezi postareaedisultan, la 03 November 2015 - 07:26 AM, a spus:

O tijă de carbon de 3, iar în zona centrală o peliculă de epoxi pe care apoi o prelucrezi la cotă. (părerea mea)
Ar mai fi un electrod de sudură de 3,25 prelucrat corespunzător dar este cam greu.


Din cate inteleg tija de carbon e prea slaba pe axul de pivotare, nu va rezista in timp.
Electrod de sudura vad ca este chiar de 3.2...da se compara cu otelul? :unsure:

Vad ca sunt penttru navomodele adaptoare de ax de la 3.2 la 4 mm, da axe nu....

Aceasta postare a fost editata de Travel Air: 03 November 2015 - 08:43 AM

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#35 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 03 November 2015 - 10:35 AM

Bogdan,

Ti-am trimis sarma de otel arc, teava de 5x3,15 si 4x2 +piesa ce iti mai terbuie?

La ce ai facut porcaria aia cu rulmentii? Ampenajul lucreaza normal +_ 2-3 grade maximum 5-7 grade, la ce sa pui rulmenti ?ca sa mai pui greutate?

Tija de otel de 3,2 nu intra in tevile alea intra doar sarma de otel arc pe care ti-am trimis-o si care are cam 3,07 mm . Gaura in teava e de 3,15 mm nu e mai mult.

Mai trebuia sa faci la strung o piesa cu gaura interiaora de 3,1- 3,15 cu diametrul exterior de 6 mm si de lungime suficienta ca sa-ti iasa de o parte si de alta a derivei nu asta am vorbit?

In plus trebuia sa gauresti piesa de plastic cu 4 mm cu 5mm si cu 6 mm , asa ca sa ramana centrata gaura, desi la cat se roteste nu conteaza.

Piesa de lauminiu de 6 mm o faci dupa ce dai gaura cu 6mm si o faci asa ca sa culiseze usor dar fara joc in piesa . Nu asta ti-am zis?

Vrei sa-ti fac eu piesa de 6 mm?nu ai un strungar acolo?

Ciao Sorin
0

#36 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 November 2015 - 03:17 PM

'nteles, sa traiti !

Bogdan, pe loc repaus...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#37 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 03 November 2015 - 07:44 PM

Scuze că am intervenit, mă întorc la ale mele. La un moment dat mă întrebam de ce nu mai postează puţinii care mai făceau asta.
Sultan Eduard
0

#38 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2287
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 03 November 2015 - 09:43 PM

Eu zic ... e bine ca mai postam, chiar daca pare din exterior ca ne mai contram in opinii. De asta am si deschis atatea topicuri "punctuale"...ca sa incurajez discutia. Si sunt invitati la discutie toti cei interesati de subiect...de la cei novici ca mine (care au inceput cu constructia modelelor acum mai putin de 1 an) pina la cei cu zeci de ani de experienta de modelism. Ne uneste aceasi pasiune...chair daca ne despart sute de kilometri sau zeci de ani.
Revenind la topicul in discutie (stabilizatoare): avem ceva idei despre stabilizatoare pendulare unibloc (varianta "mea" ... dar care e de filiatie CLM-Pro) sau varianta lui Renato (Ava?) sau (nu stiu sincer cum sa ii spun) "pendular divizat" (Travel Air). Sper sa apara si ceva planuri de stabilizator cu balama (in lipsa de altceva pot sa fac reverse engineering pe cel de Pulsar).
Lasand de o parte aspectele de greutate si usurinta de executie tot as avea ceva intrebari:
- teava de 3/2 mm de carbon pe post de lonjeron e destul de rezistenta? vorbim de planoare uzuale si nu de acrobate sau hotlinere...
- ceva idei de baza referitor la dimensionare? am gasit la un moment dat niste criterii empirice gen lungimea sa fie jumatate anvergurii, aria stabilizatorului orizontal 20% din aria aripii (mie mi se pare cam mult la planoare pun in general anvergura cozii 20% din anvergura aripii si coarda cam pe jumatate), arie stabilizator vertical 1/3 din cea orizontala, stabilizatoarele in V se obtin prin dimensionarea corecta in X si iei diagonala ... chestii din astea "folclorice" ca sa evitam fineturi de genul documentului atasat (provine de la MIT...deci posibil de la Mark Drela).

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  spl8.pdf (122.36K)
    Number of downloads: 18

0

#39 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 04 November 2015 - 08:49 AM

Vezi postareaender67, la 03 November 2015 - 09:43 PM, a spus:

- teava de 3/2 mm de carbon pe post de lonjeron e destul de rezistenta? vorbim de planoare uzuale si nu de acrobate sau hotlinere...


Teava aia de 3 cand o tii in mana pare zdravana, dar practic cred ca depinde foarte mult si de restul consttructiei . Ampenajul lui Mugurel, 65cm, intra in flutter la lansare cu motor la 70%, dupa aia se tinea bine...

Fisier atasat  ampenaj Fly.jpg (486.25K)
Number of downloads: 33
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#40 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 November 2015 - 09:25 AM

Pe scurt, nu e de ajuns
Puna intre doua rezamatori o bucata de 60-70cm si atarna la mijloc un kg, si zii daca iti place ce vezi/auzi :D
Ava are 6mm.
Ar merge maaaaxim la 50cm, la un avion sub 2m/600g

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 November 2015 - 09:28 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#41 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 November 2015 - 09:34 AM

Acum m-am prins de la ce topmodelcz copiati voi pendularea la ampenaj... :D

http://www.topmodelc...d/foto_7365.jpg

http://www.topmodelc...d/foto_7189.jpg

http://www.topmodelc...detail&id=17928

Avand in vedere ca tehnologia folosita de ei la aripi nu imi inspira incredere, imi dati voie sa nu imi placa nici asta de la profundor ? :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 04 November 2015 - 09:35 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#42 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 04 November 2015 - 10:16 AM

Renatoa,

nu te-ai prins, deoarece piesele de plastic pentru pendulare sunt de prin 1981 cand topmodel cz nu exista.

Deci ei ma copiaza pe mine!!! O sa-i dau in judecata.

Eu am folosit asa ceva de prin 1978, la primul meu planor rc,dar facut din bomfaier si pila, din dural.Ulterior am folosit si din astea de plastic cum i-am dat la Bogdan.

In ceea ce priveste lonjeronul teava la mijloc e o solutie atehnica, deoarece el este amplasat la mijloc unde este inima lonjeronului care nu tine mare lucru.

Orice lonjeron care se respecta care e usor si tare, are talpile de sus si de jos si inima din mijloc . Indiferent ce varianta constructiva el trebuie sa contina cele 3 elemente.

Ca e folosit la ampenaje sau la aripi tot atehnic e.

Ca tot veni vorba a se observa ce profil e la ampenaj la topmodel cz. Aviz Bogdan


Ciao Sorin

Aceasta postare a fost editata de SORIN CAIUS: 04 November 2015 - 10:18 AM

0

#43 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 04 November 2015 - 12:47 PM

Ce topmodelcz, uite-aici solutie pur romaneasca :drinks:

Fisier atasat  20151104_120424.jpg (149.38K)
Number of downloads: 35

Fisier atasat  20151104_120608.jpg (102.24K)
Number of downloads: 32

Fisier atasat  20151104_120133.jpg (82.02K)
Number of downloads: 37
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#44 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 04 November 2015 - 12:50 PM

Acuma nu stiu, unghiurile or fi ok?

Fisier atasat  20151104_120501.jpg (271.75K)
Number of downloads: 6

Asta in jos pare

Dar in sus?

Fisier atasat  20151104_120527.jpg (274.51K)
Number of downloads: 6
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#45 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 04 November 2015 - 01:36 PM

Poţi să mai decupezi din "capacul" de sus Fisier atasat  20151104_120608.jpg (102.16K)
Number of downloads: 14 deja cu 10 grade sus/jos la astfel de ampenaj cu suficientă viteză scoţi un looping.
Sultan Eduard
0

#46 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 04 November 2015 - 01:57 PM

Bogdan,

Poti sa mai pilesti din balsa ca nu conteaza.
Si asa doar placajul se lipeste in interiorul derivei.

10 grade sus si jos sunt mai mult decat suficient.

Da cand ma uit la ampenaj si il vad ce plapand e nu imi place asta e.

Ciao Sorin
0

#47 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 09 November 2015 - 09:14 AM

Doua zile slefuit, 2 ore infoliat...
Ma rog la infoliat mai am ceva retusuri de facut :)
Trebuia sa pun o platbanda mai lata si mai groasa la bordul de fuga,
folia de pe extrados s-a lipit de cea de pe intrados pe alocuri ^_^


Fisier atasat  20151108_201704.jpg (67.67K)
Number of downloads: 37

Fisier atasat  20151108_201747.jpg (74.99K)
Number of downloads: 39

Fisier atasat  20151109_074018.jpg (68.6K)
Number of downloads: 40

Fisier atasat  20151109_074216.jpg (71.99K)
Number of downloads: 42
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#48 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 November 2015 - 09:49 AM

Nu, nici vorba de mai lata/groasa, pui dupa criterii de rezistenta, nu altceva.

E vorba de cum faci infolierea, BF nu trebuie sa serveasca decat ca muchie de pliere, nimic altceva. Folia nu trebuie sa adere la BF decat pe muchie, deloc pe latimea BF.
La fel si pe nervuri, nu se lipeste deloc in prima faza, pana faci intinderea, ci numai dupa ce folia s-a asezat.
Practic, se incepe de la BA, acolo in zona unde ai lemn este aderenta principala, folia adera prost pe carbon, daca nu este tratat un pic in acest scop, prin pensulare cu CA diluat 1:1. Nu folosesti pentru lipire doar jumatate din BA, ci petreci folia peste tot BA-ul, sa il imbrace complet.
Faci o lipire cat mai perfecta a foliei pe BA, si pe capatul elipitic, la temperatura cat mai joasa ca sa nu inceapa incretirea, apoi petreci folia peste BF, intinsa cat mai bine ca sa iasa cutele, revii cu ea pe partea cealalta si finalizezi BA-ul, suprapunand complet peste folia lipita in prima faza.
In momentul asta folia nu a aderat nici la BF nici la nervuri.
Faci intinderea cu aer cald, nu cu fierul, ca sa nu apesi pe folie, sa o lasi sa se aseze cum ii vine ei mai bine... si dupa ce ai terminat asta, cu varful fierului adus iar la temperatura mica de lipire calci BF-ul doar pe muchie, si apoi incepi sa presezi pe nervuri (si lonjeron, pentru cei care au folosit tehnologia clasica fara teava)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#49 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 09 November 2015 - 10:16 AM

Am facut exact invers. Am lipit folia pe BF - fiind piesa dreapta, apoi am intins bine si am lipit pe BA. Am folosit 2 bucati de folie, una pe intrados si una pe extrados. Practic am stricat treaba cand am lipit extradosul peste intrados la BF tinand cu degetele prin zona aia unde foliile sunt foarte apropiate una de alta.
Trebuia sa fi folosit foehnul :angry:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#50 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 09 November 2015 - 10:18 AM

Bogdan,

si eu as face ca Renatoa, nu prea ti-a iesit impanzirea.

Ciao Sorin
0

#51 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3378
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 09 November 2015 - 10:39 AM

http://youtu.be/1G4Qfv_Zcl4
0

#52 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 November 2015 - 10:41 AM

Video-ul nu e valabil in cazul asta, si la nici o constructie unde BF este platbanda de carbon.
Si in general toate video-urile unde vezi lipind pe nervuri inainte de intindere folie, este calea cea mai sigura sa ai incretituri, torsionari si tensiuni inegale de-a lungul aripii. Nu poti avea folia intinsa cu o tensiune intre doua coaste si cu alta tensiune in alta parte.
Folia se lipeste bine numai pe contur, se intinde apoi pe toata aripa, si de abia la urma se fixeaza si pe nervuri.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 November 2015 - 10:45 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#53 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 November 2015 - 10:43 AM

Salut Renato, te rog frumos să-mi explici cum şi cu ce se diluează cianoacrilatul. Mulţumesc.
Sultan Eduard
0

#54 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 November 2015 - 10:56 AM

Acetona, dar e cam greu sa gasesti una pura, nediluata cu apa...
Daca ai apa in acetona, actioneaza ca accelerator si in 10-15 secunde ti s-a solidificat pensula. Asa ca daca gasesti CA subtire ca apa din start, mai bine fara diluare. Diluarea este practic necesara ca sa il poti intinde cu pensula fara sa ti se lipeasca pe drum.
Practic ar trebui sa ai doua vase mici - capacele de bere - unul cu CA diluat, altul cu acetona, si dupa fiecare pensulare sa clatesti in acetona pura, ca sa iti ajunga o pensula pentru intreaga aripa :)
Evident, daca ai alte metode de aplicare, orice e permis... :)

Singurul loc in care am folosit asa ceva este ca sa pensulez o portiune de 5mm latime a dbox-ului de kevlar/carbon, unde vine aplicata folia si este singurul punct de fixare de rezistenta al foliei care nu e lemn. De fapt la o aripa ucraineana gen pulsar folia nu prea mai vede lemn prin nici o parte...
Pe nervuri nu este critic sa pensulezi, acolo este suficienta doar aderenta in puncte, dupa ce ai intins folia complet.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 09 November 2015 - 10:58 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#55 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 09 November 2015 - 02:25 PM

Super, mulţumesc frumos.
Sultan Eduard
0

#56 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 10 November 2015 - 01:26 PM

Am dat jos folia.... :angry:

Partea buna e ca adera bine la carbonul slefuit cu smirghel de 400,
unde am fost mai repezit si am tras de folie fara sa fie destul de incalzita s-au desprins firisoare subtiri din carbon.

Partea proasta e ca mi-a pierit cheful...

O sa fac operatiunea asta mai tarziu...
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro