Modelism - RHC Forum: Mini CNC - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Mini CNC

#1 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 February 2015 - 09:59 AM

Buna ziua..
Este prima mea postare pe acest forum si va rog sa imi iertati eventualele greseli ''tehnice '' de exprimare ..
Urmaresc de mult timp discutiile destinate fabricarii in regim de ''home made'' a unui CNC si intr-un final m-am hotarat sa incep si eu unul..As dori unul mic de aproximativ 400 x 350x 250 mm folosit pentru prelucrarea feroaselor si neferoaselor (aluminiu, fier)..Am vazut pe forum mai multe proiecte interesante dintre care http://www.rhcforum....ini-router-cnc/ si http://www.rhcforum....-cnc-build-log/ ..Sunt 2 proiecte total diferite d.p.d.v. constructiv..Nu sunt in masura sa critic doar imi puteti spune care este mai eficient si mai bine constriut?
In timp am achizitionat deja cateva componente si as vrea sa le folosesc pentru ca nu imi permit in ''aceasta perioada de criza'' sa le irosesc..
Imagine atasata: 00+1.jpg

Imagine atasata: 02+1.jpg

Imagine atasata: 03+1.jpg

Imagine atasata: 04+1.jpg

Imagine atasata: 01+1.jpg

In varianta in care credeti ca este mai buna abordarea d-lui katran , am la dispizitie si cateva bucati de tabla groada (5-8mm) (foto 4)..
Va multumesc anticipat..
0

#2 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 12 February 2015 - 10:19 AM

Buna.
E doar parerea mea, mai asteapta si alte raspunsuri.
Daca vrei sa nu irosesti componentele, mergi pe varianta in care le poti folosi. Dar este posibil sa vrei mai mult la partea cu prelucrarea. Merge si cu ghidaje incastrate doar la capete, dar e o constructie mai sensibila pentru prelucrarea metalelor. As mai cauta si alte pareri pe forum... Din experienta ti-as zice: este complicat sa mergi doar pe ce ai prin sertare si sa improvizezi o constructie special pentru acele piese. Mai bine vezi de ce vrei sa obtii si cumperi piesele potrivite pentru aplicatie. Poti refolosi usor produsele deja adunate. In cel mai rau caz construiesti altceva, dai la schimb sau vinzi. E loc destul de negociat. Daca zici ca urmaresti de mult timp discutiile de pe forum, nu are rost sa intram in detalii legate de rigiditate, vibratii... Fa-ti o socoteala sa vezi ce inseamna sa pleci la drum si iei o hotarare cand stii ce te asteapta. E doar o idee.

Spor la treaba!
Vorbim.
Ovidiu.
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#3 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 February 2015 - 10:55 AM

Multumesc mult pentru primele impresii..
In prima faza , am avut in vedere varianta d-lui sabinescu ca constructie, motiv pentru care am inceput sa achizitionez componentele necesare..Intre timp am avut timp sa mai vad si alte proiecte..
Tinand cont ca momentan, indiferent de proiectul ales nu vreau sa modific dimensiunile CNC-ului, cred ca voi fi in masura sa folosesc piesele deja achizitionate..
In varianta mea, as dori ca piulita sa fie fixa si surubul sa fie antrenat de motor..
Acum nedumerirea mea este care dintre cele 2 proiecte este mai stabil pentru prelucrari feroase si neferoase..
Proiectul d-lui sabinescu are axele Z si Y montate pe parte fixa in schimb proiectul d-lui katran are axele Z si Y montate pe parte mobila si anume pe axa X..
multumesc anticipat
0

#4 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 12 February 2015 - 01:21 PM

bine ai venit in bransa!

ce-ti spun acum iti spun din propria experienta si o sa o spun chiar daca, din pacate, te voi dezamagi:

- prelucrari FEROASE poti sa uiti, sa faci o masina homemade care sa scoata span din fier va costa mult mai mult decat o freza normala pe care sa o CNC-izezi

- placa aia cu TB6560 e strict de uz didactic, daca vrei sa ai o masina care sa o pornesti si sa mearga cum trebuie, fara sa o pazesti nonstop, uita de placa aia, mergi pe drivere dedicate

- uita si de ghidajele alea cilindrice, chiar si ptr frezari in neferoase sunt slabe (gandeste-te ca se prind in doar 2 puncte ceea ce slabeste structura si nu de putine ori complica si constructia). mergi pe sine profilate, macar HIWIN

stiu ca ce spun eu duce investitia la o suma cu inca un zero la coada dar tot cu jucarii d-astea am pornit si eu acum vreo 4 ani si ceva
ori le-am aruncat, ori au ruginit prin diverse locuri

ca si diferenta intre cele doua masini... chiar si sabin va recunoaste ca masina lui e mai slaba dpdv al performantelor
insa si investitiile sunt total diferite, la fel si domeniile de utilizare

si mai e o chestie: incearca sa gasesti un compromis intre buget si dimensiunile masinii
o masina mica nu iese la jumate de pret in comparatie cu o masina dubla ca dimensiuni ci doar pe la 60% din pretul celei mari
explicatia e ca si la masina mica si la cea mare vei avea steppere, drivere, surse, motor frezare, piulite cu bile, lagare rulmenti... identice
diferenta e deata de lungimea sinelor, a suruburilor, a structurii masinii, parti oarecum statice, calculate la metru

dar hai sa te si impulsionez si, cum zicea si bitex mai devreme, fa ce poti cu ce ai si vei vedea singur ce se poate scoate din acele componente
chiar cu riscul de a avea o masina doar ptr "uz didactic" vei acumula o experienta unica si vei invata foarte repede ce se intampla prin acest domeniu
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#5 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 12 February 2015 - 01:45 PM

Vezi postareasebba, la 12 February 2015 - 01:21 PM, a spus:

- placa aia cu TB6560 e strict de uz didactic, daca vrei sa ai o masina care sa o pornesti si sa mearga cum trebuie, fara sa o pazesti nonstop, uita de placa aia, mergi pe drivere dedicate


Imi cer scuze daca-i partial off topic intrebarea mea dar totusi, CE se reproseaza mai exact acelei placi cu drivere?
Am vazut destul de des aceasta apreciere sa zic negativa dar n-am vazut motivatia ei. :)
Pretul este intr-adevar destul de mic dar integratul acela, conform datasheet-ului de la Toshiba, n-o fi el cel mai performant existent pe piata dar nu mi se pare chiar un "gunoi"...
Sa fie realizarea placii?
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#6 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 12 February 2015 - 05:24 PM

am avut asemenea placa la inceputuri
mergea de mers dar prost
nu puteai sa "dai" in ea, driverele nu duc, sunt limitate in curenti mici si chiar daca pot controla motoare cu 3A pe faza o vor face in viteze mici

caz concret, aveam una d-asta, alimentata in 24v (stiu, cam putin, dar nu aveam alta sursa sub 36v, cat permite placa) si cu steppere nema23 de 3Nm.
abia daca puteam scoate 1000mmpm cu surburi 1605
am inlocuit-o cu Gecko 540 alimentat in 48v si am putut dubla din start viteza, fara nici o modificare in mecanica si fara teama de pasi pierduti, blocaje sau mai stiu eu ce erori

parerea mea e ca e buna doar ptr uz didactic sau chestii foarte soft sau/si lente
performanta nu are
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#7 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 February 2015 - 05:31 PM

Mda...Cred ca nu am un inceput prea promitator, dar voi incerca..
Adevarul este ca in urma cu ceva timp , cand am inceput sa achizitionez componentele necesare nu erau asa multi colegi binevoitori sa ajute..
Acest cnc nu va fi folosit ''industrial'' ci in regim hobby, in special pentru efectuarea unor mici piese cum ar fi rotite dintate si cremaliere din aluminiu sau material mai tare , diferite lagare in raport de ce va suporta constructia..Precizez ca am un strung achizitionat recent pentru majoritatea pieselor necesare..Am vrut sa achizitionez si o freza pentru aceste componente sau pentru a fi modificata dar am ajuns la concluzia ca un CNC este mai precis....
Sebba, imi poti da te rog un link cu driverele spuse de tine?...dar si cu celelalte componente..
Ce motoare imi sugerati sa achizitionez?...
toata stima..
0

#8 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 February 2015 - 05:36 PM

Gecko G540 un produs ok, dar si un pret pe masura...in cazul meu ar fi o investitie prea mare pentru ce vreau sa il folosesc eu..
0

#9 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 12 February 2015 - 06:35 PM

da, bugetul este altul, asta e clar
insa daca iei componente ieftine si implicit slabe ca performante vei dori foarte curand altceva si acele componente le vei arunca sau cel putin nu le vei putea refolosi
si costa si alea...

bagi 1000 eur la inceput si iei componente slabe
sau bagi vreo 3-4-5000 si iei ceva mai serios si cu care poti face si treaba (in "maxim neferoase")


sine hiwin aici:

https://www.damencnc...inear-guideways

sau pe ebay.com, din china, taiwan etc

drivere si motoare:

https://www.damencnc...ors-and-drivers

dupa buget, coane Fanica...

sau, la fel, ebay.com (motoare si drivere de la WANTAI sau LONGS
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#10 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 February 2015 - 07:50 PM

3 astfel de motoare si o sursa de 24v/13a sunt ok pentru TB6560?


Stepper Motor

Model: WT57BYGH633
Neme: 23
Step Angle: 1.8°
Voltage: 6.3VDC
Current: 3A
Holding Torque: 13.5KG.cm , 270OZ-in bipolar connection
Leading wires: 6
Weight: 1.0KG
Body Length: 78mm
Shaft diameter: 6.35mm (1/4")


0

#11 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 February 2015 - 07:53 PM

sau imi puteti recomanda ceva mai bun care sa fie compatibil cu tb6560 si sursa de 24v/13a?
0

#12 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 12 February 2015 - 09:39 PM

ceva asa, as zice eu
e cam maximum ce-l poate controla TB6560 si ar permite si conectarea la drivere mai rasarite

http://www.ebay.com/...=item4d2d21c2d9
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#13 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 February 2015 - 10:05 PM

Manufacturer Part Number23HS45-4204SStep Angle1.8°Holding Torque3.0Nm(425oz.in)Rated Current/phase4.2APhase Resistance0.9ohmsRecommended Voltage24-48VInductance3.8mH±20%(1KHz)Weight1.8kg



4.2a...driverul meu poate doar 3.5a maxim..deci nu va merge la puterea maxima...gresesc?...dar este bun la un viitor upgrade sa zicem..


0

#14 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 13 February 2015 - 10:26 AM

da, asta era ideea
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#15 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 18 February 2015 - 10:15 AM

Buna ziua...
Revin cu cateva ''nevoi''.
Am vazut motoare cu dual shaft.....Sunt mai bune dacat cele normale?....Sau se folosesc doar cu 2 suruburi pentru a profita la maxim de motor?...
Si am vazut discutii pe diferite forumuri in care se spunea ca motoarele sunt mai puternice daca se leaga in paralel..orice motor se poate lega in paralel sau doar anumite modele?.
.multumesc anticipat pentru raspuns..
0

#16 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 18 February 2015 - 10:24 AM

Nu sunt nici mai bune, nici mai rele... sunt aceleasi motoare atat ca ai acces la ax in ambele capete... daca ai nevoie... :).
Daca legi bobinele in paralel obtii o inductanta si o rezistenta injumatatite... asta inseamna un curent dublu insa permite viteze mai mari (printre altele).
Ca sa legi bobinele in paralel trebuie sa ai acces la capetele lor... aia de regula inseamna minim 6 fire.
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#17 Useril este offline   VRay 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 11-November 12

Postat 18 February 2015 - 10:25 AM

Daca ai cumparat deja toate sau majoritatea componentelor, probabil ar fi mai indicat sa incerci o asamblare cu ele. Din moment ce esti la primul utilaj pe care ti-l faci, o sa ai multe de observat si invatat din neajunsurile pieselor mai ieftine si ai sa intelegi ce si de ce sa alegi pe viitor. Ca la permis, dupa ce il iei, mergi cu o masina mai mai modesta, nu te urci direct intr-una scumpa :)

Motoarele dual-shaft nu sunt cu nimic mai puternice decat versiunea identica single-shaft. Axul este mai lung doar, continuat in spatele motorului. Pe prelungire se pot pune discuri anti-rezonanta, manele cu care sa invarti manual motorul la nevoie, sau chiar sa invarta sincronizat inca un angrenaj in acelasi, etc.

Oricare 2 motoare de care folosesti tu, bipolare A+ A- B+ B-, se pot lega si in serie si in paralel.

Aceasta postare a fost editata de VRay: 18 February 2015 - 10:27 AM

0

#18 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 18 February 2015 - 10:32 AM

Multumesc...
Inca nu am motoarele si la sfatul lui ''sebba'', ma gandesc sa cumpar motoare mai mari sa le pot folosi in viitor si la un proiect mai mare in caz de gasesc alte fonduri de investit..
Momentan incerc sa imi fac niste calcule sa vad daca reusesc sa ma incadrez in buget si sa folosesc axele de 20mm pe axa Y si sa cumpar pentru axa X ate produse si in acest mod sa maresc un pic masina...
Sunt doar niste ganduri momentan..
Va multumesc pentru sfaturi..
0

#19 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 18 February 2015 - 03:45 PM

cum zicea si informer, ca sa poti jongla intre variantele serie/paralel iti trebuie motoare din care ies 8 fire, nu doar 4
cele care au doar 4 fire sunt legate din fabrica intr-un anumit mod, de obicei in paralel

odata ce ai acces la cele 8 fire, ai variantele de conectare in imaginea de mai jos
serie in stanga si paralel in dreapta

http://www.omega.com/prodinfo/images/Stepper_connection.gif

si detalii aici: http://www.omega.com...per_motors.html

in functie de modul de legare se modifica si inductanta ceea ce influenteaza tensiunea de alimentare
o legare in serie cere curent mai mic de "atac" si tensiune mai mare
in paralel creste curentul necesar dar scade si tensiunea la care motoarele ar lucra optim

tensiunea - calculata teoretic - de alimentare a driverelor este data de formula "radical din inductanta (in mH) inmultit cu 32", de unde rezulta tensiunea in volti
in marea majoritate a cazurilor tensiunea calculata teoretic este mult mai mare decat suporta driverele dar iti faci o idee despre valoarea ei optima ptr motorul in cauza (si modul de conectare al acestuia)

tensiunile pe care le suporta driverele fiind mult mai mici decat tensiunea ideala, se alege de obicei modul de conectare "in paralel" ca sa te apropii cat mai mult cu tensiunea aplicata practic de tensiunea ceruta teoretic
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#20 Useril este offline   ionutb71 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 10-November 11
  • Gender:Male
  • Location:RM VALCEA

Postat 18 February 2015 - 06:56 PM

pentru ca ai folosit(in prima postare)link catre constructia lui katran,sper sa nu intre aici ca iti va da la loc comanda vazand ce componente vrei sa folosesti si care sunt pretentiile tale referitor la materialele ce vei vrea sa le prelucrezi :rofl:
acum,sa o luam incet cu inceputul.placa driver pe care ai achizitionat-o e asa cum spune sebba,dar eu inca o folosesc aproape zilnic cate doua ore la prelucrare in bz12.rezultatele sunt bune,abateri de la proiect de maxim 0.04,la 10 treceri in adancime,fara pierdere de pasi.placa e alimentata la 30v si pentru a o putea folosi e musai sa faci modificarile din link(sper ca am voie),modificari pe care si eu le-am facut,altfel vei avea numai probleme cu ea.ca si conceptie placa cu drivere e ok,dar chinezul nu s-a dezmintit si a pus ce componente a gasit prin buzunare.
http://www.elforum.r...b6560-albastru/
pentru inceput e buna dar vei fi nevoit(ca si mine)pe viitor sa treci la drivere individuale mai performante.
0

#21 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 18 February 2015 - 10:15 PM

Este ceva nou pentru mine, dar sunt dornic sa invat...
Si nu in ultimul rand, imi plac provocarile...
Toata stima la toti forumistii..
0

#22 Useril este offline   andreigradu 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 15-May 12
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 5
  • Interests:Electronica, mecanica, machete feroviare, fotografia, CNC

Postat 18 February 2015 - 11:43 PM

Pe parte de drivere se pot cumpara tot cu TB6560 module individuale care au optocuplor 6N137 pe Step si altele mai slabe pe Dir si Enable dar acolo nu conteaza.
La pret sunt accesibile aceste module, pretul se dubleaza/tripleaza daca au un radiator mai mare si un capac cu tabelul butoanelor " profi ", eventual mai au trase cateva LED-uri de diagnoza.

Am vazut ca exista si o varianta TB6600 de curent mai mare, tot module individuale.
Pe la chinezi aceste 2 integrate vin si puse in driverele alea " profesionale " vandute la noi pe la 200-300 lei, atentie daca vrei sa cumperi cutiute cu mufe sa fie ceva cu tranzistoare si mai de calitate, eu iti recomand sa fie driverul cu 60% mai puternic decat curentul motorului ca sa mearga ceas, adica la alea de 4,2A/faza sa iei un driver de 7-8A.
Altfel cu oricare din cele 2 circuite TB6560 sau 6600 iti comanzi direct din China de pe Aliexpress preturi intre 6-30 dolari/driver.

Mecanica e alta poveste si ai profesionistii care deja ti-au explicat ce si cum.

Aceasta postare a fost editata de andreigradu: 18 February 2015 - 11:44 PM

Vand diverse componente cnc, motoare nema 17, nema 23, suruburi trapezoidale 10x2, 12x3, 16x4, 20x4... 50x8
Prelucrari pe strung suruburi trapezoidale si piulite trapezoidale din poliamida si alama.
e-mail:andrei_gradu@yahoo.com tel: 0773399508
0

#23 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 24 February 2015 - 02:03 PM

Salut. Otel sigur nu vei putea prelucra, chiar daca ridici piesa sub portal la maxim cu sub-plateuri ca sa ai overhang minim. Aluminiu da, lemn da, plastic da. Chiar si asa, rigiditatea masinii este element cheie - daca ai nevoie de precizie macar 7-8 sutimi. Daca vrei roti dintate din aluminiu pt curele este ok; alte variante nu vor functiona. Daca esti ok cu 1-2 zecimi, mai bine mergi pe cremaliera. Alternativa inseamna bani mai multi pt ca trebuie sa "ingrosi" cam tot ce este mecanic. O singura sugestie pot avea: nu te grabi. Nici o masina nu este proasta: este stapanul cel care ii cere masinii sa faca lucruri pentru care nu a fost intentionata.Undeva, trebuie sa bati in cuie niste lucruri din capul locului: daca bati in cuie prelucrare otel, uita de configuratia pe care ai ales-o si go back to the drawing board + alt buget. Daca bati in cuie configuratia pe care ai ales-o, uita de otel si prelucrari sensibile in cote pentru aluminiu ( ma refer la cote de flanc la roti dintate pt angrenaje altfel decat cu curea); in continuare vei putea prelucra aluminiu cu precizii mai putin pretentioase. Un Z de 250 este sexi dar si pacatos. As sugera , cum au zis si ceilati colegi, sa mergi pe ghidaje profilate Hiwin, asezi portalul direct pe ghidaje, nu pui tablie pe masa si te joci cu Z de dedesubtul masinii ( o asezi pe un cadru gandit sa-ti permita lucrul asta). Have fun !
0

#24 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 24 February 2015 - 02:16 PM

Buna ziua,,,
In momentul de fata sunt intr-un mic impas..As vrea sa fac ceva mai stabil si mai precis dar din pacate situatia financiara momentan este limitata..
Oricum, ideea de a prelucra otelul nu era un punct ''forte'' al acestui proiect ci doar plasticul , aluminiul si tabla de 1mm..Nu cred ca imi trebuie o precizie ''nemteasca'' pentru proiectele mele, dar cu siguranta in timp voi dori sa imbunatatesc masina..Din acest motiv , ceea ce am cumparat voi folosi, in schimb ce voi cumpara voi cauta sa fie mai bune pentru un nou proiect in viitor..
Orice sugestie este bine venita..va multumesc..
0

#25 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 May 2015 - 11:51 AM

buna ziua...
revin pe forum dupa o perioada mai lunga de timp..
intre timp am achizitionat motoarele MPP recomandate de sebba , dar am o mica nelamurire.Am alimentat motoarele pentru verificare prin driver si motoarele scot un zgomot ca un '' tiuit ''.As dori sa stiu daca este normal sau sunt probleme cu MPP-urile?..va multumesc..
0

#26 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 12 May 2015 - 04:15 PM

salut,
problema nu e la motoare, placa e de vina.
trebuie sa ii faci cateva modificari ca sa functioneze cat de cat ok.
ca sa dispara tiuitul:
1.trebuie schimbat C de la oscilator, - pune de 100pf
2.trebuie eliminata rezistenta din circuitul de reducere a curentului - vezi poza

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2q85yz4.jpg

0

#27 Useril este offline   florinhome 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 28-November 14

Postat 12 May 2015 - 04:58 PM

Vezi postareaflorinhome, la 12 May 2015 - 04:15 PM, a spus:

salut,
problema nu e la motoare, placa e de vina.
trebuie sa ii faci cateva modificari ca sa functioneze cat de cat ok.
ca sa dispara tiuitul:
1.trebuie schimbat C de la oscilator, - pune de 100pf
2.trebuie eliminata rezistenta din circuitul de reducere a curentului - vezi poza


am uitat sa zic - modificarile astea le-am facut si eu cand foloseam o astfel de placa
0

#28 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 12 May 2015 - 09:36 PM

tiuitul ala e deranjant? se aude tare sau doar cand te apropii cu urechea de motoare?
daca e deranjant, da, e posibil ca sa il mai atenuezi prin varianta explicata mai sus de Florin

un site cu sursa acestor modificari, studiat indeaproape de toti ce vor mai mult din acele drivere gasesti aici:
http://www.cnczone.c...6-software.html

ai de studiat la greu :D
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#29 Useril este offline   laurentiufocsani 

  • Incepator
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 13
  • Inregistrat: 11-February 15
  • Gender:Male
  • Location:focsani

Postat 12 May 2015 - 10:03 PM

da, este destul de zgomotos m-ai ales dupa apasarea butonului ''RESET'' din software si se m-ai diminueaza un pic dupa accesarea butonului ''START''...Am sa fac o filmare maine si o pun pe forum..Sper sa nu am probleme cu motoarele...
0

#30 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 12 May 2015 - 10:44 PM

nu, nu cred, tiuitul vine de la drivere, 99%
oricum toate tiuie dar destul de incet, trebuie sa apropii urechea de ele ca sa le auzi
depinde acum si de ce numim tiuit... dar un zgomot in ele tot se aude, ceva mai apropiat de un fasait....
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro