Modelism - RHC Forum: motion feedback racing seat - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

motion feedback racing seat hobby DIY motion feedback racing seat

#1 Useril este offline   lmirel 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 03-February 15
  • Gender:Male
  • Location:GL

Postat 04 February 2015 - 10:40 AM

pentru ca ma pasioneaza jocurile cu masini si am vrut sa pot experimenta acasa ceea ce dealtfel as simti pe circuit, m'am gandit sa'mi construiesc un scaun de racing pe care sa'l conectez la consola de jocuri sau PC.
asa ca am achizitionat un scaun standard de racing pe care l'am montat pe o platforma mobila comandata de 2 motoare controlate prin shield pentru a induce miscarea scaunului functie de parametrii jocului.

pentru ca o imagine face o mie de cuvinte, asa arata in prima faza: motion seat 1
si cam asta facea motion seat 1 video

sa continui?

Aceasta postare a fost editata de lmirel: 04 February 2015 - 10:45 AM

0

#2 Useril este offline   Bughy 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 188
  • Inregistrat: 09-June 10
  • Gender:Male
  • Location:Cluj
  • Interests:Robotica, Electronica, Mecanica

Postat 04 February 2015 - 03:08 PM

Salut,

In primul rand felicitari. Arata foarte bine, si pare ca se misca la fel de bine. Posteaza mai multe detalii tehnice. De exemplu:
Ce fel de motoare ai folosit?
Cum le controlezi?
Ce soft ai pe PC/Consola ? L-ai scris tu sau ai adaptat ceva existent?
Care sunt planurile de viitor? Un cockpit probabil? :)

Asteptam cu interes detalii.
Succes!
"I reject the reality and substitute my own"
Bogdan
0742 796 172
0

#3 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 04 February 2015 - 07:31 PM

Vezi postarealmirel, la 04 February 2015 - 10:40 AM, a spus:

sa continui?

Bine ai venit printre cei pasionati de ceva, indiferent de ce...
Jos palaria pentru ce faci si pentru pasiune!
Da, daca doresti sa ne prezinti si noua realizarile tale, aici este locul potrivit, se incadreaza bine la robotica.
Spor la treaba in continuare!
Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#4 Useril este offline   lmirel 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 03-February 15
  • Gender:Male
  • Location:GL

Postat 05 February 2015 - 10:26 AM

pentru ca dintr'un motiv care'mi scapa nu pot edita postul initial, continui aici si ramane ca un moderator sa comaseze informatiile.

Vezi postarealmirel, la 04 February 2015 - 10:40 AM, a spus:

pentru ca ma pasioneaza jocurile cu masini si am vrut sa pot experimenta acasa ceea ce dealtfel as simti pe circuit, m'am gandit sa'mi construiesc un scaun de racing pe care sa'l conectez la consola de jocuri sau PC.
asa ca am achizitionat un scaun standard de racing pe care l'am montat pe o platforma mobila comandata de 2 motoare controlate prin shield pentru a induce miscarea scaunului functie de parametrii jocului.

pentru ca o imagine face o mie de cuvinte, asa arata in prima faza: motion seat 1
si cam asta facea motion seat 1 video

sa continui?


dupa o serie de teste si alte cateva iteratii pentru imbunatatirea experientei, am evoluat la asta care in cele din urma m'a adus aici

acum cateva detalii tehnice:
- motoarele sunt VALEO DC 24V pentru 'punch' la 16Nm (alimentate la sursa de 12V-30A)
- driverele sunt Pololu 12V
- pentru 'motion data' sunt cateva posibilitati: telemetria transmisa direct din joc pentru cele ce suporta asta (PC) sau facand 'sniffing' si reverse-engineer la protocolul de raport si force-feedback al volanului (PC si console)

evident, telemetria e cea mai exacta metoda pentru ca FFB e limitat la vibratii si in cel mai bun caz se pot face extrapolari. totusi, chiar si cu FFB experienta e cat se poate de faina. ma puteti crede pe cuvant, impreuna cu cativa colegi am pus la punct un campionat online cu Gran Turismo 6 pe PS3 pe care'l joc cu set-up'ul ca in video si e mult de munca: cardio si core, noroc cu centura de siguranta care ma tine lipit de scaun ;)

softul pentru FFB l'am scris eu pentru ca am ceva experienta. odata ce pui la punct partea de reverse-engineering, restul e imaginatie. pentru partea de sniffing am adaptat ceva existent pentru arduino (dealtfel foarte interesant ca si concept).

pentru viitor ma gandesc la o solutie cu actuatoare, pentru ca e mai compacta. pentru cockpit e nevoie de un apartament mai mare, si toate celelalte mai mari: motoare/actuatoare, drivere, etc ;)

pentru moment am optat pentru o implementare simpla, cu doua motoare (2DOF - 2 degrees of freedom) insa se poate merge pana la 6DOF plus inca multe alte optiuni ;)

numai bine!

Aceasta postare a fost editata de lmirel: 05 February 2015 - 10:29 AM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro