Modelism - RHC Forum: ELECTROPLACAREA - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

ELECTROPLACAREA

#1 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 18 July 2014 - 11:51 AM

Sall,ieri am incercat sa fac o elecroplacare la arborele cotit de la un termic cu cupru.Nu prea am reusit:sa depus dar cuprul era scorojit.Daca este cineva cu experienta pe forum in asa ceva sa imi explice pasii:curatarea(degresare,decapare),concentratia baii de cuprare,curentul pus la borne,substantele necesare,etc! Pe net nu am prea gasit informatii utile.Astept raspunsuri!!! :clapping:
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

#2 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 28 July 2014 - 06:34 PM

Prin depunerea pe cale electrica sau chimica se obtin adeziuni foarte slabe intre moleculele de baza si cele depuse. Chiar si depunerile prin evaporare - condensare in vid se sterg relativ usor Ceva care sa reziste la fortele de pe suprafata unui fus palier sau maneton cred ca se pot obtine doar cu tehnici mai complicate gen depunere prin plasma in vid rotind mereu axul si cu un avans mecanic axial, incarcare cu sudura sau macar o banala alamire/argintare cu material de adaus si oxiactilena , prelucrarea la cota necesara plus tratament de calire/revenire la duritatea initiala (anterior masurata) dar este posibil ca aceste prelucrari termice sa conduca la deformari si orice metoda alegi se poate ca in final sa fie mai ieftin si durabil un arbore nou original.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#3 Useril este offline   bitex 

  • MEGA Membru
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 5662
  • Inregistrat: 02-December 02
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti, Sector 6

Postat 28 July 2014 - 06:58 PM

Parerea mea este ca problemele legate de corectarea cotelor arborelui cotit sunt complicate. Daca rulmentul intra foarte usor, un inseamna neaparat ca uzura arborelui (daca o fi asta cauza) este uniforma, dar este oarecum reparabila. Mai exista des situatia cand e problema de rulment, adica o chinezarie cu diametru interior mult mai mare decat cel nominal.... Solutia ar fi sa cumperi 20 de rulmenti tot chinezesti sa sa alegi rebutul potrivit. Este mult mai rau la fusul pentru biela, ala sigur este uzat neuniform, suprafata nu mai este cilindrica. La cota de rulment poti incerca o depunere electrochimica daca esti convins ca ai rulmenti buni, dar la fusul bielei trebuie neaparat refacuta suprafata cilindrica si putin probabil sa depui ceva atat de gros incat sa poti rectifica bine si centrat pe stratul depus. Dar vorba domnului de mai devreme, stratul nu o sa prea reziste si ti-a spus de ce. Una e sub rulment cand unii pun si solutii speciale de blocare (ca improvizatie) si alta este la alt fel de contact, cu biela. Zic si eu ca ar fi de evitat solicitarile termice exagerate, dar o depunere electrochimica poti incerca pentru locasul rulmentilor. Nu vreau sa fiu rautacios, daca nu gasesti documentatie pe net cum se face (si chiar daca gasesti sigur nu o nimeresti din prima...) sunt firme specializate in acoperiri electrochimice de toate felurile. Mai mult te costa transportul si explicatiile telefonice ca sa obtii ce iti doresti. Pana la urma, e mult mai eleganta o acoperire fie si cu cupru in locul unor lovituri de punctator sau chiar de ciocan, ca sa poti fixa un rulment pe arbore.
Din partea mea, tot respectul pentru subiectul deschis, e important. Macar mai dam o viata unui arbore, din moment ce din ce in ce mai greu gasim sa facem si sa rectificam arbori noi.
Multa bafta. Incerc sa revin cu ceva despre acoperiri, dar sunt probleme cu concediu...

PS. Uneori apelez la o firma specializata in acoperiri, cum ar fi asta. De fapt chiar la asta. Eu stiu unele preturi de acoperiri pe decimetru patrat, dar multi care ajung acolo sunt lasati sa aprecieze singuri pretul dupa importanta evenimentului, si nu e chiar nunta sa dai cat vrei. E vorba de cativa lei pe dm. patrat. De multe ori pana in 2 lei. Adica foaia tiparita ca factura e mai scumpa ca valoarea lucrarii. Ca sa nu mai zic ca modelistii nu prea o pupa... Nu ma refer la aia mica ci la factura. Si cad eu de fazan ca recomand firme de acoperiri, ca altii dau cat cred ei ca ar face. Este clar ca apare discutia ca e unicat, ca sunt pregatiri speciale, ca trebuie asteptat momentul potrivit pentru acoperire ca nu se face cand vrei tu, si tot asa. Mai bine te legi de o firma care apeleaza in mod curent la astfel de servicii. Cand te bagi in probleme de mecanica, trebuie sa ai si prieteni in domeniu, altfel e costisitor. Sau faci singur si tot acolo iesi.

Alt PS. Cu ceva ani in urma, cand lucram pentru o firma mai din Vest, nu am gasit in Romania o alta firma care sa faca doua acoperiri identice (anodizare...). Asa-i viata, niciodata asemanatoare una cu alta...
Si o ultima editare, termenul de "electroplacare" nu-mi este deloc placut. Dar e numai problema mea si o sa trec peste asta!

Aceasta postare a fost editata de bitex: 28 July 2014 - 08:16 PM

Adresa email: bitex25@yahoo.com
Telefon: 0721 385365
0

#4 Useril este offline   H7-25 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 242
  • Inregistrat: 28-June 12
  • Gender:Male
  • Location:Botosani
  • Interests:modelism, fishing, surveying

Postat 29 July 2014 - 06:06 PM

Eu m-am referit la fusurile ce lucreaza in cusineti unde frecarea este atenuata doar de pelicula de ulei. In cazul unui fus demontabil cu rulment, bineinteles ca majoritatea solicitarilor le are rulmentul iar fusul este solicitat doar la forfecare. Masoara cu un micrometru in mai multe pozitii (diametre decalate cu 60grade si pe capete plus centru fus - total 9 masuratori/fus) ca sa determini ovalizarea sau conicizarea fusului. Acceptabil era considerat la batrana Dacie sa se incadreze toate in 5 sutimi diferenta dintre minima si maxima la un fus de aprox. 50mm diametru. Pentru modelism cred ca +/-0.01mm poate fi destul de bine (sunt micrometre digitale care pot determina cu acuratete 0.005mm). Daca rulmentii chinezesti facuti fara clasa de calitate pot intamplator sa se potriveasca pe fus datorita erorii de prelucrare si implicit avand gaura mai mica acopera diferenta creeata de uzura, nu pot fi solutia potrivita deoarece au deasemenea si "internal clearance" - jocurile libere, axial si radial, foarte mari si o sa zornaie ca o rasnita de cafea. Chinezii au si rulmenti de buna calitate la preturi acceptabile dar trebuie sa fie categorisiti cu cel putin ABEC5, sau 7 - 9, aceasta reprezentand toleranta dimensionala de fabricatie (sunt tabele cu diferentele admisibile functie de diametru. In ce priveste stratul de depunere electrolitica, acesta v-a rezulta uniform ca grosime iar in cazul unor deformari initiale ale fusului acestea se vor transmite. Daca temperatura de lucru nu trece de 120 grd.C se pot folosi rasini epoxi sau mai dure gen compozite dentare (rezista si la temp. mai mari - 200 grd.C) ce au si duritate + rezistenta la compresiune destul de mare si pot umple fara mare efort spatiul dintre fus si rulment astfel camasa interioara a rulmentului se v-a sprijini uniform si v-a transmite uniform efortul la fus.
In God we trust, all others must pay cash!
0

#5 Useril este offline   ZIPPO 9 

  • Senior
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 439
  • Inregistrat: 17-January 14
  • Gender:Male
  • Location:Paltinis,Caras-Severin
  • Interests:RC & BIKE

Postat 12 August 2014 - 10:28 PM

Multumesc pentru info.
HSP NITRO 1/10 buggy
TAMIYA SONIC FIGHTER 1/10 brushed
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro