Modelism - RHC Forum: Captivele,un sport uitat ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Captivele,un sport uitat ? O Strutzocamila captiva

#31 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 16 June 2015 - 09:55 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 15 June 2015 - 10:30 PM, a spus:

Un captiv, indiferent de probă, nu poate costa mai mult decât un RC, chiar şi dacă vorbim de captivele de viteză.


Salutare!
Stii ca totdeauna adevarul este relativ...
Uite un link tot de pe la noi, de pe RHC. Vezi pozele de pe la jumatea topicului, alea cu machete.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 16 June 2015 - 09:57 AM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#32 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 June 2015 - 10:37 AM

Dacă facem comparaţie între un captiv de competiţie şi un RC doar de hobby sunt perfect de acord, dar dacă facem comparaţie între probe similare, captiv/RC datele problemei se schimbă. Nu facem comparaţii cu RC-urile electrice la care costurile sunt şi mai mari.

Putem lua exemplu F3P şi pentru o anvergură de maxim 900 mm, costurile se duc la peste 500 de euro de model construit şi nu cumpărat. Dacă vorbim de cumpărat model de top pentru competiţie costurile se duc deja la peste 800 de euro.

Ori putem să-l întrebăm pe Alex cam la ce sumă se ajunge cu o construcţie şi echipare F3A care ar fi similară cu proba de acrobaţie la captive. Asta, să apelez la cineva care este foarte avansat în asemenea construcţii.

La machete, gândiţi-vă doar câte agregate înglobează o construcţie serioasă RC şi care nu sunt înglobate la o machetă captivă.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#33 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 June 2015 - 10:54 AM

Pentru că am de gând să fac o machetă de IAR 80 RC şi am strâns cam toată documentaţia posibilă existentă, am trecut şi la un calcul de preţ.
Vorbesc de o machetă care îmi va lua ceva timp ca şi realizare şi va îngloba tot ce este posibil pentru a fi cât mai realistă, inclusiv un motor construit la scară. Numai motorul se duce la aproximativ 4000 de euro într-o variantă în care doar jumătate din cilindri vor fi funcţionali, iar restul doar ca machetă.

Nu am nimic împotriva captivelor şi nu le consider nici vintage, sau retrograde (doar de acolo am început).
Sunt probe frumoase şi incitante şi cum am mai spus, viteza de reacţie a pilotului trebuie să fie mult mai mare faţă de RC.
Să nu se înţeleagă că dacă am spus că nu m-aş întoarce la captive le consider mai prejos decât RC-urile, sau cei care le construiesc sunt inferiori celor de la RC. De fapt aş putea spune că orice pilot de captiv poate trece cu succes la RC, dar invers ... aş avea ceva rezerve.

În concluzie, le urez succes, spor la meştereală şi zboruri multe celor care mai practică sportul cu captive şi chiar dacă nu ajung să asist la genul acesta de competiţii, le urmăresc aici şi pe clip-urile de pe youtube.

URA

ViP
URA şi la zbor fofezelor !
0

#34 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 16 June 2015 - 01:29 PM

Partea frumoasa este ca sunt multe aspecte ale termenului de "captive": 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7...
Cand e vorba de pasiuni, pana si discutiile sunt complicate. Cred ca e greu de discutat de preturi.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#35 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 16 June 2015 - 01:58 PM

Stimabililor,ma bucur ca se strang pareri frumoase sau critice la adresa captivelor. Eu acum lucrez la conexiunea fostelor eleroane ale aripii de Giles 202 cu triunghiul de comanda. La acrobate e foarte util sa ai si flapsuri,intelegand suprafete de comanda ce se misca in sens opus cu profundorul. Rotirea e "din scurt" ,mult mai eleganta permitand zbor in quadratura,triungi,evolutiile fiind pe raza extrem de mica.
Am gasit solutie ca sa pot regla amplitudinea miscarii flapsurilor proportional cu profundorul.
DE obicei la evolutia de captive e nevoie de pilot si de un ajutor care sa tina modelul pana preiei mansele. Incerc sa fac un blocstart temporizat ( 20-30 secunde) care sa tina peloc modelul pana preiau comenzile.Se capata multa independenta.Pe vremuri,acum 35 ani ,aveam pe captiv si al treilea fir cu inel pe degetul inelar cu care opream motorul. Nu e mare castig.
Sper ca pana sambata sa pot incepe sa pun poze cu "opera".
Sandu Diaconescu are dreptate. Intai sa vorbim de satisfactia din ochii copiilor de 7-12 ani care piloteaza captive.
Eu, oricum ,am dat in mintea copiilor....dar e fascinant. Modelul are fatza si ma costa:
1. Aripa...32 lei. Ceva balsa si 0,5 mp.folie pentru reparatii
2. Triunghi comanda plus cabluri si mansa 200 lei
3. Rezervor artizanal ,tabla alama 0,3,0,3 ml.furtun silicon,tub alama 2 mm,cositor /pasta 14 lei
4. Batiu motor de 7 cmc plastic 15 lei
5. Abachi,balsa,adeziv,folie...pentru fuselaj 23 lei
6. Motorul estimat la 330 lei
7. Jambe 4 mm si doua roti ultrausoare 60mm 22 lei
8. Alte: 25 lei
Recapituland: 660 lei la care se adauga munca de 200 TOTAL 860 lei 200euro.
Bine ca zboara si....insectele !
0

#36 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 16 June 2015 - 05:55 PM

Vezi postareaflypol, la 16 June 2015 - 01:58 PM, a spus:

Sandu Diaconescu are dreptate. Intai sa vorbim de satisfactia din ochii copiilor de 7-12 ani care piloteaza captive.

Nu stiu cata dreptate are cineva (la modul general vorbind), nu pot compara satisfactia unui copil care incearca ceva captiv cu a unuia care trece direct la RC. Sincer, in ziua de azi este mai ieftin si mai simplu sa incepi direct cu RC decat sa ai acces la captive.

Important e ca in final toti sa ramana pasionati de ce fac si sa faca totul cu placere. Restul ar fi mici detalii (adica pretul, valoarea, timpul alocat constructiei, timpul alocat zborului)...
Apropo, miscarea circulara as zice ca reprezinta jumatate din viata noastra si e pacat sa n-o cunoastem. Si la propriu, si la figurat. Este o alta "lume", cu alte reguli.

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#37 Useril este offline   cyrus 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 17-March 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Modelism,masini cu abur,prelucrarea lemnului,vw golf 1

Postat 16 June 2015 - 07:12 PM

Vezi postareabitex, la 16 June 2015 - 05:55 PM, a spus:

<br />Nu stiu cata dreptate are cineva (la modul general vorbind), nu pot compara satisfactia unui copil care incearca ceva captiv cu a unuia care trece direct la RC. Sincer, in ziua de azi este mai ieftin si mai simplu sa incepi direct cu RC decat sa ai acces la captive. <br /><br />Important e ca in final toti sa ramana pasionati de ce fac si sa faca totul cu placere. Restul ar fi mici detalii (adica pretul, valoarea, timpul alocat constructiei, timpul alocat zborului)...<br />Apropo, miscarea circulara as zice ca reprezinta jumatate din viata noastra si e pacat sa n-o cunoastem. Si la propriu, si la figurat. Este o alta &quot;lume&quot;, cu alte reguli. <br /><br />
<br /><br /><br />Din ce mi-aduc aminte nici un copil de 7 ani nu incepea cu captive. Invata mai intai sa taie la traforaj ,sa finiseze cu smirghel baghete, profile de aripa din placaj de aviatie etc. Continua cu ceva planoare simple si mai tarziu ajungea si la captive. Iar cine pilota captive trebuia sa le construiasca singur. Din aceasta ultima cauza in prezent , multi ar zbura captive daca s-ar gasii de cumparat in magazine, eventual si FPV. Si daca ar merge si din polipropilena , ar fi mare aglomeratie.
0

#38 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 June 2015 - 10:54 PM

No. Cu siguranţă este mai ieftin să treci direct la RC, mai ales dacă cumperi o spumă ieftină, numai că discutam de aeromodelismul pur care începe cu ... a spus "Cyrus" cu ce. Aeromodelismul care dezvoltă multitudinea de calităţi şi aptitudini (cel puţin la nivel de afirmaţie) şi nu cel care înseamnă puterea financiară a părinţilor concretizată în achiziţionarea unui aeromodel gata făcut.
Poate privesc lucrurile în acest mod pentru că am început aproximativ la fel cu ce spunea Cyrus, dar chiar nu văd niciun câştig major să cumperi şi să zbori. Pentru copilul respectiv, modelul pe care-l zboară nu are nicio valoare şi nu-l va aprecia nici măcar la nivel de cadou de ziua lui. Se întâmplă cam acelaşi lucru care se întâmplă cu copiii care primesc bani peste măsură şi fără muncă - se distrug.
E adevărat că învaţă să piloteze şi uneori au abilităţi excepţionale, dar cu prima ocazie se desprind de domeniu. Nu pot avea aceeaşi satisfacţie ca un copil care-şi construieşte singur modelul, îl zboară şi poate mai câştigă şi ceva la o competiţie. Ajung repede "vedete" şi la fel de repede sunt lăsaţi în urmă şi le dispare interesul.
Din punctul meu de vedere, aeromodelismul e unul singur indiferent că e vorba de captive, RC, ori zbor liber. Cealaltă latură e doar un hobby care poate să persiste, sau nu.

Nu ştiu ce succes comercial ar avea captivele, mai ales la noi, dar cu siguranţă nu văd de ce ar fi nevoie de FPV pe ele. :pardon: :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 16 June 2015 - 10:55 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#39 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 June 2015 - 10:58 PM

Subiectul a stârnit "furtună" :rofl:
Mai bine lăsăm autorul să continue şi să ne bucure cu nişte poze din timpul construcţiei, iar în final cu o filmare a zborului.

Spor la meşterit.

ViP
URA şi la zbor fofezelor !
0

#40 Useril este offline   AlexC 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 204
  • Inregistrat: 12-June 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 June 2015 - 11:47 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 11 June 2015 - 02:30 PM, a spus:

Mai am şi eu cablurile de acum 30 de ani şi motorul şi rezervorul de combustibil sub presiune,

Faceam rezervorul din garou, il ”umflam” cu seringa . Combaturi cu motoare de 2.5 ,am avut si aripa cu motor de 5

Aceasta postare a fost editata de AlexC: 16 June 2015 - 11:50 PM

0

#41 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 17 June 2015 - 01:30 PM

Vezi postareaAlexC, la 16 June 2015 - 11:47 PM, a spus:

Faceam rezervorul din garou, il ”umflam” cu seringa . Combaturi cu motoare de 2.5 ,am avut si aripa cu motor de 5


:rolleyes:
Da, da. Am spus rezervorul, dar era vorba doar de carcasa de fibră în care băgam garoul (bila).
Pentru cine e interesat, "seringa" cu care alimentam sub presiune e funcţională şi disponibilă gratis (doar taxele poştale).
Interesat nu pentru colecţie. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#42 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 June 2015 - 08:21 PM

Fara gargara. Din WE trecut de la Sanpetru, Brasov. Pozele lui Vasile Pop.

C.N. F4B ediţia 2015 12-14 iunie Sânpetru

http://www.rhcforum....post__p__810809
0

#43 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 June 2015 - 11:34 AM

Gargara,negargara.......sunt si mari maestri ai zborului radiocomandat,bosi ai freestyle-ului,vezi trupa Dream Team Aeropower,curioasa de constructie.Uite motorul trimis de ei: Evolution 0,41 cinch...aprox 7,2 cmc. L-am mai folosit cu ceva ani in urma pe un trainer Hobbico Avistar 1,6 m de cam 1,4 kg. Acum urmeaza : elice MasterAirscrew 10x7,con de 60 mm,combustibil 10-15%,furtun siliconic de 3 mm.Cablurile sunt scumpe : 50 ml. 196 roni. 2 x 18,5 m pentru mine si restul donatie pentru Aeroclubul Pucioasa.....probabil si avionul va ajunge acolo dupa primul zbor.
Insist asupra ideii : constructie din recuperari ( costuri cat mai mici) la o clasa FAI apreciata in toata lumea.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rsz_alfa.jpg

Bine ca zboara si....insectele !
0

#44 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 June 2015 - 11:46 AM

Oprim putin captivele ca sa ne laudam cu Cessna de 3 m in haina noua. Munca multa,detalii greu de facut,capotaj nou din compozit. Pneuri gonflabile 80 mm, jamba noua pe fata,fuste roti detasabile, totul cu documentatie beton de la Turkish Airlines. CN F4H 2015 Challenger.....acum ne antrenam la zbor scale dupa film original. :yahoo:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 172 F4H.JPG

Bine ca zboara si....insectele !
0

#45 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2101
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 18 June 2015 - 12:41 PM

Sa intelegem ca facuse buba la nasuc? :(
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#46 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 June 2015 - 01:41 PM

Bai Gigi draga ,buba inseamna pumn in gura. Nu n-a patit nimic,zboara perfect si acum. Capota a trebuit inlocuita deoarece intre capotele Skylane 182 si 172 modelul de la Turkish e diferenta mare: unul avea doua lampi de aterizare,pozitia aerisitorului radiatorului de ulei e total diferita si fantele de racire au alt profil.N-a fost munca mult insa aspectul e deosebit.Am facut multe incercari sa montez nioste lampi ca lumea in locasurile alea de 35 mm diametru,insa n-am reusit.
Acum am montat lampi pe bordul de atac la aripi,mult mai accesibile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: bot cessna.jpg

Bine ca zboara si....insectele !
0

#47 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 18 June 2015 - 01:43 PM

Vezi postareaGigiGL, la 18 June 2015 - 12:41 PM, a spus:

Sa intelegem ca facuse buba la nasuc? :(

Ma vezi pe mine dand de pamant cu barzoiul asta de 10 kile? Asta ,daca pica,nu face buba,face prapad irecuperabil fuselajul fiind dintr-un plastic abc destul de fragil.
Bine ca zboara si....insectele !
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro