Modelism - RHC Forum: Incepere proiect CNC 5 AXE pentru frezare in metal - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Incepere proiect CNC 5 AXE pentru frezare in metal

#1 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 16 August 2014 - 08:39 AM

Doresc anul acesta sa incep si poate sa finalizez realizarea unui CNC in 3 axe,- si intr-un viitor sa il pot transforma in 5 axe - pentru frezare in Otel moale si aluminium

Acum dorinta mea este sa pot freza fara probleme cu freze de 15mm la viteze mari in aluminium
doresc sa pun si ungere continua.

suprafetele de lucru dorite dar nu batute in cuie. 1500mm axa X- 1000mm axa Y si 300 mm axa Z.

cadru din otel cu greutatea totala de ~ 1-1.5 tone.

pe post de cap de frezare as dori sa folosesc
http://www.aliexpres...2012352744.html
dar sa pot urca pana la un 12000rpm in caz de nevoie.
sau sa pun doua - unul pentru freze mari si o alta pentru freze mici la turatie mare.

sine de rulare as pune de la HIWIN dar nu stiu ce mi-ar fi suficient pentru ce doresc sa fac, cred ca cele de 25 sunt mici. as pune cite trei patine pe fiecare parte, inclusiv pe axele y si z.
suruburile le-as pune fixe prinse la ambele capete si cu piulita rotativa, pe axa x cite unul pe fiecare parte a mesei . suruburi de 25- 35mm.
motoare- as folosi pas cu pas cu encoder - sunt ceva motoare chinezesti la 30 - 40nm.

apropo de motoare cu encoder chinezesti, cum comunica acest encoder cu calculatorul, am vazut ca se leaga la driver, dar driver-ul nu comunica datele catre calculator.



in concluzie, doresc si cuplu mare la frezari in materiale tari cu freze de dimensiuni mari, dar doresc si viteza de deplasare mare la finisari.

sa pot ajunge la un 5000mm/min fara a pierde pasi.

Poate va mirati de alegerea motoarelor, dar cu CNC actual intampin probleme
am motoare de 11.5 Nm si la frezare mai brutala pe una din axe pierd pasi in sensul de urcare al frezei pe material. Poate o fi o problema din motor sau driver dar la frezare cu freza de 12mm doc 10mm woc 1.56 mm feed 250mm/min, speed 2500RPM . imi fuge din axa X.

Sugestii, informatii utile ?
0

#2 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 16 August 2014 - 10:12 AM

encoderul de pe motoare, steppere sau servo nu comunica deloc cu calculatorul
ci cu driverul acestora care e de fapt un fel de micro-computer ce se asigura ca motorul este in pozitia care trebuie si o corecteaza in caz de nevoie
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#3 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 16 August 2014 - 03:10 PM

sa presupunem ca una din axe se blocheaza iar mororul nu poate ajunge la pozitia din cod. atunci ce se intampla
0

#4 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 16 August 2014 - 05:44 PM

sa presupunem ca una din axe se blocheaza iar mororul nu poate ajunge la pozitia din cod. atunci ce se intampla
0

#5 Useril este offline   Teleflyer 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 202
  • Inregistrat: 24-April 08
  • Gender:Male
  • Location:iasi

Postat 16 August 2014 - 05:55 PM

Vezi postareakappa_ii, la 16 August 2014 - 03:10 PM, a spus:

sa presupunem ca una din axe se blocheaza iar mororul nu poate ajunge la pozitia din cod. atunci ce se intampla

marea problema e ca axele nu sunt sincronizate, daca una intampina dificultati celelalte merg in legea lor si daca axa respectiva nu poate corecta foarte repede anomalia te alegi cu un rebut. cu alte cuvinte dupa ce termina treaba poti sa fii sigur ca toate axele iti vin cuminte in home dar daca ai o problema cu una din axe in timp ce frezezi e cam degeaba encoderul.
0

#6 Useril este offline   katran 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1143
  • Inregistrat: 08-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:CNC , motociclism , aviatie
    comerciala , grafica 3D .

Postat 16 August 2014 - 07:13 PM

Vezi postareakappa_ii, la 16 August 2014 - 08:39 AM, a spus:


... frezare cu freza de 12mm doc 10mm woc 1.56 mm feed 250mm/min, speed 2500RPM . imi fuge din axa X.




Stai ca n-am inteles ... freza de 12 , adancime de taiere 10mm ( depth of cut ) , feed 250 ... ce e aia WOC ? Width of cut ( material removal rate ) ?

Si chiar si asa , la 2500RPM ? Pai nu e extrem de putin ? N-ar trebui sa mergi undeva la 8-10.000 ? Ce putere are motorul de frezare ?
0

#7 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 16 August 2014 - 07:49 PM

750w . asta este puterea maxima la 2900 rpm. este motor clasic alimentat la 220 3 faze. problema nu este cu motorul. in program am simulat puterea maxima necesara si nu se depasesc 700w. nu da semne ca s-ar sinchisi la intrarea in material. frezarea se face pe uscat. folosesc doar o suflanta pentru indepartarea spanului. singura problema care imi apare la frezarea de acest gen este eroarea pe axa x. restul axelor nu pierd pasi. tind sa cred ca am probleme cu motorul pe aceasta axa.
0

#8 Useril este offline   sabinescu2006 

  • Sabinescu
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 521
  • Inregistrat: 06-June 09
  • Gender:Male
  • Location:lupeni ,HD
  • Interests:cnc

Postat 16 August 2014 - 08:54 PM

Vezi postareakappa_ii, la 16 August 2014 - 03:10 PM, a spus:

sa presupunem ca una din axe se blocheaza iar mororul nu poate ajunge la pozitia din cod. atunci ce se intampla

In general servodriverele au iesire pt avarie ...se leaga pe pinul "Estop" in Mach3 ,iar in caz de eroare pe una din axe se activeaza "Estop" si masinuta se opreste...
Cele bune! Asteptam realizari!
0

#9 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 16 August 2014 - 09:17 PM

pentru cei care au rabdare, as dori sa va impartasesc o problema foarte dubioasa, la care intre timp sper sa ii fi gasit cauza, dar pana va comunic care ar fi solutia problemei am sa va preziint pe cat de scurt cu putiinta problema in cauza.

Sper sa ma pot face inteles - sa incepem .

Se da urmatorul caz, frezare aluminiu 6082, freza 12mm - doc 10mm - woc variabil de pana la 1.58mm rezultat din Imachining, putere maxima de frezare 0.5kw, feed maxim 350mm/min, RPM 3300.


In mach3 avem coordonatele masinii si coordonatele piesei pe care o lucram .
Pozitia 0 ale masinii sunt date de niste limitatoare de cursa.
Sa zicem ca pozitia 0 de start a frezei o situam la 5mm pe axa x , 5 pe y si 5 pe z- distanta de pozitia 0 ale masinii.
importam codul G si ii dam drumul la lucru. ( precizare, acelasi cod a fost folosit intr-o frezare anterioara fara a apare anomalia prezentata mai jos)

dupa jumatate de ora se constata ca axa X este decalata cu "sa zicem 6mm" decalare progresiva. folosim comanda FEED HOLD urmata de comanda GOTO ZERO,
E bine ne-am astepta ca la repozitionare freza sa fie decalata pe axa X cu 6mm!? concluzia initiala fiind pierderea de pasi, nu? e bine cand ajunge la puctul de start este fix la puctul de plecare initial, altfel spus motorul nu a pierdut pasi. dam sa porneasca frezarea de la pasul ramasa si se pozitioneaza fara abaterea precedenta de 6mm. adica se pozitioneaza freza unde ar fi trebuit sa frezeze si nu unde a frezat.
E bine cum este posibil asa ceva ?

-
si am mai avut o alta problema, intr-o alta frezare, dar am sa folosesc acelasi exemplu de mai sus pentru a nu lungi povestea.
La folosirea comenzii goto zero freza s-a pozitionat cu abaterea de 6mm cum era de asteptat in cazul precedent.

prin urmare am avea 6mm diferenta + cei 5mm diferenta ale pozitiei de start fata de coordonatele masinii = 11mm. din care 6 mm ar fi fost explicati prin pierdere de pasi .

Acum mirarea mirarilor este ca la comanda GOTO ZERO in program imi arata ca am 11mm diferenta fata de pozitia masinii ! cum este posibil sa pornesc programul cu 5mm si sa cand il opresc sa am 11mm, ca si cand la inceputul pozitionarii frezei as fi pus 11mm, cand eu am pus 5mm.

sau altfel spus pierderea celor 6 mm se regaseste in pozitionarea frezei dar nu se regaseste si pe limitatoarele de cursa. daca ma duc la capete de cursa imi arata punctul 0 unde ar trebui sa fie, fara nici o abatere.

Pentru cele scrise mai sus nu astept raspuns, pentru ca sunt lucruri mult prea stranii la care nu cred ca are cineva raspuns. Este cum s-ar zice (CA PRIN MINUNE).
Intre timp cred ca am rezolvat problema, pentru ca in ultimile frezari nu am mai constatat aceste anomalii.
Dar pana va zic si care a fost rezolvarea in cazul meu va las sa analizati problema .
0

#10 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 17 August 2014 - 09:48 AM

am citit dar nu foarte atent, inca imi beau cafeaua :D
dar, din ce spui, parerea mea e ca ar trebui sa verifici in Mach3:
- setarile de la motortuning si microstep
- offset-urile posibile folosite (G54, G55 etc)
- screwmap-ing (poate te-ai jucat pe acolo)
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#11 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 17 August 2014 - 10:21 AM

la screwmap-ing nu m-am jucat, nu am nevoie de precizie atit de mare incat sa folosesc asa ceva.

folosesc doar G54 pentru a nu face greseli din neatentie.

Prin urmare daca la inceputul codului freza se pozitioneaza corect, taie unde trebuie, dar pe parcusul codului deviaza 6mm pe una din axe,
ulterior la goto zero freza revine la punctul de start fara abaterea de 6mm !! dau resume la program si freza se repozitioneaza unde ar trebui sa taie, fara abaterea de 6mm.

acelasi cod l-am folosit pe trei piese, doar pe una dintre ele a aparut aceasta ciudatenie.

Acum sa va zic si cum am rezolvat problema anomaliilor mai sus prezentate.
Am legat tot ansamblul - calculator , drivere, Cardu CNC etc la impamantare. Nu am mai avut de atunci nici o anomalie de tipul de mai sus.

pe axa X in schimb din cand in cand pierd pasi la frezare mai in forta,
Cum pot sti ce forta exercita freza asupra axelor? Pasul surubului este de 5mm.
0

#12 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 17 August 2014 - 02:20 PM

hmmm.... anomalii se pot intampla dar nu vor fi niciodata repetabile
adica... daca apare anomalie si pierzi pasi din diferite motive... aceiasi pasi nu se vor "recupera" astfel incat abaterea aparuta in timpul frezarii (cei 6mm) nu se vor recupera tot in mod anormal astfel incat sa se pastreze pozitia initiala X0Y0

cand o anomalie este "repetabila"... nu as mai numi-o anomalie ci problema de configurare/programare, nu neaparat din vina ta

de exemplu, ma lovesc acum de o problema asemanatoare dar si "repetabila"
din pacate inca nu i-am dat de cap

taiat piesa pe contur, 50x50mm, adancime 31mm, WOC 100% (6mm freza), DOC de 1.5mm
daca fac o singura piesa, la ultima trecere (Z-31), si IN TIMPUL DEPLASARII pe una din laturi pe directia Y- (de la Y50 la Y0), undeva in pozitia Y15, motoarele de pe axa Y se blocheaza
dupa comanda de deplasare din Y50 in Y0 urmeaza o deplasare in arc catre Y-3 astfel incat freza sa fie tangenta la laterala orizontala (paralela cu axa X) a piesei si se termina programul
am incercat sa elimin comenzile de miscare in arc de cerc si sa le aproximez cu segmente dar fara efect, face la fel, se blocheaza in timpul deplasarii de la Y50 la Y0

si acum, ce e ciudat:
acelasi cod, aceeasi piesa, multiplicata din SolidCAM, astfel incat sa taie 80 piese (10 pe x si 8 pe Y)... MERGE PERFECT PANA LA ULTIMA PIESA
iar la ultima piesa se blocheaza exact la ultima trecere

am "rezolvat" problema stergand ultimele linii de cod care genereaza miscarea in arc de cer (sau aceeasi miscare aproximata din segmente) si nu s-a mai blocat nimic

si acum intrebare: de ce apare blocarea asta doar la ultima "instanta"? ca e a 80-a sau prima... (fiind in cazul in care e o singura piesa, prima e si utlima)... apare doar la ultima trecere si DOAR DACA dupa acea comanda de deplasare din Y50 catre Y0 exista alte comenzi de deplasare?

cred ca e ceva bug de Mach3 care apare cand post-processorul nu e bine optimizat ptr mach3
ceva legat de liniile de cod pe care mach-ul le citeste "in advance"

dar nici de asta nu sunt sigur ptr ca mi-a aparut problema asta atat cu program generat de solidcam cat si cu program generat de sprutcam
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#13 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 17 August 2014 - 06:33 PM

eu cu mach3 am intampinat mari probleme, daca ti minte la un moment dat aveam probleme cu axa Z, care incerca sa se miste la feed infinit, am rezolvat problema respectiva. dar pot fi altele care inca nu le-am vazut.
anomaliile specificate de mine s-ar putea datora tot mach3-ului, atita timp cit acel cod g a mers pe o alta piesa.
0

#14 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 18 August 2014 - 12:32 PM

m-am uitat peste niste specificatii tehnice la suruburile de la hi-win si
un surub de 32 cu pas de 10 are incarcarea maxima aproape dubla unuia de 25 cu pas de 10mm

Prin urmare ma gandeam sa folosesc suruburi mai groase de 32mm, prins la ambele capete, tensionat.
piulita rotativa este scumpa, asa ca am sa ii fac adaptarea uneia clasice.

ghidajele lineare parca as pune tot mai groase, de 35mm.

ce parere aveti ?
0

#15 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 18 August 2014 - 09:12 PM

pentru capul de frezare aveti ceva recomandari ?
0

#16 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 19 August 2014 - 06:32 PM

sau ce motor de frezare pana la 1000 euro imi recomandati, dar strict pentru frezare in metale,
RPM poate fi si de 15000, nu imi trebuie neaparat foarte mare.
0

#17 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 19 August 2014 - 07:31 PM

pana in mia de euri nu prea gasesti solutie cu care sa poti freza constant si lejer in feroase
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#18 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 19 August 2014 - 10:32 PM

Vezi postareasebba, la 19 August 2014 - 07:31 PM, a spus:

pana in mia de euri nu prea gasesti solutie cu care sa poti freza constant si lejer in feroase


constant in aluminiu si mai rar in OL37 nimic mai dur.

eu am gandeam sa iau cap de frezare separat si motor clasic. dar cred ca devine mult prea grea axa Z

Aceasta postare a fost editata de kappa_ii: 19 August 2014 - 10:33 PM

0

#19 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 20 August 2014 - 08:34 AM

sunt oarecum incompatibile cele doua materiale cu un singur tip de motor
la aluminiu si freze mici vei vrea turatii mari iar la feroase si freze mari vei vrea turatii mici si cuplu mare
as zice ca tot varianta de spindle ca cel ce l-ai prezentat mai devreme combinata cu un motor "normal" (6-24k rpm) si transmisie prin curea, cu diferite rapoarte astfel incat sa poti scoate cam ce turati vrei in freza

problema apare insa la spindle, sa alegi unul care sa duca si turatii mari, din cat imi aduc eu aminte, turatiile la astea fiind cam pana in 10k

cat despre greutatea marita a ansamblului... poti face varianta mea in care toata traversa X-ului se misca pe Z iar greutatea, indiferent cat ar fi de mare, o compensezi cu pistoane gen hayon auto
la una din masinile mele am tot ansamblul X (tot ce s emisca pe Z adica) in greutate totala de vreo 50kg si l-am compensat cu 2 pistoane d-alea, cam de 30kg forta fiecare. motoarele muncesc sa coboare Z-ul, nu sa-l urce
unul din avantaje e ca se simplifica tot caruselul de pe X (pe care nu mai sta decat motorul de frezare) si acolo poti face/baga mult mai multe componente fata de cazul unui Z clasic unde mai ai sinele Z-ului, surubul, motorul etc
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#20 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 20 August 2014 - 09:27 AM

Vezi postareasebba, la 20 August 2014 - 08:34 AM, a spus:

sunt oarecum incompatibile cele doua materiale cu un singur tip de motor
la aluminiu si freze mici vei vrea turatii mari iar la feroase si freze mari vei vrea turatii mici si cuplu mare
as zice ca tot varianta de spindle ca cel ce l-ai prezentat mai devreme combinata cu un motor "normal" (6-24k rpm) si transmisie prin curea, cu diferite rapoarte astfel incat sa poti scoate cam ce turati vrei in freza

problema apare insa la spindle, sa alegi unul care sa duca si turatii mari, din cat imi aduc eu aminte, turatiile la astea fiind cam pana in 10k

cat despre greutatea marita a ansamblului... poti face varianta mea in care toata traversa X-ului se misca pe Z iar greutatea, indiferent cat ar fi de mare, o compensezi cu pistoane gen hayon auto
la una din masinile mele am tot ansamblul X (tot ce s emisca pe Z adica) in greutate totala de vreo 50kg si l-am compensat cu 2 pistoane d-alea, cam de 30kg forta fiecare. motoarele muncesc sa coboare Z-ul, nu sa-l urce
unul din avantaje e ca se simplifica tot caruselul de pe X (pe care nu mai sta decat motorul de frezare) si acolo poti face/baga mult mai multe componente fata de cazul unui Z clasic unde mai ai sinele Z-ului, surubul, motorul etc



este de luat in calcul si aceasta varianta, dar nu cred ca este la fel de rigida structura finala, iar la frezarea in metale cardul trebuie sa fie extrem de rigid.

vreu sa folosesc motoare de cuplu foarte mare. 35 40Nm - pe axa X 2 nu stiu daca la fel de puternice, dar cumulat sa ajunga tot pe acolo.

despre pistoanele de forta, de unde se pot cumpara, as avea nevoie si la CNC actual de asa ceva. Axa Z fiind foarte grea.
0

#21 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 20 August 2014 - 02:06 PM

tocmai, ca in varianta mea obtii o structura mult mai rigida (folosind aceleasi componente/profile/materiale), mai ales ptr curse mari pe Z
iar rigiditatea creste odata cu coborarea pe Z ceea ce in cazurile clasice se intampla exact invers


pistoane gasesti la magazinele auto dar aia nu-ti vor putea spune decat ptr ce model de masina sunt si nu ce cursa/sarcina au
mai poti merge in dezmembrari si sa citesti pe ele ce scrie (cursa si incarcarea in Nm)
sau cauta pe net ceva producatori de pistoane si vei afla ce specificatii au iar in multe cazuri si la ce masina merg (si apoi cauti preturi si la magazinele auto)
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#22 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 20 August 2014 - 06:10 PM

"tocmai, ca in varianta mea obtii o structura mult mai rigida (folosind aceleasi componente/profile/materiale), mai ales ptr curse mari pe Z
iar rigiditatea creste odata cu coborarea pe Z ceea ce in cazurile clasice se intampla exact invers"

da asa este, structura este mai rigida in apropierea mesei, si cu cit se urca pe axa Z scade.

dar vezi in cazul meu, componentele cu inaltime mare, prin urmare axa z cit mai sus, trebuiesc frezare cu freze mari. deci mie imi trebuie pe dos. cu cit urc sa am rigiditate mai mare.

Ar mai fi o solutie. sa urc calea de rulare - X - in loc sa fie la nivelul mesei sa o fac din start mai inalta, oricum nu este nimic clar si fix pana la acest moment. asa ca sunt luate in calcul toate variantele

dar sa nu se uite ca doresc sa il fac in 5 axe, initial 3, dar sa il pot transforma usor .

si aici sunt mai multe variante, dar tinand cont ca imi este necesara rigiditate, optiunile se reduc.

iar piesele pe care as dori sa le pot face in 5 axe sunt de 1 metru patrat. ceea ce complica si mai mult realizarea.

Capul de frezare ar trebui sa fie mobil 0-90 grade. daca luam asta in calcul atunci axa Z nu ar trebui sa coboare cu tot cu axa Y .

este foarte complicat de analizat totul din pricina celor 5 axe.
0

#23 Useril este offline   sebba 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 31-July 09
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:sailing...

Postat 20 August 2014 - 07:04 PM

cum vrei 5 axe? cu masa trunnion sau cu rotirea capului de frezare?
eu as face masa rotativa (gen cap divizor) in jurul Z si motorul de frezare cu doar o axa de rotatie, in jurul X-ului de exemplu
ai scapa astfel de articulatii complicate in 2 axe rotative, axe ce ar trebui miscate pe Z in caz de Z clasic sau de masa trunnion care e ok dar nu o vad fezabila ptr dimensiunile alea
---
Gone Sailing! S/Y Haimana
0

#24 Useril este offline   kappa_ii 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 138
  • Inregistrat: 06-April 14

Postat 21 August 2014 - 08:44 AM

Vezi postareasebba, la 20 August 2014 - 07:04 PM, a spus:

cum vrei 5 axe? cu masa trunnion sau cu rotirea capului de frezare?
eu as face masa rotativa (gen cap divizor) in jurul Z si motorul de frezare cu doar o axa de rotatie, in jurul X-ului de exemplu
ai scapa astfel de articulatii complicate in 2 axe rotative, axe ce ar trebui miscate pe Z in caz de Z clasic sau de masa trunnion care e ok dar nu o vad fezabila ptr dimensiunile alea


pai pentru suprafata in cauza cred ca doar cu masa rotativa am posibilitatea sa il fac, probabil am sa folosesc divizorul pe care il am de la freza fus32 si il modific conform ceriintelor, acum nu stiu cum am sa fac cu motorul de frezare.

poate am sa folosesc un cap de frezare fix pe axa Z pentru frezare bruta, si un motor de frezare mai mic, pe care sa il folosesc la finisari cu freze mici si pe acesta sa il pot roti dupa cum doresc. astfel as avea si frezare in forta si frezare la turatie mare.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro