Modelism - RHC Forum: Protocol Romatsa - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Protocol Romatsa

#1 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 14 February 2015 - 04:31 PM

Stimați Aeromodeliști,

Avem plăcerea să vă anunțăm că ARA a fost invitată de către Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian în vederea propunerii unui protocol privind zborul aeromodeliștilor în zonele CTR, mai exact obținerea acordurului Romtsa pentru folosirea legală a zonelor CTR. Întâlnirea va avea loc pe data de 04. Martie 2015.

Pentru demersurile necesare clarificării acestui protocol este necesară identificarea zonelor în care aeromodeliștii iși desfășoară activitatea.

În acest scop vă rugăm să completati tabelul excel pe care-l găsiți aici și pe care vă rugăm să-l trimiteți prin e-mail la adresa: ctr@aeromodelism.ro până la data de 25.02.2015.

Va multumim,

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 14 February 2015 - 04:54 PM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#2 Useril este offline   xorg 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1349
  • Inregistrat: 16-February 03

Postat 15 February 2015 - 01:37 PM

Au fost facute mai multe demersuri pentru a se ajunge la aceste discutii, tot ce se cere aeromodelistilor acum, este sa informeze asupra zonelor in care vor sa zboare. Ar fi pacat sa ratam declararea unor locatii acum, cand exista o mana intinsa de Romatsa. Cine stie cum si cand vor mai putea fi aprobate alte zone decat cele care vor fi supuse discutiilor din 4 martie. Se va discuta inclusiv, problema locatiilor de zbor aflate in zone non CTR, in speranta ca vor fi obtiute unele derogari si pentru aceste locatii. Consider ca este important ca ARA sa solicite acordul pentru cat mai multe locatii ce se vor a fi folosite de aeromodelisti. Cu toti suntem deranjati de plafonul de zbor impus de ordinul8, haideti sa incercam acum obtinerea unor derogari macar pentru locatiile pe care le folosim in mod curent. Exista modelodroame private si cred ca cei care le administreaza, ar trebui sa fie interesati de stabilirea unor protocoale pentru segregarea spatiului aerian aferent acestor locatii. Daca noi nu cerem autoritatile cu siguranta nu ne vor da drepturi din proprie initiativa.
0

#3 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 15 February 2015 - 02:48 PM

Ce inseamna CTR?
0

#4 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 February 2015 - 02:52 PM

http://en.wikipedia....ki/Control_zone
... cu picioarele pe pamant ...
0

#5 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 15 February 2015 - 03:30 PM

Vezi postarearenatoa, la 15 February 2015 - 02:52 PM, a spus:


Multumim americanilor ca au introdus acest limbaj acronimecescccc. Ma gandeam ca avem carcaterul sa scapam de bad behavior stuff dar in fine...
0

#6 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 15 February 2015 - 05:03 PM

Romatsa ca orice alta tara foloseste un limbaj international. Dupa cum sti si in turnul de control tot enegleza se vorbeste. P.S> si Romatsa = Romanian Air Trafic Service :))

Cu cine din cadrul Romatsa veti avea discutiile?

Aceasta postare a fost editata de LooSeR: 15 February 2015 - 05:05 PM

A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#7 Useril este offline   Mihai_supy 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 5144
  • Inregistrat: 16-December 10
  • Gender:Male

Postat 15 February 2015 - 05:32 PM

Vezi postareaxorg, la 15 February 2015 - 01:37 PM, a spus:

interesati de stabilirea unor protocoale pentru segregarea spatiului aerian aferent acestor locatii


Plan de zbor pentru aeromodele nu mai depuneam. Da daca asa trebuie....o sa o facem. Segregarea sau restrictionarea unor spatii aeriene, mai ales prin apropierea CTR/urilor costa!...oare suntem pregatiti sa platim si alte costuri?
0

#8 Useril este offline   adyrex 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1479
  • Inregistrat: 06-September 08
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 February 2015 - 08:35 PM

Las, ca nu trebuie sa stie Romatsa toate dealurile pe unde ,...cica mai practicam si noi aeromodelismul, pentru ca in felul asta vor sti unde sa vina sa ne amendeze. In Cluj se practica zborul pe dupa blocuri, ca ,...deh, noi respectam ordinul 8, asa ca,... nu declar nimic.
0

#9 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 15 February 2015 - 09:48 PM

EBA, vezi ca vor sa inregistreze Rataria la Romatsa :D
... cu picioarele pe pamant ...
0

#10 Useril este offline   Klausf18 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 16-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Drumul Taberei
  • Interests:Aeromodelism

Postat 15 February 2015 - 10:20 PM

Sincer, nu cred ca ii intereseaza unde zboara un avionas de 1m pe care oricum il tii langa tine pe o raza de maxim 150m in jurul tau si care dupa 10 minute trebuie sa il aterizezi daca nu l-ai facut surcele intre timp. Sunt sigur insa ca ii intereseaza organizarile de concursuri (pe langa aerodrome sau nu) unde se vine cu fel de fel de zburatoare mari sau cu raza de actiune marita, FPV-uri si alte dracii care ar putea intradevar , poate, influenta zborul vreunui 737 sau 747 ce nu are loc de noi. Cei care zboara pe aerodromuri sunt sigur ca nici acum nu o fac de capul lor. In acest hobby exista mult bun simt asa ca....inca o declaratie pentru un piper de 60cm anvergura zburat pe un deal sau camp mi se pare cam mult.... Poate ne lamureste cineva avizat care sunt lmitele aeromodelelor (anvergura, motorizare electrica/termica) sau dotarile acestora (FPV) pentru a fi nevoie de asa ceva.
SPEKTRUM DX8
CORSAIR
SUKHOI
0

#11 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 February 2015 - 08:30 AM

Mai trebuie sa te lamureasca cineva "avizat", dupa cat s-a discutat pana acum?
Nu ai citit Ord.8 ?

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 February 2015 - 08:30 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#12 Useril este offline   LooSeR 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1108
  • Inregistrat: 14-May 04
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 16 February 2015 - 08:55 AM

Smurdul - are voie sa circule pe toate culoarele de zbor inclusiv la cele de joasa inaltime. Deci, oricand exista un risc. In afara bucurestiului avem avioanele cu un motor ultra usoare. pe inaltime mica si medie. Asa ca pot fi cazuri. Pot fi nebuni. Daca noua nu ni se pare logic ca nu ne gandim la rau. nu inseamna ca el exista. :D

Sunt niste reglementari, care se pot pune in ordine. :) Mie mi-a placut de DJI ca in colaborare cu n state si n tari, au introdus baza de securitate in jurul aeroportului. Sa intre in fail safe daca depasesc un anumit prag.




Succes
A pilota e un vis frumos..... dar devine greu o realitate
Galeria mea
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 February 2015 - 08:58 AM

Daca dezactivezi GPS-ul nu mai intra in nimic... a se vedea cazul turcului care a filmat pe aeroportul ala...
Trebuiau mai curand dezactivate in zonele de razboi :angry: pro-rusii in Ukr folosesc phantome pentru observatii aeriene...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   Klausf18 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 293
  • Inregistrat: 16-March 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti-Drumul Taberei
  • Interests:Aeromodelism

Postat 16 February 2015 - 10:29 AM

Vezi postarearenatoa, la 16 February 2015 - 08:30 AM, a spus:

Mai trebuie sa te lamureasca cineva "avizat", dupa cat s-a discutat pana acum?
Nu ai citit Ord.8 ?



Pentru unii dintre noi aceste lucruri sunt noi. Nu stau sa caut in fiecare zi daca ARA sau ROMATSA mai scoate nu stiu ce formular de inscriere sau de luare in evidenta. Daca s-a discutat pana acum atat de mult de ce se mai deschid aceste subiecte? L-am vazut am intrat si am intrebat Itre timp am citit ordinal 8. Va multumesc pentru sugestie.
Cu respect!
SPEKTRUM DX8
CORSAIR
SUKHOI
0

#15 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 16 February 2015 - 10:50 AM

Vezi postarearenatoa, la 15 February 2015 - 09:48 PM, a spus:

EBA, vezi ca vor sa inregistreze Rataria la Romatsa :D


:rofl:


Stiam eu ca ni se pregateste ceva.Deci,nu am muncit in zadar la frame-ul meu de 90 grame.Poate fi usor confudat cu o rata.Si din cate stiu eu si ratele au culoar de zbor cand migreaza.Doar no-r sa puna taxe si autorizatii de survol pentru rate nu?sau da? :rofl:
SUNTEM FUDULI
0

#16 Useril este offline   Flying Buddha 

  • 3D Freestyle
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1429
  • Inregistrat: 19-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodelism

Postat 16 February 2015 - 12:38 PM

Vezi postareaLooSeR, la 15 February 2015 - 05:03 PM, a spus:

Romatsa ca orice alta tara foloseste un limbaj international. Dupa cum sti si in turnul de control tot enegleza se vorbeste. P.S> si Romatsa = Romanian Air Trafic Service :))

Cu cine din cadrul Romatsa veti avea discutiile?

Vorbesc engleza la munca 99% din timp. Eu vorbesc de acronime. Pierdem enorm de mult timp sa cautam ce inseamna X acronim, de aceea am intrebat ce inseamna in speranta ca lumea isi va da seama sa nu mai foloseasca acronimele, cea mai mare prostie inventata vreodata in aaceasta societate. Daca faci un calcul, o sa vezi ca anual un om pierde un timp generos sa caute/invete pe net ce inseamna acel acronim de care se loveste. Si nu este offtopic, este on topic, puneti explicatia acronimelor va rog.
0

#17 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 February 2015 - 12:43 PM

WTF ?! :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#18 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 16 February 2015 - 12:56 PM

Vezi postarearenatoa, la 16 February 2015 - 12:43 PM, a spus:

WTF ?! :)


OMG!!! :lol:
Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#19 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 February 2015 - 01:45 PM

Există o zonă de exludere aeriană strictă în jurul oricărui CTR. Zona minimă este înscrisă într-un cerc cu raza de 19 km. După câte ştiu, în ţară, sunt rare cazurile în care, aeromodeliştii zboară în interiorul zonei de excludere. Unele cluburi de aeromodele sunt secţii ale aerocluburilor şi implicit pot să zboare pe propriul teren fără nicio problemă. Mai sunt aerocluburile care sunt "tolerate" pe un aerodrom comercial şi atunci sunt oarece restricţii, dar băieţii comunică cu turnul având licenţă de operator radio pe frecvenţă, iar când CTR spune stop, se vine la aterizare fără comentarii.
Cele mai rare cazuri sunt cele în care terenul de zbor se află în interiorul zonei de excludere aeriană, uneori chiar pe axa pistei la distanţă relativ mică de pistă şi unde comercialele pe priza de aterizare trec pe la 400 - 500 m, sau la decolare 700 - 1000 m. Acesta ar fi cazul terenului unde zburăm şi organizăm noi competiţiile (a se vedea postarea de la "Terenuri de zbor". Regulile impuse sunt stricte şi le îndeplinim. Înţelegerea şi colaborarea cu cei de la CTR a decurs întotdeauna excelent, chiar dacă efectuarea comunicării cu dânşii este mai greoaie (comunicăm telefonic, nu radio). Plafonul impus de Ordinul 8 a fost încălcat nu din rea voinţă, ci pentru că zona de zbor pentru F3A şi F5J îl depăşeşte. F3A : un dreptunghi vertical cu lungimea de 520 m şi înălţimea de 500 m. Modele cu masă între 2500 gr. şi 5050 gr.: F5J : plafon minim la decolare 200 m, iar dacă prinzi termică ... urci peste 500 m. De asemenea distanţa faţă de pilot este mai mare de 150 m. Modelele au masă cuprinsă între 1000 gr şi 4000 gr. (ecartul de masă pentru probă nu este impus, dar orice scădere, sau depăşire îţi scad şansele la un loc pe podium).

Nu pot spune că iniţiativa voastră nu este bună, dar poate încercaţi o tatonare preliminară să vedeţi care le sunt intenţiile. Dacă se pune problema de ceva taxe ne-aţi făcut un mare deserviciu tuturor. Suntem şi aşa destul de sufocaţi de taxele la federaţie şi altele. :unsure:
Oricum, mai mult ca sigur că nu o să accepte intruziuni în zona de excludere, cât despre zborul în spaţiul "G" ... nu au fost probleme, mai ales că ştiu cazuri în care s-a zburat 1:1 fără licenţă.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#20 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 February 2015 - 01:48 PM

Vezi postareaTravel Air, la 16 February 2015 - 12:56 PM, a spus:

OMG!!! :lol:


Ce ? WTF ? "Wellcome To Friendship"
Nu-i aşa Renatoa ?
Vai ! Ce gânduri "murdare" pot avea unii ... !!! :pardon:

:D :drinks:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#21 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 February 2015 - 02:39 PM

19 km este aberant, adica in vest este 6 mile - 10 km, si noi suntem mai cu motz... practic inseamna ca ar trebui sa ma duc sa zbor la 20 km de Craiova? sa fim seriosi...
Se stie clar orientarea pistei E-V, de ce trebuie pastrat si lateral fata de pista, adica N-S liber pe asemenea distanta ?
Si cum se face ca aeroporul utilitar aflat la 7km SV nu prea pare sa aiba comunicatii cu cel mare ? Sau, or avea pentru activitatea lor de plano-parasutism sau lucrari agricole, dar nu ne-au zis vreodata sa ne dam jos ca vine avionul de Milano... care este in raza vizuala cand aterizeaza si decoleaza...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#22 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 16 February 2015 - 08:45 PM

Vezi postarearenatoa, la 16 February 2015 - 02:39 PM, a spus:

19 km este aberant, adica in vest este 6 mile - 10 km, si noi suntem mai cu motz... practic inseamna ca ar trebui sa ma duc sa zbor la 20 km de Craiova? sa fim seriosi...
Se stie clar orientarea pistei E-V, de ce trebuie pastrat si lateral fata de pista, adica N-S liber pe asemenea distanta ?
Si cum se face ca aeroporul utilitar aflat la 7km SV nu prea pare sa aiba comunicatii cu cel mare ? Sau, or avea pentru activitatea lor de plano-parasutism sau lucrari agricole, dar nu ne-au zis vreodata sa ne dam jos ca vine avionul de Milano... care este in raza vizuala cand aterizeaza si decoleaza...


Mai cu , multe moțuri. :) Aria de excludere a fost și mai mare când eram în școala de zbor, dar erau alte vremuri. Oamenii cu reglementările nu prea s-au schimbat. Întotdeauna ne-am situat la extreme și suntem mai catolici decât Papa.
Cât despre faptul că perimetrul este circular și nu de altă formă, motivația a fost cât se poate de "senină". Aeronavele în așteptare când pistele sunt aglomerate, chiar dacă nu avem decât 2 - 3 aeroporturi cu un grad mai mare de trafic. "Dar dacă, pe viitor, vom avea trafic mai modificăm o dată legea ? " Ăsta a fost un citat aproximativ dintr-o discuție neoficială cu un personaj din MTr.
În ceea ce privește aspectul cu aerodromul utilitar, nu știu ce și cum și nu-mi dau cu părerea.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#23 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2015 - 09:46 PM

Oameni buni, da' noi trebuie sa luam in seama orice prostie care trece prin neuronul oricarui tembel care vrea sa-si justifice salariul ala "nesimtit"? Romatsa sa explice in baza carei reglementari cere sa se declare zonele in care ne jucam noi? Ce reglementare ii confera dreptul sa ma chestioneze pe mine unde ma duc sa ma joc?

Chestia asta cu declaratul zonelor nu-mi place deloc. Ce-ar insemna ca politia rutiera sa-mi ceara acum sa declar pe ce stradute ma joc eu cu masinuta? E fix acelasi lucru din perspectiva acestei logici. Ia de maine toti posesorii de masinute radiocomandate sa se prezinte cu documentele in dinti pentru inmatricularea masinutei, cu RCA valabil, taxa de inmatriculare, sa aiba si ITP-ul la zi.

Vorbim discutii si deja e aberant ce se intampla. ARA ar trebui sa fie un pic mai ferma si nu slugarnica. Sa solicite oficial la Romatsa clarificari in legatura cu temeiul legal in care Romatsa este indreptatita sa solicite astfel de informatii. Daca aia cer maine sa declaram ce numar purtam la chiloti, ARA se conformeaza imediat?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#24 Useril este offline   Travel Air 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1225
  • Inregistrat: 26-September 12
  • Gender:Male
  • Location:Vaslui
  • Interests:Zbor

Postat 16 February 2015 - 10:19 PM

Vezi postareaAndrix_y, la 14 February 2015 - 04:31 PM, a spus:

Stimați Aeromodeliști,

Avem plăcerea să vă anunțăm că ARA a fost invitată de către Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian în vederea propunerii unui protocol privind zborul aeromodeliștilor în zonele CTR, mai exact obținerea acordurului Romtsa pentru folosirea legală a zonelor CTR. Întâlnirea va avea loc pe data de 04. Martie 2015.

Bogdan Floria

bogdan.floria@aeromodelism.ro
bogdanfloria@gmail.com
0757110983

"Norocul astepta tacut stiind viitorul"
0

#25 Useril este offline   Rower 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 394
  • Inregistrat: 13-February 11
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2015 - 10:22 PM

Pai nu tot spatiul de deasupra Romaniei e "al lor"? Parca asa am inteles. Exista ceva necontrolat?
MXS-R 1,92m AGM-30cc >>> CMPro Marathon 1,80m AGM-30cc >>> Pitts Special 1,45m NGH 35cc >>> Thunder Tigre Piper J3 Cub 2,10m OS Max 91 Fx >>> Canary 40 Phoenix Models 1,6m ASP .46 7,5cc >>> Pitts Special 1,40m OS 91 FX Max 15cc >>> Cessna 182 1,6m NITROPLANE FIBERGLASS ASP.52 8,5cc >>> Sbach 342 Phoenix Models 1,42m ASP.52 8,5cc >>> Great Planes Slinger Flying Wing 1,2m >>> Extra 260 EP Jamara 1,4m AXI 2826/12 >>> Sukhoi 26M EP Jamara 1,25m AXI 2826/10 >>> Robbe Cardinal 1,5m >>> Yak 54 Extreme Flight 1,2m >>> Robbe Arcus 1,8m >>> Sebart Pitts Challenger S >>> Parkzone Stinson Reliant SR-10 1,26m >>> Thunder Tiger Yak-54 1,15m, EP Kyosho >>> Nitroplanes P-47 Thunderbolt 1,40m, ASP .52, 8,5cc >>> Phoenix Models Edge 540 1,41m, Magnum .61, 10cc >>> Graupner Extra 300 1,50m OS 91 FX Max >>> Dululutu Sukhoi 26M EP 1000mm >>> Dululutu Yak 55 EP 1,15m >>> Hitec Aurora 9 2,4GHz >>> Spektrum DX6i 2.4GHz Mode 2
0

#26 Useril este offline   nicolas 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 695
  • Inregistrat: 06-October 06
  • Gender:Male
  • Location:Popesti-Leordeni

Postat 16 February 2015 - 10:30 PM

Sunt curios ce inseamna legal pentru ROMATSA.
Its nice to be important, but its more important to be nice ...
0

#27 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 February 2015 - 10:34 PM

Nu e al lor, ei doar il administreaza, e al altora, si mai tari ca ei :)

Si cu frecventele radio e la fel. Daca aveti impresia ca dupa '89 gata,am devenit liberi sa transmitem ce ne taie capul... surpriza, nu s-a schimbat nimic ! La fel ca inainte, cand in anii 70 am devenit radioamator pentru a putea sa imi fac statie RC fara sa ma inchida, asa este si acum, nu se poate transmite pe nici o frecventa liber in adevaratul sens fara sa ai o autorizatie de un fel sau altul.
Doar ca acum nu te mai inchide, dar daca te prinde, si mai ales daca e transmisie comerciala, esti bun de plata.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#28 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 16 February 2015 - 11:44 PM

Stimati Aeromodelisti,

Ma bucur ca sunt opinii si discutii cu referire la acest subiect cea ce poate sa aduca la suprafata mai multe aspecte pentru interesul tuturora, dar imi doresc pentru o mai buna intelegere sa va fac o analiza mult mai clara asupra primului mesaj dupa cum urmeaza:

" Avem plăcerea să vă anunțăm că ARA a fost invitată de către Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian în vederea propunerii unui protocol privind zborul aeromodeliștilor în zonele CTR"

1. Pentru a ajunge la acest capitol astfel ca ARA-ei sa i se propuna un protocol de colaborare cu Romatsa, ARA a facut mai multe demersuri care au necesitat timp si resure.
2. Un protocol cu Romatsa este foarte greu de obtinut, inclusiv si din cauza unor motive tehnice de comunicare, (cum comunici cu turnul de control cand doresti sa inparti spatiul aerian cu aviatia 1:1 "aeronave civile" in zone CTR din punct de vedere legal si tehnic?)
3. Romatsa este singura entitate responsabila din tara pentru zonele CTR , deci daca vrem sa zburam in zone CTR trebuie sa obtinem acordul lor. Sigur Romatsa nu va semna un protocol cu fiecare aeromodelist in parte.

" mai exact obținerea acordurului Romtsa pentru folosirea legală a zonelor CTR"

1. Dorinta ARA este de a face tot posibilul ca aeromodelistii sa aiba posibilitatea sa zbore legal si in zone CTR, adica un protocol universal valabil pentru toate zonele CTR la nivel national.
2. ARA nu isi doreste sa se limiteze doar la anumite zone CTR, iar Romatsa isi doreste sa ne ajute sa putem zbura la nivel national in zonele CTR. Ati prefera sa le spunem ca nu suntem interesati si sa-i lasam sa decida fara consultarea aeromodelistilor, sau doriti ca opinia si interesele noastre comune sa le fie cunoscute?

" Pentru demersurile necesare clarificării acestui protocol este necesară identificarea zonelor în care aeromodeliștii iși desfășoară activitatea."

1. Demersurile pentru a avea informatiile in legatura cu locurile unde zburam au fost deja demarate in postul http://www.rhcforum....post__p__768404 care a fost creat in data de 17 noiembrie 2014 perioada in care deja ARA isi facea planificarea pentru redobandirea legalitatii zborului. Cea ce am cerut in acest post nu a fost decat sa avem o centralizare mai buna si ordonata a informatiilor.

2. Datele obtinute din tabelul excel vor ramane in interiorul asociatiei pentru o mai buna cunoastere a situatiei si gestionare a protocolului si a viitoarelor protocoale posibile (ex: Aeroclubul Romaniei).
Informatiile ce vor ajunge la Roamtsa nu vor fi de natura personala, singurele informatii care vor ajunge la Romatsa vor fi cele strict necesare, gen judetul si localitatea unde se zboara si numarul celor care zboara, pentru a facilita demersurile necesare semnarii unui protcol astfel incat fiecare aeromodelist sa aiba posibilitatea sa zboare legal in zona CTR.


Cred ca este prematur sa discutam acum despre costuri si altele. Clar pana acum ne este ca suntem acceptati si mai mult chiar invitati sa purtam aceste discutii astfel incat avem o sansa sa ne redobandim o parte din legalitatea pierduta odata cu ordinul 8/2014. Principalul scop al acestei asociatiei este acel de a redobandi legalitatea zborurilor noastre si dupa cum vedeti lucrurile incep sa capete si laturi pozitive.

Trebuie sa constientizati ca asociatia are nevoie de colaborarea dumneavoastra pentru a ajunge la rezultatele pe care dumneavoastra vi le doriti.

"Nu poti castiga razboiul intorcand spatele inamicului"

O seara placuta,
Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

#29 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 17 February 2015 - 12:06 AM

În link-ul pe care-l postez imediat o să găsiţi informaţiile despre ROMATSA, cât şi "patronul", legea în virtutea căreia îşi desfăşoară activitatea : http://www.romatsa.ro/ro/Statut
Discuţiile de genul : "că nu e tot cerul al lor şi e absurd ce se întâmplă ..." nu sunt decât păreri/sentimente personale în contradictoriu cu o lege şi un sistem care o aplică. ROMATSA a fost foarte îngăduitoare şi înţelegătoare până în prezent aşa că iniţiativa e binevenită cu condiţia să nu ne taxeze (sau chiar şi cu taxă, numai să nu ne sugrume de tot).

Succes.

P.S. Vă rugăm nu daţi sub nicio formă exemple de "protocoale" de prin ţară. Ne faceţi rău şi nouă şi operatorilor de acolo.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#30 Useril este offline   Andrix_y 

  • Presedinte ARA
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 900
  • Inregistrat: 09-October 07
  • Gender:Male

Postat 17 February 2015 - 12:30 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 17 February 2015 - 12:06 AM, a spus:

În link-ul pe care-l postez imediat o să găsiţi informaţiile despre ROMATSA, cât şi "patronul", legea în virtutea căreia îşi desfăşoară activitatea : http://www.romatsa.ro/ro/Statut
Discuţiile de genul : "că nu e tot cerul al lor şi e absurd ce se întâmplă ..." nu sunt decât păreri/sentimente personale în contradictoriu cu o lege şi un sistem care o aplică. ROMATSA a fost foarte îngăduitoare şi înţelegătoare până în prezent aşa că iniţiativa e binevenită cu condiţia să nu ne taxeze (sau chiar şi cu taxă, numai să nu ne sugrume de tot).

Succes.

P.S. Vă rugăm nu daţi sub nicio formă exemple de "protocoale" de prin ţară. Ne faceţi rău şi nouă şi operatorilor de acolo.

Am intales mesajul "P.S. Vă rugăm nu daţi sub nicio formă exemple de "protocoale" de prin ţară. Ne faceţi rău şi nouă şi operatorilor de acolo. ".

Aceasta postare a fost editata de Andrix_y: 17 February 2015 - 12:33 AM

Babos Andras Sandor

Președinte al Asociației Române de Aeromodelism
info@aeromodelism.ro
andras.babos@aeromodelism.ro
0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro