Modelism - RHC Forum: Vademecum de propulsie multicoptere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Vademecum de propulsie multicoptere ...greutati, timpi, eficiente

#91 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 31 March 2017 - 01:00 PM

Vezi postarearenatoa, la 31 March 2017 - 12:50 PM, a spus:

Nu sunt in masura sa recomand asa ceva, m-am lasat de chestii supraponderale. :)
Pana la urma, care e sarcina, tot vesnicul gimbal si camera ? De aici se pleaca cu analiza...

PS: Nu pricep cum tii cheltuielile jos cu 6s... :unsure: ca ai deja baterii de 3s ? pai sunt consumabile !

Adica pot forma 6S din doua 3S sa nu mai iau alte baterii :) , si da gimbal 3 axe 360 cu camera e deja ~260g payload, dar la un frame mare nu ar influenta atat de rau greutatea camerei fata de greutatea quad-ului, pe un quad 350 sa pun 300g load se simte mai rau, am inca sperante sa il scot in ~2300g cu elici de 15-17' si 6S 5200mAh, cu tot cu gimbal, camera, vtx, telemetry etc pe el.
Andrei
0

#92 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 March 2017 - 01:14 PM

oare mavicu cum face acelasi lucru in 800g ? :)

Imi pare rau, dar matale esti intrat deja in spirala mai mare mai greu mai mult...
Alegerea gimbal atarnand iti impune tren de aterizare masiv, alegerea 360 grade iti impune tren cu retract... si uite asa in loc sa ai un cadru cel mult egal cu payload-ul, ai dezechilibrat toata balanta.

si bebop si mavic au taiat vechile cutume si au regandit o paradigma complet noua, fiecare in felul lui, diferit.
Chiar si noul spark merita studiat pentru gimbalul in plan orizontal din fata.
Toata lumea vrea sa scape de trenul de aterizare ;)
Fara sa te incadrezi in "pentagrama": 1/5 payload, 1/5 frame, 1/5 motoare, 2/5 baterie, nu poti spera la o zburatoare decenta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#93 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 31 March 2017 - 04:39 PM

Ce vreau eu sa fac e ceva asemanator cu DJI Matrice 200, care e quad si elici 1760 pe 6S motoare 3515, poate cara mai multe camere/gimbals si vad ca timp de zbor e pana la 37min care cred ca a cel mai mare timp de zbor de la vreo zburatoare de la DJI, si eficienta mare. Dupa asta vroiam sa ma inspir si sa mai intreb cum s-ar face la un pret f redus. De incadrat in "pentagrama" sper ca voi reusi, payload ~500g, ~550g frame, 500g motoare si restul baterie care poate ar putea fi si mai mare. Stiu ca usor e mai bine :), am si acel quad 350 un pic mai usor la 1260g dar tot cu gimbal si acceasi camera si accesorii.
Andrei
0

#94 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 20 July 2017 - 10:27 AM

O lectura placuta, usoara, de vara... ca sa mai invioram topicul :)

https://mshtools.wor.../07/13/lkjkjkj/
... cu picioarele pe pamant ...
0

#95 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 12:15 PM

Dupa cum ziceam mai sus din primavara m-am hotorat sa fac o drona cu elici mai mari sa ii cresc un pic eficienta folosind componente de pe drona veche HEX si 2 baterii 3S in serie sau chiar 4 :), am gasit frame quad Tarot IronMan 650 ieftin, pliabil, usor la 470g si destul de calitativ, iar cu tren de aterizare electric a iesit la 507g.
Motoare am ales 3508 380KV si elici de 15' pliabile Tarot, dar dupa ce le-am montat m-am decis sa trec la alte motoare si elici de 17' ca ar fi incaput. Am luat motoare Tarot Martin 4008 330KV pentru ca am vazut ca suporta elici si de 19' si au foarte mare eficienta pentru gama lor plus ca sunt usoare 85g(cu adaptor elici pliabile inclus), ca elici am luat DJI 1760 carbon pliabile cu care ar trebui sa traga cam 3kg/motor pe 6S :) mult mai mult decat as fi avut nevoie.
Ca ESC am luat ZTW 20A 6S ,vroiam ceva cat mai usor, si oricum curentul va fi mult sub 20A, montate langa motor(acolo era loc pentru ele) si trase cablurile prin brat, oricum inauntru nu era loc si de ESCuri.
In rest am cam acelasi echipament de pe drona veche FC Jiyi P2Pro cu GPS M8N(foarte stabil cu multiple moduri de zbor), telemetry 433MHz, OSD, BEC5/12V, VTX, receptor 10ch, leduri, buzzer, gimbal 3axe 360, SJCAM SJ7 Star 4K 30fps.
Am incercat sa montez totul in interiorul cadrului, dar cum bratele se pliaza, spatiul interior e mic iar FC a trebuit montat deasupra, iar sub cadru sunt doar doua mufe XT60 pentru baterie, ca totul sa arate relativ mai curat si sa nu poti agata fire usor.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 13 September 2017 - 12:20 PM

Andrei
0

#96 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 12:30 PM

Am montat apoi noile motoare si elici dupa ce au venit, dar a trebuit sa dezactivez active braking ca noile motoare franau prea puternic si se loveau elicile de suportul lor, plus ca motoarele Tarot 4008 au 24 poli si cuplu mai mare.
Ca greutate am iesit la ~2250g, un pic mai mult decat cat am calculat initial, probabil prelungitoare la ESC si cablurile groase din brat nu au ajutat.
Primle zboruri evident ca leam facut in camera ca la orice drona chiar daca aveam sub 1m pana la pereti, dar se manevra foarte bine, un pic prea multa putere din ce am vazut si usoara, am dat gain-urile mai mici si e mai ok, dar galagie si vant la maxim :)
Stiam ca nu va o drona tare portabila dar vroiam ceva cu posibilitate de zbor mai indelungat si sa care gimbal 3 axe 360, camera, vtx, telemetry, retracts, FC, OSD, etc.

Fisiere atasate


Andrei
0

#97 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 13 September 2017 - 12:50 PM

2,3kg (gol?) cu ce baterie vrei sa zbori? La asa greutate, ar trebui un 6s 22ah... Daca bateria nu e macar jumatate din AUW, atunci sperante la zbor de 30minute nu poti sa ai.
0

#98 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 12:55 PM

Si in final niste zboruri si pe afara pana este vreme buna, cu baterie 6S 5200mAh si ~2250g(drona complet echipata) am reusit 29min de zbor pana bateriile au atins 3.6V/celula in load; e mult mai mult timp decat ma asteptam si deja ma plictiseam, drona veche hex cu motoare dji 2312 si doar 2100g cu acelasi baterii(3S 10400mAh) zbura sub 20min.
Drona parea foarte agila si are mare putere, sunet un pic mai slab si mai gros cu elicile mari si arata bine cu trenul de aterizare ridicat.
Mai trebuie sa incerc cu mai multe baterii, voi incerca cu 6S 10400mAh, estimez 2900g care tot ar trebui usor pentru motoarele astea si ma astept la 45-50min in configuratia asta.
Acuma ma gandesc ce as putea modifica sau altera pentru imbunatatiri suplimentare sau sa mai dau jos din greutate.
Nu e foarte grea de carat dar cam voluminoasa si nu mai sunt la moda, dar pentru hobby build eu sunt fericit, cum frame-ul si elicile sunt pliabile si tot timpul montate, doar adaug bateria si pot sa zbor, GPS are 10 sateliti detectati in secunde si in 1min deja vede vreo 20 si sta foarte stabil chiar si pe vant puternic care ma asteptam sa o afecteze.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 13 September 2017 - 12:58 PM

Andrei
0

#99 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 12:56 PM

Vezi postareaCiprian97, la 13 September 2017 - 12:50 PM, a spus:

2,3kg (gol?) cu ce baterie vrei sa zbori? La asa greutate, ar trebui un 6s 22ah... Daca bateria nu e macar jumatate din AUW, atunci sperante la zbor de 30minute nu poti sa ai.

2.3kg cu tot cu baterie 6S 5200mAh si tot echipamentul pe ea.
Andrei
0

#100 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 13 September 2017 - 02:56 PM

Atunci e de laudat build-ul. Eu am obtinut 35 minute cu 6s 10ah pe elici de 15", motoare de 400kv, payload 350g. Peste marimea asta de elici nu caut sa ma ridic, mai trebuie sa zbor si pe vant...de 30km/h.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 13 September 2017 - 02:57 PM

0

#101 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 September 2017 - 03:11 PM

Pentru vant trebuie disk loading mare, deci un coaxial.
23 min Y6 la greutate aproape de cea de mai sus, 6400mAh 4s, elici 12".
Cadrul fiind foldabil umbrela, ajunge la o dimensiune de il poti cara in spate intr-un rucsac mai tubular.

Pana la urma, la scala asta construiesti pentru un task, nu de distractie. Si atunci se presupune ca ai resurse sa il faci optimal.
500g cadrul la 2200 total nu prea e optimal, doar daca payload e cadrul :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 September 2017 - 03:13 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#102 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 03:19 PM

Vezi postareaCiprian97, la 13 September 2017 - 02:56 PM, a spus:

Atunci e de laudat build-ul. Eu am obtinut 35 minute cu 6s 10ah pe elici de 15", motoare de 400kv, payload 350g. Peste marimea asta de elici nu caut sa ma ridic, mai trebuie sa zbor si pe vant...de 30km/h.

Tu ce AUW greutate totala ai? Elici cat mai mari ajuta oricum, si nu toate motoarele sunt lafel de eificiente. Inainte aveam hex, dar am trecut inapoi la quad sa incapa cat de mari elici, miam luat alti suporti de motoare un pic mai lungi si atunci ar incape si elici de 18-19', motorul ar suporta de 19; dar sunt mult prea scumpe cele de la Tarot pliabile https://www.foxtechf...-propeller.html
Andrei
0

#103 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 03:25 PM

Vezi postarearenatoa, la 13 September 2017 - 03:11 PM, a spus:

Pentru vant trebuie disk loading mare, deci un coaxial.
23 min Y6 la greutate aproape de cea de mai sus, 6400mAh 4s, elici 12".
Cadrul fiind foldabil umbrela, ajunge la o dimensiune de il poti cara in spate intr-un rucsac mai tubular.

Pana la urma, la scala asta construiesti pentru un task, nu de distractie. Si atunci se presupune ca ai resurse sa il faci optimal.
500g cadrul la 2200 total nu prea e optimal, doar daca payload e cadrul :)


Inteleg, si eu daca as pune alt FC (ceva mai usor), gimbal pe 2 axe, fara retract si alte accesorii, as salva 300g deja si altfel ar zbura.
Si vreau sa incerc cu baterie dubla 6S 10400mAh, ca sigur ar duce greutatea in plus si ar trebui sa se mareasca timpul de zbor.
Andrei
0

#104 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3947
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 13 September 2017 - 03:40 PM

Vezi postareaandrewbt, la 13 September 2017 - 03:19 PM, a spus:

Tu ce AUW greutate totala ai? Elici cat mai mari ajuta oricum, si nu toate motoarele sunt lafel de eificiente. Inainte aveam hex, dar am trecut inapoi la quad sa incapa cat de mari elici, miam luat alti suporti de motoare un pic mai lungi si atunci ar incape si elici de 18-19', motorul ar suporta de 19; dar sunt mult prea scumpe cele de la Tarot pliabile https://www.foxtechf...-propeller.html


3,3kg AUW, timp de zbor stil masina de tuns iarba cam 26-30 min. Se poate si mai mult, dar pe vant devine catastrofal.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 13 September 2017 - 03:41 PM

0

#105 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 September 2017 - 03:49 PM

Sorry, acum ma uitai si eu la motoarele alea si foxtech sau tarot abereaza... 875g tractiune cu motoare de 85 grame... cu ceva heliu adaugat poate...

Din pacate nu ai rezerva sa te duci (eficient) mult peste 2.4kg, orice elici ai pune... parerea mea.

Poti replica ca Tarot are postate niste date de te da pe spate... sunt simple BS, fara sa mai adaug parerea mea, e sigura chestia! sunt contrazise insusi de datele zborului tau... si cred ca si de eCalc, pe orice motor similar.

Ar trebui sa zbori peste 40 minute cu cifrele bagate de ei pe site in tabelul ala, si nu ai de unde, un motor de 85 g la maxim 600 tractiune intra in vrie cu eficienta.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#106 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 04:00 PM

Momentan am 2250g cu 6S 5200mAh deci ~560g/motor, motorul trage max 3250g cu elici de 17'(evident la eficienta minima), si zbor 29min cu 6S 5200mAh care e chiar ok si din calcule. Cu baterie dubla deci 6S 10400mAh greutatea va fi 2900g (725g/motor) ma astept la macar 40min de zbor. Banuiesc ca datele de la Tarot nu sunt chiar reale, dar par motoare eficiente din ce am vazut ca au zis si alti, nu doar greutatea motorului ar da eficienta si puterea lui.

Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 13 September 2017 - 04:03 PM

Andrei
0

#107 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 September 2017 - 04:38 PM

De unde 3250 cand in datele lor zic ca 3000 cu 18" ? Pe care nu pun baza nici cat sa fac un ventilator...

Da, greutatea spune tot, nu poti scoate tractiune din nimic... tractiunea aia pana la urma este o forta de atractie intre un magnet si un electromagnet, daca nu ar fi proportionale cu masa, am avea mari probleme sa explicam cum functioneaza lumea asta... ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 September 2017 - 04:39 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#108 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 04:54 PM

Din ce am vazut si pe rcgroups Tarot 4008 e mai eficient decat SunnySky x4110s sau DJI 4114 care sunt mult mai grele motoare, si macar din datele Tarot trag 3250g la 17', la 18' trag mai putin ca elicea are pas mai mare si probabil eficienta scazuta.

Fisiere atasate


Andrei
0

#109 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 September 2017 - 05:06 PM

Pai tocmai de tabelul ala zic eu ca este SF...

Cand vezi undeva peste 10g/W la tractiune de peste 6x greutatea motorului, bobul de sare devine ditamai bolovanul.

Ma tem ca sunnysky sunt aia onesti, cel putin pana la proba contrarie furnizata de un zburator real si neinteresat in a le face reclama.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#110 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 05:32 PM

Poi doar din calcule fara sa te uiti la vreun tabel iese ca are eficienta de 10.4g/W in setup-ul meu curent: avem o baterie 6S 5.2Ah(115.4Wh) sa zicem ca folosesc 90% din ea deci am consumat 103.9Wh cu care zbor 29min, de unde rezulta ca "drona" mea are un consum mediu de ~214.9W ca sa stea in aer, impartind asta la greutatea de 2250g rezulta eficienta totala a dronei de 10.46g/W :) , iar asta cu toti ceilalti consumatori pe ea(gimbal, VTX, leduri, FC, etc), eficienta motorului e probabil mai mare de atat.
Toate astea tinand cont ca bateria de 6S 5.2Ah e doar 30% din greutatea(2250g) dronei deci cam mica, o baterie 6S 10.4Ah ar fi deja 47% din greutatea totala(2900g) a dronei si sigur ar face o diferenta buna la zbor si s-ar reduce % de payload total.
Andrei
0

#111 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 September 2017 - 05:38 PM

Vezi postareaandrewbt, la 13 September 2017 - 05:32 PM, a spus:

Poi doar din calcule fara sa te uiti la vreun tabel iese ca are eficienta de 10.4g/W in setup-ul meu curent: avem o baterie 6S 5.2Ah(115.4Wh) sa zicem ca folosesc 90% din ea deci am consumat 103.9Wh cu care zbor 29min, de unde rezulta ca "drona" mea are un consum mediu de ~214.9W ca sa stea in aer, impartind asta la greutatea de 2250g rezulta eficienta totala a dronei de 10.46g/W :) , iar asta cu toti ceilalti consumatori pe ea(gimbal, VTX, leduri, FC, etc), eficienta motorului e probabil mai mare de atat.
Toate astea tinand cont ca bateria de 6S 5.2Ah e doar 30% din greutatea(2250g) dronei deci cam mica, o baterie 6S 10.4Ah ar fi deja 47% din greutatea totala(2900g) a dronei si sigur ar face o diferenta buna la zbor si s-ar reduce % de payload total.


Consumatorii imi iau cam 0.55A cand drona sta oprita, deci motoarele absorb ~203W si 12W accesoriile de unde reiese eficienta de 11.1g/W la ~560g/ax disk loading.
Andrei
0

#112 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 September 2017 - 05:48 PM

Da, am facut si eu calculele astea... si ce incarcare ai per motor ? 2250/4 = 562g, care daca ii impartim la 85 greutatea motorului ne da factorul acela de care ziceam 6.6.
Pai in tabelul ala ai cel mai rau caz 11.5g/W la 790g... chiar si asta e unobtainium.

Incarca-l cu un PET de 500g si sa vezi cum te duci la 8g/W

Motoarele care scot 10g/W la incarcari semnificativ peste 6x greutatea lor, cum ar fi in jur de 8x unele tiger si kde, au constructii cu totul speciale si preturi din 3 cifre.
Nu neg ca pentru 31$ este onorabil, dar nu iesit din comun. In linie cu HengLi si SunnySky.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 13 September 2017 - 05:52 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#113 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 14 September 2017 - 09:58 AM

Oricum eu sunt super multumit ca am scos 11.1g/W "reali" afara in zbor si nu in conditii de laborator cu ESCuri mai eficiente si sursa stabilizata, cu un motor chiar usor si ieftin, iar motorul Tarot Martin 4006 380KV e chiar mai eficient cu elici de 15' decat Tarot 4008 si doar 71g.
As fi curios care motoare de la Tiger sau KDE ar fi cu mult mai eficiente , la acceasi dimensiune si greutate si elici de 15-17', seria Antigravity sau Navigator nu pare mult mai eficienta dar mult mult mai scumpe.
Si cum am zis voi incerca si cu baterie mai mare sa vad cat scade eficienta cand prind ceva timp si vreme buna.

Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 14 September 2017 - 09:59 AM

Andrei
0

#114 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 September 2017 - 10:19 AM

In cazul asta e chiar bine... dar daca il faceai Y6 pe un cadru "umbrella" era si mai bine :)
Aveai si redundanta, si un plus de shfortza si il scoteai si portabil.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#115 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 14 September 2017 - 10:32 AM

Incearca E1200 de la DJI
https://www.dji.com/e1200-standard

Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 14 September 2017 - 10:33 AM

0

#116 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 14 September 2017 - 10:35 AM

Da...dar 6 motoare si ESCuri ma costau deja mult in plus, plus ca iesea mult mai greu per total cu 2 motoare si cabluri in plus. Chiar daca era Y6, cu elici de 17' cadrul era mare, gaseam cadru umbrela si quad dar era mai greu si trenul de aterizare trebuia sa fie mult mai inalt.
Andrei
0

#117 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 14 September 2017 - 10:41 AM

Am varianta cu suportul si ESc-urile integrate pentru teava de 25mm, aproape 2 ani si merg perfect. Umiditate, frig n-au dat rateuri. 72km/h maxim la 9kg.

DJI-urile cu elice de 15inch standard dau rateuri, stiu doua cazuri cand EScurile au facut figuri, cel mai recent doua ESC-uri pe un octo incarcat la 11kg. Acelasi octo zburat fara payload 3 minute inainte de figura cu ESc-urile, mirosea a incins rau la motoare.
0

#118 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 14 September 2017 - 10:42 AM

Vezi postareaAndrei.N, la 14 September 2017 - 10:32 AM, a spus:

Incearca E1200 de la DJI
https://www.dji.com/e1200-standard

Poi elicile care le am sunt chiar cele de la DJI E1200, dar motoarele de la E1200 nu sunt mai eficiente si mult prea grele 205g pentru ce vreau eu sa fac, ESCul lafel cam greu 72g, sunt facute pentru configuratii hex/octo si incarcari mari, nu neaparat zbor mai indelungat.

Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 14 September 2017 - 10:43 AM

Andrei
0

#119 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 September 2017 - 11:04 AM

Tocmai pentru partea asta cu "dau rateuri" zic ca ar trebui sa ai redundanta...
Crezi, nu crezi, dar niste motoare de 85 grame muncesc mult sa invarta chiar si 15", si multipoli astia sunt notorii pentru mizeria aia numita out of sync.
Faci teste in hover fara sa stii ca poate esti cu ele la limita, si te pomenesti ca in alt regim sau la o pala de vant te lasa unul, si cu un quad asta inseamna dauna totala, care doua motoare in plus ar fi putut-o salva. Atunci nu o sa ti se mai para scumpe... ;)

Mai greu mult nu iese, Y6 inseamna un brat in minus, care mai compenseaza doua motoare in plus.
Cel facut de mine, cu motoare de 95 grame, a iesit la 1200 grame fara baterie si cu tren de aterizare.
Motoarele lucreaza la 2/3 din incarcarea unui quad, deci la eficienta si mai mare... mult mai mare, doar arunca un ochi in tabele sa vezi diferenta intre 800 si 1200 grame ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#120 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 14 September 2017 - 12:02 PM

Poate pe viitor voi incerca sa il convertesc in Y6 cred ca pot cu cadrul actual, dar si la Y6 daca un motor se opreste se va invarti(pe yaw) si nu stiu cat de bine va compensa FC sau daca mai poate fi pilotat si controlabil, dar ai sanse sa nu se loveasca asa de rau la aterizare...
Fata de quad ca greutate tot va fi mai mult, un brat de 16mm carbon are 25g pe cand 2 motoare si ESC au 250g(+cabluri in plus si suporti de motor si distantiere)
Intradevar va creste eficienta motoarelor avand load mai mic dar va si scadea din cauza vortex-ului creat de motorul superior.
Andrei
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro