Modelism - RHC Forum: Baterii epuizate? - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Baterii epuizate? mai merg folosite?

#31 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 June 2015 - 04:15 PM

Eu cu multicopter dupa ce fac o serie de tumbe, maxim la cate un minut, revin in hover "la picior" si ascult buzzer-ul, daca suna, am aterizat.
Daca a ajuns sa sune continuu in hover, cand ai cea mai mica solicitare, e complet descarcata.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#32 Useril este offline   daniel_ionut 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 573
  • Inregistrat: 08-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Helicopters

Postat 17 June 2015 - 05:38 PM

Vezi postareaadytac, la 17 June 2015 - 04:12 PM, a spus:

Pentru hover si manevre mici pe cat sa setez timpul ?


Daca nu faci pitch pump-uri, tic-toc-uri, rainbows si lucruri de genu asta si daca bateriile sunt noi, eu cred ca poti merge linistit pe 6 macar 20 de cicluri. Vezi si tu cat incarci in acumulator dupa un zbor de 6, sa nu depasesti 1800mAh
Scazi progresiv timpu in functie de stilu de zbor si de uzura bateriilor.

Eu cand am patit problema asta trageam destul de tare de elicopter, consumam pana pe la 1800 mAh...
0

#33 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 17 June 2015 - 05:47 PM

Eu stiu una si buna la elicopterele mele: 3 minute fac ce vreau, intre 3 si 3:30 minute fac circuite cu spatele sau ceva mai lejer cu motorul la 70% si dupa 4 minute ma calmez si ma pregatesc de aterizare iar pana la 4:20 sunt jos, adesea in autorotatie bagata de esc la pragul de 3,4v/cell. Asta cu autorotatu este foarte utila cred eu, caci esc-ul meu nu taie brusc ci reduce treptat. Cand il aud ca scade am timp sa-l aduc la decolare iar energia in pale ramasa de la taierea completa este marja de eroare.
In functie de ce prostii am facut prin aer in cele 3 minute de inceput bag 70-80% din capacitatea acumulatorului. Nu stiu cat or tine in regimul asta, si putin imi pasa. Prefer sa-mi fac damblaua cu ele dupa pofta inimii si cand or pica, le pun cruce crestineste la toate. Mai face chinezu altelehttp://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
0

#34 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 June 2015 - 06:19 PM

Genul asta empiric de estimare mi se pare calea sigura sa le scurtati viata inainte de termen.
Inteleg ca nu are lumea bani de telemetrie, dar buzzer-ul ala spune destul daca stati sa il asculti.
Ciprian zice ca revine la 3.4V cu ajutorul ESC-ului, buzzer-ul tzipa la 3.3V, deci nu tine teoria ca ar tzipa buzzer-ul permanent cand faceti 3D, ca daca ar fi asa s-ar declansa autorotatia la ESC.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#35 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 17 June 2015 - 06:24 PM

Nu prezenta unui buzzer ar fi problema, doar ca un heli(ceva mai marisor nu vorbim de clasa 250) face mult mai multa galagie decat ar putea un buzzer sa faca.
0

#36 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 June 2015 - 06:42 PM

De acord, dar cand il aduci la inspectie, la 1 metru de tine, daca nu il auzi, macar vezi led-urile ca s-au facut rosii la 3.6V, iar la 3.3 incep sa clipeasca, odata cu declansarea galagiei.

Si face mai multa galagie o elice de 50 cm decat 4 de 25 ? :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#37 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 17 June 2015 - 06:45 PM

Ce elice de 50cm, cand pana si tzantzarul de 450 are 70cm in rotorul principal? De 550 ce sa mai zic, ala are 115cm... si uuurla de trezeste si mortii. Un quad e mai silentios decat un heli cu alimentarea cuplata http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/biggrin.gif.
Si inca una, heli nu se tine aproape de tine. SI nici nu-ti permit cele 3 minute sa-l aduci la tine prea des sa te chiorasti la niste leduri.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 17 June 2015 - 06:45 PM

0

#38 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 17 June 2015 - 07:18 PM

Pai si un quad mediu clasa 450 m2m, cu elici de 10" = 25cm inseamna ca are tot 700mm intre varfurile palelor, deci sunt obisnuit cu marimea asta.

Avem si de 600 m2m cu elici de 12" = 30 cm, deci acoperind un rotor de 900mm.

Dar daca aveti optiunea asta de ESC care sa taie la 3.4V per cell, nu inteleg de ce va mai bateti capul :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#39 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1168
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 17 June 2015 - 11:13 PM

Nu functioneaza corect un buzer pus pe heli.In primul rand consumul este mare si vine de cele mai multe ori brusc,cea ce face ca urlatoarea sa bazae in fiecare manevra,in al doilea rand un heli se vede cu ochiul liber cand nu mai ai putere.La 3.5 pe celula deja e lesinat complet,la 3.3 face cel mult hover cu mansa la trei sferturi...deci nu e cazul sa folositi buzer.Activati protectia din ESC la 3.3-3.5v si taerea motorului sa fie facuta gradual(nu brusc).

Ps.Folositi buzer optic sau acustic la bateria de receptie(daca folositi asa ceva)care e mult mai predispusa la descarcare sub prag,ne fiind nici o posibilitate de protectie pentru aceasta.

Aceasta postare a fost editata de furios: 17 June 2015 - 11:17 PM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#40 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 18 June 2015 - 08:16 AM

Timer de ce nu folositi? Eu setez timer-ul in asa fel incat sa ramana 3.7-3.8v pe celula. La pack-urile mai obosite raman cu 3.7 la cele mai bune cu 3.8. Faza cu buzzer-ul mi se pare inutila, cum spune si furios mai sus, iar sa intre esc-ul in cutoff iar nu e bine ca pack-ul e prea descarcat, scurtezi viata mai mult de jumatate pentru un minut de hover la baterie, ca in minutul ala oricum n-ai forta sa faci altceva.
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#41 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 18 June 2015 - 08:29 AM

Eu am acest buzzer pe 450. Poate fi setat intre 2,7 - 3,8 sa tipe. Se aude cu tot zgomotul elicopterului. Intr-adevar nu este ca si pe un avion, dar macar te avertizeaza sa nu mai tragi de elicopter si sa-l aduci frumos pe pamant. Mie imi este folositor, nefiind un specialist la zbor. Poate pentru cei avansati e de-ajuns ESC-ul sau autorotatie, etc, eu unul nu as risca sa-mi taie chiar si gradual motorul undeva intr-un viraj la inaltime sau mai stiu eu ce alta manevra unde nu mai ai timp sa reactionezi. Cat despre autorotatie la 450 , sa fim seriosi, e greu sa o faci calculat, dar sa te trezesti pe nepusa masa cu motorul oprit. Daca ai inaltime mica, 450 nu cred ca va intra in autorotatie, in cel mai bun caz ii rupi trenul de aterizare la impact. Eu zic ca nu strica buzzer-ul pe elicopter si-ti poate da indicatii pretioase despre starea bateriei. Folosesc Turnigy 2200mAh 3S 40C si ZIPPY Compact 2200mAh 3s 60c, am setat statia la 4 minute. Dupa un zbor de 4 minute acumulatorii sunt undeva la tensiunea de storage, deci probabil mai am 1, maxim 2 minute in ei pana la epuizare si destul pentru a aduce elicopterul acasa intreg. Ce rost are sa trag tot din acumulator si sa-l omor de timpuriu, doar ca sa-mi fac o dambla aiurea si sa risc sa-mi fac si pasarea zob ?! Ideea e sa zbor cat mai mult cu un acumulator, in conditii de maxima siguranta.

Vezi postareaMishu-Ptm, la 18 June 2015 - 08:16 AM, a spus:

...Faza cu buzzer-ul mi se pare inutila, cum spune si furios mai sus, ...

Nu chiar, e stiut faptul ca acumulatorii LiPol nu se duc in timp , te pot lasa brusc fara alte semne. Tensiune poate avea la decolare , dar cand incepi sa tragi de el moare, ei buzzer-ul iti spune ca ai o problema pe una sau mai multe celule . La elicoptere nu prea sunt iertate greselile, orice piesa care nu fiunctioneaza corect , poate duce la crash.

Aceasta postare a fost editata de Radubv: 18 June 2015 - 08:34 AM

AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#42 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 18 June 2015 - 08:34 AM

Da, la 450 sta altfel treaba. Poti pune un buzzer daca vrei, dar tot pe timer-ul statiei m-as baza eu(mai ales ca statia mea citeste timpul cu voce tare la fiecare minut http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Un pack nu moare asa brusc. Un zbor a tras de-a rupt si a doua oara nici nu mai misca servourile. Se degradeaza in cicluri, nu se poate face praf intr-un singur ciclu decat daca-l descarci pana la 0v...(desi si de acolo se mai poate face ceva)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 18 June 2015 - 08:35 AM

0

#43 Useril este offline   Radubv 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 740
  • Inregistrat: 09-February 12
  • Gender:Male
  • Location:Brasov
  • Interests:Aero-Auto RC.

Postat 18 June 2015 - 08:42 AM

Vezi postareaCiprian97, la 18 June 2015 - 08:34 AM, a spus:

Da, la 450 sta altfel treaba. Poti pune un buzzer daca vrei, dar tot pe timer-ul statiei m-as baza eu(mai ales ca statia mea citeste timpul cu voce tare la fiecare minut http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif)
Un pack nu moare asa brusc. Un zbor a tras de-a rupt si a doua oara nici nu mai misca servourile. Se degradeaza in cicluri, nu se poate face praf intr-un singur ciclu decat daca-l descarci pana la 0v...(desi si de acolo se mai poate face ceva)

Statia iti da informatii pasive, in timp ce buzzer-ul iti da informatii in timp real despre starea acumulatorului. Sa le ai pe amandoua nu cred ca strica. Cat despre acumulatori, am patit la mCPX, am zburat normal cu un pack, la urmatorul zbor cu acel pack nici macar nu a mai putut sa ridice elicopterul, cu toate ca tensiune era in el suficienta. Parerea mea este ca la elicoptere , capitolul acumulatori este mai sensibil si trebuie atentie mult mai mare. Toti acumulatorii mei care nu mai merg pe elicopter, pe avioane , merg ...mult si bine si chiar daca ma lasa in aer motorul, un avion il aduci pe pamant fara probleme in cele mai multe cazuri.

Aceasta postare a fost editata de Radubv: 18 June 2015 - 08:43 AM

AUTO

HPI Trophy Truggy 4.6 2013 2.4GHZ Waterproof- nitro
HPI Blitz2 Flux - electric
FG Baja Buggy Sportsline - benzina

AERO

Align T-Rex 450 Pro V2 - Augusta electric
Align T-Rex 500L Dominator - electric
Align T-Rex 700E DFC - electric
Drake by Dululutu -electric
Easy Star II by Multiplex - electric
Phoenix 2400 - electric
Sbach 342 by FMS 1300mm - electric
DJI Mavic Pro
Realacc Real5 215MM FPV Racing Drone
|||Spektrum DX9|||
0

#44 Useril este offline   daniel_ionut 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 573
  • Inregistrat: 08-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Helicopters

Postat 18 June 2015 - 10:02 AM

Adevarul e ca asa cum a picat bateria mea dupa ~30 cicluri si n-a mai dus 6 minute, probabil ca peste alte 30 de cicluri o sa am probleme cu bateria la zborul de 4 minute iar singura modalitate ieftina si accesibila sa afli de asta e sa ai ceva alarma activa -> buzzer (la faza cu ESC-ul care taie tensiunea nu vreau sa ajung, lol).
0

#45 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 18 June 2015 - 07:39 PM

La 6s (cu atit mai mult la 10s sau 12s) nu poti sa simti in zbor cind vre-o celula coboara in sarcina de la 3.7 la sub 3v sa zicem. Pur si simplu nu simti in zbor 0.7v pe pack. Careva tot e prima imbatrinita. Rezultatul e ca omori pack-ul in 20-30 de zboruri fara sa tragi tare de el. Sfatul meu e sa folositi buzer/celula, chiar daca vi se pare ca-i inutil.
0

#46 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 June 2015 - 08:36 PM

Exact, eu am omorat doua pack-uri in perioada de pionierat aterizand la 2.8V cu una din celule.
De atunci cuplarea buzerului este la fel de importanta ca "atentie la deshte, ca paleshte... !"
... cu picioarele pe pamant ...
0

#47 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 June 2015 - 10:59 AM

Daca e cineva interesat, am gasit Pulse in .de, o reducere care le face atractive, un singur model din pacate... 2200 3s 25C la 15 Euro.

Daca e sa fie dupa cum ziceti, ca ai sute de cicluri la bord cu asa ceva... atunci e ca si cum ai lua de la HK sub 10$.
Doar ca transportul este 16 Euro incoace, ceeace la 4 bucati o duce la 19 Euro... hmmm... chiar o merita ? :unsure: :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro