Modelism - RHC Forum: Omei 2000 ep - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Omei 2000 ep

#1 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 October 2005 - 12:20 PM

Recent mi-am cumparat un motoplanor de 1.9 m anvergura. Dupa modelul celor de la RCUniverse incerc si eu dupa puterile mele sa fac un fel de review al planorului. Evident nu ma pot ridica la nivelor celor de acolo pentru ca nu am construit mult la viata mea, dar sper sa va faceti o idee despre ce e vorba. La fel puteti sa faceti si voi cu ce construiti. Pana la urma cineva tot o sa profite de experientele noastre si efortul o sa fie rasplatit.


Cum ziceam am un planor Omei 2000 ep e un ARF chinezesc facut destul de bine. Dupa ce am citit pe RCUniverse in general lumea e multumita de planor. Ca sa nu umblu cu jumatati de masura am pus langa un motor brushless MEGA 600/20/8 si un controler pe masura , 40 amp. Pretul componentelor nu este important dar pot sa va spun ca nu a costat chiar asa mult.

In poza se vede tot ce am luat pana acum. Mai trebuie acumulatorul LiPo si servourile, dar astea mai incolo din lipsa de fonduri.

Fisiere atasate


DT
0

#2 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 October 2005 - 12:28 PM

Fuselajul este din fibra de sticla facut destul de bine . Totusi este destul de fragil si am pus (de fapt asa l-am luat nu am pus io pt ca nu stiu cum se face .... trecem peste ) niste fibra de carbon pe burta si pe "patul" unde sta pacul .

Tot la fuselaj apare o problema. Comanda pentru profundor nu e chiar pe placul meu. E un fel de tija de carbon (am zis ca e de carbon ca e neagra... totusi am mai vazut tevi de carbon si nu aratau asa) in forma conica de care se prind niste tije de otel . Se vede teava in prima poza.

;) ;) cam aiurea. Vedem la momentul respectiv.

Fisiere atasate


DT
0

#3 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 October 2005 - 12:35 PM

Decalurile sunt total aiurea. Nu as vrea sa scrie in chineza sau stiu io ce limba e aia ... E eftin planorul , e chinezesc dar parca nu vreau sa ma afisez direct.

In kit mai vin capacele de servo gata vopsite rosu , capota , echii s.a.m.d . La prima vedere totul pare in regula nu lipseste nimic. Din nefericire am pierdut eu un capac de servo dar se gasesc si nu-i problema.

Imi place ca in kit au venit echiile, furculitele de plastic si prinderile cu imbus. E mai bine pt mine ca alegerea metodelor de control ale suprafetelor de comanda a facut-o producatorul. Vorbesc din prisma unui modelist care nu a construit mult. Altfel iar stateam sa ma uit la ele sa ma gandesc cum ar fi mai bine.

Fisiere atasate


DT
0

#4 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 October 2005 - 12:41 PM

Aripa este bine infoliata , este facuta din balsa structura clasica cu profil RG15 .

Ce m-a edranjat la aripa e ca nu e demontabila, trebuie lipita la mijloc si o aripa de 1.9 m e cam dificil de transportat si intaritura din mijloc.... ;) e vorba de o bara de otel un pic indoita ca sa ii dea dierdru la aripa. Tot acolo mai e un stutz cam de 2 cm care centreaza aripa. ... Putea sa fie din fibra ... oricum la cat costa mi se pare rezonabil si nu ma opreste nimeni sa pun de carbon.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Aripa.JPG (46.34K)
    Number of downloads: 243

DT
0

#5 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 October 2005 - 12:48 PM

Motorizarea :

Weight 136 g
No load current Io
Size 36x45 φ x L mm
No load 885 RPM/V
Resistance 13 mΩ
Max. current 32 A
Number of cells 10-12
Max. diameter 36 mm
Recommended propeller For 10 cells or 3 LiPO: from 12x6 up to 13x8
For 12 cells: from 12x6 up to 13x8
Recommended battery 10 to 12 cells NiCd or NiMH, 3 Li-Po cells
Ratio 1:1
Diameter of shaft 5 mm
Max speed 55 000 revolution/min


Controlerul este tot chinezesc (AT PRO ) de 40 amp si elicea si conul Graupner 13x6 .

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  Motor.JPG (38.43K)
    Number of downloads: 268

DT
0

#6 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 October 2005 - 12:50 PM

Pe masura ce mai cumpar piese la el si il montez revin cu poze si impresii.
Poate cei care au in constructie acum ceva sa faca la fel ....

Bafta mare.
DT
0

#7 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 15 October 2005 - 12:58 PM

incerc sa deschid luni un nou forum de "KIT REVIEW" aici la aeromodelism ,unde sa putem discuta despre calitatea diferitelor kituri de aeromodele.
flying is my life...
0

#8 Useril este offline   _vlad 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 04-October 04
  • Gender:Male

Postat 15 October 2005 - 01:04 PM

salut ZOD
ai un model care atata foare bine si este si la un pret rezonabil, poate chiar prea rezonabil si da de gandit, am avut modelul, nu spun parerea mea, o astept mai intai pe a ta, trebuie intarit fuselajul, la prima aterizare mai dura crapa tot, nu am reusit sa modific sistemul de imbinare al aripii pentru a ramane din doua bucati, fiid proiectat sa aiba aripa dintr-o bucata, este greu de transportat, am incercat motor seria 540, 600, 480 cu reductor, tot felul de elici, ma asteptam la mai mult, cred ca se comporta mult mai bine daca era planor simplu. Iti urez multa bafta si abia astept sa ne spui cum a fost primul zbor
;)
0

#9 Useril este offline   pitts 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1966
  • Inregistrat: 08-May 02

Postat 15 October 2005 - 01:16 PM

Modelul n-arata rau...cate parale?...si ce gasesti in cutie?
No brain, no headache.....
0

#10 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 15 October 2005 - 01:30 PM

pitts, la 15 Oct 2005, 13:16, a spus:

Modelul n-arata rau...cate parale?...si ce gasesti in cutie?

Modelul il gasiti pe net cautand pe google Omei 2000 ep . Pretul variaza . In state am citit pe RC universerse ca sunt oameni care au platit si 55 de dolari pe el + transport. In europa se gaseste pe la 90 de euro.

In cutie se gaseste tot ce e in poza mai putin motorul, controlerul si elicea . Io l-am luat cu brushless motorul 540 ramanand la vechiul proprietar .

Vlad cateva intrebari :
ce servouri ai folosit ?
Botul unde se prinde motorul l-ai intarit ? Eu am un disc de aluminiu care se prinde pe afara si inauntru motorul. Imi e ca e prea subtire si o sa se rupa.
DT
0

#11 Useril este offline   _vlad 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 04-October 04
  • Gender:Male

Postat 17 October 2005 - 06:22 PM

salut
am folosit servo micro, atat pentru eleroane cat si pentru profundor, se poate folosi si un standard pentru profundor dar nu are rost sa modifici sistemul de prindere.
Eu nu am intarit partea din bot pe care se prinde morului, doar lateralele fuselajului
iti recomand sa ranforsezi tot ce se poate, o sa ii creasca greutatea, si implicit si viteza, oricum la viteza cu care se deplaseaza, destul de greu sa il tii in termica chiar si cu flapperon.
0

#12 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 17 October 2005 - 07:01 PM

_vlad, la 17 Oct 2005, 18:22, a spus:

salut
am folosit servo micro, atat pentru eleroane cat si pentru profundor, se poate folosi si un standard pentru profundor dar nu are rost sa modifici sistemul de prindere.
Eu nu am intarit partea din bot pe care se prinde morului, doar lateralele fuselajului
iti recomand sa ranforsezi tot ce se poate, o sa ii creasca greutatea, si implicit si viteza, oricum la viteza cu care se deplaseaza, destul de greu sa il tii in termica chiar si cu flapperon.

Buunn. Ai zis cuvantul magic... viteza... pentru asta l-am luat :D

Am inceput sa il montez din nefericire exista o mica torsiune ... cel putin asa mi se pare . Partea din fuselaj pe care sta aripa nu e drept. Astfel aripa e dezaxata ... Se rezolva prin introducerea unor "pene" ... Vedem mai intrebam niste specialisti mai ziceti si voi ceva si se rezolva.

Fisiere atasate


DT
0

#13 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 20 October 2005 - 09:48 PM

Am rezolvat aproape total dezaxarea sau mai bine zis torsiunea aia din fuselaj.
Imediat dupa aripa in fuselaj era lipita o intaritura de placaj. Un fel de cerc. Cercul ala era stramb si de acolo aparea torsiunea.
Am refacut decalurile cu ajutorul unui prieten . Acum asa arata :

Fisiere atasate


DT
0

#14 Useril este offline   _vlad 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 79
  • Inregistrat: 04-October 04
  • Gender:Male

Postat 28 October 2005 - 05:04 PM

salut ZOD, sunt geana pe subiectul asta, astept paretea ta despre model, sper ca nu te-a dezamagit.
0

#15 Useril este offline   Silfax 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1450
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Gender:Male

Postat 28 October 2005 - 08:23 PM

Chiar aveam de gand sa-mi iau un motoplanor si oscilam intre cu totul alte variante pana sa dau de subiect....
Abia astept sa-l zbori pt. a-ti afla impresiile...
...audaces fortuna iuvat...
0

#16 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 05 November 2005 - 04:53 PM

Am fost la zbor cu Omeiu (BOB G) .

Impresii:
In primul rand CG-ul dat in carte nu-i bun. Deocamdata nu am avut cum sa il mut mai in spate dar era greu de bot mult.
In rest totul a fost ok. Motorizarea e buna pacul cam greu (am pus un pack sanyo de 10 celule de 1200) . Stiu ca e mic pacul dar asta l-am avut. Pana imi iau lipo tre sa ma multumesc cu asta. Cu motorul in plin urca pe verticala la propriu .Trebuia sa inping mansa la maxim ca sa il pun pe drept (problema vine cred ca de la unghiul motorului care la mine e cam aiurea...). Tonourile le face ca un planor, la fel si lopingul si aterizarile sunt foarte usoare.
Partea proasta e ca nu am reusit sa pun frana la elice si din motivul asta se incetinea foarte mult (elicea e 13x7)

Alteceva nu mai stiu ce sa spun acum.. pe parcurs mai bagam.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  omei1.JPG (99.73K)
    Number of downloads: 164

DT
0

#17 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 22 December 2005 - 09:14 PM

@ZOD, o simpla intrebare, te rog. Cum e la tine articulat eleronul? Am si eu ceva din familia lui Omei si e destul de ciudat, balamalele nu sunt fixate cum trebuie, desi e facut cum trebuie :huh: (ca solutie constructiva). Sunt niste fasii dintr-un material ciudat, insa nu sunt lipite cum trebuie si daca insist un pic ies din locasuri.
Poate ma lamuresc si eu.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#18 Useril este offline   dan_mitea 

  • nick anterior:Se poate si asa
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 9328
  • Inregistrat: 26-October 03
  • Gender:Male
  • Location:Laval, Canada

Postat 23 December 2005 - 12:29 AM

Te rog sa ma scuzi ca ma bag in seama neintrebat.
Este cumva vorba de:
http://www.rhc.ro/forumrhc2/index.php?act=...e=post&id=41824 ?
0

#19 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 December 2005 - 12:47 AM

Teoretic da, cam asa ceva, dar se pare ca cineva a facut economie la CA, sa AGO :huh: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/tongue.gif .

Vroiam sa stiu daca e "boala de fabrica" sau doar ca sa fac si eu ceva...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#20 Useril este offline   SILVIU66 

  • Site Admin
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Admin
  • Postari: 6864
  • Inregistrat: 03-February 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Flying

Postat 23 December 2005 - 06:01 AM

din fabrica nu vin lipite ai mare grija.
doar ai impresia ca sunt lipite ,de fapt sunt introduse usor fortat acolo.
si aici chiar nu recomand sa folosesti CA.(decat daca poti sa-i controlezi timpul de uscare)
eu folosesc epoxy in strat fin ,imediat dupa preparare a.i. sa fie cat mai lichid ,si il plimb de cateva ori in-out in fanta din lemn ca sa faca priza buna adezivul.
flying is my life...
0

#21 Useril este offline   vlad1 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2647
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Oradea

Postat 23 December 2005 - 09:33 AM

In momentul cind iti cumperi balamalele alea (de ex. de la Grat Planes), ele vin intr-o cutiuta de plastic dar cu instructiuni. Acolo scrie USE SUPER GLUE ONLY. Daca nu e suficient de clar, se aplica regula generala de intarire a imbinarii in lemn. Adica da matale o gaura transversala (perpendiculara pe planul imbinarii) si infige un nit de lemn (poate fi un lemn moale) (prietenii stiu de ce).
0

#22 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 December 2005 - 09:59 AM

Aha, multumesc frumos. Ramane deci sa vad exact ce voi putea folosi, la fel daca mai este posibil sa pun acel nit de fixare, ca altii au patit-o ce eleroane zburate... Din pacate aceeasi situatie si la AO... Benzile astea care sunt de fapt articulatiile sunt cele venite cu modelul si Silviu are dreptate, par a fi doar infipte acolo, nici una nu e lipita. Apoi voi avea aceeasi alta problema ca si Zod, sa articulez cumva cupola, cu suruburi e teribil de incomod...

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#23 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 23 December 2005 - 11:59 AM

La Omei nu sunt balamale din alea. Eleroanele sunt prinse intr-un material tare pe dedesupt, cam cum prindeam noi eleroanele la zagi cu scotch. E posibil sa fie un scotch ordinar dedesupt.

Cu privire la balamalele alea nu va mai faceti griji. Ce a patit Ady13 e un caz nefericit. Sunt destui pe camp care au asemenea balamale si nu au patit nimic. Oricum pt linistea voastra popicul ala nu strica.

Am facut sistem de prindere la cupola si o sa pun niste poze.
DT
0

#24 Useril este offline   pavcostel 

  • Membru Fumator
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1596
  • Inregistrat: 01-October 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 23 December 2005 - 12:16 PM

Merci, Zod. Poate pui pozele, sa ne inspiram si noi... :huh:

Eu oricum trebuie sa la lipesc cu ceva.

Cu stima,
Costel
35 MHz, canal 60,62,78.
0

#25 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 December 2005 - 10:52 AM

Capota ansamblu. In partea stanga e "sistemul" cu arc... in partea dreapta e o tija de carbon. Ambele chestii stau pe niste bucati de balsa

Fisiere atasate


DT
0

#26 Useril este offline   ZOD 

  • Flightaddicted member
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2766
  • Inregistrat: 12-March 03

Postat 25 December 2005 - 10:53 AM

Asa arata zavorul de afara

Fisiere atasate


DT
0

#27 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2012 - 10:22 AM

Dezgrop un topic vechi de tot. Am primit moca un Omei 2000 (multumesc Florian). Planorul e bine cunoscut, il avea si Phoenix pana de curand si a fost inlocuit de Kunlun.

Modelul a avut permanent o reputatie ambigua (unii il iubeau, altii il facea praf) si mi-a starnit curiozitatea. Ce am primit eu a trecut prin mai multe maini si nu e virgin. A avut un crash dar e bine reparat atat fuselajul cat si aripa.

Canopie nu mai are.

Sunt impresionat de calitatea executiei si a infolierii dar cand am luat fuselajul in mana am crezut ca e rupt, dupa aceea m-am lamurit - e atat de subtire si firav ca se indoaie la orice atingere, zici ca e facut din cauciuc. Al meu, in urma crashului are botul bine intarit, nu mai e o problema.

Comparat cu planoare "adevarate" diferenta de rigiditate a fuselajului la planoare ieftine china (si cehia) e uriasa. Cele adevarate sunt extrem de rigide flexeaza infim, astea ieftine sunt rahitice. Cel mai grav e cand ascund asta sub un strat gros si greu de gelcoat (cum fac la Discus si ASW28 de 2.6m) Poze mai tarziu.

Unde o fi Omei-ul lui Zod ? Poate e chiar asta :D
0

#28 Useril este offline   SerjuRO 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 887
  • Inregistrat: 23-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Cluj-Napoca
  • Interests:Familia, aero, navo...

Postat 09 January 2012 - 09:04 AM

Oftopic ....
Eu am luat un Kunlun 2000.
Din cate am vazut si auzit ca e la Omei ,fuselajul este mai rigid la Kunlun desi are sectiunea din bot mult mai larga insa tot asa, gelcoat-ul este lucios dar GROSSSSSSS ...
Modelul evolueaza bine pt pretentiile mele .
A tb modificat centrul de greutate fata de cel din manual.
FOlia care are rol de balamale este destul de rigida si nu permite unghi de miscare maxim.
Ma tot bate gandul sa ii decupez niste flapsuri pt ca Kunlun ul vine foarte lung la aterizare....
Cu motor TGY 3542 900kv, elice 11x6 si accu de 3s 2650mah merge peste 20 min in regim moto planor...si urca la vrea 50grade vertical.
Profilul aripii m-i se pare reusit pt nivelul meu, aripile sunt cel mai bine lucrata parte din kit.
0

#29 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8268
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2012 - 08:52 PM

Azi am apucat sa zbor cu el in sfarsit. E stamb in toate felurile, e peticit, canopia e facuta din PET, conul nu e complet, servo sunt de doi bani dar de zburat zboara bestial.

GG-ul e 1 cm mai in spate fate de cel recomandat, e foarte neutru, inverted zboara aproape singur, nu se angajeaza, nu cade pe nici o parte, sta in termica si face cercuri elegant. Motorizarea actuala e prea puternica, il duce sus imediat.

Fisier atasat  IMG_3754.jpg (98.07K)
Number of downloads: 63Fisier atasat  IMG_3757.jpg (100.46K)
Number of downloads: 60Fisier atasat  IMG_3759.jpg (98.92K)
Number of downloads: 59Fisier atasat  IMG_3761.jpg (94.13K)
Number of downloads: 63Fisier atasat  IMG_3764.jpg (102.78K)
Number of downloads: 62

Sunt foarte incantat. Nu o sa zbor des cu el caci aripa e un chin la 1.90m (noroc ca intra totusi in masina) dar la Rapa Rosie il duc sigur.

Peste asta avand in vedere cat am dat pe el si cum arata zbor relaxat. Nu e un hotliner de nici o culoare, e un planor care poate zbura repede si atat (ca aproape orice planor), e hotliner comparat cu EZGlider, poate lasa impresia asta si din cauza ca nu are ruder.

Acu ma uitam ca Zod a lasat topicul in aer inainte sa ne spuna cum a zburat pana la urma.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 24 March 2012 - 08:55 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro