Modelism - RHC Forum: Motor brushless de 1Kw, pentru o barca pneumatica - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

Motor brushless de 1Kw, pentru o barca pneumatica

#1 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 29 November 2014 - 07:46 AM

Va salut!
Am cumparat recent o barca pneumatica, de 2,6 m lungime, pe care as vrea s-o propulsez cu un motor electric. Desi exista motoare electrice de barca, acestea sunt cu perii, iar puterea e mica, sub un Kw. Intentia mea e sa construiesc un motor brushless, de minim 1Kw, la cca 3000-5000RPM, care sa antreneze direct o elice de la un motor termic de 2-3 cp. Motorul va trebui sa functioneze in apa, care va asigura si racirea statorului, fapt ce va face necesara etansarea rulmentilor cu simeringuri. O alta cerinta ar fi ca rotorul sa aibe un diametru mic, ca frecarea cu apa sa fie cat mai mica. Cam asta ar fi in mare, ceea ce doresc sa fac. Din pacate nu stiu absolut nimic despre dimensionarea unui motor electric, asa ca orice sfat, e bine venit.
Alimentarea se va face initial din opt acumulatori cu gel, 12V/7Ah, pe care i-am folosit si la un scuter electric, cu motor de 48V/500W.
0

#2 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 November 2014 - 08:50 AM

De ce sa il faci si nu sa il cumperi ?

Sunt BL de peste 1kW la 5000RPM la 12V (in gol) la preturi rezonabile, in jur de 40-50$. De exemplu astea:

http://www.hobbyking...80KV_2000W.html
http://www.aliexpres..._369232231.html

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 29 November 2014 - 08:50 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#3 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 November 2014 - 09:54 AM

Oricum, daca te decizi sa il faci, acum stii cam care sunt dimensiunile :)
Polii sunt standard 14/12...
... cu picioarele pe pamant ...
0

#4 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 29 November 2014 - 11:38 AM

Multumesc de sugestii !
Motoarele recomandate, chiar s-ar potrivi scopului, ca putere si turatie. Apare insa o problema, mi se pare dificil de etansat rulmentii, adica ar trebui construite alte scuturi, in care, pe langa fiecare rulment, sa se poata monta si doua simeringuri. Parca mai potrivit ar fi un brushless, cu rotorul exterior. Aici etansarea s-ar face mult mai simplu, cu un singur simering. Cu ceva timp in urma, am facut teste cu un motor brushless, monofazat, de vreo 100W, ce a echipat un ventilator. Am turnat statorul si electronica incorporata in rasina epoxidica, am folosit un singur simering pentru etansarea rulmentilor . Din pacate, puterea era mult prea mica, abia deplasa o pneumatica mai mica si mai usoara ca cea pe care o detin acum.
Pe de alta parte, la 1500W si cca 5000RPM, am gasit motoare brushless pentru biciclete, dar ceva mai mari si mai grele. Nu prea inteleg de unde diferenta ?
http://www.ebay.com/...060585451&rt=nc
0

#5 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 29 November 2014 - 11:47 AM

Pun si un filmulet, din timpul testelor cu motorul brushless, de ventilator. Aceste teste m-au facut sa inteleg ca trebuie un diametru cat mai mic, pentru a reduce frecarea. Motorul din film, consuma cca 1A/48V, adica vreo 50W, fara elice, iar cu elice, peste 100W. Deci jumatate din putere se pierdea aiurea.
https://www.youtube....DD1GPTrPo#t=152
0

#6 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 29 November 2014 - 12:17 PM

Eu as inlocui axul, am facut deja asta la alt motor, si pe noul ax lung pui simeringuri in voie.

Ce am postat eu sunt outrunner, adica "brushless, cu rotorul exterior". Poate ai vrut sa zici invers, inrunner... :unsure:

Vezi postareapisica, la 29 November 2014 - 11:38 AM, a spus:

Multumesc de sugestii !
Motoarele recomandate, chiar s-ar potrivi scopului, ca putere si turatie. Apare insa o problema, mi se pare dificil de etansat rulmentii, adica ar trebui construite alte scuturi, in care, pe langa fiecare rulment, sa se poata monta si doua simeringuri. Parca mai potrivit ar fi un brushless, cu rotorul exterior. Aici etansarea s-ar face mult mai simplu, cu un singur simering. ...

... cu picioarele pe pamant ...
0

#7 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 29 November 2014 - 02:02 PM

Vezi postarearenatoa, la 29 November 2014 - 12:17 PM, a spus:


...mai da si tu cu aspiratorul prin mesagerie sau lasa-mi un nr de tel, scuze de offtopic !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#8 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 09:59 AM

Am studiat motoarele folosite in modelism, dar modificarea unuia pentru a putea functiona imersat, mi se pare mai grea decat construirea lui. Ma gandesc sa folosesc pentru stator, un rotor de motor cu perii, cu tot cu ax. Capatul cu colectorul, dupa extragerea acestuia, va folosi pentru prinderea motorului. In celalalt capat al axului, va fi montat rotorul, cu ajutorul a doi rulmenti, care vor fi etansati cu un simering.Rotorul, construit din doua bucati, cilindrul pe care se lipesc magnetii, construit din otel si butucul cu rulmenti, unde va fi prinsa si elicea, din dural, sau tot otel.
Unde as avea nevoie de ajutor...
La dimensionarea corecta a statorului, adica o lungime, un diametru, nr de poli. Apoi la rotor, tot asa, nr de poli, eventual ceva dimensiuni. As copia un motor brushless, dar n-am pus mana pe asa ceva pana acum. Asa ca orice detaliu, mi-ar fi extrem de util. Pun si o schita cu ce as dori eu sa fac...
http://s12.postimg.org/52vv4rp5l/2014_11_30_09_43_29_664.jpg

Aceasta postare a fost editata de pisica: 30 November 2014 - 10:03 AM

0

#9 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 30 November 2014 - 10:25 AM

...un motor de ventilator auto, de dacia 1300 spre exemplu, cu o elice de 90 mm pe care o poti lua de la sierra va acoperi cu succes absolut toate necesitatile, personal le-am folosit antrenand o gonflabila de 3 m si un deplasament de v-o 300kg, cu o baterie auto de 55A m-am plimbat prin delta v-o saptamana , folosind barca 3-4 ore zilnic ,fara sa fi atins pragul de descarcare !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#10 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 11:20 AM

...

Aceasta postare a fost editata de pisica: 30 November 2014 - 11:23 AM

0

#11 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 11:20 AM

Am incercat si varianta asta...Un motor de scuter electric, cu perii de vreo 250W/24V. L-am etansat infasurandu-l in tifon si rasina epoxi, plus un simering la ax. Elicea, de la un ventilator. Viteza, foarte mica, mai repede ma deplasam dand la vasle. Eu vreau sa construiesc un motor sa propulseze barca, cu o viteza decenta, echivalentul unui motor termic de vreo 2 cai. In plus, un motor brushless, racit cu apa, ar avea un randament foarte bun, nu se incalzeste statorul. Daca pica ceva, simeringul sau rulmentii. Pun si o poza cu motorul de scuter si un filmulet cu testul motorului...
http://s29.postimg.org/5bn8kxpcj/2014_11_30_11_08_04_896.jpg

Aceasta postare a fost editata de pisica: 30 November 2014 - 11:22 AM

0

#12 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 11:29 AM

N-am apucat sa editez, pun acum filmuletul. Motorul, alimentat la 24V. Daca cresteam tensiunea, la 36 sau 48, puterea era mult mai mare, abia il puteam tine. Dar nu stiu cat ar fi rezistat motorul.
https://www.youtube....h?v=SfigHdNRpn8
0

#13 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 November 2014 - 11:29 AM

Daca motorul de scuter a fost conceput sa mearga in aer liber, nu vad sens la obsesia asta cu racirea ... e o problema sa pui un ventilator pe el ? sau un element peltier de frigider auto pe stator ?

Si la 250W mi se pare normal sa nu traga ditamai barca...

Eu mi-as face probleme de autonomie mai curand... 1CP = 765W = 64A, adica iti trebuie un acc auto de 64Ah ca sa mergi o ora. La 2CP o juma de ora, pe urma treci la vasle :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#14 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 11:43 AM

Fara suparare, nu ma intereseaza sa folosesc un motor cu perii. Nu doar din cauza fiabilitatii, ci si a dimensiunilor. Am astfel de motoare, de peste 1Kw, dar diametrul si greutatea le fac improprii. Un motor brushless, e perfect. La max 10cm diametru,ar opune o rezistenta foarte mica la inaintare. De autonomie nu-mi fac probleme. Daca ma tin acumulatorii o ora-doua sunt multumit. Daca vreau un motor de un Kw, nu inseamna ca o sa-l folosesc tot timpul la putere maxima.
Ceva idei despre dimensionarea motorului nu aveti ?

Aceasta postare a fost editata de pisica: 30 November 2014 - 11:48 AM

0

#15 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 November 2014 - 11:51 AM

A vorbit cineva pana acum de perii pe aici ?! :o
Tot ce ti-am dat a afost de BL, si dimensiunlile sunt date exact pe paginile unde te-am indrumat.
De fapt numai si numele motoarelor trebuia sa iti zica tot... 5055 inseamna 50mm diametru 55mm lungime (rotor)
10cm la BL nu prea exista :)

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 November 2014 - 11:53 AM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#16 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 30 November 2014 - 12:25 PM

Vezi postareapisica, la 30 November 2014 - 11:20 AM, a spus:

Am incercat si varianta asta...Un motor de scuter electric, cu perii de vreo 250W/24V. L-am etansat infasurandu-l in tifon si rasina epoxi, plus un simering la ax. Elicea, de la un ventilator. Viteza, foarte mica, mai repede ma deplasam dand la vasle. Eu vreau sa construiesc un motor sa propulseze barca, cu o viteza decenta, echivalentul unui motor termic de vreo 2 cai. In plus, un motor brushless, racit cu apa, ar avea un randament foarte bun, nu se incalzeste statorul. Daca pica ceva, simeringul sau rulmentii. Pun si o poza cu motorul de scuter si un filmulet cu testul motorului...
http://s29.postimg.org/5bn8kxpcj/2014_11_30_11_08_04_896.jpg
...nu ai folosit elicea potrivita, cea din poze nu are nici o legatura cu aplicatia ta, viteza obtinuta de mine a fost undeva la v-o 10-12km/h, satisfacator as zice !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#17 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 01:07 PM

Cu siguranta n-am folosit elicea potrivita, asa cum tu nu puteai atinge 10-12Km/h, cu un motoras de stergator, doar daca te batea puternic vantul din pupa. Uite un film, la jumatatea sa se testeaza diverse motoare pe aceeasi barca, barca mai mica ca a ta. 12Km/h, se obtine cu un motor de vreo 2 cai.
https://www.youtube....h?v=ZqJRPyL0I_8
0

#18 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 01:11 PM

Vezi postarearenatoa, la 30 November 2014 - 11:51 AM, a spus:

A vorbit cineva pana acum de perii pe aici ?! :o
Tot ce ti-am dat a afost de BL, si dimensiunlile sunt date exact pe paginile unde te-am indrumat.
De fapt numai si numele motoarelor trebuia sa iti zica tot... 5055 inseamna 50mm diametru 55mm lungime (rotor)
10cm la BL nu prea exista :)

Multumesc inca o data pentru informatiile oferite.
Dimensiunile motoarelor respective, le-am vazut, din pacate nu sunt specificate nr de poli stator/rotor, sau dimensiunile magnetilor. O sa mai sap pe net, vad eu ce gasesc.
0

#19 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 30 November 2014 - 01:43 PM

Vezi postareapisica, la 30 November 2014 - 01:07 PM, a spus:

Cu siguranta n-am folosit elicea potrivita, asa cum tu nu puteai atinge 10-12Km/h, cu un motoras de stergator, doar daca te batea puternic vantul din pupa. Uite un film, la jumatatea sa se testeaza diverse motoare pe aceeasi barca, barca mai mica ca a ta. 12Km/h, se obtine cu un motor de vreo 2 cai.
https://www.youtube....h?v=ZqJRPyL0I_8

...nu e motor de stergator ci de ventilator, este o mica mare diferenta intre ele ,viteza obtinuta este calculata estimativ dar in general cam asta este !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#20 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 02:10 PM

Spui intr-o postare anterioara ca te-ai plimbat o saptamana, cateva ore zilnic, cu un acumulator de 12V/55Ah, fara sa-l descarci complet. Nu pun 7 zile, ci 5...Ori 4 ore, vin 20H. Un acumulator de 55Ah, asigura teoretic vreo 3A, timp de 20 ore. 3A ori 12W, fac vreo 35W. Cu puterea asta balacesti putin apa, nu deplasezi o gonflabila de 3m, prin Delta.
Un ventilator amarat de dacie,are 100-200W, nu cca 1,5 Kw, cat ar trebui sa-ti deplaseze barca cu 10Km/h.
Am cerut ajutor pe acest forum, in ideea ca voi primi sfaturi pertinente, din partea celor ce folosesc frecvent motoare brushless, nu povesti cu motoare minune, din ventilator de Dacie.
0

#21 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 02:28 PM

Am gasit pana la urma si ceva detalii despre constructia unui brushless. https://www.youtube....h?v=mbU-uOdKgOc Urmeaza sa comand magnetii neodymium, apoi sa vedem ce-o sa iasa.
0

#22 Useril este offline   ipsihi 

  • TARTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 4508
  • Inregistrat: 02-December 03
  • Gender:Male
  • Location:Constanta

Postat 30 November 2014 - 03:07 PM

Vezi postareapisica, la 30 November 2014 - 02:10 PM, a spus:

Spui intr-o postare anterioara ca te-ai plimbat o saptamana, cateva ore zilnic, cu un acumulator de 12V/55Ah, fara sa-l descarci complet. Nu pun 7 zile, ci 5...Ori 4 ore, vin 20H. Un acumulator de 55Ah, asigura teoretic vreo 3A, timp de 20 ore. 3A ori 12W, fac vreo 35W. Cu puterea asta balacesti putin apa, nu deplasezi o gonflabila de 3m, prin Delta.
Un ventilator amarat de dacie,are 100-200W, nu cca 1,5 Kw, cat ar trebui sa-ti deplaseze barca cu 10Km/h.
Am cerut ajutor pe acest forum, in ideea ca voi primi sfaturi pertinente, din partea celor ce folosesc frecvent motoare brushless, nu povesti cu motoare minune, din ventilator de Dacie.
...ok specialistule, cum spui tu ,daca-mi studiezi putin istoricul vei putea gasi probabil pozele si filmuletele legate de subiect ,eu nu am nici un interes sa-mi pierd vremea cautand, mi-am facut damblaua cu mult timp in urma , cat despre calculele, lasa-le in seama unora care se pricep, tu esti departe de subiect !!!
...tabula crasa, mortua est!
0

#23 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 November 2014 - 04:39 PM

Vezi postareapisica, la 30 November 2014 - 01:11 PM, a spus:

Multumesc inca o data pentru informatiile oferite.
Dimensiunile motoarelor respective, le-am vazut, din pacate nu sunt specificate nr de poli stator/rotor, sau dimensiunile magnetilor. O sa mai sap pe net, vad eu ce gasesc.


Poli sunt normali 12 pe stator si 14 magneti pe rotor, cam asa este standardul in RC

Dimensiunile magnetilor le iei din desen, lungimea lor este cam cat a rotorului minus 2-3mm, iar latimea, cat sa incapa 14 bucati pe o circumferinta de 50mm.
Bobinajul cam e pe experimentate... ca idee, pentru unul de 5-600W sunt 5 spire cu 0.7mm, doar un rand pe fiecare dinte al statorului. Daca le legi in Y vei avea 840kv, daca sunt in delta iese 500kv, cam cum vrei dumneata.
La 1kW cred ca va trebui sarma de 1mm, si spire bagi un rand intai si masori turatia, ai un factor de jonglare de 1.7x intre legarea in stea sau triunghi, deci ai de unde alege fara sa mai rebobinezi.
Mai ai un factor de jonglare si din modul cum aranjezi magnetii, pot sa fie NSNS... sau NNSSNNSS... si de aici iarasi schimbi turatia... dar nu mai tin minte formula

Aceasta postare a fost editata de renatoa: 30 November 2014 - 04:42 PM

... cu picioarele pe pamant ...
0

#24 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 09:37 PM

Foarte utile informatiile ! Incep sa inteleg cam ce am de facut. Trebuie sa gasesc un rotor de motor periat, cu 12 crestaturi si un diametru de peste 50mm, asa ochiometric. Sa zicem ca gasesc unul de 80mm diametru. Ca sa aflu latimea magnetilor, care vor fi 14, impart lungimea cercului cu diametru de 80mm, la 12. Ar veni pixD/12, adica la 8cm, ar veni 20,9mm latimea unui magnet. Daca aleg o lungime a statorului tot de 8cm, ar trebui 12 magneti de 20mm latime si 80mm lungime. Cred ca o grosime de 5mm ar fi suficienta.
Ar trebui 24 magneti, modelul acesta, cate doi cap in cap. http://www.supermagn...ed_Q-40-20-05-N
Sau 48 magneti, 40x10x5, cate doi alaturati, alti doi in capatul lor.

Aceasta postare a fost editata de pisica: 30 November 2014 - 09:42 PM

0

#25 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 November 2014 - 10:19 PM

50mm este diametrul exterior al rotorului, nu cel al statorului din interior...

Asa ca 80mm este cam supraestimat, dar daca tu chiar crezi in chestia aia cu size matters... :)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#26 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 11:26 PM

Ase este, 80mm diametrul rotorului e mult. Dar parca si 50mm diametru exterior e putin, chiar daca asigura puterea necesara. Asa ca o sa aleg calea de mijloc...In seara asta am gasit un stator de 55mm diametru, 25mm lungime, cu ax de 10mm, cu 12 poli,bobinat gata. Cu el ca stator, am facut ceva teste pentru constructia unui generator trifazat sincron. Desigur ca va trebui rebobinat, cred ca o sa cresc si lungimea statorului la vreo 50mm. Refacand calculele, la 55mm diametru si 50mm lungime, mi-ar trebui 16 magneti de 50mm lungime, 10mm latime. Diametrul exterior al rorului, ar veni cam 75-80mm. Cam asa arata statorul ce va urma sa fie rebobinat.
http://s1.postimg.org/8nw92rkqj/2014_11_30_23_10_38_703.jpg

Aceasta postare a fost editata de pisica: 30 November 2014 - 11:26 PM

0

#27 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 30 November 2014 - 11:32 PM

N-am gasit magneti 50x10x5mm, asa ca o sa folosesc probabil 24 magneti, 30x10x5mm. http://www.supermagn...ed_Q-30-10-05-N
Pana la urma daca puterea maxima a motorului va depasi cei 1,5Kw scontati, nu cred ca va fi o problema.
0

#28 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 30 November 2014 - 11:32 PM

In functie de ce magneti gasiti, ma refer la latime mai ales, puteti evalua si varianta de a avea 16 magneti pe rotor, va fi eficienta mai mare.
Cele mai bune 2 motoare cu care am lucrat nu sunt standard 12/14, ci 12/16 ;)
... cu picioarele pe pamant ...
0

#29 Useril este offline   pisica 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 85
  • Inregistrat: 10-June 13

Postat 01 December 2014 - 12:17 AM

Am vazut ca la turatii mici si puteri mari, se folosesc chiar mai multi poli. De ex, ...mititelul...acesta, are 24 la stator, 20 la rotor. http://www.hobbyking...nner_Motor.html
As mai avea ceva nelamuriri, legate de comanda motorului. Am vazut ca regulatoarele pentru curenti si tensiuni mari, sunt foarte scumpe. De profesie sunt electronist, asa ca as incerca modificarea unuia de putere mai mica, prin inlocuirea mosfetilor ce comanda motorul, cu altii de curent si tensiune mai mare. Ce nu stiu, e daca se poate interveni fizic intr-un astfel de regulator. Sau sunt turnate in ceva rasina si orice interventie ar fi imposibila ?
O alta varianta ar fi construirea unuia, dar am gasit scheme, doar pentru varianta cu senzori Hall, ce detemina pozitia rotorului. Chiar si la acestea, integratul l-am gasit doar pe ebay.
Integratul si schema de utilizare, se poate vedea aici. http://www.onsemi.co...l/MC33035-D.PDF

Aceasta postare a fost editata de pisica: 01 December 2014 - 12:21 AM

0

#30 Useril este offline   renatoa 

  • Sky Sapiens
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 19166
  • Inregistrat: 28-April 05
  • Gender:Male

Postat 01 December 2014 - 09:16 AM

Nu e neaparat legata de puteri mari, mai mult de dificultatea bobinarii la dimensiuni mici a unor dinti asa fini.
Cuplul este intradevar mai mare, practic mai multi poli e ca si cum ai avea un reductor incorporat.
Doar ca ESC-urile standard nu prea stiu sa comande asa motoare... Eu as sta pe 12-15 infasurari cu 14-20 magneti maxim.

Se pot face modificarile la ESC, nu e nimic turnat in rasina, dar ce numesti dumneata scump?
Este sub 20$ unul de 70A, timpul dumitale chiar are valoare mai mica decat munca de chinez ?! Un mecanic auto are tarifat 18 Eur pe ora, ce naiba...
... cu picioarele pe pamant ...
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro