Modelism - RHC Forum: Diferentiale - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Diferentiale Trebuie schimbat uleiul?

#1 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 19 February 2015 - 07:11 PM

Salutare tuturor! Am iesit weekendul trecut cu automodelul si am mers pe teren cu pietris. totul a fost perfect pana am ajuns acasa si am vazut ca am o problema la rotile din fata...daca invarteam de una din ele...cealalta nu se invartea in directie opusa...ci in aceeasi directie + ca se invarteau toate 4 rotile daca invarteam de o singura roata ( oricare ar fi ea - este normal asta? Masina e un truggy ). M-am hotarat sa desfac diferentialele sa vad daca nu cumva a ajuns vreo piatra inauntru care sa blocheze ceva...dar totu parea normal, inafara de uleiul din diferentiale...este destul de negru la culoare ( am vazut pe net ca este transparent ). Poate sa fie asta o problema? trebuie sa schimb uleiul in ele? daca da...ce ulei trebuie sa pun? Si o intrebare bonus...care e diferenta intre uleiul siliconic special pentru diferentiale si uleiul de cutie de viteze? La urma urmei...sunt uleiuri de transmisie ambele.. Multumesc!
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#2 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 19 February 2015 - 07:20 PM

Cel mai probabil ti-a intrat o pietricica în diferentialul fată si ti l-a blocat(adica iti forteaza rotile fata sa se invarta in acelasi sens si cu aceiasi viteza,ca si cum nu mai exista diferential ci pur si simplu rotile stau pe un ax comun si se pot roti doar cu aceiasi viteza).
Cand ai desfacut diferentialul probabil ca a cazut si pietricica si totul s-a intors la normal.De obicei diferentialele nu se blocheaza pe fata,cel mult pe spate la automodelele de drift.
0

#3 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 19 February 2015 - 07:26 PM

LE: uleiul prea vâscos poate avea acelasi efect de blocare a diferentialului.De obicei lumea jongleaza cu vâscozitatea uleiului din diferentiale pentru a face un diferential cu patinare limitata.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 19 February 2015 - 07:26 PM

0

#4 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 19 February 2015 - 08:12 PM

Daca invart de rotile din fata si dif fata este blocat, este normal sa se invarta si cele din spate chiar daca masina are dif central?
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#5 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 19 February 2015 - 08:53 PM

Daca este blocat diferentialul central atunci da.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 19 February 2015 - 08:53 PM

0

#6 Useril este offline   neataticu 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1428
  • Inregistrat: 25-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Berceni City - Ilfov
  • Interests:Aero - auto - moto - velo - sport
    Multi roto !

Postat 20 February 2015 - 08:40 AM

Cel mai bine ca sa vezi daca ai probleme, blochezi diff-ul central... si invarti una din rotile de pe fata... cealalta ar trebui sa se invarta invers... altfel daca ai ulei gros pe fata si pe diff-ul central o sa ti se invarta toate 4 cum spuneai mai devreme.. dar acum depinde de masinuta... nu toate vin cu diffurile setate ok si pline cu ulei.. eu la primul rtr mai de neam aveam diffurile doar lubrifiate cu vaselina
De obicei in difful central trebuie sa fie mai mult marmelada decat ulei.. asta ca in momentul in care spatele pierde aderenta sa mai ajunga din putere si la rotile din fata... pe fata ar trebui sa ai ulei tot gros dar nu marmelada, iar pe spate mai subtire.

Aceasta postare a fost editata de neataticu: 20 February 2015 - 08:41 AM

12CM Records

Freestyle - Armattan Rooster /T-motor f40 pro II - 2400kv motors / Kiss 32A ESC / Kiss V2 FC / Foxeer Pedator / FrSky Taranis x9d+ on TBS Crossfire / TBS Unify Pro V3
DJI Mavic Pro
0

#7 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 20 February 2015 - 05:22 PM

Eu as zice ca pe centru e mai bine cu el aproape blocat,sa nu permita diferente mari de viteza intre fata si spate,altfel pierzi mult la accelerare(puterea se duce spre puntea cu cea mai putina aderenta) dar nici blocat de tot,ca degeaba il mai pui...
In rest eu le las aproape libere pe fata/spate,pe spate e putin mai "inchis" dar nici pe departe blocat.
0

#8 Useril este offline   Sergiu SF 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 27-February 14
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 20 February 2015 - 05:40 PM

Multumesc mult de sfaturi! Le voi desface si voi schimba uleiul in fata si spate...iar de central nu ma voi atinge inca. Totusi...exista vreo diferenta ntre uleiul special de diferential ( cel siliconic ) si uleiul de transmisie ( cel de cutie de viteze) ?! Pura curiozitate...
-Fly it like you stole it-

Radio: Futaba T8FG Super and FrSky Xlite Pro
Aero: NineEagles Sky Climber
Introduction F5j
F3K Alpha DLG
SIG Piper Cub 1/6

Auto: Radio: Futaba T3PV
HPI Savage XL - Nitro
Hot Bodies D8T - E conversion
0

#9 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 20 February 2015 - 07:24 PM

Un ulei de diferential trebuie sa faca 2 lucruri:
-sa unga
-sa aibe o anume vascozitate care nu se schimba peste 2-3 iesiri.

Cam orice ulei(poate mai putin ala de tras pestele la tigaie) unge.Doar ca unele rezista la temperatura,altele sunt pentru mecanisme fine,etc.Oricum,mai importanta e vascozitatea.Mai vascos inseamna ca nu va lasa rotile sa se invarta cu viteze foarte diferite(gen una sta pe loc si cealalta mai are putin si sare cauciucul de pe ea,ci una are viteza medie si cealalta e turata bine),se apropie ca si comportament de un ax simplu,care forteaza TOT timpul rotile sa aibe aceiasi viteza de rotatie daca e un ulei asa vascos ca blocheaza diferentialul.
Daca e mai lichid(curgator :D) atunci va lasa rotile sa se invarta cu ce viteza doresc ele,e diferential in adevaratul sens al cuvantului.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 20 February 2015 - 07:25 PM

0

#10 Useril este offline   Octavian_B 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 733
  • Inregistrat: 01-October 14
  • Gender:Male
  • Location:Sibiu
  • Interests:Automodelism, aeromodelism, cilism montan.

Postat 23 February 2015 - 12:07 AM

Salutare! Iti recomand ulei diferential cu vascozitate intre 5K - 10K pe diferentialul spate si intre 20K - 30K pe diferentialul fata. Sper sa te ajute, in caz ca vrei sa faci o alegere. Valorile pot diferi in functie de constructia diferentialului, dar astea sunt valorile pentru Slash 4WD. Spor!
Tekno SCT410.3
Team Associated SC5M
Losi Rock Rey
HB-HPI D216
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro