Modelism - RHC Forum: Boeing 747 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Boeing 747 Scratch build

#1 Useril este offline   Bogdan Constantin Serban 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 19-March 15
  • Gender:Male

Postat 21 March 2015 - 10:45 PM

Un proiect frumos in derulare.

Asteptam sa vina si electronica ;) .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20150315_204042.jpg
  • Imagine atasata: 20150315_204157.jpg
  • Imagine atasata: 20150315_204254.jpg
  • Imagine atasata: 20150321_210517.jpg
  • Imagine atasata: 20150321_210653.jpg
  • Imagine atasata: 20150321_210606.jpg

“You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.”

― Toni Morrison, Song of Solomon

Imagine postata
0

#2 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 22 March 2015 - 08:07 AM

Salut! Bine ai venit! Pare mai mult o macheta statica. Dupa ca planuri ai lucrat?
0

#3 Useril este offline   Bogdan Constantin Serban 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 19-March 15
  • Gender:Male

Postat 22 March 2015 - 08:27 AM

 flaviu p, la 22 March 2015 - 08:07 AM, a spus:

Salut! Bine ai venit! Pare mai mult o macheta statica. Dupa ca planuri ai lucrat?


Salut si mersi :)!

Planurile le-am luat de pe Parkjets, insa le-am modificat pentru balsa. Probabil ca impresia de macheta statica este data de faptul ca inca nu am decupat spatiul pentru montarea aripilor si a cutiei pentru electronica :). Doar ce am lipit sipcile de balsa si astept sa se usuce ca sa prinda forma dorita si apoi voi trece la decupare.

Momentan sunt undeva la 600 de grame. Obiectivul final este de 2.5 - 3kg. Inca nu mi-am stabilit motorizarea tocmai pentru ca vreau sa vad greutatea finala intai.

Acum astept servo-urile si trenul escamontabil.
“You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.”

― Toni Morrison, Song of Solomon

Imagine postata
0

#4 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 472
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 22 March 2015 - 08:06 PM

De ce astepti.....trenul, si nu-l faci tu ?..
0

#5 Useril este offline   flaviu p 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 452
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Lupeni- Hunedoara
  • Interests:tel. 0723940142

Postat 23 March 2015 - 01:10 AM

Cred ca aveai nevoie se o structura de rezistenta din placaj, nu cred ca doar balsa va rezista, mai ales in zona unde prinzi aripa de fuselaj
0

#6 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 March 2015 - 11:40 AM

Salut. Frumoasă lucrare. :)
Probabil băieții nu au vrut să te descurajeze, dar ai șanse foarte mari să nu-ți iasă. Chiar dacă e făcut din balsa, la dimensiunile pe care le estimez (după masa de lucru și ce mai e pe lângă) modelul, gata de zbor va fi pe la 4 kg.
La masa estimată de mine, fuselajul nu va rezista mai ales că în zona de încastrare a aripii, placa de balsa folosită ca grindă principală va fi secționată. In momentul în care vei secționa zona toată structura se va torsiona după tensiunile induse de curbarea baghetelor de balsa.
După modul în care ai început tind să cred că ești navomodelist. :)
Dacă ești începător, roagă un moderator să mute subiectul la "Colțul începătorului" și vei primi ajutor și sfaturi. Fără supărare, dar modul în care ai început construcția, asta sugerează. Nu înseamnă ca nu vei primi sprijin și aici. Doar să spui. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#7 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 23 March 2015 - 11:44 AM

P.S. Cu echiparea trebuia să mai ai răbdare. :)
URA şi la zbor fofezelor !
0

#8 Useril este offline   Bogdan Constantin Serban 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 19-March 15
  • Gender:Male

Postat 23 March 2015 - 02:54 PM

 DAC, la 22 March 2015 - 08:06 PM, a spus:

De ce astepti.....trenul, si nu-l faci tu ?..



Daca stiam sa-l fac eu, nu mai cumparam :).

Poate la un proiect viitor, ma ajuti cu niste planuri pentru tren escamontabil home made. Ti-as fi recunoscator pentru ca intr-adevar satisfactia e mai mare cand le mesteresti singurel.
“You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.”

― Toni Morrison, Song of Solomon

Imagine postata
0

#9 Useril este offline   Bogdan Constantin Serban 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 19-March 15
  • Gender:Male

Postat 23 March 2015 - 03:23 PM

Sunt sigur ca nimeni nu a avut intentia sa ma descurajeze :).

Multumesc tuturor pentru parerile voastre. E bine sa tragi cu urechea la cei mai experimentati.

Si da, sunt incepator si nu, nu sunt navomodelist :). Voi ruga un moderator sa-mi mute topicul la incepatori, acolo unde imi e locul :).

Sectiunea unde vin aripile va fi intarita cu placaj iar aripile vor fi si ele intarite intre ele, astfel incat aceea sectiune care intr-adevar este cel mai greu incercata, sa faca fata. Am atasat o poza in care e prezentata o astfel de structura.

In acelasi timp rezistenta fuselajului este data de faptul ca este imbracat in baghete de balsa de 5X8 circular si nu doar acoperit cu placi subtiri. Toata presiunea asupra fuselajului este gandita a fi distribuita circular pe suprafata acestuia. Grinda principala nu are rol de preluare a presiunii externe. Inele fac contact intre ele in afara grindei principale, lasand-o pe aceasta ca o axa neutra pe mijlocul inelului. Punctele cele mai solicitate vor fi cele din varful inelului si cele de la baza, puncte care dupa cum se vede au fost intarite cu alte 2 grinzi principale de-a lungul fuselajului.

Clar nu am nici cel mai mic habar daca ceea ce imi propun va iesi asa cum imi doresc. Este mai mult decat posibil sa fie un esec total de la primul zbor si asta daca va reusi sa se ridice.

Dar nu am nici cea mai mica intetie sa renunt. Voi invata din greseli, ca si restul baietilor care isi fabrica singuri jucariile :).

Multumesc inca o data tuturor pentru pareri si inca astept multe sfaturi si idei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aripi2.jpg

“You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.”

― Toni Morrison, Song of Solomon

Imagine postata
0

#10 Useril este offline   myross67 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 175
  • Inregistrat: 06-July 11
  • Gender:Male
  • Location:Tecuci
  • Interests:zborul, in special pionierii nostri...Vlaicu,Vuia,Coanda

Postat 23 March 2015 - 09:11 PM

Felicitari si tine-o tot asa! Nu uita un lucru: cei care astazi au experienta, ieri au fost ca tine! Daca nu te dai batut, ai ocazia sa gusti din satisfactia pe care ti-o da ceva facut de tine. Alege ce-i bun din sfaturile pe care le primesti . Totusi, deciziile va trebui sa le iei singur. Sfaturile vin,cel mai probabil, din dorinta de a te scuti de un esec...desi, la inceput , toti am rupt aeromodele, indiferent cat am lucrat la ele!Spor la construit si, un sfat, pot sa-l dau oricand, cu placere! Toate cele bune!
0

#11 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 March 2015 - 09:10 PM

 Bogdan Constantin Serban, la 23 March 2015 - 02:54 PM, a spus:

Daca stiam sa-l fac eu, nu mai cumparam :).

Poate la un proiect viitor, ma ajuti cu niste planuri pentru tren escamontabil home made. Ti-as fi recunoscator pentru ca intr-adevar satisfactia e mai mare cand le mesteresti singurel.


E mai bine să-l cumperi, chiar dacă îţi face plăcere să construieşti. Păstrează-ţi eforturile pentru realizarea modelului. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#12 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 March 2015 - 09:19 PM

Nu e vorba că acolo ţi-e locul, la începători. De obicei, pe Kit Review se postează etape de construcţie a modeliştilor care cam ştiu ce fac şi nu au nevoie foarte mare de îndrumări. Băieţii construiesc, afişează imagini şi soluţii tehnice şi toată lumea aşteaptă să vadă rezultatul şi zborul. Se mai fac şi comentarii pe parcursul dezvoltării proiectului, mai vin păreri, se mai cer sfaturi, dar la un nivel minimal.
O să observi că în momentul în care scrii subiectul tău se mută primul şi asta îi anunţă pe ceilalţi că s-a afişat ceva nou. Hm..., pot fi dezamăgiţi de faptul că ţi se dau sfaturi, sau ceri ajutor aici. Se mai găseşte câte cineva să comenteze. La Colţul începătorului eşti ferit de neajunsuri de gen.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#13 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 24 March 2015 - 09:34 PM

Normal că o să faci şi o să alegi ce doreşti din ceea ce ţi se spune. Ideea e să permiţi să fii ajutat să nu ajungi la un eşec. Nu are sens să munceşti doar de dragul muncii, iar mai departe să nu existe o finalitate. Doar dacă nu doreşti să ai o machetă statică cu suprafeţe de comandă mobile şi comandate radio. :rolleyes:

Primul neajuns la metoda aplicată de tine pentru acoperirea fuselajului este faptul că foloseşti o cantitate mai mare de material şi de clei. Al doilea neajuns este faptul că vei fi nevoit să şlefuieşti, sau să plachezi suplimentar (alt supliment de masă inutil). Dacă nu plachezi, îţi vor rămâne nişte goluri între baghete care vor trebui acoperite. Cu ce ? Alt supliment de masă.
Învelişul fuselajului nu are rol de structură de rezistenţă, ci mai mult de carenare aerodinamică a structurii interioare. Chiar dacă foloseşti balsa aşa de gros, nu va avea rezistenţă. Trebuie să există un lanţ mecanic de distribuţie şi disipare a eforturilor eficient şi uşor. La aripă e altă poveste.
Că tot veni vorba de aripă ... ce profil va avea ? Cel original, sau unul adaptat pentru un aeromodel ?

După capul meu, aş fi folosit panouri de placaj cu baghete de brad, sau de pin, eventual cu ceva carbon intercalat şi totul învelit cu balsa de 1 - 1,5 mm, sau cu depron de 3 mm. Depron găseşti cât vrei şi la preţuri aşa de mici că nici nu poţi compara cu balsa. Depron pentru pus parchetul.

În stadiul în care eşti cu construcţia şi dacă vei continua pe linia asta, sincer, nu ştiu ce sfaturi ţi-aş putea da.


P.S. Sper să nu vadă cei de la Boeing că le construieşti avionul după metode de acum 100 de ani. S-ar putea să se supere. :D

Aceasta postare a fost editata de ViP_Eol: 24 March 2015 - 09:36 PM

URA şi la zbor fofezelor !
0

#14 Useril este offline   DAC 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 472
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Gender:Male
  • Location:corbeanca ilfov

Postat 25 March 2015 - 09:01 PM

O corectie ce trebuie neaparat facuta....La orice tip de avion , invelisul fuselajului , sau al aripii , constituie elementul principal de rezistenta ; urmeaza apoi lisele si lonjeroanele , si cadrele in final.
De exemplu, BAC 1 11, avea fuselajul invelit cu tabla de pana 3 mm .Aripa era facuta din cele doua invelisuri frezate dintr-un bloc de AL , impreuna cu lise cu tot , si ajungea pana la 10 mm grosime in zona fuselajului .
Sa ne reamintim JU 52 trimotor , care avea tot invelisul din tabla gofrata , aproape fara lise......
Cred ca este suficient, pentru a arata importanta invelisului unui avion .
0

#15 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 25 March 2015 - 09:39 PM

 DAC, la 25 March 2015 - 09:01 PM, a spus:

O corectie ce trebuie neaparat facuta....La orice tip de avion , invelisul fuselajului , sau al aripii , constituie elementul principal de rezistenta ; urmeaza apoi lisele si lonjeroanele , si cadrele in final.
De exemplu, BAC 1 11, avea fuselajul invelit cu tabla de pana 3 mm .Aripa era facuta din cele doua invelisuri frezate dintr-un bloc de AL , impreuna cu lise cu tot , si ajungea pana la 10 mm grosime in zona fuselajului .
Sa ne reamintim JU 52 trimotor , care avea tot invelisul din tabla gofrata , aproape fara lise......
Cred ca este suficient, pentru a arata importanta invelisului unui avion .


Nu te contrazic mai ales că e vorba de meseria mea. :rolleyes: Mai mult, la ROMBAC 111 am lucrat şi eu.
Vorbeam de aeromodele. Dacă aplicăm aici principiile de construcţie din aviaţie, creştem foarte mult masa aeromodelului.

JU 52 ... idee faină au avut nemţii să ia tabla de acoperiş şi s-o pună pe avion. Ştii povestea ? Oricum a fost de milioane, plus că i-a scăzut greutatea prin eliminarea multor alte elemente de structură.
URA şi la zbor fofezelor !
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro