incepator - vopsele incepator - vopsele
#1
Postat 24 September 2005 - 09:36 PM
Am de gand sa ma ocup din nou de ce faceam acum cel putin 10 ani, si anume machete statice. Vreau sa incep cu ceva nivel 3 sau 4 de la Revell sau Heller, inca nu stiu exact ce, dar am pentru moment o intrebare legata de vopseluri. Cel putin la un Hood de la Heller am vazut pe spate la vopsele recomandate ceva de genul "15-25" "35-54" "67-95", etc, mai multe "domenii" de acest gen, si nu stiu ce reprezinta. Este vorba de orice culoare cu codul intre prima si a doua cifra ? Este vorba de un amestec ? Cat de mare legatura este intre codurile vopselelor intre producatori ? Sunt mai multe tipuri de vopsele ? Pentru inceput nu voi folosi decat pensule si classic painting, nu aerograf sau altceva.
Sau poate exista pe undeva vreun tutorial legat de vopsele (legat de alte chestii am gasit, dar nu si pentru ceva probabil asa banal ca vopselele).
Va multumesc pentru raspunsuri si va promit ca o sa va mai bat la cap :)
adixor
#2
Postat 24 September 2005 - 09:44 PM
in schema de asamblare si vopsire, de obicei, culorile sunt reprezentate prin litere, care spune la inceput ce inseamna fiecare literea. apoi te uiti pe net si cauti culoare indicata.
#3
Postat 25 September 2005 - 07:41 AM
15-25
35-54
67-95
ce inseamna ?
Inca nu am cumparat macheta, deci nu stiu ce scrie inauntru. In alta ordine de idei,
am gasit un set de 6 vopsele, si cateva din ele ar intra in domeniile de mai sus( de exemplu
culoarea 69 intra in ultimul domeniu).
dar nu stiu daca asta e ideea.
#4
Postat 25 September 2005 - 10:05 AM
Citeaza
Exista unele asa zise echivalente intre vopselele diferitelor firme dar acestea sint doar orientative si unle nici macar nu sint exacte. Ex:pentru vopselele metalice de la Model Master (cele a caror cod incepe cu 14) Humbrol da un sinur echivalent, si anume cod 65 (aluminiu) sau pentru Revell 67 este dat Humborl 91 ori corect este Humbrol 161.
15-25 nu inseamna vopsle in acest interval :o .Ca exemplificare
- 15 albastru foarte inchis
- 16 auriu
- 17 nu exista
- 18 oranj
- 19 rosu caramiziu
- 20 bordo
- 21 negru
- 22 alb
si asa mai departe. Sper ca te-am comvins.
pentru mai multe lamuriri citeste si asta http://cartula.net/modules/xfsection/artic...hp?articleid=65
#5
Postat 26 September 2005 - 08:55 AM
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#6
Postat 26 September 2005 - 09:35 AM
Ok, am inteles ca nu e vorba de interval (acum mi se pare chiar funny sa ma gandesc ce ar fi iesit daca
le cumparam asa, lol). Dar inseamna banuiesc totusi ceva. Deci daca ar fi de exemplu 15-25, ce ar insemna ?
btw, am gasit asta:
http://www.hmshood.c...ler/Heller.html
pe care as vrea sa o incerc pt inceput. o are la carrefour pe undeva, dar vopsele mai putin, o sa caut
la reprezentanta.
am gasit asta pe net
Vollrumpfmodell mit Wasserpaß als Abziehbild, Kunststoffreling und Ankerkette. Benötiget Farben (Heller/Humbrol): 9, 27, 33, 34, 55, 73, 84, 87, 94, 101.
(google translation: Full trunk model with wasserpass as transfer picture, plastic railing and anchor cable. Need colors (Heller/Humbrol): 9, 27, 33, 34, 55, 73, 84, 87, 94, 101.)
voi de unde luati vopsele humbrol ? Am inteles ca ar fi in fata la drept in magazinul de trenulete, mai sunt si alte locuri ?
Bye
#7
Postat 26 September 2005 - 09:51 AM
Nu stiu kitul, dar prospectul (instructiunile de montaj) te va lamuri cu siguranta. In cazul in care am dreptate, in prospect vei gasi si reteta (cat la % trebuie din fiecare culoare ca sa ajungi la culoarea necesara).
Bafta!
#8
Postat 26 September 2005 - 01:38 PM
sau ia-ti ceva dragut de aici www.machete.ro.
#9
Postat 26 September 2005 - 06:30 PM
Citeaza
Pentru lamuriri incearca o copie a indicatiilor de vosire, pe care sa o pui aici.
#11
Postat 26 September 2005 - 07:14 PM
cred ca pt restul o sa caut echivalente revell .. sau poate stiti
alte locuri cu humbrol.
Imagini atasate
#12
Postat 26 September 2005 - 07:15 PM
m-am prins ca 1, 2 sunt pasii http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif
Imagini atasate
#15
Postat 26 September 2005 - 07:35 PM
#16
Postat 26 September 2005 - 08:37 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 26 September 2005 - 08:48 PM
#17
Postat 26 September 2005 - 09:07 PM
chestia cu AV nu pointeaza intr-un loc anume. Se afla pe mai multe slide-uri,
si arata la fel, sageata inspre dreapta sus. inca o poza sa vezi ca unele
au AV si unele nu au, si nu arata av intr-o anumita directie. Sper sa nu fie
un detaliu foarte important :rolleyes:
in rest multumesc mult pentru restul raspunsurilor.
Imagini atasate
#18
Postat 28 September 2005 - 01:25 PM
AV ar putea veni cred de la "avant" (fr.: inainte de) sau "avancer" (fr.: a avansa). alte idei nu am :)
#20
Postat 02 October 2005 - 12:32 AM
1. pentru chestiile mici de genul barci de salvare de 2 cm, voi dati de 2 ori cu vopsea ?
2. din cate stiu e preferabil sa vopsesti cat sunt piesele inca prinse de suport, si apoi
la sfarsit sa le tai de acolo etc. problema e ca in momentul cand, dupa ce am vopsit
o piesa, o scot din suport, ramane locul unde era prinsa de suport de culoarea plasticului.
cum tratati voi problema asta ? sau cum faceti voi ?
bye
#21
Postat 02 October 2005 - 11:27 AM
2. problema aici e mai delicata si mai lunga http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/biggrin.gif.
- lasi piesa prinsa intr-o singura parte, de obicei cea mai putin vizibila. Dupa uscarea piesei o decupezi si vopsesti, cada e cazul, si cealalta parte.
- decupezi piesa in intregime si, pe pareta care se lipeste pe resul ansamblului*, infigi un ac de cusut cald. Atentie treaba e riscanta, inainte experimenteaza metoda pe bucatele mici de plastic.
- decupezi piesa in intregime si, cu ajutorul unei benzi adezive cu fata dubla, o atasezi cu pareta care se lipeste* pe un suport (bat de frigaruie de exemplu)
- unele piese mici au gaurele de fixare pe restul ansanblului. Faci la un capat al scobiturii un con cu unghi putin acuti si diametrul cit gaura si-l infigi in piesa
- pui un cocolos mic de Bule-Tac pe o scobitoare si lipesti piesa de el.
Imi pare rau ca nu am timp sa fac citeva fotografi, dar sper sa fi inteles despre ce e vorba. Metodele de mai sus se aplica functie de dimensiunile piesei, "vizibilitatea" ei, indeminare, etc.....
__________________
*In mod sigur o parte a piesei trebuie sa ramina nevopsita pentru lipire pe restul ansamblului. Acea parte trebuie exploatata la prinderea in vederea operatiei de vopsire.
#22
Postat 02 October 2005 - 02:27 PM
pentru raspunsul la 1 ce inseamna mai diluat si mai putin diluat, luand de exemplu ca si comparatie vascozitatea laptelui. Asta pentru ca eu am pus de exemplu raportul de 10/1 si 10/2 (vopsea/diluat) si amestecul era totusi mult prea vascos fata de lapte de exemplu. Cred ca undeva pe la 10/6 sau si mai mult diluant se apropie de vasc. laptelui.
e ok daca dupa prima mana e destul de varza aspectul ? atasez acum cateva fotografii .. eu evident ca nu imi dau seama daca e bine sau rau, dar mi s-a spus sa nu ma iau dupa prima mana si sa arunc totul la gunoi de nervi http://www.rhcforum....tyle_emoticons/default/smile.gif)
urmeaza cateva poze in 10 min cu ce am facut pana acum. am noroc ca nu stiu din ce motiv, am 3 sabloane acolo unde ar fi trebuit sa am 2, si pot experimenta pe al treilea (s-ar putea sa fie o piesa de care e nevoie de mai multe ori, si sa trebuiasca sa mai adauge un sablon, dar eu ma bucur, ca imi raman barci si tunuri :o )
#25
Postat 03 October 2005 - 06:52 PM
Cum se vede din prima poza, pare bine pentru prima mina. La a doaua mina, ceva mai viscoasa, treba apare OK. Cu pensula e nevoie de cel putin doua miini!
Vopseaua lucioasa se "aseaza" mai bine decit cea mata, de aceea imaginea a doua e mai buna!
#28
Postat 04 October 2005 - 11:06 AM