Modelism - RHC Forum: Consolidated Fleet 10G - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

Consolidated Fleet 10G Scratch build, adica, de la zero

#1 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:24 PM

Buna seara tuturor,



Am un proiect nou de impartasit; tot “golden age”,Consolidated Fleet 10G. Nu a fost prima optiune, initial fiind interesat deICAR Acrobatic dar documentatia este greu de obtinut si dupa o aproximaredestul de grosolana, zic eu, a IAR ului 22, am preferat mai multe detaliicorecte. Documentarea nu a fost meritul meu, colegul Pccdtk fiind amabil sa-miofere documentatia lui, foarte “stufoasa”, cu mult mai mult decit as fi pututaduna eu intr-un timp rezonabil, in ciuda faptului ca un exemplar mai existainca, restaurat, la Muzeul Militar din Bucuresti. Este vorba despre poze dinepoca si foarte important, planuri originale scanate. Aur curat.

Constructia a inceput pe la sfirsitul toamnei 2013 deci nu echiar la debut dar nu am deschis topic preferind sa ma concentrez peconstructia propriu zisa. In fine, daca mai amin mult s-ar putea sa nu mai iasanimic coerent.

Ca sa nu stirnesc confuzii, avionul a zburat deja dar voireveni cu detalii despre zbor mai spre sfirsit.


0

#2 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:25 PM

Putina istorie.



In primavara anului 1933 se lanseaza comanda pentru primelebiplane Fleet 10, preferate pentrupregatirea pilotilor militari faza 1. Initial echipate cu motoare Kinner, aufost echipate cu motoare IAR4G considerate mai potrivite si au fost construitesub licenta, la toate fabricile aviatice din tara, un total de 360 de aparate.Aproape toate au deservit scolile militare ale vremii, in timpul razboiuluifacind serviciu de avion de legatura. Un numar oarecare de aparate au fostechipate pentru antrenament de zbor instrumental, de noapte. Avionul avea oanvergura de 8,5m , fuselaj cu structura tubulara sudata acoperita cu pinza,ampenaje cu structura metalica si acoperire cu pinza si aripi cu structuramixta acoperite cu pinza. Planul superior adapostea si un rezervor de benzinaiar eleroanele erau prezente numai pe planul inferior. Constructia inceputa vaavea o anvergura de 1,8m, structura cit mai apropiata de cea a originalului iarvopsirea si inmatricularea vor fi in culori militare, oliv si gri deschis, cuCrucea Regala si inmatricularea IAR No.2.

Motorizare electrica, greutate asteptata 4500g completechipat, modul de sunet (ceva simplutz, dupa buget).


0

#3 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:27 PM

Doua poze; o reproducere si o poza originala a ceea ce ar trebui sa iasa la final:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fleet F-10G.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg

Aceasta postare a fost editata de bizu: 13 December 2014 - 08:28 PM

0

#4 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:41 PM

Ca punct de plecare, citeva planuri schitate, departe de a fi definitive dar bune pentru a forma o idee:

Plansa de bord, un fisier destul de mare pentru a ocupa un post...


Fisiere atasate


0

#5 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:48 PM

Am inceput ca de obicei cu ampenajele dar fizic, primele au aparut detaliile. In ordine ar fi bechia si apoi trenul de aterizare. Motivul este foarte simplu; daca aceste doua elemente nu treceau testul, asa cum le-am facut, proiectul s-ar fi oprit. Asadar bechia: Sablon de extrudat, ca de 6cm latime pe care am aplicat celofan si apoi fibra voal de 45g/dmp, fibra banda pentru finisare rigips, de tipul stratimat, in doua straturi, iarasi voal de 45, epoxi, un nou strat de celofan si apoi un sac de nisip care sa preseze uniform. Elementele metalice din aluminiu de 1,5mm, "scoabele" din otel de 2mm cu un "pic" de filet de 2 si piulite dar fixate la final si cu epoxi metal. Tija care face legatura cu directia din carbon de 5mm si la interior alama de 4mm.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5149.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5150.JPG

Aceasta postare a fost editata de bizu: 13 December 2014 - 08:50 PM

0

#6 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:49 PM

In plus, sabotul este din placaj de 0,8 format umed si stabilizat cu epoxi.



Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5151.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5152.JPG

0

#7 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:55 PM

Trenul de aterizare, realizat in intregime din tevi de alama si piese din bronz, lipite cu aliaj cu continut mediu de argint, la temperatura minima posibila pentru a nu decali tevile.
Varianta din poze a fost asamblata de proba pe o placa de melaminat si , incarcata cu doua pietre de caldarim de granit, tirita pe pista denivelata si data prin gripi pentru a vedea in ce masura va rezista. A facut-o admirabil, fara deformari sau rupturi la lipituri. Rotile sint luate de prin cutii si nu au legatura cu varianta finala. De asemenea, prinderea pe fuselaj se va face ca la original nu cum apare acum in poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5164.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5165.JPG

0

#8 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 08:58 PM

Practic, piramida este din teava de 5mm alama, care trece in 6mm pe curbura, spre butucul rotii. La interior are pentru ranforsare o teava de 4mm care ajunge tot la butuc. Butucul este o piulita ingropata de 5mm, specifica mai degraba batiurilor. Pivotul spre bratul cu amortizor este o parte dintr-o piesa de conexiuni electrice de 8mm, numita de unii "morseta" dar in fapt, o regleta cu singura intrare.


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5166.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5167.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5168.JPG

0

#9 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:00 PM

"V" ul cu amortizor este realizat cu teava de alama de 8mm aplatizata usor pentru conformitate si sudata la baza pe o teava de 10mm care gazduieste si amortizorul cu arc. La nivelul carenarii este o tabla de alama de 0,2mm lipita si carenarea propriu zisa este rea;izata cu placaj de 0.4mm si epoxi.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5169.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5170.JPG

0

#10 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:06 PM

Toate suruburile trenului de 2mm, cele negre cu cap imbus.
Axele rotilor sint suruburi de 5mm, tot negre, luate de pe la raioanele de profil. In poze trenul apare cu un strat de spritzchit si nituri sugerate cu epoxi metal
.
Acum parca imi pare rau ca nu am facut mai multe poze...
0

#11 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:11 PM

Bun, acum profundorul. La tren vom reveni odata cu fuselajul.
Structura conforma cu originalul, realizata astfel: lonjerioane de carbon 6 si 4mm cu nervuri de balsa de 1mm si dublate cu placaj de 0,8mm. Pentru ca este o constructie pretentioasa, am folosit pentru prima data serviciile unui laser...
Balamalele sint realizate din fibra, resturi de voal, bobinate pe un pai de baut cu diametrul de 6mm la care epoxi nu adera.
Incep cu pozele.



Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5180.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5181.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5182.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5183.JPG

0

#12 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:14 PM

Mai departe cu pozele. De mentionat ca am folosit epoxi 30 minute la imbinarea lemnului cu carbonul iar acoperirea este cu pinza, koverall.
Lipirea pinzei cu nitrolac, intinsa termic si porii inchisi cu nitrolac diluat apoi cu spritzchit. Partea "gri" putea sa lipseasca si mi-a dat mari emotii la centraj. Nu a fost o problema in cele din urma dar nu am sa mai spritzuiesc ampenajele.


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5184.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5185.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5186.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5187.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5189.JPG

0

#13 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:15 PM

alte poze...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5191.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5192.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5193.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5194.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5195.JPG

0

#14 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:17 PM

Doua vorbe despre echie. Este o teava de alama prinsa intre doua tevi de carbon, bratul de actuinare este tot teava de alama aplatizata si sudata. Poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5197.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5198.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5199.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5201.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5200.JPG

0

#15 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:21 PM

Inca niste vorbe la profundor; partea mobila (adica chiar profundorul ca am facut varza termenii) este pe un cadru de placaj de 1mm dublat pe ambele fete "antifibra" cu balsa de 1mm iar nervurile sint placaj de 1mm.
"Capsele" vizibile prin ultimile poze sint oratex taiat cu preduceaua iar in mijloc, prinderea pe nervura este simulata cu un punct de epoxi metal. Alegerea a fost simpla: nu-mi place epoxi metal, mai aveam un pic si voiam sa scap de el. Sigur mergea la fel de bine cu epoxi normal sau chiar cu aracet.



0

#16 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:29 PM

Acum, directia. Articularea la fel ca la ampenajul orizontal, axele tot carbon de 6mm. Cadrul din balsa stratificat format umed si lipit cu monocomponent. Echia din sticlotextolit si niste contravintuiri facute cu platbanda de carbon de 1mm. Acoperire tot cu pinza. Daca la profundor se observa pe prima nervura niste tije din carbon de 2mm care asigura stabilitatea formei la tragerea pinzei, aici am gresit un pic si la incalzire, pinza a deformat prima nervura. Norocul a fost ca fuselajul are un carenaj pe coada care permite o mica abatere. Cinstit sa fiu mi s-a parut ca si la original au patit cam la fel...




Alte poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5133.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5171.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5172.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5173.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5174.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5175.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5176.JPG

0

#17 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:31 PM

Nu inteleg cu pozele astea. Erau destinate altui post dar au reusit sa intre gramada. Mai am citeva cu directia.


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5177.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5178.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5179.JPG

0

#18 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 13 December 2014 - 09:33 PM

Toate marginile unde ar fi trebuit sa fie banda zimtata sint realizate de fapt cu solartex simplu, drept. La scara aleasa, 1:5 am considerat rezonabil asa. Bine, si bugetul este limitat...
Acum am sa va rog sa ingaduiti o pauza pina miine cind voi reveni cu continuarea.
Toate cele bune.
0

#19 Useril este offline   pccdtk 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1747
  • Inregistrat: 09-June 02
  • Gender:Male
  • Location:Chitila
  • Interests:Aeromodelism ; Simulatoare RC ; Modelare 3D

Postat 14 December 2014 - 12:18 AM

Ma bucur foarte mult ca in sfarsit postezi . Inceputul e facut asa incat ...CAT MAI MULTE POZE - te rog !!!
0

#20 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 14 December 2014 - 03:51 AM

Iti multumesc pentru ca impartasesti cu noi, nevrednicii, ceea ce faci. Este o desfatare pentru ochi si minte. Cum spunea un prieten drag, este inspirational.
Iti pare rau ca nu ai facut mai multe fotografii? Regretele sunt prea mici. De fapt esti de neiertat. Poti, eventual, sa mai reduci ceva...dar nu mult...postand cat mai detailat.
Multa, multa bafta si sa-l vedem sus, unde ii sade bine.


0

#21 Useril este offline   fly 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3364
  • Inregistrat: 09-November 08
  • Gender:Male
  • Location:Bran Brasov
  • Interests:Jeturi ,f3j ,f5j

Postat 14 December 2014 - 08:12 AM

Foarte meserias lucrat 👍👍👍👍👍!!
0

#22 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 11:24 AM

Ma bucur ca urmariti. Pozele sint de fapt jurnalul pentru Robert (pccdtk) dar si pentru mine in scopul definitivarii proiectului si a realizarii unui kit. La final mi-am dat seama ca e cam complicat cu kitul si a ramas asa...
Pentru ca nu sint destule poze cu detalii ce ar putea fi utile si altor constructori, am facut niste schite in creion pentru tren si balamale, deocamdata.
Asadar, la balamale am folosit asa cum am zis paie de 6mm in care am introdus carbon de 5 pentru stabilitatea formei. In prealabil am facut o placa de fibra cu 2 sau 3 straturi (nu mai tin minte exact) cu voal de 18g pe o placa de geam, intre straturi de celofan (la care epoxi nu adera). Dupa ce am facut un cadru din resturi de placaj pentru cele doua tevi, am "bobinat" resturi de fibra pina la umplere, cam ca in desen. Dupa uscarea completa in cuptor, o mica ajustare cu smirghel apoi am plasat folia de fibra si am format-o intre doua corniere de aluminiu prinse cu cirlige si lipire tot cu epoxi. La final am taiat felii de 5mm si am obtinut balamalele. M-am gindit ca frecarea dintre fibra si carbon va fi minima, altfel, din alama subtire mi-ar fi fost mai usor sa le fac. Desenul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: balama.jpg

0

#23 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 11:35 AM

Acum la tren. Am un desen care arata sper eu, explicit, ce se intimpla cu amortizorul. In teava de 10 culiseaza o teava de 8 (cu un joc ceva mai mare decit mi-am dorit...). In teava de 8 am o gaura de 1,4mm (cu spiral Dremel) si un ax de otel de 1,4 care nu depaseste circumferinta. Acest pin stabileste limita arcului de amortizare. In interiorul arcului se afla un jug din sirma de otel de 0.8 cositorita pe un filet de 2mm de bronz (de pe la echii mai vechi). Jugul are in partea inferioara pinul de mai devreme. Acest filet iese la exterior si cu ajutorul unei piulite de 2mm pot regla cursa arcului. La axele rotilor am folosit teava in teava, mai ales la zona curba, lipita cu decapant gri de instalatii care contine si microbaloane de aliaj. In capat are o piulita de 5mm lipita, in care intra axul rotii; acesta depaseste piulita si intra cam 4mm si in teava interioara astfel, slabind sarcina pe lipitura piulitei. Placutele care unesc piramida cu surubul de 2mm sint de fapt brate de furculite de 2 sau de 2,5 la care am scos pinul si am majorat gaura. Sint de asemenea lipite, la interiorul tevii si vad ca tin admirabil. Provocarea a fost sa gasesc furculite potrivite scopului. La cele mai multe nu iese pinul sau sint atit de tare calite ca se sparg imediat. Am cumparat mai multe seturi, din mai multe parti si am ales ce s-a potrivit. Astea oricum nu sint prea multe...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tren.jpg

0

#24 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 11:42 AM

Dupa ampenaje, bechie si tren, am pornit la detalii interioare, in ideea ca acolo este migala maxima si in acest timp, pot clarifica solutiile pentru structura.
Scaunele sint realizate din fibra, pe o rama de ABS de 4 (mai bun ar fi fost 5) apoi vopsite si simulata tabla julita de sub vopsea. Din pacate primul rind de scune s-a dovedit mai ingust cu 1cm decit era necesar. Daca te uitai in fuselaj nu stiu daca iti dadeai seama de unde vine problema dar era clar ca ceva nu se potriveste... Le-am refacut integral la latimea potrivita si apoi le-am echipat cu centuri. La centuri a folosit o banda de mercerie iar partile metalice au fost tabla de 0,15 si niste pini cu cap plat folosit la margelit. Metalul a fost cositorit cu pistolul de lipit.


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5135.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5136.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5137.JPG

0

#25 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 11:50 AM

Acum despre bord.
Plansa de bord este sticlotextolit de 1mm gaurit cu siral de tabla si finisat cu freza.
Instrumentele sint in carcasa de alama de la dispersoarele de baterii monocomanda "geam" de folie transparenta taiat la preducea iar cadranele realizate cu mult efort (calculatorul e cam vechi si hatchurile aproape ca l-au dat gata) sint tiparite pe hirtie lucioasa ceva mai groasa decit cea normala.
Acele au fost partial recuperate din ceasuri de 5 lei (la propriu) si partial realizate in casa. Asamblare cu moment hobby universal, cu grija sa nu ajunga in zonele vizibile.
Compasul este de fapt, un cap de LED de 14mm taiat, slefuit si apoi cu un strat de epoxi a recapatat claritatea. Mai vedeti si prin poze.



tot poze cu bordul.




ultimile cu bordul


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5092.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5095.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5096.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5098.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5158.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5159.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5160.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5161.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5162.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5163.JPG

0

#26 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 11:51 AM

Da, am uitat sa precizez... Suruburile instrumentelor sint de fapt niste ace de margelit cu cap rotund, pe care le-am crestat cu traforajul si carora le-am facut gauri "zenc" pentru a fi ingropate si a rezulta un cap rotund cu taietura potrivita. La final a iesit bine dat m-au chinuit un pic.
0

#27 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 11:56 AM

Alte maruntisuri din interior. Unele au fost facute din fibra cu matrite din clei polimeric (fimo sau cernit) altele din tabla cositorita. Vor fi citeva poze.




...

...





...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5138.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5139.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5141.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5142.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5143.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5144.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5145.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5146.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5148.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5154.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5155.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5155.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5156.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5157.JPG

0

#28 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 11:59 AM

O mentiune. Pedalele initial realizate din alama, au fost in final inlocuite de fibra din motive de greutate. Vor fi poze si cu cele finale.
Scripetele pentru reglajul incidentei profundorului apare in varianta initiala, diferita de cea reala. L-am refacut ca sa semene cu originalul.
Voi reveni cu continuarea diseara sau miine seara.
Toate bune.

Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 December 2014 - 11:59 AM

0

#29 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 05:58 PM

Acum, fuselajul. L-am inceput prin decembrie 2013.
Structura este bagheta pin de 6mm rotunjita acolo unde este vizibila, diagonale tot din pin pina in spatele pilotului apoi balsa de 6mm pina la coada.
Formarea lateralelor dupa lipire, prin umezire pe exterior si asezare pe calapod pina la uscare completa.
Intariturile pentru batiu din placaj aviatic de 2mm dublat pe alocuri tot cu placaj de 2. Am incercat sa evit ca aceste intarituri sa fie vizibile la final pentru ca structura originala nu include asa ceva.
Primele poze.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5207.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5208.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5210.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5212.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5213.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5214.JPG

Aceasta postare a fost editata de bizu: 14 December 2014 - 05:58 PM

0

#30 Useril este offline   bizu 

  • ---
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 14-June 03
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aeromodele

Postat 14 December 2014 - 05:59 PM

Inca niste poze...\


Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSCN5220.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5221.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5222.JPG
  • Imagine atasata: DSCN5223.JPG

0

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro