Modelism - RHC Forum: 550E strech la 700 - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

550E strech la 700 low RPM

#1 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2014 - 03:31 PM

Starnit de discutiile legate de Vodoo600 vazut la Brasov m-am gandit cum ar trebui sa fie un elicopter cu turatie foarte redusa:

- cat mai mare (cu cat e mai mic cu atat e mai instabil)
- cat mai usor
- sa aibe un governor bun care sa mentina turatia redusa. Daca are turatie mica si e la 100% in orice manevra turatia scade si elicopterul cade.
Cele mai populare elicoptere low RPM sunt Logo 600SE si TDR fix din motivele enumerate mai sus.



Eu nu am bani de asa ceva dar am descoperit ca exista variante. Pentru inceput am testat Trex700 cu un singur pak 6s. Zboara foarte, foarte bine, turatia a cam 1000 dar e greu si ESC-ul e la 100%, nu mai are rezerva de putere. Dupa 5 minute consumul a fost de vreo 1500mah, foarte mic.


Printr-o suma de intamplari am ajuns la urmatoarele:

- un kit de HK550 primit moca de la florin_953. Kitul e cam praf dar am in casa fix componentele lipsa/distruse.
- un cap RJX FBL de la borian. Capul RJX are gripurile largi intra si pale de 14mm (sau 12mm cu distantieri)
- o canopie Trex 550 facuta muci pe care o sa o readuc la viata (si alte canopii adunate in timp)
- componente de Assault 700 de la HK. Boom, TT, tija pentre servo, si alte chestii marunte.

Pentru parte de putere am cumparat de la HK un motor T600 - KV880 si un ESC YEP 80A 6s. In casa am pinioane de mai toate dmensiunile.

Asadar o sa construiesc un 550 cu pale si boom de 700 si Fubar. Cu motorul ales turatia tinta pentru 100% o sa fie de vreo 1500 si turatia de lucru cu governor de 1000-1300.

Un 700 gol cantareste 3.5Kg si cu 1 pak 5000mah 6s peste 4kg. 550E (cu pale de 700) gol ar trebui sa cantareasca vreo 2500-2700g. Cu un pak de 4000mah 6s o sa fie putin peste 3Kg.

Asadar o sa am un 700 foarte usor cu turatie foarte mica. Singura chestie delicata este echilibrarea CG-ului.

Nu sunt primul care face asta, a mai fost facuta cu succes.

http://www.rc-heli.d...ad.php?t=220620

In caz ca e un esec pot sa ii pun inapoi boom de 550 sau 600, am de amandoua si boom si TT.

Inca odata m-am minunat cat de mult costa maruntisurile luate de la HK, din componente de 3-6 USD + un motor si ESC + pale 700mm am ajuns la 200 USD :angry:

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 July 2014 - 03:32 PM

0

#2 Useril este offline   AXUL 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 262
  • Inregistrat: 07-January 10
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2014 - 03:05 PM

Interesanta treaba.
Am vazut si eu acel Voodoo 600, e spectaculos. Asa de silentios incat te simteai in siguranta cand il tinea in inverted hover doar la cativa pasi; mai ca-ti venea sa te duci sa il iei cu mana din aer :D.
Daca nu ma insel, foloseste pale ceva mai lungi, parca 650 cu niste triunghiuri de hartie lipite pe muchia de atac pentru a le face mai silentioase.
Mai mult sau mai putin off topic, am dat de acest tabel de puteri si RPM pe clase de TREX: http://shop.align.co.../power_tip.html
Astept cu interes rezultatul alungirii :) (posed si eu un kit de 550, inca neasamblat).
0

#3 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 31 July 2014 - 03:46 PM

Nu stiu cat de silentios o sa fie al meu pentru ca am gear clasic, drept. Trex 700 la turatie redusa e foarte silentios fara turbulatoare, pur si simplu. Inca se gaseste gear elicoidal si pinion de 550 cu mod 0.7 (de la 550e generatia 2), eventual pe acela o sa-l cumpar.

Am probat canopia de 600 (HK600) si se poate pune pe 550 cu conditia sa fac o mica prelungire la bottom plate.

Interesant tabelul, cred ca e in mare masura corect. Am cautat in documentatiile Align greutatile modelelor si am gasit informatii contradictorii.
0

#4 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2014 - 06:15 PM

Asadar pachetul cu piese de la HK e la posta trebuie sa il ridic maine. Acolo se afla si boom si TT de Assault 700.

Boom-ul de 700 trebuie taiat vreo 4 cm ca sa intre in 550 (are boom holder mai lung). Imi era cam mila, nu imi place sa tai piese bune, nu stiam cat sa tai exact, etc.

Dar iata ca soarta mi-a venit in ajutor. Ieri am facut praf Trex 700. Avea pe el boom-ul cel tare de carbon/aluminiu. Crash-ul a fost spectacculos, palele s-au pulverizat, au sarit bucati in toate partile. Chestia e ca de rupt nu s-a rupt mai nimic. Frame intreg, TT intreg (putin stramb), tija control coada intreaga, coada intreaga, suporti boom intregi (dar cu capetele rupte). Toate astea aflate in diverse locuri pe camp.

Boom-ul s-a rupt curat exact unde intra in frame (in cealalta parte coada a sarit cu totul curat). Ei bine bucatica rupta era cam de 5.5 cm. Exact ce trebuia taiat.
Imagine atasata: IMG_1455.JPG


Boom-ul ramas era si el stramb dar nu foarte tare. Combinatia de aluminiu cu carbon e fantastic de tare si elastica. Cu rabdara si talent m-am tot asezat pe el pana a devenit rezonabil de drept.

L-am montat de proba pe 550 si, minune, vine perfect.
Imagine atasata: IMG_1459.JPG

Unde mai pui ca e si elegant. Ramane de vazut la primele zboruri daca am vibratii sau nu dar eu trag sperante ca nu. TT a fost cumparat din UK (la crash-ul anterior) si a venit gata stramb. L-am indreptat cat am putut si l-am pus pe 700 (inca mai era stramb). Vibratiile au fost zero. De aici am tras concluzia ca nu e esential sa ai un TT perfect.

Cu ocazia asta am aflat ca boom-ul carbon/aluminiu de la Align e pe bune, carbonul e carbon, nu doar un autocolant.
0

#5 Useril este offline   furios 

  • RAPTOR
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1168
  • Inregistrat: 30-May 08
  • Gender:Male
  • Location:Bragadiru
  • Interests:Heli

Postat 11 August 2014 - 10:12 PM

Stai ca nu inteleg,cand ai pus boomul ai pus si torqtubul? pentru ca intai trebuie torqul pus si dupa cota lui tai boomul.Daca sa nimerit inseamna ca albina are gusturi bune...un 550 strech arata bine cu boom de carbon si un 700 algin da bine cu un boom care scrie assault pe el :D...adica cel din comanda.

Aceasta postare a fost editata de furios: 11 August 2014 - 10:14 PM

T-REX 500 PRO
T-REX 600N/OS55HZ-R
T-REX 700X
T-REX 800 TOURBINE
RAPTOR 90 SE gasser
HENSELEIT 3DNT
Save the flybar !!

---------Alexe Gabriel----------
0

#6 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 August 2014 - 10:55 PM

Asta e daca vrei sa tai boom-ul la cota. Cum al meu e iesit gata scurtat nu am facut decat sa-l imping cat trebuie in suport (cat sa stea TT lejer). Adica nu a intrat pana la capat, dar de fapt nici nu trebuie. A intrat vreo 4cm, suficient cat sa-l tine bine. Cu alte cuvinte e putin mai scurt decat ar fi trebuit sa fie la cota.

Suportul meu nici nu mai are "cheia" de aliniere a boom-ului, a fost demult barbierita si nici coada nu are stiftul de aliniere (care intra in gaura), e modelul mai vechi fara stift. Asta inseamna ca boom-ul poate fi rotit in fel si chip, dupa ce l-am strans am tras de el sa vad daca se invarte dar pare beton.

Nu uitati ca heliul asta nu o sa aibe mai mult de 1500 ture in head, nu sunt forte turbate ca la un 700 adevarat.

Vezi postareafurios, la 11 August 2014 - 10:12 PM, a spus:

Stai ca nu inteleg,cand ai pus boomul ai pus si torqtubul? pentru ca intai trebuie torqul pus si dupa cota lui tai boomul.Daca sa nimerit inseamna ca albina are gusturi bune...un 550 strech arata bine cu boom de carbon si un 700 algin da bine cu un boom care scrie assault pe el :D...adica cel din comanda.

0

#7 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2014 - 08:43 PM

A venit pachetul cu pale, boom si alte chestii. Am platit la vama de m-am uscat. Nu e de mirare, cutia era uriasa si plina cu aer.

Imagine atasata: IMG_1461.JPG

Heli a inceput sa prinda contur. Am pus servo, coada, motor, ESC, etc. Se echilibreaza bine cu pakul de 5000. L-am cantarit sa vad la cat se duce.

Imagine atasata: IMG_1464.JPGImagine atasata: IMG_1466.JPG

Are 3200g (RTF). Asa da, nu stiu de alt heli clasa 700 asa de usor. Trex 700 are 3500g fara pakuri.

Cu pinion de 13 am masurat turatia capului (cu pak de 3s si turometru de aero) si are cam 750. Asta inseamna ca la 6s o sa fie 1500, exact cat doream eu pentru 100%.
0

#8 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2014 - 10:11 PM

Dupa multe chinuri si piese potrivite e aproape gata mecanic. Mai trebuie Fubar si receptie. Intre timp coada e mai grea si nu se mai echilibreaza perfect cu pakul de 5000mah.

Se echilibreaza perfect cu pakurile de 4000mah puse in paralel. Asa are 3600g. Tot e bine.

In poza se vede de la ce pale a plecat si la ce a ajuns.

Imagine atasata: IMG_1468.JPGImagine atasata: IMG_1471.JPG

Canopia originala Align este facuta praf si reparata, adica are forma initiala si nu se dezintegreaza, despre partea estetica nu pot sa zic nimic de bine.

Pakurile au trecut duminica prin doua crashuri (pe doua Trex700 diferite), sunt lovite rau si strambe dar in mod uluitor par sa fie in stare buna.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 13 August 2014 - 10:15 PM

0

#9 Useril este offline   apstudio 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 310
  • Inregistrat: 02-January 08
  • Gender:Male
  • Location:Bucharest
  • Interests:Computers, 3d Graphica, Films, Bodybuilding, Helicopters, Aircrafts, Ships

Postat 14 August 2014 - 09:01 AM

Mie mi se pare prinderea pacurilor nu chiar sigura.
The Truth Is Out There.
0

#10 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2014 - 11:14 AM

Acum era pentru poza dar, da, prinderea pakurilor o sa fie cu o singura banda. Nu am cum sa le prind altfel. Stau pe heli cu velcro si daca strapul le strange bine nu cred ca sunt riscuri.

O singura data mi-au zburat pakurile din heli, tot la 550. Nu au fost destul de lunga banda, am pus-o neatent si s-a desfacut in zbor.

Vezi postareaapstudio, la 14 August 2014 - 09:01 AM, a spus:

Mie mi se pare prinderea pacurilor nu chiar sigura.

0

#11 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 August 2014 - 07:35 AM

Si a zburat. Dimineata la 6.30 eram la Chitila. Cel mai frumos merge la turatia maxima de 100% da nu stiu exact cat e.

Am zburat si pakurile de 4000mah puse in paralel cu care se echilibreaza perfect si pakurile de 2200mah (tot in paralel) cu care e greu de coada dar mult mai usor.

Zboara bine, nu are tendinte urate, e vioi, e silentios. Mai am cateva ajustari de facut, am ceva idei pentru a prinde pakurile mai bine dar sunt chestii minore.

Dar chestia uluitoare e consumul. Dupa portia normala de 5 min de zbor pakurile mici aratau 30%. Din 550 dupa 5 minute de zbor arata 14%. Pakurile mici sunt vechi si nu mai au demult 2200mah.

Dupa 10 minute de zbor pakurile de 4000 aveau aproape 40% ramas. Poate ar merge chiar si un pinion mai mare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1475.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1477.JPG
  • Imagine atasata: IMG_1473.JPG

0

#12 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 August 2014 - 10:20 AM

Si ultima poza in casa pe perete langa HK600.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_1478.JPG

0

#13 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 15 August 2014 - 03:40 PM

foarte utila conducta de gaz ; suport ptr. elicoptere si suport ptr. perdea-draperie :good:
0

#14 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2135
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 16 August 2014 - 10:42 AM

adica pot modifica si eu un Trex 500 la o clasa superioara ex 550 600?
vad ca ai altfel de pale mai mari
poti spune punctual cam ce ar trebui....
stima multam :drinks:

Aceasta postare a fost editata de sandu62: 16 August 2014 - 10:43 AM

0

#15 Useril este offline   HELIFAN 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 3605
  • Inregistrat: 06-June 05
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Elicoptere

Postat 16 August 2014 - 10:52 AM

Vezi postareasandu62, la 16 August 2014 - 10:42 AM, a spus:

adica pot modifica si eu un Trex 500 la o clasa superioara ex 550 600?
vad ca ai altfel de pale mai mari
poti spune punctual cam ce ar trebui....
stima multam :drinks:


De la 500 nu poti face nimic - ptr ca nu-ti permite headul - gripuri de 10mm - frame-ul nu poti pune baterii mai mari de 3000mAh si coada (e mai subtire si nu exista torque tube mai lung sau curea mai lunga :)

la 550 - toate piesele sunt compatibile cu 600 (doar frame si canopia sunt diferite) - are acelasi head si acelasi ansamblu coada, tub coada, torque tube...
de aceea a putut Stefan sa faca acele modificari - a pus si head FBL RJX care are gripurile de 14mm si a putut pune pale de 690 - 700mm

Aceasta postare a fost editata de Ionel: 16 August 2014 - 10:54 AM

TX - Futaba T-10CAP 2,4 Ghz - Radio
HELI:
Spirit L16 Robbe in fuselaj Agusta 109 | Spirit L16 Robbe - clasa 550 | Taurus 50 electric clasa 600 |
Trex 600E FBL Custom Frame V.2 | Trex 600E FBL Custom Frame V.3 | Trex 600E FBL Custom Frame V.4 |
AUTO:
2buc. Buggy - ANSMANN Master Smacker 1:10 4WD electic
3buc. Truggy - ANSMANN Royal Flash 1:10 4WD electic
TX - RadioLink RC3S 2.4GHz

Proiectele mele:
Trex600E custom frame V1 - http://www.rhcforum....e/page__st__240 --- --- --- Trex600E custom frame V2 - http://www.rhcforum....e/page__st__480
Trex600E custom frame V3 - http://www.rhcforum....e/page__st__570 --- --- --- Trex600E custom frame V4
- http://www.rhcforum....e/page__st__600
0

#16 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 August 2014 - 11:37 AM

Dap, e foarte utila, e de la calorifere, sunt la ultimul etaj si la mine se termina.

Vezi postarearadulp, la 15 August 2014 - 03:40 PM, a spus:

foarte utila conducta de gaz ; suport ptr. elicoptere si suport ptr. perdea-draperie :good:



Logo 400 se poate face usor cu pale de 500-550 si chiar de 600. Arata si bine ca are canopia mare.
0

#17 Useril este offline   sandu62 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 2135
  • Inregistrat: 25-November 13
  • Gender:Male
  • Location:Pucioasa / DB
  • Interests:Aeromodele & Elicoptere

Postat 16 August 2014 - 03:25 PM

ok am inteles

Aceasta postare a fost editata de sandu62: 16 August 2014 - 03:26 PM

0

#18 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2014 - 05:20 PM

Consuma atat de putin ca mi-am zis ca e pacat sa-l las asa. Am trecut de la pinion de 13 la pinion de 14 cu care am avut 1500 ture si acum sunt la pinion de 15 cu care am 1600 ture (la 100%). Acum e foarte vioi si consumul e aproape cat la Trex 550. Cred ca ar merge si un pinion de 16.

Si la acest motor turatia de pe eticheta nu a fost corecta. In loc de 880 mai degraba are 750 kv.

Zboara bine dar totusi se balagane nitel. O sa cumpar damperi moi Align (Align are damperi de 3 duritati, negrii duri, gri mai moi si rosii foarte moi). Sper sa se potriveasca in capul RJX.

Si RJX are damperi mai moi dar se gasesc intr-un singur magazin din germania si nu stiu daca trimit in RO.

Cea mai tare chestie e cum aterizeaza cand tai motorul. Fiind atat de usor pluteste ca un planor, ai timp sa il salti de cateva ori si chiar si la sfarsit cand abia se mai invart palele tot da sa se ridice. Nu cred sa fie altul mai comod de invatat autorotatii.

Cum ziceam prin jocul intamplarii palele acestea de la hobbyking sunt de 700 adevarat (nu 690) si sunt foarte late, vizibil mai mari decat palele Align care vin cu Trex700. Peste asta au prinderea de 12mm asa ca se pot pune direct in orice head FBL de 550 sau 600. Adica oricine poate face conversia asta fara mari complicatii.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 18 August 2014 - 10:01 PM

0

#19 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2014 - 03:48 PM

Nu mai e low rpm.

In asteptarea pinionului de 16 si a damperilor moi i-am pus pinion de 17 ca asta aveam in casa. Cu ceva teama l-am saltat in aer dar nu s-a intamplat nimic rau.

Turatia calculata trebuia sa fie cam 1800 si exact atat a fost (cu pakul proaspat).

Asadar acum are 1800 ture, e ca un 700 normal, la Trex 700 am 2100 ture. Dupa 5 minute de zbor am bagat in pakuri cam 3500mah deci consumul mediu e de app. 40A.

Motorul si regulatorul sunt calde dar nu frig. De auzit se aude chiar mai placut si coada sta mai bine. Urmatorul pas e sa testez govul de la yep.
0

#20 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 August 2014 - 08:32 PM

Au venit de la amain damperele si pinionul de 16 si de la austrieci ESC-ul Align 70G.

Pinionul si ESC-ul le-am montat imediat, cu damperele am avut o mare problema.

Damperele Align de 600 sunt mai mici decat cele de la RJX (doua o-ringuri). Am vrut sa dovedesc ca sunt roman verde si am reusit o mare carpeala.

Dupa ce am incercat cu varnis, tub de la acvarii si alte chestii am decis sa abandonez. Ei bine plimbandu-ma prin casa mi-au cazut ochii pe o seringa. Asa la ochi parea ca are diametrul bun. Am taiat-o repede si minune - este exact ce trebuie in completare. Mai mult damperii Align vin si cu doua distantiere/saibe putin mai groase decat cele RJX - cu astea si cu seringa totul a venit la marele fix.

Imagine atasata: IMG_1523.JPGImagine atasata: IMG_1532.JPG

O carpeala de zile mari si, mai mult, acum am dampere moderne progresive, moi la interior, tari la exterior (asta e ultimul racnet in materie la headuri)

Cel putin pe masa merge uns fara joc. Acum sunt damperele rosii de 80, le am si pe cele gri de 70 (mai moi).

Maine il probez.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 29 August 2014 - 08:33 PM

0

#21 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 29 August 2014 - 11:27 PM

Am descoperit ca SAB face pale de 500 si 550mm cu grip de 10mm.

Asta inseamna ca intra in head de Trex 500 - asta inseamna ca se poate face strech la Trex 500 cu pale de 500 si 550mm.

Nici nu este foarte complicat:
http://helifreak.com...ad.php?t=635682

Inca un proiect interesant.
0

#22 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 August 2014 - 09:45 AM

Si merge, turatie 1700 la 100% si nu mai oscileaza, asadar damperii bricolati functioneaza.
0

#23 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 05 September 2014 - 09:41 PM

L-am mai bibilit. Nu mai oscileaza dar vibratiile sunt mai mari, logul arata raised vibration level si doar pe alocuri e verde. Vibratiile vin din head in mod evident (la sol are un moment de rezonanta clar) si cum singura schimbare sunt damperii de acolo tre sa fie. De fapt a mai fost o schimbare, pinionul de 16 pus odata cu damperii moi, poate sa fie si de la asta.

Pe drum este si un set de damperi originali RJX de duritate 70 (fata de cei standard de 90), i-am gasit cu greu in Germania (si in mod uluitor neamtul a fost foarte OK).

Zboara oricum foarte placut. Inca o poza langa 700 adevarat.

Imagine atasata: IMG_1564.JPGImagine atasata: IMG_1567.JPG

HK are o canopie identica si pentru 550 (stiu ca are Laurentiu/Axul) - imi place mult schema de culori.
0

#24 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2014 - 07:58 PM

I-am dat de cap. Nu a fost usor.

In primul rand inovatia mea cu damperi improvizati nu a fost buna. Feathering shaftul nu era centrat in head



Am pus damperii RJX de 70 duritate si headul este acum perfect, centrat, in zbor nu balangane dar tot am vibratii. Chiar mai mari.

Turat in casa fara pale pare ca TT e de vina. Este cel recuperat impreuna cu boom-ul din crashul spectaculos cu 700. Asadar e indreptat pe genunchi. Solutia ?

Trei rulmenti in loc de doi pe TT. Pusi la distante neegale au scos complet vibratiile din TT. Am schimbat chiar si axul principal preventiv. Pe masa heli toarce dar cu toate astea la proba pe camp inca am vibratii in log. De cate ori rotesc palele in grip (sau doar le pun si le scot) se tot schimba ceva. Pale ieftine de la HK. Cum naiba ?

Si ma loveste. Palele au gaura pentru surub de 5mm (ca sunt de 700) si gripurile au suruburi de 4mm (ca sunt de 600). Cand le pui nu te prinzi ca jocul e mic dar cand strangi gripurile palele nu se centreaza si in zbor nu se aranjeaza perfect (eu le strang destul de bine) - asa ca la fiecare zbor/schimbare era putin altfel. Solutia - bucse de alama care sa reduca gaura la 4mm. Cine are astfel de bucse ? palele SAB.

Asa ca am luat o pereche de pale SAB pentru 700 si bucsele le-am bagat in palele ieftine HK. Au intrat foarte, foarte greu, stranse in menghina (in palele SAB intrau usor) - nu le mai scot in veci.

Proba de zbor - minune - tot logul e verde, heliul nu mai are vibratii.

Cu o pereche de pale SAB am rezolvat doua heliuri in aceeasi zi.

Sunt foarte incantat. E ca o munca de detectiv si cu cat lucrurile sunt mai subtile cu atat satisfactia e mai mare.

Aceasta postare a fost editata de stiganas: 16 September 2014 - 11:07 AM

0

#25 Useril este offline   radulp 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Gender:Male
  • Location:oradea/0751975329
  • Interests:elicoptere

Postat 15 September 2014 - 08:20 PM

Da. Se vede in filmare cum sucesti axul dintre pale se schimba pozitia gripurilor..Normal nu trebuia sa faca asta chiar daca nu erau bine taiati.Problema este dimensiunile damperilor.La tine,damperii se rotesc impreuna cu axul dintre pale si nu este firesc.Damperii trebuia sa fie ficsi in hub si axul sa se roteasca independent de damperi.Acum ca ai pus damperi stock ai si scapat de problema.Bine ca i-ai dat de capat.Subtilitati de-astea poate sa duca sa schimbi o gramada de piese. Succes in continuare.:good:
0

#26 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2014 - 09:43 PM

Din pacate nu erau bine taiati, improvizatia mea din corp de seringa avea o fanta de 1mm. Se pare ca de acolo se trage asimetria.

Culmea e ca la zbor si traking nu conta. Desi axul palelor nu era perfect perpendicular pe axul principal nu am simtit nici o influenta, avea grija Vbar sa corecteze.
0

#27 Useril este offline   Mishu-Ptm 

  • Membru de onoare
  • PipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 652
  • Inregistrat: 07-April 12
  • Gender:Male
  • Location:Dublin
  • Interests:Heli

Postat 07 March 2015 - 09:51 PM

Un clip cu el nu ai?
Trex 600 Pro EFL | Trex 500 ESP FBL - Spektrum Dx6
Sprint 2 Sport | Tamco Raider | Speed Passion RS-2 | Turnigy SCT 1/16
My feedback
0

#28 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2015 - 10:36 PM

Din pacate nu, dar o sa fac. L-am zburat toata iarna, este fantastic. Vara ESC-ul si motorul imi pareau prea fierbinti. Acuma abia se simt la mana dupa zbor.

Are o rezonanta destul de serioasa la spoolup (pe gheata danseaza urat) dar cand prinde ture toarce.

Vezi postareaMishu-Ptm, la 07 March 2015 - 09:51 PM, a spus:

Un clip cu el nu ai?

0

#29 Useril este offline   stiganas 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 8275
  • Inregistrat: 25-September 06
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2015 - 05:59 PM

La cererea publicului un clip. La manse Ovidiu care il zboara pentru prima data


0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1


Raspuns rapid

  

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro