Modelism - RHC Forum: Bicicleta electrica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

Bicicleta electrica

#1 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 09 March 2015 - 07:20 PM

Ce face omul la inceput de primavara ?Ce trebuia sa faca toata iarna asa ca...
Ideea este sa adaptam un motor de aero electric pe o bicicleta cu roti de 26".Din calculele mele as avea nevoie de cel mult 450rpm la axul rotii spate si asta inseamna ca imi trebuie un raport de demultiplicare foarte mare.
Si pentru ca nu vreau sa ma complic cu un reductor pe motor am decis sa fac toata magia din pinioane.Cel mai mare pinion care l-am gasit este de 56T iar cel mai mic de 10T,raportul fiind 5,6.Asta inseamna ca la motor trebuie sa am vreo 2500rpm pentru o viteza maxima de 55km/h,deja prea mult pentru mediul urban.
Pinionul spate ar fi asta :
http://www.biciclete...inion-56-dinti/

Acum marea batalie este cam asa: cum prindem noi un pinion pe axul motorului asta ? O idee mi-a fost sugerata de un biciclist inrait,si mi-a zis sa fac cu o caseta de pinioane de BMX,si sa ma descurc cu o bucsa ceva ca sa prind caseta asta de axul motorului meu.Maine am ocazia sa pozez o astfel de caseta din toate partile si sa o si masor ca sa stiu ce pot face.

Si acum partea RC,ce baterie voi folosi ?Trebuie sa fie 3s pentru ca la 4s deja sar turatiile in afara gamei optime(ar merge motorul undeva pe la 20-30% din mansa pentru o viteza de 20km/h).Inca nu m-am decis intre 3s pentru ca ar fi cam lesinat motorul la 12v iar la 16 ar fi prea turbat.Consumul habar nu am cum va fi,pornesc cu 3s 20.000 mah si vedem cat ma tine http://www.rhcforum.ro/public/style_emoticons/default/smile.gif

Am luat in calcul si posibilitatea de a ma folosi de pinioanele si foile deja existente pe bicicleta(alea de pedalezi tu) si sa prind un lant pe foaia mare si cu un pinion mic pe motor insa m-am lovit iarasi de probleme:
-trebuie sa elimin complet pedalele deci va fi ori pe motor ori mers pe jos pe langa ea
-bratele pedaliere nu pot fi demontate fara sa pierzi foile
-pierd foaia mare de la pedalatul normal(ar fi 2 lanturi pe foi,unul pe foaia mare care duce la motor si celalalt lant care duce spre pinioanele spate)

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 09 March 2015 - 07:23 PM

0

#2 Useril este offline   Parfenov 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 737
  • Inregistrat: 25-July 13
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Aeromodelism

Postat 09 March 2015 - 08:14 PM

O fain , am vazut si eu cateva filmulete si erau super , am avut si eu cateva idei , dar fabar nu avem cum sa prind motorul ....

Bafta si spor la munca ;) asteptam sa vedem progresul ;)
Parfenov Razvan
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 09 March 2015 - 09:57 PM

Nu te pune pe ganduri ca eBike-urile comerciale au 24-36-48V, si tu speri sa scoti ceva din 3s ?

Ceva calcule de tractiune ai facut, pe langa repemeii aia?
Ca la tine par calculele facute in gol, fara nici o sarcina... :unsure:
Sau ti-ai propus ca de fapt sa mergi pe langa bicicleta tinand-o de coarne ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 09 March 2015 - 10:50 PM

Nu prea am cum sa calculez tractiuni,toata bicicleta cu tot cu mine si baterii ar fi undeva pe la 95-100kg.
Stiu ca e joasa tensiunea dar zau ca nu stiu ce motoare sunt alea din kit-urile cu motor in hub,daca la 44v iti scot 250rpm,abia 5kv,ori ce gasesc eu cel mai "incet" are 150kv.Ar trebui un pinion de 100T ca sa am demultiplicarea necesara pentru o propulsie 6s si 200T(care-i cat roata de acuma) pentru 12s.Ar fi o varianta sa fac un pinion de 100T si unul de 10-11 sau minimul posibil la CNCsi transmisie directa nu prin lant,nu stiu cat de ieftin ar iesi toata distractia asta.

Alta posibilitate ar fi o transmisie prin contact direct cu roata,ca un dinam.Aici ar fi cam greu de adaptat ceva sa intre in contact cu anvelopa si sa mai aibe si aderenta buna.
Alte posibilitati ? Sa cumpar un hub motor kit este exclus,sari lejer de 300$ fara shipping si fara baterii.Eu cred ca pot scoate totul sub 200$.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 09 March 2015 - 10:52 PM

0

#5 Useril este offline   MR-JW 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 15-May 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2015 - 12:02 AM

Imi pare rau ca nu mai gasesc poza dar acum vreo 4 ani la un targ de IT am vazut o bicicleta actionata de 2 filetante electrice BOSH.
0

#6 Useril este offline   tantar 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2740
  • Inregistrat: 01-November 08
  • Gender:Male
  • Location:GALATI - CONSTANTA

Postat 10 March 2015 - 11:58 AM

Cipriane , daca strigai acum 2 luni te imbogateai cu o bucata scuter electric ,,, la inceputul anului am facut curatenie in garaj si am aruncat-o .
Trex 700 V BAR
FMS P-51 D MUSTANG 1700 mm
ESM F4U CORSAIR 1900 mm SAITO FA 200 R 33
JU- 87 STUKA 1920 mm
A-10 Freewing 1700 mm EDF
FMS F 4U CORSAIR 1700 mm
FW 190 HYPE
Futaba T-8FG x 2
0

#7 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 March 2015 - 12:04 PM

Striga si tu cand arunci... sa nu cada la careva in cap :angry:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#8 Useril este offline   dululutu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1476
  • Inregistrat: 14-July 09
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 10 March 2015 - 12:21 PM

Cu un demaror de termice o merge? Si pui pe curea ca tot ai fulie pe motor
0

#9 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 10 March 2015 - 01:14 PM

Demarorul nu stiu ce viata are fiind un motor periat ,si peste asta nu stiu nici turatiile.
0

#10 Useril este offline   Rottyrc 

  • R/C PILOT
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2641
  • Inregistrat: 06-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Pitesti-Topoloveni

Postat 10 March 2015 - 01:59 PM

Poate ajuta..

https://www.youtube....h?v=9HHhMXwiwTY
ADRIAN - Tel.0787 828 507
Ingerii zboara pentru ca o iau usor .....
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 March 2015 - 02:39 PM

Turnigy C6374- 200 kv - 28 amperes/ 24v
Dragutz... deci 6s
Banuiesc ca numai bateriile o sa te coste 200$ oricat ai fi matale de optimist

Motorul ala nu se mai face, acesta e cel mai apropiat:
http://www.hobbyking...nner_Motor.html

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 10 March 2015 - 02:41 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 10 March 2015 - 03:20 PM

Daca eu il vad pe stock si e 10+ de unde e asta ca nu se mai fabrica ?
Eu incerc totusi sa fac fara 2 reducatoare ci unul singur,de aici si nevoia de a face un pinion spate de 100T.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 10 March 2015 - 03:21 PM

0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 10 March 2015 - 04:11 PM

Mie nu mi-a iesit la cautare :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 15 March 2015 - 01:27 PM

Am colindat pe la vreo 2-3 cnc-uri din tara si pretul pentru un asemenea pinion nu iese bine deloc.
Asa ca m-am uitat mai atent la ce mai are omul prin casa si...main-gearul de la HK550,de 170T ar veni la fix pentru ce-mi trebuie mie.Si daca 170T nu ajung,mai am inca un pinion de 180T(Cred ca asta ramane) care le voi prinde cumva in locul sau peste discul de frana spate.Motorul il voi monta in suportul etierului spate,dar trebuie mai intai sa-l comand.

http://s30.postimg.org/44haqjrw0/DSC_0126.jpg

0

#15 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 March 2015 - 09:11 AM

Ciprian, sunt magazine asiatice dar si americane care vand componente speciale pentru biciclete electrice. De exemplu motoare butuc, ce nu mai au nevoie de reductor, doar de spite mai scurte. Apoi baterii de acumulatori Lifepo. Cred ca nu vorbeai serios cand ziceai de Lipo. Si bine inteles si controlerele necesare. De la aceste magazine isi cumpara cei ce si-au facut o mica afacere in construirea si vanzarea bicicletelor electrice.

A mai fost o discutie pe forum acum cativa ani despre acest subiect, mai degraba la Tehnice, de asta stiu aceste informatii. Erau si linkuri dar n-ai nevoie de ele ca oricum de atatia ani s-or fi schimbat.





0

#16 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 16 March 2015 - 01:07 PM

Asa-i,sunt kituri complete insa pretul lor porneste de la vreo 250-300$ pentru motor si esc,si peste asta se adauga transportul care sare de 100$ la asa greutate si marime.
Pur si simplu iese prea scump,eu cu maxim 150$ sper sa fac acelasi lucru.
Bateriile sunt lipo pentru ca astea sunt cele accesibile si cunoscute,si nu planuiesc sa le incarc zilnic la maxim ci pana la storage ( daca imi ajunge pentru 2-3 zile).
Si in final,unde mai e meritul tau daca iei gata facut si doar ii dai viteza ?
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 March 2015 - 01:27 PM

Le poti incarca pana la 4V, o sa ai 80% si pot sta asa 2-3 saptamani fara sa afecteze prea mult viata celulei.

Pentru asta as face un charger custom cu soft chealichrager modificat la 4V in loc de 4.2V, sau, mai comod, incarci pe program LiIon, care le duce numai pana la 4.1V


In storage este prea putin, cam pe la 45%, ai cel mult 25% la dispozitie sa descarci.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 16 March 2015 - 01:48 PM

Uite si de la mine ceva poze pentru inspiratie,chiar daca e un triciclu.
Am optat pentru un reductor melcat,un motor acuator de poarta,sau motor care actioneaza scaunele electrice la masini,acesta are un raport spectaculos,la 3s am 170rpm care sunt arhisuficienti pentru 15-20Km/h.
Am mai recurs la alta inginerie intrucat nu stiam daca demultiplicarea e suficienta,folosesc 2 grupuri pinionice cu lant intermediar,in felul asta pot muta lantul pe ce pinion vreau.

http://s12.postimg.org/prtsu6349/IMG_0770.jpg

http://s12.postimg.org/bmnzscu2x/IMG_0771.jpg

http://s12.postimg.org/vwpwl8kll/IMG_0772.jpg

http://s12.postimg.org/q752n6p1l/IMG_0773.jpg

http://s12.postimg.org/dv6rnfqkp/IMG_0774.jpg
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#19 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 16 March 2015 - 01:49 PM

http://s12.postimg.org/n48xxjzgp/IMG_0775.jpg

http://s12.postimg.org/9olx83qyx/IMG_0776.jpg

http://s12.postimg.org/pbd6lh4qx/IMG_0777.jpg

http://s12.postimg.org/4siageqtl/IMG_0778.jpg

http://s12.postimg.org/bx03pfy2x/IMG_0779.jpg

http://s12.postimg.org/a6h2nygjt/IMG_0780.jpg
T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#20 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 16 March 2015 - 02:18 PM

Da,ar fi optim cu un sistem de pinioane doar ca e cam greu de prins pe axul unui motor BL normal(care nu-i altceva decat un ax chior de 8mm) o caseta de pinioane,desi pana la urma cred ca tot acolo ajung daca nu tine faza cu main-gearul de 550.Pe o singura viteza va fi cam greu de obtinut si demaraj si viteza,vedem poate nu va fi necesar.
0

#21 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 18 March 2015 - 12:02 AM

Si inca ceva care n-am luat in calcul...acel motor are axul de 8mm si n-am gasit niciun pinion pe diametrul asta.Nu stiu ce o sa fac pana la urma,poate iau un motor cu ax de 6mm si-l rebobinez eu a.i. sa am cel mai mic KV posibil.
0

#22 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 18 March 2015 - 06:31 PM

Vezi postareafurios, la 16 March 2015 - 01:48 PM, a spus:

Am optat pentru un reductor melcat,un motor acuator de poarta,sau motor care actioneaza scaunele electrice la masini,acesta are un raport spectaculos,la 3s am 170rpm care sunt arhisuficienti pentru 15-20Km/h.


Nu trage dom' Semaca, sunt eu, Lascarica...Un reductor melcat are randamentul de 50-60%. Asta inseamna ca tu pierzi jumatate din energie incalzindu-l.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 18 March 2015 - 06:31 PM

0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 March 2015 - 06:43 PM

Adica ... freaca melcu' ? :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 18 March 2015 - 07:37 PM

Cred ca motorul asta o sa fie pana la urma avand cel mai mic kv cu axul de 6mm.Cu un pinion de 11t raportul de demultiplicare ar fi 15,5.Asta inseamna ca motorizarea maxima va fi 4s si pentru mers cu 15-20km/h voi fi cu "gazu" la 1/4-1/3.Acum sa vad cum sa montez ansablul asta pe roata spate.Prefer sa inglobez si rulmentul unisens pentru ca motorul ar fi o frana tot timpul cat nu e folosit si asta numai bine nu e.
DAR sa fixez cumva tot ansamblul ala si culmea,sa mai si mearga rotund,n-o sa fie usor.
0

#25 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 March 2015 - 07:37 PM

Arata foarte interesant. Poti pune mai multe poze in care se vede tot triciclul, eventual un filmulet.

Vezi postareafurios, la 16 March 2015 - 01:48 PM, a spus:

Uite si de la mine ceva poze pentru inspiratie,chiar daca e un triciclu.
Am optat pentru un reductor melcat,un motor acuator de poarta,sau motor care actioneaza scaunele electrice la masini,acesta are un raport spectaculos,la 3s am 170rpm care sunt arhisuficienti pentru 15-20Km/h.
Am mai recurs la alta inginerie intrucat nu stiam daca demultiplicarea e suficienta,folosesc 2 grupuri pinionice cu lant intermediar,in felul asta pot muta lantul pe ce pinion vreau.

0

#26 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 March 2015 - 09:34 PM

Vezi postareaCiprian97, la 18 March 2015 - 07:37 PM, a spus:

...Prefer sa inglobez si rulmentul unisens pentru ca motorul ar fi o frana tot timpul cat nu e folosit si asta numai bine nu e.


Pune ESC cu regenerative braking, si incarci bateria cand franezi :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#27 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 March 2015 - 02:46 AM

Vezi postarearenatoa, la 18 March 2015 - 06:43 PM, a spus:

Adica ... freaca melcu' ? :)

Exact. De aceea un reductor melcat, cu mici exceptii, nu poate fi invartit de la roata mare. Nu poti castiga pe toata linia: ai demulticare mare cu un singur etaj, dar, jumatate din energie se pierde prin frecare.
Multa, multa bafta.


0

#28 Useril este offline   Rottyrc 

  • R/C PILOT
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2641
  • Inregistrat: 06-October 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Pitesti-Topoloveni

Postat 19 March 2015 - 02:38 PM

Cauta pe OLX gasesti cam tot ce vrei..

http://olx.ro/oferta...html#e4740bdd24
ADRIAN - Tel.0787 828 507
Ingerii zboara pentru ca o iau usor .....
0

#29 Useril este offline   GigiGL 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2106
  • Inregistrat: 10-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:Aero

Postat 19 March 2015 - 03:09 PM

Cipriane, subiectul e nitel mai complex. Ai nevoie si de alte sisteme care sa-ti treaca motorul in regim de generator atunci cand franezi sau cand cobori o panta, cu recuperarea energiei si stocarea in acumulator. Reductorul melcat iese din discutie oricum pentru ca nu prea permite actionarea inversa. O astfel de lucrare in lipsa unui atelier mecanic dotat si a unui laborator electronic este aproape imposibila ca sa treci de faza improvizatiei. Ca sa te misti electric iti ajunge un acumulator de 35Ah de Matiz , un electromotor demaror cu reductor planetar inclus de la motoarele Diesel mici, un releu de pornire de curent mare si pinioane.
Cea mai buna solutie ramane kitul, pentru ca nu poti atinge in bucatarie performantele unei fabrici de profil.
Gigi Sterian
Rascal 1940mm fs.61 nitro
Rascal 120 DLE 30
U Can Do .46 nitro .52, 2T
Beaver 1520
Maule 1500
Helios 2545
... Taranis X9D plus / ACCST / AFHDS
0

#30 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 19 March 2015 - 04:28 PM

Am considerat si optiunea unui demaror dar vad 2 probleme:
-un demaror nu cred ca are viata mai mare de 2 ore de functiune,pana la urma ala merge doar 1-2 secunde la pornire.
-mecanic nu iese mai simplu,chiar daca ar fi integrat cumva reductorul in demaror,tot am nevoie de un mijloc de a duce puterea motorului la roata.
Rottyrc,multumesc de idee.La preturile alea,chiar se merita sa vad ce iese.O roată spate cu motor integrat m-ar scuti de multe griji,atâta ca nu stiu cat de reale sunt performantele postate.
0

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro