Modelism - RHC Forum: Reglarea diferentialului cu bile - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Reglarea diferentialului cu bile

#1 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 07 December 2002 - 02:48 PM

Poate fi chestia asta un subiect de discutie?

sau

Probleme aparute la ambreiajul centrifugal.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#2 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 07 December 2002 - 10:49 PM

pot sa incep cu un banc???

BANC

Bula atinge varsta pubertatii, si parintii lui decid ca a
sosit momentul sa poarte o discutie serioasa, pe teme
sexuale. Asa ca, il iau pe Bula de-o parte...
- Bula fiule, a venit vremea sa discutam despre sex.
- Da, cum sa nu! Ce vreti sa aflati??>...

LEO, nu te supara... mi-a aparut bancul asta in minte, in clipa in care am vrut sa raspund.
Pentru ca raspundul, era "ce vrei sa aflii"?

Hai sa incep totusi, cu o introducere.


Ambreiajul centrifugal:

Il intalnim de obicei la automodele cu motor termic, la cele electrice nu este cazul.
Rolul lui? Ati ghicit: sa nu plece masina ca din pusca..... si sa-i stea motorul.
Drept urmare, intre axul motor si roata dintata a motorului este interpus un clopot.
IN interios, sunt prinse doua aripioare (in principiu...) legate cu un arculetz. La o anumita
turatie, viteza centrifuga invinge forta acrului, aripioarele se indreapta spre exterior,
ating suprafata interioara a clopotului si acesta incepe sa se invarta. SI cum.. la capatul
clopotului este fixata roata dintata a motorului... incepe toata masina sa se invarta.
Exista mai multe solutii constructive, dar principial toate functioneaza la fel.

Probleme? Sunt cateva probleme.

Jegul. Multa mizerie in clopot face ca acesta sa se uzeze repede, la fel si rulmentul din
interior. In plus se incalzeste mai tare, si asta conduce si ea la accelerarea deteriorarii.
O sa ziceti ca stiati ca jegul nu e bun.. Ok, as continui.

Uleiul. E de preferat sa nu ajunga ulei in interiorul clopotului. De-asta Rulmetul din
interior este mai deosebit. Sigilat sau pe ace. In clipa in care ajunge ulei acolo.. e cam
ca la masina adevarata. Patineaza-n draci.... si iar se incinge. SI iar probleme.

Reglajul. Reglajul acestui ambreiaj nu e prea greu, dar e greu sa faci UNDO, adica sa revii la
setarea anterioara. Prin scurtarea aripioarelor si prin modificarea puterii arcului care se tine,
se modifica viteza la care aripioarele ating clopotul si deci... turatia motorului la care masina
incepe sa se miste. Pe scurt, un reglaj de la o masina de asfalt (viteza) difera mult de reglajul
unei masini de hartoap...

si ar mai fi de spus, dar astept feedback, sa vad daca are rost sa continui...





Diferentialul cu bile:

O inventie foarte interesanta, si care functioneaza doar pentru forte mici. La o masina MARE, n-ar
merge niciodta ingineria asta.

Cum functioneaza? Simplu. Roata dintata mare (nu cea de pe axul motor) are practicate niste gauri
pe circumferinta acesteia, gauri in care se fixeaza niste bile de rulment. Roata dintata nu e fixata de
axul puntii spate, ci doar se invarte pe acesta. Cele doua roti, au spre partea cu roata dintata niste flanse metalice, care o prind pe aceasta ca un sandwich, zona de contact fiind bilele. Acuma, tot reglajul se face prin marirea fortei de apasare cu care apropii cele doua flanse una de alta. Drept urmare, daca toate merg bine, bilutzele nici nu se rotesc. Ele vor incepe sa se roteasca doar in momentul in care una din roti trage mai greu. Atunci, roata dintata invarte roata libera prin forta de frecare a bilutzelor cu flansa rotii libere..

Hm, o imagine face mai mult decat 100 de cuvinte....
pun mai jos o poza cu un diferential de la o electrica de la duratraxx. Dar mai sunt si alte reprezentari...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: diferential.jpg

Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#3 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 10 December 2002 - 03:08 PM

Am considerat ca printre alte subiecte, se poate aminti cel putin si despre reglajul diferentialului. (explicarea functionarii acestuia este ok.).
Am observat in citeva cazuri faptul ca acesta era foarte strins. Axul respectiv la cupluri destul de mari se comporta ca un ax rigid, ceea ce ducea la uzura cauciucurilor nejustificat si la un control prost in virarea modelului.
Acest aspect vroiam sa-l pun numai ca o observatie, stringerea surubului acestuia se face la max. din care se scade aprox. 1/4-1/8 ture.
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#4 Useril este offline   PiccoMaster 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 211
  • Inregistrat: 25-April 02

Postat 11 December 2002 - 11:13 AM

Pentru automodele electrice 1/12 si 1/10 ax rigid.
Se blocheaza o roata si pinionul de pe ax. Se invarte cealalta roata si se strange diferentialul pana cand se invarte si pinionul fara patinare. Asta este reglajul standard. Cu pinionul blocat rotile se invart usor si diferentialul nu patineaza.
Pentru conditii de aderenta scazuta, diferentialul se regleaza mai "moale:, ele preluand si functia de ambreiaj. Prin urmare el patineaza usor !
In acest fel motorul nu mai transmite cuplul de pornire brutal, socul se amortizeaza in diferential. La fel si la franare, intre ax si motor se produce o intarziere si o "inmuiere" a lantului cinematic. Se castiga stabilitate, dar se pierde acceleratia.
Pentru circuite cu aderenta mare , diferentialul se poate strange mai mult astfel incat axul se apropie de un ax rigid. Tractiunea este sporita, acceleratia si franarea foarte bune, dar efectul de diferential isi diminueaza calitatea in viraje. Masina va avea o tendinta de derpaj in curbe (sub-viratoare sau supra-viratoare ) in functie de setarile geometrice.

Automodelele de off-road, cu cuplu mare, au deja "ambreiaj". Diferentialul se regleaza astfel incat sa nu patineze rotile.

La termice on-road
Diferentialul se foloseste la clasa de de 1/10 si 1/8 2 wd. Foarte multe sunt cu pinioane si nu se pot regla. Pentru cele cu discuri si bile, reglajul se face pana la limita de patinare. Se mai ia in calcul existenta unui ambreiaj reglabil (Syncro, Centax) sau nu, exact ca si la electrice, acesta ar trebui sa preia socurile.
La clasele de 4wd nu se mai foloseste diferential ci ax rigid !!!

termicele off-road
De obicei au diferentiale cu pinioane, fixe. Marea majoritate au 3 diferentiale, si mai nou cel central este Thorsen, cu pinioane elicoidale (un fel de autoblocant).

PiccoMaster
0

#5 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 December 2002 - 11:42 AM

Salut Leo,


Explicatii briliante :o

Dä-mi voie sä adaug ceva din minuscula mea experientä. Este vorbe despre montarea ambreiajului centrifugal. Atentie la sensul de rotatie al motorului. Eu, Mestericä färä fricä, am reusit färä mari probleme sä-l montez invers :D

Brici merge citeva minute B)
apoi fumegä si pute ... :wub:
se topeste,
si de clopot se lipeste B)

Nu-ti mai spun ce pläcere este sä cureti clopotul http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/mad.gif B) :angry: :angry:

Hai noroc
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

#6 Useril este offline   leo 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 312
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 December 2002 - 12:54 PM

Este de retinut!
Ok!
Nu lasa pe maine ce poti strica astazi!
0

#7 Useril este offline   alexella 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 431
  • Inregistrat: 21-May 02

Postat 11 December 2002 - 08:05 PM

Mesterica, io, alexella modelistu', te proclam de azi inainte
poet al forumului.

"apoi fumegä si pute ...
se topeste,
si de clopot se lipeste"


EXCELENT....

rad de vreo 10 min de-mi tremura maxilaru.
te asteptam si cu alte perle.
ex-ce-lent.... da-l in .. sus de clopot...
fun sa fie...

spor la... ce vrei tu
alexella
Oriunde vei merge, acolo vei ajunge............
0

#8 Useril este offline   Corsair4FU 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1020
  • Inregistrat: 02-December 02

Postat 11 December 2002 - 08:16 PM

sä nu exageräm ....


a fost numai asa o scintilatie poeticä


:wub: http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/laugh.gif B) :angry: :angry:
Mesterica, pe ce pune mina strica.
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro