Modelism - RHC Forum: constructie cnc hobby - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

constructie cnc hobby

#1 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 24 April 2015 - 10:51 PM

salut,
Numele meu este Florin si sunt din Galati. Dupa ce am "rasfoit" forumurile de pe la noi cat si de pe afara, m-am hotarat sa incep constructia unui cnc in regim de amator. Nu sunt chiar incepator, de vreo 2-3 ani ma tot joc cu constructia unui cnc hobby. Am inceput, ca majoritatea cnc-istilor entuziasti, cu axe suspendate, pal, plexiglas, cornier. Am aflat prin propria experienta ca, pentru a obtine rezultate multumitoare, trebuie sa investesti putin mai mult, atat in materialele cat si in scule.
Cnc-ul il voi folosi pentru a prelucra aluminiu si plastic. Imi vor trebui probabil cateva luni bune pana sa il termin. Pentru inceput am gidajele pentru cele 3 axe
Imagine atasata: ghidaje.jpg
ghidajele sunt de 30
0

#2 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 24 April 2015 - 11:06 PM

Vezi postareaflorinhome, la 24 April 2015 - 10:51 PM, a spus:

salut,
Numele meu este Florin si sunt din Galati. Dupa ce am "rasfoit" forumurile de pe la noi cat si de pe afara, m-am hotarat sa incep constructia unui cnc in regim de amator. Nu sunt chiar incepator, de vreo 2-3 ani ma tot joc cu constructia unui cnc hobby. Am inceput, ca majoritatea cnc-istilor entuziasti, cu axe suspendate, pal, plexiglas, cornier. Am aflat prin propria experienta ca, pentru a obtine rezultate multumitoare, trebuie sa investesti putin mai mult, atat in materialele cat si in scule.
Cnc-ul il voi folosi pentru a prelucra aluminiu si plastic. Imi vor trebui probabil cateva luni bune pana sa il termin. Pentru inceput am gidajele pentru cele 3 axe
Atasament ghidaje.jpg
ghidajele sunt de 30


Salut. Bun venit ! Ghidajele sunt Rexroth, din ce am vazut. Foarte bune. Ce arie de lucru ? Ce cadru ? Ce precizie ? Si inca 100 de intrebari...
0

#3 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 25 April 2015 - 11:03 AM

perechea cea lunga e THK, celelalte doua sunt Rexroth.
cursele utile vor fi 700x400x150, iar pentru cadru, voi folosi placi din aluminiu in combinatie cu profile din aluminiu.
pentru hobby, profilele din aluminiu sunt cea mai buna alegere si se pot procura relativ usor
0

#4 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 25 April 2015 - 02:04 PM

Vezi postareaflorinhome, la 25 April 2015 - 11:03 AM, a spus:

perechea cea lunga e THK, celelalte doua sunt Rexroth.
cursele utile vor fi 700x400x150, iar pentru cadru, voi folosi placi din aluminiu in combinatie cu profile din aluminiu.
pentru hobby, profilele din aluminiu sunt cea mai buna alegere si se pot procura relativ usor



Salut

din ce vad eu acolo in poza , ghidajele sunt de 20 ... cum vrei sa scoti cursele alea ? Thk-urile au cam 660mm , nu scoti mai mult de 520-540mm cursa ...
iar din cele mai scurte de asemenea ... max.300 respectiv 120mm . Sau ai si alte ghidaje ?

Foarte corect , profilele de aluminiu extrudat sunt foarte bune pentru CNC in regim de amator ... esential e sa conectezi corect structura folosind
componente executate din placa de aluminiu de preferinta rectificata pe fete .

Ceva schite , desene de principiu ?

cheers.
0

#5 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 25 April 2015 - 02:59 PM

katran, ghidajele sunt de 30 - scrie si sub poza
cele lungi,THK, sunt de la tine :) si au 920mm
0

#6 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 25 April 2015 - 08:07 PM

Vezi postareaflorinhome, la 25 April 2015 - 02:59 PM, a spus:

katran, ghidajele sunt de 30 - scrie si sub poza
cele lungi,THK, sunt de la tine :) si au 920mm



Whoaa ... am uitat !!! Pai e altceva ... Spor la construit !!!
0

#7 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 04 May 2015 - 05:11 PM

acum am si profilele din aluminiu si surubul pentru axa X(la constructia mea, axa X este baza si portalul Y)
profilele sunt ITEM cu canal de 8mm
surubul este chinezesc RM2505 la care voi folosi 2 piulite pentru a avea un joc cat mai mic.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: surub RM2505.jpg
  • Imagine atasata: profile.jpg

0

#8 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 04 May 2015 - 05:16 PM

Si cum faci preload intre piulite ? Cu arc ?
Coltarele alea sunt 40_40 ? Nu erau mai bune 80_80 ?
Cam subtirele profilele ... Eu am structura de 80_80 si tot vibreaza ... Am si lestat masina cu niste
dale de beton , tot degeaba ...

Vreo schita , ceva ?
0

#9 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 04 May 2015 - 09:50 PM

piulitele vor fi montate cap la cap si stranse intre ele pentru a reduce jocul
ceva asemanator am gasit pe cnczone:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: dsc1300c.jpg

0

#10 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 06 May 2015 - 03:19 PM

Interesanta abordare ... nitel cam din topor dupa gustul meu , dar , daca functioneaza , e O.K .
0

#11 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 07 May 2015 - 09:25 AM

da Gabi, e din topor, dar merge si e ieftin si usor de facut

ce alte solutii "low budget" ar fi?
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#12 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 18 May 2015 - 06:23 PM

Vezi postareaflorinhome, la 04 May 2015 - 09:50 PM, a spus:

piulitele vor fi montate cap la cap si stranse intre ele pentru a reduce jocul
ceva asemanator am gasit pe cnczone:


Salut. Daca nu ai cumparat deja cele 2 piulite, as sugera sa eviti aceasta solutie. Ea are efect pentru backlash 0, dar forta de strangere este foarte sensibila si este dificil de gasit "la mana". O forta prea mare de strangere uzeaza flancurile mult inainte de vreme. In plus, costul 1 piulite duble cu pretensionare din fabrica este foarte aproape de costul a 2 piulite simple.
0

#13 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 18 May 2015 - 06:43 PM

Votez cu steelmind si ti-as da acelasi sfat.
Am primit eu de undeva un astfel de montaj, cu doua piulite care inlatura jocul. Cea mai simpla si robusta solutie, era pe vremuri, intercalarea unui distantier metalic foarte bine controlat dimensional intre cele doua piulite dar este complicata modificarea acelei dimensiuni, in timp. Si presupun ca e greu de gasit acea "strangere" fara o solida experienta in spate.
Daca nu esti pretentios si vrei ceva home-made, poti merge pe un element elastic intre ele, care sa asigure oarece forta "axiala" si sa inlature jocul. Constructiv pare usor, dar nu este cea mai sfanta metoda. Problema delicata este ca trebuie sa poti regla si bloca cele doua piulite in pozitii aproape la intamplare, cand gaurile lor de fixare nu se suprapun. E de bricolat pe langa ele un dispozitiv mecanic sa permita astfel de reglaje, dar nu-i imposibil. Referitor la pret, nu cred ca merita osteneala sa te complici cu doua piulite pretensionate "artizanal". Doar daca ai vreo smecherie de pe undeva si este convenabil pentru tine.
In orice caz, felicitari pentru ce faci si pentru ca ai curajul sa treci prin toate provocarile!
Spor la treaba!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 18 May 2015 - 06:44 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#14 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 19 May 2015 - 02:14 PM

De exemplu, la Hiwin 1 piulita simpla (nu dubla, caci pe suruburi roluite nu se fac piulite duble, ci doar pe cele rectificate) cu pretensionare este in jur de 100 euro. Nu este o avere.
0

#15 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 19 May 2015 - 05:06 PM

salut,
am deja cumparate piulitele.
este adevarat ca o solutie gata din fabrica este mai usor de folosit si ca asa cum vreau eu sa fac e mult mai dificil(dar nu foarte dificil)
in schimb la pret... diferenta e mare
pe doua suruburi cu bile 1605 prelucrate la capete + 4 piulite + transport, am platit 115$
o singura piulita dubla pentru 1605 - mai ieftin de 69$ nu am gasit
nu uita ca e o constructie hobby, nu voi lucra in regim industrial iar reglajul celor doua piulite nu ma sperie deloc, din contra - imi place sa stau si sa fac reglaje fara sa imi pierd rabdarea.
nu fac tensionare cu arc sau alte metode care sa tina tensiune incontinuu - ar duce la uzura prematura.
0

#16 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 19 May 2015 - 06:08 PM

Vezi postareaflorinhome, la 04 May 2015 - 09:50 PM, a spus:

piulitele vor fi montate cap la cap si stranse intre ele pentru a reduce jocul
ceva asemanator am gasit pe cnczone:

poate ca nu am dat cel mai bun exemplu cu ce am aratat acolo
eliminarea /reducerea jocului o voi face in felul urmator:
fiecare piulita are blocul ei, strang pe pozitie prima piulita apoi aplic o usoara tensiune pe adoua piulita si o strang si pe aceasta

piulitele chinezesti, nu au joc mai mare de 0.01-0.02mm (cu forta aplicata asupra lor - in gol, nu au joc deloc)
gaurile de la suruburile care fixeaza blocul piulitei, au 0.5mm in plus fata de surub, ceea ce imi va permite sa reglez jocul chiar si dupa ce apare uzura.
fizic, intre cele doua piulite nu va fi decat aer.
0

#17 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 May 2015 - 07:17 PM

Nu mai umblu cu periatul... Te descurci bine indiferent de situatie. Nu te mai incurca in detalii. Construieste si cu o singura piulita, invata si restul si da-i bataie. Lasa fineturile pe cand o sa vezi ca ai nevoie de ele. Stiu masini vandute de firme renumite cu piulite simple, cu oarece joc in ele, cu suruburi facute prin rulare si nu se mai moare din asta. Pana la urma, o sa faci niste piese pentru care o sa primesti desene fara nici un fel de tolerante si atunci sa vezi distractie. Te omori sa scoti precizie de sutime de mm si iti spune la final ca era cota libera, putea fi si cu 0,5 mm in plus sau minus.

Legat de aparitia uzurii, ea nu o sa apara uniform pe lungimea surubului si orice ai face, nu poti regla nimic. Schimbi totul. nu-i menghina, e cnc. Nu ajungi sa reglezi nimic. De regula se uzeaza piulita complet si surubul local, in zona prelucrarilor. N-ai ce regla.
Spor la treaba.

PS. As avea curajul sa spun ca degeaba inlaturi jocul, la un surub imprecis.

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 May 2015 - 07:21 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#18 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 19 May 2015 - 07:57 PM

Vezi postareabitex, la 19 May 2015 - 07:17 PM, a spus:

Nu mai umblu cu periatul... Te descurci bine indiferent de situatie. Nu te mai incurca in detalii. Construieste si cu o singura piulita, invata si restul si da-i bataie. Lasa fineturile pe cand o sa vezi ca ai nevoie de ele. Stiu masini vandute de firme renumite cu piulite simple, cu oarece joc in ele, cu suruburi facute prin rulare si nu se mai moare din asta. Pana la urma, o sa faci niste piese pentru care o sa primesti desene fara nici un fel de tolerante si atunci sa vezi distractie. Te omori sa scoti precizie de sutime de mm si iti spune la final ca era cota libera, putea fi si cu 0,5 mm in plus sau minus.

Legat de aparitia uzurii, ea nu o sa apara uniform pe lungimea surubului si orice ai face, nu poti regla nimic. Schimbi totul. nu-i menghina, e cnc. Nu ajungi sa reglezi nimic. De regula se uzeaza piulita complet si surubul local, in zona prelucrarilor. N-ai ce regla.
Spor la treaba.

PS. As avea curajul sa spun ca degeaba inlaturi jocul, la un surub imprecis.

foarte adevarat!
eu pun doua piulite doar din cauza piticului de pe creier :rolleyes:
constructia masini insasi e un hobby pentru mine, nu sunt presat de timp ca sa o termin cat mai repede.
singurul lucru de care imi fac griji la folosirea suruburilor chinezesti este ca aceste suruburi nu au pasul exact cat zic ei ca are
de exemplu la surubul cu pas de 5mm e posibil sa am 4,95-4,97mm si eroarea sa fie variabila pe toata lungimea surubului - adica intr-o portiune sa am 5,01 in alta 4,95 .
se poate corecta software o astfel de eroare.
folosind suruburi de firma, nu ai astfel de probleme dar vorbim de un alt buget....
0

#19 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 19 May 2015 - 08:18 PM

de ce nu pot sa editez ce am postat? voiam sa corectez greselile gramaticale..
0

#20 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 19 May 2015 - 08:32 PM

Nu mai stiu exact, dar timpul pentru editare era limitat. Parca la 15 minute...
Nu-ti face probleme, nimeni dintre modelisti nu o sa aiba impresia ca cineva care posteaza aici nu stie sa scrie.

Nu-ti face griji de suruburi. Daca nu gresesc, "precizia" era data pe o lungime de 300 mm. In mod sigur o sa lucrezi piese ori mai mici, ori mai mari. Si de regula forme regulate. Si mai e mult pana departe, ca intervin dimensiunile sculei, precizia capului de frezare, stabilitatea dimensionala a materialului prelucrat si inca vreo 2-3 pe langa ele. In mod sigur nu lucrezi piese la precizie de sutime de mm. De cele mai multe ori nici zecimea nu o sa te necajeasca. E bine sa ai masina precisa si sa faci lucruri imprecise, dar sunt cazuri cand investitia nu se mai justifica. Mergi la limita. Si daca tot esti pasionat o sa poti modifica ulterior ce nu-ti convine.
In mesajul anterior am sarit de situatia cand o sa fii solicitat sa faci piese frezate din aliaj de aluminiu, mai precise si mai ieftine decat cele injectate din plastic prin China...

Aceasta postare a fost editata de bitex: 19 May 2015 - 08:34 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#21 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 May 2015 - 01:21 PM

Cand am facut o incercare de CNC, acum o mie de ani, in programul DOS, se puteau compensa jocurile. Acum nu mai este posibil?
Multa, multa bafta, mesteri mari.
0

#22 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 20 May 2015 - 03:29 PM

Vezi postareadan_mitea, la 20 May 2015 - 01:21 PM, a spus:

Cand am facut o incercare de CNC, acum o mie de ani, in programul DOS, se puteau compensa jocurile. Acum nu mai este posibil?
Multa, multa bafta, mesteri mari.

bineinteles ca se poate compensa software, dar...ce fac cu piticul de pe creier?!? :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de florinhome: 20 May 2015 - 03:30 PM

0

#23 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 20 May 2015 - 06:26 PM

Vezi postareaflorinhome, la 20 May 2015 - 03:29 PM, a spus:

bineinteles ca se poate compensa software, dar...ce fac cu piticul de pe creier?!? :rolleyes:

Aici nu ai ce face. Pana nu-i faci pe plac nu va inceta sa-si taraie bocancii ghintuiti pe suprafata cenusie...boala grea, mon cher.
Multa, multa bafta.


0

#24 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 21 May 2015 - 10:07 AM

Vezi postareaflorinhome, la 20 May 2015 - 03:29 PM, a spus:

bineinteles ca se poate compensa software, dar...ce fac cu piticul de pe creier?!? :rolleyes:


Precum bine spunea Bitex, eroarea nu este uniform repetabila. Ca atare, compensarea din soft a unui joc care nu este recurent cu aceeasi faza va face doar sa schimbe + cu - si cam atat. Probabil ca stii ca sunt 2 tipuri de erori: eroarea de pozitionare-cea pe care vrei s-o compensezi prin pretensionare si care este o eroare de prelucrare a piulitei- si eroarea de repetabilitate-cea data de prelucrarea pasului surubului, pe care nu ai cum s-o manelesti. Prin insasi natura ei, eroarea de repetabilitate are o distributie neuniforma si o frecventa de aparitie aleatoare. Pe romaneste, defect din nastere. Probabil ca suruburile ce le ai sunt in cel mai bun caz clasa de toleranta C10, ceea ce inseamna abatere de 0,2 mm pe oricare 300 de mm, urmand ca abaterea sa cresca pentru distante mai mari (nu proportional, ci progresiv). Chiar si asa, lucururile sunt ok atata timp cat STII aceste lucruri de la inceput si ti le asumi, adica nu te vei ''baga'' la prelucrari mai precise de 0,1-0,2 mm si nu vei spera s-o lasi mostenire copiilor tai. Orice masinuta este foarte buna daca-i dai sa mestece ce a fost pregatita prin nastere sa mestece si va dura atata cat a fost programata'' hardware'' sa dureze.

Spor !
0

#25 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 May 2015 - 01:15 PM

Eu faceam referire la primul tip de eroare, cea pe care o eliminam prin pretensionare. Aceasta ar putea fi eliminata prin soft, nu? Ar ramane problema vibratiilor.
Multa, multa bafta.
0

#26 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 21 May 2015 - 04:47 PM

si eroarea data de prelucrarea pasului surubului poate fi compensata
cel putin in Mach3 exista functia de Screw Mapping sau cam asa ceva, nu mai retin exact denumirea, si exact asta face

Aceasta postare a fost editata de sebba: 21 May 2015 - 04:47 PM

---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#27 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 21 May 2015 - 05:14 PM

exact, se poate din software sa compensezi ambele tipuri de erori descrise mai sus.
atat erorile fixe, cauzate de jocuri, cat si cele variabile, cauzate de precizia scazuta a suruburilor si piulitelor.
ca fapt divers - am masurat azi pasul la suruburile pe care le am: la 2 din ele, pe o distanta de 100mm, am eroare 0.08mm(cu minus), iar la al treilea am 0.15mm(cu minus).
am masurat pe toata lungimea surubului si eroarea se pastreaza.
ramane sa fac rost de un alt subler ca sa masor iar si sa exclud posibilitatea ca sublerul meu sa nu masoare bine.
0

#28 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 21 May 2015 - 09:15 PM

ti-ar trebui un "Glass scale", ca sa te si poti baza pe masuratoare pe toata cursa

http://www.gtprecision.co.uk/SINPO/0708310514426840.gif
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#29 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 21 May 2015 - 09:29 PM

da, eu ma uitam dupa un DRO pentru strung....prea multi bani...
0

#30 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 23 May 2015 - 03:37 PM

Vezi postareasebba, la 21 May 2015 - 04:47 PM, a spus:

si eroarea data de prelucrarea pasului surubului poate fi compensata
cel putin in Mach3 exista functia de Screw Mapping sau cam asa ceva, nu mai retin exact denumirea, si exact asta face


Exista aceasta functie, insa inainte de a introduce datele de variatie a surubului in tabel, ele trebuiesc masurate. Se face prin interferometrie laser sau, cum spuneai si tu cu glass scale legate direct la Mach 3. In plus, maparea pe o directie a surubului arata un grafic iar la miscarea in revers pe aceeasi distanta arata alt grafic. Plus, trebuie verificat ca orice variatie care apare pe graf este a surubului si NU a cuplajului la surub. Plus, la rece este un grafic iar la 1-2 ore de functionare este alt grafic. Tocmai de aceea, in State de exemplu, sunt firme specializate care fac aceasta mapare si costa o caruta, din ce am citit pe net. Basca ca trebuie sa scoti surubul de pe masina (daca-l ai deja instalat, altfel nu), sa-l trimiti la ei (daca vorbim de solutii profi, caci ei au aceste echipamente). Asa ca, da, teoretic exista aceasta optiune, dar costurile asociate ei depasesc zona hobby si cu siguranta depasesc costurile unui surub cu clasa c1-c3. Bob Warfield de la Wizard a facut aceasta incercare cu DRO cu glass scale si n-a putut sa distinga daca abaterea de la centrul si capetele surubului a fost data de pasul surubului, de deflectia surubului sau de felul in care este sprijinit surubul. Si aici intram in discutia legata de felul in care sunt rezemate suruburile la capat: la un capat fix si unul liber, cea mai mica abatere a geometriei rotii dintate se reflecta in wobble la capatul liber. Pe de alta parte la rezemare rigida pe ambele capete apare deflectia de centru.Art de la Mach3 a spus ca a introdus aceasta optiune pentru cativa clienti care au cerut in mod expres acest lucru, si ca pentru UNII dintre ei a functionat bine. Oricum, cautand pe cnczone, cncarena, practical machinist etc, n-am gasit nici macar 1 individ care sa spuna CA si CUM a facut si CA functioneaza. Bineinteles, faptul ca nu am gasit eu nu inseamna ca nu exista.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro