salutare ! CINE MA POATE AJUTA
#1
Postat 11 December 2014 - 02:42 PM
#2
Postat 11 December 2014 - 04:06 PM
Sunt mai multe formule, una ar fi:
tract.(in grame) = pitch * size^3 * RPM^2 * 10^(-10) * 28.35, unde pitch si size sunt in inch
daca vrei sa vezi puterea consumata pentru obtinerea aceste tractiuni, o scoti de aici:
tract (de mai sus) =(Puterea^2 * (size * 0.0254)^2 * 1.885) ^ (1/3) * 65 * 0.01 * 1.12 / 9.81 * 1000
Unde putere este in Watti
^(1/3) inseamna radical de ord 3, nu am cum sa il scriu aici altfel.
Egaland cele doua obtii puterea in W.
#3
Postat 11 December 2014 - 07:12 PM
renatoa, la 11 December 2014 - 04:06 PM, a spus:
Sunt mai multe formule, una ar fi:
tract.(in grame) = pitch * size^3 * RPM^2 * 10^(-10) * 28.35, unde pitch si size sunt in inch
daca vrei sa vezi puterea consumata pentru obtinerea aceste tractiuni, o scoti de aici:
tract (de mai sus) =(Puterea^2 * (size * 0.0254)^2 * 1.885) ^ (1/3) * 65 * 0.01 * 1.12 / 9.81 * 1000
Unde putere este in Watti
^(1/3) inseamna radical de ord 3, nu am cum sa il scriu aici altfel.
Egaland cele doua obtii puterea in W.
formula de tractiune se aplica si la motoarele termice?
#4
Postat 11 December 2014 - 07:25 PM
RedDevil, la 11 December 2014 - 07:12 PM, a spus:
Eu am aplicat formula astfel:
6 * 12^3 * 18000^2 * 10^(-10) * 28.35 = 9523.42272 grame, adica un motor de 8,5cc metanol are o forta tractanta de 9,5 kilograme? in formula am folosit turatia maxima declarata de producator cu elicia de 12x6
#5
Postat 11 December 2014 - 07:50 PM
Stima si prietenia.
#6
Postat 11 December 2014 - 08:00 PM
#7
Postat 12 December 2014 - 08:34 AM
O folosesc zilnic la calculatorul meu in excel de multicoptere si bate destul de bine cu realitatea... si cu eCalc... :unsure:
#8
Postat 12 December 2014 - 12:11 PM
Rower, la 11 December 2014 - 08:00 PM, a spus:
nu cred ca e corect rezultatul asta, deaorece acelasi motor de 8,5cc motorizeaza si un acrobat extra300 de 2,7 kg si e destul de vitezoman
#9
Postat 12 December 2014 - 12:41 PM
RedDevil, la 12 December 2014 - 12:11 PM, a spus:
Folosind site-ul asta http://personal.osi....esisz/strc_eng/ tot 9,5 kg imi da, dar e static, posibil in zbor sa mai scada, din ce vad pe site iti cere sa bagi temperatura aerului, densitatea aerului, probabil si astea influenteaza, garantat conteaza si puterea si cuplul motorului
#10
Postat 12 December 2014 - 12:49 PM
daca atinge 11.000 e bine.
vorbesc din experienta, din ce am avut si am vazut.
un os 61fx (10cc) cu elice de 13 x 6 atingea maxim 10800 rpm cu 10% nitrometan.
thunder tiger si ASP FS91 ,15cc, ambele in 4 timpi, desi in manualul lor scrie ca ating 18.000 aia e in mod sigur cu elice foarte mica. ambele cu elice 15 x 6 ating 9600 rpm.
deci cand calculati nu luati turatia maxima data de motor. bagati cam 10.000 rpm si acolo calculati.
eu folosesc RC calc de pe android market. are acolo calculator. bagi elice, bagi rpm si spune ce tractiune ai si ce PUTERE trebuie sa aibe motorul ca sa poata invarti elicea
/------------------------\ |~~\_____/~~\__ | | Hash84 |______________ \______====== )-+ | | ~~~|/~~ | \------------------------/ ()
#11
Postat 12 December 2014 - 01:21 PM
Ar fi fost tare sa invarta un 12x6 la 18.000, ar fi dezvoltat vreo 7-8 CP :D
#12
Postat 12 December 2014 - 01:33 PM
RedDevil, la 12 December 2014 - 12:41 PM, a spus:
daca vrea sa isi faca cineva propriile socotitoare in Excel sau programe pentru alte proiecte, iata care sunt formulele folosite de site-ul de mai sus:
function szamol() { var objDiameter = document.getElementById('Diameter'); var objPitch = document.getElementById('Pitch'); var objCF = document.getElementById('CF'); var objRPM = document.getElementById('RPM'); var objDensity = document.getElementById('Density'); var objThrust = document.getElementById('Thrust'); var objcspeed = document.getElementById('cspeed'); var objBlades = document.getElementById('Blades'); var objlapatok = document.getElementById('lapatok'); var objLE = document.getElementById('LE'); var objfspeed = document.getElementById('fspeed'); var objKW = document.getElementById('KW'); var objkg = document.getElementById('kg'); var objKTS = document.getElementById('KTS'); var objOZ = document.getElementById('OZ'); if (objDiameter && objPitch && objCF && objRPM && objDensity && objThrust && objcspeed && objBlades && objlapatok && objfspeed && objKW && objkg) { if (isNumber(objDiameter.value) && isNumber(objPitch.value) && isNumber(objCF.value) && isNumber(objRPM.value) && isNumber(objDensity.value)) { objThrust.value = (0.00000000000283) * Math.pow (objRPM.value,2) * Math.pow (objDiameter.value,4) * ((( objDensity.value )*23.936)/29.92) * objCF.value; objcspeed.value = 2 * (((objDiameter.value*2.54)/100)/2) * 3.14 * (objRPM.value/60); objcspeed.value = FormatNumber(objcspeed.value, 2); if ( objcspeed.value > 320 ) { objcspeed.value = objcspeed.value + " > SpeedOfSound!" ; alert ('Danger! Supersonic blade perimeter speed!'); } objBlades.value = objlapatok.options[objlapatok.selectedIndex].value / 100; objLE.value = ((( ( Math.pow (objRPM.value,3)) * (Math.pow (objDiameter.value,4)) * (objPitch.value) )/(Math.pow (10.23,17))) * objCF.value) * objBlades.value; objLE.value = FormatNumber(objLE.value, 3); objfspeed.value = (objRPM.value * objPitch.value * 0.000946961947548); objfspeed.value = FormatNumber(objfspeed.value, 1); objKW.value = ((objLE.value * 735.5)/1000); objKW.value = FormatNumber(objKW.value, 3); objThrust.value = (objThrust.value * objBlades.value); objThrust.value = FormatNumber(objThrust.value, 2); objkg.value = (objThrust.value * 0.4536); objkg.value = FormatNumber(objkg.value, 2); objKTS.value = (objfspeed.value / 1.1508); objKTS.value = FormatNumber(objKTS.value, 1); objOZ.value = (objkg.value * 35.273962); objOZ.value = FormatNumber(objOZ.value, 2); } // else { alert("nem szamol..."); } } // else { alert("bug.."); } }
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 December 2014 - 01:35 PM
#13
Postat 12 December 2014 - 02:27 PM
hash84, la 12 December 2014 - 12:49 PM, a spus:
daca atinge 11.000 e bine.
vorbesc din experienta, din ce am avut si am vazut.
un os 61fx (10cc) cu elice de 13 x 6 atingea maxim 10800 rpm cu 10% nitrometan.
thunder tiger si ASP FS91 ,15cc, ambele in 4 timpi, desi in manualul lor scrie ca ating 18.000 aia e in mod sigur cu elice foarte mica. ambele cu elice 15 x 6 ating 9600 rpm.
deci cand calculati nu luati turatia maxima data de motor. bagati cam 10.000 rpm si acolo calculati.
eu folosesc RC calc de pe android market. are acolo calculator. bagi elice, bagi rpm si spune ce tractiune ai si ce PUTERE trebuie sa aibe motorul ca sa poata invarti elicea
acum, eu am methanol fara nitro, motorul asp de 8.5, cu elicia apc de 12x6, cam are ar fi greutatea maxima care o poate ridica in aer? sau mai bine zis care este limita superioara de greutate care trebuie s ao aiba avionul? avionul fiind un big ugly stick cu aripa sus. motorul este nou nout nerodat, asa ca inca nu stiu la ce turatie merge, in plus mi-ar trebuii un tahometru, pe viitor :)
#14
Postat 12 December 2014 - 02:43 PM
hash84, la 12 December 2014 - 12:49 PM, a spus:
daca atinge 11.000 e bine.
vorbesc din experienta, din ce am avut si am vazut.
un os 61fx (10cc) cu elice de 13 x 6 atingea maxim 10800 rpm cu 10% nitrometan.
thunder tiger si ASP FS91 ,15cc, ambele in 4 timpi, desi in manualul lor scrie ca ating 18.000 aia e in mod sigur cu elice foarte mica. ambele cu elice 15 x 6 ating 9600 rpm.
deci cand calculati nu luati turatia maxima data de motor. bagati cam 10.000 rpm si acolo calculati.
eu folosesc RC calc de pe android market. are acolo calculator. bagi elice, bagi rpm si spune ce tractiune ai si ce PUTERE trebuie sa aibe motorul ca sa poata invarti elicea
poti pune un link din google play? am gasit ceva dar se refera la rc auto
Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 12 December 2014 - 02:43 PM
#15
Postat 12 December 2014 - 02:44 PM
sub 200W/kg ai motoplanoare, de la 300 incep acrobatele.
#16
Postat 12 December 2014 - 02:57 PM
renatoa, la 12 December 2014 - 02:44 PM, a spus:
sub 200W/kg ai motoplanoare, de la 300 incep acrobatele.
Daca raspunsul asta e pentru mine, ma cam baga in ceata, deci s ainteleg ca motorul de 8,5cc poate sa traga lejer un avion de 6kg? asa ca estimarea mea de 2,5kg, poate 3 ar fi ok
#17
Postat 12 December 2014 - 03:12 PM
Nu am zis lejer, ci ca un trainer, asa, mai puturos.
1450W sunt totusi putere... daca sunt reali... un planor de 2kg pleaca la 60 grade sustinut pana la 200m inaltime consumand doar 500W... chestia aia cu 250W/kg e cat se poate de reala, o gasesti pe net in multe locuri, de exemplu aici:
http://modellfliegen...tromotoren.html
"Warbird mit etwa 4kg flugfertig -> 4kg*250W/kg=1000W=1kW, der Antrieb sollte also 1kW leisten können."
Alles klar ? :)
Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 December 2014 - 03:15 PM
#18
Postat 12 December 2014 - 03:36 PM
renatoa, la 12 December 2014 - 03:12 PM, a spus:
Nu am zis lejer, ci ca un trainer, asa, mai puturos.
1450W sunt totusi putere... daca sunt reali... un planor de 2kg pleaca la 60 grade sustinut pana la 200m inaltime consumand doar 500W... chestia aia cu 250W/kg e cat se poate de reala, o gasesti pe net in multe locuri, de exemplu aici:
http://modellfliegen...tromotoren.html
"Warbird mit etwa 4kg flugfertig -> 4kg*250W/kg=1000W=1kW, der Antrieb sollte also 1kW leisten können."
Alles klar ? :)
klar klar, dar eu nu electromotor ci methanol motor, vrum vrum, totusi puterea tot putere e, ca e ea electrica sau termica! sa zic ca daca scot avionul in maxim 2500 grame e totul ok
Aceasta postare a fost editata de RedDevil: 12 December 2014 - 03:38 PM
#19
Postat 13 December 2014 - 05:14 AM
#21
Postat 13 December 2014 - 08:59 AM
As zice ca asta de 8.5cc cu elicea aia de 12" ar putea decola si modelul la care lucreaza Mugurel acum de 5m/10kg, daca e pus pe un dolly, de pe asfalt. Nu numai parerea mea... se pot vedea ispravi similare cu niste planoare nemtesti cu motoare din astea pe pilon.
Daca experienta voastra zice ca un trainer nu pleaca tras de unul din asta inseamna ca si Watti la termice sunt ca turatia de 18000... o fasaiala... probabil de asta electricul a ajuns din urma termicul.
#22
Postat 13 December 2014 - 09:21 AM
E drept ca in timp l-am motorizat cu unul de 10cc. Alta viata!
#23
Postat 13 December 2014 - 01:46 PM
Rower, la 13 December 2014 - 09:21 AM, a spus:
E drept ca in timp l-am motorizat cu unul de 10cc. Alta viata!
Avand in vedere ca eu il pun pe un ugly stick, care are aripa sus si e si lata si profil simetric, iar in planuri spune ca primeste motor de la 46 si pana la 60, eu as zice ca daca ma orientez in jurul greutatii de 2500 grame as fi ok, pentru un trainer cu aripa sus, ce e drept aripa dreapta, fara diedru.
#24
Postat 13 December 2014 - 07:02 PM
#25
Postat 03 January 2015 - 05:39 PM
Un ASP 52 elice 12.5x5 trage masurat 3.3 Kg static la sol
Numai bine
:good: