Modelism - RHC Forum: As dori sa aflu inaltimea unei locomotive . - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

As dori sa aflu inaltimea unei locomotive .

#1 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 07 September 2015 - 05:53 PM

Salut , am tot cautat pe internet inaltimea unei locomotive cfr ( spre exemplu clasa 41 ) .
Cand spun inaltime ma refer inaltimea locomotivei doar pana la acoperis , nu cu pantograful coborat .
Ma gandeam ca pe acest forum , fiind modele la scara poate stie cineva sa ma ajute sa aflu care este inaltimea unei locomtoive cfr electrice doar pana la acoperis ?
0

#2 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2015 - 12:21 AM

Salut! Probabil cauti ceva de genul asta:
http://postimg.org/image/28q1xk3wk/
Desi lungimea peste tampoane poate fi diferita. Depinde de fabricant.Modelul croat, de exemplu, are 15650. Dar in rest dimensiunile sunt cam la fel. Mai difera pantograful.Vezi si astea:
http://img814.images...le5100gab1w.jpg
http://s17.postimg.o.../le5100gabw.jpg
http://www.promat.ro...omotive_1_4.htm
0

#3 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 15 September 2015 - 06:54 PM

Vezi postareaalbertobu, la 14 September 2015 - 12:21 AM, a spus:

Salut! Probabil cauti ceva de genul asta:
http://postimg.org/image/28q1xk3wk/
Desi lungimea peste tampoane poate fi diferita. Depinde de fabricant.Modelul croat, de exemplu, are 15650. Dar in rest dimensiunile sunt cam la fel. Mai difera pantograful.Vezi si astea:
http://img814.images...le5100gab1w.jpg
http://s17.postimg.o.../le5100gabw.jpg
http://www.promat.ro...omotive_1_4.htm

Exact prima poza ma interesa , mai exact acea inaltime de 3920 mm .
Totusi eu credeam ca o locomotiva pana la acoperis are peste 4000 mm , in jurul a 4200 mm ( vorbesc fara pantograf ) , asa de mare este pantograful acela coborat , deci in comparatie o locomotiva elecrtica de la sina la acoperis are 3920 mm adica mai mica ca un tir :unsure:
sau ....
0

#4 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2015 - 11:53 PM

Pai depinde de tir. Sunt si unele ceva mai inalte. Dar in general:
http://s17.postimg.o...xyj3/images.png
http://s2.postimg.or...24ba9ef09d8.jpg
0

#5 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2015 - 11:59 PM

Stiu ca prima te interesa, dar celelalte sunt pentru comparatie de modele in functie de lungime, numar de osii,pantografe...

Aceasta postare a fost editata de albertobu: 16 September 2015 - 12:01 AM

0

#6 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 16 September 2015 - 07:13 PM

Inaltimea maxima a unui tir este de 4 metri .
O locomotiva electrica ( pana la acoperis ) si un vagon de calatori normal ( nu duplex ) au peste 4 metri sau nu ?
Sunt mai inalte ca tirul sau nu ?

App , dupa ce rezolvam asta as vrea sa mai vorbim cate ceva.
0

#7 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2015 - 05:09 AM

Inaltimea unui vagon de calatori normal este de 4 metri si 5cm. Inaltimea unui vagon etajat este de 4 metri si 60cm. Daca adaugi si inaltimea sinei, de 14cm, daca adaugi si inaltimea traversei (celai sina plus traversa. Deci tot ceva me de lemn au cam 18cm), rezulta ceva mai mult de 4 metri. Nu cu mult, dar suficient cat sa fie mai inalt decat un TIR. Ca vorba aia, si un milimetru conteaza... Inaltimea unei locomotive electrice fara pantograf am discutat-o mai sus, 3920mm, la care adaugi sina si traversa... Deci tot trece de 4 metri...

Aceasta postare a fost editata de albertobu: 17 September 2015 - 05:11 AM

0

#8 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2015 - 05:20 AM

Am incercat sa editez dar n-am mai apucat. Am ceva probleme la laptop, sare mouseul aiurea. Deci reiau, sa se inteleaga, ca n-am mai inteles nici eu ce am scris acolo:
Inaltimea unui vagon de calatori normal este de 4 metri si 5cm. Inaltimea unui vagon etajat este de 4 metri si 60cm. Daca adaugi si inaltimea sinei, de 14cm, daca adaugi si inaltimea traversei (cele de lemn au cam 18cm), rezulta ceva mai mult de 4 metri. Nu cu mult, dar suficient cat sa fie mai inalt decat un TIR. Ca vorba aia, si un milimetru conteaza... Inaltimea unei locomotive electrice fara pantograf am discutat-o mai sus, 3920mm, la care adaugi sina si traversa... Deci tot trece de 4 metri...
0

#9 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 17 September 2015 - 04:48 PM

Vezi postareaalbertobu, la 17 September 2015 - 05:20 AM, a spus:

Am incercat sa editez dar n-am mai apucat. Am ceva probleme la laptop, sare mouseul aiurea. Deci reiau, sa se inteleaga, ca n-am mai inteles nici eu ce am scris acolo:
Inaltimea unui vagon de calatori normal este de 4 metri si 5cm. Inaltimea unui vagon etajat este de 4 metri si 60cm. Daca adaugi si inaltimea sinei, de 14cm, daca adaugi si inaltimea traversei (cele de lemn au cam 18cm), rezulta ceva mai mult de 4 metri. Nu cu mult, dar suficient cat sa fie mai inalt decat un TIR. Ca vorba aia, si un milimetru conteaza... Inaltimea unei locomotive electrice fara pantograf am discutat-o mai sus, 3920mm, la care adaugi sina si traversa... Deci tot trece de 4 metri...

In discutie excludem sina.

Am vorbit cu un baiat pasionat de trenuri care imi spunea ca o locomotiva de tren pana la acoperis are 4200 mm .
Si eu cred ca are mai mult de patru metri de la roti la acoperis .( eram de acord cu el in jur de 4200 mm ).
Uite niste poze cu locomotiva care ma intereseaza.

Deci ce zici ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 646x404.jpg
  • Imagine atasata: DSC08001m.jpg
  • Imagine atasata: DSC08002m.jpg

Aceasta postare a fost editata de SmartBrain: 17 September 2015 - 04:52 PM

0

#10 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 17 September 2015 - 05:43 PM

Este destul de clar ca locomotiva rosie din gara de nord e mai inalta decat tirul ( platforma pe care sta tirul are 50 cm ).
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 September 2015 - 06:06 PM

Asta are 4270mm de la sina

http://www.rsco.ro/s...hp?item=lde2100
... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 17 September 2015 - 06:46 PM

Vezi postarearenatoa, la 17 September 2015 - 06:06 PM, a spus:

Asta are 4270mm de la sina

http://www.rsco.ro/s...hp?item=lde2100

Este un diesel...
Pe mine ma intereseaza locomotiva din poze .
Tu ce zici e mai inlata locomotiva ( de unde incep rotile pana la acoperis ) decat un tir sau invers , eu din ce ama vazut mai sus in poze as zice ca e mai inalta locomotiva ( cred ca are in jur de 4200 mm ) .
Tu ce zici ?

App : albertobu , astept si raspunsul tau la comentraiul de mai sus !
0

#13 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2015 - 10:12 PM

Clasele 40, 41 si 42 au inaltimea cu panograful coborat 4500mm. Daca tu zici ca pantograful ala are doar 30 de cm coborat, de la plafonul locomotivei pana la suprafata de contact cu sarma, e cum ti-a zis prietenul tau pasinonat de trenuri. Locomotivele clasele 43 si 44 sunt ceva mai inalte, adica 4800mm si un pic pana la partea de sus a pantografului. Nu stiu exact inaltimea fara pantograf, dar se poate sa fie cu vreo 25-30 de cm mai inalte. Locomotiva Diesel-Electrica din link da, are 4270mm inaltime, la fel ca cele din clasele 60 si 62, diesel-electrice. Dar noi vorbeam de locomotivele electrice clasa 41.
0

#14 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 17 September 2015 - 11:11 PM

Exact vorbeam de clasa 41 care are 4500 mm cu pantograful coborat.
Locomotiva din poza cred ca e clasa 40 ...
In orice caz daca locomotiva din poza are 4500 mm cu pantograful coborat inseamna ca inaltimea pana la pantograf este de peste 4 metri pentru ca se vede clar ca este mai inalta decat tirul ( 4 metri + 0.5 m de la platofrma.. ).
In schimb daca are 4800 mm cu pantograful coborat ( cea din poza ) e clar ca una de 4500 mm nu are 4200 mm pana la acoperis .
Sunt 2 variante :
Cea din poza are 1) 4500 mm si e clar ca pana la acoperis are vreo 4200 mm .
2) daca cea din poza are 4800 si e mai inalta cu vreo 30 cm decat tirul rezulta ca o locomotiva clasa 41,42 are intr-adevar 3920 mm deci sub 4 metri.

Deci cam astea sunt variantele. Acum ramane la latitudinea da sa imi dai onvarianta din cele 2 .
0

#15 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2015 - 12:12 AM

Locomotiva veche, daca vad bine, este clasa 40, iar cea din gara clasa 41. N-as putea sa-ti spun daca este mai inalta decat tirul ala pe platforma, ba chiar in ultima poza vad ca e putin mai mica de inaltime. Poate fi doar parerea mea, dar uitandu-te din ungihul ala risti sa te inseli. Acum, partea cealalta, e urmatoarea: tirul de pe platforma are o remorca cu prelata. Tinand cont ca inaltimea MAXIMA a unui TIR este de 4 metri, de ce neaparat camionul din poza trebuie sa aiba FIX 4 metri? Nu ar putea avea 3 metri si 70cm, de exemplu? Intreb. Vad destul de des TIR-uri, si nu mi se pare ca cele cu prelata sa fie chiar cele mai inalte. Oricum locomotiva este clasa 41(cea rosie).
0

#16 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 18 September 2015 - 05:23 PM

Vezi postareaalbertobu, la 18 September 2015 - 12:12 AM, a spus:

Locomotiva veche, daca vad bine, este clasa 40, iar cea din gara clasa 41. N-as putea sa-ti spun daca este mai inalta decat tirul ala pe platforma, ba chiar in ultima poza vad ca e putin mai mica de inaltime. Poate fi doar parerea mea, dar uitandu-te din ungihul ala risti sa te inseli. Acum, partea cealalta, e urmatoarea: tirul de pe platforma are o remorca cu prelata. Tinand cont ca inaltimea MAXIMA a unui TIR este de 4 metri, de ce neaparat camionul din poza trebuie sa aiba FIX 4 metri? Nu ar putea avea 3 metri si 70cm, de exemplu? Intreb. Vad destul de des TIR-uri, si nu mi se pare ca cele cu prelata sa fie chiar cele mai inalte. Oricum locomotiva este clasa 41(cea rosie).

Am cercetat cate ceva si am aflat : capul de tracotr al tirului este MAN TGX 18.440 , care are 3900 mm inaltime .( Scuze am gasit site0ul azi dimineata pe telefon , insa acum nu il mai gasesc pe PC ...)
Deci clar tirul din poza are 4 metri .

Locomotiva din gara este mai scunda decat tirul de pe platofrma , dar tirul are cu platforma cu tot in jur de 4,5 metri ( platofrma are 0,5 metri ) .
Iar din cate am onservat eu diferenta intre tir cu tot cu platofrma si locomotiva este de vreo 20-30 cm .
Deci daca locomotiva din poza este clasa 41 inseamna ca din acei 4500 mm scadem vreo 20-30 si rezulta ca locomotiva din poza ( si in general una de 4500 mm cu pantograful coborat ) are pana la acoperis vreo 4200 mm...
Totusi tu mi-ai dat o poza cu o locomotiva si arata 3920 mm ..dar din poze si analizele mele o locomotiva pana la acoperis este de vreo 4200 mm si clar mai inalta decat orice tir european sau american...
APP : in poza locomotiva are 15 metri si ceva lungime insa una de clasa 41 , 42 etc.. are 19 metri si ceva lungime.
Ce zici ?
0

#17 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2015 - 03:17 AM

http://s2.postimg.or...0baa4a1de_b.jpg
Spune-mi daca locomotiva e mai inalta decat vagonul sau nu. Tine cont ca locomotiva este clasa 41, mai precis numarul 41-0588-8, si vagonul este vagon normal, de 4 metri si 5 cm.
http://s24.postimg.o...10_7_Onesti.jpg
http://s10.postimg.o...isoara_Nord.jpg
http://s1.postimg.or...0_Galati_1.jpga
http://s1.postimg.or..._0_Galati_1.jpg
Toate locomotivele de mai sus sunt clasa 41. Garantat.
In ceea ce priveste lungimea, daca ai citit tot postul ti-am scris ca difera in functie de fabricant, de numarul de osii... Uite inca o schita:
http://s9.postimg.or...vz/scan0024.jpg
Vezi inaltimea pana la far in partea stanga a schitei. Aceeasi schita este chiar pe wiki la locomotiva electrica si este schita locomotivei 060-EA. Adica chiar a locomotivelor despre care vorbim. Cat crezi ca e mai inalta de la far ca sa ajunga la 4200mm? Hai sa nu ne mai contrazicem. Tu faci pe hartie niste calcule, schitele si chiar pozele arata altceva. Poate e cineva in stare sa te lamureasca mai bine. Eu atat pot sa te ajut. Alte schite n-am, si nici timpul necesar sa caut pe net... Daca gasesc pe undeva o schita sau ceva care sa-ti dea dreptate, o s-o postez aici.
0

#18 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 19 September 2015 - 05:01 PM

Crede-ma ca sunt de acord cu tine in anumite privinte, insa cateva persoane mi-au spus ca inaltime e de 4200 mm..
Despre schite nu stiu ce sa zic...
Avand in vedere poza aceea din gara unde sa vede clar ca un tir este mai scund decat locomotiva ( tirul avand 4 metri / capul de tractor 3900 + diferenta de la remorca ) .
Nu stiu ce sa zic adica din cate am tot vazut o locomotiva electrica este mai inalta decat un tir..
Nu stiu tu ai o explicatie adica cand vezi un tren , cu siguranta , nu vei crede ca un pantograf coboarat poate avea 70 cm..
Mi se pare foarte mult ...
Chiar nu am idee , adica majoritatea persoanelor care stiu cate ceva din domeniu au spus clar ca un tren e mai inalt ca un tir comparandu-le pana la acoperis...
Tu cu concluzie tragi din asta....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Lademass_EBO.png
  • Imagine atasata: Railway_Loading_gauge_UIC_and_containers_profile_.png

0

#19 Useril este offline   albertobu 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 27
  • Inregistrat: 16-May 15
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2015 - 07:35 PM

Pai ce concluzie sa trag? Dupa cum se vede, niste vagoane de marfa cu gabaritul respectiv de incarcare. Ce legatura au cu locomotiva? Asta una. Iar a doua, capul tractor de care spui are inaltimea fara spoiler 3550mm(dupa specificatiile producatorului). Cu spoiler cu tot nu poate fi mai inalt de 4 metri, si nici remorca nu poate fi mai inalta, pentru ca n-ar avea voie sa circule in multe din tarile Europei decat cu autorizatii in plus de transport. Inclusiv in Romania inaltimea maxima a unui camion nu poate depasi 4 metri ca sa poata circula linistit. Singurele exceptii, dupa cate stiu eu, sunt camioanele care transporta autoturisme si depasesc cu putin cei 4 metri maximi admisi. Deci ce sa zic? Repet, eu asa stiu. Daca e cineva care cunoaste legislatia poate confirma sau infirma ceea ce spun.
0

#20 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 19 September 2015 - 08:25 PM

Nu te contrazic , stiu ca tu incerci sa ma ajuti..
In fine .
Mie imi placea sa cred ca o locomotiva de tren electrica e mai mare ca un tir..insa ma rog.
Sper totusi sa aflu intr-un final cu siguranta pentru ca in acest meoent unii zic intr-un fel iar tu in altfel, asta e problema.
Nu te pot contrazice pe tine , dar parca fiecare are adevarul lui.
De exemplu parca daca vezi un tren de calatori si un tir parca mereu trenul este mai inalt .
Si in poza din gara la fel e , insa daca tu zici ca nu are 4 metri asa o fi.
Totusi daca voi afla ceva concret te voi anunta si sper sa imi raspunzi.
Si de asemena daca mai afli cate ceva sper sa imi transmiti .
Salut !
0

#21 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 20 September 2015 - 12:27 PM

Vezi postareaalbertobu, la 19 September 2015 - 07:35 PM, a spus:

Pai ce concluzie sa trag? Dupa cum se vede, niste vagoane de marfa cu gabaritul respectiv de incarcare. Ce legatura au cu locomotiva? Asta una. Iar a doua, capul tractor de care spui are inaltimea fara spoiler 3550mm(dupa specificatiile producatorului). Cu spoiler cu tot nu poate fi mai inalt de 4 metri, si nici remorca nu poate fi mai inalta, pentru ca n-ar avea voie sa circule in multe din tarile Europei decat cu autorizatii in plus de transport. Inclusiv in Romania inaltimea maxima a unui camion nu poate depasi 4 metri ca sa poata circula linistit. Singurele exceptii, dupa cate stiu eu, sunt camioanele care transporta autoturisme si depasesc cu putin cei 4 metri maximi admisi. Deci ce sa zic? Repet, eu asa stiu. Daca e cineva care cunoaste legislatia poate confirma sau infirma ceea ce spun.


Am gasit aceste date :
inaltime minima de instalare (la care gasesti firul de contact)....5.150 mm.
-inaltime nominala fir de contact.............................................5.750 mm.
-inaltime fir contact la pasaje rutiere-cf pe regionala Bv.............6.000.mm.
-distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm.
-calcul distanta minima de siguranta....................aprox 11 mm / KV.
-inaltime pantograf coborit la LE (de ciuperca sinei)....................4.500 mm
-inaltime "de lucru" admisa a pantografului ridicat (de la ciuperca
sinei)....................................................................4.850-6.580 mm.


"distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm. "


Sa fie aceasta inaltimea care ma interesa ?
0

#22 Useril este offline   SmartBrain 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 06-September 15

Postat 21 September 2015 - 06:31 PM

Vezi postareaSmartBrain, la 20 September 2015 - 12:27 PM, a spus:

Am gasit aceste date :
inaltime minima de instalare (la care gasesti firul de contact)....5.150 mm.
-inaltime nominala fir de contact.............................................5.750 mm.
-inaltime fir contact la pasaje rutiere-cf pe regionala Bv.............6.000.mm.
-distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm.
-calcul distanta minima de siguranta....................aprox 11 mm / KV.
-inaltime pantograf coborit la LE (de ciuperca sinei)....................4.500 mm
-inaltime "de lucru" admisa a pantografului ridicat (de la ciuperca
sinei)....................................................................4.850-6.580 mm.


"distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm. "


Sa fie aceasta inaltimea care ma interesa ?


Deci ?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro