Modelism - RHC Forum: Xplorer de la Nan Models - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Xplorer de la Nan Models variante si variante de echipare

#301 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 09 September 2019 - 09:31 PM

Vezi postareastiganas, la 09 September 2019 - 09:19 PM, a spus:

Am gasit cautand pe rcgroups:

Futaba 3270 servos on flaps, 3777 servos on Ail/Rudder/Elevator
https://www.rcgroups...r-F5J-Pros-cons

Sunt servo digitale, metal gear, S-bus (dar merg si pe normal). Si sunt mai ieftine decat MKS. De tinut minte.

S3270 e servo de 11.8 mm (practic 12 mm) ...nu stiu cat de bine merge la Explorer. Mai greu la Ultima, cred ca nu merge de loc la Ultima 2 (asta are coarda de 23 sau 23.5 si 7% grosime).



0

#302 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2019 - 09:55 PM

Hehe, accept orice cu atat mai mult cu cat nu am de gand sa cumpar ceva acum.

Ultimele servo cumparate sunt cele de 2 EUR de la HobbyKing care merg atat de bine pe Sharon Pro.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 09 September 2019 - 09:55 PM

0

#303 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 09 September 2019 - 10:20 PM

Apropo de servo si de mufe DB9 si de "standard" de lipire fire la DB9 si de interschimbabilitate orice aripa pe orice fuselaj Xplorer ... uite o schema inteligenta de cablare la DB9:
- plusuri pe extremele din randul cu 4 pini
- minusuri pe extremele din randul cu 4 pini
- flaps jos, eleroane sus
- pinul "orfan" de pe mijloc e folosit la SBus
In felul asta poti folosi si aripi cu servo normale si aripi cu servo SBus.

Fisiere atasate


0

#304 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19059
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 September 2019 - 09:27 AM

Vezi postareaender67, la 09 September 2019 - 10:20 PM, a spus:

...
- minusuri pe extremele din randul cu 4 pini
...


randul cu 5 pini vrei sa zici... :unsure:

E chestie de preferinta, nu vad inteligenta in alegerea alocarii pinilor.
Eu pun alimentarile pe randul cu 4 pini, plusurile la extreme, minusurile la mijloc.
Pe randul de 5 pini pun semnalele: eleroane la extrem, pe urma flapsuri, adica pozitia lor de pe aripi sa se reflecte si in mufa, iar pinul de la mijloc nu e orfan, il folosesc la aripa cu flaps unic pe tot panoul central. Inteligent, nu ? :D

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 September 2019 - 09:28 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#305 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 10 September 2019 - 09:35 AM

Vezi postarearenatoa, la 10 September 2019 - 09:27 AM, a spus:

randul cu 5 pini vrei sa zici... :unsure:

E chestie de preferinta, nu vad inteligenta in alegerea alocarii pinilor.
Eu pun alimentarile pe randul cu 4 pini, plusurile la extreme, minusurile la mijloc.
Pe randul de 5 pini pun semnalele: eleroane la extrem, pe urma flapsuri, adica pozitia lor de pe aripi sa se reflecte si in mufa, iar pinul de la mijloc nu e orfan, il folosesc la aripa cu flaps unic pe tot panoul central.

De gustibus ... chestia "inteligenta" era SBus pe pinul din mijloc, in felul asta puteai monta si aripi cu servo exclusiv SBus.
Plus ca denumirea fiserului ar fi trebuit sa iti dea de gandit: Soaring USA, principalul furnizor de pasaroi de compozit in SUA, deci "practic" ar fi standard de facto.
Cu Sbus am doar 2 servo Futaba si ceva FrSky (Futaba sunt deja montate in Xplorer cu sistem IDS), cele FrSky nu prea imi plac ca au ceva joc, slabe sanse sa fac o aripa SBus exclusiv, mai degraba trec totul pe mufe MPX



0

#306 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 10 September 2019 - 10:15 AM

Am gasit si varianta ta pentru DB9 ... pinul central NC (Not Connected) devine SBus...

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  DB9.jpg (22.22K)
    Number of downloads: 11

0

#307 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19059
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 September 2019 - 10:28 AM

Nu vad sensul la avantul asta pionieresc de a folosi s-bus, cand nu il mai ia in considerare nici un om serios... :unsure:
Ce castigi pana la urma, alimentarea este comuna in ambele scenarii, economisesti un singur fir de semnal, pentru flapsuri, si cu ce pret?! ca toate cele 4 servo pe aripa sa fie comandate de un singur pin !
Pai la naiba mai propovăduiești avantajul cozii V ca poti veni jos intreg doar cu jumatate (eu chiar am facut-o !) cand iti pui soarta aripii intr-un singur pin de semnal ?!
Cu servo clasice, daca ai un eleron sau flaps inert, inca mai ajungi jos, dar cu toate 4 suprafetele ramase cine stie in ce pozitie, sa te vad ce wursht esti ca sa mai salvezi mia cazatoare de parai...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#308 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 10 September 2019 - 01:10 PM

Vezi postarearenatoa, la 10 September 2019 - 10:28 AM, a spus:

Nu vad sensul la avantul asta pionieresc de a folosi s-bus, cand nu il mai ia in considerare nici un om serios... :unsure:
Ce castigi pana la urma, alimentarea este comuna in ambele scenarii, economisesti un singur fir de semnal, pentru flapsuri, si cu ce pret?! ca toate cele 4 servo pe aripa sa fie comandate de un singur pin !
Pai la naiba mai propovăduiești avantajul cozii V ca poti veni jos intreg doar cu jumatate (eu chiar am facut-o !) cand iti pui soarta aripii intr-un singur pin de semnal ?!
Cu servo clasice, daca ai un eleron sau flaps inert, inca mai ajungi jos, dar cu toate 4 suprafetele ramase cine stie in ce pozitie, sa te vad ce wursht esti ca sa mai salvezi mia cazatoare de parai...

Pai vezi ca le cam amesteci, subus din aripa cu servo de la V-tail.
Eu n-am zis ca pun SBus...dimpotriva, vreau sa trec pe MPX.
Dar exista niste scenarii "valide" in care trebuie sa treci la SBUS.
Da, pentru 5 segmente cu un singur servo pe flaps central inca merge mufa DB9 (folosesti pinul ala central)
Cum ai sarit la 6 servo pe aripa (sau mai mult) trebuie sa schimbi configuratia si sa te bazezi pe un singur pin de alimentare in loc de doua.
Exista deja configuratii cu slats (suprafete de control la BA)...vezi El Nino special.
Problema e de simplificarea cablarii, 7x3 fire de la receptor incep sa conteze, eu trec pe configuratii redundante de receptoare master-slave pe sbus (cu mustati scoase in fata si in spatele aripii), fuselajele Explorer noi sunt slim, in cel mai rau caz pun un decodor SBUS/PWM de 4 canale (care e vreo 10 euro) in aripa si unul pentru servo ampenaje si motor decat sa folosesc un snop de 8 fire de servo.
Mai pe scurt: clasicul receptor de 7-8 canale cu iesire PWM il inlocuiesc cu 2 receptoare miniaturale pe SBUS in configuratie redundanta si pun decodere SBUS pe unde am nevoie (sau pun un receptor miniatural cu iesire SBUs si unul normal cu intrare SBUS si mai reduc din padurea de fire).



0

#309 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19059
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 September 2019 - 01:58 PM

Cine te pune sa ajungi la snop, folosind servo extendere ciobanesti...
La nivelul asta se merge pe cablare personalizata, cu trasee de alimentare comune la toate servo-urile din aripa.
Si la 3 servo in aripa cu cate un mpx pe fiecare jumatate, tot ajungi la un singur pin pe sens la alimentare, deci tot la acelasi risc. Trecerea pe sbus iti elibereaza 2 pinii de semnal si poti dubla alimentarea, dar muti riscul de la alimentare la unicul pin de semnal. Cu un db9 pe fiecare aripa ai loc pentru toate, si alimentare dublata si fiecare servo cu semnalul lui.
De ce trebuie sa ne cramponam de db9 si mpx, ati cercetat la farnell/mouser/tme sa vedeti cate sute de conectori speciali de auto sau industriali sunt ?
Intr-o masina aveti idee intr-un manunchi de cate ori se dubleaza cablurile care conteaza pentru securitatea masinii ?
... cu picioarele pe pamant ...
0

#310 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2019 - 06:01 PM

Ar trebui sa vorbesti cu Nan, sigur iar fi utila ceva consultanta din partea unui expert in mufe si planoare F5J.

Serios vorbind planoarele moderne gen Explorer sunt proiectate din start pentru anumite mufe si servo. Pui mufele recomandate de constructor (DB9/MPX/etc.) si servo pentru care sunt facute locasurile asamblarea merge bine. Vrei altceva - ai probleme si trebuie sa fi (foarte) creativ.

Sunt multi modelisti care din start considera planul producatorului doar ca o simpla sugestie si vin cu nenumarate modificari (nu conteaza, kit/arf, spuma sau carbon). Eu merg pe ideea ca producatorul nu e idiot si are mai multa experienta decat mine asa ca mai degraba incerc sa respect planul.

Cat priveste S-bus-ul nu ma pricep dar afirmatiile bombastice de genul "Nu vad sensul la avantul asta pionieresc de a folosi s-bus, cand nu il mai ia in considerare nici un om serios... :unsure: " ma fac circumspect. Oricum la noi, din ce stiu eu foloseste s-bus fix nimeni.

De altfel cei care vin pe camp/la concurs si zboara pe bune sunt destul de putin excitati de mufe si componente, mai interesante sunt fazele de zbor/mixajele si echilibrarea modelului. Alea fac diferenta.

Ceea ce ma duce la o setare de zbor pe care nu o stiam. Dar asta in postul urmator.
0

#311 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19059
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 September 2019 - 07:31 PM

fantastic, bombastic... ti se pare ca i-a urmat careva pe futaba in aventura s-bus ? sau au scos altii alternative ?
Firme chinezesti irelevante, care daca le intrebi de patent s-bus iti inchid discutia ?
Cine sa foloseasca servo s-bus in F5 daca la hyperflight sau soaring usa nu se vinde nici unul ?
De fapt toata argumentarea de mai sus a fost epuizata in urma cu cativa ani, la aparitia s-bus, dupa care l-au lasat in pace sa il ingroape piata.
Faptul ca bus-ul in sine inca mai supravietuieste, e tot de la multicoptere, l-au adoptat pentru comunicarea cu receptorul, ca un inlocuitor mai rapid al PPM-ului

Pe de alta parte, uiti ca in orasul asta sunt Ford si Hella, asa ca am cu cine discuta de un bus adevarat robust de periferice... compara si tu CAN-ul din auto cu s-bus-ul, si o sa te pufneasca... plansu. E un chin sa faci powerbox cu s-bus, posibilitatile de sincronizare la failsafe sunt ca si inexistente.
Daca tot am luat-o prin balarii, stii ca a fost o tentativa de a aduce CAN pe avioane? pe jet-uri, care chiar au nevoie...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#312 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 10 September 2019 - 09:45 PM

Da, singurii care folosesc SBus sunt Futaba si FrSky, mai e un "pitic" pe nume Flysky si care din motive de marketing/ patent foloseste iBus ..si am mai vazut recent un producator chinez (parca Wfly sau pe acolo, am pus linkul de staie in topicul de T16) care a scos o clona ieftina de Futaba si care avea receptor cu WBus/WBus2 (si as putea paria pe o lada de bere ca daca pui osciloscopul sau analizorul logic pe chestia aia dai de niste semnale Sbus/Sbus2 de toata frumusetea).
Si de aia a ajuns Futaba la SBus2 ...ca Sbus n-a prins de loc si au zis ca daca baga un 2 in coada se schimba situatia radical (nota: ceva urme de sarcasm ...).
Deci SBus sau echivalente folosesc doar:
- Futaba ... producator mic, doar cateva statii indoielnice
- Jeti (acolo se cheama EXbus ...astia ofera chiar convertere EXbus / SBus si ca sa fie treaba treaba au bagat SBus in firmware de receptoare)
- FrSky ...astia sunt mai inapoiati, nu au SBus2 ...dar au scos si servo cu sBus
- Flysky cu iBus ala al lor
...deci cam astia ar fi:
- nr 1 mondial la RC (cu oferta completa statii / receptoare / servo)
- nr 1 ...ahh.. sa zicem in Europa, nu mai facem misto de ei (nu de alta dar un coleg de echipa are Jeti si gata, Jeti a devenit subiect tabu :))
- nr 1 din China la chestii cat de cat de calitate si cu ceva inovatie tehnica
- nr 1 din China la chestii de volum.
Mdah...nimeni nu foloseste SBus.
0

#313 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19059
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 September 2019 - 09:55 PM

Frsky s-a retras din afacerea cu servo, au fost un fiasco.
Mult succes la echipat modelele cu receptoare si servo-uri futaba, ca niste adevarati campioni...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#314 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2019 - 11:20 PM

Vezi postareastiganas, la 10 September 2019 - 06:01 PM, a spus:

Ceea ce ma duce la o setare de zbor pe care nu o stiam. Dar asta in postul urmator.


Treaba am vazut-o prima oara la filmarile de la mondialul F5J la Arijan si acum am vazut-o la Iasi la Silviu.

Este vorba de modul termic. Zic cum e la Silviu. Asadar cand da pe termic coboara putin eleroanele si flapsurile sincron cativa mm (nimic special).

Dar, la modul termic are cuplat un slider care - atentie - coboara suplimentar, continuu, doar flapsurile. Deci cand vrea sa amplifice modul termic coboara suplimentar doar flapsul (inca cativa mm) nu si eleroanele. Silviu zice ca se simte foarte bine, creste portanta, planorul urca mai tare in termica dar ramane la fel de manevrabil.

O sa incerc si eu (trebuie sa ma prind intai cum o fac din statie).

Acum la modul termic am si eu un slider care coboara suplimentar sincron si flapsul si eleroanele. Creste portanta dar manevrabilitatea sufera, planorul e mai instabil.
0

#315 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2413
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 September 2019 - 10:41 AM

Vezi postareastiganas, la 10 September 2019 - 11:20 PM, a spus:

Treaba am vazut-o prima oara la filmarile de la mondialul F5J la Arijan si acum am vazut-o la Iasi la Silviu.

Este vorba de modul termic. Zic cum e la Silviu. Asadar cand da pe termic coboara putin eleroanele si flapsurile sincron cativa mm (nimic special).

Dar, la modul termic are cuplat un slider care - atentie - coboara suplimentar, continuu, doar flapsurile. Deci cand vrea sa amplifice modul termic coboara suplimentar doar flapsul (inca cativa mm) nu si eleroanele. Silviu zice ca se simte foarte bine, creste portanta, planorul urca mai tare in termica dar ramane la fel de manevrabil.

O sa incerc si eu (trebuie sa ma prind intai cum o fac din statie).

Acum la modul termic am si eu un slider care coboara suplimentar sincron si flapsul si eleroanele. Creste portanta dar manevrabilitatea sufera, planorul e mai instabil.


Normal că e mai instabil pentru că îi scade viteza. Folosirea flapsurilor se sincronizează cu profundorul. Se dă și puțin picat să menții viteza necesară unei bune manevrabilități. Faptul că-i dai picat nu înseamnă că planorul va coborî, ba chiar urcă mai bine. Nu un picat brutal ci doar atât cât îi trebuie să-și mențină viteza.
Ca la aterizare, dar mai blând.

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 11 September 2019 - 10:42 AM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#316 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1205
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 11 September 2019 - 06:57 PM

La Viator am setat 2 moduri termice.
La primul coboara si flaps si eleron cativa mm
la al doilea eleronul ramane pe loc(cum e in mod termic 1)
si coboara doar flapsul inca cativa mm.

Dar am citit undeva- nu mai stiu unde- ca se fac 2 moduri termic
si la ambele flapsul se "cizeleaza" cu slider.

Avantaj cei cu slidere pe statii :)
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#317 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 March 2021 - 06:40 PM

Ziceam ca nu mai cumpar planoare F5J dar nu a fost sa fie. Am avut o megaocazie pentru un Explorer BF.

Explorer BF nu mai e ultimul racnet in materie de Xplorare, Q este cel mai tare dar e foarte nou si cred ca mai e nevoie de cateva revizii pana e "smooth". In schimb BF e testat si rastestat si in plus vine cu fuselajul nou si eu am optat pentru coada in V.

Deci pentru mine e ceva in plus fata de ce am:

- 4m anvergura
- fuselaj nou
- coada in V

Am cumparat separat doar motorul Xpower F5J (multumesc ender) in rest a venit pachet complet de la NAN inclusiv pale si con meseriase, pale dedicate fix pentru Xpower. De fapt a mai fost ceva suplimentar, controler de drona primit cadou tot de la Ender (sunt un norocos). De montat, huse si tot s-a ocupat Silviu.

Azi am avut primul zbor si sunt, evident, foarte incantat.

Fisier atasat  2850436d-d0e4-4358-9bd9-5fc4cf7c3cd2.jpg (229.81K)
Number of downloads: 40

Servo KST si MKS HighVoltage si alimentare directa din baterie fara BEC.

Cum e posibil ? Simplu, se trage curent din doua celule prin mufa de egalizare. Da, cele doua celule se vor descarca mai tare dar nu e problema si sarcina chargerului e sa le echilibreza de fiecare data.

ESC-ul are un singur reglaj vital (facut de Ender67) - frana. Are frana activata. Si mama ce frana, zici ca se rupe fuselajul cand franeaza.

Singura chestie minora e ca pakurile pe care le am sunt o sugime prea mari, capota e o idee ridicata. Se rezolva.
0

#318 Useril este offline   ender67 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2186
  • Inregistrat: 15-September 13

Postat 04 March 2021 - 09:08 AM

Pai daca mergi pe varianta cea mai simpla cu servo alimentate 2S din pack vezi daca nu merge si receptorul cu 2S direct..... si in cazul asta poti sa simplifici schema si sa mai castigi putin loc renuntand la BEC, tai firul ala de alimentare BEC chiar linga mufa XT60.
Si daca vrei sa mai castigi inca putin spatiu pot face o varianta cu mufe XT30, la cat consuma motorul asta XT30 n-ar trebui sa fie o problema. Tin minte ca Silviu asa avea (sau intentiona sa isi puna), XT30 in loc de XT60.
Mare dferenta de greutate n-ar fi dar sunt cativa mm care in cazul tau s-ar putea sa te ajute.
Lotul ala de 8 ESC (4 cu radiator rosu de 40A si 4 cu radiator mov de 36A) l-am facut cu XT60 parca, pe urma am luat cateva perechi de XT60 si aveam intentia sa le schimb, sa pun XT60 la noua serie de ESC de 60A (tot de drona). Si cred ca mai am o serie de 4 de 35A, un pic mai late dar mai subtiri. noile serii le fac fara derivatia aia cu BEC, voi merge pe alimentare din mufele de egalizare, fie cu posibilitatea alimentarii direct 2s fie cu un BEC de 5 - 5.5 - 6 - 7.4 V pus in circuit.
0

#319 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2021 - 07:57 PM

O tura de zbor mai consistenta cu Explorer BF. Am prins vreme buna (dar nu fenomenala)

Fisier atasat  8fb2b682-5e34-4cc0-9f45-34bdb6a2f299.jpg (244.62K)
Number of downloads: 17

Zboara excelent dar nu mai pot sa zic ca e mare diferenta intre ele. Intre primul Xplorer (2015 aripa X2) si Explorer (2017 aripa X1) e diferenta mare, se simte si la termica si la manevrabilitate. La asta diferenta e mult mai subtila.

Coada in V are autoritate surprinzator de buna pe directie (parca mai buna decat coada in X), motorul trage bine dar se simte ca nu are aceeasi eficienta la urcare precum cel cu gearbox (dar are viteza), una peste alta o placere. Am mari indoieli ca NAN mai poate sa stoarca ceva din designul asta (inafara de varianta compacta Q care are acelasi profil de aripa). Atentie profil de aripa X1 din 2008.

Ce nu imi place e prinderea ampenajelor in V cu scoci, e destul de anevoiasa si scociul nu sta prea bine. Prinderea cozii in X e mult mai eleganta.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 01 April 2021 - 07:59 PM

0

#320 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2021 - 04:55 PM

Testand pakuri m-a mancat in fund sa schimb palele RF16x8.5 slim de pe Xplorer nr.1 cu pale GM 16x8 pe care le tin degeaba in casa de cativa ani. Palele RF erau de cele mai tari la vremea lor dar acum sunt depasite, printre altele stau pliate mai nasol decat cele GM.

Aceasta operatie simpla mi-a mancat o zi intreaga si era sa stric serios planorul. Si asta deoarece conul de la Vladimir (Hyperspinner) nu a vrut sa mai iasa de pe ax. Am tras, l-am batut, l-am fortat - nimic. Bafta mea ca am gasit un extractor de pinioane la tata si asa (cu greu si in mod improvizat) am reusit sa il scot. Toate aventura a fost din cauza ca a fost prea tare strans pe ax, surubelele au sapat si au creat o mica bavura.

Fisier atasat  50b1365b-a585-4963-a5f9-8776133bf70d.jpg (48.21K)
Number of downloads: 38

tras cu mana era imposibil de scos. Asadar atentie cat strangeti ca puteti avea surprize.

Oricum operatia a reusit, palele stau perfect, o placere.

Fisier atasat  b5efe74b-28e7-4a7f-8e06-1db9082fcd9f.jpg (75.19K)
Number of downloads: 29Fisier atasat  fd366f49-5db1-4622-90a9-b953a4c7326e.jpg (81.96K)
Number of downloads: 32

Consum 35A (vad ca am scris la inceputul topicului ca aveam consum de 40A cu palele RF). Vad ca sunt de altfel in parametrii pe care ii da nenea Reisnauer Nu am poze cu palele RF, doar ceva mai vechi tot din topicul asta.

Fisier atasat  IMG_4651.JPG (187.87K)
Number of downloads: 36
0

#321 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9290
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 05 April 2021 - 06:21 PM

Vezi postareastiganas, la 05 April 2021 - 04:55 PM, a spus:

Testand pakuri m-a mancat in fund sa schimb palele RF16x8.5 slim de pe Xplorer nr.1 cu pale GM 16x8 pe care le tin degeaba in casa de cativa ani. Palele RF erau de cele mai tari la vremea lor dar acum sunt depasite, printre altele stau pliate mai nasol decat cele GM.

Aceasta operatie simpla mi-a mancat o zi intreaga si era sa stric serios planorul. Si asta deoarece conul de la Vladimir (Hyperspinner) nu a vrut sa mai iasa de pe ax. Am tras, l-am batut, l-am fortat - nimic. Bafta mea ca am gasit un extractor de pinioane la tata si asa (cu greu si in mod improvizat) am reusit sa il scot. Toate aventura a fost din cauza ca a fost prea tare strans pe ax, surubelele au sapat si au creat o mica bavura.

Atasament 50b1365b-a585-4963-a5f9-8776133bf70d.jpg

tras cu mana era imposibil de scos. Asadar atentie cat strangeti ca puteti avea surprize.

Oricum operatia a reusit, palele stau perfect, o placere.

Atasament b5efe74b-28e7-4a7f-8e06-1db9082fcd9f.jpgAtasament fd366f49-5db1-4622-90a9-b953a4c7326e.jpg

Consum 35A (vad ca am scris la inceputul topicului ca aveam consum de 40A cu palele RF). Vad ca sunt de altfel in parametrii pe care ii da nenea Reisnauer Nu am poze cu palele RF, doar ceva mai vechi tot din topicul asta.

Atasament IMG_4651.JPG


Surubul respectiv (set screw) a lucrat asa cum trebuie. Daca nu este destul de dur sau daca axul este prea dur, atunci nu face santuletul cu pricina, aluneca si asamblarea esueaza.
0

#322 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 April 2021 - 06:54 PM

Exact asa e, in mod normal axul are un cant si acolo ar trebui sa intre set screw, asa are Xpower F5J. Hubul fiind facut de Vladimir la mare precizie intra fest pe ax. O mica bavura/santulet si nu mai iese. Acum am preferat sa-l strang mai cu mila, daca am ghinion si zboara (nu cred) nu se intampla nimic rau, trebuie cautat putin prin iarba - la asta sunt expert.

Vezi postareadan_mitea, la 05 April 2021 - 06:21 PM, a spus:

Surubul respectiv (set screw) a lucrat asa cum trebuie. Daca nu este destul de dur sau daca axul este prea dur, atunci nu face santuletul cu pricina, aluneca si asamblarea esueaza.

0

#323 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2413
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 05 April 2021 - 08:13 PM

Vezi postareastiganas, la 05 April 2021 - 06:54 PM, a spus:

Exact asa e, in mod normal axul are un cant si acolo ar trebui sa intre set screw, asa are Xpower F5J. Hubul fiind facut de Vladimir la mare precizie intra fest pe ax. O mica bavura/santulet si nu mai iese. Acum am preferat sa-l strang mai cu mila, daca am ghinion si zboara (nu cred) nu se intampla nimic rau, trebuie cautat putin prin iarba - la asta sunt expert.


Da, da. Eu, l-am căutat două ore împreună cu încă două persoane. Nici că l-am mai găsit. Parcă a intrat în pământ. Strânge sănătos că e mai bine.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#324 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2021 - 08:07 PM

Am fost pe camp cu watmetrul dupa mine.

Explorer BF cu motor Xpower light, pale si con NAN (habar n-am ce pas au) consuma 27-28A.

Explorer cu motor Leopard 250 consuma 20-21A. Bateria mica de 450 mah duce un zbor fara sa transpire, fara sa se incinga.

Fisier atasat  44f8ed84-d874-48d1-8412-84871f4c35f9.jpg (220.13K)
Number of downloads: 45


Dupa cum se vede e loc prea mult in fuselaj (se vede si unde am lipit codul meu de pilot inregistrat)
0

#325 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1939
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 07 April 2021 - 06:02 PM

Salut.
Îmi place sistemul de fixare a cupolei. În rest pot doar să urmăresc ce faceți aici.
Toate cele bune.
Sultan Eduard
0

#326 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2021 - 11:26 PM

Da, asta e sistemul clasic de fixare (cu tija de carbon) - se foloseste asa de 20-30 de ani dar.... fuselajele moderne sunt atat de inghesuite ca tija aia de carbon e prea mult asa ca de vreo 2 ani e la moda altceva

Fisier atasat  Clipboard01.jpg (38.28K)
Number of downloads: 29

si anume un manson de plastic care strange ferm capota. Este practic si eficient. De multe ori solutile simple au nevoie de cateva zeci de ani pana apar.


Cat despre "În rest pot doar să urmăresc ce faceți aici." da, asa gandeam si eu dar daca aduni cati bani ai dat in ultimii ani pe diverse aeromodele si diverse prostioare (modelistice bineinteles) iti dai seama ca mai bine cumparai un model "adevarat". Daca ai rabdare apar/gasesti modele decente la sub 1000 EUR second si un model F5J in mod particular are viata lunga.

Eu am avut doar doua accidente: am spart coaja la un plan central apasand prea tare cu degetul (batea vantul) si modelul ultrausor a fost luat/ridicat/infipt in pamant de un mic vartej la Ghimbav - amandoua din neatentie si fara lagatura cu zborul.


Vezi postareaedisultan, la 07 April 2021 - 06:02 PM, a spus:

Salut.
Îmi place sistemul de fixare a cupolei. În rest pot doar să urmăresc ce faceți aici.
Toate cele bune.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 07 April 2021 - 11:27 PM

0

#327 Useril este offline   edisultan 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1939
  • Inregistrat: 16-March 08
  • Gender:Male
  • Location:Tulcea
  • Interests:Aeromodelism, navomodelism

Postat 08 April 2021 - 09:21 PM

Mulțumesc pentru sfat. Seară frumoasă.
Sultan Eduard
0

#328 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8087
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 April 2021 - 07:21 PM

Am fost pe camp cu Explorer F5J 3.5m si Explorer BF 4m, le-am zburat in paralel, amandoua imi plac, greu de zis care e mai grozav. Cum nu se intampla des sa le am pe amandoua înșirate pe camp am zis sa fac niste poze pentru comparație.

In primul rand palele

Fisier atasat  IMG_6721.JPG (463.6K)
Number of downloads: 28Fisier atasat  IMG_6723.JPG (453.42K)
Number of downloads: 24

cele mici de la NAN se pliaza spectaculos, celelalte sunt GM, la fel excelente.
Conul de la NAN nu e lipit de fuselaj pentru ca asa se potrivea cantul de pe axul motorului cu set screw si n-am vrut sa modific ceva.


puse unul peste altul

Fisier atasat  IMG_6725.JPG (333.25K)
Number of downloads: 22Fisier atasat  IMG_6726.JPG (328.09K)
Number of downloads: 23

Fisier atasat  IMG_6727.JPG (339.45K)
Number of downloads: 22Fisier atasat  IMG_6728.JPG (317.57K)
Number of downloads: 29

se vede bine mai ales diferenta de lungime la fuselaj
0

Arata acest topic


  • 11 Pagini +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro