Modelism - RHC Forum: Incepator-ajutor - Modelism - RHC Forum

Salt la continut

Pagina 1 din 1

Incepator-ajutor

#1 Useril este offline   marincas23 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 21-January 14

Postat 15 July 2014 - 04:08 PM

Buna ziua, mi-a trimis fratemeu din Austria niste sine , si ceva ce mi se pare un panou de control, si cateva macaze , dar nu stiu cum se conecteaza, Firma se pare ca e Kleinbahn .Dar nu stiu ce e acel panou, cred ca este in legatura cu acele sine, si cum se conecteaza,

http://img.plici.ro/image/qX5

http://img.plici.ro/image/qXY

http://img.plici.ro/image/qXd

http://img.plici.ro/image/qXg

http://img.plici.ro/image/qcK

Aceasta postare a fost editata de marincas23: 15 July 2014 - 04:12 PM

0

#2 Useril este offline   marincas23 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 21-January 14

Postat 16 July 2014 - 08:07 AM

As dori sa stiu ce e acel panou si daca mai imi trebuie ceva ca sa pun circuitul in functiune, am in jur de 60 de bucati lungi de 30, curbe, , Multumesc anticipat!
0

#3 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2014 - 08:16 AM

Sunt cutii de comanda macaze si semafoare, poate si bariere. Nu prea par industriale, poate au fost confectionate artizanal. Doar tu le poti conecta, dupa ce-ti faci o schema, nu te poate ajuta nimeni prin internet . Trebuie sa studiezi functionarea si comanda macazelor tale daca n-ai idee despre ele. In functie de modul lor de actionare, prin electromagnet sau motor cu reductor (chiar si servomecanism RC) folosesti ori perechile de butoane push-pul de sus, ori comutatoarele cu doua pozitii de jos. Macazul tau dublu (incrucisare de linii) este cu electromagneti. Sunt prea multe necunoscute ca sa-ti pot spune exact ce sa faci. Intreaba-l pe frate dar daca le-a cumparat SH, probabil nici el nu va sti. Oricum, ai niste linii, macaze, capete de linie ce par ok si o cutie cu intrerupatoare utila in modelism feroviar.

Aceasta postare a fost editata de navigator: 16 July 2014 - 08:18 AM



0

#4 Useril este offline   marincas23 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 21-January 14

Postat 16 July 2014 - 09:13 AM

Pun mai multe poze, poate ca recunosti ceva, am mai multe macaze (11) si au fire, cum se conecteaza?

http://img.plici.ro/image/qcY

http://img.plici.ro/image/qcd

http://img.plici.ro/image/qcg

http://img.plici.ro/image/qhK

Aceasta postare a fost editata de marincas23: 16 July 2014 - 09:13 AM

0

#5 Useril este offline   navigator 

  • Moderator RHC
  • Grup: MODERATOR
  • Postari: 3019
  • Inregistrat: 01-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2014 - 09:35 AM

Sunt macaze actionate prin doi electromagneti. Unul dintre cele trei fire este comunul. Aplici o tensiune de 10-16 V (depinde de model, chiar si alternativa) intre acesta si oricare din celelalte doua fire si se actioneaza cate un macaz, dar atentie mare, pentru un timp scurt, doar cat s-a actionat. De asta se folosesc intrerupatoare cu apasare momentana si nu intrerupatoare basculante cu cate o pozitie permanenta. Pot fi folosite si unele basculante cu trei pozitii dar mai speciale, adica nu stau permanent decat in pozitia de mijloc. Daca le lasi sub tensiune mai mult timp se incing si se topesc, distrugandu-se.

Ce ai tu nu prea se mai foloseste, adica n-am vazut acest sistem de prindere intre caile de rulare. Probabil este un sistem vechi si care n-a prins la multi producatori. De fapt si starea sinelor spune ca sunt mai vechi, dar poate e vina si a aparatului tau foto si a conditiilor de lumina. Sinele din ziua de azi, pe langa ca au un alt sistem de imbinare http://www.fleischma...3/products.html , sunt din aliaj ce contine argint si nu mai ruginesc in halul ala. Conteaza enorm sa ai contacte perfecte intre sine dar si intre rotile colectoare si calea de rulare. O sa ai de munca sa le cureti la imbinari si pe partea de sus.





0

#6 Useril este offline   marincas23 

  • Junior
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 21-January 14

Postat 17 July 2014 - 11:16 AM

Ok, multumesc! :good: :good:
0

#7 Useril este offline   stakee 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 29-December 16

Postat 30 December 2016 - 02:37 PM

Salutare, tuturor, sunt nou in domeniu si din pacate incep prost, insa daca ati putea sa ma sfatuiti sper sa pornesc pe drumul cel bun.

Cu cativa ani in urma am achizitionat o locomotiva de la marklin cu nr 3037, si locomotiva este BR 141. O bobica cu pantografe simetrice.
Recent am cumparat cateva sine de la mehano, pt ai face proba, si surpriza nu functioneaza. Am verificat daca sinele fac contact, totul este functional la sine si la variator. Problema este la locomotiva marklin care nu vrea sub nici o forma sa functioneze. Am desfacut-o sa vad daca e ceva avariat, vreun fir desprins, motor sau transformatorul(aici deja intr-un in zona cu habar n-am) sa fie ars, dar nu vad sa fie ceva stricat. Deasta am sa urc cateva poze, ca poate sa ma lamuriti voi daca este ceva in neregula, si eventual ce resprezinta anumite chestii din poze.

Tin sa precizez, ea se alimenteaza din roti, doar printr-un singur boghiu, acela avand rotile acoperite cu cauciuc pt aderenta, dar numai boghiul cu motor, si sub el se afla o piesa metalica care nu stiu cum sa o numesc insa cred ca face legatura dintre rotiile din stanga si dreapta, pt ca buzele de bandaj nu pot ambele parti sa faca contactul cu sina concomitent deci aceasta piesa face legatura din stanga-n dreapta si viceversa.

Acum pozele:

Overview-ul locomotivei din toate unghiurile relevante

https://s5.postimg.org/jlvn8jqmr/1_1.jpghttps://s5.postimg.org/vp0yw41oz/1_2.jpghttps://s5.postimg.org/bixgx861f/1_3.jpg

Motorul plus boghiul purtator si acea bucata de metal ce face legatura intre roti, sai zicem patina

https://s5.postimg.org/6ybaiamc3/DSC00133.jpghttps://s5.postimg.org/gk4uyldhv/DSC00134.jpghttps://s5.postimg.org/oqwuq63kj/DSC00135.jpghttps://s5.postimg.org/ayifujcsz/DSC00136.jpghttps://s5.postimg.org/dh8q8ynwz/DSC00137.jpg

Aceasta postare a fost editata de stakee: 30 December 2016 - 02:39 PM

0

#8 Useril este offline   stakee 

  • Nou venit
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 29-December 16

Postat 30 December 2016 - 02:39 PM

Partea a 2 a

Transformatorul, cel putin asta cred ca este aceasta piesa, aici va rog sa imi explicati cat de detaliat posibil

https://s5.postimg.org/diio2dpqr/DSC00138.jpghttps://s5.postimg.org/51j5rgl1v/DSC00139.jpg

Pe acest transformator este un brat ce este tinut de un arc, care actioneaza o "gheara" si merge in doua pozitii in stanga sau dreapta.

Vedere de sus

https://s5.postimg.org/653a3f5oz/DSC00140.jpghttps://s5.postimg.org/x474yks5v/DSC00141.jpghttps://s5.postimg.org/g4y6jbgyb/DSC00142.jpg

Vedere din lateral

https://s5.postimg.org/mjx7fzno3/DSC00144.jpghttps://s5.postimg.org/5xfn6wuqb/DSC00145.jpg

Tin sa mentionez cand acest brat actioneaza acea gheara, dupa ce il dau drumul, bratul se retrage la pozitia initiala datorita arcului sau, dar si gheara lafel ce are si ea un arc.
Ca sa stea, trebuie sa apas pe un brat metalic alaturat sa tina primul brat in gheara, vazut in pozele de mai jos

https://s5.postimg.org/5ly6u5eab/image.jpghttps://s5.postimg.org/irdp0985v/image.jpg

O ultima adaugire, maneta neagra ce cred ca este un disjunctor, are doua pozitii, acum ea este pe pozitia sa atinga firul maro care se duce sub boghiul motor sub patina. Pozitia a doua fiind al 2 lea brat metalic incercuit in ultimele doua poze.

In concluzie, tot ce am facut este sa o desfac la nivelul vazut din poze, si sa vad daca este vreo avarie la fire, nimic altceva, din pacate nu am tester sa verific firele de continuitate, insa asta o sa fac in prealabil dupa ce ma sfatuiesc cu voi. Un alt lucru ma gandesc este sa defact complet motorul plus rotile dintate sa le curat, nu se vede nimic clar dar ma gandesc ca vaselina sa nu fie intepenita, insa asta o sa fac ca ultima masura. Deci pe scurt va rog sa ma lamuriti ce sunt piesele mentionate de mine in poze, posibile cauze de nefunctionalitate, si solutii de remediere.

Va multumesc pt rabdare si imi cer scuze pt polologhie, si sper ca am specificat toate detaliile relevante, daca mai este nevoie de fotografii cu anumite detalii revin cu ele dupa cerere.
Inc-o data va multumesc si sper sa rezolv problema.

Aceasta postare a fost editata de stakee: 30 December 2016 - 02:42 PM

0

#9 Useril este offline   robert15 

  • MEGA Membru
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1149
  • Inregistrat: 21-September 04
  • Gender:Male
  • Location:Galati
  • Interests:veliere rc, mountain bike,

Postat 09 January 2017 - 07:43 PM

Salut! Locomotivele Marklin folosesc sine speciale Marklin.

Dată fiind complexitatea sistemelor de comandă s-a impus standardizarea acestor semnale. Altfel există riscul incompatibilităţii între locomotivele diverşilor producători la aceeaşi scară. Cele mai populare standarde digitale sunt:

1. DCC - cel mai răspândit standard, adoptat de majoritatea producatorilor

2. FMZ - sistem pus la punct de firma Fleischmann pentru o mai mare flexibilitate în comanda propriilor modele. Dată fiind popularitatea restrânsă a standardului FMZ, la ora actuală Fleischmann oferă echipamentele sale digitale în varianta TWIN (operează atât în FMZ cât şi în DCC)

3. Märklin Digital - sistem pus la punct de firma Märklin, liderul mondial în piaţa de trenuleţe electrice şi accesorii, dedicat operării trenuleţelor cu motoare alimentate în curent alternativ produse de aceeaşi firmă.
Stamate Robert, CSU Galati

sunt perfect sanatos.....mi-au spus vocile
0

#10 Useril este offline   romulus_1st 

  • Membru
  • PipPipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 131
  • Inregistrat: 02-April 09
  • Gender:Male

Postat 07 February 2017 - 02:22 PM

Locomotiva este din generatia veche Marklin, model analogic. Se alimenteaza la max. 16V curent alternativ. Schimbarea sensului de deplasare se face cu ajutorul acelui "transformator" + "gheara" + contactele aferente, care formeaza un comutator actionat tot in curent alternativ, de data aceasta sub forma unui impuls de scurta durata de max 24V daca mai tin bine minte! Ai neaparat nevoie de un alimentator Marklin, singurul care furnizeaza tensiunea necesara functionarii motorului dar si impulsul pentru schimbarea sensului de deplasare. Sinele de la Mehano nu sunt compatibile cu locomotivele Marklin, deoarece acestea din urma se alimenteaza prin roti si acea lamela de contact de pe mijlocul boghiului. Ca regula generala, ai locomotive Marklin, trebuie ca si sinele si sistemul de comanda (analogic sau digital) sa fie tot Marklin.

Aceasta postare a fost editata de romulus_1st: 07 February 2017 - 02:26 PM

0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

913Creative.ro