Modelism - RHC Forum: Nitro vs Electric - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Nitro vs Electric "Ce?" si "De ce?"

Poll: nitro sau electric (30 membri au votat)

zburati (se pot vota amandoua)

  1. electric (26 voturi [68.42%] - Vede)

    Procentaj din vot: 68.42%

  2. nitro (12 voturi [31.58%] - Vede)

    Procentaj din vot: 31.58%

iubesc mai mult (se poate vota una singura)

  1. nitro (14 voturi [46.67%] - Vede)

    Procentaj din vot: 46.67%

  2. electric (16 voturi [53.33%] - Vede)

    Procentaj din vot: 53.33%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#1 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 24 March 2015 - 11:27 PM

Pornind de la argumentul Pro al lui furios in privinta termicelor, sunt curios cum sta balanta intre termic si electric in romania la capitolul elicoptere.
Deci, voi ce zburati si de ce?

Vezi postareafurios, la 24 March 2015 - 02:54 PM, a spus:

Sigur,e o discutie interminabila...insa din punctul meu de vedere....NU
Calculand cat ma costa minutul de zbor pe fiecare in parte(clasa 600) plus faptul ca zbori mai mult(per zbor) cu nitro si reincarcare rapida....faptul ca imi iau gaz din tara,duc la idea ca nitro e forta.
Sigur ca vechea poveste cu mizeria,curatatul...hai sa fim seriosi,de praf se umple amandoua iar de curatat se curata cu sprei de curatat placute care se si evapora,deci aia cu "miroase si se murdareste" cade.
Costurile motorizari sunt poate egale iar performantele sunt pe masura motorizari in ambele situatii,un 55HZR ar fi top si sunt de parere ca se bate cu un 600MX 12S.
Hai sa vedem costurile pentru un zbor super in forta.
5l de 30% e 180 lei din care faci cam 13-14 zboruri a cate 10 min(hard) asta inseamna 130 min de tras in 3D extrem per bidonul de gaz,rezulta 1,38lei/min de zbor
2 packuri de 40C minim costa peste 100$,hai sa zicem 450-500lei,cu care faci ~60 de zboruri la 4-5 minute hard,insa de multe ori packurile nu apuca 50 de zboruri(hard),asta inseamna 300min per packuri cu un cost de 1,66lei /min de zbor.


Concluzia o tragi singur,ca sa nu mai zic ca un zbor nitro este identic din min 1 pana la min 10 fata de electric care dupa 3 min mai ai doar 70% din putere(daca ii mai ai si pe aia)

Mai e un aspect pe care intentionat nu l-am luat in calcul dar care e foarte important pentru iubitori de nitro....fum,miros,zgomot.....intr-un cuvant SPECTACOL.


Ps.Ar mai fi un aspect,eu zbor 1-2 bidoane de gaz pe an,deci maxim 20-30 de zboruri in 12 luni,un pack se deterioreaza in 12 luni si daca sta degeaba.

Plus ca mai ai si varianta low RPM de 20-25 min/zbor,dar asta in alt episod.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 March 2015 - 11:40 PM

Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#2 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2015 - 11:41 PM

La rugamintea lui Mishu am adaugat si un mic sondaj. Sper sa va placa, nu am mai facut de mult.

Evident pe langa voturi se poate comenta la greu.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 March 2015 - 11:43 PM

0

#3 Useril este offline   daniel_ionut 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 573
  • Inregistrat: 08-November 14
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Helicopters

Postat 25 March 2015 - 12:44 AM

Din punctul meu de vedere, comparatia pe care a facut-o furios e valabila doar pentru elicopteristii avansati.
In zona entry level, inclusiv 450 cred, nici macar nu poti discuta despre nitro iar asta plaseaza elicopterele electrice in fata, pe un clasament de genu asta.
Una peste alta, nitro este pentru seniori, pentru cei care stiu bine cu ce se mananca elicopterele.
0

#4 Useril este offline   Borian 

  • autonom
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:-
  • Interests:-

Postat 25 March 2015 - 03:11 AM

Am un 600 N, zbor destul de rar ... o sa ma straduiesc mai mult in viitor ... din experienta mea cu LiPo, bateriile trebuie tinute la tensiuni de stocare, bagate in seama cel putin din cind in cind, chiar destul de des, nu sint ieftine si cind te trezesti cu celule intrerupte sau scurtcircuitate ... plus ca-mi place partea asta cu motoarele, bagi gazul si-i dai, nu mai stai sa incarci, sa te pregatesti de cu seara, sa fii obligat sa te mai duci dupa aia sa mai golesti niste baterii pe care n-ai apucat "sa le zbori" .... iar cu murdaritul ... asta tine de cit de prieten esti cu mecanica ... cine are inclinatii in domeniu trateaza problema usor, cine are oroare de chei si reglaje va prefera electricul. Bugia si incalzitorul sint de baza, restul e poezie, care (vezi M Eminescu) poate dura la infinit :pardon:

Si da, este frumos si spectaculos siajul palelor pus in evidenta de fumul motorului ... The show must go on ! :clapping:

Asa ca, Traiasca Scumpa Noastra Zeama, in frunte cu Cei ce n-o vind la preturi ... buuune !! ... scumpa ca patria ... :lol:

Multumesc Aeropower, ######, PhoenixModels, ... si lui Gabi pt reduceri, intelegere si sustineri ... :drinks:

Autorotatii meseriase !! :good:
0

#5 Useril este offline   Borian 

  • autonom
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Gender:Not Telling
  • Location:-
  • Interests:-

Postat 25 March 2015 - 03:16 AM

... nu stiu de ce in loc de ModelMan(i)ac au aparut diezuri .... ca doar nu era partitura ... :lol:
0

#6 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 24 May 2015 - 03:36 PM

As zbura cu nitro si noaptea, pacat de pretul mare al combustibilului, este singurul impediment. La 600 mai e cum mai e, dar un 700N te rupe, 6 zboruri cu un bidon de 4L. Eu voi face o conversie gasser in curand fara sa schimb motorul (da, se poate), e frustrant sa vad cum se goleste bidonul de nitro… la gasser zbori juma' de ora cu 300 ml de benzina, nu mai faci 3d ci doar acro usor, dar se merita. Prefer sa imi permit sa ies oricand sa ridic heli decat sa imi aleg ziua din timp si sa imi calculez cata zeama mai am.
SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 May 2015 - 08:38 PM

Sa dai detalii cand faci conversia.
0

#8 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 25 May 2015 - 12:28 AM

Absolut, peste 2-3 saptamani cand imi vin cele necesare, am sa deschid un topic pentru ca merita. Costul e mic, undeva la 70 euro, bani in care intra un CDI si alte cateva maruntisuri. La unele motoare glow merge folosit caburatorul original, la altele e nevoie de carburator tip walbro (se gasesc clone walbro pe hk la preturi mici). Interventia mai delicata e la inelul din partea de jos a bielei care trebuie alezat foarte foarte putin pentru a permite dilatarea mai mare care vine cu temperaturile crescute ale combustiei pe benzina. Ce mai trebuie improvizat e un colector care sa lege carburatorul de motor si sa il separe termic. Ca sa iti faci o idee:
http://i60.tinypic.com/k1xnix.jpg
PS: omul care a facut modificarea a inceput in urma cu vreo 4 ani, si e un nene care are peste 60 de ani. Unul din motoarele modificate astfel are peste 70 de ore de functionare, fara sa schimbe un rulment macar. Cel mai tare lucru e ca poti modifica de exemplu un OS91 si il pui pe Trex 600, iar un OS91 convertit gasser are aproximativ puterea unui nitro de 50, asa cum un 50 convertit gasser o sa semene cu un 30. In fine, nu mai vorbim de putere ci de timp in aer si bani economisiti.
SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#9 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 25 May 2015 - 06:33 PM

Vezi postareaoptyqus, la 25 May 2015 - 12:28 AM, a spus:

Absolut, peste 2-3 saptamani cand imi vin cele necesare, am sa deschid un topic pentru ca merita. Costul e mic, undeva la 70 euro, bani in care intra un CDI si alte cateva maruntisuri. La unele motoare glow merge folosit caburatorul original, la altele e nevoie de carburator tip walbro (se gasesc clone walbro pe hk la preturi mici). Interventia mai delicata e la inelul din partea de jos a bielei care trebuie alezat foarte foarte putin pentru a permite dilatarea mai mare care vine cu temperaturile crescute ale combustiei pe benzina. Ce mai trebuie improvizat e un colector care sa lege carburatorul de motor si sa il separe termic. Ca sa iti faci o idee:
http://i60.tinypic.com/k1xnix.jpg
PS: omul care a facut modificarea a inceput in urma cu vreo 4 ani, si e un nene care are peste 60 de ani. Unul din motoarele modificate astfel are peste 70 de ore de functionare, fara sa schimbe un rulment macar. Cel mai tare lucru e ca poti modifica de exemplu un OS91 si il pui pe Trex 600, iar un OS91 convertit gasser are aproximativ puterea unui nitro de 50, asa cum un 50 convertit gasser o sa semene cu un 30. In fine, nu mai vorbim de putere ci de timp in aer si bani economisiti.



Buna
Ar merge modificat si un 0.52 asp Ringed?



0

#10 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 25 May 2015 - 08:55 PM

Da, ASP 52 se poate modifica pe benzina, si merge chiar excelent.
SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#11 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 25 May 2015 - 09:40 PM

Yesss, abia astept topicul dumneavoastra cu conversia pe benzina
0

#12 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 26 May 2015 - 07:20 AM

A,nu stiu pe ce heli ai asp-ul, dar daca e un Raptor e cam problema. Raptorul are racirea ineficienta la motor si din cauza asta motorul convertit gasser se incalzeste mai tare decat ar trebui. Sunt niste modificari care se pot face dar inca nu exista o metoda sigura si completa de a trece peste problema asta. Trex-urile in schimb sunt excelente, mai ales daca au ventilatorul metalic.
SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#13 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 May 2015 - 07:29 AM

Intr-o vreme m-am apropiat si eu de subiect. http://www.rhcforum....__1#entry472318

In Cluj, aveau un T600 pe benzina...
0

#14 Useril este offline   emilemir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 873
  • Inregistrat: 04-April 10
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:pierdut vremea

Postat 26 May 2015 - 07:44 AM

Asp-ul il am montat pe un TZ FRENZY 50 v2 . Si acest hely are palele la ventilator pe plastic si chiar ma gandeam sa il schimb pe metal ca sa pot monta magnetul de la senzorul hall.
0

#15 Useril este offline   optyqus 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 336
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Gender:Male
  • Location:Piatra Neamt / Iasi

Postat 26 May 2015 - 09:22 AM

Vezi postareavlad1, la 26 May 2015 - 07:29 AM, a spus:

Intr-o vreme m-am apropiat si eu de subiect. http://www.rhcforum....__1#entry472318

In Cluj, aveau un T600 pe benzina...

Da, vad ca v-ati apropiat chiar foarte bine de subiect si mai mult v-ati lovit exact de aceleasi probleme. Cred ca o sa folosim acel topic sau deschid unul nou si eventual facem pin pentru ca ne referim cu precadere la elicoptere. Intre timp problemele au fost studiate bine si s-au reusit multe. Evident, o conversie gasser dedicata tip Zenoah e preferabila avand in vedere puterea obtinuta, insa vorbim de costuri mari si mai ales o greutate suplimentara mare pe model. O conversie gasser a motorului glow presupune o crestere in greutate de doar cateva sute de grame. In fine ca sa nu extind off-topicul, ne auzim peste putin timp intr-o discutie noua si detaliata.
SAB Goblin Kraken 700 | Scorpion 4530 540KV Limited Edition | Hobbywing 160 Platinum V4 |
Align DS820M | Scorpion Backup Guard | VBAR Neo Pro Rescue | T-Rex 600N Pro | Spirit GT | TT 53 Redline
||| || | Spektrum iX
12 | || ||| Radiomaster TX16S MAX
0

#16 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 26 May 2015 - 09:49 AM

Vezi postareaoptyqus, la 26 May 2015 - 09:22 AM, a spus:

Da, vad ca v-ati apropiat chiar foarte bine de subiect si mai mult v-ati lovit exact de aceleasi probleme. Cred ca o sa folosim acel topic sau deschid unul nou si eventual facem pin pentru ca ne referim cu precadere la elicoptere. Intre timp problemele au fost studiate bine si s-au reusit multe. Evident, o conversie gasser dedicata tip Zenoah e preferabila avand in vedere puterea obtinuta, insa vorbim de costuri mari si mai ales o greutate suplimentara mare pe model. O conversie gasser a motorului glow presupune o crestere in greutate de doar cateva sute de grame. In fine ca sa nu extind off-topicul, ne auzim peste putin timp intr-o discutie noua si detaliata.


Mai dati un search cu 'conversie glow benzina' (exact asa)

Cind am mai pomenit ca problema a fost tratata pe alt forum romanesc (fara sa scriu unde, fara link fara nimic), m-au sters rapid, prea erau blasfemii.

Aceasta postare a fost editata de vlad1: 26 May 2015 - 09:49 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro