Modelism - RHC Forum: Vademecum de propulsie multicoptere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Vademecum de propulsie multicoptere ...greutati, timpi, eficiente

#61 Useril este offline   EBA 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 956
  • Inregistrat: 09-April 09
  • Gender:Male
  • Location:BUCURESTI,Balta Alba,
  • Interests:AEROMODELISM

Postat 11 December 2015 - 10:02 AM

E posibil ca controlerul de la naza sa gandeasca altfel calculul tractiunii fata de ce calculam noi.Ma gandesc ca face ceva de genul,nu tin cont de greutate in prima faza ci doar vreau sa ma ridic de la sol in limita valorii de 50% trotle,folosind toata plaja de trotle range.

Am avut naza si m-am jucat la greu cu el si este adevarat ce spune renato acolo.Indiferent de greutate,el cauta sa ridice zburatoarea cu stickul in jurul valorii de 50%.

Alta explicatie nu am.Daca mai aveti si alte idei?go. :pardon:

Aceasta postare a fost editata de EBA: 11 December 2015 - 10:04 AM

SUNTEM FUDULI
0

#62 Useril este offline   Tealk 

  • Fly Low, Go Fast, Turn Left
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 759
  • Inregistrat: 13-May 09
  • Gender:Male
  • Location:Turda
  • Interests:Aero, Navo

Postat 11 December 2015 - 10:14 AM

Vezi postarearenatoa, la 10 December 2015 - 07:40 PM, a spus:

Daca tot am dezghetzat atmosfera aici, am un caz special pentru voi, sa incercam impreuna sa il descifram.

Am un amic cu un F550, pentru cine nu stie este un hexa de la DJI. Motoare 2212 cele stas, si, la partea cu chestii ciudate, elici de 9" si acumulatoare 3s.
Pentru nu stiu ce motive inca neexplicate, amicul nu e foarte convins ca i-ar fi bine sa treaca la 10" si 4s.

Alte date care mi le-a mai furnizat ar fi:
1872g gol - evident nu doar cadrul, nu are cum sa il fi construit asa greu si sa fi pus plumb in brate, aceasta greutate este "cu de toate", ce pune profesionistul pe un multicopter ;)

Si acum partile inexplicabile... in aceasta configuratie, si cu 2*2250mAh, cu care ajunge la 2250-2300g, oricine are o experienta cat de cat in domeniu sau stie sa butoneze un simulator, va putea afirma ca hover-ul se face undeva sus de tot, certenamente la peste 50% binisor, eCalc zice 74%.

Ei bine, amicul zice 35-40 % !!! daca nu s-a remarcat inca, mai precizez odata, cu 9" si 3s, hexa la 2250 grame !!!

Ciudatenia nu se opreste aici... evident ca timpii de zbor sunt la pamant, amicul continua sa pompeze acumulatori in el, si ajunge la 2x5300 mAh, evident tot 3s, si la un timp de zbor de 8 minute :) pe care il apreciaza ca "nu e rau" :) dar si la o greutate de 2650-2700g, la care eu imi pun serioase semne de intrebare cum de mai decoleaza, deoarece thr % ar trebui sa fie peste 80%

Ei bine, amicul afirma ca in cazul de mai sus throttle era un pic sub 50% !!!

Nu va cer sa dati sfaturi "de bine" amicului, deja am renuntat sa il mai conving ca ce are el acolo e fundamental gresita abordarea, ci sa incercam sa ne explicam cum se poate asa ceva !


exact aceeasi treaba am si eu dar nu am problema asta ... hexa F550, 2 X 3s2500mah, Naza m lite cu update la V2, motoare 2212/ 920 KV, tren aterizare escamotabil, gimbal cu gopro, fpv, elici 9.4x4.3, 2200grame RTF si zbor undeva la 12 minute pana imi ajunge First Level Protection la 3.8V/celula ...hover la 50% fara stres ...nu stiu cum reuseste amicul tau sa zboare doar 8 minute si cu un hover peste 60..70%....ceva nu e in regula acolo

Aceasta postare a fost editata de Tealk: 11 December 2015 - 10:17 AM

Cessna 182 2.2m
-------------------------
DJI Mini 4 PRO
-------------------------
Hornet Tunel Hull Sprint F1
-------------------------
Fly Low. Go Fast. Turn Left.
Do. Or do not. There is no try.
0

#63 Useril este offline   Elicopter 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 565
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Alba Iulia

Postat 11 December 2015 - 11:04 AM

Eu cun f450 cadru motoare escuri , si accu 3s de 5000 hower 17 min .

Aceasta postare a fost editata de Elicopter: 11 December 2015 - 11:05 AM

Ceea ce cauti aceea gasesti
0

#64 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 December 2015 - 11:07 AM

Nu am fost prea clar cu % se pare :( sau poate trebuia sa precizez ca intrebarea nu este pentru cei au statii dji, la care pozitia mansei de gaz nu spune nimic...
Vorbim de % throttle PWM real, liniar, la intrarea in ESC-uri, nu de pozitia mansei.
Daca pui pe un canal de motor un servo tester o sa vezi ca acel "50% fara stres" este in jur de 60% la configuratia ta.

Amicul are un Devo, si pretinde ca ar avea throttle normal, nu stil dji, dar cica l-a trimis la Botosani pentru o modare, si ma intreb ce ar putea sa ii fi facut aia... sa fi transformat throttle pe stil dji ? :unsure:

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 December 2015 - 11:08 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#65 Useril este offline   Ciprian Dughir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 30-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Multicoptere

Postat 11 December 2015 - 12:53 PM

Poti vedea adevarul doar daca il zboara pe manual. La DJI nu din statie e trat throttle la 50% ci asta o face automat NAZA in modurile ATTI si GPS. O sa aiba o surpriza amicul ca in manual se ridica pe la 80% THR. ;)
tot timpul cand vreau sa verific si "live" tractiunea decolez manual. Ala e adevarul adevarat. Uneori se lasa cu surprize (placute sau neplacute, depinde de la caz la caz :D ).
0

#66 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 December 2015 - 02:58 PM

Deci iti iese si tie 80%, nu ? la 2700g 3s si 9"

Ce sa aiba modificat la Devo ca sa ii dea informatiile astea asa aiurea ? :unsure:
Nu vad cum o curba pe throttle ar putea sa mascheze % real in halul asta...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#67 Useril este offline   Ciprian Dughir 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 30-January 12
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Multicoptere

Postat 12 December 2015 - 09:42 AM

Evident ca e departe de 50% cu hoverul... departe rau...
Daca zboara cu NAZA, intotdeauna NAZA translateaza punctul de hover spre mijloc in modurile ATTI si GPS. Nu conteaza ce telecomanda folosesti. Face el asa cu de la el putere. Ca sa vezi unde e in realitate punctul de hover trebuie sa zbori in modul manual.

Aceasta postare a fost editata de Ciprian Dughir: 12 December 2015 - 09:42 AM

0

#68 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 08 June 2016 - 03:49 PM

Am incercat si eu sa imi fac o platforma mai eficienta si mai usoara, dupa cate am citit de la renatoa, pentru a mari timpul de zbor.
Aveam inainte o platforma hexa 550mm cu motoare multistar 2212 si elici 9450 si baterie 3S 5200mAh, incarcata complet cu gimbal brushless, GoPro, VTX 5.8G, Bluetooth, OSD, GPS, leduri, etc si aveam cam la 1800g cu care zbura ok vreo 13min(aveam in plan sa mai reduc inca 100g din greutate cu niste ESC mult mai usoare dar si asa era deja destul de agil si avea putere dar timpul de zbor era limitat) am incercat cu 2 baterii 3S 5200mAh, greutatea totala era deja cam mare dar reuseam 21min de zbor asa, care ma multumea dar platforma era cam grea si greu de carat oriunde (de multe ori foloseam quad-ul 250 FPV racing si pt ceva filmari sau cand eram plecat din tara il luam ca era mic in bagaj :) ).
Oricum o platforma mare hexa/octo mi se pare overkill pt a cara un GoPro, am vazut multe exemple de genu si nu aveau nici timpi de zbor asa mari sau absurd de grele facute si baterii mari pentru a compensa o solutie ineficienta energetic.
Alti ar zice ca e mai stabil un hexa decat un quad, probabil asa este sau rezista la o defectiune la un motor(asta depinde de FC daca mai stie sa zboare bine fara 1-2 motoare sau se inclina si gata), dar am vazut Phantom 3 si 4 cat de bine si stabil poate zbura pe vant cu doar 4 motoare si timpi de zbor de 25min usor, intradevar daca ar trebui sa zbor pe vant puternic si rafale as prefera hex-ul mai mare care rezista destul de bine si controlabil.
Oricum am vrut sa fac un quad facut sa fie usor de la 0 dar cu tot ce as avea nevoie pe el, am folosit aceleasi motoare 2212, elici si ESC noi usoare de 5.3g, bateria 3S 5200mAh, cadru Totem Q380 de 160g, tren aterizare tip DJI 70g, acelasi gimbal brushless si camera, VTX , am schimbat controlerul cu un JIYI P2 cu GPS si OSD care e cam greu cu carcasa metalica dar zboara f stabil(nu imi place ca nu era un mod complet manual si pt throttle dar asta e), iar greutatea totala cu toate cablurile, elici, camera, etc a iesit la 1260g, care e mai mult decat am calculat si as fi vrut, dar macar e mult mai compact si usor decat hex-ul mare. Dupa cateva zboruri de proba, am testat timpul de zbor care a iesit la 17-18min care e exact cat mia dat eCalc, si e ok pentru o baterie :) .
Nu stiu ce as putea sa mai dau jos acum, 100g redus din greutate deja imi da 2 min de zbor in plus, trenul de aterizare e mai greu, acum folosesc un receptor de 10ch care e mai greu decat cel park fly de 6ch, FC e mult mai greu, sau ma gandeam sa mai pun o baterie de 2200mAh in plus sa ii dea ceva timp de zbor dar va fi incarcat cam mult.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 08 June 2016 - 03:52 PM

Andrei
0

#69 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 13 October 2016 - 03:17 PM

Buna, as avea o intrebare legat de timpul maxim care il pot scoate din dronele mele, legat de descarcarea maxima a bateriilor.
Stiu ca ar trebui sa consum maxim 80% din capacitatea bateriei, dar eu am doar afisata tensiunea totala pe pack.
Deci care ar fi tensiunea minima la care ar cam trebuie aterizat cu 20% rezerva? Pe net am gasit tot felul de valori 3.5-3.8V/celula, dar nimic tare clar, tot timpul verificam cat bag inapoi in pack dar niciodata nu am consumat 80% ca aterizam la cam 3.6V/celula. Specificatii gaseam la Li-Po ca dau capacitatea totala la 3.0-3.2V/celula ramasi(dar depinde de model). Dar tensiunea in timpul zborului e cu pack-ul in load si e mai mica asa, dupa ce aterizez va creste rapid la 3.7-3.8V/celula deci teoretic mai este inca energie.
Deci sub load care ar fi oare tensiunea pe celula cand deja am ajuns la 80% capacitate folosita? am gasit si ceva grafice dar sunt pt tensiunea bateriei in gol masurata. :)

Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 13 October 2016 - 03:18 PM

Andrei
0

#70 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 13 October 2016 - 03:41 PM

In multe locuri am gasit mai curand 15%...

Nu poti gasi ceva clar cand lumea foloseste pack-uri cu diverse rezistente interne... de la 10mO cat au cele verzi de 10C, la 2-3mO cat au cele de racer 40C si mai mult... vei avea tot atatea caderi de tensiune.
Daca ai timp de experimentat, intai incarca la maxim o baterie care o consideri tu reprezentativa, descarca la 1C pe charger pana la 3.3V, si iti va da capacitatea mAh reala, sa zicem 2200.
Zboara cum ai acum setat la 3.6V, care mie mi se pare cam sus... lasa un sfert de ora sa se odihneasca dupa zbor, incarca si vezi cat baga, daca baga sa zicem 1800, atunci esti la 82%.
Si de aici te joci cu pragul, cred ca in jos, chiar as incerca din start la 3.5V

Atentie ca toate astea sunt valabile la 20-25 grade, cum am intrat in sezonul rece, rezistenta interna creste exponential, si de la 5 grade in jos degeaba faci testele, nu mai au relevanta.
Sau le poti face un pic mai relevante daca inainte de test ai tinut bateria in buzunarul camasii de la piept 15 minute. Sau cumperi un lipo warmer ;)
Odata pusa pe drona se mentine calda prin descarcare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#71 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 16 October 2016 - 11:42 AM

Am zburat ieri de curiozitate la 5 grade.
8,4kg si Gens Ace de 16.000, 15 minute pana la prima alarma vizuala. In repaos 3.8v pe celula si bagat inapoi 9000. Spre deosebire de sezonul cald cand aveam 18-19 minute la 8kg si bagam inapoi 12.000, pragul de 80%. Cred ca e de la frig defazajul asta mare avand in vedere ca IR-ul e constant de cand am luat bateriile in primavara, 3, 1, 4 mOh.
0

#72 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 16 October 2016 - 03:07 PM

Ia masoara afara IR-ul :D

http://www.avdweb.nl/Article_files/Solarbike/Batteries/LiFePO4-internal-resistance-versus-temperature.jpg

Si asta este trasata pana la 12 grade... dar se poate banui alura curbei mai departe, e exponentiala, nu gasii acum la repezeala un grafic mai relevant...
Cert este ca la cateva minus grade poate ajunge si la 6x Ri fata de 25 grade...

Daca nu ai luat inca un warmer, poate ar fi bine sa ai un saculetz in care sa pui bateriile in compartimentul motor pana ajungi la camp ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 16 October 2016 - 03:09 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#73 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 21 October 2016 - 09:49 PM

Pentru ca imaginea postata mai sus a fost stearsa de pe site, pun din nou una si mai relevanta, pentru ca trece si in negativ... de data asta si atasata, ca sa ramana.

http://i.imgur.com/ltK6A.png

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de renatoa: 21 October 2016 - 09:49 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#74 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 02 November 2016 - 02:29 PM

Dupa ecalc intre 25 si 5 grade timpul difera foarte putin sau presupune ca e incalzita bateria ?

Fisiere atasate


0

#75 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 November 2016 - 03:14 PM

Banuiesc ca da, ca nu ia in calcul efectul asupra bateriei, ci doar asupra densitatii aerului.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#76 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 02 November 2016 - 05:08 PM

Ma uitam pe siteul celor de la freefly, vad ca pe gama lor, Alta 6 si Alta 8 au motoare F45 cu KV 384 si folosesc elice de 18x6.
Eu am 4216 KV de 310 si elice de 17x6. Daca bag elice de 18 si eu pe ecalc vad ca se schimba calculele destul de mult in sensul ca am performante mult bune dar care-i downside-ul ? ori dji-ul nu spune care-i performantele maxime la motorizarile lor ori chiar asta e limita.

Vorbim de raport tractiune greutate 2.0:1 / 17x6 / 8.5kg vs 2.2:1 / 18x6 / 8.5kg
0

#77 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 November 2016 - 06:14 PM

Vezi postareaAndrei.N, la 02 November 2016 - 02:29 PM, a spus:

Dupa ecalc intre 25 si 5 grade timpul difera foarte putin sau presupune ca e incalzita bateria ?


Raspunsul de la Markus/eCalc...

Dear Renato,

That is correct - the temperature influence on the Ri of the battery is not considered. We are well aware of this effect, but it is very hard to predict as not the outside temperature is the main factor but the temperature of the cell chemistry.
So, as you draw current the cells starts to produce heat, but what temperature the chemistry reaches at a certain outside temperature (e.g. 0°C) is not easy to predict....
Even worse - with temperature below freezing point LiPo get permanently damaged as the so called "Lithium Plating" starts to degrade the chemistry permanently!
So with outside temperatures below 10°C you may expect degraded performance of any drive....
Maybe we find a way to take this into account in the future.....

thanks

Markus Mueller



... si o "rezolvare" temporara...

We have updated the help accordingly:

Battery performance in cold weather:
The internal Resistance of a LiPo battery varies with it's chemistry temperature.
If cold outside temperature leading to chemistry temperature below 20°C you must expect degraded performance during operation.
Pre-heating the cells to 20...30°C may help to improve the performance in cold weather operation.
Currently eCalc does not consider the adverse affect of cold chemistry.

Markus Mueller
... cu picioarele pe pamant ...
0

#78 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 02 November 2016 - 06:21 PM

Vezi postareaAndrei.N, la 02 November 2016 - 05:08 PM, a spus:

Ma uitam pe siteul celor de la freefly, vad ca pe gama lor, Alta 6 si Alta 8 au motoare F45 cu KV 384 si folosesc elice de 18x6.
Eu am 4216 KV de 310 si elice de 17x6. Daca bag elice de 18 si eu pe ecalc vad ca se schimba calculele destul de mult in sensul ca am performante mult bune dar care-i downside-ul ? ori dji-ul nu spune care-i performantele maxime la motorizarile lor ori chiar asta e limita.

Vorbim de raport tractiune greutate 2.0:1 / 17x6 / 8.5kg vs 2.2:1 / 18x6 / 8.5kg


Cat de mult mai bune performantele ? Si ce consideri performanta, ca raportul tractiune/greutate nu prea il bag in seama decat cand e sub 2.5... ceeace e rau :)
2.0 se cheama ca esti la limita la un quad , nu stim ce ai tu.
Ca timp de hover sau eficienta nu ar trebui sa ai mai mult de 5% in plus, teoria zice ca astea sunt proportionale cu raportul elicilor, pentru diferente mici, pana in 10%. Ori 18/17 este aproape 5.9%
Deci in loc de 17 minute zbori 18... este mult mai radicala diferenta ?
Baga si tu snaphot ecran pentru cele doua cazuri.
Si precizeaza si cate celule are pack-ul.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 02 November 2016 - 06:22 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#79 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 02 November 2016 - 06:33 PM

17 in stanga 18 in dreapta

6S, 16.000mAh, 8.5kg, Dji E1200,4216 310KV, consum putere maxim 4000W, tractiune maxima cu mansa in plin 3900grame, 770W consum la 6.8kg in hover. DJI recomanda incarcare pe brat intre 1200-1400grame.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 02 November 2016 - 06:37 PM

0

#80 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 02 November 2016 - 06:58 PM

Da e o prostie ecalcul, completez cu o configuratie de la kopterworx tiger motor U7, greutate 12.5kg cat recomanda ei maxim, elice de 18inch, octo X coaxial, 6S la 22.000mAh, si imi da raport de 3.3:1 ???
Freefly Alta 6 la incarcare maxima are raport de 1.8:1. Ceva nu pica unde trebuie.
0

#81 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 02 November 2016 - 07:02 PM

O configuratie cunoscuta de la platformele brand dji, S900, S1000, cu elice de 15, am raport de 1.7:1, pai inseamna ca merg toate pe minus, culmea e ca ecalcu spune ca mai pot pune greutate la fiecare mai mult de jumatate din greutate platformei pe care o completez initial.
0

#82 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 03 November 2016 - 12:52 PM

Stai ca te ambalasi... si nu judecam corect raportul asta :)

2:1 pentru un quad sau pentru un hex nu reprezinta acelasi lucru, esti constient de asta ?
2:1 la un hex este egql cu 3:1 la un quad ;)

Greutatea aia care ar mai putea fi adaugata este intr-adevar o fictiune... mai exact este greutatea la care s-ar atinge 80% throttle in hover, ceace nici un om treaz nu ar face :) Evident, un non dji manual mode user, care stie ce e aia % throttle :) :p

Tot nu m-am lamurit ce e in neregula cu 17 vs 18... nu vad nimic dramatic, nicaieri nu sunt diferente mai mari de 6%, cat e raportul diametrelor :unsure:
... cu picioarele pe pamant ...
0

#83 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 November 2016 - 10:27 PM

A incercat cineva acumulatori Li-Ion format 26650 (5000 mA)? Ceva experiente ?
0

#84 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 04 November 2016 - 10:36 PM

Ai uitat ghilimelele la 5000 ;) cum pun astia la "7200", de exemplu.

https://www.fasttech...rechargeable-li

UltraFire XHH26650 3.7V "7200mAh" Rechargeable Li-Ion Battery
BATTERY CAPACITY (FASTTECH TESTED) 3500 mAh
BATTERY CAPACITY (MFG RATED) 7200 mAh

In domeniul asta, e Panasonic si restul... la 18650 nimeni nu a scos peste 3000 reali decat panasonic.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#85 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 04 November 2016 - 11:32 PM

Sunt destul de voluminoase, cam ce curent ar putea sustine? A incercat cineva?
0

#86 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 05 November 2016 - 08:11 AM

Un vax, nici 2C, vezi aici:

http://lygte-info.dk...0comparator.php

la 10A descarcare nu dau nici 2500mAh pana sa ajunga la 3.3V

Am mai scris undeva, cea mai buna comparatie cand zbori cu LiIon, este ca decolezi cu 4s si aterizezi cu 3s ;)
Deci daca platforma nu e capabila de asa ceva, adica sa zboare safe cu 3/4 din tensiunea de decolare, si nu e deja capabila de 30 minute cu Lipo, tine banii pentru altceva.
Unii ar argumenta ca vor folosi 6s, si vor avea curent mic... eu pun pariu ca scot mai bine cu 4s3p, decat un 6s2p, adica aceleasi 12 celule aranjate altfel... si evident elice mai mare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#87 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 29 March 2017 - 12:06 PM

Buna,
Vroiam sa intreb pe aici daca merita sa trec la un quad mai mare cu elici de 15'. Momentan am un hex 550 cu DJI E310 pe el si cu 2x 3S 5200mAh zboara cam 18-19min max, e cam greu la ~2250g dar e inca destul de agil.
Daca as lua alt frame quad 650 mare cu elici 1555 pliabile (poate si de 17' pe viitor) si alte motoare gen 3508 380KV sa fie usoare ca platforma nu va fi grea, ESC 20A 6S, tot ar lua in greutate macar inca 200g+ din ce calculez; in rest camera, gimbal 3 axe, FC, etc si acelasi 2 baterii 3S 5200mAH as folosi dar legate in serie sa fie 6S.
Intrebarea e daca s-ar mari timpul de zbor folosind aceleasi baterii,4 elici mai mari de 15'(nu 6 de 9.4'), plus o greutate de ~2500g daca reusesc, si 3-5min ar fi deja un plus.
Andrei
0

#88 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 March 2017 - 12:37 PM

La aCeeasi greutate si aceleasi baterii, diferenta de marime a elicii, care se transpune in eficienta crescuta, este singura care iti aduce vreun avantaj.
6s este poezie, 3508 380kv la 6s performeaza la fel ca 3508 700kv la 4s, cu aceleasi elici de 12", la RPM foarte apropiat.
Poti merge pe 380kv doar fiindca iti permite folosirea in continuare a acelorasi baterii, nu din alt motiv.
Poti vedea din datele publicate ca performeaza cam cu 9% mai bine la 5s cu 14" decat la 6s cu 12", pentru acelasi 600g tractiune.

De la 10" la 15" ar trebui sa ai un spor de aprox 30%, repet, la aceeasi greutate si energie a bateriei.

Poti evalua si transformarea actualului hex intr-un Y6 ;) schimbi doar motoarele, pastrezi ESC-urile, castigi 100g greutatea 3 brate indepartate, si poti creste la elici de cel putin 12, daca nu chiar 14.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#89 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 31 March 2017 - 12:40 PM

Vezi postarearenatoa, la 29 March 2017 - 12:37 PM, a spus:

La aCeeasi greutate si aceleasi baterii, diferenta de marime a elicii, care se transpune in eficienta crescuta, este singura care iti aduce vreun avantaj.
6s este poezie, 3508 380kv la 6s performeaza la fel ca 3508 700kv la 4s, cu aceleasi elici de 12", la RPM foarte apropiat.
Poti merge pe 380kv doar fiindca iti permite folosirea in continuare a acelorasi baterii, nu din alt motiv.
Poti vedea din datele publicate ca performeaza cam cu 9% mai bine la 5s cu 14" decat la 6s cu 12", pentru acelasi 600g tractiune.

De la 10" la 15" ar trebui sa ai un spor de aprox 30%, repet, la aceeasi greutate si energie a bateriei.

Poti evalua si transformarea actualului hex intr-un Y6 ;) schimbi doar motoarele, pastrezi ESC-urile, castigi 100g greutatea 3 brate indepartate, si poti creste la elici de cel putin 12, daca nu chiar 14.


Inteleg, oricum 6S trebe sa fie sa tin cheltuielile mici, elice 15' foldable sau poate chiar 17' daca intra.
Ce cadru mi-ai recomanda sa fie cat mai usor posibil? nu neaparat si pliabil dar ajuta la transport, eu ma gandeam la Tarot FY650 IRON MAN 650 care suporta si elici de 17' si are doar 476g cu tren de aterizare cu tot si pret aceptabil sa zicem.
Andrei
0

#90 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 31 March 2017 - 12:50 PM

Nu sunt in masura sa recomand asa ceva, m-am lasat de chestii supraponderale. :)
Pana la urma, care e sarcina, tot vesnicul gimbal si camera ? De aici se pleaca cu analiza...

PS: Nu pricep cum tii cheltuielile jos cu 6s... :unsure: ca ai deja baterii de 3s ? pai sunt consumabile !
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro