Modelism - RHC Forum: Temperatura operare motoare pe benzina - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Temperatura operare motoare pe benzina

#61 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2015 - 09:11 PM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 19 July 2015 - 12:27 PM, a spus:

Aaaa ... super
Inseamna ca pot sa il sec cat vreau cu condiția
sa ii fac o gaura in capota pe măsura corelata
corect cu cea de evacuare a aerului precum si
multe ............ cuburi cu gheata .. ca la BMW

Reciproca nu e valabila in cazul asta, dar daca nu ma crezi poti incerca.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#62 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 July 2015 - 10:52 PM

Vezi postarearenatoa, la 19 July 2015 - 08:46 PM, a spus:

Dane, ti s-a explicat de nu stiu cate ori ca nu e vorba de silicon izolator, si nu este in bataia aerului, ci in spatele pistonului. Deja devine ciudata insistenta asta, mai ales ca...

Dragul meu, am de ani un pumn de diode de la Hitec. De unde ai tras concluzia ca nu stiu de ele?. Le-am si montat, intre aripiare si in spate si mi-am dat seama ca nu servesc la nimic. Ai auzit de efectul Coanda? Nu crezi ca ai aproape acelasi curent de aer si in spate? De aceea am aratat si cealalta varianta, vai mie, care nu are echivalenta la alfa si omega statiilor. Dar, am atentionat, ca locul unde sa mosori este problema.
Nu ma contrazic cu tine, dar, parca, atunci cand am cumparat Aurora, era cam singura optiune cu telemetrie? Nu cumva, minumea open, a venit pe urma?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 July 2015 - 10:54 PM

0

#63 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 July 2015 - 11:49 PM

M-am cam aprins si nu-mi place.
Ceea ce m-a necajit este insistenta ca tubul din silicon, chiar special, ar fi de neglijat. Am cautat coeficientul de transfer termic pentru silicon si am dat peste:
http://www.shinetsus...df/rubber_e.pdf
As zice ca este 1.25 W/mK
La cupru este 385W/mK
Multa bafta, mesterilor.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 19 July 2015 - 11:50 PM

0

#64 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 July 2015 - 07:19 AM

Inca odata, nu confunda cauciucul siliconic, cu silicon termoconductor, chiar nu suna diferit ?
Toata lumea are asa ceva in PC intre procesor si radiator, lamureste-i si pe ei ca sunt varza.

Daca deasupra senzorului plasat intre aripioare pui un pic de silicon din celalalt, gen sanitar, izolator termic, toata zona aia nu va mai fi ventilata si senzorul va simti exact caldura din piston.

Hitec degeaba au fost primii cu telemetria, daca solutia tehnica nu le-a apartinut, si cei care le-au facut sistemul i-au lasat balta.
Ca si cei care au crezut in ei si s-au lamurit din interior ca nu are rost sa continui cu un cal schiop ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 July 2015 - 07:20 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#65 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2015 - 07:46 AM

Bai da ce va mai place sa va chinuiti ...

Eu am inteles :

1 - Din amestec NU reglezi temperatura ... desi la un motor in aceleasi conditii meteo
( temperatura mediu ambiant ) cu aceleasi spatii de aerisire , cu eceeasi elice doar
jucandu-ma la surubelul de reglaj ca la un potentiometru de " castetofon " am reusit
sa il fac ( pe motor ca doar nu era sa ma faca el pe mine -- il spargeam ) sa iasa fum
din el si la juma de ora dupa ce se oprise ... dar si contrariul .. puneam mana pe el si
nici macar nu era cald de am crezut la un moment dat ca de fapt nici nu il pornisem ..
dar totusi se auzea zgmot si elicea se invartea .. o fi fost doar o iluzie ? ..
deci ca economist am retinut ca amestecul NU REGLEAZA TEMPERATURA ci DOAR O INFLUENTEAZA
.. o fi corect ? sau ...

2 - Senzorul trebuie bagat in capul pistonului - asta e simplu .. dai o gaura
cu spiral de 3 mm in lateral pana ajungi in zona cilindru si ai rezolvat .. vrei
mai multa precizie ? .. maresti numarul gaurilor de 3 mm .. sau/si diametru'
treci la spiral de 5 mm ... simplu ! NU ?

La zmee cum o fi ? Tot asa complicat ?

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 July 2015 - 07:48 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#66 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 July 2015 - 08:03 AM

La fix oala aia pentru prajitor cafea pe pat de aer fluid, de unde iau una ? :D

Phoa... cele mai performante de le stiu au doar trei senzori de temperatura, cu asta am rupt piata cand o sa o indes cu senzori ca bigudiurile... :yahoo:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 20 July 2015 - 08:04 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#67 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2015 - 08:10 AM

Vezi postarearenatoa, la 20 July 2015 - 08:03 AM, a spus:

La fix oala aia pentru prajitor cafea pe pat de aer fluid, de unde iau una ? :D

Phoa... cele mai performante de le stiu au doar trei senzori de temperatura, cu asta am rupt piata cand o sa o indes cu senzori ca bigudiurile... :yahoo:


E strecuratoare bre sefu ! .. dar e buna ca sursa de inspiratie .. si INOX .. marfa !
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#68 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 20 July 2015 - 11:36 AM

Si iar revenim la Mintor 110.....Dupa tatonari indelungate fara multa filozofie ,am reusit sa gasesc temperatura optima : 85-90 grade masurata cu sonda cu infrarosu dupa aterizare si oprire motor.Diferente mari nu sunt intre partea frontala si spatele motorului ( cam 4-5 grade).La amestec mai sarac temperatura urca la 110 grade; turatia creste la 7800 rot/min cu elice 27x10. Daca se imbogateste amestecul ,temperatura scade spre 90. Sub 80 e destul de greu sa cobor.Regimul propus de Mintor Motori este intre 80-90 grade. Cantitatea de ulei din amestec precum si calitatea lui ,influenteaza cu 10-12 grade ecartul de temperatura masurat pe 110 Mintor( ulei intre 1/30- 1/40). Fiecare motor are un raspuns favorabil turatie/temperatura la o anumita cantitate de ulei.
Rezultate finale: Benzina 98 OMW cu 1/35 ulei sintetic BIXXOL 2TS motor reglat usor bogat (scoate putin fum la repriza scurta la sol)
turatia maxima 90% din cea posibila din cartea tehnica
temperatura motor dupa zbor in forta ,oprit ,la sol 90 grade.
Rezultate asemanatoare am avut si cu CRRC 55i boxer, cu EME70boxer si cu DLE111 ....niciodata temperatura nu a depasit 100 grade.

Fisiere atasate


Bine ca zboara si....insectele !
0

#69 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2015 - 11:45 AM

Domn Flypol ! Pai ce faceți ? Ne supăram ...
1 - cum naiba amestecu influentează temperatura ? Nu are voie
2 - cum naiba mergeți cu el mai jos de 140 de grade ? ... poate doar daca păstrați diferenta de grade pentru țuica de Pitești ..
Nu de alta dar nu se dilata piesele ca lumea si sare spanu' pe toba de eșapament .
Ar mai fi câteva dar deja sunt ..... nervos . Ha !!
Si fără pic de Silicon ... D'ala de chiuvete ? O sa curgă ...

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 20 July 2015 - 11:48 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#70 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 July 2015 - 03:04 PM

Vezi postarearenatoa, la 20 July 2015 - 07:19 AM, a spus:

Inca odata, nu confunda cauciucul siliconic, cu silicon termoconductor, chiar nu suna diferit ?
Toata lumea are asa ceva in PC intre procesor si radiator, lamureste-i si pe ei ca sunt varza.


Simt un pic de...nu vreau sa zic, in exprimarea ta. Nu am gasit coeficientul de transfer termic pentru silicon termoconductor si l-am asimilat cu cauciuc siliconic termoconductor. Te rog sa-mi dai tu valoarea corecta.
Toata lumea are acea solutie, dar, oare, chiar daca este mai scump, nu era mai corect sa pui tranzistorul, sau ce vrei tu, direct pe radiator, cu pasta termoconductoare, si sa izolezi radiatorul de carcasa? Asta implica radiator separat pentru fiecare device. Asa ca, din economie, folosesc un singur radiator pe care pun mai multe semiconductoare izolate. Este o solutie economica nu tehnica.

PS. Si, daca esti corect, uita-te si la grosimea peretelui tubului si compara cu grosimea foitei izolatoare. Nici grosimea nu are nici o influenta?

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 20 July 2015 - 03:08 PM

0

#71 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2015 - 03:31 PM

Domnul Dan Mitea ... pai chiar credeți ca Renatoa are vre-un senzor de temperatura pus la vre-un aeromodel ? .... poate la aragaz ... Discuta teoretic ca are cunoștințe in electronica ... nu e " frizer " ca mine ... Da la cat de " frizer " sunt eu tot m-am prins ca nu a reușit cand a vrut sa le pună la avioanele din hârtie pe care le deține in hangar ... era sa zic haMbar ... nici la drona ca are motoare multe si la cat e de zgârcit ......
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#72 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 July 2015 - 03:31 PM

Nu e nici pe departe solutie economica, este pur tehnica. Pastila aceea de silicon termoconductor nu este pentru izolare electrica, ci pentru imbunatatirea transferului de caldura.
La microprocesoarele actuale, la care s-a ajuns la supersistemele de gaming sa se foloseasca radiatoare cu racire cu lichid, sau elemente Peltier, puterile degajate sunt mai mari ca la o statie de amplificare de sute de W, intr-un volum de cateva ori mai mic.
Pentru asta este vital ca transferul de caldura sa se faca cat mai bine de la pastila uP la radiator, nu prin cele cateva puncte de contact microscopice prin care s-ar face daca am lasa sa fie contactul simplu metale pe metal, chiar daca cele doua suprafete ar fi fost para-rectificate pentru planeitate absoluta.
In trecut pentru asa ceva se folosea o foitza de plumb subtire ca hartia, care in primele fractiuni de secunda are alimentarii se topea si realiza practic o sudura a celor suprafete. Ma refer la elemente redresoare de mii de Amperi pe locomotive de exemplu ;) nu PC-uri.
La PC pastila de silicon se topeste si ea, oricine a schimbat un procesor la un PC, stie ce gaseste cand ridica radiatorul de pe vechiul procesor... ;) Ceva asa, cam ca o musca pleznita :)

Daca simti iritare in exprimare, o simti bine, am invatat toate astea prin anii 70 in Electroputere, si cand vad ca unii le considera acum noutati si progres ma apuca asa un pic de... :) O fi si de la caldura de afara... e greu sa fii calm la 38 grade Celsius.
Nu mai zic ca am birouri in cladirea IPA, unde se face destula automatizare industriala ca sa fiu tachinat de nivelul la care este RC-ul nostru, cand le arat cateodata cu mandrie vreo noua "realizare". Singurul lucru care ii impresioneaza e ca avem incredere sa zburam cu asa ceva :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#73 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 July 2015 - 03:40 PM

RD, data viitoare cand instalezi in vreo mobila asa ceva, ma chemi sa iti povestesc cati senzori are in interior, si cum se regleaza PID-ul ca sa iasa spuma exact cum trebuie :p
... cu picioarele pe pamant ...
0

#74 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 20 July 2015 - 04:11 PM

Te rog eu ... mai glumim ... Acu sa nu faci .. .. spume !
Las-o draq de temperatura ca mai rau l-ați zăpăcit pe omu cu dilema ...
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#75 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 July 2015 - 04:39 PM

OK, tubul nu se topeste. Deci cat este coeficientul de trasfer termic al materialului si cat de gros este peretele la sonda sistemului minune. Hai sa vorbim pe cifre.
Cred ca, totusi, faci confuzie intre pasta pentru transfer termic intre procesor si radiator, care, oricum este mai buna in forma de pasta de cat in forma solida si foita izolanta dintre un tranzistor si radiator.


0

#76 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2015 - 11:06 PM

Sper sa se termine odata cu tampeniile: amestecul se regleaza pt ca motorul sa functioneze dpdv al parametrilor dinamici bine (putere, repriza) adica sa fie cat mai aproape de amestecul stoiciometric (in sarcini partiale sau totale) adica lambda = 1 iar la relanti un pic bogat (lambda= 0.9-0.95), in nici un caz nu imbogatim motorul pt. a-l raci si invers.
Ca fapt divers, pt ca tot a scris cineva mai sus, un motor reglat corect la temperatura ambianta de 25 grade (vorbesc strict de motoarele de modelism care au carburatoare rudimentare) va merge sec la 5 grade si bogat la 40 grade, debitul masic de aer fiind mai mare la temperaturi mici in timp ce cantitatea de combustibil ramane constanta. Diferentele se observa mai ales la motoarele cu metanol.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

#77 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 July 2015 - 07:09 AM

Vezi postareaMLGore, la 20 July 2015 - 11:06 PM, a spus:

Sper sa se termine odata cu tampeniile: amestecul se regleaza pt ca motorul sa functioneze dpdv al parametrilor dinamici bine (putere, repriza) adica sa fie cat mai aproape de amestecul stoiciometric (in sarcini partiale sau totale) adica lambda = 1 iar la relanti un pic bogat (lambda= 0.9-0.95), in nici un caz nu imbogatim motorul pt. a-l raci si invers.
Ca fapt divers, pt ca tot a scris cineva mai sus, un motor reglat corect la temperatura ambianta de 25 grade (vorbesc strict de motoarele de modelism care au carburatoare rudimentare) va merge sec la 5 grade si bogat la 40 grade, debitul masic de aer fiind mai mare la temperaturi mici in timp ce cantitatea de combustibil ramane constanta. Diferentele se observa mai ales la motoarele cu metanol.


Pai zicem si noi tampenii ca nu ne pricepem .... dar pe langa epsiloane, lambde, omegi si alte heroglife , important era sa
afle si omu nostru care a deschis topicu CAT ESTE IN GURA MASII TEMPERATURA AIA SECRETOASA , masurata asa cum o face fiecare modelist
cu mijloace proprii in .... mijlocu campului ... nu in laboratoarele 3W sau NASA .

Deja ma tem ca daca daca ne intreba un provincial la Unirea cum poate ajunge si el saracu la "Vuniversitate" o sa il zapacim
cu teorii despre structura moleculara a asfaltului si coeficientul de frecare cu talpile de la sandale .. in cat timp poate
ajunge daca merge cu fata contra vantului si cat ii ia daca merge dandaratelea da cu vant de " coada " .. ce forta de franare
are nevoia odata ajuns la destinatie ca sa " aterizeze " la punct FIX si sa nu treaca de obiectiv ! Toate insa fara GPS si
punctator laser raman la faza de proiect asa ca mai bine se urca inapoi in RATA si se duce la el acasa ..

Nu ?

P.S.

90 grade ? 120 ? 140 o fi bine ?
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#78 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 21 July 2015 - 09:27 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 21 July 2015 - 07:09 AM, a spus:

Pai zicem si noi tampenii ca nu ne pricepem .... dar pe langa epsiloane, lambde, omegi si alte heroglife , important era sa
afle si omu nostru care a deschis topicu CAT ESTE IN GURA MASII TEMPERATURA AIA SECRETOASA , masurata asa cum o face fiecare modelist
cu mijloace proprii in .... mijlocu campului ... nu in laboratoarele 3W sau NASA .

Deja ma tem ca daca daca ne intreba un provincial la Unirea cum poate ajunge si el saracu la "Vuniversitate" o sa il zapacim
cu teorii despre structura moleculara a asfaltului si coeficientul de frecare cu talpile de la sandale .. in cat timp poate
ajunge daca merge cu fata contra vantului si cat ii ia daca merge dandaratelea da cu vant de " coada " .. ce forta de franare
are nevoia odata ajuns la destinatie ca sa " aterizeze " la punct FIX si sa nu treaca de obiectiv ! Toate insa fara GPS si
punctator laser raman la faza de proiect asa ca mai bine se urca inapoi in RATA si se duce la el acasa ..

Nu ?

P.S.

90 grade ? 120 ? 140 o fi bine ?

Gata, am taiat de pe lista de QC verificatul temperaturii :rofl: , nu mai imi trebuie :).
0

#79 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 July 2015 - 09:35 AM

Vezi postareaREAL DESIGN, la 20 July 2015 - 11:45 AM, a spus:

Domn Flypol ! Pai ce faceți ? Ne supăram ...
1 - cum naiba amestecu influentează temperatura ? Nu are voie
2 - cum naiba mergeți cu el mai jos de 140 de grade ? ... poate doar daca păstrați diferenta de grade pentru țuica de Pitești ..
Nu de alta dar nu se dilata piesele ca lumea si sare spanu' pe toba de eșapament .
Ar mai fi câteva dar deja sunt ..... nervos . Ha !!
Si fără pic de Silicon ... D'ala de chiuvete ? O sa curgă ...

Nea Gigi,ma debusolinizezi ! Eu "e "practic. Masor.Stiinta doar cat ma dau eu de doctor in fizica solidului si...lichidelor. Mintoru' daca-l reglez sec....frige de topeste capota ! Mai bogat...e mai rece.Acum ,cum devine treaba,recunosc,Habarnam !
Oricum vreau sa trec la elicoptere electrice.Am vazut ca se poarta....'le dracu' mustele !
Bine ca zboara si....insectele !
0

#80 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 July 2015 - 10:07 AM

Vezi postareabogdan.motrici, la 21 July 2015 - 09:27 AM, a spus:

Gata, am taiat de pe lista de QC verificatul temperaturii :rofl: , nu mai imi trebuie :).


Bravo ! Ai văzut ce simplu este ? ... altfel se dădeau peste
cap toate modelele cibernetico-statistice si ieșea o varza ..
Da măcar ai rămas cu o experiența si o povața :
" .... vrei sa ajungi la o întrunire , un eveniment aeromodelistic
in tara , undeva .. NU ÎNTREBA ! ... ca cine stie unde o sa
ajungi ... urmează-ți instinctul ... ca in reclama "

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 21 July 2015 - 10:07 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#81 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 July 2015 - 10:13 AM

Vezi postareaflypol, la 21 July 2015 - 09:35 AM, a spus:

Nea Gigi,ma debusolinizezi ! Eu "e "practic. Masor.Stiinta doar cat ma dau eu de doctor in fizica solidului si...lichidelor. Mintoru' daca-l reglez sec....frige de topeste capota ! Mai bogat...e mai rece.Acum ,cum devine treaba,recunosc,Habarnam !
Oricum vreau sa trec la elicoptere electrice.Am vazut ca se poarta....'le dracu' mustele !


Nu domnul nostru drag .... E pe baza de
Lambada ... Aaaa pardon ... Lamda !
Si se încinge pentru ca .... " sunt fierbinte , suna-ma ! "
Nu are treaba cu secatul sau îmbogățitul .
Si e rece ca așa sunt occidentalii ăștia ...
mai distanți , mai fără sentimente , deci .. mai reci !
Ia sa fi luat un motor d'al nostru , din popor ...
imediat se lasa cu ... paranghelie .. si sa vezi
ce se încălzea ..... atmosfera .... Marfa !

Aceasta postare a fost editata de REAL DESIGN: 21 July 2015 - 10:14 AM

Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#82 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 21 July 2015 - 11:11 AM

Dupa doua zboruri de antrenament F3M pe 32 grade la umbra.....parca e mai cald motorul,chiar frige.
De trebuie sa ma chinui eu sa devin campion la acrobatie cand n-am nimic in comun cu sportul asta?
Bine ca zboara si....insectele !
0

#83 Useril este offline   Maverick 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 719
  • Inregistrat: 10-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2015 - 04:57 PM

Vezi postareahash84, la 18 July 2015 - 10:54 PM, a spus:

... La un bmw seria 5, benzina, are 100oC in cap..


Vezi postareaMLGore, la 19 July 2015 - 11:27 AM, a spus:

..Loganul si bmv-ul au motoare racite cu apa...


Reciteam din urma.. pentru cultura mea generala explicati-mi si mie va rog cum un motor racit cu apa poate avea temperatura de regim la 100oC in cap? La 100oC in cap apa fierbe si se transforma in vapori, isi modifica volumul, etc?
Both optimists and pessimists contribute to our society. The optimist invented the airplane and the pessimist the parachute. ~Gil Stern

If you can't fix it with a hammer you have an electrical problem.
0

#84 Useril este offline   REAL DESIGN 

  • R.D.
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5482
  • Inregistrat: 24-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti -

Postat 21 July 2015 - 05:47 PM

E o apa specială .... de la Polizu .... maternitatea !
O sa va arat eu mai pe seara cum se asigura o răcire buna
la un motor ... suprafața de contact cu aerul este tot secretul .
Desi motorul este imens , posesorul a găsit o soluție trăznet .
Dar o poza face cat o mie de cuvinte ... putintica răbdare .

P.S.

Mi-a venit si mie randu'
Warn Warn Warn Warn Warn Warn .. for ever !
0

#85 Useril este offline   oachidori 

  • F22 Raptor Fan
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2372
  • Inregistrat: 05-August 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-parc IOR
  • Interests:Aeromodele, Modelare 3D

Postat 21 July 2015 - 05:50 PM

Vezi postareaMaverick, la 21 July 2015 - 04:57 PM, a spus:

Reciteam din urma.. pentru cultura mea generala explicati-mi si mie va rog cum un motor racit cu apa poate avea temperatura de regim la 100oC in cap? La 100oC in cap apa fierbe si se transforma in vapori, isi modifica volumul, etc?

Pai de fapt e greșit spus racit cu apa, care de fapt e lichid de răcire ce conține antigel, deci temperatura nu mai e 100 gr. :)
Olivian Diaconescu

Radio:
Multiplex Royal Pro 16 2.4GHz
Aero:
BADAN Kit - Yak55M 2.8m; MVVS116NP; Rezo RE2 MTW
EXTREME FLIGHT - Extra 300 2.3m; MVVS58 Prosport; Rezo -MVVS
MULTIPLEX - Funcub;Parkmaster;Funjet Ultra2
FREEWING - F22 Xicoy X45 Jet
ROBBE - Mistral 2.0m
F22 depron
AERONAUT - Triple RES 2.0m
Auto:
TRAXXAS - E Revo 1/16
ARRMA - Typhon 6S
0

#86 Useril este offline   ALLEN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3004
  • Inregistrat: 11-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti sector 1

Postat 21 July 2015 - 05:57 PM

despre ce vorbim aici?

pana la urma s-a dus dracu topicul.

fiecare producator de motoare (vb de aero) are specificatiile lui. pana la urma bag de seama ca se reinventeaza apa calda.



_______________________________________________________________________________________
Alaturi de hidrogen, prostia e cea care se gaseste in cea mai mare cantitate in univers. La fel si idiotii.
_______________________________________________________________________________________
0

#87 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2015 - 06:24 PM

Vezi postareaoachidori, la 21 July 2015 - 05:50 PM, a spus:

Pai de fapt e greșit spus racit cu apa, care de fapt e lichid de răcire ce conține antigel, deci temperatura nu mai e 100 gr. :)


In plus de asta, apa fierbe la 100C in conditiile existentei vaporilor saturanti la suprafata de contact cu aerul (vezi principii ale termodinamicii). In lipsa acestor vapori, temperatura de fierbere creste. De aceea sistemul de racire la motoarele de masini este cat mai ermetic inchis, daca se poate spune asa. (Nu stiu cum sa explic mai bine). La masina mea, temperatura la care se deschide termostatul este de 92C si porneste ventilatorul de la radiator la 108C (scrie si in cartea ei). Si nu fierbe nimic, nici cat pentru o cafea macar...
Stima si prietenia!
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#88 Useril este offline   Tzicul 

  • Free your mind
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2107
  • Inregistrat: 31-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2015 - 06:32 PM

Vezi postareaRower, la 21 July 2015 - 06:24 PM, a spus:

Nu stiu cum sa explic mai bine


In doar cateva cuvinte: apa fierbe la 100C la presiunea atmosferica la nivelul marii.

Daca este presurizata, fierbe la mai multe. Dus la extrem, la vulcanii subacvatici apa este in stare lichida si la 400C. Daca o fierbi pe Himalaya, fierbe la 85C. Voi nu aveti acasa oale sub presiune? La ce credeti ca folosesc?

Aceasta postare a fost editata de Tzicul: 21 July 2015 - 06:35 PM

Axial Yeti XL

Losi LST XXL

Kyosho Mad Force Xtra long and Xtra wide
Posted Image
0

#89 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 21 July 2015 - 06:35 PM

Vezi postareaTzicul, la 21 July 2015 - 06:32 PM, a spus:

In doar cateva cuvinte: apa fierbe la 100C la presiunea atmosferica la nivelul marii.

Daca este presurizata, fierbe la mai multe. Dus la extrem, la vulcanii subacvatici apa este in stare lichida si la 400C. Daca o fierbi pe Himalaya, fierbe la 85C. Voi nu aveti acasa oale sub presiune? La ce credeti ca folosesc?


Absolut corecta observatia!
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#90 Useril este offline   MLGore 

  • Dream Team Forever
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2332
  • Inregistrat: 08-March 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 July 2015 - 10:57 PM

Pentru cei care nu inteleg cum e treaba cu diagrama h-x le explicam mai simplu: la 100 grade in ibric fierbe, la 90 grade face unghi drept!
Iar temperatura unui motor racit cu aer poate fi de 200 grade la nivelul bujiei, 150 grade in zona ferestrei de evacuare si 50 grade la fereastra de admisie. Concluzia e una: nu va bateti capul cu masurarea temperaturii pt. ca erorile de masura fac ca masuratoarea sa fie irelevanta. Reglati-va amestecul pt. o buna functionare fara sa va caliciti sa stoarceti ultima rotatie pe minut din motor, asigurati-va ca motorul se raceste corect si nu veti avea probleme.
PS: daca scuipi pe motor si nu sfaraie instantaneu e OK.
Modelism = 10% zbor + 90% lipici
Cand o zbura A.R.C.A.! © 2010 All rights reserved.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro