Modelism - RHC Forum: Vademecum de propulsie multicoptere - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Vademecum de propulsie multicoptere ...greutati, timpi, eficiente

#121 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 September 2017 - 01:05 PM

Asta cu coaxialul "bine temperat" se rezolva, exista teoria, trebuie doar un set de elici un pic mai bogat la inceput din care sa ai sa poti alege ce pui sus si ce pui jos.

Cu invarteala... paradoxal, dar se compenseaza si asta... iti dau film cu decolare in 5 motoare :)
Amicul care il are a avut caz cand i se invartea libera o elice de jos, ca ii sarise piulitza in aer, si nici nu si-a dat seama pana la aterizare, doar i s-a parut ca s-a schimbat sunetul :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#122 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 14 October 2017 - 09:14 AM

DJI E1200, nu le-am menajat deloc in 2 ani, singurul lucru de care imi e frica e sa nu ma lase bacteria la o frana mai aproape de pamant. Daca e sa mai fac un DIY as mai luat un set, pentru coaxial octo.


Aceasta postare a fost editata de Andrei.N: 14 October 2017 - 09:15 AM

0

#123 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 14 October 2017 - 09:23 AM

he he... si cand incepu desisul nu ai mai avut curaj... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#124 Useril este offline   Andrei.N 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1125
  • Inregistrat: 31-October 07
  • Gender:Male
  • Location:Piatra-Neamt | Iasi
  • Interests:arhitectura, aero

Postat 14 October 2017 - 09:41 AM

Incepea sa se confunde cu padurea si mi-era sa nu-l bag in crengi. Ideea e ca si eu la inceput am cochetat cu ideea de ieftineli, tarot, mega specificatii dar am zis sa nu. T-motor e scump sa iei piesa cu piesa, asa combo si de calitate am gasit setul asta. Unii chiar si cu 4 fac treaba.
0

#125 Useril este offline   andrewbt 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1014
  • Inregistrat: 09-September 15
  • Gender:Male
  • Location:Oradea
  • Interests:Drone mici si mari, FPV, filmari, tunning, electronica.

Postat 04 February 2019 - 11:12 AM

Cum a venit iarna si am avut ceva timp mam gandit sa usurez un pic drona mea de 10', care am facut-o anii trecuti cu motoare mari dji 2312 si elici dji 9450. Am vrut sa fie si mai mica un pic dar folosind acelasi gimbal cu "GoPro" si baterie 3S 5200mAh, asa ca am luat un frame de "racer" 300mm carbon care suporta elici de 8inch sa fie cat mai usor. Am montat landing gear mic pe brate si gimbalul in fata sub elici, am schimbat FC si ESC pe un stack 20x20mm de la Airbot Omnibus F4 si ESC Blheli32 sa fie cat mai usor si un gps-M8N cu busola care o sa-l pun pe un stalp pliabil, elici am luat DJI 8330 pliabile care sunt maximul care incap pe frame si motoare Emax RS2206 1600kv sa fie usoare. Am pus acelasi vtx, am schimbat receiverul pe unul full range cu telemetrie pe FPort, leduri, buzzer, etc, am control pe pitch la gimbal si shutter la camera din telecomanda. Cu o baterie 3S 5200mAh, gimbal, camera si tot a iesit acum la 924g poate iesea mai usor fara leduri si cabluri, dar si asa pare ok, bateria e 36% din greutatea totala, daca as folosi o camera/gimbal integrata as mai salva din greutate dar camera mai o folosesc si pe alta drona. Teste de timp de zbor nu am apucat sa fac ca e cam frig afara inca dar ma astept la 20min+(ecalc arata mult mai mult).

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  f300.jpg (471.15K)
    Number of downloads: 21

Aceasta postare a fost editata de andrewbt: 04 February 2019 - 11:14 AM

Andrei
0

#126 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 11 January 2020 - 01:20 AM

Un caz aberant de ineficienta in stocarea energiei cu baterii:
https://www.youtube....h?v=TcoTELN729M

O baterie de 8,3 kg stocheaza 1100wh !!! Asta inseamna 132 wh/kg, la sub 1/2 din ce se poate face cu tehnologie accesibila publicului larg. Daca au impachetat bateriile alea cu 7 cojoace ca Baba Dochia... parca trebuie sa reziste bateriile precum cutia neagra...
Exemplu simplu: un lipo 6s, 22ah, cantareste 2.5kg -ish si stocheaza 555 wh de energie. 221 wh/kg.
Si se lauda ca trebuie sa desfaci 10 capote cu 100 suruburi in doar 5 minute(probabil ca sa zbori 30 min pana iar faci dansul ploii la sol).

Aceasta postare a fost editata de Ciprian97: 11 January 2020 - 01:24 AM

0

#127 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 January 2020 - 01:44 AM

Cipriane, pui problema prea simplist. În aviație ai de respectat niște reglementări. Nu are sens să vorbesc despre ele, dar ia un acumulator de-al tău și du-l la 3.000 de metri și mai vorbim.

Spor la ce mai meșterești. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#128 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 January 2020 - 09:57 AM

Acumulatoarele in sine, adica celulele, alea verzi, par sa fie in aer liber, fara nici o presurizare sau altceva ce ar sugera tehnologie aviatica.
Sunt mai bine protejate intr-un maner de scula electrica DeWalt, decat in carcasa aia de tabla perforata, care nu pare sa fie un element de protectie, ci pur si simplu ca sa le dea o fata comerciala.

Avand in vedere ca incasetarea nu ar avea de ce sa cantareasca prea mult fata de celule, banuiesc ca tabla e de aliaj aluminiu aluminiu, as crede mai curand ca s-au folosit celule LiFe (110 Wh/kg), decat LiIon (pana la 265 Wh/kg), nu avea incasetarea cum sa ii dubleze greutatea.

Motive ar fi destule:
- LiFe se comporta bine la temperaturi scazute, fiind folosite si in automotive, fata de LiIon care la -5 grade ajung la o rezistenta interna si de 6x mai mare ca la 25 grade.
- plus durata de viata tripla la LiFe... la pret similar cu LiIon.
- plus certificarile care le au deja de peste 20 ani in auto, nu mai trebuie birocratie noua, care in aviatie nici nu vrea sa ma gandesc ce inseamna o omologare de tehnologie... mai ales cand LiIon are deja istoric de incendii la bord, in laptoape...

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 09:58 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#129 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 11 January 2020 - 11:02 AM

Vezi postareaViP_Eol, la 11 January 2020 - 01:44 AM, a spus:

Cipriane, pui problema prea simplist. În aviație ai de respectat niște reglementări. Nu are sens să vorbesc despre ele, dar ia un acumulator de-al tău și du-l la 3.000 de metri și mai vorbim.

Spor la ce mai meșterești. :rolleyes:


As putea sa ma laud ca am dus si am dres, dar nu prea e legal.

Este un clip pe yt cu o aripa zburatoare electrica dusa pana la 7km altitudine. Evident ca nu fac comparatie directa intre RC si 1:1, dar problema e transabila - presurizare, climatizare, protectie mecanica, incendii.

Prima nici n-ar fi necesara daca avionul zboara sub 3000m. Climatizarea imi inchipui ca ar fi ceva de genul unor fante de racire controlabile, rezistenta interna a bateriilor ar fi suficient sa le incalzeasca in zbor. Daca nu, avem nichelina... sau industria auto foloseste incalzirea cu lichid intr-un circuit baterie motor habitaclu si sursa de caldura.
Protectia mecanica mi se pare punctul cel mai slab abordat in clipul ala. Ai hectare de aluminiu irosite cu sertarele alea de baterii.
Ai o groaza de fire groase in plus.Si mai ai si multe bucati...

Iar cu incendiile, cred ca e la fel de grav ca pe un avion normal. Daca tot au facut design modular, macar de permiteau aruncarea in zbor a unui grup de celule care ar fi luat foc.
0

#130 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 11 January 2020 - 12:18 PM

Ce mi se pare mie ciudat e ca avionul are module de 9 baterii (sau 10 ca nu se vede clar) deci relativ putin ca putere stocata.

Ca sa stai in aer cu avionul ala care are sigur 300kg gol + 2 persoane, sa zicen 450kg TOW, mi se pare foarte putin.
La configuratia aia iti trebuie vreo 20-25 kw doar in zbor orizontal, iar la urcare sensibil mai mult, asa ca ma minunez cat ar putea zbura, oricum nu 30 de minute, poate 15 cu indulgenta.
Motorul e sigur de minim 40-50 kw la hardughia aia.

Ciprian cu aruncatul bateriilor care iau foc ar fi nasol pentru ca ar strica centrajul, asa ca nu are voie sa ia foc.
Bafta Ciao Sorin

0

#131 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 11 January 2020 - 09:33 PM

Uof. :pardon:
Ce vă mai place șaorma !

1. Avionul respectiv are puțin sub 190 kg gol ;
2. Analizați problema fără să știți, de fapt ce e acolo. Se văd doar două rak-uri pentru acumulatori și cum se schimbă. În interiorul carcasei vizibile sunt montați acumulatori de generație nouă plus alte agregate de siguranță (mai mult ca sigur) și nu știu dacă sunt LiFe, LiPo, etc... (aș paria că nu pentru că și noi lucrăm la ceva similar);
3. Acumulatorii respectivi nu alimentează doar motorul, ci toate echipamentele aeronavei;
4. Nu au voie să ia foc și este total interzisă orice largare. Vedeți că sunt ani buni de când a fost interzisă deversarea deșeurilor de la toalete. Se golesc și se igienizează la sol după fiecare zbor;
5. Că au luat foc, sau nu, cu siguranță că lui Ciprian nu prea i-ar pica bine un acumulator (chiar și mai mic) prin acoperiș, pe mașină, sau chiar pe căciulă.

No așe. E destul. :rolleyes:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#132 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 11 January 2020 - 09:43 PM

Care e generatia aia noua? :unsure: ca in zona asta nu prea exista secrete, se stie care sunt, si se pot procura si celule de Tesla... si nici nu sunt scumpe.
Nu exista nimic nou in tot ce apare, cercetare secreta nici atat... domeniul asta balteste in aceleasi tehnologii de acum 10 ani, in schimb colcaie de ingineri care promit si cer fonduri de dezvoltare.
Vedeti ca am un topic pe tema asta, care din baterii utile in RC, s-a transformat in "ce mai anuntza cercetatorul X ca e promitator si va fi bagat in probe peste 5 ani..."

Ca o coincidenta ... "si noi" lucram la trecerea masini personale pe LiFe, satui de nazurile celor cu plumb ;)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 11 January 2020 - 09:45 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#133 Useril este offline   Ciprian97 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3946
  • Inregistrat: 19-August 12
  • Gender:Male
  • Location:Third Rock From The Sun

Postat 12 January 2020 - 11:50 AM

180kg fara baterii probabil, caci 83kg ar fi doar bateriile, par a fi celule 18650 de toate zilele dupa forma cilindrica si culoarea verde. Eu imi mentin parerea ca e o aberatie.
Pana si pe taratoarele de la sol numite Zoe, Leaf, i3 sau ce o mai fi, tot problema aia e: mergi cu un morman de fiare care polueaza mai mult decat un diesel non euro, doar ca in in alta parte nu la nasul tau.
0

#134 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 12 January 2020 - 12:14 PM

Sau 21700, au inceput sa le mai creasca.
Se merge inca pe celule multe si mici pentru redundanta, cand cade una nu se observa per total. Doar calculatorul de bord probabil detecteaza si raporteaza, dar la tractiune nu se simte.

Asa, daca am vrea sa fie mai impachetate, exista celule de 20Ah de multi ani, folosite la tractiune necritica, si la stocat energie solara.
https://www.gbslithi...ar-storage.html

In avionica ar fi neintelept sa mergi pe o serie de astfel de celule, fara sa ai o redundanta de 3-4 in paralel cel putin.

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 12 January 2020 - 12:14 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#135 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 12 January 2020 - 01:04 PM

Io fac pariu ca avionul gol (cu tot cu baterii sistemele de control si avionica ) are cel putin 300 de kg.
Uitati-va putin la ultrausoarele din compozite (fibra carbon kevlar) ca asta , dar echipate cu motor Rotax 912 si avionica asemanatoare, nici unul nu e sub 300 kg GOL.Restul sunt povesti de la producarori.
Ca de aia se lupta toti la ultrausoare sa se ridice masa maxima de decolare MTOW de la 472,5 kg la 600 de kg.
Io am facut de multi ani niste calcule (dar cu baterii de vreo20 Ah) si la 300 de volti si nu prea mi-a iesit sub 350 kg si vreo 15-20 min de zbor.

De aia nici nu am incercat ca nu am bani de aruncat.
De vreo 10 ani am vazut MOTOPLANOARE la Friedrichshafen,cu motor electric si baterii, dar acolo e altceva te folosesti mult de termica si ai si Cx mic.

Probabil ca asta e LIFEPO4.
Bafta Ciao Sorin

0

#136 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 12 January 2020 - 05:04 PM

Si ca o paranteza si eu folosesc la ultrausoarele pe care le construiesc baterii LIFEPO4 de cativa ani , de 5-8 Ah. Si merg excelent fara alte complicatii.

Bafta Ciao Sorin

0

#137 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 18 January 2020 - 12:21 AM

Moamă ce de șaorma. :clapping:
Hai măi băieți, chiar așa ?
Dacă-i verde e ... necopt și așteptăm să fie roșu - portocaliu ?
Renato, cu siguranță te înșeli. Așa-zisa stagnare depășește 30 de ani. Dacă ar fi să caut (cine știe pentru ce năzdrăvănie) niște acumulatori buni, chiar și folosiți, aș opta pentru cei folosiți la echipamentele medicale de pe urgențe.
Oricum sunt și unele secrete în domeniu. Dacă nu erau secrete Renato era primul care le afla. ;)
Noi ne dăm cu părerea pe un electric pur despre care nu știm nimic în afară de ce spun ei în material și o informație vagă despre greutate (190 kg despre care nu știu dacă includ și acumulatorii-foarte posibil să nu).
Nea Sorin, matale alimentezi un agregat - două cu acumulatorii ăia; motorul e clasic. Să nu mai vorbim că LiFe sunt capsulați altfel decât LiPo, sau LiIon.

În orice caz, 30 de minute de funcționare/zbor nu e cine știe ce mare realizare.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#138 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 18 January 2020 - 09:47 AM

De ce sa nu fie realizare, ca taxi aerian si tot este o minune !
Sa te duca din Berceni/Jilava/Magurele in Otopeni in 10 minute... este ceva ce multi ar plati binisor.
Sau oriunde pe o raza de 100 km in jurul unui oras mare.
... cu picioarele pe pamant ...
0

#139 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 18 January 2020 - 10:49 AM

Nea Viorel,
Nu cred ca e cazul sa discutam competenta mea in domeniul ultrausoarelor, tinand cont ca eu ma ocup de asa ceva de prin 1995 si am lucrat doar pentru piata germana si mai nou pentru chinezi.
Au mai facut si altii ultrausoare si motoplanoare electrice si performantele ca durata de zbor sunt mai mut decat modeste.
Iar sa spui ca avionul gol , dar cu tot cu baterii e la 190 kg inseamna sa insulti inteligenta unuia care se stie putin cu ultrausoarele, tinand ca cele cu Rotax 912 , din compozite sunt TOATE pe la 300+ kg.
Am vazut la Friedrichshaffen mai multi producatori din astia care te mineau in fata cu seninatate.
Egal cu ce baterii, nu prea ai cum sa faci 30 de min.de zbor.Oricum asta despre care vorbim cu bateriutele care le are sigur nu face.
Si daca pui mai multe baterii nu te mai incadrezi la MOTW la ultrausoare , doar la EXPERIMENTAL dar nici acolo nu e mare branza castigul de timp.
Am vazut si motoplanoare cu celule solare pe aripi si fuselaj, dar la un calcul simplu vezi ca nici alea nu fac fata pentru ca puterea debitata e mai mica decat cea consumata pt. zbor.
Iar eu folosesc lifepo4 pentru ca nu sunt probleme la incarcarea clasica si pentru ca au cele mai multe cicluri de incarcare descarcare.

Deocamdata zborul electric e in faza incipienta.
Bafta Ciao Sorin

0

#140 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 18 January 2020 - 12:10 PM

Vezi postareaSORIN CAIUS, la 18 January 2020 - 10:49 AM, a spus:

Nea Viorel,
Nu cred ca e cazul sa discutam competenta mea in domeniul ultrausoarelor, tinand cont ca eu ma ocup de asa ceva de prin 1995 si am lucrat doar pentru piata germana si mai nou pentru chinezi.
Au mai facut si altii ultrausoare si motoplanoare electrice si performantele ca durata de zbor sunt mai mut decat modeste.
Iar sa spui ca avionul gol , dar cu tot cu baterii e la 190 kg inseamna sa insulti inteligenta unuia care se stie putin cu ultrausoarele, tinand ca cele cu Rotax 912 , din compozite sunt TOATE pe la 300+ kg.
Am vazut la Friedrichshaffen mai multi producatori din astia care te mineau in fata cu seninatate.
Egal cu ce baterii, nu prea ai cum sa faci 30 de min.de zbor.Oricum asta despre care vorbim cu bateriutele care le are sigur nu face.
Si daca pui mai multe baterii nu te mai incadrezi la MOTW la ultrausoare , doar la EXPERIMENTAL dar nici acolo nu e mare branza castigul de timp.
Am vazut si motoplanoare cu celule solare pe aripi si fuselaj, dar la un calcul simplu vezi ca nici alea nu fac fata pentru ca puterea debitata e mai mica decat cea consumata pt. zbor.
Iar eu folosesc lifepo4 pentru ca nu sunt probleme la incarcarea clasica si pentru ca au cele mai multe cicluri de incarcare descarcare.

Deocamdata zborul electric e in faza incipienta.
Bafta Ciao Sorin


Nu am scris nimic de competența cuiva, așa că te rog recitește mai atent.

1. Am scris clar: informație vagă și în paranteză că mai mult ca sigur 190 kg ar fi fără acumulatori;
2. Se vorbea de un avion pur electric;
3. Ai pomenit de LiFePo care sunt capsulate altfel decât litiu clasic. Una e să ai totul electric și alta e să ai motor clasic (de aviație) care-ți încarcă acumulatorii.

Nu am comentat nimic despre Friedrichshaffen pentru că știu foarte bine ce este aici și nu numai, așa că ai toate șansele să dai nas în nas cu mine. :rofl:
URA şi la zbor fofezelor !
0

#141 Useril este offline   SORIN CAIUS 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 02-November 05
  • Gender:Male
  • Location:Arad
  • Interests:Avioane Ultrausoare, Planoare, Aeromodele , Heli

Postat 18 January 2020 - 03:32 PM

Viorel, nu ai scris de competenta, insa nu-ti vine sa crezi ca avionnul are 300+ kg .
Asculta-ma bine, celula e din compozite de la un ultrausor construit de cine stie ce firma , nu e construita de Siemens. TOATE CELULELE sunt cam pe la aceeasi greutate, indiferent cine le face , ca se copiaza unii pe altii.
Ori daca cu Rotax 912 avioanele sunt pe la 300 de kg, (cu o smecherie, ca le cantaresc fara vopsea 7-8kg , starter, alternator 5-7kg, si avionica de baza :altimetru, vitezometru 1kg , instrument motor500gr., ca sa le incadreze in greutate, asta nu ai stiut-o) , atunci electric, chiar daca motorul e mult mai usor ca Rotax, accesoriile de comanda si bateriile sunt mult mai grele per total.


Ori in filmare se vede ca avionul are avionica de top (tot felul de televizoare care si alea cantaresc destul, 8-10kg).


Asa ca nu are cum sa fie sub 300kg.

La bateriile care le are, (egal ce sunt ), tinand cont ca pentru a sta in aer pe zero cu hardughia, ai nevoie de 20-25 KW constant, socoteste cat ar sta in aer. Ne mai vorbind ca in urcare consuma de 3 ori mai mult.
La Friedrichshaffen, printre altii, l-am intalnit si pe Calin Gologan, roman stabilit in Germania, ceva inginer profesor pe acolo, si care a prezentat un prototip de planor cu motor electric si cu celule solare pe aripi , fuselaj si ampenaje, despre care zicea ca zboara o zi intreaga !!!!. Numarand celulele solare, coroborate cu bateria interna aproape orice dobitoc, care stia un pic despre electrica si zbor isi dadea seama ca individul MINTE DE INGHEATA APELE.Da idiotii de nemti erau extaziati . Si ca el mai sunt o gramada.

Chiar am vorbit cu el , prima data in germana, apoi in romana, cand si-a dat seama ca sunt roman si atunci si-a adus aminte ca e ocupat si nu poate continua discutia.
Cum spuneam sunt deja multi care au scos avioane ultrausoare sau planoare electrice, Sonex, sloveni, cehi si dracu mai stie cine.Poti lua din ce spun ei cam jumatate.
Rotax 912 S 100cp, cel mai iubit motor de aviatie ultrausoara (dar si VLA pe Diamond de exempu) , are pe banc de proba 92-93 CP!!! , in conditii ideale!!!!, deci vrajeli si ca Rotax si restul (mai putin Continental si Lycoming).


Toti producatorii de ultrausoare si motoare (INCLUSIV ELECTRICE ) MINT,cand e vorba de performante , inclusiv eu, ca sa fiu in trendul general

Nu mai vorbesc ca eu dupa ce am studiat problema zborului electric vreo cateva luni si am facut calcule peste calcule, am ajuns la concluzia ca nu se merita. Si eu aveam in calcul baterii de vreo 120 ah si 300 V ,LIPO, cu motor EMRAX de la sloveni.Ca o paranteza ultrausorul era sensibil mai greu ca unul cu motor cu ardere interna

Asta e lumea in care traim.
Viorel , nu ma fa sa-mi schimb parerea despre tine.
Bafta Ciao Sorin



0

#142 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 19 February 2020 - 10:47 PM

Mă întorsei de pe unde fusei. Nu sunt oltean. :rolleyes:

Sorine, argumentăm idei diferite. Ceea ce spui e corect și nici nu te-am contrazis.
Cu un singur lucru nu sunt de acord: nemții nu sunt idioți. Că este dificil pentru mulți să-i înțeleagă e altă poveste. E firesc ca "orice pădure să aibă uscături" și e valabil pentru orice popor. Ai fi surprins cât de multe asemănări există între "ei" și "noi", dar ăsta e un subiect mai complex și nu-și are locul aici.

Spor la meștereală.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#143 Useril este offline   ViP_Eol 

  • ROU 004
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2414
  • Inregistrat: 12-April 13
  • Gender:Male
  • Location:Bacău
  • Interests:Zbor.

Postat 19 February 2020 - 10:58 PM

Vezi postarearenatoa, la 18 January 2020 - 09:47 AM, a spus:

De ce sa nu fie realizare, ca taxi aerian si tot este o minune !
Sa te duca din Berceni/Jilava/Magurele in Otopeni in 10 minute... este ceva ce multi ar plati binisor.
Sau oriunde pe o raza de 100 km in jurul unui oras mare.


Păi nu e. În primul rând pentru că e deja depășit. Vezi Lilium și altele.
Spui de taxi, dar e vorba de un avion care are nevoie de pistă, nu de un multicopter.
Ca avion, 30 de minute sunt total insuficiente. Nu-ți ajunge pentru nimic, nici măcar pentru școală. Ar trebui să schimbi cel puțin 4 pachete de acumulatori pe zi ceea ce e ... .
30 de minute pentru taxi (în cazul unui multicopter) - câte pachete de acumulatori ai nevoie în 24 de ore ? Cu ce costuri ? Nee. Nu e economic.
URA şi la zbor fofezelor !
0

#144 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19163
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 May 2020 - 04:44 PM

Asta e, tovarasi... n-ai cu cine...

https://www.theguard...or-first-flight

... sa ziceti merci de 30 minute si 150 km, duci clientul pe valea prahovei in loc sa stea 5 ore pe drum.
Cu aterizarea nu e problema, e loc pe platou la busteni :rofl:
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro