Modelism - RHC Forum: Captivele,un sport uitat ? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Captivele,un sport uitat ? O Strutzocamila captiva

#1 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 June 2015 - 09:47 AM

Cu ani in urma am dat de pamant cu un Giles 202 de la Krik.Anvergura 1,6 m/un model superb,extrem de maleabil,acrobat de elita. Functiona cu celebrul OS FS 91 15 cmc- motor notoriu ,puternic foarte stabil.Pilotat prea tare,flutter,au cedat balamalele profundorului si s-a intins pe "portavion".
A scapat doar aripa.Motorul sta in raft cu axul strambat.Servourile Futaba 3152 inca zboara pe un Extra.
Au trecut ani buni de cand,inspirat de George Craioveanu,am facut primul model captiv-replica aripa combat cu cunoscutul motor diesel de 2,5 cmc Silver Swallow....eter etilic,petrol,ulei ricin....680 gr. care a zburat chiar bine.
Microbul "captive" mi-a ramas in sange cu toate antibioticele gen: Rc scale,RC acrobat,RC trainer, RC glider....unde ,de la incepator notoriu am evoluat la incepator cu viitor :pardon:
A trebuit sa fac "greseala" sa particip la memorialul Teicu de la Pucioasa si sa-l vad pe Dan Octavian evoluand. Bang !
Vreau si eu !
Pornind de la o aripa de 460 gr. simetrica cu bordul de atac in sageata(Giles 202) si eleroane de 35 mm latime ,am incercat sa gandesc greutatea finala ,esentiala la captive pentru ca : F = M x V x V / R Raza 18 m/ viteza 60 km/h ( cam 16,7 m/sec)
Forta centripeta( pe care o simti in mansa) la un model de 1,4 kg ajunge astfel la : 23 kg.Asta teoretic.Modelului i se poate calcula o traiectorie circulara cu raza de ,sa zicem, 30 m. Descompunand forta centrifuga cu diferenta de raze,reducem tractiunea din cabluri la 8-12 kg., suportabil la un pilot cu greutatea de 78 kg. pe timp de 5-8 minute.
Sa faci confortabil modelul se impune:
- reducerea la maxim a greutatii lui . Deci: Cade motorul din stoc FS 61 ( greu si "prea silentios", captivul daca nu "Urla" n-are farmec toata chestia-efect retro !). 1-1,2 Kw e putere prea mare .Stim cu totii ca ideal e 1 kg./ 1CP la cam toate aeromodelele de bun simt. Acrobatii ca Extra de 2,75m PilotRc 12,2 CP la 10,6 kg. sunt supradotati.
Deci " motor bunicel ASP 52A 8,5 cmc/ elice 11x8/ 475 gr." 4 lit Tornado de 10% doi timp,demaror,incalzitor bujie.
http://phoenixmodels...dele-p-120.html
Cabluri: 0,5mm litzat din 16 fire cu agrafe sarma otel de 2 mm,sertizare sigura.
Se cuvin niste poze. Urmeaza. :rofl: :good:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#2 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 June 2015 - 12:29 PM

Primele replici :
1.Esti nebun,la varsta ta lasi rc-ul . Ai tu vreo invarteala !
2.Sa te vad eu FlyPol tragand la fiare 15 kg/ 5 minute.
3.Nu investi, avem noi motor nefolosit; oricum dai cu el de pamant!
4.150 de roni cablu cu mansa.....mai bine cumpara benzina pentru Extra
si te dai pana te dau afara de pe Sanpetru.
5.Fa naibi o aripa noua cu profil mai gros,reduci viteza si cresti manevrabilitatea.
6. Scoti tu,pe dracu,zburatoarea la 1,2 kile.
7.Mai sa fie,chiar e mare forta centrifuga. Leaga-ti 30 kile de boltari de talpi
ca te vedem tras prin pomi.
8. Uite aici model de model ,7 cmc
http://www.apuca.com...7cc%20model.JPG
9. Balsa bai FlyPol,balsa.....ce ,te crezi la acrobate cu motoare de 110 cmc ? :yahoo:
Bine ca zboara si....insectele !
0

#3 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 June 2015 - 01:08 PM

Daca imi permiteti, as vrea sa ne bucuram impreuna de acest film:
http://www.youtube.c...h?v=4vAw1CC4A3g
Va rog sa ascultati cand motorul intra in rezonanta.
Este un bun exemplu de subtilitati tehnice, de arta. Multe din cunostinte s-au pierdut datorita ''progresului'' si de ajutorul dat de Hobby Poc si Banana Hobby.
Ar mai fi de privit si probele de combat, scale si acrobatie.
Mestere, te rog sa bantui pe aici:
marinaru.ro
Este, poate, ultimul loc unde captivele si zborul liber sun acasa. Ai si multe planuri, plus sfaturi competente.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 11 June 2015 - 01:12 PM

0

#4 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 11 June 2015 - 02:20 PM

Da, am văzut filmuleţul acum ceva timp. Privindu-l mi-a revenit în memorie sunetul şi mirosul de combustibil ars pe pista de antrenament de la Tulcea şi pe cea de concurs de la Sălişte. Superb.

P.S. încă mai am cablurile şi o manşă puse la conservat.
Sultan Eduard
0

#5 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 June 2015 - 02:30 PM

Uiii mamă ! :clapping: Mai am şi eu cablurile de acum 30 de ani şi motorul şi rezervorul de combustibil sub presiune, plus seringa de alimentare (toate din dotarea Combat-ului cu care am ieşit Vice în '88). Pfff. Vremuri faine, dar nu mă mai întorc la captive. Poate cine ştie, să-mi dea cineva, aşa doar de-un zbor.
Oricum.... spor la meştereală. :drinks:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#6 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 11 June 2015 - 02:41 PM

Dar cei care aveau probleme cu ameteala, gen eu, cand ma invart in cerc, ce faceau? Acum fara gluma, dar eu daca ma rotesc de 5 ori, ametesc si vomit.
0

#7 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 11 June 2015 - 02:45 PM

Vezi postareaViP_Eol, la 11 June 2015 - 02:30 PM, a spus:

Uiii mamă ! :clapping: Mai am şi eu cablurile de acum 30 de ani şi motorul şi rezervorul de combustibil sub presiune, plus seringa de alimentare (toate din dotarea Combat-ului cu care am ieşit Vice în '88). Pfff. Vremuri faine, dar nu mă mai întorc la captive. Poate cine ştie, să-mi dea cineva, aşa doar de-un zbor.
Oricum.... spor la meştereală. :drinks:


Si eu am facut captive, poate ne-om fi duelat la tinerete.

Si un link mai in domeniu https://www.youtube....h?v=HvAhsIRJTLo

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 11 June 2015 - 02:46 PM

0

#8 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 June 2015 - 02:54 PM

Vezi postareavlad1, la 11 June 2015 - 02:45 PM, a spus:

Si eu am facut captive, poate ne-om fi duelat la tinerete.

Si un link mai in domeniu https://www.youtube....h?v=HvAhsIRJTLo


Foarte posibil dacă vorbim de combat. :rolleyes: oricum m-a luat rusu'. El mai avea un model de rezervă, eu nu. :pardon: Aşa că am rămas vice. Nu se punea nimeni cu cei din URSS pe vremea aia. Dotare ... .
URA şi la zbor fofezelor !
0

#9 Useril este offline   Titus 91 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 14-August 13
  • Gender:Male
  • Location:Arad, Romania
  • Interests:Avioane, masini, barci, elicoptere, tot ce are radiocomanda sau in care te poti aseza.

Postat 11 June 2015 - 03:02 PM

Ar fi frumos o intalnire nationala numai de captive. Promit sa vin cu 5 modele si sa le zbor pe fiecare. Am fost vice in '05 si campion in '06 la F2B "viteza"

Bafta Domnu Dorin !
Imagine postata
Cu aripi:
Zivko Edge 540 2m (Seagull models) 50cc, 3D
Graupner Floride 1.4m, 3D
Diamond 2500
Sky Surfer 780
Mini Ultimate 3D
Zagi wing
ATM-1 2.7m
F5J 4m
HK Big Stick Nitro
Multiple captive F2a, F2b, scara, semi-scara
Cu pale:
HK-450 GT
TGY-100 FBL
Hubsan quad
Cu roti:
Hpi Baja 5B
Hpi Savage 21
Kyosho Kart 10
Jamara Cocoon (flux)
Pe apa:
FSR-V 7.5cc
FSR mini-e
Velier 2m
Catamaran 81cm
0

#10 Useril este offline   flypol 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4092
  • Inregistrat: 01-January 09
  • Gender:Male
  • Location:Brasov

Postat 11 June 2015 - 03:08 PM

Dan Mitea,prietene....m-am speriat ! Sa zburat si diabetul din mine. Proiectul F2B,acrobatie ,e putin mai bland.Viteza de pornire 60 km/h .Maxim! Sa am si eu timp sa respir.
Ce mi-ai recomandat,e studiat cu mare atentie.
- Cu mobilizarea trupei de vis Bucuresti,Aeropower Dream Team,am primit un motor retro Super Tigre de 7 cmc. Pomana mai mare ca asta nu exista. Ai prieteni,traiesti ! (bine!) ( Multumesc Adi si Costin- oricum s-au mirat inca o data ca ....n-am minte!) :rolleyes:
https://www.youtube....h?v=07O82pCKD-o
Beton,TNT,Nitroglicerina, Leopard !!!!!!!
Asa ceva viseaza frumos FlyPol....
https://www.youtube....h?v=HvAhsIRJTLo
Bine ca zboara si....insectele !
0

#11 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2105
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 11 June 2015 - 03:12 PM

Din cate ma pricep eu, captivele au aparut in vremea cand comenzile radio erau un mare lux. Servourile, la randul lor erau in buna parte manufacturate si era o intreaga istorie sa poti face macar unul. Nu mai zic de sistemul de transmisie al comenzilor prin frecvente audio diferite si reglajul motoraselor servourilor cu relee cu timpi cuplare/decuplare variabili pentru a roti motoarele in sensuri diferite. Bateriile sau acumulatorii erau la randul lor o mare problema. Oamenii doreau sa zboare modele si au gasit atunci aceasta solutie, a modelelor captive comandate prin cabluri. Acestea erau conditiile la aparitia modelelor captive. Dar cum zborul este o forma de manifestare a nazuintei omului spre libertatea deplina, constientizata sau nu, este normal ca zborul liber RC sa lase in urma zborul captiv odata cu cresterea accesibilitatii sistemelor de comanda radio si a performantelor lor. Tine pana la urma de subconstientul nostru. Astazi sunt sisteme radio de toate felurile si pentru toate buzunarele. Mie mi se pare o evolutie naturala. Adevarat, la vremea lor sistemele captive au oferit multora dintre noi satisfactii ce nu pot fi uitate si de aici nostalgia pentru ele. Dar nu vad cati tineri care astazi isi propun sa abordeze aeromodelismul se mai simt atrasi de modele captive. Priviti acum in jur si vedeti ca si aeromodelele obisnuite pierd teren in fata noilor sisteme multirotor care acum se gasesc pe toate drumurile. Pana si constructia, nu mai spun conceptia de aeromodele, a devenit o raritate, in timp ce ARF si RTF au luat un puternic avant.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#12 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 11 June 2015 - 06:21 PM

Faptul ca ARF-urile si RTF-urile sunt majoritare, nu l-as numi evolutie...Unde mai pui ca multe din ele sunt , aproape rebuturi.
0

#13 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2105
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 11 June 2015 - 06:57 PM

Vezi postareadan_mitea, la 11 June 2015 - 06:21 PM, a spus:

Faptul ca ARF-urile si RTF-urile sunt majoritare, nu l-as numi evolutie...Unde mai pui ca multe din ele sunt , aproape rebuturi.


Am descris fenomenul asa cum l-am perceput eu. Nu am practicat modelismul decat in ultimii ani, dar m-a interesat subiectul inca din copilarie. Din pacate, fara intentia de a jigni pe cineva, modelismul este privit si tratat in general ca un lux, nu ca un factor de progres si educatie, asa cum ar trebui de fapt sa fie privit.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#14 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2135
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 12 June 2015 - 10:02 AM

Desi ai fost la noi,poate ultimii mohicani in captive cu o experienta de peste 50 de ani ,imi place ca l-ai remarcat pe DAN,deh el este mai inalt si masiv,cu paru alb.
Eu as fi inceput topicul,cu copii de 7 ani de la PUCIOASA CARE ZBOARA CAPTIVE,bla,blabla.
Bafta sa-l vedem la zbor!un om in plus in lumea cativa este un castig enorm.
0

#15 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 12 June 2015 - 11:15 AM

Pentru cineva care vrea sa se focuseze strict pe zbor un ARF este perfect si in acelasi timp daca vrei sa faci unul cu manuta ta la 2m anvergura te costa mai mult decat un ARF din categoria High class deci nu cred ca se merita iar sansele sa gresesti la unul de 2m sunt destul de mari iar timpul alocat cred ca este socant de mult deci 0 timp de zbor. E frumos sa construiesti dar modele mici si asta iarna la gura sobei cu tuica fiarta dar cele mari fara dar si poate ca nu se merita.
Captivele sunt sigur ca au fost bestiale si inca sunt in aminitirea celor care au practicat acest zbor dar la momentul in care evident radiocomanda nu era ceva foarte accesibil, acum cred ca sunt istorie si in plus simularea zborului real cu un captiv nu se poate face, te invarti cu el si cam atat, e frumos dar nu e senzatia unui zbor liber, pe scurt ne cam adaptam evolutiei si suntem nostalgici la trecut. Si imi este dor de celularul facut din lut de pe santierul de langa bloc si cu batul infipt in el in loc de antenna plus tubul cu sageti dar toate sunt la trecut.
0

#16 Useril este offline   aeromax 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 523
  • Inregistrat: 12-May 11
  • Gender:Male
  • Location:ITALIA
  • Interests:Aeromodelism, Aeronautica, Aviatie, Desen, Muzica (chitara)

Postat 12 June 2015 - 12:27 PM

Nu inteleg de ce vorbiti la "timpul trecut" ca si cum aeromodelele captive ar fi o cestie "vintage" sau mai stiu eu cum. La inceput, aeromodelismul insemna zbor liber si captive. Mai apoi, au aparut sistemele RC. Captivele sint o ramura a aeromodelismului, mai mult sport decit hobby. Categoriile sint: F2A (viteza), F2B (acrobatie), F2C (curse), F4B (machete).Daca in Romania nu se mai practica aceste categorii nu inseamna ca au disparut sau au fost uitate. ARF sau RTF nu au nicio legatura cu categoriile mai sus amintite intrucit modelele, in majoritatea cazurilor, sint construite de cei care le piloteaza. Asadar, atita timp cit va exista aeromodelismul, ca sport, va exista si ramura captiva. Nu va grabiti sa-l "inmormintati"!

Cer senin!

Aceasta postare a fost editata de aeromax: 12 June 2015 - 12:28 PM

"Odata ce ai cunoscut zborul...vei pasi pe pamint privind spre cer...pentru ca acolo ai fost si acolo...ai vrea sa te intorci" -Leonardo Da Vinci
0

#17 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 12 June 2015 - 12:51 PM

Vezi postareabogdan.motrici, la 12 June 2015 - 11:15 AM, a spus:

Captivele sunt sigur ca au fost bestiale si inca sunt in aminitirea celor care au practicat acest zbor dar la momentul in care evident radiocomanda nu era ceva foarte accesibil, acum cred ca sunt istorie si in plus simularea zborului real cu un captiv nu se poate face, te invarti cu el si cam atat, e frumos dar nu e senzatia unui zbor liber,

Nu e vorba de zbor "liber" cu o radiocomanda si nici de simularea unui zbor real cu un captiv, care se poate face pana la un punct, dar sigur este vorba de senzatia pe care o ai atunci cand ti mansa cu mana ta si totul depinde de viteza de reactie cand zbori la firul ierbii, la propriu sau faci un combat cu un partener adevarat. Incercati voi toti cei care zburati RC si un zbor captiv sa vedeti cat de greu si diferit este,eu am zburat si pot sa spun ca nu se compara, este mult mai greu si se apropie de senzatie de zbor 1/1 cand ti mansa avionului, dar da si RC este F.F. FRUMOS.
Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

#18 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2135
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 12 June 2015 - 04:52 PM

CAPTIVE LA PREZENT !

Captivele sunt prezente acolo unde sunt iubitori ai clasei F2/F4

La mine vor fi prezente (din 1953 pana astazi)cat mai am de trait si am urmas pe fiica-mea ,si copii carora le-am pus mansa in mana,asa ca!

HAI SA LASAM FIECARE CLASA SA SI TRAIASCA ZBORUL LA SUPERLATIV PRIN CEI CE ZBOARA.

ZBURATI SI IARASI ZBURATI NU LASATI AEROMODELISMUL SA MOARA.

STIMA,
0

#19 Useril este offline   Horja 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1854
  • Inregistrat: 10-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Vaucluse

Postat 12 June 2015 - 09:38 PM

Buna seara
Epoca de piatra a aeromodelismului
Numai bine
:pardon:
PS Cine se supara i se taie nasu :lol:
0

#20 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 June 2015 - 05:31 PM

Cuvantul ,,aeromodele,, a devenit un cuvant generic ce a fost impartit de Federatia Aeronautica Internationala in multe clase si subclase.Dar si asa sunt multe zburatoare inca nedefinite. Ca sport, aeromodelismul implica o cu totul alta abordare decat ca hobby.Modelele de performanta nu vor fi gasite pe raftul de la hobbyking.
Captivele nu sunt o clasa uitata. A zbura un aeromodel captiv implica mult mai mult efort intelectual si psihic.Legatura intre neuroni-mansa si avion se face instantaneu si necesita de cele mai multe ori viteze de reactie mult mai rapide ca la zborulRC. Eu personal pot spune asta dupa ce am facut captive din 1979 si multa radiocomanda dupa 90. Am hangarul plin de F3A-uri, benzinare, planoare cu care am facut si performanta dar va marturisesc ca nu au farmecul aeromodelelor captive.Partea dificila e ca un model bun captiv costa mult mai mult decat unul RC, cele de performanta sunt in general home made iar pilotajul este o mare mare problema. De la stikul RC la mansa de captive e o diferenta imensa si greu inteleasa de un public consumator de hobby.
Hint! Aeromodelul captiv nu se invarteste.El zboara pe suprafata unei demisfere magice facand figuri acrobatice spectaculoase si de mare precizie si eleganta sau la celelalte clase ating viteze peste 300 Km pe ora, se lupta intr-un duel nebun sau trebuie sa zboare cat mai multe ture cu cat mai putine alimentari (Team Racing F2C)cu trei piloti si trei mecanici simultan. Si machetele....
Hint 2! Nimeni nu ameteste.Pilotul se uita la model care este un punct fix adica avionul sta pe loc relativ la pilot.Si la masina daca privesti in dreptul rotii pe langa oglinda retrovizoare ametesti instant.
AJUT CU ORICE FEL DE INFORMATIE SI NELAMURIRI IN CE PRIVESTE ZBORUL CAPTIV! GRATIS!!!!

...existam si aici: http://www.marinaru.ro/forum/index.php

Aceasta postare a fost editata de Dom*PROFESOR: 15 June 2015 - 05:35 PM

PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#21 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 15 June 2015 - 05:37 PM

Luminati-ma si pe mine, va rog, cum se zboara captivele mai exact? Ce "manse" ai, si cum sunt ele legate de model? Ce comenzi are un model captiv, si cum sunt actionate?
0

#22 Useril este offline   Dom*PROFESOR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1301
  • Inregistrat: 17-April 02

Postat 15 June 2015 - 05:48 PM

Vezi postareaHorja, la 12 June 2015 - 09:38 PM, a spus:

Buna seara
Epoca de piatra a aeromodelismului
Numai bine
:pardon:
PS Cine se supara i se taie nasu :lol:

Deja sunt cu nasul intins.Faci pariu ca daca liderii cu bani se ocupa de captive uitati de RC? Asa ne-a facut si Radu Berceanu montat de Marius Conu cum ca ne ocupam cu carute si ca acuma s-a trecut la mercedesuri si sa renuntam la clasele astea fara viitor. Am fost pe bani exclusive din buzunarul meu la Campionatul Mondial de captive unde am avut o participare mai mult decat onorabila.Iar marele sef berceanu a pus capul in jos de rusine pentru cele spuse si a inceput sa ne priveasca cu respect.

vezi si aici: http://www.marinaru....c.php?f=6&t=435
si aici: http://www.marinaru.....php?f=11&t=635
PER ASPERA AD ASTRA!
Live to fly!!!!!
Subiectul JURNAL DE ZBOR este initiat de Dom*PROFESOR la 1 septembrie 2003
0

#23 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2135
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 15 June 2015 - 05:49 PM

sunt doua cabluri de otel litzat sau nu
mansa este un cerc pe care se strang cablurile sau nu ,poti comanda cu acest cerc sau poti avea un maner cu doua carabine
Cablurile pot fi egale sau nu .la model de asemenea
comanda este doar pe Amp orizontal are un triunghi de comanda la care se leaga cablurile,in varful triunghiului este legata o tija care actioneaza A.O.directia este data spre exteriorul cercului si motorul la fel 3 grade spre ext.Astfel trage spre ext ,este musai sa i tensiune ,daca sunt moi nu-l poti controla.
Mansa se tine vertical actionata in sus Cabrat in jos Picat.
De aici porneste tot.
pornit motorul ca la orice aeromodel mansa pe Zero decoleaza actionand in sus urca in jos coboara comenzi fine etc....
stima,

Aceasta postare a fost editata de sandu62: 15 June 2015 - 05:52 PM

0

#24 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2105
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 June 2015 - 06:57 PM

Vezi postareasandu62, la 15 June 2015 - 05:49 PM, a spus:

sunt doua cabluri de otel litzat sau nu
mansa este un cerc pe care se strang cablurile sau nu ,poti comanda cu acest cerc sau poti avea un maner cu doua carabine
Cablurile pot fi egale sau nu .la model de asemenea
comanda este doar pe Amp orizontal are un triunghi de comanda la care se leaga cablurile,in varful triunghiului este legata o tija care actioneaza A.O.directia este data spre exteriorul cercului si motorul la fel 3 grade spre ext.Astfel trage spre ext ,este musai sa i tensiune ,daca sunt moi nu-l poti controla.
Mansa se tine vertical actionata in sus Cabrat in jos Picat.
De aici porneste tot.
pornit motorul ca la orice aeromodel mansa pe Zero decoleaza actionand in sus urca in jos coboara comenzi fine etc....
stima,


Deci manerul comanda profundorul... Sus si jos, asa cum vrem sa reactioneze modelul... Sistemul mecanic deja mi-l imaginez. N-am vazut, doar repet ce am inteles. Directia cu cele trei grade il trage exterior sa intinda cablurile, probabil suplimentar fortei centrifuge. Intrebare de baraj: Un tragaci ca la pistol in maner si un al treilea cablu n-ar putea comanda si acceleratia? Ma gandeam la aterizari mai usoare... Inteleg ca cele doua comenzi ale profundorului pivoteaza in jurul unui punct fix.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 15 June 2015 - 07:00 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#25 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2105
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 June 2015 - 09:24 PM

Mai precis, punctele de sus si de jos de pe maner formeaza prin firele de actionare un fel de paralelogram cu cele doua puncte de prindere ale triunghiului de pe model. Pastrand manerul in timpul evolutiei modelului la un unghi constant cu verticala, modelul se autoregleaza la o anumita inaltime, asa cum inteleg eu sistemul acum.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 15 June 2015 - 09:26 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#26 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2068
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 15 June 2015 - 09:49 PM

Salut, o poză face cât 1000 de cuvinte: Imagine atasata: Resize of IS 24.jpg

Este primul plan care mi-a venit la mână şi în care este ilustrat modul în care se face comanda pentru modelele captive. Toate cele bune.
Sultan Eduard
0

#27 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2105
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 June 2015 - 09:59 PM

Similar cu ce mi-am imaginat eu. Surubul din mijlocul triunghiului este punctul fix la care m-am referit anterior. Intrucat cele doua fire actuale de comanda lucreaza in opozitie, mijlocul manerului de comanda se afla la distanta constanta in raport cu punctul mentionat. In acest fel exista o referinta mecanica pe mijlocul manerului in raport cu care poate fi comandata acceleratia cu un al treilea fir similar primelor doua si un tragaci gen pistol pentru actionarea lui. Nu stiu daca s-a incercat sau facut, dar cred ca merge. La eliberarea tragaciului coboara comanda de throttle a motorului si modelul poate fi aterizat mai usor fara a astepta terminarea combustibilului.

Aceasta postare a fost editata de GigiGL: 15 June 2015 - 10:00 PM

Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#28 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2105
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 15 June 2015 - 10:06 PM

Este important ca firul acceleratiei sa fie de acelasi tip pentru ca bucla facuta in curentul de aer in timpul evolutiei sa fie similara si sa nu modifice distanta de comanda.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#29 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 15 June 2015 - 10:30 PM

Ştiu că se făcuseră şi cu comandă pe motor. Problema este că nu ai nevoie de aşa ceva. Rezervoarele sunt mici, calculate să ţină cât proba (puţin mai mult). De la oprirea motorului şi până la aterizare mai dai ceva ture de teren. În concursuri nu am participat decât o singură dată la acrobaţie şi restul la combat unde am avut şi rezultate. Ca mecanic a fost altă poveste, mai ales că ne apucaserăm noi să facem motoare. Presupun că cei mai vechi în branşă îşi aduc aminte de Mobac-uri. :)
Din punct de vedere al pilotajului îţi trebuie precizie şi simţ de orientare ascuţit. Ai modelul permanent în priviri (deci nu ameţeşti), dar trebuie să fii permanent conştient de poziţia modelului faţă de sol.
Nu se poate compara cu RC-ul, dar având în vedere că de pe atunci "jinduiam" la RC şi reuşisem să pilotez cu staţiile ruseşti Pilot ..., nu m-aş întoarce la captive decât în postura de spectator.

Un captiv, indiferent de probă, nu poate costa mai mult decât un RC, chiar şi dacă vorbim de captivele de viteză.
Partea cu construitul şi cu timpul afectat zborului e falsă. Este timp şi de construit şi de zburat. Nu construieşti un model în fiecare lună. Cu primul ai de aşteptat până-l zbori şi pe urmă construieşti printre picături.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#30 Useril este offline   ACS 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 273
  • Inregistrat: 01-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Campina

Postat 16 June 2015 - 06:32 AM

Vezi postareaGigiGL, la 15 June 2015 - 09:59 PM, a spus:

Similar cu ce mi-am imaginat eu. Surubul din mijlocul triunghiului este punctul fix la care m-am referit anterior. Intrucat cele doua fire actuale de comanda lucreaza in opozitie, mijlocul manerului de comanda se afla la distanta constanta in raport cu punctul mentionat. In acest fel exista o referinta mecanica pe mijlocul manerului in raport cu care poate fi comandata acceleratia cu un al treilea fir similar primelor doua si un tragaci gen pistol pentru actionarea lui. Nu stiu daca s-a incercat sau facut, dar cred ca merge. La eliberarea tragaciului coboara comanda de throttle a motorului si modelul poate fi aterizat mai usor fara a astepta terminarea combustibilului.

Da se foloseste si acest sistem cu mai multe comenzi pe mansa si in special la machete unde se pot face multe artificii cu diverse accesorii pe model(sandu62 stie foarte bine de la concursurile de machete captive tinute la Pucioasa unde erau destul de buni).
@VIP_Eol un model de competitie costa cu mult mai mult ca un RC hobby comparabile ca anvergura si motorizare.
Toate cele bune!
Optimisti construiesc avioane,pesimisti cumpara parasute.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro