Modelism - RHC Forum: Mach 3 - feedback. step motor, Pierdere pasi - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Mach 3 - feedback. step motor, Pierdere pasi DIY CNC , modificare freza, DRIVER si motor 30Nm

#61 Useril este offline   informer 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 598
  • Inregistrat: 26-June 13
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Electronica, Pescuit

Postat 17 January 2015 - 03:35 PM

Vezi postareakappa_ii, la 17 January 2015 - 01:52 PM, a spus:

Prin urmare daca se utilizeaza un encoder cu 400 linii avem 80K - ce repreziinta 80K ?


Banuiesc ca 80kHz... aia de ex. la un encoder rotativ cu 1000 impulsuri pe rotatie inseamna 80rot/sec adica 4800 rot/min.
La encoderul liniar, trebuie sa calculezi viteza maxima de translatie intr-un mod asemanator.
Doar o parere... :).

Aceasta postare a fost editata de informer: 17 January 2015 - 03:37 PM

"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
... niste lucrari :)
0

#62 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 17 January 2015 - 04:32 PM

daca sunt 80khz ar fi perfect pentru encoder cu 2000 de pasi, daca luam in calcul ca motoarele pas cu pas nu merg la turatii prea mari, si chiar daca ar merge nu am sa il folosesc la mai mult de 400RPM .
0

#63 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 18 January 2015 - 09:42 AM

dispozitivul controleaza toate axele sau trebuie cate unul pt fiecare motor?
0

#64 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 18 January 2015 - 10:45 AM

eh.... nu pe toate, trebuie cate unul ptr fiecare motor, d-aia ziceam ca nu se merita varianta asta in locul unui closed-loop clasic
singurele cazuri cand nu ai alternativa e cand vrei sa pui motoare mari, care nu le gasesti in closed-loop
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#65 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 18 January 2015 - 02:00 PM

exact, si avantajul major ar fi daca vrei sa ai control precis asupra mesei, asta daca se opteaza la encoder linear - unde pretul este ceva mai mare dar si avantajele sunt pe masura.

prin urmare pentru fiecare axa ar costa cam asa 150 dolari close loop + 150 dolari liniar encoder, 300 dolari pe axa pentru precizie de 0.001mm . Eu zic ca nu este o suma mare pentru ce face, dar acum na fiecare cu punctul lui de vedere.

Daca se cumpara un step motor cu encoder precizia este data de ansamblul total - encoder + motor + surub cu bile + prinderi + piulita cu bile + jocuri masa - prin urmare precizia finala este ipotetica si nici decum exacta ! acelasi lucru il avem si pe servomotoare.
asa ca cei 900 dolari dati pe aceste jucarii cred ca sunt mult mai bine cheltuiti decit pe niste servomotoare si suruburi cu bile mult mai scumpe cu precizie mai buna. Daca luam in calcul timpul, atunci ajungem la uzura mecanica si precizia scade.

prin urmare modificarea frezei pe mine m-ar costa

pretul frezei in sine pe care deja l-am achitat.
1100-1500 dolari- motoare + drivere, in functie de firma si model ales
900 dolari encodere+close loop
1000-1200 dolari suruburi cu bile + piulite cu bile
x - rectificare + reparatiile necesare pentru buna functiune
x - dupa ce termin cu cele 3 axe doresc sa o adaptez pentru 5 axe

Ce ma sperie este greutatea foarte mare, nu stiu cum ma descurc cu desfacutul frezei . asa pe hartie toate sunt ok dar in practica habar nu am cum am sa manipulez partile componente.
doar capul frezei are 50 de kg, masa 200-300 de kg, partea mobila pentru axa X 200 kg , partea mobila pentru axa Z 200 kg si tot asa.
0

#66 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 19 January 2015 - 07:42 PM

Ti-ar prinde bine asa ceva...zic si eu.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Grue.jpg

0

#67 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 20 January 2015 - 11:12 AM

da ar fi foarte buna .
dar cred ca am sa fac eu un sistem de genul.

Am pus cartea completa de la jucaria in cauza.

acum la pagina 13 sunt date niste informatii legate de encoder si motor .

1 this controller can match 2-phase,3-phase,and 5-phase stepper system.
2 this controller can match rotary incremental encoder of 2-phase 90 degrees phase
difference output signal or Grating linear displacement electronic ruler.The user can
set and choose 1,2,4 software segment by menu.
3 Note that the RPM of the motor drive must be equal or must be an integer multiple
greater than the RPM of encoder.

Sa zicem ca am encoder cu 2000 de linii, atunci ar trebui sa setez drv la 2000 , 4000 ,8000 pasi ?

pentru cei care se pricep ceva mai bine
encoderul asta o fi bun

http://www.ebay.com/...=item3cd0022a12
0

#68 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 22 January 2015 - 09:40 PM

cutia de viteze necesita schimbarea de rulmenti, ce imi recomandati sa pun ?

koyo, urb sunt buni ?
0

#69 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 26 January 2015 - 09:43 AM

am comandat azi motoarele si driverele . motoarele le-am luat de 23Nm. sper sa fie suficiente. sa nu regret ca nu am luat de 30Nm
0

#70 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 09 February 2015 - 07:41 PM

in final am modificat comanda si mi-au venit motoarele de 30Nm . Le-am comandat din Germania si mi-au venit din China :)) am platit si vama la ele.

Acum pentru cei curiosi de marfa chinezeasca

Am testat driverele si motoarele si functioneaza ok

Driverele Dq2722ma merg alimentate direct la 220~, l-am desfacut, am facut si citeva poze la componentele care il alcatuiesc si pe partea de filtrare are punte de 1kw, condensatori la 400v 330uF , 105C.
8 finali pe care nu ii pot citi fiind prinsi pe radiator- etc.

Am masurat tensiunea cu care este alimentat motorul la 200RPM si aparatul imi arata 320, 330v~, cred ca nu arata corect.

Motorul de 30Nm pe acest driver la 0 RPM are cuplu de circa 7-9Nm, prin urmare am tras concluzia ca in repaos micsoreaza curentul de mers in gol.


La driverele vechi, cele folosite pe cnc mic, am posibilitatea sa setez curentul (half sau full) si l-am pus pe full 5.6A - in aceasta configuratie motorul are ~18Nm ,


In concluzie motoarele au circa 25 26Nm alimentate la 8 A.


Pe Dq2722MA setat la 7A 1000pps- motorul se incalzeste foarte tare dupa 15 minute de mers. In concluzie driverul trebuie alimentat la tensiune mai mica, cred ca undeva la 110V ar fi OK pentru utilizare indelungata, sau ar trebui racite activ.

Daca le-as folosi asa ar ajunge pe la 80 90 de grade, in multe teste vad ca motoarele pas cu pas functioneaza optim la 65-75 grade.


Are cineva un encoder de 400-1000 pasi pe care mi-l poate imprumuta citeva zile ?

Aceasta postare a fost editata de kappa_ii: 09 February 2015 - 07:42 PM

0

#71 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 13 February 2015 - 10:38 AM

am in functionare - o automatizare la un utilaj industrial - un motor de 30Nm si driver ca al tau. il alimentez direct in retea dar nu se incalzeste asa de tare cum zici tu, e chiar rece comparativ cu alte steppere ce le am in functiune

nu mai retin la ce curent l-am setat dar tind sa cred ca in maximum suportat de motor sau o treapta mai jos iar curentul de stationare e dat in full, nu in half

imi pare ciudata faza cu 300-320v, unde ai masurat-o?
si cum ai masurat cuplul oferit de motor? cu dinamometrica?

intr-o discutie mai veche cu un furnizor chinez, acesta imi spunea ca tensiunea ideala de alimentare la driver e de 140v AC dar ca nu are nici o problema la 220-230v
una din conditii era ca tensiunea sa nu depaseasca acei 230v ptr ca nu ar avea protectie la overvoltage
nu stiu cat e de adevarat, nu am desfacut driverul sa ma uit in el.
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#72 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 13 February 2015 - 03:42 PM

driverul meu dq2722ma nu are posibilitate de setare curent de stationare. din documentul lui am vazut precizat 1/2 in stationare.


cuplul l-am masurat in modul urmator. am cuplat motorul la un alt drver un 860A pe care pot relga curentul de stationare - si l-am pus la 5.6A, atit are maxim acest driver.

AM legat la axul motorului o teava cu lungimea de 1 metru- si cu ajutorul unui cantar electronic am vazut maximul cuplului atins pana la pierderea pozitiei.

In miscare cuplul este mai mic, la 7A pe dq2722ma - motorul setat la 40000 micropasi pe rotatie - cu 1/4 RPM are 17-18Nm,

acum motorul la 40000 micropasi cu siguranta intre micropasi are cuplu foarte mic - probabil sub 0.1Nm.

Acum motoarele pas cu pas pot pierde pasi, dar nu pot pierde un nr aleatoriu de pasi, pot pierde spre exemplu 4 pasi - 8 pasi, 16 pasi

in cazul motorului cu 200 pasi pe 360 grade - avem statorul cu 50 p si 48 p pe rotor , cand motorul pierde 4 pasi mai exact motorul pierde o pozitie din cele 50 ale statorului prin urmare circa 7.2 grade.

In concluzie - precizia unui motor pas cu pas este data de:
( cuplul motorului - cuplul necesar "SISTEMULUI" > 1 - la nr de micropasi si cum eroarea este de +-5% pe fiecare pas - putem avea un maxim de 1000 pasi pe rotatie .
Ce este peste 1000 nu au rolul de crestere a preciziei, ci de a crea un sistem - motor -sistem mecanic - cu mai putine socuri - functionare mai lina si rezonanta mai mica.
0

#73 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 13 February 2015 - 03:57 PM

Temperatura motorului a fost masurata cu pistol laser, si am 77 78 grade celsius dupa circa o ora de functionare la circa 30 40RPM> alimentare cu 7A - ele fiind de 8A maxim.

motorul se incalzeste mai tare o data cu cresterea RPM.
0

#74 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 23 February 2015 - 04:41 PM

Vezi postareabitex, la 01 December 2014 - 01:56 AM, a spus:

".... Servomotoarele pot pierde pasi ca orice alt motor care e impiedicat sa faca acei pasi. Poate singura diferenta e ca ii recupereaza cand e lasat s-o faca. Daca la final tragi linie, nu se pierd, dar se ajunge in situatia (ca si la stepere unerori) sa nu se faca pasii atunci cand trebuie. Alea pas cu pas nici nu ii mai recupereaza....."


In fisierul atasat (pdf) capitolul 4.4.1 din manualul de Instalare_Configurare_Mach3_Mill, despre stepper versus servo motoare.
Eu acum invat, deci nu dati cu parul.

Ma ajuta cineva cu un print screen despre unitatile de masura in ecranul Mach3. Desi e setat in sistem metric, adica [mm] in ecranul de previzualizare imi arata total altceva si nici dimensiunile din desen nu sunt respectate


Ce gresesc?

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de IlPadrino: 23 February 2015 - 04:42 PM

If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#75 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 23 February 2015 - 07:25 PM

"motor tuning" e facut corect?
adica ai setat acolo cati pasi pe mm trebuie sa "impinga" mach-ul ptr deplasare de 1mm?
setarea, ptr fiecare axa in parte, se face in concordanta cu setarile driverului care controleaza motorul, in directa corelare cu surubul invartit de acesta (cu pasul surubului mai exact)

exemplu:

ai motor cuplat direct la surub
surubul este de 16mm diametru si 10mm pas (pasul este deplasarea piulitei corespondenta unei rotatii complete a surubului)
driverul care comanda motorul este setat la microstep de 10 (sau, in unele drivere, la valoarea de 2000 pasi pe rotatie)
asta inseamna ca motorul are nevoie de 2000 de impulsuri ptr a face o rotatie
si cum o rotatie completa face piulita sa se deplaseze 10mm, rezulta o rezolutie de 200 de pasi per mm
aceasta valoare trebuie sa o ai setata in mach3 in "motor tuning"

extrapoland exemplul poti afla cum e stat mach-ul
daca motorul nu e cuplat direct la surub ci mai ai o curea pe acolo si un factor de (de)multiplicare, terbuie sa iei in calcul si acel raport

referitor la atasament, da, motoarele pas cu pas pot pierde pasi dar in mod normal ele nu au acest prost obicei
daca un stepper pierde pasi, nu o face din vina lui, ca s-a nascut stepper (decat daca e bolnav) :)
un stepper (nu vorbesc de closed-loop aici) poate pierde pasi doar daca e subdimensionat, suprasolicitat sau mecanica pe care trebuie sa o actioneze are probleme

un servo sau un stepper closed-loop... lumea zice ca nu pierde pasi... e absolut gresit! si acele motoare pot pierde pasi, din aceleasi motive ca cele enumerate mai sus
diferenta e ca se autocorecteaza, ca au un driver mai destept care stie cat trebuia sa mearga si cat a mers de fapt
iar dovada ca si aceste mtooare pot pierde pasi este iesirea de ALARM sau FAULT din drivere
marele avantaj e ca atunci cand se intampla nenorocirea vine acel semnal si opreste computerul
marele dezavantaj e pretul :)
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#76 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 23 February 2015 - 08:06 PM

De multi ani tot incerc sa conving lumea ca motoarele servo au avantaje clare fata de steppere, dar trebuie studiata bine problema. Pentru ca plecand de la aceeasi idee, si stepperele au avataje fata de servo. Cu o mecanica gresit proiectata, gresit utilizata sau construita, ambele motorizari pot da gres. Ambele sisteme pot pierde pasi. Fara o electronica specializata, nici unul dintre motoare nu poate recupera ce a pierdut. Chiar in cazul unei opriri fortate, fara o experianta deosebita a operatorului, orice oprire a sistemului (servo sau pas cu pas) in timpul prelucrarii, nu se poate corectata onorabil problema. Intai ca nici un sistem nu-ti spune de ce a pierdut acei pasi si de ce a oprit masina. Cand o vezi oprita cu freza in material, e nevoie de multa experieta sa poti relua fara daune, fara sa scoti freza nerupta de acolo, fara sa pierzi setarile initiale. Cu oarece noroc, poti reporni, dar nu stii niciodata care a fost cauza opririi. Tot experienta (daca o ai) iti spune cam care a fost, dar revin la ideea ca a bate in cuie o varianta sau alta fara sa fi trecut prin amandoua, este incorect.
Mai vad discutii despre precizii deosebite sau sisteme de corectie performante, pe sisteme cu cremaliere sau folosid operatori care n-au idee despre ce au de prelucrat. Acelasi raspuns, nu e momentul de tras concluzii. Ramanem optimisti, construm, folosim, invatam din greseli si obtinem rezultate cat mai bune.
Spor la treaba tuturor!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 23 February 2015 - 08:09 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#77 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 24 February 2015 - 07:33 PM

Vezi postareasebba, la 23 February 2015 - 07:25 PM, a spus:

"motor tuning" e facut corect?
adica ai setat acolo cati pasi pe mm trebuie sa "impinga" mach-ul ptr deplasare de 1mm?
setarea, ptr fiecare axa in parte, se face in concordanta cu setarile driverului care controleaza motorul, in directa corelare cu surubul invartit de acesta (cu pasul surubului mai exact)..."


Salut HTM

Cred ca da, uite ce avem:

CNC 6040zs80

surub 1605, deci diam de 16 si pas de 5 mm
stepperele sunt 57BYGH76-3A (3 amperi), step de 1,8 grade, adica 360/1,8 = 200 pasi/rot
despre drivere habar n'am dar banuiesc ca sunt Gecko210 imho microstep = 5

Astfel, am calculat asa: 200 (pasi)x 5 (microstep) = 1000 impulsuri pt o rotatie completa si o deplasare de 5mm
Pentru o deplasare de 1mm, am pus valoarea de 200 (1000/5)

Cam asa stau lucrurile...
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#78 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 24 February 2015 - 11:46 PM

nu exista nimeni in Bucuresti care sa aibe un encoder de imprumut ? doua trei zile pana imi dau seama cum se programeaza jucaria asta.
0

#79 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 25 February 2015 - 09:46 AM

cand vine vorba de motoare pas cu pas vs servomotoare nu este 100% unul bun si altul nu, chiar daca motorul pas cu pas ar folosi un driver fara encoder.

Avantaje motoare pas cu pas.
1 pret mic
2 cuplu in stationare mare
3 cuplu de plecare mare
4 in stationare motorul pas cu pas este practic blocat pe o pozitie - servomotoarele nu sunt blocate intr-o pozitie fixa

dezavantaje -
1 pot pierde pasi, dar cum am mai zis se pot pierde multipli de 4 pasi,nu micropasi, in concluzie se pot pierde de la 7.2 grade in sus.
2 cuplul scade foarte repede o data cu cresterea turatie.
3 cu cit le creste marimea fizica cu atit pot fi folosite pe plaje mai inguste
4 se incalzesc destul de tare si pot necesita racire activa, altfel se pot distruge lipiturile interne.
5 consum mai mare de curent
6 sunt galagioase
7 precizie limitata in functie de tipul motorului . la motoarele cu 200 de pasi pe rotatie precizia poate fi de maxim 2000 pasi pe rotatie la incarcare de 100 ori mai mica decit cuplul motorului,
Altfel spus precizie la cuplu util am avea pe la 400 800 pasi, nu mai mult.

Dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa folosim micropasi peste 800 - putem folosi si 40.000 de micropasi.

Sa zicem prin absurd ca rotorul ar avea greutate 0, iar sistemul ar avea frecari 0, atunci am aveam 40.000 micropasi, dar cuplul pentru mentinerea micropasilor este foarte mic, prin urmare daca apar forte care actioneaza asupra rotorului motorul isi pierde pozitia , dar asta nu inseamna ca am pierdut pasi, am pierdut doar pozitia pe micropasi. Daca forta dispare motorul revine la pozitia initiala.

Ceea ce am explicat mai sus este foarte importat de inteles pentru a sti precizia posibila a sistemului total . daca sistemul are precizie de 0.05mm fara sarcina - in sarcina s-ar putea sa aibe 0.5mm.

In concluzie este bine ca sistemul sa fie calculat pe maxim 400 pasi si 50 din cuplul maxim la RPM dat, nu in stationare.


Servomotoarele
Avantaje
1 RPM util mult mai mare
2 Cuplul scade lent
3 datorita encoderului situat pe motor si demultiplicarilor folosite precizia poate fi foarte mare. Altfel spus daca raportul este 1/10 si encoderul este de 400 pasi, precizia este de 4000 de pasi pe rotatie.
4 nu fac galagie

dezavantaje
1 pret
2 sunt sisteme mult mai complexe, in consecinta se pot defecta mult mai usor.
3 pentru pastrarea pozitiei fixe, servo-motoarele fac un dute vino cu implicatiile in cauza.


Prin urmare, daca se cunosc exact parametri de lucru si se constata ca se pot folosi motoare pas cu pas atunci este mai indicat folosirea lor fiind mai ieftine si mai usor de implementat. Sunt mai ieftine chiar si in cazul folosirii de drivere cu encoder pe ele.
Dar trebuie tinut cont ca in 90% din cazuri motoarele pas cu pas se leaga raport 1/1 cu surubul, in concluzie precizia este data de encoder, de nr de pasi ai acestuia.
0

#80 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 25 February 2015 - 11:37 AM

Vezi postareaIlPadrino, la 24 February 2015 - 07:33 PM, a spus:

despre drivere habar n'am dar banuiesc ca sunt Gecko210 imho microstep = 5


citat de pe site de la Gecko:

The G210X has an onboard step pulse multiplier called the G901X that allows the drive to operate in full step, half step, 5 microstep and 10 microstep modes.

verifica setarea, poate e pe 10 si nu pe 5

@kappa, scuze de offtopic... dar la cat de putini suntem pe aici... ne mai si "calcam" pe topicuri... :)

din pacate eu nu am nici un encoder stand-alone...
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#81 Useril este offline   IlPadrino 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1437
  • Inregistrat: 17-January 04
  • Gender:Male

Postat 25 February 2015 - 12:30 PM

Vezi postareasebba, la 25 February 2015 - 11:37 AM, a spus:

citat de pe site de la Gecko:

The G210X has an onboard step pulse multiplier called the G901X that allows the drive to operate in full step, half step, 5 microstep and 10 microstep modes.

verifica setarea, poate e pe 10 si nu pe 5


unde verific asta?
trebuie sa desfac toata dihania sa ajung la PCB-ul driverelor?, e un comutator ceva?

daca e 10 in motor tuning bag 400 impulsuri

mersi
Alx
If You don't have enough time, than sleep faster
0728.26.93.19
0

#82 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 25 February 2015 - 04:20 PM

http://www.geckodriv...V-16-MANUAL.pdf

asta e?
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#83 Useril este offline   steelmind 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 934
  • Inregistrat: 17-December 13
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Materie de orice natura, Arhiectura, Design de produs,

Postat 02 May 2015 - 10:35 PM

Vezi postareakappa_ii, la 12 December 2014 - 11:43 AM, a spus:

k am sa ma uit si dupa leadshine si daca le gasesc la + 40 50% mai mare pret am sa le cumpar, doar sa nu coste de 2 3 ori mai mult.

acum despre gantry router de 240kg, pai nu ma mir ca merg motoare de 6Nm cu demultiplicator se ajunge la 9Nm - pentru a misca la viteze suficient de bune pe patine cu bile 240Kg nu este necesar mai mult. Dar in cazul fus 32 nu avem patine cu bile !! ci batiu din fonta cu frecari mult mult mai mari si greutatea mesei este mult mai mare.

Pe axa Z avem de ridicat circa 350kg , una este sa impingi pe rulmenti 250kg si alta este sa ridici 350kg. S-ar putea ca un motor de 6Nm nici sa nu miste masa.

O persoana mai vanjoasa poate impinge un vagon de tren de 40 de tone pe linia ferata, dar de ridicat de cite persoane am avea nevoie.
Eu tind sa cred ca si cei 30Nm sunt insuficienti pe axa Z. pe restul axelor s-ar putea sa fie mai mult decit necesar.

Si unde mai punem ca la frezarea in otel apar noi forte care se pot opune deplasarii.

- la suruburi cu bile ce ma sfatuiti. pe axa Z - sa folosesc cu pas de 10 sau de 5mm - cred ca 10 ar fi cam mult si imi este frica sa nu coboare masa singura cand deconectez motoarele de la curent.




Salut. Cum progreseaza lucrurile ?
0

#84 Useril este offline   Iullius 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 04-June 09

Postat 21 May 2015 - 12:00 AM

Salut la toti. Din toate discutiile se pare ca daca setam un nr de pasi mai putini avem sanse mult mai mari sa nu mai pierdem pasi?
0

#85 Useril este offline   Iullius 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 04-June 09

Postat 21 May 2015 - 12:16 AM

Eu lucrez de obicei cate 10 ore zilnic(negru pe plantatie in traducere libera) dar dupa cateva ore,in medie cam 4-5,incep problemele cu pierderea pasilor. Folosesc Mach3 pe un strung EmcoMaximat V10,de aproape 1 an,echipat cu motoare Nema 34 si vreo 6-7N/motor (raport motor-ax 1/2 prin curea),ceva de genu.
Frumoase sunt primele ore cand toate piesele ies perfecte si nu am nici o problema dar dupa cateva ore,chiar daca mai fac pauze,tot apar probleme.
Mentionez,motoarele nu se supraincalzesc !!!
Am bagat colere pe fiecare sursa in parte si am o ventilare cat de cat buna in cutia cu drivere,surse,etc dar tind sa cred ca totusi se incalzesc prea tare driverele si de acolo apar pierderile de pasi.
Pentru a elimina inca o data si problema mecanica,astazi am luat la puricat toata mecanica,dezmembrare strung si asamblare,verificare cu ceas comparator,etc si totusi,fara nici o logica,se pierd pasi. Adevarul e ca asta am facut-o astazi dupa vreo 10 ore de functionare din care cel putin 6 cu treaba,restul fiind in repaus.
Maine cred ca am sa umblu putin si la drivere sa le dau ceva mai putini pasi sa vad daca se schimba ceva.
Daca aveti vreo sugestie nu va sfiiti si multumesc anticipat!
0

#86 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 21 May 2015 - 07:58 AM

se intampla cumva dupa o anumita ora a zilei?
am patit-o si eu de cateva ori, in interval de vreo 2-3 saptamani.... facea cam la fel: dimineata ok, la pranz ok dar dupa ora 14:00 (aprox, nu era batut in cuie) incepeau figurile
in primele zile o cam luasem razna, la fel, cauta, verifica, seteaza... nici un rezultat vizibil...
am pus apoi un voltmetru pe prize si totul a devenit mai clar: tensiunea oscila intre 170V si 210V
nu se intrerupea nimic, toate sursele si toate echipamentele functionau direct in plaja de 110-240V si nu "crapau" ca la o pana de curent, nu simteau fluctuatiile adica
dar "simteau" totusi parazitii de pe retea

n-am mai "stricat" nimic la masina, pur si simplu lucram in 2 etape, cu pauza dupa-amiaza
pe la ora 16:00-17:00 verificam din nou starea retelei si daca era ok reluam lucrul

din pacate un UPS care sa-mi tina masinile e cam scump, nu mi-am permis inca achizitionarea unuia

poate la tine e altceva dar nu strica sa monitorizezi si reteaua
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#87 Useril este offline   Iullius 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 04-June 09

Postat 21 May 2015 - 12:43 PM

Vezi postareasebba, la 21 May 2015 - 07:58 AM, a spus:

se intampla cumva dupa o anumita ora a zilei?
am patit-o si eu de cateva ori, in interval de vreo 2-3 saptamani.... facea cam la fel: dimineata ok, la pranz ok dar dupa ora 14:00 (aprox, nu era batut in cuie) incepeau figurile
in primele zile o cam luasem razna, la fel, cauta, verifica, seteaza... nici un rezultat vizibil...
am pus apoi un voltmetru pe prize si totul a devenit mai clar: tensiunea oscila intre 170V si 210V
nu se intrerupea nimic, toate sursele si toate echipamentele functionau direct in plaja de 110-240V si nu "crapau" ca la o pana de curent, nu simteau fluctuatiile adica
dar "simteau" totusi parazitii de pe retea

n-am mai "stricat" nimic la masina, pur si simplu lucram in 2 etape, cu pauza dupa-amiaza
pe la ora 16:00-17:00 verificam din nou starea retelei si daca era ok reluam lucrul

din pacate un UPS care sa-mi tina masinile e cam scump, nu mi-am permis inca achizitionarea unuia

poate la tine e altceva dar nu strica sa monitorizezi si reteaua

Salut Sebba.
Aceleasi simptome,incepand cu ora 14-15 incolo incep pierderile de pasi. Nu fac nimic deosebit in intervalul respectiv,acelasi program,aceleasi setari,nu umblu pe nicaieri care sa imi dea de gandit. Pur si simplu pierde pasi dupa o anumita ora sau o fi la un interval de ore de functionare asta insemnand ca ori are legatura cu curentul din prize ori pur si simplu se incalzeste ceva. Motoarele sunt ok adica au o temperatura normala,putin calduta la atingerea cu dosul degetelor deci normal. Am micsorat velocity de la 900 la 300 pe axa x si de la 1500 la 500 pe axa z ca sa impiedic orice smuncitura care mi-ar putea cauza pierderile de pasi dar si asa se intampla acelasi fenomen dupa anumite ore de functionare zilnic. La axa x am setat pe 800 de pasi iar la z pe 1600. Am discutat astazi la o cafea cu 2 ingineri care se pricep la chestii de genul asta si unul din ei spunea ca pasii optimi de putere ideala la aceste drivere chinezesti ar fi 1600,dracu sa le pieptene ca nu ar avea legatura atat timp cat totul merge perfect cateva ore in care practic nu am abatere nici macar de jumatate de sutime.
Mentionez ca pierderile de pasi le pot vedea vizibil doar pe axa X,atat,din cand in cand,foarte rar la o piesa se poate sa piarda pasi la axa Z dar e ceva rarisim si dupa un reset totul e ok si nu mai am pierderile respective cu zilele sau saptamanile,axa X fiind cea care inregistreaza probleme zilnice.
Frecventa e pe 25000 si nu stiu daca e bine sau nu sa o cresc.
Nu gasesc nici o explicatie logica iar Mach-ul meu merge pe licenta cumparata deci am eliminat problemele unor licente cracuite care pot da astfel de simptome.
O intrebare,doua ar mai fi: daca setez driverele pe 400 de pasi ar fi mai sigure miscarile motoarelor,fara pierderi de pasi sau nu are legatura?
SW4 la mine e OFF insemnand ca in repaus,din cate am citit,curentul trimis motoarelor e la jumatate iar in lucru creste la 100%. O fi mai bine sa pun acest SW4 pe ON sa am curent 100% permanent in motoare?
Multumesc Sebba pentru interventie si daca mai ai si alte pareri,idei le poti spune ca poate gasim o solutie comuna.
0

#88 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 21 May 2015 - 04:36 PM

as paria tot pe varianta cu reteaua de 220
sunt prea multe zonele din Romania in care reteaua asta e execrabila si mi-am furat-o de prea multe ori din cauza asta, nu numai in domeniul asta

incearca sa monitorizezi reteaua, cel putin cu un voltmetru, si sa vezi daca sunt diferente notabile de tensiune inainte si dupa ce incepe sa faca figuri
ideal ar fi un osciloscop, sa vezi si forma de unda si frecventa dar mai ales ce alti paraziti umbla pe acolo
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#89 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 21 May 2015 - 06:28 PM

Daca imi permiteti, as plusa. As masura tensiunea exact la intrarea in drivere. Mai stii? O cadere de tensiune pe fire, un contact imperfect...ceva.
Multa, multa bafta.

Aceasta postare a fost editata de dan_mitea: 21 May 2015 - 06:28 PM

0

#90 Useril este offline   Iullius 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 04-June 09

Postat 22 May 2015 - 04:43 PM

Am revizuit setarile in motor tunning la ambele axe si am gasit diferente. Probabil in timp s-au mai asezat si curelele altfel sau dracu stie. Am strans totul si dupa cateva masuratori cu ceasul comparator am gasit diferente intre setarile vechi si cele constatate noi. Cu regula de 3 simpla am refacut ambele setari si deocamdata e totul ok dar daca mai apare ceva nu pot decat sa dau vina pe curentul din prize si sa-mi iau un stabilizator de curent ca e pana in 400 de ron,unul care sa-mi tina doar panoul de control cu toate sursele si driverele inauntru ca altceva nu ma intereseaza.
Tinem legatura pentru noutati,constatari.
P.S. am pus ambele drivere la 1600 de pasi ca mai jos nu reuseam sa am acuratete prea mare si mi-era ca se aduna micronii de la dute-vino si ajung iarasi in aceeasi situatie.
0

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro